Trafikplanerare, transportföretag

Sök bland 9 lediga jobb som Trafikplanerare, transportföretag och börja ditt nya yrkesliv idag!

Logistikplanerare till en kund

Söker du ett kvalificerat sommarjobb vid sidan av dina studier? Har du dessutom ett stort intresse för logistik? Då har vi rätt tjänst för dig! Som Logistikplanerare kommer du att ingå i ett team tillsammans med tre andra Logistikplanerare. Du kommer bland annat att ansvara för orderhantering, återapportering av ordrar via affärssystemet M3, leveransplanering och fakturahantering. Vidare kommer du att arbeta mycket med både mail- och telefonkontakt vid transsportbokning med åkerier. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting och jobbar som konsult hos kunden. Tjänsten är ett sommarvikariat som förväntas pågå från vecka 22 till 33. Det finns även möjlighet att arbeta extra vid behov efter sommarvikariatet samt inför nästkommande somrar. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förelagda mellan 7–16. Du förväntas arbeta på plats på kontoret i Lidköping. Din profil Vi söker dig som: • Studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller motsvarande och är gärna i början av dina studier • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Meriterande är om du: • Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper! Vi ser att du som söker har ett stort driv och en vilja att utvecklas i tjänsten och på företaget. Du är en nyfiken, ser lösningar i stället för problem och är mån att göra det lilla extra. Vidare är du analytisk, noggrann och besitter en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

19 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Fordonsansvarig

Söker du en ny spännande roll och gillar nya utmaningar? Då är det kanske just dig vi söker! Vi på RossingGruppen söker nu en fordonsansvarig, en roll med ansvar för vår fordonsflotta såväl som ansvar för att leda och styra arbetet med våra fordon för att säkerställa en hög tillgänglighet. Tjänsten omfattar varierande arbetsuppgifter som att planera långsiktigt för både fordonstillgång och fordonsköp samt för utveckling och förvaltning av företagets befintliga fordonsflotta. Det ingår även registerhållning, upprätthållande av styrande dokumentation samt strategier för underhåll. Som fordonsansvarig ska du se till att våra fordon är tillgängliga för drift och är tillförlitliga ute i trafiken. Du leder arbetet för förbättringar och underhåll genom att planera och utveckla våra arbetsmetoder. Det är viktigt att du är kostnadsmedveten i allt du gör då du i rollen varje dag fattar en rad ekonomiska beslut. Du är delaktig i upphandlingar avseende fordon och tillhörande utrustning och ska i detta ha en kritiskt granskande blick. Ingen dag är den andra lik då mycket händer och kan behövas lösas snabbt. Det kan då krävas att man är duktig på att planera och prioritera sitt arbete. I rollen behöver du besitta en gedigen fordonsteknisk kunskap och ha ett stort intresse för människor Vad är det bästa med jobbet som fordonsansvarig? ” Det bästa med jobbet som fordonsansvarig är omväxlingen och att man är med och skapar förutsättningar för våra chaufförer så att de kan göra ett bra jobb. Många sociala kontakter både inom och utan koncernen” Vad gör livet extra trevligt på RossingGruppen? · Nya härliga lokaler · Stora utvecklingsmöjligheter på ett bolag med höga ambitioner · Friskvårdsbidrag · Flexibilitet! Vi arbetar under devisen frihet under ansvar · Möjlighet att när verksamheten tål det, arbeta hemifrån · Fri telefoni · Vi börjar varje dag med att äta en gemensam frukost · Flera gånger per år hittar vi på olika aktiviteter för att stärka vår gemenskap Vem är då vår nya kollega? För att lyckas och trivas i rollen ser vi gärna att du trivs i en administrativ och kommunikativ roll och har en stor teknisk kunskap. Som person hanterar du flera bollar samtidigt genom ditt strukturerade arbetssätt. Du har förmågan att själv leda, planera och prioritera ditt och andras arbete. Du är resultatorienterad med ett långsiktigt perspektiv i åtanke samt har ett starkt intresse för att göra affärer. Vidare ser vi att du är öppen och utåtriktad och trivs med att möta nya människor. Du ser snabbt vad som behöver göras och tar med enkelhet dig an nya arbetsuppgifter. Då vi är verksamma inom logistik och transport så söker vi dig som har någon form av erfarenhet av att arbeta inom branschen. Vi ser gärna att du ser möjligheter i stället för problem, värdesätter personlig service och besitter social kompetens. Är du noggrann med en god administrativ ådra, har god kunskap och ett stort intresse för bilar, teknik eller tidigare arbetat inom fordons- eller åkeribranschen, då är detta kanske helt rätt roll för dig. Det underlättar om du är intresserad av tekniska frågor, underhåll och uppskattar närheten till "dina" fordon. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har ett driv och en god affärsmässighet, är kvalitetsmedveten och noggrann. Rollen som Fordonsansvarig kräver också att du är kommunikativ, initiativtagande, utvecklingsorienterad och motiverande i din relation inom och utanför organisationen. Du har ett helhetsperspektiv och är trygg med att fatta beslut för att driva arbetet framåt. För att axla rollen som Fordonsansvarig behöver du även ha: · God kommunikativ förmåga i svenska och engelska både i skrift och tal · God uppfattning och kännedom av logistik- och transportbranschen · God datorvana · Har bransch- och inköpserfarenhet · Meriterande om du har lastbilskörkort Övrig information Tillsvidareanställning på 100% som föregår av sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse och arbetstiden är förlagd dagtid med placering i Halmstad. I tjänsten ingår det tjänstebil och det kan även förekomma resor i arbetet. Det finns också möjlighet att få flyttbidrag om vi hittar rätt person som i så fall önskar att flytta till vårt närområde. Låter det här intressant? Om du är redo för en ny utmaning och känner igen dig i beskrivningen, sök redan idag! Vi kommer att hålla intervjuer löpande. Om RossingGruppen RossingGruppen är en koncern bestående av en grupp likasinnade företag som alla arbetar efter att utforma en moden helhetslösning inom transportbranschen. Vi strävar efter att genom storlek och ansamlad bransch kompetens kunna ge kunden en professionell produkt med en jämn och exceptionell hög servicenivå till ett överkomligt pris. Vi är idag över 300 anställda och har en fordonsflotta på över 600 fordon stationerade på 8 orter. Medarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för vår framgång och utgör kärnan i vår verksamhet.

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Trafikledare med fokus Personal, kvalité och miljö

Om oss Sälen Buss är ett familjeföretag beläget i Sälen, med kontor och garage i Malung samt bussdepåer i Sälen, Fiskarheden och Mora. Vi är ca 100 medarbetare på företaget och förfogar över ett 50 tal fordon som varje dag kör både linje, taxi och beställningstrafik. Som drift- och trafikledare på Sälen Buss är du en serviceinriktad person som verkar för att kunden är i fokus i alla relationer och åtaganden. Vi söker en flexibel person med goda ledaregenskaper och god kommunikativ förmåga. Nu utökar vi teamet ytterligare i Malung! Vill du bidra till en samhällsviktig funktion, där du genom god service och ett strukturerat arbetssätt är beställarens, resenärernas och medarbetarnas spindel i nätet? Ta chansen och sök idag! Dina arbetsuppgifter Som drift- och trafikledare hos oss är ditt uppdrag att säkerställa en effektiv och kvalitativ drift av buss- och servicetrafiken samt vara en nyckelperson när det gäller personalhantering. Du är inte bara en ledare för operationell framgång utan även en ansvarig för att skapa en positiv arbetsmiljö med fokus på kvalité. En central del av din roll är att hantera personalrelaterade frågor, såsom sjukskrivningar, kompetensförsörjning och olika tillbud. Du arbetar med att koordinera och tillhandahålla resurser för att täcka vakanta tjänster. Dessutom administrerar du bussutsättningar och tar hand om både planerade och oplanerade bussförflyttningar. Ditt ansvar sträcker sig även till att rapportera avvikelser i det interna datasystemet. Du kommer arbeta strategiskt med kvalité och miljöfrågor så din förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt med kollegor spelar en avgörande roll för att skapa en atmosfär av samarbete både internt och externt. Din profil Vi söker dig med gymnasieutbildning som har B-körkort och uttrycker dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift. I rollen förekommer en del administrativa uppgifter vilket kräver att du har mycket goda datorkunskaper. Vi tror att du har tidigare erfarenhet inom planering/logistik där det är meriterande men inget krav om du har erfarenhet av trafikverksamhet och D-körkort. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och söker dig som trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt. Kommunikation och relationsbyggande är centralt då du kommer ha många kontakter både internt och externt. Vi uppmuntrar proaktivitet och förväntar oss att du hanterar utmaningar med fokus på lösningar, även under tidspress. Vidare arbetar du på ett förtroendeingivande sätt i personalfrågor och har förmågan att möta olika människor i olika situationer. Du kommer få en gedigen introduktion och möjligheter till kompetensutveckling. Vår arbetskultur är präglad av strävan mot nöjda kunder, och du kommer spela en nyckelroll för att göra detta möjligt. Vi ser fram emot att ha dig med i teamet! Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Rekrytering, för mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johan Göransson, [email protected] 0708-21 53 58. Din ansökan gör du via www.clockworkpeople.se. Sista ansökningsdag är 7/1.

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
CE chaufför

Söker CE-chaufför med utgång från Landskrona och slutstation Norge. Eftersom man dagligen möter kunder och andra inom branschen är det viktigt att ha god servicekänsla och att kunna svenska i både tal och skrift. Går också bra med god tal i engelska. Arbetet innebär körning med tung lastbil, lastning och lossning. Vi söker dig som är självgående, har positiv inställning och är mån om att representera kunden på bästa sätt. Erfarenhet är meriterade i tjänsten annars ligger fokus på din kompetens. Noggrann, engagerad och ansvarstagande som person är bra egenskaper för att trivas och lycka i denna rollen. Krav på att du har giltig CE körkort, färdskrivarkort, YKB, ADR.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Logistikstudent? Transportledare sökes till Sveriges ledande återvinningsbo

Om Processbemanning AB: Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne.  Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag.  Är du intresserad av att arbeta hos Europas ledande industriella återvinnare? Nu finns chansen att söka ett sommarjobb som transportledare med utgångspunkt i Malmö.  Arbetsuppgifter: Transportledaren planerar och schemalägger den operativa transportverksamheten samt dess chaufförer inom Malmö åkeri. Det innefattar arbetsuppgifter så som: * Schemaläggning av förare och medåkare * Samordning och säkerställande av rutter samt att dessa uppdrag genomförs i enlighet med gällande rutiner. * Uppföljning och rapportering av avvikelser i den operativa transportverksamheten * Inbokning av service alt. andra typer av verkstadsbesök för fordonsflottan * Deltagande i förbättringarbetet gällande arbetsmiljö, säkerhet, kvalitet samt struktur * Arbete enligt överenskomna mål  * Vidarebefodra nödvändig information till andra avdelningar inom bolaget Samtliga arbetsuppgifter ska utföras i enlighet med gällande lagar, förordningar, föreskrifter samt bolagets policys, riktlinjer och rutiner. Det är även av vikt att transportledaren arbetar för en bra arbetsmiljö, god hälsa och ett gott arbetsklimat.  Vem är du? Arbetet består av många olika moment vilket främst ställer krav på noggrannhet, ansvarstagande, självgåendehet och stresstålighet. Vi söker dig som är trygg i din logistiskt inriktade yrkesroll och som söker nya utmaningar. Det är viktigt att du har stor ansvarskänsla och ett professionellt förhållningssätt. Du ska även ha god samarbetsförmåga och uppskatta omväxlingen mellan självständigt arbete och samarbete.  Kvalifikationer:  * Körkort B och tillgång till bil * Flytande svenska i tal och skrift * Arbetserfarenhet inom transport-/logistikbranschen * Kunna arbeta heltid 7-16 måndag till fredag v. 24-32 Låter detta intressant?  Varmt välkommen att skicka in din ansökan omgående då vi kallar till intervju löpande. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt.  Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se där hittar du även våra övriga lediga tjänster! .

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Transportledare för sommarvikariat - Stena Recycling

Om Processbemanning AB: Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne.  Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag.  Är du intresserad av att arbeta hos Europas ledande industriella återvinnare? Nu finns chansen att söka ett sommarjobb som transportledare med utgångspunkt i Malmö.  Arbetsuppgifter: Transportledaren planerar och schemalägger den operativa transportverksamheten samt dess chaufförer inom Malmö åkeri. Det innefattar arbetsuppgifter så som: * Schemaläggning av chaufförspersonal och medåkare * Samordning och säkerställande av rutter samt att dessa uppdrag genomförs i enlighet med gällande rutiner. * Uppföljning och rapportering av avvikelser i den operativa transportverksamheten * Inbokning av service alt. andra typer av verkstadsbesök för fordonsflottan * Deltagande i förbättringarbetet gällande arbetsmiljö, säkerhet, kvalitet samt struktur * Arbete enligt överenskomna mål  * Vidarebefodra nödvändig information till andra avdelningar inom bolaget Samtliga arbetsuppgifter ska utföras i enlighet med gällande lagar, förordningar, föreskrifter samt bolagets policys, riktlinjer och rutiner. Det är även av vikt att transportledaren arbetar för en bra arbetsmiljö, god hälsa och ett gott arbetsklimat.  Vem är du? Arbetet består av många olika moment vilket främst ställer krav på noggrannhet, ansvarstagande, självgåendehet och stresstålighet. Vi söker dig som är trygg i din logistiskt inriktade yrkesroll och som söker nya utmaningar. Det är viktigt att du har stor ansvarskänsla och ett professionellt förhållningssätt. Du ska även ha god samarbetsförmåga och uppskatta omväxlingen mellan självständigt arbete och samarbete.  Kvalifikationer:  * Körkort B och tillgång till bil * Flytande svenska i tal och skrift * Arbetserfarenhet inom transport-/logistikbranschen * Kunna arbeta heltid 7-16 måndag till fredag v24-32 Låter detta intressant?  Varmt välkommen att skicka in din ansökan omgående då vi kallar till intervju löpande. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt.  Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se där hittar du även våra övriga lediga tjänster! .

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Trafikplanerare

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Trafik och Gata Tjänsten är placerad på park- och trafikavdelningen inom enheten trafik och gata på teknikförvaltningen. Du blir en viktig del i vårt trafikteam! På enheten arbetar trafikplanerare, trafikingenjörer, parkeringsvakter, vägarbetare, maskinförare och handläggare. Tillsammans säkerställer vi att Gotlands gator är säkra och framkomliga.  Dina arbetsuppgifter Som trafikplanerare får du att vara med och planera och utveckla Gotland. I rollen arbetar du med planering och utveckling för gång-, cykel och biltrafikanter med fokus på hållbart resande, trafiksäkerhet och tillgänglighet. Trafikplaneraren driver investeringsprojekt, framtagandet av strategier och planer inom trafik och mobilitet, samt säkerställer att andra beaktar dessa vid t.ex. nya exploateringar. I rollen ingår även att arbeta med myndighetsutövning och medborgarkontakt. Denna tjänst är ett vikariat för att ersätta en av våra föräldralediga trafikplanerare under ett år. Som vikarie så stöttar du initialt trafikplaneringsgruppen i dessa ärenden, med goda möjligheter att med tiden driva och genomföra ärenden självständigt. Tjänsten har möjlighet till förlängning. Du samarbetar med kollegor inom teknikförvaltningen, andra förvaltningar samt har närvarande kontakt med våra medborgare, externa entreprenörer, politiker och andra myndigheter. Vem är du? Vi söker dig som har en akademisk examen inom väg- och vatten, trafikplanering, samhällsplanering, eller motsvarande erfarenheter av myndighetsutövning kopplat till infrastruktur. B-körkort krävs för tjänsten. Det är meriterande om du har arbetat inom trafikområdet tidigare. Du ska ha en god förmåga att se helheter och att arbeta strategisk. Du är lösningsfokuserad, självgående och kompetent att fatta beslut. Arbetet kräver ett gott samarbete och din förmåga att samverka, kommunicera och ge gott bemötande är av stor vikt. Flera arbetsuppgifter och projekt löper parallellt vilket innebär att du behöver du vara en strukturerad person som har förmågan att planera och prioritera dina arbetsuppgifter på både kort och lång sikt. De projekt du deltar i får stor uppmärksamhet hos allmänheten och i media varför du behöver kunna hantera och trivas med att ha externa kontakter. I rollen som trafikplanerare kommunicerar du med politiker, medborgare, myndigheter och andra externa intressenter varför det är av stor vikt att du uttrycker dig både tydligt och väl i både tal och skrift. Är du en engagerad, nyfiken person som gillar ansvar är vi säkra på att du kommer att trivas hos oss! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om teknikförvaltningen Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle. Vi erbjuder även försörjningstjänster för Region Gotlands verksamheter. Tillsammans arbetar vi med medborgare, näringsliv och regionens verksamheter i centrum. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 6700 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

1 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Trafikledare och Trafikplanerare för kommande uppdrag!

Vi på DFDS Professionals specialiserar oss på rekrytering och bemanning inom logistikbranschen. Just nu söker vi efter Trafikledare och Trafikplanerare för kommande uppdrag hos våra kunder i och runt omkring Göteborg. Annonsen gäller för framtida uppdrag hos DFDS Professionals kunder i Göteborg. Vi kommer att ge återkoppling endast när vi hittar en matchande tjänst för dig. Om tjänsten Som Trafikledare/Trafikplanerare kommer du att ha en central roll i att planera och koordinera transportaktiviteter. Ett exempel på en möjlig framtida arbetsuppgift är att dagligen ha kontakt med åkerier och chaufförer för att säkerställa smidiga leveranser och lastningar. Vem vi söker För att trivas i rollen som Trafikledare/Trafikplanerare behöver du ha minst 1 års erfarenhet av en liknande tjänst och god vana av att arbeta i operativa system. Du är flytande i både svenska och engelska, både i tal och skrift, och trivs med ett arbete i högt tempo. Vi söker dig som älskar att utmanas och leverera service utöver det vanliga. Du är en problemlösare med förmåga att hitta nya lösningar och hantera utmaningar i ett högt tempo. Som engagerad och flexibel lagspelare sprider du härlig energi omkring dig och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Direktrekrytering: Under vissa rekryteringsprocesser samarbetar ”kunden” med DFDS Professionals. Tjänsten kan vara en direktrekrytering till ”kunden”. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande, och du blir kontaktad så fort vi hittar ett uppdrag som matchar din profil! Det går ej att ansöka via mail. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Trafikledare | Trafikplanerare

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Client Manager, Logent Transport Management

Har du passion för logistikutveckling, kundrelationer och hållbara transporter? Till Logent Transport Management söker vi nu en kundansvarig logistiker som vill arbeta med att effektivisera flöden, skapa goda resultat och på så sätt bidra till nöjda kunder! Om tjänsten: Logents tjänst ”Transport Management” innebär ett långsiktigt samarbete med våra kunder där vi tar ett helhetsansvar för kundens transportlogistik. Vi förstärker kundens logistikavdelning och arbetar aktivt med flödena för att säkerställa kostnadseffektivitet, minimal miljöpåverkan, flexibilitet och rätt kvalitet i kundens transporter. Då vår verksamhet växer så behöver vi nu stärka vårt kundteam med ytterligare en kollega! Som Client Manager arbetar du operationellt och nära alla Logents kunder med deras dagliga transportbehov samt löpande transportutveckling. Dessutom tar du ett fördjupat ansvar för en eller ett antal av våra viktigaste kunder. Förutom att säkerställa att det rent operationella fungerar så blir du en viktig kugge i såväl kundernas logistikutveckling som i vår egen löpande verksamhetsutveckling. Till ditt stöd finns en unik kompetens i form av erfarna kollegor inom olika specialistområden. Du kommer i rollen få en fantastisk möjlighet att utveckla din kompetens inom transportlogistik. Teamet du blir en del av består av ca 10 personer. Logents kontor för Transport Management är beläget i Mörby/Stockholm. Om dig: Vi söker dig som har transport-/logistikerfarenhet från tidigare roller. Du ska ha en passion för att vara spindeln i nätet i arbetet med kunder och att skapa goda resultat. Du har en stark drivkraft och vilja att utveckla dina kunders transportflöden genom att hitta lösningar och driva löpande förbättringsarbeten, och därigenom bidra till din egen kompetensutveckling. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och bra på att självständigt driva processer framåt. Som person är du relationsbyggande och bra på att samarbeta lösningsorienterat med kollegor för att nå uppsatta mål och hög kundnöjdhet. Om Logent: Logent har en unik position på marknaden genom sin storlek såväl genom att vara en oberoende tjänsteleverantör inom logistik. Vi har ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna och Norge med ca 3800 anställda. Logent omsätter ca 2,2 miljarder SEK. Logent är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001. Intresserad av tjänsten? Vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev så snart som möjligt, du ansöker via annonsen. Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Fredrik Strömberg, Affärsområdeschef via [email protected] Vill du utveckla din spetskompetens inom transportlogistik och arbeta i ett bolag med stora utvecklingsmöjligheter och duktiga kollegor så är rollen hos oss på Logent en unik möjlighet för dig. Välkommen med din ansökan!

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024