Trafikplanerare, transportföretag

Sök bland 7 lediga jobb som Trafikplanerare, transportföretag och börja ditt nya yrkesliv idag!

Framkomlighetsansvarig
Bergkvarabuss AB
Transportledare och transportsamordnare

Rätt buss på bäst väg i rätt tid! Vill du vara en nyckelperson för att våra bussar kommer fram enligt tidtabell? Drivs du av utveckling och är en fena på logistikplanering? Är du en möjliggörare för goda arbetssätt och samarbeten? Då vill vi att du läser vidare och söker jobbet! Om arbetsplatsenVår verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. ArbetsuppgifterVid kommande vägarbeten, evenemang och andra händelser som påverkar våra fordons framkomlighet är du en nyckelperson i att planera, implementera och säkerställa samt följa upp optimala trafikflöden för såväl resenär som bolaget. Du ansvarar för att driva och utveckla framkomlighetsfrågor genom att kartlägga, analysera, ta fram förslag samt genomföra beslut. Din vardag kommer att växla mellan det operativa och det strategiska, där det operativa utgör en större del. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: projektleda arbete med kända större omläggningar (planera, följa upp och förbättra) representera bolaget i förhandlingar och samarbete med trafikhuvudman och kommuner kring framkomlighetsområdet göra kartläggningar och analyser över risker och hinder i framkomlighet dokumentera och rapportera avvikelser utveckla samarbetet med lokal driftledning och trafikplanering utveckla best practice mellan trafikavtalsområdena utveckling och uppföljning av nyckeltal Kvalifikationer För att lyckas i rollen har du: Relevant utbildning för rollen (ekonom, teknisk, transport, logistik) Erfarenhet från liknande roller där beställare-utförarmodell tillämpas Erfarenhet från planeringsverktyg och olika system God geografisk lokalkännedom Mycket goda kunskaper i Office 365, framför allt xcl God förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift Det är meriterande om du har erfarenhet från transport- och i synnerhet bussbranschen. Som person är du både en igångsättare, möjliggörare och slutförare. Du tar stort ansvar och strukturerar själv ditt arbetssätt och driver dina processer framåt. Att se möjligheter där andra ser hinder är grunden i din problemlösande förmåga och du gillar att tänka kreativt och vågar pröva nya idéer. Din uthållighet bidrar till att projekten kommer i mål och att resultaten nås. Du har god förståelse för din roll både på det lokala planet men även för hela bolaget och arbetar alltid för att hitta bästa lösningen för båda. Du har god kommunikativ förmåga, gillar att hålla engagerande presentationer i olika sammanhang, är lyhörd och samarbetar bra med andra. Med din goda anpassningsförmåga kan du enkelt förhålla dig till olika personer och situationer. ÖvrigtIntervjuer och urval kommer ske löpande. Tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. _____________________________________________________________________________________________________ Bergkvara är en av de största aktörerna inom den svenska kollektivtrafiken. Vi bedriver busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av fordonsservice för tunga nyttofordon. Koncernen är etablerad på ett 40-tal orter runt om i Sverige, har drygt 2000 medarbetare och omsätter ca 2,5 mdkr.

4 december 2024
Sista ansökan:
20 december 2024
Customer Seervice
DFDS AB
Transportledare och transportsamordnare

Customer Service Vill du vara en värdefull del av den viktiga infrastrukturen som stöttar samhällen över hela Europa? Söker du en roll där du får vara med och sätta riktningen och bidra till att forma vårt företag? Då kan rollen som Customer Service vara din nästa möjlighet. Be part of the movement – and play your part. Om jobbet DFDS Helsingborg är specialister på kundanpassade transport - och logistiklösningar inom tempererade transporter samt bulktransporter med Moving Floor-trailers. Till vår Cold Chain-avdelning söker vi nu en speditör. Det är en viktig tjänst där du jobbar med bokning av transporter, ordermottagning samt kontakt med åkerier, kunder och samarbetspartners. Det är ett arbete som har ett högt tempo och där ens problemlösningsförmåga ofta ställs inför nya utmaningar. Vi sitter i fräscha och moderna lokaler i Helsingborg i nära anslutning till motorväg. Huvudsakliga arbetsområden: Ta emot bokningar från våra kunder på olika bokningssätt, kontrollera bokningskvalitén och registrera de i vårt TMS Kommunicera med kunder, leverantörer, åkerier och kollegorna för att säkerställa att kundåtaganden uppfylls Uppdatera och implementera rutiner som krävs för det operationella arbetet Avvikelserapportering och uppföljning Du rapporterar till Customer Service Manager. Om dig Vi tror att de starkaste teamen byggs på mångfald och inkludering. Olika åsikter, kompetenser och personligheter framhäver det bästa i oss alla. För att lyckas i rollen som Customer Service medarbetare, så bör du ha en bakgrund inom logistik och transport. Vidare är du van vid kunddialog och ser vikten av att bygga långsiktiga relationer. För att trivas i tjänsten behöver du vara en lagspelare som tycker om att arbeta i en dynamisk miljö, där du är bra på att hitta den bästa lösningen för alla parter. Vidare är du en god kommunikatör med hög kompetens när det kommer till att strukturera och planera ditt arbete. Som person är du lyhörd, initiativtagande och ansvarsfull. Flytande svenska samt engelska, både i tal och i skrift, är ett krav för tjänsten. Att arbeta hos DFDS DFDS är på en stark tillväxtresa. Vår ambition är att förändra branschens riktning genom att bli både grönare och mer digitala. Vi erbjuder dig en möjlighet att bli en del av vårt team och tillsammans med oss göra skillnad. På DFDS betyder våra medarbetare allt för oss och hos oss får du lov att vara dig själv. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats för alla, erbjuda utmaningar och möjlighet till utveckling och förändring. Vi uppskattar och möjliggör kreativa idéer och engagemang och ser det som en förutsättning för DFDS framgång och för medarbetarnas utveckling. Join the movement and grow with us. Låter detta intressant? Ansök nu! Om du vill bli en del av vårt team skickar du in din ansökan så snart som möjligt, men senast den 2 januari 2025, då urval och intervjuer hålls löpande. Bra att veta är att en anställning inom DFDS innebär att du kommer genomgå en bakgrundskontroll. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Michael Stalling, 0708-80 70 78 alternativt [email protected]. Välkommen med din ansökan!

29 november 2024
Sista ansökan:
2 januari 2025
Trafikledare
Bärgarn i Linköping AB
Transportledare och transportsamordnare

Trafikledare sökes! Är du van vid att ha många bollar i luften samtidigt och leverera service på hög nivå? Då är det dig vi söker! Vi vill även att du: · Är stresstålig och trivs i en miljö med varierande tempo · Har ett logiskt tänkande och lätt kan se flöden och samband · Är duktig på att planera och effektivt organisera ett trafikflöde · Är lösningsfokuserad och proaktiv i att hantera utmaningar · Är ansvarsfull och kan självständigt ta beslut när det krävs · Har god samarbetsförmåga och gillar att arbeta i team för att nå gemensamma mål · Vill vara delaktigt i att hjälpa till att strukturera upp och hålla ordning på arbetsplatsen Krav: · B-Körkort · Svenska och engelska i tal och skrift · Datorvana · Vana och vilja att kommunicera via telefon Meriterande: · Tidigare erfarenhet av trafikledning/logistik och bärgningsbranschen · C/CE körkort · Fordonsintresse/mekkunskap Om oss: Vi är en del av Assistancekåren och utför bärgningsuppdrag runt Linköping och Mjölby. Vår vagnpark består av bärgningsbilar, servicebilar, hyrbilar, TMA, lastväxlare och kranbilar vilket ger stor variation på inkommande uppdrag. Vi har bemanning dygnet runt med jourpersonal samt mekaniker. Vi har självklart kollektivavtal! Låter detta som något för dig är du välkommen att mejla oss ditt CV samt personligt brev med kontaktuppgifter till referens. Kontaktuppgifter: [email protected] 0706-305040

27 november 2024
Sista ansökan:
27 december 2024
Senior trafikplanerare till Nobina
Nobina Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss. Läs mer på www.nobina.se Just nu söker en erfaren trafikplanerare för att ytterligare förstärka vårt fantastiska trafikplanerarteam! Vi erbjuder Alla medarbetare på Nobina får en bra introduktion och möjlighet till vidare kompetensutveckling. Hela vårt arbetssätt präglas av vår affärsidé att ”Förenkla kundens vardagsresor” och strävan mot vår vision att ”Alla vill resa med oss”. Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Om rollen I rollen kommer du att vara spindeln i nätet och ta ansvar för fordonens och förarens vardag genom att skapa tidtabeller, fordon- och tjänsteplaner samt scheman. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med schysta kollegor som respekterar, bryr sig och hjälper varandra. Du kommer att arbeta med kollegor som besitter hög kompetens och lång erfarenhet. Vår arbetsplats präglas av omväxlande uppgifter och ett strukturerat arbetssätt med tydliga rutiner och processer. Dessutom får du tillgång till ett välorganiserat systemstöd med nära support. Gillar du ordning och reda, har en passion för ekonomiska lösningar och är en ansvarsfull samt målinriktad person? Då kan du vara den vi söker! För att lyckas i den här rollen är du van vid att arbeta i projektform och kan ta ledande och drivande roller. Du levererar i tid med hög kvalitet. Som person har du lätt för att samarbeta med andra. Du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift. Vidare ser vi att du har:  Relevant högskoleutbildning/logistikutbildning alt. tillgodosett likvärdigt bedömd kunskapsnivå. Erfarenhet av att ha arbetat som trafikplanerare. God praktisk erfarenhet av Hastus och Officepaketet Behärskar svenska i tal och skrift Erfarenhet av projektarbete och förmåga att ta ledande roller är meriterande. Om tjänsten Tjänsten är på heltid med individuell lönesättning. Placeringen är framförallt på huvudkontoret i Västra skogen, Solna men det finns även möjlighet till placering på något av våra andra kontor i Sverige såsom, Göteborg, Landskrona, Örebro, Borlänge, Karlstad eller Umeå om det skulle passa bättre. Vi sitter i stora ljusa lokaler i ett öppet kontorslandskap och tillämpar flexibla arbetstider. Ansökan Vi vill ha din ansökan senast den 12 dec 2024. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta trafikplaneringschef Ann-Sofie Siljekvist på [email protected] eller Marit Pettersson på [email protected]   Facklig företrädare: Thomas Edmark [email protected] Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig värdefull. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation.

13 november 2024
Sista ansökan:
12 december 2024
Transportledare med erfarenhet sökes Bli en central del av vår verksamhet
AB Eventbud
Transportledare och transportsamordnare

Om Eventbud Vi är leverantören för musiker, mässutställare och eventbolag. Vi ser till att vara flexibla för kundens behov och ska snabbt kunna vara på plats, installera utrustningen, se till att kunden har det den behöver för att kunna genomföra sitt gig, mässa eller event. För Eventbud är det viktigt att du som transportledare är lyhörd för kunden och kan, ofta med kort varsel, hitta kreativa lösningar för att möta behoven. Om uppdraget Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom transportledning och logistik och vill ta en central roll i vår verksamhet. Vi på Eventbud är i en expansiv fas, och för att kunna möta våra kunders höga krav behöver vi nu förstärka teamet med en kompetent och erfaren transportledare. Din kunskap och erfarenhet kommer att vara avgörande för att säkerställa att våra transporter sker smidigt och effektivt. Arbetsuppgifter · Planera och övervaka dagliga transportflöden för att säkerställa att alla leveranser sker i rätt tid och enligt plan. · Fungera som en nyckelperson i kontakten med kunder, chaufförer och leverantörer, och ansvara för att lösa eventuella utmaningar snabbt och effektivt. · Följa upp och utvärdera transporter för att kontinuerligt förbättra våra processer och säkerställa högsta kvalitet och punktlighet. · Stötta teamet genom att bidra med din expertis och se till att alla resurser används optimalt. Kvalifikationer · Minst 3 års erfarenhet inom logistik och transportledning. · Förmåga att ta egna initiativ och snabbt fatta beslut i en snabbrörlig miljö. · Gedigen förståelse för logistikprocesser och erfarenhet av att hantera flera kontaktytor samtidigt. · Vana av att använda transport- och planeringssystem. Du kommer att utgå från kontoret i Västberga men det kommer även förekomma resor i tjänsten. Hos oss blir du en viktig kugge i maskineriet, och vi erbjuder en arbetsplats där din kompetens verkligen gör skillnad. Är du redo att ta en ledande roll och vara en del av vårt team? Ansök så snart du kan, intervjuer kommer att ske löpande.

12 november 2024
Sista ansökan:
12 december 2024
Trafikplanerare
Adsup AB
Transportledare och transportsamordnare

Om arbetet Som trafikplanerare hos Hällesåkers Slamsugning ansvarar du för att planera och samordna uppdrag inom olika serviceområden, däribland spol- och slamsugning, fastighetsservice och ADR-transporter. Din huvudsakliga uppgift är att säkerställa att uppdragen planeras och utförs på ett effektivt sätt, med högsta kvalitet och kundnöjdhet i fokus. Arbetet innebär att både hantera akuta insatser samt långsiktigt planerade uppdrag. Du följer upp hela processen, från beställning till utförande, och säkerställer att alla tjänster är korrekt utförda innan fakturering. Du kommer att arbeta nära fältpersonalen och hålla jämna steg med produktionstempot för att säkerställa rätt återkoppling till kunden. Uppdrag som du kommer att hantera inkluderar spol- och slamsugning, kontroll av oljeavskiljare, rörinspektion, samt vakuum- och grävsugning. Vi erbjuder en omväxlande och dynamisk arbetsmiljö där dagarna kan vara händelserika och kräver både snabb problemlösning och strukturerat arbete. Om dig Vi söker dig som är organiserad, stresstålig och gillar att ha flera bollar i luften samtidigt. Du har en naturlig förmåga att prioritera och hantera snabba förändringar, samt trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är kommunikativ och serviceinriktad, med ett kundfokuserat arbetssätt. Din förmåga att lyssna och förstå kundens behov är avgörande, samtidigt som du kan ge professionella råd när kunden är osäker. Att arbeta med människor och hitta lösningar är något du brinner för. Du är van vid att arbeta med administrativa uppgifter och har god datorvana. Erfarenhet av trafikplanering eller liknande roller är ett plus, men det viktigaste är din vilja att lära och utvecklas. Krav Erfarenhet av administrativt arbete God kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt i ett högt tempo God datorvana Flytande svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av trafikplanering eller logistik Kunskap om ADR-transporter och säkerhet inom området Tidigare erfarenhet av arbete inom spol- och slamsugning eller fastighetsservice Erfarenhet av kundservice eller arbete med kundkontakt Kunskap om fältbaserad verksamhet och produktionstempo Övrigt Omfattning: HeltidPlaceringsort: Hällesåker, MölndalLåter det intressant? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev redan idag!

10 september 2024
Sista ansökan:
27 februari 2025
Gruppchef Planering
Transdev Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter? Vill du bidra till ökat resande inom kollektivtrafiken och samtidigt bidra till hållbar utveckling i en samhällsviktig funktion samt drivs av att vägleda andra, då kan du vara vår nästa Gruppchef. Om rollen Vi söker dig som vill vara med att vidareutveckla vår planeringsgrupp och förbättra vår konkurrenskraft och lönsamhet. I rollen som Gruppchef leder och stödjer du en trafikplaneringsgrupp som består av både tåg- och bussplanerare. I det dagliga arbetet ansvarar du för att arbeta med utveckling av mål, strategier, styrning och uppföljning inom planeringsområdet. Här skapar du förutsättningar för att planeraren ska kunna tillmötesgå affärens önskemål genom att leda och fördela arbetsuppgifter kopplade till aktuell produktion och anbud. I samarbete med både stab och affärer bidrar du även med att utveckla tvärfunktionella processer och standarder för att undvika suboptimeringar. Genom ditt ledarskap får du dina medarbetare att växa och leverera resultat samt säkerställer att arbetet genomförs i enlighet med riktlinjer, avtal, lagar och föreskrifter. Som Gruppchef Planering kommer du att rapportera till Planeringschef Transdev och ingå i ledningsgruppen för planeringen I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att; Ge stöd och support avseende behov av åtgärder och förbättringar inom planeringsområdet Arbeta aktivt i utvecklingen av mål, strategier, styrning och uppföljning inom planeringsarbetet Jobba inom Ett Transdev för att skapa standardiserade arbetssätt Fördela resurser mellan affärer och anbud Vem är du? Du har en akademisk examen inom logistik/ekonomi eller motsvarande yrkeserfarenhet. Vi ser att du har minst 3-5 års erfarenhet från en ledande roll inte nödvändigt vis från branschen. Du har en förmåga och drivs av att vägleda andra på ett coachande och prestigelöst sätt. I denna roll är det betydande att vara affärsdriven, handlingskraftig och arbeta strategiskt och målinriktat så det är en fördel att man har god logisk och analytisk förmåga. Det är viktigt att du kan se helheten och förstår att planeringen är en del i en större process och inte är främmande för att arbeta med angränsande processer. Teamet man har personalansvar för består av 15-20 personer och flertalet är trafikplanerare som sitter runtom i landet vilket betyder att du också kommer att leda på distans. Meriterande är kunskaper inom kollektivavtalsfrågor från bussbranschen och trafikplanering inom kollektivtrafik. Du är kommunikativ och samarbetsvillig samt kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Mer information och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi tillämpar tester och urval sker löpande. Har Du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Cecilia Jegander, 076-131 44 58. Är du redo för en ny utmaning? Ansök redan idag! Vi ser fram emot att höra din historia! Välkommen med din ansökan! Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

19 juni 2024
Sista ansökan:
6 december 2024