Trafikplanerare, transportföretag

Sök bland 13 lediga jobb som Trafikplanerare, transportföretag och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vi söker speditörer till våra kunder!

adacto people söker för kunders räkning erfarna speditörer och trafikledare. Är du stresstålig, en doer och lösningsorienterad? Då kan detta vara jobbet för dig! Dina arbetsuppgifter: Planering och Bokning: Planera, boka och registrera vägtransporter, både inom Sverige och internationellt. Fakturering: Självständigt fakturera sändningar löpande. Kund- och leverantörskontrakt: Besvara inkommande meddelanden och förfrågningar från kunder och leverantörer via mail och telefon. Uppdateringar: Hålla kunder och leverantörer uppdaterade om bokade transporter och besvara eventuella frågor under transport processen. Administrativa Uppgifter: Utföra administrativa uppgifter med ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Affärsrelationer: Ha kundkontakt och skapa egna affärer. Dina egenskaper Stresstålig: Klarar av att hantera hög arbetsbelastning och snabbt växlande arbetsuppgifter. Doer: Du tar initiativ och får saker gjorda. Lösningsorienterad: Du ser möjligheter istället för hinder och hittar lösningar på problem. Bra på siffror: Du har en god förståelse för ekonomi och kan hantera fakturering. Kundvård: Du är kundfokuserad och strävar efter att ge bästa möjliga service. Övriga kvalifikationer: - Erfarenhet av spedition och trafikledning är meriterande. - God kommunikationsförmåga i både tal och skrift. - Kunskap i att hantera transport dokumentation och tullhandlingar. Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med intressanta och utmanande uppgifter inom transport- och logistiksektorn? Ansök idag och bli en del av adacto peoples framgångsrika team! Vi ser fram emot att höra från dig!

7 juni 2024
Sista ansökan:
21 november 2024
Vi söker speditörer till våra kunder!

adacto people söker för kunders räkning erfarna speditörer och trafikledare. Är du stresstålig, en doer och lösningsorienterad? Då kan detta vara jobbet för dig! Dina arbetsuppgifter: Planering och Bokning: Planera, boka och registrera vägtransporter, både inom Sverige och internationellt. Fakturering: Självständigt fakturera sändningar löpande. Kund- och leverantörskontrakt: Besvara inkommande meddelanden och förfrågningar från kunder och leverantörer via mail och telefon. Uppdateringar: Hålla kunder och leverantörer uppdaterade om bokade transporter och besvara eventuella frågor under transport processen. Administrativa Uppgifter: Utföra administrativa uppgifter med ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Affärsrelationer: Ha kundkontakt och skapa egna affärer. Dina egenskaper Stresstålig: Klarar av att hantera hög arbetsbelastning och snabbt växlande arbetsuppgifter. Doer: Du tar initiativ och får saker gjorda. Lösningsorienterad: Du ser möjligheter istället för hinder och hittar lösningar på problem. Bra på siffror: Du har en god förståelse för ekonomi och kan hantera fakturering. Kundvård: Du är kundfokuserad och strävar efter att ge bästa möjliga service. Övriga kvalifikationer: - Erfarenhet av spedition och trafikledning är meriterande. - God kommunikationsförmåga i både tal och skrift. - Kunskap i att hantera transport dokumentation och tullhandlingar. Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med intressanta och utmanande uppgifter inom transport- och logistiksektorn? Ansök idag och bli en del av adacto peoples framgångsrika team! Vi ser fram emot att höra från dig!

4 juni 2024
Sista ansökan:
21 november 2024
Vi söker speditörer till våra kunder!

adacto people söker för kunders räkning erfarna speditörer och trafikledare. Är du stresstålig, en doer och lösningsorienterad? Då kan detta vara jobbet för dig! Dina arbetsuppgifter: Planering och Bokning: Planera, boka och registrera vägtransporter, både inom Sverige och internationellt. Fakturering: Självständigt fakturera sändningar löpande. Kund- och leverantörskontrakt: Besvara inkommande meddelanden och förfrågningar från kunder och leverantörer via mail och telefon. Uppdateringar: Hålla kunder och leverantörer uppdaterade om bokade transporter och besvara eventuella frågor under transport processen. Administrativa Uppgifter: Utföra administrativa uppgifter med ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Affärsrelationer: Ha kundkontakt och skapa egna affärer. Dina egenskaper Stresstålig: Klarar av att hantera hög arbetsbelastning och snabbt växlande arbetsuppgifter. Doer: Du tar initiativ och får saker gjorda. Lösningsorienterad: Du ser möjligheter istället för hinder och hittar lösningar på problem. Bra på siffror: Du har en god förståelse för ekonomi och kan hantera fakturering. Kundvård: Du är kundfokuserad och strävar efter att ge bästa möjliga service. Övriga kvalifikationer: - Erfarenhet av spedition och trafikledning är meriterande. - God kommunikationsförmåga i både tal och skrift. - Kunskap i att hantera transport dokumentation och tullhandlingar. Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med intressanta och utmanande uppgifter inom transport- och logistiksektorn? Ansök idag och bli en del av adacto peoples framgångsrika team! Vi ser fram emot att höra från dig!

31 maj 2024
Sista ansökan:
6 november 2024
Kontorsarbetare för Planering av Transporter

Transportföretaget Nova Management AB söker en kontorsarbetare för planering av transporter som kan ansluta sig till vårt administrativa team. Om du är en organiserad person med utmärkta kommunikationsförmågor och erfarenhet av kontorsarbete, är du välkommen att ansöka! Plats: Lerum, Gråbo Ansvarsområden: Planering av transportuppdrag för lastbilar och samordning av rutter Upprätthålla kontakt mellan kunder och förare Kontrollera transportdokument och relaterad dokumentation Övervaka bränsleförbrukning och rapportera dessa Säkerställa att förarna följer lagliga körtider Skriva rapporter för förarna vid behov Hantera korrespondens och arkivera transportdokument Förbereda rapporter och nödvändig dokumentation Samarbeta med teamet för att säkerställa smidig verksamhet på kontoret Krav: Tidigare erfarenhet av kontorsarbete eller liknande roll Goda kunskaper i att använda dator (Microsoft Word, Excel, Gmail, WhatsApp) Goda kommunikationsfärdigheter, både muntligt och skriftligt Förmåga att arbeta i team och hantera flera uppgifter samtidigt Noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt Kunskap i svenska, engelska och rumänska

30 maj 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Transportledare - omgående behov!

Får du energi av att lösa problem? Är du en lagspelare som tar ansvar? Vill du arbeta med logistik och koordinering av transporter? Är du tillgänglig omgående? Då kan uppdraget som Transportledare vara tjänsten för dig! Om tjänsten som Transportledare I rollen som Transportledare kommer du att ansvara för logistik och transportplanering av personbilar till återförsäljare. Ditt uppdrag är att säkerställa leveransprecisionen genom att driva dialogen med förarna och hitta lösningar på problem som kan uppkomma i flödet, så som förseningar och optimering av rutter. Du arbetar nära kundsupportteamet och med verksamhetens chaufförer och orienterar dig mellan flertalet olika system. Du kommer att tillhöra ett härligt team av medarbetare som har olika bakgrunder och erfarenheter att dela med sig av. Du kommer framför allt arbeta med koordinering av lastbilar men även sjö och järnväg kan bli aktuellt på sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:  Hantera löpande transportplanering efter krav och leveransprecision. Arbeta lösningsorienterat genom att agera på avvikelser i flödet och kommunicera väl med chaufförer för att optimera leveransen. Om dig Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom antingen service, kundsupport, transport, logistik och/eller supply chain. Har du tidigare erfarenhet av transportledning är det fördelaktigt. För att lyckas i tjänsten behöver du behärska svenska och engelska flytande samt besitta god datorvana då du kommer arbeta i ett flertal system och program parallellt. Vidare söker vi dig som motiveras av att lösa problem och som får energi av att hjälpa andra. Du är en nyfiken person som vågar fråga och som själv gärna delar med dig av din kunskap. För att trivas med arbetsgifterna ser vi också att du är en noggrann och har fallenhet för att skapa struktur och prioritera. Viktigt för tjänsten är: Arbetserfarenhet inom service, support, IT, transport, logistik, transport och/eller supply chain. Att du är noggrann, kommunikativ , nyfiken och positiv. God datavana. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Övrigt Start: Omgående. Placering: Göteborg. Omfattning: 100%, heltid. Konsultuppdrag med start omgående, initialt till sista augusti. Goda möjligheter till förlängning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan!

30 maj 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Lastbilsstation söker trafikledare till vår terminal i Luleå

Gillar du högt tempo, är driven samt har goda datorkunskaper? Då ska du söka tjänsten som trafikledare hos oss! Arbetsbeskrivning I rollen som trafikledare vid vår terminal i Luleå blir du en del av ett team på ca 40 personer som arbetar som chaufförer, terminalarbetare och tjänstemän. Arbetet som trafikledare består i huvudsak av att sköta planeringen och dirigerar uppdragen till chaufförerna. Via trafikledningssystemet hanterar du de bokningar som kommer in och dirigerar både upphämtningar och leveranser. Du gör själv avvägningar gällande vilken av de tillgängliga transporterna som passar bäst för inkomna bokningar. I rollen ingår även kontakt med chaufförer, vårt kundcenter, kunder och övriga terminaler via mejl och telefon, där du till exempel svarar på frågor om gods och leverans. Kvalifikationer Vi söker dig som har branschvana, tidigare erfarenhet av trafik-och/eller transportledning är meriterande. Som person är du flexibel och gillar ett arbete i högt tempo, både självgående och tillsammans med kollegor. Datorvana är mycket viktigt då arbetet innehåller en hel del arbete i olika datasystem och kommunikation per mejl. Du är en person som är strukturerad och tar dig an dina uppgifter på ett noggrant och ansvarsfullt sätt. Du gillar också att ge hög service till både kunder och medarbetare. Vid eventuell anställning kontrolleras belastningsregistret och ett utslag i belastningsregistret kan påverka din möjlighet till anställning. Om anställningen Vi månar om våra anställda och erbjuder exempelvis: Friskvårdsbidrag Förstärkt föräldrapenning Rekryteringsbonus Ersättning för landstingsfinansierad sjukvård upp till högkostnadsskydd Trivselpeng Rikskortets lunchförmån Dagligt fika Förmånscykel Vi är även kollektivavtalsansluta och tillämpar Tjänstemannaavtalet för transportföretagen. Välkommen att söka tjänsten som trafikledare till vår terminal i Luleå redan idag. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök genom att mejla din ansökan till: [email protected] och ange referens "Trafikledare Luleå".

28 maj 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Trafikledare till Höglands Logistik AB

Vi söker nu en noggrann och affärsdriven trafikledare till välmående Höglands Logistik i Nässjö. Rollen är bred och varierad och passar dig med ett sinne för planering och affären.    Dina arbetsuppgifter hos oss Du kommer att tillhöra ett team om 4 personer som planerar och leder Höglands Logistik trafik vilket innebär att du är mitt i navet i verksamheten. Avdelningen planerar både fjärrtrafik och mer lokaltrafik för underlätta chaufförens vardag och få ut mest effektivitet i flödet. Höglands Logistik har idag 18 bilar som både kör fjärr och lokalt och att vara trafikledare innebär en nyckelposition. Du planerar utifrån det aktuella godsflödet vilket innebär att det blir olika rutter hela tiden. Du kommer kommunicera och planera arbetet för chaufförerna, och på detta sätt agera som en ledare i det dagliga för chaufförerna som är ute och kör. Detta ger dig en variation i ditt arbete och du är med och bidrar till en smidig, effektiv och smart transportplanering som underlättar för chaufförerna och Höglands Logistiks kunder möts av ett väl fungerande flöde med kunden i fokus.  För att effektivisera planeringen och därigenom få ett kostnadseffektivt arbetssätt för hela bolaget arbetar du även som ”speditör” där du köper och säljer gods för att säkerställa fulla bilar i alla riktningar. Här erbjuds du stor frihet att skapa bra affärer som bidrar till hela Höglands Logistiks framgång. Utöver detta för du löpande dialog med kunden och kundens kund, sköter löpande transportadministration, fraktsedlar, fakturaunderlag och breda kontaktytor både internt och externt.  Detta är en roll som kommer att vara intensiv och varierad men framför allt väldigt rolig. Du erbjuds en nyckelposition i ett växande bolag med goda värderingar. Vill du vara med på resan och skapa smarta logistik- och transportlösningar är detta rollen för dig!   Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av transport- och logistikbranschen, antingen genom trafikledning alternativt att du har jobbat som chaufför och nu känner att det är dags att kliva ur lastbilen och ner i kontorsstolen. Som person är du noggrann, bra på att behålla lugnet och prestigelös. Du har ett bra affärssinne och kan värdera situationer och affärer på ett sätt så att det gagnar hela bolaget. Du är bra på att kommunicera och du kan anpassa din kommunikation efter given situation, från att prata med kunder till att leda chaufförerna i det dagliga arbetet. Har du en utbildning inom lämpligt område är det positivt men inte något krav.  Höglands Logistik är ett mindre, men växande bolag vilket ger dig möjligheten till en bred och varierad vardag, där ni tillsammans skapar framgång.   Om Höglands Logistik Höglands Logistik är ett oberoende transport- och tredjepartslogistikföretag med säte i Nässjö. som idag erbjuder ett brett utbud av tjänster, allt från lokal paketdistribution till rikstäckande inrikestransporter samt diverse spridningsupplägg. Genom ett unikt nät av samarbetspartners kan de även ombesörja  övriga transporter. Höglands Logistik erbjuder lager, terminal och transithantering efter önskemål. Med ett centralt läge i hjärtat av Götaland är Höglands Logistik ett utmärkt val för dig.  Med ett brett tjänsteutbud är det enkelt för dig som kund att välja oss på Höglands Logistik. Höglands Logistik AB skall vara det självklara valet av logistikpartner när man söker den högsta kvalitén, ett proaktivt och nära samarbete samt personlig service inom transport och logistikområdet.   Vi erbjuder dig... att arbeta på ett företag som är under ständig utveckling med nya utmaningar och där vi har en spännande tid framför oss! Hos oss får du möjlighet att vara med och påverka, vara involverad i beslut och en fantastisk möjlighet att utvecklas! Varmt välkommen till oss på Höglands Logistik!   Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Eric Alverus på 072-377 48 86 alternativt [email protected].  I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

27 maj 2024
Sista ansökan:
8 juli 2024
Teamansvarig till Taxi Stockholm

Vi söker en engagerad och inspirerande Teamansvarig till Taxi Stockholm som brinner för att se sina medarbetare lyckas. I rollen som Teamansvarig kommer du att spela en central roll i att leda och utveckla teamets medarbetare. Du kommer att ha ansvar för att coacha och anpassa ditt ledarskap efter individuella behov, samtidigt som du strävar efter att skapa och upprätthålla en positiv arbetsmiljö. Som Teamansvarig har du direkt ansvar att arbetsleda en grupp om ett större antal /10-20 medarbetare och din position är placerad inom Operations, Trafikledning. I rollen som Teamansvarig kommer du att arbeta i ett nära samarbete med övriga Teamansvariga. Rollen rapporterar till Teamchef. Arbetsbeskrivning Arbetsleda produktionsansvarig/driftledare löpande och tjänstgörande medarbetare Coaching av produktionsansvarig/driftledare och medarbetare. Kvalitetssäkra arbetet i Operations. Säkerställa samordnares och medarbetares kompetens. Hålla regelbundna medarbetarsamtal. Rekrytering av nya medarbetare. Utbildningsansvar för en grupp medarbetare. Aktivt förmedla aktuell och ändamålsenlig information till medarbetare. Dokumentera och följa upp avvikelser i produktionen. Aktivt arbeta för att ständigt utveckla, följa upp och förbättra arbetet i gruppen. Operativt arbete i produktionen. I rollen som Teamansvarig ingår skifttjänstgöring med schemaläggning dag- och kvällstid, helger och storhelg. Din profil För att lyckas i rollen som Teamansvarig på Taxi Stockholm tror vi att du har: En gymnasieutbildning och gedigen erfarenhet av ledarskap och arbetsledning, företrädesvis inom transport- eller servicebranschen. Erfarenhet av att arbeta i en mångkulturell verksamhet. En närvarande, coachande ledarstil och förmågan att motivera medarbetare för att nå avdelningens mål. Målinriktad och relationsorienterad personlighet med förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Förmåga att bygga och upprätthålla positiva relationer. Stor kompetens inom coachning och utveckling av medarbetare för att uppnå målen för rollen, avdelningen och företaget. Om företaget Taxi Stockholm är den ledande partnern för taxitjänster i Stockholm sedan över 120 år och erbjuder enkla och smarta mobilitetslösningar både personresor och bud. Vi har 100 000 kundmöten varje vecka och ambitionen är att var och ett av dessa ska utföras med schyssta villkor och minsta miljöpåverkan med målet att erbjuda en emissionsfri tjänst senast 2030. Inom koncernen, där även Sirius Omsorg ingår, arbetar 3000 personer året om och dygnet runt för att ge den bästa servicen. Tillsammans erbjuder vi trygga affärs- och privatresor såväl som samhällsupphandlade resor. Genom vårt nätverk Svea Taxi kan vi också erbjuda trygg taxi med hög kvalitet och service i hela Sverige. www.taxistockholm.se Ansök enkelt med ditt CV Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du kommer att utgå från Taxi Stockholms kontor centralt i Stockholm. Om du tycker att detta låter som något för dig så ansök enkelt med ditt CV, du behöver inte skicka med något personligt brev. Arbetspsykologiska tester är en del av urvalet i denna rekryteringsprocess. I denna rekrytering samarbetar Taxi Stockholm med Inhouse AB. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka din ansökan. För frågor om rollen, kontakta rekryteringskonsult Sandra Pettersson på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

21 maj 2024
Sista ansökan:
7 november 2024
Vi söker speditörer till våra kunder!

adacto people söker för kunders räkning erfarna speditörer och trafikledare. Är du stresstålig, en doer och lösningsorienterad? Då kan detta vara jobbet för dig! Dina arbetsuppgifter: Planering och Bokning: Planera, boka och registrera vägtransporter, både inom Sverige och internationellt. Fakturering: Självständigt fakturera sändningar löpande. Kund- och leverantörskontrakt: Besvara inkommande meddelanden och förfrågningar från kunder och leverantörer via mail och telefon. Uppdateringar: Hålla kunder och leverantörer uppdaterade om bokade transporter och besvara eventuella frågor under transport processen. Administrativa Uppgifter: Utföra administrativa uppgifter med ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Affärsrelationer: Ha kundkontakt och skapa egna affärer. Dina egenskaper Stresstålig: Klarar av att hantera hög arbetsbelastning och snabbt växlande arbetsuppgifter. Doer: Du tar initiativ och får saker gjorda. Lösningsorienterad: Du ser möjligheter istället för hinder och hittar lösningar på problem. Bra på siffror: Du har en god förståelse för ekonomi och kan hantera fakturering. Kundvård: Du är kundfokuserad och strävar efter att ge bästa möjliga service. Övriga kvalifikationer: - Erfarenhet av spedition och trafikledning är meriterande. - God kommunikationsförmåga i både tal och skrift. - Kunskap i att hantera transport dokumentation och tullhandlingar. Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med intressanta och utmanande uppgifter inom transport- och logistiksektorn? Ansök idag och bli en del av adacto peoples framgångsrika team! Vi ser fram emot att höra från dig!

20 maj 2024
Sista ansökan:
6 november 2024
Trafikplanerare

Hej, Vi i One mile AB håller på expandera och därför letar vi efter en trafikplanerare för vårt företag som kan hjälpa till oss att planera trafik och säkerställa att allt är i rätt ordning i företaget. Tveka inte att skicka ansökan så berättar vi mer om tjänsten.

7 maj 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024