Upphandlare
BODENS KOMMUN
Inköpare och upphandlare

Hos Bodens kommun blir du en del av samhällsutvecklingen och arbetar med lösningar för en hållbar framtid. Du möts av stöd, förtroende och möjlighet att växa – tillsammans med engagerade kollegor. Vi tror på att våga prova nytt och erbjuder trygga villkor samt ett meningsfullt arbete, både i din yrkesroll och som människa. Läs mer om vad vi erbjuder på www.boden.se/jobbaiboden Vi söker nu en upphandlare till kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning. Avdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla, leda och samordna kommunens strategiska arbete inom inköps- och upphandlings-, verksamhetsstyrnings- samt ekonomiområdet. Andra uppgifter handlar om att ge råd och stöd samt service till politik, chefer med flera. I kommunen är de administrativa processerna centraliserade och stödet inom inköps- och upphandlingsområdet finns därför samlade hos oss på ekonomiavdelningen. Du kommer att ingå i en enhet med totalt sju upphandlare, en avtalscontroller samt inköps- och upphandlingschef. Du kommer jobba nära övriga upphandlare och även ha tät kontakt med kommunens övriga verksamheter och bolag. ARBETSUPPGIFTER Som upphandlare i Bodens kommun kommer du att genomföra kommunövergripande upphandlingar men även upphandlingar till de kommunala bolagen. Du ansvarar för genomförandet av upphandlingen från uppdragsstart till avtalstecknande på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt. Du kommer att arbeta med flera upphandlingar samtidigt och stödjer verksamheterna genom hela upphandlingsprocessen. Andra viktiga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga medarbetare bidra till verksamhetsutveckling, sprida kunskap, ge råd och stöd samt verka som affärsstöd. Du förväntas också delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer, arbetsmetoder samt ett ökat fokus på bättre affärer. Uppdraget innefattar även fortlöpande kommunikations- och utbildningsinsatser inom inköpsområdet och du kommer att ha många externa och interna kontakter med leverantörer, kunder och samarbetspartners. KVALIFIKATIONER För denna roll behöver du: • Vi vill att du har eftergymnasial utbildning inom upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller ett för tjänsten relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet och utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  • Du har goda kunskaper i Lagen om offentlig upphandling (LOU) samt Officepaket. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av: • Arbete i offentlig sektor • Upphandlingssystemet Kommers eller liknande system Som person trivs du med att arbeta i ett högt tempo och med flertalet upphandlingar parallellt. Du är strukturerad, lösningsorienterad, engagerad och professionell. Då arbetet innebär många kontaktytor inom och utom organisationen är det viktigt att du är serviceinriktad, förtroendeingivande och skapar goda relationer samt har en god förmåga till helhetsperspektiv och ser arbetets långsiktiga betydelse. Du är flexibel och kan anpassa och omprioritera ditt arbete efter verksamhetens behov. Du har god samarbetsförmåga samt vill dela med dig av din erfarenhet och kompetens. God kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska är viktiga i denna roll. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Boden är en modern småstad i hjärtat av den gröna omställningen. Här bygger vi framtidens samhälle med hållbara lösningar för boende, företagande och vardag. Kommunen spelar en viktig roll i regionens utveckling, med närhet till både stad, natur och två älvdalar. Det vi kallar närhetsliv. Som medarbetare hos oss blir du en del av ett samhälle i tillväxt. Vi erbjuder en miljö där du kan växa i din roll, där idéer uppmuntras och där du gör skillnad,  för både människorna här och för framtiden. När du söker jobb hos oss: • Använd vårt e-rekryteringssystem för en trygg och rättvis process • Du omfattas av kollektivavtal och får tillgång till friskvårdsbidrag och friskvårdstimme • Kontakta den person som anges i annonsen om du har frågor • Vi arbetar aktivt för mångfald och en jämn köns- och åldersfördelning • Vi har rökfri arbetstid • Vår hälsoportal erbjuder aktiviteter och inspiration för ett hållbart arbetsliv

23 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Upphandlingsspecialist
Burlövs kommun
Inköpare och upphandlare

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare. Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv? Burlövs kommun har höga ambitioner och vi driver utvecklingen framåt! Inom kommunledningsförvaltningen pågår ett ständigt kvalitetsarbete för att förbättra stödet till våra verksamheter. Våra avdelningar har ett nära samarbete där var och en tar ansvar för såväl sina egna uppdrag som för våra gemensamma mål. Vi söker nu en upphandlingsspecialist som vill vara med och driva kommunens upphandlingsverksamhet framåt. Om du är en person som trivs med att arbeta självständigt och har en stor grad av ansvar, kan denna roll vara rätt för dig! ARBETSUPPGIFTER Som upphandlingsspecialist utgör du kommunens spetskompetens inom upphandlingsområdet och fungerar som en sammanhållande resurs för kommunen som helhet i den långsiktiga styrningen av upphandlingsverksamheten. Du har också en nyckelroll i att utveckla och implementera strategier för upphandling och inköp i Burlövs kommun. Dina arbetsuppgifter innefattar att: • planera, genomföra och ansvara för kommunövergripande och kommungemensamma upphandlingar genom hela upphandlingsprocessen • ge kvalificerat stöd i förvaltningsspecifika upphandlingar av såväl operativ som konsultativ karaktär beroende på fråga • representera Burlöv i samarbeten med andra kommuner, och ansvara för att kommunens intressen och behov tillgodoses i kommungemensamma upphandlingar • utveckla och förbättra upphandlingsprocessen och avtalsarbetet • ansvara för kommunens avtalskatalog och samverka med kommunens e-handelsansvariga • vara kommunens kontaktperson inom försäkringsområdet gentemot upphandlad försäkringsmäklare och i Skånes nätverk inom försäkringsområdet • vara huvudansvarig för kommunens upphandlingsverktyg • leda kommunens inköpsråd. KVALIFIKATIONER Utbildning och erfarenheter: • högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller inköp, eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant • minst tre års erfarenhet av upphandlingar inom offentlig sektor • mycket goda kunskaper om LOU och andra relevanta lagar och regler • mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift • vana av att leda och koordinera upphandlingsprojekt från start till slut. Personliga egenskaper: • serviceinriktad, strukturerad, trygg och stabil • förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt med olika intressenter, såsom leverantörer, kollegor och chefer • förmåga att analysera komplexa problem och hitta kreativa lösningar • förmåga att se helheten och förstå hur upphandlingen kan bidra till organisationens övergripande mål • förmåga att anpassa sig till förändrade omständigheter och prioritera uppgifter • förmåga att fokusera på resultat och leverera värde till organisationen. Om du är en driven och engagerad person som vill vara med och utveckla Burlövs kommuns upphandlingsverksamhet, så är detta en möjlighet för dig. Skicka in din ansökan idag! ÖVRIGT Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta ansvarig för rekryteringen enligt annonsen för besked om hur du ska gå till väga för att skicka in dina ansökningshandlingar.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Ramavtalsförvaltare till våra IT Ramavtal på Statens inköpscentral
Kammarkollegiet
Inköpare och upphandlare

Vill du vara en del av ett kompetent team på en utvecklingsinriktad myndighet som präglas av högt driv och samarbetsförmåga där allas kompetens tas till vara? Vi fortsätter växa och söker nu dig med tidigare erfarenhet av upphandlings- eller avtalsrelaterad verksamhet inom IT området. Har du även ett intresse för offentlig upphandling? Då är detta ett jobb för dig. Statens inköpscentral är en avdelning inom Kammarkollegiet som ansvarar för upphandlingen och förvaltningen av samordnade ramavtal för varor och tjänster åt andra statliga myndigheter. Inom IT- och telekomområdet kan ramavtalen även användas av kommuner och regioner. Statens inköpscentral har ca 2300 ramavtal fördelat på 38 ramavtalsområden och med ca 800 leverantörer. Avdelningen tillhandahåller samordnade ramavtal för andra myndigheter för att åstadkomma mer förmånliga villkor. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att ramavtalen blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter. Vi på enheten för ramavtalsförvaltning är för närvarande 25 medarbetare med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling. Vi utökar vår verksamhet och därför finns det nu möjlighet att bli en av våra nya kollegor! Arbetsbeskrivning Tjänsten som ramavtalsförvaltare innebär mycket kontakter med avropande myndigheter och ramavtalsleverantörer, i en organisation med mycket sakkompetens och juridisk expertis. Vi jobbar ofta i grupp och ser oss själva som problemlösare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att löpande förvalta upphandlade ramavtal vilket innebär kontakter både med myndigheter som nyttjar ramavtalen och ramavtalsleverantörer. Du ger stöd och hjälp till avropande myndigheter via telefon, e-post och i möten samt informerar och ordnar seminarier inom de avtalsområden som du ansvarar för. Du ansvarar även för att ta fram vägledande material för att underlätta för beställare vid avrop från ramavtalen. I tjänsten ingår att arrangera uppföljningsmöten med leverantörer, att sammanställa och analysera statistik, samt att omvärldsbevaka. I tjänsten som ramavtalsförvaltare deltar du även i avtals- och leverantörsuppföljningar för de ramavtal du ansvar för. Du kommer dessutom att medverka i förstudiearbetet och upphandlingsprojekt för kommande ramavtal. Är du vår nya kollega? Att arbeta på Kammarkollegiet innebär att du får ett stort eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi ser att du har ett stort engagemang för offentlig upphandling och avtalsförvaltning där du vill stödja avropande myndigheter och leverantörer. Vi söker dig som har: • För tjänsten relevant universitets- eller högskoleexamen som civil- eller högskoleingenjör, systemvetare alternativt annan relevant utbildning som tillsammans med erfarenhet sammantaget bedöms som likvärdig • Minst fem års erfarenhet av upphandlings- eller avtalsrelaterad verksamhet inom IT området • Kunskap om LOU • Mycket goda kunskaper i svenska • Goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du har:  • Praktisk erfarenhet av offentlig upphandling eller inköp från näringslivet • Erfarenhet av att arbeta på en central inköpsfunktion med många olika beställare • Erfarenhet av förvaltning av avtal inom något av våra IT ramavtalsområden • Erfarenhet av att jobbat på en IT-avdelning, t ex som IT-chef, beställare, eller kravställare Som person har du ett strukturerat arbetssätt där du tar stort ansvar och är självgående i ditt arbete. Du har lätt för att skapa och behålla goda relationer samt har en god service- och samarbetsförmåga. För tjänsten krävs även att du har en mycket god kommunikativ förmåga där du känner dig trygg i att tala inför både större och mindre grupper där du har förmågan att på ett pedagogiskt sätt förmedla komplex information. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder. Mer information Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi sitter i fina, aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm, med möjlighet att delvis arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. Ansökan I denna rekrytering vill vi inte att du bifogar ett personligt brev, för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2025. Kontaktpersoner Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Anneli Buverius, chef enheten för ramavtalsförvaltning, tel 08-700 09 51. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Elin Hallström, HR-specialist, [email protected].  Fackliga kontaktpersoner: Karin Edstrand, SACO-S, [email protected] Lisa Ericsson, ST, [email protected] Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Upphandlare
Smedjebackens kommun
Inköpare och upphandlare

Smedjebackens kommun ligger naturskönt vid starten av Strömsholms kanal och erbjuder en unik kombination av landsbygdens lugn och närhet till både storstad och naturupplevelser. Här finns goda möjligheter för dig som vill arbeta och bo i en inspirerande och växande miljö, där samhällsutveckling och hållbarhet är i fokus. Med en stark gemenskap, ett rikt kulturutbud och vacker natur erbjuder Smedjebacken både en trivsam arbetsplats och en plats att växa och trivas på. Välkommen att bli en del av oss! Välkommen till Smedjebackens kommun! Våra styrkor är prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Som medarbetare hos oss blir du en viktig samhällsbyggare, någon som gör skillnad. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är ledord. Smedjebacken erbjuder bra boende och våra många föreningar, eldsjälar och entreprenörer bidrar till livskvalitet, sammanhållning och levande traditioner i hela kommunen.    Ekonomi- och upphandlingsavdelningen   Vi söker en upphandlare till Ekonomi- och upphandlingsavdelningen som totalt består av åtta personer. Upphandlingsenheten består av en upphandlingsansvarig och en upphandlare. Hos oss har du möjlighet att få vara med och påverka och göra skillnad för våra medborgare och vårt samhälle. Du får ett spännande arbete och blir en viktig person i en vår organisation med mycket kunskap. Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan, erfarenhetsutbyte och ett ständigt pågående utvecklingsarbete. Arbetsuppgifter I rollen som upphandlare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt men i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i processen. Dina arbetsuppgifter innebär att planera och genomföra upphandlingar från start till tecknat avtal. Arbetet omfattar hela processen från marknadsundersökning, upprättande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av inkomna anbud, förhandling och avtalsskrivning till att bistå och delta i uppföljning och förvaltning av avtal i vår avtalsdatabas. Arbetet innebär en projektledande och konsultativ roll gällande avtal, upphandlingsfrågor samt de upphandlingar enheten ansvarar för. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, då du ofta har flera projekt pågående samtidigt. Din erfarenhet och trygghet gör att du bekvämt axlar rollen som projektledare och ibland ger du råd och stöd till verksamheten eller utbildar inom organisationen. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden. Vi använder E-avrop som upphandlingsverktyg. Kvalifikationer Vi ser att du har: .Erfarenhet av arbete med upphandlingar enligt LOU/LUF eller inköp inom offentlig sektor                                                                                                                                    .Goda kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och goda kunskaper av arbete med avtal                                                                                                                .Erfarenhet av att arbeta självständigt och driva dina egna projekt                                                                                                                                                                                .God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska .Eftergymnasial utbildning som är relevant för område Erfarenhet av arbete i digitala upphandlingssystem, projektledning och strategiskt inköpsarbete ses som meriterande.             Personliga egenskaper För att trivas hos oss uppskattar du en varierad arbetssituation där du är drivande och kan prioritera mellan flera olika arbetsuppgifter. Du trivs i samarbete med andra men har också förmåga att arbeta självständigt, driva projekt och hitta lösningar. Vi vill att du är initiativtagande, strukturerad och självgående.  Du är utåtriktad med hög grad av service och trivs med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift. Vidare som person är du positiv, diplomatisk och ödmjuk i din framtoning, samt har lätt att samarbeta med olika aktörer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tillträde är omgående, men vi tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.  Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats i en välkomnande kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. Vi tror på dialogen som verktyg för utveckling och värnar om korta beslutsvägar och prestigelöst förhållningssätt. Arbetsmiljöarbetet står i fokus där målsättningen är att arbetslivet ska vara hållbart, hälsosamt och tryggt för alla medarbetare. Klicka här för att läsa mer om de förmåner vi erbjuder. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer på smedjebacken.se om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du personalavdelningen genom kommunens växel så får du hjälp med din ansökan. Kontaktinformation Jonas Källman, Ekonomichef, 0240-660147 (åter 14 juli från semester) Lina Kihlmark, Upphandlingsansvarig, 0240-660154 Anna Hane Karlsson, Vision, [email protected] Arbetsplats Vasagatan 17 777 30 Smedjebacken

19 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Senior upphandlare med säkerhetsskyddskompetens till Försvarshögskolan
Försvarshögskolan
Inköpare och upphandlare

Försvarshögskolan är ett internationellt framstående lärosäte inom försvar, krishantering och säkerhet. Vi erbjuder en unik akademisk miljö där civilt möter militärt. Vi utbildar civila och militära chefer, experter och forskare som ska analysera och hantera dagens och framtida krissituationer och säkerhetsproblem. Försvarshögskolan utbildar Sveriges officerare och leder den akademiska utvecklingen av officersyrket. Vi bedriver forskning inom juridik med inriktning mot operativ juridik och folkrätt, försvarssystem, krigsvetenskap, ledarskap och ledning, militärhistoria och statsvetenskap. Verksamhetsstöd, Avdelningen för lokalförsörjning, registratur och inköp Avdelningen för lokalförsörjning, registratur och inköp är en del av Försvarshögskolans verksamhetsstöd och samordnar högskolans stöd- och servicefunktioner. Vid avdelningen finns Försvarshögskolans högskolejurist som handlägger förvaltnings- och högskolejuridiska ärenden. Här finns också arkiv och registratur samt förvaltning av styr- och stöddokument. I avdelningen ingår sektionerna lokalförsörjning och inköp. Inköpssektionen söker nu en senior upphandlare med säkerhetsskyddskompetens. Sektionen består av fyra personer som samordnar och projektleder de upphandlingar och avrop som genomförs på högskolan samt handlägger samtliga inköp som genomförs. Sektionen stödjer också verksamheten i ett antal frågor så som e-handel, upphandling, affärsjuridik och avtal.   Anställningen är placerad i Stockholm.  Arbetsuppgifter Som upphandlare är du en viktig medarbetare i myndighetens centraliserade anskaffningsprocess och arbetar med upphandling och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning. Du kommer självständigt att planera, genomföra samt följa upp upphandlingar som drivs i projektform med dig som projektledare. Du ansvarar för hela affärsprocessen från den inledande behovs- och marknadsanalysen fram till att avtalet tecknas och implementeras i verksamheten. Som upphandlare arbetar du även med avtals- och kvalitetsuppföljning. Utöver att genomföra upphandlingar kommer du även agera rådgivande vid direktupphandlingar som genomförs av verksamheten, du kommer även stödja inköparen och kvalitetsgranska inköpsprocessen samt hantera övriga löpande frågeställningar kring upphandling och inköp. I rollen som upphandlare ingår det även administrativt arbete samt att hålla utbildningar internt inom upphandlings- och avtalsområdet. Vem söker vi? Krav: Akademisk examen med inriktning på juridik, ekonomi, IT, inköp eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt, som vi bedömer som likvärdig. Minst fem års dokumenterad arbetserfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar enligt LOU av varor och tjänster inom offentlig sektor. Erfarenhet av att hantera begäran om utlämningar av allmänna handlingar kopplat till upphandling. Erfarenhet av att arbeta med säkerhetsskyddade upphandlingar (SUA) i olika nivåer. Mycket goda kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska, samt goda kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på engelska. Goda kunskaper i Microsoft 365-programmen eller MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Meriterande är erfarenhet av: liknade arbetsuppgifter vid högskola eller universitet statistiska underlag relaterade till inköpsprocesser, till exempel spendanalyser upphandlingsarbete av varor och tjänster inom IT-området upphandlingar inom försvars- och säkerhetsområdet (LUFS). att hålla i utbildningar/kompetenshöjande insatser upphandling av AI-verktyg upphandlingar av internationella konsulter, på engelska arbete i E-avrop arbeta med e-handel Ovan erfarenhet ska kunna styrkas skriftligen genom intyg eller liknande. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående som person och som tar ansvar för att driva dina arbetsuppgifter framåt med fokus på resultat. Du har ett gott omdöme och gör välgrundade avvägningar i både beslut och prioriteringar.  Vidare har du en god problemlösande analysförmåga som gör att du kan hantera komplexa frågeställningar och identifiera relevanta lösningar. Du arbetar strukturerat och målinriktat och håller tidsramar samt har en mycket god administrativ förmåga. Därtill har du också en god samarbetsförmåga och kommunicerar tydligt och lyhört. Vi värdesätter ett prestigelöst förhållningssätt då tjänsten innebär en stor mängd interna och externa kontakter. För att trivas hos oss behöver du vara en engagerad och närvarande individ som vill bidra till Försvarshögskolans professionella utveckling, kollegiala samarbetskultur och sociala sammanhållning. Det faller sig naturligt för dig att dela med dig av din kunskap och bidra till att skapa en givande och god arbetsmiljö. Om anställningen  Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid (100%) som inleds med sex månaders provanställning. Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket förutsätter godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll.  Anställningen kan komma att innefatta krigsplacering. Om du redan är krigsplacerad i din nuvarande anställning på en myndighet och din kompetens behövs i Försvarshögskolans  krigsorganisation sker det en förhandling mellan berörd myndighet och Försvarshögskolan om var du ska vara placerad. Tillträde Enligt överenskommelse. Vi kommer löpande att kalla till intervjuer.  Lön och förmåner Försvarshögskolan tillämpar individuell lönesättning.  Förmåner för anställda vid Försvarshögskolan - FHS/Förmåner/anställd.  Ansökan  Ansökan ska innehålla ett CV samt personligt brev och skickas in via Försvarshögskolans rekryteringssystem genom att klicka på länken ”Logga in och sök jobbet” på annonssidan. Märk din ansökan med HR 127/2025. Din ansökan ska vara tillhanda senast 15 augusti, 2025.  Komplett ansökan ska vara Försvarshögskolan tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time).  I de fall det inte råder en jämn könsbalans kan Försvarshögskolan vid lika eller i stort sätt lika kvalifikationer hos de sökande anställa den av underrepresenterat kön.  Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp på grund av statliga upphandlingsregler.

18 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Enhetschef för upphandling
REGION SÖRMLAND
Inköpare och upphandlare

Placering i Nyköping, Eskilstuna, Katrineholm eller Västerås Om oss Regionservice är en smidig, flexibel och nytänkande serviceorganisation med stolta medarbetare, som tillsammans skapar värde för Region Sörmland. Regionservice ska skapa förutsättningar för att uppfylla Region Sörmlands uppdrag på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Det gör vi genom att ha lyhördhet för och förstå våra kunders behov. Vi utvecklar och tillhandahåller stödtjänster av olika slag till Region Sörmlands alla verksamheter, politiken, patienter och besökare. Vi arbetar inom områdena; fastigheter och lokaler, inköp, löne- och fakturahantering, administration, informationshantering och verksamhetsnära service som kost, transport, lokalvård. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är redo att möta framtidens utmaning – att tillsammans med oss fortsätta att bygga upp en robust och flexibel inköpsorganisation. Som enhetschef för enheten upphandling har du en central roll i det fortsatta arbetet tillsammans med gruppchef och ca 20 inköpare, avtalscontroller och investeringssamordnare. Du rapporterar till verksamhetschef inköp och är en viktig medlem i inköps ledningsgrupp. Enheten upphandling förbereder och genomför upphandlingar och implementerar avtal. I uppdraget som enhetschef har du verksamhetsplanerings-, personal-, arbetsmiljö- och ekonomiansvar. Enhetschefen har ett övergripande ansvar för utvecklingen av enheten, bland annat genom att fortsätta arbetet med att införa och vidareutveckla våra processer. Tillsammans med inköps ledningsgrupp utvecklar du och gruppchef verksamheten löpande för att leverera sunda affärer för en hållbar framtid med utgångspunkt i kundernas behov. Din kompetens Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning som ex juridik, inköp, ekonomi, eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig, alternativt att du har förvärvat motsvarande kunskaper i arbetslivet. För att lyckas i rollen krävs att du har flera års erfarenhet av att vara chef och gärna erfarenhet att leda genom andra. Du har stor kunskap om inköp och du ska ha en gedigen inblick i offentlig verksamhet och god kunskap om offentlig upphandling (LOU, LOV). Meriterande är även erfarenhet av att arbeta med processutveckling, gärna inom digitala arbetssätt men även inom AI och att nyttja Business Intelligence-system för bättre effektivitet. Då vi har kontor på fyra orter är det en fördel om du har B körkort. Som person har du en positiv grundinställning, är bra på att kommunicera, lyssna och coacha. Vidare är du strategisk och strukturerad och har en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet i verksamheten. Inte minst har du skinn på näsan och kan få ett helikopterperspektiv och driva inköpsfrågor ut mot utmanande verksamheter i en organisation i förändring. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då vi ser att det är viktigt att du passar bra in som chef för medarbetarna i gruppen men även som en del i inköps ledningsgrupp. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Eskilstuna, Västerås, Nyköping eller Katrineholm. Information om tjänsten lämnas av I denna rekryteringsprocess samarbetar Region Sörmland med EFFSO. För frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Emthen [email protected] Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på inköp – Region Sörmland och Västmanland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-24 via EFFSO.se (https://pnty-apply.ponty-system.se/effso?id=2441&rf=0&r=1&pnty_src=https%3A%2F%2Fwww.effso.se%2Flediga-jobb-inkopare%2F) Alla ansökningar behandlas löpande, så vi ser gärna din ansökan omgående. Då det råder semestertider inom kort kommer återkoppling att ske mer sporadiskt än under högsäsong. Intervjuer för rollen kommer att ske både innan midsommar och i augusti. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

18 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Enhetschef för upphandling
REGION SÖRMLAND
Inköpare och upphandlare

Placering i Nyköping, Eskilstuna, Katrineholm eller Västerås Om oss Regionservice är en smidig, flexibel och nytänkande serviceorganisation med stolta medarbetare, som tillsammans skapar värde för Region Sörmland. Regionservice ska skapa förutsättningar för att uppfylla Region Sörmlands uppdrag på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Det gör vi genom att ha lyhördhet för och förstå våra kunders behov. Vi utvecklar och tillhandahåller stödtjänster av olika slag till Region Sörmlands alla verksamheter, politiken, patienter och besökare. Vi arbetar inom områdena; fastigheter och lokaler, inköp, löne- och fakturahantering, administration, informationshantering och verksamhetsnära service som kost, transport, lokalvård. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är redo att möta framtidens utmaning – att tillsammans med oss fortsätta att bygga upp en robust och flexibel inköpsorganisation. Som enhetschef för enheten upphandling har du en central roll i det fortsatta arbetet tillsammans med gruppchef och ca 20 inköpare, avtalscontroller och investeringssamordnare. Du rapporterar till verksamhetschef inköp och är en viktig medlem i inköps ledningsgrupp. Enheten upphandling förbereder och genomför upphandlingar och implementerar avtal. I uppdraget som enhetschef har du verksamhetsplanerings-, personal-, arbetsmiljö- och ekonomiansvar. Enhetschefen har ett övergripande ansvar för utvecklingen av enheten, bland annat genom att fortsätta arbetet med att införa och vidareutveckla våra processer. Tillsammans med inköps ledningsgrupp utvecklar du och gruppchef verksamheten löpande för att leverera sunda affärer för en hållbar framtid med utgångspunkt i kundernas behov. Din kompetens Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning som ex juridik, inköp, ekonomi, eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig, alternativt att du har förvärvat motsvarande kunskaper i arbetslivet. För att lyckas i rollen krävs att du har flera års erfarenhet av att vara chef och gärna erfarenhet att leda genom andra. Du har stor kunskap om inköp och du ska ha en gedigen inblick i offentlig verksamhet och god kunskap om offentlig upphandling (LOU, LOV). Meriterande är även erfarenhet av att arbeta med processutveckling, gärna inom digitala arbetssätt men även inom AI och att nyttja Business Intelligence-system för bättre effektivitet. Då vi har kontor på fyra orter är det en fördel om du har B körkort. Som person har du en positiv grundinställning, är bra på att kommunicera, lyssna och coacha. Vidare är du strategisk och strukturerad och har en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet i verksamheten. Inte minst har du skinn på näsan och kan få ett helikopterperspektiv och driva inköpsfrågor ut mot utmanande verksamheter i en organisation i förändring. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då vi ser att det är viktigt att du passar bra in som chef för medarbetarna i gruppen men även som en del i inköps ledningsgrupp. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Eskilstuna, Västerås, Nyköping eller Katrineholm. Information om tjänsten lämnas av I denna rekryteringsprocess samarbetar Region Sörmland med EFFSO. För frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Emthen [email protected] Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på inköp – Region Sörmland och Västmanland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-24 via EFFSO.se (https://pnty-apply.ponty-system.se/effso?id=2441&rf=0&r=1&pnty_src=https%3A%2F%2Fwww.effso.se%2Flediga-jobb-inkopare%2F) Alla ansökningar behandlas löpande, så vi ser gärna din ansökan omgående. Då det råder semestertider inom kort kommer återkoppling att ske mer sporadiskt än under högsäsong. Intervjuer för rollen kommer att ske både innan midsommar och i augusti. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

18 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Enhetschef för upphandling
REGION SÖRMLAND
Inköpare och upphandlare

Placering i Nyköping, Eskilstuna, Katrineholm eller Västerås Om oss Regionservice är en smidig, flexibel och nytänkande serviceorganisation med stolta medarbetare, som tillsammans skapar värde för Region Sörmland. Regionservice ska skapa förutsättningar för att uppfylla Region Sörmlands uppdrag på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Det gör vi genom att ha lyhördhet för och förstå våra kunders behov. Vi utvecklar och tillhandahåller stödtjänster av olika slag till Region Sörmlands alla verksamheter, politiken, patienter och besökare. Vi arbetar inom områdena; fastigheter och lokaler, inköp, löne- och fakturahantering, administration, informationshantering och verksamhetsnära service som kost, transport, lokalvård. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är redo att möta framtidens utmaning – att tillsammans med oss fortsätta att bygga upp en robust och flexibel inköpsorganisation. Som enhetschef för enheten upphandling har du en central roll i det fortsatta arbetet tillsammans med gruppchef och ca 20 inköpare, avtalscontroller och investeringssamordnare. Du rapporterar till verksamhetschef inköp och är en viktig medlem i inköps ledningsgrupp. Enheten upphandling förbereder och genomför upphandlingar och implementerar avtal. I uppdraget som enhetschef har du verksamhetsplanerings-, personal-, arbetsmiljö- och ekonomiansvar. Enhetschefen har ett övergripande ansvar för utvecklingen av enheten, bland annat genom att fortsätta arbetet med att införa och vidareutveckla våra processer. Tillsammans med inköps ledningsgrupp utvecklar du och gruppchef verksamheten löpande för att leverera sunda affärer för en hållbar framtid med utgångspunkt i kundernas behov. Din kompetens Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning som ex juridik, inköp, ekonomi, eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig, alternativt att du har förvärvat motsvarande kunskaper i arbetslivet. För att lyckas i rollen krävs att du har flera års erfarenhet av att vara chef och gärna erfarenhet att leda genom andra. Du har stor kunskap om inköp och du ska ha en gedigen inblick i offentlig verksamhet och god kunskap om offentlig upphandling (LOU, LOV). Meriterande är även erfarenhet av att arbeta med processutveckling, gärna inom digitala arbetssätt men även inom AI och att nyttja Business Intelligence-system för bättre effektivitet. Då vi har kontor på fyra orter är det en fördel om du har B körkort. Som person har du en positiv grundinställning, är bra på att kommunicera, lyssna och coacha. Vidare är du strategisk och strukturerad och har en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet i verksamheten. Inte minst har du skinn på näsan och kan få ett helikopterperspektiv och driva inköpsfrågor ut mot utmanande verksamheter i en organisation i förändring. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då vi ser att det är viktigt att du passar bra in som chef för medarbetarna i gruppen men även som en del i inköps ledningsgrupp. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Eskilstuna, Västerås, Nyköping eller Katrineholm. Information om tjänsten lämnas av I denna rekryteringsprocess samarbetar Region Sörmland med EFFSO. För frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Emthen [email protected] Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på inköp – Region Sörmland och Västmanland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-24 via EFFSO.se (https://pnty-apply.ponty-system.se/effso?id=2441&rf=0&r=1&pnty_src=https%3A%2F%2Fwww.effso.se%2Flediga-jobb-inkopare%2F) Alla ansökningar behandlas löpande, så vi ser gärna din ansökan omgående. Då det råder semestertider inom kort kommer återkoppling att ske mer sporadiskt än under högsäsong. Intervjuer för rollen kommer att ske både innan midsommar och i augusti. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

18 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Enhetschef för upphandling
REGION SÖRMLAND
Inköpare och upphandlare

Placering i Nyköping, Eskilstuna, Katrineholm eller Västerås Om oss Regionservice är en smidig, flexibel och nytänkande serviceorganisation med stolta medarbetare, som tillsammans skapar värde för Region Sörmland. Regionservice ska skapa förutsättningar för att uppfylla Region Sörmlands uppdrag på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Det gör vi genom att ha lyhördhet för och förstå våra kunders behov. Vi utvecklar och tillhandahåller stödtjänster av olika slag till Region Sörmlands alla verksamheter, politiken, patienter och besökare. Vi arbetar inom områdena; fastigheter och lokaler, inköp, löne- och fakturahantering, administration, informationshantering och verksamhetsnära service som kost, transport, lokalvård. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är redo att möta framtidens utmaning – att tillsammans med oss fortsätta att bygga upp en robust och flexibel inköpsorganisation. Som enhetschef för enheten upphandling har du en central roll i det fortsatta arbetet tillsammans med gruppchef och ca 20 inköpare, avtalscontroller och investeringssamordnare. Du rapporterar till verksamhetschef inköp och är en viktig medlem i inköps ledningsgrupp. Enheten upphandling förbereder och genomför upphandlingar och implementerar avtal. I uppdraget som enhetschef har du verksamhetsplanerings-, personal-, arbetsmiljö- och ekonomiansvar. Enhetschefen har ett övergripande ansvar för utvecklingen av enheten, bland annat genom att fortsätta arbetet med att införa och vidareutveckla våra processer. Tillsammans med inköps ledningsgrupp utvecklar du och gruppchef verksamheten löpande för att leverera sunda affärer för en hållbar framtid med utgångspunkt i kundernas behov. Din kompetens Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning som ex juridik, inköp, ekonomi, eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig, alternativt att du har förvärvat motsvarande kunskaper i arbetslivet. För att lyckas i rollen krävs att du har flera års erfarenhet av att vara chef och gärna erfarenhet att leda genom andra. Du har stor kunskap om inköp och du ska ha en gedigen inblick i offentlig verksamhet och god kunskap om offentlig upphandling (LOU, LOV). Meriterande är även erfarenhet av att arbeta med processutveckling, gärna inom digitala arbetssätt men även inom AI och att nyttja Business Intelligence-system för bättre effektivitet. Då vi har kontor på fyra orter är det en fördel om du har B körkort. Som person har du en positiv grundinställning, är bra på att kommunicera, lyssna och coacha. Vidare är du strategisk och strukturerad och har en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet i verksamheten. Inte minst har du skinn på näsan och kan få ett helikopterperspektiv och driva inköpsfrågor ut mot utmanande verksamheter i en organisation i förändring. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då vi ser att det är viktigt att du passar bra in som chef för medarbetarna i gruppen men även som en del i inköps ledningsgrupp. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Eskilstuna, Västerås, Nyköping eller Katrineholm. Information om tjänsten lämnas av I denna rekryteringsprocess samarbetar Region Sörmland med EFFSO. För frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Emthen [email protected] Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på inköp – Region Sörmland och Västmanland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-24 via EFFSO.se (https://pnty-apply.ponty-system.se/effso?id=2441&rf=0&r=1&pnty_src=https%3A%2F%2Fwww.effso.se%2Flediga-jobb-inkopare%2F) Alla ansökningar behandlas löpande, så vi ser gärna din ansökan omgående. Då det råder semestertider inom kort kommer återkoppling att ske mer sporadiskt än under högsäsong. Intervjuer för rollen kommer att ske både innan midsommar och i augusti. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

18 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Upphandlare
Sunne kommun
Inköpare och upphandlare

Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Beskrivning Ekonomistaben driver det operativa arbetet och det strategiska utvecklingsarbetet inom ekonomi-och upphandlingsområdet. Ekonomistaben svarar för service och konsultativt stöd inom budget-, redovisnings- och upphandlingsområdet till våra ledare/medarbetare och förtroendevalda. I vårt team finns åtta engagerade och duktiga medarbetare. Arbetsuppgifter Som upphandlare är ditt uppdrag att tillsammans med verksamheten genomdriva affärsmässiga upphandlingar för kommunens olika verksamheter och säkerställa att de sker på ett korrekt sätt. Du ansvarar för hela upphandlingsprocessen, från marknadsanalys och upprättande av förfrågningsunderlag till genomförande av den formella upphandlingen och tecknande av avtal. Du ger råd, informerar och samarbetar med våra verksamheter gällande inköps- och upphandlingsfrågor.  Du arbetar med uppföljning av avtal samt ansvarar för policy samt organisation och rutiner inom upphandlingsområdet. Du arbetar självständigt och är den som driver processerna. Du har ett nära samarbete och stöd inom ekonomistaben, och ett nära samarbetar med upphandlarnas nätverk i Värmland. Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk examen inom upphandling, ekonomi, juridik eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du bör ha några års erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete i offentlig sektor samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). Du ska ha en god kommunikativ förmåga och du är bra på att uttrycka dig både i tal och skrift. Vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan jobba självständigt. Du bör vara en driven, serviceinriktad person med god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet för tjänsten. Giltigt B-körkort är ett krav. Övrigt Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan ansökningstidens utgång. Tjänsten är en tillsvidareanställning under förutsättning att erforderliga beslut fattas.  Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025