Verksamhetsansvarig till ABF Västernorrland i Kramfors

Om Arbetarnas Bildningsförbund Arbetarnas Bildningsförbund (ABF) är Sveriges ledande studieförbund. Vi erbjuder studiecirklar, kurser, föreläsningar samt kulturarrangemang i alla landets kommuner. Vi sätter folkbildning i fokus och fungerar som en pedagogisk resurs för våra medlems- och samarbetsorganisationer. ABF Västernorrland omfattar kommunerna Sundsvall, Timrå, Härnösand, Kramfors, Sollefteå samt Örnsköldsvik Om tjänsten: Rollen som verksamhetsansvarig erbjuder en unik blandning av både operativa och strategiska uppgifter med flexibilitet och ansvar. Ditt uppdrag omfattar att skapa och driva folkbildningsinitiativ tillsammans med det lokala föreningslivet, med en mångfald av spännande arbetsuppgifter, inklusive uppsökande verksamhet, administration och projektledning. Som en del av vårt team kommer du att vara involverad i olika serviceuppgifter och behöver vara bekväm med att möta och hjälpa människor samt skapa och genomföra projekt tillsammans med dina kollegor. Denna tjänst är placerad i Kramfors men du utför också stor del av ditt arbete i Härnösand. Kvalifikationer Vi söker någon med erfarenhet av föreningsliv med en gedigen förståelse för deras strukturer och dynamik. Det är viktigt att du delar och förstår arbetarrörelsens värderingar och kan integrera dem i ditt arbete. Då du har målstyrd arbetstid innebär det frihet under ansvar och du får således stor möjlighet att styra din arbetstid och därför är flexibilitet och anpassningsbarhet nyckelfaktorer. Du förväntas således arbeta med varierande arbetstider och vara beredd att delta i exempelvis kvällsmöten och evenemang inom föreningslivet. Körkort och tillgång till egen bil är nödvändigt för att kunna möta olika behov och krav i arbetet. Vidare ser vi att du har: • ett strukturerat och självständigt arbetssätt • • • god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, både i skrift och muntligt • • • goda tekniska kunskaper och väl bekant med Officepaketet och Microsoft Teams • • • Dessa kvalifikationer är avgörande för att framgångsrikt utföra arbetsuppgifterna som verksamhetsansvarig. Vi uppmuntrar kandidater som uppfyller dessa krav att skicka in sin ansökan redan idag. • • Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. • Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Thomas Nygren ([email protected]) Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Välkommen in med din ansökan! Facklig kontaktperson: Andreas Hågestam, [email protected]

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Verksamhetsansvarig till ABF Västernorrland i Örnsköldsvik

Om Arbetarnas Bildningsförbund Arbetarnas Bildningsförbund (ABF) är Sveriges ledande studieförbund. Vi erbjuder studiecirklar, kurser, föreläsningar samt kulturarrangemang i alla landets kommuner. Vi sätter folkbildning i fokus och fungerar som en pedagogisk resurs för våra medlems- och samarbetsorganisationer. ABF Västernorrland omfattar kommunerna Sundsvall, Timrå, Härnösand, Kramfors, Sollefteå samt Örnsköldsvik Om tjänsten: Rollen som verksamhetsansvarig erbjuder en unik blandning av både operativa och strategiska uppgifter med flexibilitet och ansvar. Ditt uppdrag omfattar att skapa och driva folkbildningsinitiativ tillsammans med det lokala föreningslivet, med en mångfald av spännande arbetsuppgifter, inklusive uppsökande verksamhet, administration och projektledning. Som en del av vårt team kommer du att vara involverad i olika serviceuppgifter och behöver vara bekväm med att möta och hjälpa människor samt skapa och genomföra projekt tillsammans med dina kollegor. Kvalifikationer Vi söker någon med erfarenhet av föreningsliv med en gedigen förståelse för deras strukturer och dynamik. Det är viktigt att du delar och förstår arbetarrörelsens värderingar och kan integrera dem i ditt arbete. Då du har målstyrd arbetstid innebär det frihet under ansvar och du får således stor möjlighet att styra din arbetstid och därför är flexibilitet och anpassningsbarhet nyckelfaktorer. Du förväntas således arbeta med varierande arbetstider och vara beredd att delta i exempelvis kvällsmöten och evenemang inom föreningslivet. Körkort och tillgång till egen bil är nödvändigt för att kunna möta olika behov och krav i arbetet. Vidare ser vi att du har: • ett strukturerat och självständigt arbetssätt • • • god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, både i skrift och muntligt • • • goda tekniska kunskaper och väl bekant med Officepaketet och Microsoft Teams • • • Dessa kvalifikationer är avgörande för att framgångsrikt utföra arbetsuppgifterna som verksamhetsansvarig. Vi uppmuntrar kandidater som uppfyller dessa krav att skicka in sin ansökan redan idag. • • Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. • Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Thomas Nygren ([email protected]) Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Välkommen in med din ansökan! Facklig kontaktperson: Andreas Hågestam, [email protected]

9 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Utbildningsadministratör

Arbetsgivarverket är en arbetsgivarorganisation för statliga arbetsgivare och en förvaltningsmyndighet. Medlemmar är cirka 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans med medlemmarna utvecklar och samordnar Arbetsgivarverket den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för cirka 290 000 anställda. Arbetsgivarverket söker dig som har ett genuint intresse för administrativa arbetsuppgifter och tycker om att tillhandahålla en högkvalitativ service. Om enheten Du kommer att bli en del av enheten för arbetsgivarutveckling och arbeta tillsammans med vår koordinator och Arbetsgivarverkets rådgivare. Enheten ansvarar för Arbetsgivarverkets rådgivning, strategisk arbetsgivarutveckling, utbildnings- och mötesverksamhet samt koordinering av externa aktiviteter. Enheten leds av chefen för arbetsgivarutveckling. Arbetsuppgifter Som utbildningsadministratör arbetar du med Arbetsgivarverkets utbildningar och andra medlemsaktiviteter. I arbetet ingår att hantera anmälningar, kallelser, beställningar, utvärderingar och kontakter med deltagare såväl som leverantörer. I dina arbetsuppgifter ingår även att vara administrativt stöd i pågående utvecklingsarbeten och arbetsgrupper samt att ha en aktiv roll i enhetens användning av digitala mötesverktyg och CRM (Customer relationship management- system). Arbetsuppgifterna innebär dagliga kontakter externt såväl som internt. Kvalifikationer För arbetet krävs att du har: • en för arbetsuppgifterna relevant utbildning • flerårig erfarenhet av administrativt arbete • erfarenhet av digitala verktyg, såsom till exempel Teams/Zoom, och administrativa system • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du har erfarenhet av: • arbete i statlig sektor • utbildningsadministration För arbetet krävs att du har ett genuint intresse för administrativa arbetsuppgifter och att tillhandahålla en högkvalitativ service. Som person är du professionell och engagerad. Vidare är du noggrann och har lätt för att samarbeta. Du kan självständigt planera, strukturera och slutföra arbetsuppgifter inom utsatt tid och har förmåga att anpassa dig till det situationen kräver. Du tycker om att ha daglig kontakt med olika människor, du gillar att ha ordning och reda samt har förmåga och intresse av att hitta nya lösningar när det uppstår ett förändrat behov. För att trivas hos oss behöver du vilja arbeta i en arbetsgivarorganisation vars uppdrag och mål handlar om att stärka statliga arbetsgivares möjlighet att vara effektiva, attraktiva och tydliga arbetsgivare.  Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning.  Arbetsgivarverkets värdegrund utgår från att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi har ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Arbetsgivarverket finns på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm, nära T-centralen. Läs gärna mer om Arbetsgivarverket och vårt uppdrag på vår webbplats www.arbetsgivarverket.se och vår plattform Jobba statligt på www.jobbastatligt.se Är du intresserad? Har du frågor och vill veta mer om jobbet kan du kontakta teamledare och koordinator Pia Blad eller chef för Arbetsgivarutveckling Åsa Krook. Du når båda på telefon via växeln på nummer: 08-700 13 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 29 april 2024. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av uppdraget men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

8 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Kursadministratör

Nationalekonomiska institutionen (https://www. nek.uu.se/) är en av de största institutionerna inom Samhällsvetenskapliga fakulteten med ungefär 100 anställda från ett tiotal länder. Årligen deltar runt 1 000 studenter i någon av våra kurser på grund-, master- och forskarutbildningsnivå. Forskare vid institutionen anlitas ofta som experter i offentliga utredningar och i media samt samverkar på många sätt med det omgivande samhället. Till vår administrativa grupp söker vi nu en kursadministratör. Administrationen består idag av sju personer under ledning av en administrativ chef. Vi söker dig som vill bidra till institutionens utveckling och till ett välfungerande samarbete mellan de olika delarna av institutionen. Arbetsuppgifter  Arbetet som kursadministratör innebär att du ger stöd och service till lärare och studenter i olika utbildningsadministrativa ärenden. Arbetet är självständigt och sker i samarbete med kursansvariga, lärare och studierektorer. Du arbetar bland annat med administration kring antagning, registrering, tentamenshantering, betygsrapportering, tillgodoräknanden och kursvärderingar. I arbetet ingår även att svara på frågor från nuvarande och blivande studenter via personliga möten, e-post och telefon. Du kommer främst att arbeta i Ladok, Studium, NyA, Diva, TimeEdit, Selma och till viss del i Sitevision. Du sköter även diarieföring och arkivering gällande ärenden inom ditt område. Du kommer att vara institutionens kontaktperson för studenter med särskilda behov. Övriga administrativa uppgifter samt ansvarsområden inom institutionen kan förekomma. Kvalifikationskrav Högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Aktuell och dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativt arbete, gärna från myndighet. Mycket god datorvana samt mycket god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Eftersom kontakter med lärare och studenter är centralt i arbetet sätter vi stort värde på servicevilja, samarbetsförmåga och ansvarskänsla. Du är självgående, ser behov och lösningar samt tar egna initiativ. Arbetet kräver ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att möta arbetstoppar. Du bör även känna dig bekväm med att prata inför stora grupper av studenter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Önskvärt/meriterande i övrigt Erfarenhet av arbete i högskolesektorn eller annan offentlig verksamhet. Tidigare erfarenhet av utbildningsadministration inom universitet/högskola och relevanta IT-system, t.ex. Ladok, Studium, NyA och Selma. Kännedom om Uppsala universitets organisation. Urval och intervjuer sker löpande, vilket betyder att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut. Om anställningen  Anställningen är tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Administrativ samordnare, Nina Andersson, 018-471 2387, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 30 april 2024, UFV-PA 2024/1144. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

7 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Kursadministratör

Avdelningen för kvalitetsutveckling svarar för stor del av Uppsala universitets stöd för kvalitetssäkring och kvalitetsutveckling av utbildning och forskning. Avdelningen är placerad vid universitetsförvaltningen och rymmer tre enheter: enheten för karriär och ledning i akademin, enheten för kvalitet och utveckling samt enheten för universitetspedagogik. Enheten för universitetspedagogik arbetar med pedagogisk utveckling för främjande av kvaliteten i utbildningen på alla nivåer. Vi arbetar utifrån verksamhetens pedagogiska utvecklingsbehov och erbjuder högskolepedagogisk utbildning för undervisande personal, ger konsultativt stöd i pedagogiska frågor ute på universitetets olika campusområden och i digitala lärmiljöer samt genomför egna utvecklingsprojekt. Enheten arbetar också med handläggning av projekt och priser inom Uppsala universitet. Tillsammans med e-lärande vid avdelningen för universitetsgemensam IT utgör vi en central resurs vid Uppsala universitet för utveckling av digitala lärmiljöer. Gemensamt ansvarar vi även för utveckling av, och aktiviteter i, den laborativa lärosalen samt inspelningsstudion i Blåsenhus. Arbetsuppgifter I kursadministrationen ingår att ge administrativt stöd och service till pedagogiska utvecklare och deltagare (lärare vid UU) i kursadministrativa ärenden. Kursadministrationen innefattar bl.a. att sköta antagningen av deltagare genom ett anmälningssystem, registrera deltagare i Studium (Canvas), lägga upp information i Studium, ge kursinformation till deltagare, boka lokaler, beställa ev. förtäring och skapa kurstillfällen. I anställningen kan även ingå andra förekommande arbetsuppgifter inom enheten. De administrativa system du kommer att arbeta med är framförallt Studium (Canvas), kursvärderingar, Kurt och Raindance. Kursadministratören jobbar i nära samarbete med kursansvariga och övriga administratörer vid avdelningen. Vidare håller du kontakt med gästföreläsare och andra som medverkar i berörda kurser. Administration och arrangemang kring möten och andra tillfällen såsom konsultationer ingår också. Andra arbetsuppgifter kan tillkomma. Kvalifikationskrav Lägst gymnasieexamen inom administrativt område eller motsvarande kompetens i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Erfarenhet av att ha arbetat med kursadministration. Erfarenhet av att tillsammans med andra planera, genomföra och följa upp olika arrangemang i arbetet, till exempel kurser, seminarier konferenser m.fl. Goda kunskaper i svenska och engelska som arbetsspråk, både i tal och skrift och god datorvana är vidare krav för anställningen. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper så som förmågan att ta ansvar samt att arbeta självständigt, strukturerat och serviceinriktat i en miljö där tempot periodvis är högt. Vi söker dig som är driven och trivs med ett nära samarbete med andra. Arbetsuppgifterna kräver även mycket god förmåga att kommunicera och samverka med olika personalkategorier inom verksamheten, både enskilt och i grupp, t.ex. universitetslärare, forskare och tekniker. Utöver det krävs god problemlösnings- och samarbetsförmåga. Önskvärt/meriterande i övrigt Erfarenhet av att ha arbetat med administration inom statlig sektor är meriterande, särskilt meriterande är erfarenhet av universitet/högskola. Meriterande är även aktuell erfarenhet av arbetsuppgifter ovan för att snabbt kunna sätta sig in i arbetet. Erfarenhet av att använda Canvas/annan utbildningsplattform, Kurt samt andra webbverktyg är meriterande för anställningen. Om anställningen Anställningen är tidsbegränsad, vikariat. Omfattningen är 50 %. Tillträde 2024-08-01 eller enligt överenskommelse t.o.m. 2025-05-31. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: rekryterande enhetschef Susanne Mirbt, 070-8834282, [email protected] eller administrativ samordnare Charlotte Sundström, 018-471 5761, [email protected] I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Svaren kommer att användas som en del i urvalsprocessen. Välkommen med din ansökan senast den 3 maj 2024, UFV-PA 2024/1180. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

5 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
ABF Stockholm söker Samordnare med fokus på Mötesplatser

Om ABF Stockholm ABF Stockholm ska som idé- och värdeburen organisation erbjuda ett brett utbud inom bildning, utbildning, kultur och mötesplatser. Vi gör kunskap tillgänglig – för alla. Våra verksamhetsgrenar Folkbildning, Vuxenutbildning och ELVIRA Kunskapsutveckling AB är olika sätt att bedriva ändamålsstyrd verksamhet och med stockholmare. I ABF-huset bedriver vi en omfattande programverksamhet med seminarier, samtal, kurser, utbildningar och kultur. ABF Stockholm är en kraftskapande folkbildningsfyr som skapar framtidstro, egenmakt och solidaritet sedan 1916. ABF Stockholm är en ideell förening som omsätter 180 miljoner kr och består av ca 150 anställda. Dagligen möts våra tusentals deltagare för att tillsammans lära, växa och förändra. Samordnare med fokus på Mötesplatser till ABF Stockholms folkbildning Brinner du liksom vi för Stockholms fria kultur- och föreningsliv dess samlingslokaler och mötesplatser? Vill du liksom vi engagera och möjliggöra bildning, organisering, utveckling och demokrati?   ABF Stockholms folkbildningsverksamhet ger styrka och verktyg till den som vill lära, skapa och växa – både enskilt och i möte med andra. Med studiecirkelns pedagogik och ett stort kontaktnät skapar vi möten i hela Stockholm.  Din roll  Du ingår i en grupp medarbetare som jobbar administrativt och kontaktskapande för att stärka samarbetet mellan ABF Stockholm och stadens samlingslokaler samt fria grupper inom kultur och föreningsliv. Du fungerar som kontaktperson och administratör för de samverkansparter som du är ansvarig för. Du ger stöd i form av administration, rapportering, planering, genomförande och uppföljning av kulturarrangemang, studiecirklar och annan folkbildningsverksamhet. Du ska både förvalta upparbetad verksamhet och arbeta uppsökande för att skapa nya samarbeten och kontakter. Arbetsgruppen ansvarar även för att genomföra utbildningar för cirkelledare. Det är en rolig och bred verksamhet som innehåller det mesta inom kultur- och civilsamhällesorganisationer. Ett viktigt moment är att ansvara för kvalitetsuppföljning, kontroll och granskning av interna rutiner, egenproducerad verksamhet samt verksamhet som genomförs i samarbete med annan aktör. Det handlar om att säkerställa att reglerna för stödet för folkbildning följs.  Vi söker dig som är resultatinriktad och får saker gjorda, du är kommunikativ, innovativ, pedagogisk samt en stjärna på administration. Du är väl insatt i hur föreningslivet fungerar och kan lätt sätta dig in i de behov som finns. Vi utgår från att du har både lätt för att samarbeta och kan driva processer på ett självständigt sätt. Du är en person som både inspirerar och blir inspirerad av andra. ABF Stockholm strävar efter att skapa heterogena team med olika kompetens och yrkeserfarenheter. Därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och erfarenheter. Krav som skall uppfyllas:  Minst 2 års erfarenhet av arbete med samordnande och verksamhetsskapande arbetsuppgifter gentemot kulturaktörer, civilsamhälle och föreningsliv. Mycket goda kunskaper inom administration och folkbildning. Ett måste är egna erfarenheter och nätverk inom civilsamhälle, kultur- och föreningsliv i Stockholm. Krav som bör uppfyllas:  Erfarenhet och kunskap om studieförbundens verksamhet. Kunskap och erfarenhet av arbete med Folkets hus eller liknande mötesplatser. Erfarenhet av att ta fram bidragsansökningar, genomförande och redovisning av projekt. Anställningsform och tillträde  Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning på heltid, med start så fort som möjligt. Placering i Stockholm på Sveavägen 41. Lön enligt kollektivavtal.  Ansökan: Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2 maj, urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.   Om du har frågor angående tjänsten kontakta enhetschef Ann-Sofie Berlin på epost: [email protected] Facklig representant: Lucia Ramirez Tuesta epost: [email protected]     Som medarbetare hos ABF Stockholm förutsätter vi att du bottnar i arbetarrörelsens värderingar och är förankrad i ABFs Idéprogram. Vi strävar efter att skapa ett mer jämlikt samhälle och ser gärna att du har kunskaper och perspektiv som bidrar i det arbetet.

4 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Administratör Veldi Borås

Vad vi erbjuder • Trygga anställningsvillkor då vi har kollektivavtal • Friskvårdsbidrag • Trevlig arbetsplats med engagerade kollegor • Återkommande forum / ”best practice” med utbildningsanordnare från andra orter Dina arbetsuppgifter Motiveras du av få följa våra deltagare från det att de börjar till att de lämnar utbildningen och går ut i jobb? Har du en hög administrativ förmåga och är noggrann och samtidigt har en affärsmässig ådra och passion för att skapa goda relationer? Då är detta jobbet för dig då Veldi AB nu söker en riktigt vass utbildningssamordnare till Borås! Som utbildningssamordnare ansvarar du för att ta fram dokumentation, rapporter och redovisningar för varje deltagare och löpande checka att deltagarnas utbildningsplan följs både till innehåll och rikttider. Du spelar en central roll då du kommunicerar med skolans deltagare och lärare samt är kontaktperson mot vår kund, Arbetsförmedlingen. I uppdraget ingår även att skapa nätverk och samarbeta med det lokala näringslivet för att hitta APL platser (Arbetsplatsförlagt lärande) till våra deltagare. I samband med anskaffning av APL platser kommer du även vara Veldis ansikte ut mot företag och därmed framtida kunder, då målet även är att sälja in Veldi som bolag och dess tjänster som företagsanpassade utbildningar och bemanningslösningar. Din profil Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och samtidigt affärsmässig och förtroendegivande. Du har koll på detaljer men vill även vara ute och nätverka och skapa kontakter. Meriterande är om du har erfarenhet från industri, sälj och/eller bemanningsverksamhet. Du är en duktig administratör som får energi av att skapa goda relationer. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper och sociala kompetens. Vi vill att du: - Behärskar svenska språket utomordentligt både muntligt och skriftligt. - Har tidigare arbetslivserfarenhet gärna inom sälj och eller bemanning. - Stor vana att arbeta i IT system. Gärna erfarenhet av; Alvis, KA-Webb och Intelliplan. - Trivs med att arbeta i en föränderlig miljö i högt tempo Om företaget Veldi ingår i koncernen Strigo AB, som är en kompetenskoncern inriktat på vuxnas utveckling i livet. I dagsläget består koncernen även av MoA Lärcentrum och Cuben Utbildningar och finns på flera orter i landet. Veldi har idag verksamheter inom utbildning och bemanning. Våren 2021 gick Storskogen in som ägare, Storskogen är en svensk privatägd företagsgrupp som förvärvar och utvecklar små och medelstora bolag på lång sikt. Storskogen omsätter totalt över 10 miljarder kronor. Kort och gott – vi erbjuder dig en viktig roll i ett företag som befinner sig i en spännande tillväxtfas! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vill du veta mer? Om du har frågor om tjänsten eller om hur processen ser ut i sin helhet så kontakta Pierre Tegenstam [email protected]

3 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Vi söker skoladministratör till Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Op

Drottning Blankas Gymnasieskola startade sin verksamhet 1996 och har idag 27 skolor på 23 orter runt om i Sverige. Vi bedriver utbildning inom såväl praktiskt inriktade som teoretiska gymnasieprogram, alla med utrymme för högskolebehörighet. Inom Drottning Blanka värderar vi relationer och det mänskliga mötet högt. Konkret innebär det att alla skolor inom DBGY arbetar aktivt med engagemang på ett personligt, lokalt och globalt plan där såväl ledning som personal och elever involveras. Du kan läsa mer om oss på www.dbgy.se. Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Operan erbjuder yrkes- och högskoleförberedande utbildningar inom Samhällsvetenskapsprogrammet, Ekonomiprogrammet, och Hantverksprogrammet - frisör. Skoladministratör till Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Operan Ditt uppdrag Från hösten 2024 öppnar vi upp dörrarna till en helt ny skola, Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Operan. Vi letar efter en skoladministratör på heltid som kan vara ansiktet utåt för skolan och som har en avgörande roll för att säkerställa att vår skola fungerar smidigt. Som skoladministratör spelar du en central roll i kommunikationen med elever, deras vårdnadshavare och alla medarbetare på skolan. Ditt arbete kommer att vara varierande och omfatta både enklare rutinmässiga uppgifter samt mer kvalificerade ansvarsområden. Det innebär bland annat att hantera administration, ge allmänt chefsstöd, utföra ekonomiarbete, hantera elev- och personaladministration, hantera betygsrapportering, arbeta med IT-system, hantera CSN-registrering, schemaläggning och vikarieanskaffning. I rollen kommer du att arbeta nära skolledningen, och en betydande del av ditt arbete kommer att innebära att underlätta skolans dagliga verksamhet. Detta kräver att du är flexibel, positiv och har en lösningsfokuserad inställning, samtidigt som du samarbetar nära med skolledningen. Din profil Vi letar efter dig som har kompetens inom området genom dokumenterad erfarenhet från liknande uppdrag. Förutom en gedigen erfarenhet och goda referenser är det meriterande med relevant eftergymnasial utbildning. Personlighetsmässigt är du någon som värdesätter ordning och reda, är proaktiv i de processer du ansvarar för och ser till att färdigställa de uppgifter du tar dig an. Du är självgående och har en förmåga att aktivt söka efter den bästa lösningen på eventuella problem som uppstår. Att organisera och samordna saker så att verksamheten flyter smidigt är något du trivs med. När oväntade händelser uppstår är du snabb på att prioritera om arbetet och temporärt lägga åt sidan mindre viktiga uppgifter. Du är också skicklig på att kommunicera och har en naturlig fallenhet för god kommunikation. Eftersom du är den enda administratören på enheten är det viktigt att du har förmågan att självständigt inhämta kunskap om hur system fungerar, söka information från våra olika stödfunktioner (t.ex. ekonomi, HR), hitta information på medarbetarwebben och andra informationskällor, samt kommunicera direkt med myndigheter och andra intressenter. Du kommer också att ha kontakt med administratörskollegor på andra enheter. Vi erbjuder Drottning Blankas Gymnasieskolor lägger stor vikt vid personligt, lokalt och globalt engagemang. Vi arbetar aktivt tillsammans för att alla elever ska lyckas. Vi skapar meningsfullhet genom externa samarbeten och vårt globala perspektiv genomsyrar våra skolor. På Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Operan erbjuder vi en arbetsplats med stor trivsel och gemenskap där vi alla hjälps åt och där alla har en viktig roll för skolans utveckling. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker i augusti 2024. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Mona Fallenhag på 076-148 72 74 eller mailadress [email protected] Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

12 mars 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024