Utbildningsadministratör/Studieadministratör

Sök bland 25 lediga jobb som Utbildningsadministratör/Studieadministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Utbildningsledare

Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna. Beskrivning Campus Värnamo har som sitt huvudsakliga uppdrag att anordna eftergymnasiala utbildningar. I nära samarbete med näringslivet, den offentliga sektorn och högskolan utvecklar vi kurser och utbildningar som håller hög kvalitet och är skräddarsydda för det regionala arbetslivets behov.  Verksamheten är indelad i fyra verksamhetsområden: Utbildning, Kompetensakademin, Näringslivssamverkan och Teknikcenter.  Nu söker vi en utbildningsledare till några av våra yrkeshögskoleutbildningar. Tjänsten är ett vikariat på 75% med möjlighet till en eventuell förlängning.  En utbildningsledare ska vara bra på både administration och kommunikation. Tjänsten innehåller en hel del administrativa uppgifter men också mycket kontakt med studenter, lärare/konsulter och arbetsgivare inom aktuella branscher. Arbetsuppgifter - Utbildningsadministration och planeringsarbete för de aktuella utbildningarna  - Planering och hantering av tentamen och andra examinationer   - Schemaläggning   - Rapportering gentemot Tekniska högskolan i Jönköping och Yh-myndigheten   - Utvärdering och uppföljning av aktuella utbildningar   - Ledningsgruppsarbete för de aktuella utbildningarna   - Utvecklingssamtal med studerande  - Rekrytering av studerande Kvalifikationer Då arbetet innebär mycket kontakt med både studerande, lärare och konsulter kräver det en tålmodig, flexibel och serviceinriktad person. Som utbildningsledare blir du spindeln i nätet för de aktuella utbildningarna.  Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet från administrativt arbete och/eller relevant utbildning. Du talar och skriver svenska flytande. Erfarenhet av arbete inom utbildningsverksamhet är meriterande.  Som person är du ansvarsfull, positiv och lösningsfokuserad. Du är självständig, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du är en lyhörd och trovärdig relationsbyggare som får saker att hända.  Du uppskattar det personliga mötet och har en välutvecklad kommunikativ förmåga. Du drivs av att se andra utvecklas. Villkor Tillträde enligt överenskommelse. Visstidsanställning till och med 2025-01-31. Övriga upplysningar kring tjänsten får du av Enikö Olsson, Campuschef, 0370-337877, [email protected]  Ansökan skickar du senast 2024-05-19. I Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Fakultetshandläggare

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Fakulteten för samhällsvetenskap bedriver forskning och utbildning inom ett brett samhällsvetenskapligt fält. Vi har bland annat flera etablerade och eftersökta professionsutbildningar inom välfärdssektorn-socionom, lärare och polis är några exempel-och forskning med inriktning mot just välfärdens kärna. FSV består av åtta institutioner och ett gemensamt fakultetskansli. Tillsammans är vi närmare 400 medarbetare. Fakultetskansliet består av drygt 40 medarbetare, med olika funktioner inom bland annat ekonomi, utbildnings- och forskningsadministration, internationalisering, studie- och yrkesvägledning och IKT-pedagogik. Kansliet är ett relevant, nära och effektivt verksamhetsstöd till fakultetens olika institutioner, såväl i Växjö som Kalmar. Vill du veta mer om Fakulteten för samhällsvetenskap? Läs gärna på: Fakulteten för samhällsvetenskap | lnu.se Arbetsbeskrivning: Du är en del av ledningsstödet, som har till uppgift att bereda ärenden enligt uppdrag inom fakultetens olika verksamhetsområden samt utgöra ett administrativt stöd till fakultetsledningen. Du bereder, föredrar och expedierar ärenden som hör till dekans beslutsmöte,  fakultetsstyrelsens sammanträden och olika beredande organ vid fakulteten. I arbetsuppgifterna ingår också att föra protokoll och minnesanteckningar. Ytterligare administrativa arbetsuppgifter tillkommer, som har relevans för fakultetsledningens arbete. Du hanterar underlag och protokoll digitalt. Kvalifikationer Krav: Vi söker dig med akademisk examen på lägst kandidatnivå, och som har vana vid handläggning och administrativa processer. Du har förmåga att strukturera och hantera information. Vi förutsätter att du också har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på såväl svenska som engelska. Meriterande: Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, särskilt universitets- och högskolesektorn, är meriterande, liksom förmåga att arbeta i digitala system. För att trivas i rollen behöver du vara noggrann och lösningsfokuserad, bra på att samarbeta och att ge stöd och service. Anställningsvillkor: Tidsbegränsad anställning 12 månader, med eventuell förlängning. Omfattning: 100 %. Tillträde: 1 september alt. enligt överenskommelse. Placeringsort: Växjö alt. Kalmar. Resor mellan Kalmar och Växjö förekommer. Individuell lönesättning tillämpas varför löneanspråk bör bifogas ansökan. Kontaktpersoner: Rekryterande chef: Håkan Sandström, kanslichef. Tel. 0470-708606. [email protected] Maja Lenz, utredare. Tel. 0470-767280. [email protected] Ellinor Platzer, utbildningsledare. Tel. 0470-708216. [email protected] HR-partner: Ulrika Petersson. Tel: 0480-4469996 Fackliga företrädare nås via universitetets växel 0772-28 80 00. Välkommen med din ansökan senast den 14 maj, 2024. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

23 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Skribent till Barnafrid, timanställning

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare av en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss! Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper (BKV) är en av universitetets största institutioner med verksamhet framför allt inom den medicinska fakulteten. Vår målsättning är att bedriva utbildning och forskning inom medicin och biomedicin, med hög internationell kvalitet. Vid BKV finner du ledande forskning med både spets och bredd inom ett stort spektrum av modern biomedicin. Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/bkv Vi söker nu en resursperson som kan delta i arbetet att ta fram digitala utbildningar samt andra expertuppdrag såsom för granskning av skrivet material vid Program rättsväsende på Barnafrid – ett nationellt kunskapscentrum för kunskap om våld mot barn. Om jobbet Barnafrid vid Linköpings Universitet kommer under 2024 att slutföra ett arbete som syftar till att ta fram en digital kurs om barnahus arbete med våld mot barn riktad till barnahusverksamheterna. Du kommer att bidra med såväl skriftligt material som att ingå i planering och utformning av kursen. Du kan också vid behov kunna rådfrågas kring övriga frågor som rör din kompetens om våld mot barn. Arbetstiden kan variera utifrån process och behov, från timmar under veckan till ca 1 dag i veckan. Arbetstagaren redovisar timmar fortlöpande under projektet. Uppdrag kommer in löpande till projektet, ofta i sjok. Samtliga arbetsuppgifter ersätts (skrivtid, möten samt restid). Om dig Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning och tidigare dokumenterad flerårig erfarenhet av Barnahus och/eller arbete med brottsmålsprocesser. Anställningen kräver specialistkunskap om lagstiftningen för barnförhör. Du är dessutom insatt i barns rättigheter och kan bistå med kunskap kring juridik och barns rättigheter inom rättsväsendets del av barnahussamverkan. Arbetet kräver att du är självständig, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Vidare förutsätter anställningen mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du bör också vara van vid att granska skrivna dokument. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Barnafrids verksamhet är meriterande. Arbetet kan innebära resor. Din arbetsplats Du kommer att arbeta på Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper (BKV) som finns inom Medicinska fakulteten vid Linköpings universitet. Organisatoriskt kommer du att tillhöra Avdelningen för Barnafrid som består av en arbetsgrupp med bred multiprofessionell och tvärvetenskaplig kompetens. Barnafrid riktar sig till yrkesverksamma som i sitt arbete möter barn och unga som utsatts våld och andra övergrepp, men även till yrkesverksamma vid till exempel olika myndigheter och organisationer. Läs mer om vår verksamhet här. Om anställningen Intermittent timanställning, omfattningen på arbetsupggifterna bestämns löpande efter överenskommelse. Snarast, enligt överenskommelse.  Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.  Vi erbjuder möjlighet till distansarbete viss del av din arbetstid när verksamhetens behov och arbetsuppgifterna medger detta. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 15 maj. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

23 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Experience working with a learning platform and love pets?

Looking to join a dynamic team where your passion for technology meets your love for pets? Our client, a leading provider of care services across Europe, is seeking driven individuals for an exciting opportunity. If you have experience working in a learning platform and thrive in a pet-friendly environment, we want to hear from you! Join us and play a key role in optimizing our systems while enjoying the company of our furry friends. Apply now for the chance to make a meaningful impact and grow your career with us. OM TJÄNSTEN Our client is a leading provider of care services across Europe, dedicated to delivering high-quality care for companion animals.. Our client strives to offer modern and compassionate care that brings peace of mind to pet owners. Their team of passionate professionals attends to millions of companion animal patients annually. As part of their commitment to excellence, our client is continually expanding their business through both organic growth and strategic hospital acquisitions. As a key member of the dedicated team, you'll be tasked with providing support to the other teams by managing Learning Management and Talent Management Systems, along with associated learning and translation technologies. Collaborating closely with our IT Tech team and P&O Systems, you'll ensure operational efficiency and data accuracy across all systems. You'll also have the opportunity to drive the consolidation and customization of various systems, while establishing efficient processes for content providers. This role offers a unique opportunity to contribute to cross-business unit collaboration and make a meaningful impact within our clients organization. You are offered - Stimulating work environment with opportunities for personal development. - Flexible working hours and an international digital work environment. - Learning and development opportunities. - A cozy work environment with pets in the office. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Assist content creators in managing content on the platform. * Optimize current usage and facilitate the transition to a new system, providing improvement suggestions as needed. * Collaborate with various teams to streamline processes and document procedures. * Collect, validate, and articulate functional requirements for learning & talent systems. * Lead projects and handling large datasets. * Configuration and migration tasks. * Converting formats from one system to another. VI SÖKER DIG SOM - Minimum 2 years of experience in a similar role. - Bachelor’s degree within IT - Proficiency in Learning Technologies, with experience in LMS content creation. - Experience working with any educational platform - Ability to build reports and understand interconnections between content. - Strong facilitation and communication skills, enabling smooth interaction with individuals who are not technically inclined. - Effective team player with strong self-management and stakeholder management skills; proficient in project management. - Fluent in English You should be someone who enjoys pets and feels comfortable around them, as there will be pets in the office. It is meritorious if you have conducted training sessions yourself and have proficiency in other languages To succeed in the role, your personal skills are: - Good communication skills - Strong self-management - Driven and curious Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

22 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Utbildningssamordnare till Veldi i Eksjö.

Vad vi erbjuder • Trygga anställningsvillkor då vi har kollektivavtal • Friskvårdsbidrag • Trevlig arbetsplats med engagerade kollegor • Återkommande forum / ”best practice” med utbildningsanordnare från andra orter Dina arbetsuppgifter Motiveras du av få följa våra deltagare från det att de börjar till att de lämnar utbildningen och går ut i jobb? Har du en hög administrativ förmåga och är noggrann och samtidigt har en affärsmässig ådra och passion för att skapa goda relationer? Då är detta jobbet för dig då Veldi AB nu söker en riktigt vass utbildningssamordnare Eksjö. ! Som utbildningssamordnare ansvarar du för att ta fram dokumentation, rapporter och redovisningar för varje deltagare och löpande checka att deltagarnas utbildningsplan följs både till innehåll och rikt tider. Du spelar en central roll då du kommunicerar med skolans deltagare och lärare samt är kontaktperson mot vår kund, Arbetsförmedlingen. I uppdraget ingår även att skapa nätverk och samarbeta med det lokala näringslivet för att hitta APL platser (Arbetsplatsförlagt lärande) till våra deltagare. I samband med anskaffning av APL platser kommer du även vara Veldis ansikte ut mot företag och därmed framtida kunder, då målet även är att sälja in Veldi som bolag och dess tjänster som företagsanpassade utbildningar och bemanningslösningar. Din profil Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och samtidigt affärsmässig och förtroendegivande. Du har koll på detaljer men vill även vara ute och nätverka och skapa kontakter. Meriterande är om du har erfarenhet från industri, sälj och/eller bemanningsverksamhet. Du är en duktig administratör som får energi av att skapa goda relationer. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper och sociala kompetens. Vi vill att du: - Behärskar svenska språket utomordentligt både muntligt och skriftligt. - Har tidigare arbetslivserfarenhet gärna inom sälj och eller bemanning. - Stor vana att arbeta i IT system. Gärna erfarenhet av; Alvis, KA-Webb och Intelliplan. - Trivs med att arbeta i en föränderlig miljö i högt tempo Om företaget Veldi ingår i koncernen Strigo AB, som är en kompetenskoncern inriktat på vuxnas utveckling i livet. I dagsläget består koncernen även av MoA Lärcentrum och Cuben Utbildningar och finns på flera orter i landet. Veldi har idag verksamheter inom utbildning och bemanning. Våren 2021 gick Storskogen in som ägare, Storskogen är en svensk privatägd företagsgrupp som förvärvar och utvecklar små och medelstora bolag på lång sikt. Storskogen omsätter totalt över 10 miljarder kronor. Kort och gott – vi erbjuder dig en viktig roll i ett företag som befinner sig i en spännande tillväxtfas! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vill du veta mer? Om du har frågor om tjänsten eller om hur processen ser ut i sin helhet så kontakta Charlotte Staaf [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Utbildningssamordnare

Hjälpmedelsverksamheterna ansvarar för drift av hjälpmedelsverksamhet för personer med rörelsehinder i södra delen av Stockholms län samt länsövergripande ansvar för personer med behov av förbrukningshjälpmedel i hemmet, medicinteknisk apparatur i hemmet samt kommunikations-, kognitions-, syn- och hörselhjälpmedel. Beskrivning Med ett stort fokus på att vara en hållbar arbetsgivare skapar vi en trygg arbetsplats, med bra förmåner,  såsom exempelvis friskvårdstimme och friskvårdspeng. Vi erbjuder frihet under ansvar, vilket ger dig möjlighet att flexa och jobba delvis på distans. Du kommer ändå att ha tillgång till en fast arbetsplats, där du kan jobba 5 dagar i veckan. Vi arbetar över 3 kontor, ett ligger i Fruängen, och de andra två i Solna. Möjlighet till att välja  stationering finns. Då du är ensam i din expertis och roll kommer dina kontakter och bollplank vara den centrala organisationen, SLSO, och andra externa nätverk. Du kommer att ha daglig kontakt med verksamheterna  och främst deras enhetschefer. Arbetsuppgifter Du kommer på en övergripande nivå att planera halvårsplaner för olika typer av utbildningar. Idag har vi tre områden:  Utbildningar för förskrivare, studenter och medarbetare. Du kommer att boka in lokaler och olika typer av digitala forum och sedan förvalta dessa gentemot föreläsare och ansvariga beställare.  Du kommer att ansvara för att förmedla processen och informera intressenter löpande i form av visuella processer och tydlig struktur. Kvalifikationer God administrativ förmåga, strukturerad och van vid att skapa digitala strukturer och arbetssätt Vana att arbeta i eventsystem, outlook och teams och ha god vana att kommunicera digitalt Flytande svenska i tal och skrift Du skall kunna arbeta självständigt, ha god förmåga att göra prioriteringar och vara lösningsfokuserad Övrigt Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringen. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Utbildningsadministratör

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för ekonomi och samhälle, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet utlyser en tjänst som utbildningsadministratör. Institutionen bedriver utbildning och forskning inom tre olika ämnesområden; ekonomisk historia, kulturgeografi samt innovation, entreprenörskap och management av intellektuella tillgångar. De olika ämnesområdena inom institutionen skapar möjligheter till tvärvetenskaplig utbildning och forskning. Institutionen är uppdelad i tre avdelningar och har en gemensam administration, som ansvarar för studie-, forsknings-, ekonomi – och personaladministration och kommunikation samt ledningsstöd. Institutionen har totalt ca 70 medarbetare varav åtta arbetar med den gemensamma administrationen vid institutionen. Inom utbildningsadministrationen finns idag tre administratörer som arbetar i team tillsammans. Arbetsuppgifter Arbetet som utbildningsadministratör innebär att du administrerar grundutbildningens kurser vid institutionen för ekonomi och samhälle tillsammans med ytterligare utbildningsadministratör. Utbildningsadministrationen arbetar i team och arbetet planeras löpande. Du är ett administrativt stöd till utbildningshandläggare, ämneskoordinatorer och lärare, samt arbetar direkt mot studenterna. Som utbildningsadministratör tar du ansvar för olika uppgifter inom utbildningsadministration såsom ansvara för planering av scheman och bokning av lokaler. Du ansvarar för förberedelserna av digitala tentor: bokning av tentamenslokaler, skapa aktivitetstillfällen i Ladok, aktivera tentamen i Disa, sätta deadlines för lärare (frågor, rättning) aktivera och avboka tentaplatser. Du arbetar med löpande kursadministration och har mycket kontakt med presumtiva och registrerade studenter, till exempel att svara på frågor, omregistreringar, avbrott på kurs, studieuppehåll och pedagogiskt stöd samt delta på introduktion vid kursstart. Du ansvarar för att organisera studentevent såsom inspirationskvällar, arbetsmarknadsdag och andra aktiviteter för registrerade studenter. I tjänsten ingår även andra administrativa arbetsuppgifter: • Ansvara för gästforskarservicen vid institutionen. Du skriver avtal med gäster som ska kopplas till institutionen, samt beställa resor för dessa samt hjälpa till med behörigheter såsom x-konto, passerkort och e-post. Backup reseräkningshantering. • Inneha rollen som institutionens IT-samordnare, vilket innebär att ha överblick över institutionens verksamhetsområden och deras behov av IT-tjänster och du har kontroll över institutionens IT-utrustning samt inköp av dessa. • Vara institutionens inköpskoordinator, vilket innebär att köpa in varor samt vara uppdaterad om Göteborgs universitets avtal och upphandlingsregler. Annan administration kan komma att ingå i rollen och variera över tid beroende på institutionens behov och bemanning. Arbetet som utbildningsadministratör innebär många kontakter både inom och utanför institutionen, vilket ställer höga krav på kommunikations- och samarbetsförmåga. Du förväntas hålla dig informerad om styrdokument och regelverk för studier och utbildning samt delta i nätverk, möten och arbetsgrupper. Kvalifikationer Du har en utvecklad känsla för service och tycker om att tidvis arbeta i högt tempo. Du har ett proaktivt synsätt och har lätt för att identifiera och lösa de uppgifter som uppkommer. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, samtidigt som du klarar av att självständigt fullfölja arbetsuppgifterna. Som person är du noggrann och strukturerad, är ansvarsfull och du trivs med att arbeta administrativt. Du är nyfiken på att lära och har en vilja att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Krav - Universitets- eller högskoleexamen inom administration, offentlig förvaltning eller liknande ämne som arbetsgivaren bedömer motsvarande samt god administrativ kunskap och erfarenhet. - Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Meriterande - Tidigare erfarenheter inom utbildningsadministration och de regelverk som där gäller - Erfarenhet av universitetets studieadministrativa system såsom Ladok, TimeEdit, Canvas, NYA, Akeneo och GUDOK - Erfarenhet av administrativa systemen Primula och POP. - Intresse för IT-frågor Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Anställning Anställningen är ett vikariat t o m 2025-07-31 med en omfattning på 100% med placering vid institutionen för ekonomi och samhälle. Tillträde för anställningen är 2024-08-01 eller enligt överenskommelse. Institutionen kan komma att tillämpa provanställning. Tillsättningsförfarande I urvalsprocessen är det aktuellt med bland annat intervjuer och granskning av sökandes referenser. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: Liselotte Falk Johansson, administrativ chef 031-786 4750 [email protected] Sofia Wikner, personalhandläggare 031-786 5794 [email protected] Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner Ansökan Bifoga i ansökan: Personligt brev, CV, Examensbevis, Intyg, Referenser, Övriga dokument, relevanta för ansökan (Ange tydligt ditt personnummer i ansökan)  Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-05-09 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Administrativ samordnare

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/   Beskrivning Vid Statsvetenskapliga institutionen finns avdelningen Centrum för skolledarutveckling. Verksamheten bedriver framför allt uppdragsutbildning för rektorer, insatser inom uppdraget Samverkan för bästa skola (SBS) men är också en växande forskningsmiljö. Centrums uppdrag är i mångt och mycket unika och de ställer höga krav på samordning på olika nivåer och mellan olika aktörer, såväl internt som externt. Läs mer om verksamheten här: https://www.umu.se/centrum-for-skolledarutveckling/ Arbetsuppgifter Den administrativa samordnaren utgör ett strategiskt och analytiskt stöd för prefekt, avdelningschef och ledning i bland annat personal- och ekonomirelaterade frågor utifrån gällande lagstiftning, centrala och lokala avtal samt andra relevanta policys och riktlinjer. Samordnaren förväntas  att självständigt initiera och utveckla rutiner och arbetssätt. Innehavaren av anställningen är en nyckelperson för samordningen med övrig verksamhet inom institutionen och av Centrums externa och universitetsinterna samarbeten. Internt handlar det om samordning av samarbeten med andra institutioner vid universitetet. Externt är Skolverket en viktig part; Centrum har bland annat uppdraget Samverkan för bästa skola (SBS) som kännetecknas av omfattande samverkan med verket såväl som med samarbetande institutioner. Arbetsuppgifter kopplade till SBS handlar t.ex. om att bistå i att utforma, granska och följa upp överenskommelser samt att följa upp och kontrollera diverse underlag inom ramen för det fortlöpande SBS-arbetet. Centrums uppdragsutbildning bedrivs i norra Sverige samt i Skåne. Detta innebär ett stort antal resor med tillkommande fakturering och reseräkningar. En viktig del av arbetet, särskilt inledningsvis, är att utveckla rutiner för hur dessa skall handläggas, dvs. skapa strukturer för behandling av fakturaunderlag i Raindance och Pass. Slutligen kommer samordnaren att ansvara för hantering av ärenden i systemen.    Innehavaren kommer att ha ett nära samarbete med prefekt, avdelningschef, biträdande avdelningschef, ekonom, controller, HR-samordnare, SBS-ansvarig, lärare och övrig administrativ personal. Att självständigt driva utvecklingen av institutionens och Centrums processer och rutiner är en viktig del av arbetet. Kvalifikationer Examen på högskolenivå inom område som vi finner relevant för tjänsten samt mångårig erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom myndighet. Administrativ erfarenhet av HR-frågor och ekonomifrågor inom högskola/universitet är mycket meriterande.   God datorvana (användande av Office-program) krävs för arbetet. Inom Umeå universitet används Microsoft Teams och Zoom som de främsta digitala kommunikationskanalerna. Det är också meriterande om du har arbetat med datorbaserade personalsystem, till exempel Primula/PASS och Raindance. God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Arbetet ställer mycket höga krav på självständighet, förmåga att vid arbetstoppar kunna hantera många ärenden samtidigt, god servicekänsla och noggrannhet. Vi söker någon som är självgående, ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen behövs initiativrikedom, god planeringsförmåga och kunna samla och analysera information. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor Anställningen är tills vidare och på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Ansökan Din ansökan ska innehålla ett CV, personligt brev som motiverar varför du söker jobbet samt kopia på examensbevis. Du ansöker via vårt rekryteringssystem Varbi. Närmare upplysningar lämnas av avdelningschef Björn Ahlström, [email protected] eller HR-samordnare Cecilia Burck, [email protected] Välkommen med din ansökan! Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Administratör till I 19 Pansarbataljon

Försvarsmakten finns för att skydda Sverige. Vårt uppdrag kräver en stor bredd i verksamheten. Som anställd hos oss blir du en viktig del av Sveriges försvar. Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en säkrare framtid? Vi växer och behöver nu bli fler för att stärka upp vårt team! Om enheten Pansarbataljonens uppgift är att utveckla förmågan att genomföra strid med bataljon och brigadfunktioner i subarktiskt klimat. Inom ramen för detta genomför Pansarbataljonen grundutbildning av soldater, förbandsutbildning, förbandsträning samt vidmakthåller och utvecklar bataljonens och brigadfunktioners ledningsförmåga. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som administratör har du dina huvudsakliga arbetsuppgifter på kompaninivå där du i första hand arbetar med administrativa uppgifter såsom resebeställningar, ersättningar och bidrag för värnpliktiga och soldater. I befattningen stöttar du kompaniet med beställningar av varor, materiel, tjänster och mat samt ekonomi- och personaladministration. Som administratör kommer du även utföra praktiska arbetsuppgifter som att vara kommendant och/eller utgöra logistiskt stöd vid utbildningar, övningar och fältnära verksamhet. Kvalifikationer • Gymnasieexamen • Erfarenhet av administrativt arbete • B-körkort Personliga egenskaper Som administratör är du flexibel och har förmågan att kommunicera både internt inom kompaniet samt externt mot individer inom och utanför enheten. Du är lyhörd och drivs av att samarbeta och att vara serviceinriktad, såväl praktiskt som administrativt, för att uppnå gemensamma mål. Du skall även trivas med att jobba självständigt inom egna ansvarsområden. Vi ser även att du har en positiv inställning till fysisk träning då detta är en del av arbetsuppgifterna i Försvarsmakten. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av arbete i system SAP/PRIO • Erfarenhet från tjänstgöring inom Försvarsmakten (ex. tidigare anställd som GSS/K etc.) • Militär grundutbildning eller värnplikt • Tidigare tjänstgöring i statlig myndighet För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Lön: Individuell lönesättning Arbetsplats: I19 Norrbottens regemente – Pansarbataljonen stab, Boden. Begränsad möjlighet till att arbeta på distans. Arbetstid: Arbetsförhållanden innebär i regel 40 timmar arbetsvecka dagtid, men kan ske på oregelbundna tider, t ex under övningsföhållanden Tillträdesdatum: Från september eller enligt överenskommelse Vi erbjuder flera förmåner till våra civilanställda, ta del av dem här! Kontakt Vid frågor om befattningen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta chefen för Stödsektionen vid Pansarbataljonen stab, Jon Senbom via FM växel 0921-34 80 00 Fackliga representanter – kontaktas via FM växel 0921-34 80 00 Officersförbundet, Håkan Jansson Försvarsförbundet, Annelie Forshage SEKO-F, Susanne Thunberg SACO, Björn Astermo Välkommen med din ansökan senast 2024-05-10! Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I 19 är ett av Sveriges största regementen med verksamhet från Härnösand i söder till Kiruna i norr. Huvudort och ledning för regementet finns i Boden. Regementets huvuduppgift är att bygga krigsförband och under de närmaste åren ska I 19 successivt utveckla den nya Norrbottensbrigaden. År 2030 ska regementet kunna utbilda, förrådsställa och mobilisera hela brigaden inklusive de tillhörande funktionsförbanden; ledning, fältarbeten, luftvärn och logistik. Värnpliktsutbildningen genomförs på Norrbottens pansarbataljon som ansvarar för att utbilda och vidmakthålla förband till Norrbottensbrigaden. På regementet finns även en regementsstab, en brigadstab, Försvarsmaktens vinterenhet, Försvarshälsan, Garnisonsstödsenheten, Logistikenheten och Lokalplaneringsenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

17 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Administratör till Utbildningsförvaltningen

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens barnomsorg och utbildningsverksamhet från förskola och fritids till förskoleklass, grundskola, särskola, gymnasieskola, vuxenutbildning och olika uppdragsutbildningar. Vår vision är att varje elev lämnar skolan rik på kunskaper och övertygad om sin förmåga att tillsammans med andra skapa sin framtid. Alla elever ska också minnas sin skoltid som trygg, rolig och lärorik. ARBETSUPPGIFTER Till oss på den administrativa enheten inom Utbildningsförvaltningen söker vi nu en administratör med inriktning vikarieanskaffning och elevverktyg. Vi söker dig som motiveras av att ha en nyckelfunktion på skolan där du självständigt får driva ditt arbete och där ditt administrativa stöd både är efterfrågat och uppskattat. På skolan blir du ett administrativt nav och stödjer rektor, lärare och övrig skolpersonal i administrativa frågor. För att trivas hos oss behöver du således uppskatta att ha många sociala kontakter under din arbetsdag och ha en hög servicenivå. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att innefatta: -Rekrytering av timvikarier -Personaladministration av timvikarier -Bemanningsplanering -Utveckling av processer och rutiner -Administration i verksamhetens IT system -IT-ansvar för elevverktyg Vi erbjuder dig ett varierat arbete i en roll där du får arbeta både självständigt och tillsammans med många i organisationen. Utbildningsförvaltningen är en dynamisk organisation och är i ständig förändring därför kommer uppdraget att variera under tid. På skolan arbetsleds du av rektorer men du tillhör den administrativa enheten med egen enhetschef. Detta möjliggör att du också ingår i ett sammanhang med 25 andra administratörer på Utbildningsförvaltningen som stöttar varandra och hjälps åt att förbättra våra administrativa processer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som tidigare arbetat med rekryterings och bemanningsfrågor, gärna inom skola. Det är meriterande om du själv har arbetat på en skola och har insyn i arbetet. Du har en fullgjord gymnasieutbildning med goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har kunskaper i SharePoint och Teams. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat i personal- och bemanningssystem. I rollen hos oss behöver du kunna planera, organisera och prioritera i ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tycker om att samarbeta med andra och är duktig på att skapa och underhålla relationer. Du behöver ha kontakt med vårdnadshavare om elevverktyg och gått sönder. För dig är det en självklarhet att agera serviceinriktat med vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar samt stödja verksamheten med rutiner samt implementera dessa. Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet. Känner du att beskrivningen stämmer in på dig så vill vi gärna att du söker. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll och ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas.

17 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024