Utbildningsadministratör/Studieadministratör

Sök bland 17 lediga jobb som Utbildningsadministratör/Studieadministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Utbildningsadministratör vid Södertörns Högskola, tidsbegränsat på heltid

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 13 500 studenter, cirka 80 program och 340 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Arbetsplatsbeskrivning Detta uppdrag är för närvarande placerat på Institutionen för kultur och lärande. Institutionen för kultur och lärande består av ämnena engelska, estetik, filosofi, genusvetenskap, konstvetenskap, litteraturvetenskap, medie- och kommunikationsvetenskap, praktisk kunskap, retorik och svenska. Centrum för praktisk kunskap samt Utvecklingsenheten för högskolepedagogik tillhör också institutionen. Dessutom kan alla studenter på högskolan få hjälp från Studieverkstan, oavsett institution. Där arbetar personal från svenska, retorik och engelska. Inom institutionen är vi idag runt 200 anställda. Du kommer ingå i den administrativa gruppen, på institutionen, där 16 personer arbetar idag. Gruppen består av nio utbildningsadministratörer, tre HR-generalister, en administratör, två handläggare samt administrativ chef. Rollen Som utbildningsadministratör kommer du att arbeta med administration kopplat till kurser och program inom något/några av ämnena på institutionen. Arbetet utförs till stora delar självständigt och bitvis i nära samarbete med andra så som utbildningsadministratörer och lärare på institutionen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetet är omväxlande och består i huvudsak av arbete utifrån högskolans årscykel i form av: • Kommunikation med studenter, huvudsakligen via e-post, telefon och Studiewebben • Löpande kursarbete såsom administration av Studiewebben, arbete i studiedokumentationssystemet Ladok och tentamenshantering • Enskilda ärenden såsom vissa antagnings- och behörighetsfrågor samt ansökningar om tillgodoräknande och dispens • Lokalbokning • Administration av kursplaner och litteraturlistor • Sekreteraruppgifter till ämnes- och programråd • Arkivering Kvalifikationer För att trivas i den här rollen är det viktigt att du är van att jobba med givna processer och arbeta systematiskt inom givna tidsramar. Du tar själv ansvar för och driver dina egna processer. Detta samtidigt som du är öppen för förändring och ser digitalisering som ett naturligt sätt att effektivisera en verksamhet. Du uppskattar en kombination av självständigt arbete och gemensamt arbete samt har ett intresse av att arbeta i en akademisk miljö. Krav för anställning • 3-årig gymnasieexamen eller motsvarande • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska • digital mognad och goda datakunskaper • erfarenhet av administrativt arbete, minst 2 år inom de två senaste åren • god administrativ förmåga Som person är du självgående, strukturerad och håller tidsplaner. Du kan hantera frågor på detaljnivå och samtidigt förhålla dig till det större perspektivet. Du har mycket god förmåga att samarbeta med andra människor och kommunicera på ett tydligt och lyhört sätt. Du tycker om att stötta andra och är mån om att vara en del av lösningen. Du kan hantera tidspress och vid tillfälliga arbetstoppar har du förmåga att prioritera. Följande kan vara meriterande • Högskoleutbildning eller annan relevant eftergymnasial utbildning • Erfarenhet av administrativt arbete inom universitets- och högskolesektorn eller annan offentlig verksamhet • Erfarenhet av utbildningsadministration i närtid • Erfarenhet av att utveckla administrativa rutiner • Erfarenhet av att arbeta i nedan datorbaserade system i närtid. • Ladok • TimeEdit • Canvas Den sökande ska i övrigt ha de personliga förmågor som behövs för att fullgöra anställningen väl. Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna. I övrigt arbetar Södertörns högskola med att utveckla digitala arbetssätt och som anställd förväntas du bidra i denna utveckling. Arbetsprover kan förekomma Anställningen Anställningen är med en omfattning om 100%, tidsbegränsat, ca 12 månader, t.o.m. 250915. Tillträde i mitten av augusti eller enligt överenskommelse. Möjlighet till överenskommelse om att arbeta delvis på distans kan finnas. Ansökan Sista ansökningsdag är 2024-06-09 Kontaktpersoner Elisabet Möller, administrativ chef, [email protected] Martina Sundström, HR-generalist [email protected]   Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft. En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas. Välkommen med din ansökan! Fackliga kontaktpersoner: SACO: [email protected] ST: [email protected] SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, [email protected] Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

23 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Administratör

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu en administratör till grundutbildningen inom Fysik vid Institutionen för fysik, kemi och biologi vid Linköpings universitet. Om jobbet I uppdraget som utbildningsadministratör får du en viktig roll där du arbetar administrativt kring kurser och utbildningsprogram. Det innebär att du ger administrativt stöd till berörda parter inom institutionen, exempelvis studierektorer, lärare och studenter och du ansvarar för att administrationen kring utbildningen samordnas till en väl fungerande helhet. Exempel på arbetsuppgifter är: • administration av tentamina • resultatrapportering och arbete i studiedokumentationsprogrammet LADOK • tentautlämning vid studerandeexpedition • administration av examensarbete och webbpublicering • lokalbokning • administration av kurser i läroplattformen LISAM Verksamheten är dynamisk och arbetsuppgifterna kan därför förändras över tiden. Övriga arbetsuppgifter som kan komma att bli aktuella är att ge olika typer av administrativt stöd till lärare, forskare och annan personal. Hos oss får du ett omväxlande och spännande uppdrag i en internationell miljö med studenter och kollegor med många olika nationaliteter! Om dig Vi söker dig som har lätt för att samarbeta, är bra på att skapa och utveckla kontakter och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har egen drivkraft och ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt. Du är noggrann och har förmåga att anpassa ditt arbete till verksamhetens och teamets uppdrag och deadlines. Då vi är inne i en period av verksamhetsförändring är det viktigt att du har en vilja att lära nytt och vill medverka till att forma och utveckla rutiner och arbetsformer. Du ska ha: • Minst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning. • Erfarenhet av självständigt kvalificerat administrativt arbete. • Goda kunskaper i Officepaketets standardprogram. • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. • God datorvana och systemförståelse då arbetet till stor del sker i våra administrativa system. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av utbildningsadministrativt arbete inom universitet/högskola. Din arbetsplats Institutionen för fysik, kemi och biologi består av 14 avdelningar där du kommer tillhöra avdelningen för Verksamhetsstöd. Din närmaste chef blir den administrativa chefen. Avdelningen för Verksamhetsstöd består av 31 medarbetare med uppgift att ge stöd till kärnverksamheten. Du kommer att jobba i ett studieadministrativt team tillsammans med en annan kollega men kan också komma att ingå i andra operativa team inom Verksamhetsstöd kring våra kompetensområden. Läs mer om vår verksamhet här Institutionen för fysik, kemi och biologi (IFM) - Linköpings universitet (liu.se) Om anställningen Tillsvidareanställning, 100 %. Provanställning på 6 månader tillämpas. Tillträde 1 oktober, 2024 eller efter överenskommelse. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.  Vi erbjuder möjlighet till distansarbete viss del av din arbetstid när verksamhetens behov och arbetsuppgifterna medger detta. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 13 juni, 2024. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

23 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Samordnare inom utbildningsadministration vid BKV

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vill du vara med och bidra till samhällsutvecklingen genom den utbildning som BKV driver för till exempel framtidens logopeder? Vi söker nu samordnare inom enheten för utbildningsnära administration på Institutionen för Biomedicinska och klinska vetenskaper. Om jobbet I rollen ingår både löpande och samordnande arbetsuppgifter inom utbildningsadministration med fokus på programadministration på BKV. I uppdraget som samordnare utgör du en viktig del av utbildningsprogrammet, och stödjer proaktivt program- och kursledning, lärare och studenter med bred, serviceinriktad administration. Du kommer arbeta både självständigt och i team med andra medarbetare, där du och dina kollegor fungerar som ledningsstöd för kursledning och är i vardagen tillgänglig för att underlätta deras arbete. Då rollen innebär ett nära samarbete med kollegor söker vi dig som trivs med gemensamma arbetsuppgifter och ett delat ansvar. I rollen har du många olika kontaktytor och varierande arbetsuppgifter. Du hanterar löpande administrativa uppgifter som tentamenshantering, resultatrapportering, schema- och bemanningsplanering samt ledningsstöd och generell administration. Förutom ditt närmaste team ingår du även i ett större team av kollegor där ni tillsammans ansvarar för att leverera en effektiv, professionell administration. Du förväntas enskilt och i team kontinuerligt utveckla och kvalitetssäkra administrativa processer, rutiner och arbetssätt. Verksamheten är dynamisk och arbetsuppgifterna kan därför förändras över tiden utöver att de varierar över året. Om dig Vi söker dig som har minst treårigt gymnasium, gärna med någon påbyggnadsutbildning eller högskolestudier inom relevant område. Vi ser att du har intresse av bred, serviceinriktad administration och minst 2 års erfarenhet av kvalificerat och självständigt administrativt arbete är ett krav, helst inom utbildningssektorn och gärna från universitet/högskola. Du arbetar dagligen i flera olika digitala administrativa system och pro-aktivt stödjer sällananvändare, och därför ser vi att du är trygg med att arbeta i en digital miljö och har vana vid att arbeta parallellt i olika administrativa system sedan tidigare med hög grad av service. Du har erfarenhet av och tycker om att arbeta i team. Arbetet inom verksamhetsstödet på BKV är föränderligt och ställer höga krav på flexibilitet och anpassning, förmåga till helhetsperspektiv, kommunikation och kreativ problemlösning, vilka alla är förmågor och kompetenser som är viktiga för denna roll och för att arbeta hos oss. Att vara organiserad, strukturerad och ha god social och kommunikativ förmåga är självklart för den här anställningen. Arbetsspråket är till största del svenska, men då Linköpings Universitet är en internationell arbetsplats med både anställda och studenter från andra nationaliteter, så krävs förutom mycket goda kunskaper i svenska även goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet, att du vill vara med och bygga team, samt utveckla och förvalta ett gott administrativt arbete liksom viljan att vara en långsiktig del av vår institution och vårt uppdrag. Din arbetsplats Du kommer att arbeta på Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper (BKV) som finns inom Medicinska fakulteten vid Linköpings universitet. Organisatoriskt kommer du att tillhöra enheten för utbildningsadministration (UTBAD) som är en del av Avdelningen för verksamhetsstöd (VS). LiU är en statlig myndighet vilket ställer höga krav på administrationen, bl.a. kring myndighetsutövande, lagstiftning, systemkompetens och rättssäkerhet. Du kommer att få ett introduktionsprogram, en mentor och gedigen intern utbildning. Vi är måna om att tillvarata alla medarbetares kompetens och ger goda möjligheter till utveckling och du förväntas lägga en del av din tid på administrativ utveckling. Samtliga medarbetare har en långsiktig kompetensplanering och vid LiU finns goda möjligheter till mobilitet och utveckling nationellt och internationellt. Du har ditt kontor i Växthuset på Campus US, nära Tinnerbäcken och Trädgårdsföreningen. Om anställningen Vi söker 1 medarbetare, heltid. Vikariat, ett år. Tillträde så snart som möjligt. Intervjuer kommer ske under vecka 24 och 25. Lön och förmåner Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.  Vid LiU tillämpar vi möjlighet till distansarbete, inom utbildningsadministrationen upp till 40% av heltid, och sker utifrån verksamhetens behov.  Vid LiU/BKV tillämpar vi bl.a. flexibel arbetstid, vi har goda möjligheter till långsiktig kompetensutveckling, förmånlig semester och friskvård. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 11 juni. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

21 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Utbildningsadjutant till K 4 (vikariat)

Om enheten Norrlands dragonregemente K 4 i Arvidsjaur är ett litet regemente vilket innebär en närhet till allt, såväl inom verksamheten som mellan kollegor. Norrlands dragonregemente utbildar, utvecklar och leder jägarförband med kvalificerad förmåga att verka på djupet av fiendens gruppering i en subarktisk miljö. Som utbildningsadjutant (vikariat) vid Norrbottens dragonregemente K 4 kommer din placering att vara på en av skvadronerna som bedriver grundutbildning. Du kommer att vara direkt underställd skvadronchefen.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Som utbildningsadjutant kommer du att ha en viktig roll och dina arbetsuppgifter kommer att innebära både en stor bredd och variation. Du ansvarar för administration kopplat till förbandets värnpliktiga, t.ex. ekonomiska ersättningar, resor och beställningar. Du stödjer även vid in- och utryck samt övningar. Utbildningsadjutanten har en viktig roll som kontaktperson, inte minst mot värnpliktiga. Som utbildningsadjutant stödjer du även skvadronsledning med viss administration av anställda, t.ex skiftplanering, stödja vid arbetstidsplanering, tidsregistrering, reseansökningar och beställningar. Utbildningsadjutanten stödjer även med att upprätta olika underlag, listor, bevis och diplom. Du både stödjer och utbildar inom Försvarsmaktens olika stödsystem, t.ex. PRIO. I och med att K 4 befinner sig i en pågående uppbyggnadsprocess behöver du vara beredd på att utföra uppkomna arbetsuppgifter.   KRAV Kvalifikationer • Treårig gymnasiekompetens (med godkända slutbetyg) eller likvärdig utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • Aktuell och relevant erfarenhet av administrativt arbete • Goda kunskaper i de i MS Office ingående delarna • Goda kunskaper i svenska – i såväl tal som skrift • Körkort B   Personliga egenskaper Vi söker dig som är driven, ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du är serviceinriktad med en hög integritet. Du har förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor, mot högt uppsatta mål. I kontakten med andra är du lyhörd och förtroendeskapande. För att passa på befattningen bör du trivas i en miljö som kännetecknas av högt arbetstempo och motiverade kollegor, med en blandning av rutinärenden och nya utmaningar. Du har ett lösningsorienterat och prestigelöst förhållningssätt. Det är också viktigt att du är flexibel och öppen för snabba förändringar och omprioriteringar. Du har god förmåga att samordna och att hålla många bollar i luften. Du kan prata inför större grupper. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).   MERITERANDE • Tidigare tjänstgöring inom Försvarsmakten • Tidigare erfarenhet av administartivt arbete • Erfarenhet av arbete i PRIO/SAP   Övrigt Tjänsten är en civil befattning Anställningsform: Tidsbegränsat vikariat, dock längst till och med 2025-08-05 Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Arvidsjaur Tillträdesdatum: Augusti 2024 efter överenskommelse   Tjänsten är i huvudsak av administativ karaktär. Din arbetstid kommer att vara dagtid men arbete på kvällar och helger resor kan förekomma.   För upplysningar om befattningen kontakta: Chef grundutbildningsskvadron, Förvaltare Erik Landquist [email protected]    För information om rekryteringsprocessen kontakta: [email protected]   Fackliga företrädare: Försvarsförbundet OFR/S: Kristina [email protected] Officersförbundet ONKD: Richard Holmén [email protected] Ovan nås även via växeln 0505-45 10 00   Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-06-11. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norrlands dragonregemente är ett av Sveriges nya regementen, men med en lång och anrik historia. Förbandet kan agera och verka i alla Sveriges miljöer, där krigsförmågan i den subarktiska miljön är kärnan och specialiteten. Regementets huvudort är Arvidsjaur, vars ödemarksmiljöer och närhet till fjällen ger svåra och utmanande förhållanden för våra soldater att träna i. Läs mer på : www.forsvarsmakten.se/k4 Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

21 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Nu söker vi en administratör till Campus Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Campus Mölndals mål är att vara en av Sveriges ledande utbildningsaktörer. Vi är samlingsplatsen för all vuxenutbildning inom Mölndals stad. Vi erbjuder yrkesinriktade och arbetsnära utbildningar på alla nivåer för vuxna i nära samverkan med arbetslivet och med modern pedagogik. De studerandes lärande, mål och resultat är i centrum för verksamheten. Vi erbjuder studier för vuxna på alla nivåer – svenska för invandrare, särskild utbildning för vuxna, grundläggande och gymnasiala kurser och eftergymnasial utbildning i form av yrkeshögskola. Campus Mölndals verksamhet växer och ca 4000 studerande läser en eller flera kurser och utbildningar hos oss under ett år. Sedan hösten 2021 arbetar administratörerna på Campus Mölndal i en egen administrativ enhet som leds av en administrativ chef. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som administratör ingår det en variation av arbetsuppgifter. En stor del av tjänsten innefattar att bemanna vår skolexpedition tillsammans med andra kollegor där du kommer att vara behjälplig i möte med elever och personal samt att svara i telefon och på mail. En annan del av tjänsten kommer att vara vårt administrativa stöd för vårt ständigt utvecklande Lärcentrum. I dagsläget innebär detta att administrera de olika processerna kring vår tentamensservice och allt vad detta innebär. Du kommer att få vara en del av ett administrativt team som har en nyckelfunktion för hela verksamheten. Du förväntas att vara aktiv i förändringsarbete och utvecklande av varierande processer. Utöver detta kommer du att stötta rektorer och personal kring elevadministrationen i Alvis. Inom kort kommer Campus Mölndal att byta elevsystem vilket kommer att ställa krav på administrationen att skapa en ny struktur. Under denna period kommer du att behöva avlasta dina kollegor med varierande arbetsuppgifter. Du kommer även att få vara en del i utvecklingen och lära känna det nya elevsystemet. Meriterande för denna tjänst är om du har erfarenhet av vuxenutbildning som skolform och tidigare har arbetat med beställningar och fakturering. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har goda kunskaper och erfarenhet av att ha arbetat med elevadministration, helst inom vuxenutbildning. Du har gymnasieexamen som lägst samt god erfarenhet av administrativa processer på en skola och arbete med elevadministration. Ett krav är att du tidigare har arbetat i Alvis samt tidigare erfarenhet av att stå i expedition/reception eller motsvarande. Meriterande är om du har arbetat med beställningar i Proceedo. Som person är du mycket strukturerad, noggrann, stresstålig och samarbetsinriktad. Du trivs med mycket ansvar och är självgående i ditt arbete. Du har stor erfarenhet av att arbeta i digitala verktyg/system och ser möjligheterna med att använda dem. Du har även god förmåga att hålla många bollar i luften. Vidare är det viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du behöver kommunicera med lärare, elever och övriga organisationer som arbetar med målgruppen vilket gör dina kommunikativa och samordnande egenskaper viktiga för oss. Du är positiv, engagerad och drivande med stort intresse för målgruppen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

20 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Administratör till Kannebäcks skolområde Sydväst 20

I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: • öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. • skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. • öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning ARBETSUPPGIFTER Skolområde 20 har cirka 250 medarbetare och består av tre skolor: -Döv och Hörsel F-9 -Anpassad grundskola 1-9 -Tal och Språk F-9 (kommande resursskola 1-9. Efter sommaren kommer skolområdet utökas utav två skolor till: Ängåsskolan F-6 och Vättnedalsskolan F-6. Ledningsgruppen består i nuläget av en rektor och fem biträdande rektorer. Olikheter berikar och hos oss möter vi alla elever med tilltro till varje elevs unika förmåga. Vi söker nu en ny skoladministratör. Att arbeta som skoladministratör hos oss innebär att du arbetar i team om tre administratörer och du vet att expeditionen är skolans nav. Du ser behoven innan de uppstår och bemöter/hanterar situationen på rätt sätt - oavsett om det handlar om att hantera fakturor eller hjälpa vårdnadshavare med olika frågor. Du ser till att det mesta fungerar, från att ge rektorerna stöd till att se till att lärarna lämnar in bedömningsunderlag i tid. Mer konkret innebär arbetet att du som administratör hos oss kommer att ansvara för skolans elev-, personal- och ekonomiadministration samt övriga förekommande uppgifter i verksamheten, såväl praktiska som administrativa. Du fungerar som stöd till skolledning, lärare, vårdnadshavare och elever. Du har även ansvar för vikarieanskaffningen. Vi använder oss av olika typer av kommunikation såsom AKK och TAKK då vi har kollegor och framförallt elever som behöver en teckenspråkig miljö. KVALIFIKATIONER För denna tjänst söker vi dig som har gymnasieutbildning och vi ser gärna att du är vidareutbildad med inriktning mot administration, med fördel på högskolenivå. För att matcha den profil vi söker är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete i offentlig verksamhet, gärna inom utbildningsområdet. I denna tjänst är det avgörande att du behärskar förvaltningens administrativa system som du kommer att arbeta i. Det är därför meriterande om du har kunskaper i Proceedo, IST, Personec, Stratsys och Vklass. Du är social, flexibel och skapar god stämning. Du är ansvarsfull och driver processer framåt i samråd med skolans ledningsteam. Du trivs med att vara spindeln i nätet med varierande uppgifter där den ena dagen inte är den andra lik. Som administratör har du ett självständigt uppdrag som kräver att du tar egna initiativ, kan strukturera ditt arbete, samt prioritera bland dina arbetsuppgifter. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Utbildningsadministratör 50%

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Är du en noggrann och strukturerad person som har lätt för att sätta dig in i olika administrativa system och är beredd att arbeta i en föränderlig miljö? Tycker du om kontakter med studenter och lärare? Är du en öppen, serviceinriktad och initiativrik person som både kan arbeta självständigt och samarbeta med andra? Då är kanske du den vi söker till vårt administrativa team, med särskild inriktning mot vårt Psykoterapeutprogram. Vi erbjuder  Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid.   Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd vid Lunds universitet https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss.  Arbetsuppgifter och ansvarsområden Utbildningsadministratören handlägger ärenden som rör utbildningen på grund- och avancerad nivå samt ansvarar för administration kring denna.  Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Ladok - Administration av de webbaserade pedagogiska plattformar som används vid institutionen - Administration av studentärenden - Medverkan i institutionsgemensamt arbete och ledningsgrupper - Administration av kursutbudet - Information och service till studenter och lärare - Informationshantering - Övriga administrativa uppgifter och vid behov backup till andra administratörers arbetsuppgifter Utbildningsadministratörsrollen förutsätter ett kontinuerligt och nära samarbete med studierektor, programansvariga, studievägledare och andra utbildningsadministratörer som tillsammans bildar ett team med ansvar för frågor som berör utbildningen vid institutionen. Kvalifikationer Krav för anställningen är: - Erfarenhet av administrativt arbete inom universitets- och högskolesektorn eller annan offentlig sektor. - Erfarenhet av serviceinriktat arbete. - God samarbetsförmåga, noggrannhet, flexibilitet samt en stark servicekänsla. - God förmåga att prioritera i perioder med hög arbetsbelastning.  - God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. - God datorvana och erfarenhet av IT-system och verktyg inklusive Office-paketet. Meriterande för anställningen är: - Erfarenhet av utbildningsfrågor och/eller arbete med ledningsstöd vid högskola/universitet. - Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms vara likvärdig. - Erfarenhet av att arbeta i Ladok Som en del av det administrativa teamet förväntas du bidra till att förbättra och utveckla verksamheten. Som utbildningsadministratör ska du vara beredd att kunna ta olika arbetsuppgifter i samband med utbildningsadministration.  Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.) Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet. Institutionen för psykologi kombinerar utbildning med forskning och har under senare år varit mycket framgångsrik i konkurrensen om externa forskningsmedel. Centrala forskningsområden är bl.a. arbets- och organisationspsykologi, klinisk psykologi, kognition, neuropsykologi, personlighet- och social psykologi samt utvecklingspsykologi. Många av våra kurser är utvecklade i anslutning till forskningsprojekt och studenterna får möjlighet att ta del av aktuella forskningsrön från lärare som själva är aktiva forskare inom sina respektive områden. Vår utbildningsmiljö är sedan länge starkt internationaliserad. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sakkunnig inom skolplacering

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.  Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Som sakkunnig ansvarar du för handläggning kring skolplaceringar inom grundskola. Du kommer att arbeta i ett team där det förs kontinuerliga dialoger för att stödja varandra vilket bidrar till en ökad säkerhet och erfarenhetsutbyte.  Handläggning av skolplaceringar innebär att du löpande hanterar beslut om skolplacering för elever som bland annat nyligen flyttat till Linköpings kommun. Du hanterar även ärenden som rör byten mellan skolor under de bytesperioder som finns under året. Vidare hanterar du önskemål om skola för blivande förskoleklasselever och elever som ska börja i årskurs 7. I ditt uppdrag ingår också att skriva yttranden i samband med överklaganden om skolplacering. Arbetet innehåller kontakter med sakkunniga, rektorer och vårdnadshavare. Din arbetsplats Myndighetskansliet är en del av utbildningsförvaltningen och ansvarar för myndighetsbeslut inom skolformerna förskola, grundskola och gymnasieskola samt de anpassade skolformerna. Enheten består av 15 medarbetare och har fyra inriktningar; ansvar för placering i barnomsorg, placering i grundskola, skolskjuts samt gymnasieantagning. Enheten arbetar även med att handlägga överklaganden.  Vi finns på Apotekaregatan 13 C i stora och ljusa lokaler. Normal arbetstid är 7.55-17.00 med en timmes lunch. Vi tillämpar flextidsavtal. Du som söker Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning samhällsvetenskap, statsvetenskap, systemvetenskap eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har erfarenhet av administrativt myndighetsarbete. Har du dessutom erfarenhet av att handlägga myndighetsärenden ses det som positivt. Erfarenhet av kundservice och ett kommunikativt arbete ses som meriterande. Att du har erfarenhet, kunskap och intresse av att arbeta med IT som verktyg för administration är en förutsättning.  Arbetet ställer stora krav på goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Detta eftersom arbetet innebär kontakt med tjänstepersoner och medborgare samt tillhörande dokumentation. Du har god samarbetsförmåga och ser möjligheter i att samverka med andra aktörer inom och utanför kommunens verksamhet.  För att lyckas i rollen behöver du arbeta bra med andra människor och kommunicera på ett tydligt sätt. Du säkerställer att ditt budskap når fram och att förväntningarna är tydliga för alla. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och driver självständigt ditt arbete framåt. Eftersom tjänsten stundvis innebär hög arbetsbelastning behöver du vara lugn och kunna fokusera på rätt saker även under press. Eftersom du i tjänsten behöver kunna ta till dig och även självständigt producera skriftliga underlag av hög kvalitet är det självklart att du förstår komplicerade språkliga underlag, såväl talade som skrivna.  I den här rekryteringen använder vi tester som en del av vår bedömning. Intervjuer planeras att hållas förmiddagen onsdag den 17 april. Välkommen med din ansökan!  Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 12834 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Skoladministratör

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! ARBETSUPPGIFTER Som skoladministratör har du en viktig roll på skolan då du har kontakt med elever, medarbetare och vårdnadshavare. Du arbetar tillsammans med ledningen på skolan och utgör ett nära administrativt stöd till skolledningen. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta med skoladministrativa arbetsuppgifter såsom betygsadministration, vikariehanering, fastighetsfrågor, hantering av elevakter, fakturahantering, inköp och vikarieanskaffning. Du ska även kunna hantera vissa löneärenden och administration inom våra personalsystem. I rollen ingår även annat administrativt stöd som framtagande av informationsmaterial, olika sammanställningar och utvärderingar. En viktig del i arbetet är att se över arbetssätt, utveckla och öka kvaliteten inom området och effektivisera arbetet. Som skoladministratör på skolförvaltningen ingår du i ett nätverk med andra skoladministratörer där ni gemensamt tar ansvar för att utveckla verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleexamen inom offentlig administration, alternativt annan utbildning och bakgrund som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Det är också meriterande om du har erfarenhet av och är en van användare av digitala system. Meriterande är om du kan hantera Proceedo, Ciceron, Edlevo, Skola24 och Skola24. Som person är du utvecklingsinriktad, fokuserar på mål, resultat och kvalitet. Du är strukturerad och välorganiserad. Du kan leda dig själv och vågar tänka nytt. Du ser helheten och trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

13 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Utbildningsadministratör till Sveriges Allmännytta

Om oss och tjänsten Sveriges Allmännytta är en bransch- och intresseorganisation för över 300 allmännyttiga kommunala och privata bostadsföretag runt om i Sverige. Just nu söker vi en strukturerad och engagerad utbildningsadministratör till vår enhet, Allmännyttan Akademi. Allmännyttan Akademi, arrangerar årligen cirka 250 evenemang inklusive nätverksträffar, kurser och konferenser med närmare 9000 deltagare totalt. Vi stöttar våra medlemmar genom kompetensutveckling och nätverksbyggande och är en central part för kunskap och lärande inom bostadsbranschen. Dina arbetsuppgifter Som Utbildningsadministratör kommer du att: Sköta administrationen kring deltagarprocesser som anmälningar, inbjudningar, fakturering och utvärderingar. Uppdatering av webb i Wordpress Stödja projektledare med administrativa uppgifter. Hantera kommunikation med deltagare och föreläsare. Kopiering av kursmaterial Assistera vid digitala kurser via Zoom. Aktivt bidra till utvecklingen av våra arbetsprocesser. Arbetet utgår från vårt aktivitetsbaserade kontor vid Slussen. Arbetet inkluderar även närvaro vid externa konferenser, ibland på andra orter. Kvalifikationer Gymnasieutbildning. Dokumenterad erfarenhet från en administrativ roll, gärna inom utbildningsadministration. Vana vid att arbeta med Officepaketet, Photoshop, Wordpress och CRM-systemet Lime. Flytande svenska i både tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som tycker om att arbeta administrativt i ett stundtals högt tempo. Du är noggrann och strukturerad som person. För att trivas i rollen ser vi också att du är flexibel, lösningsorienterad och har god prioriteringsförmåga. Då rollen innebär mycket samarbete och kontakter både internt och externt, är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad. Din positiva attityd och sociala förmåga bidrar till en god stämning inom teamet. Anställningsvillkor Heltid Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Ansökan och kontakt Sista ansökningsdag är den 31 maj. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. För mer information, kontakta Anette Tredal på [email protected]. Välkommen att skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team på Sveriges Allmännytta!

13 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024