Utbildningsadministratör/Studieadministratör

Sök bland 18 lediga jobb som Utbildningsadministratör/Studieadministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Skoladministratör, Elmeskolan
Älmhults kommun
Övriga handläggare

Älmhults kommun finns i södra Småland med närhet till goda kommunikationer och natursköna områden. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Vi är cirka 1800 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till Älmhults invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Tillsammans gör vi skillnad! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en skoladministratör som vill ingå i vårt team på Elmeskolan. Du kommer att arbeta tillsammans med en annan skoladministratör som delvis ska studera under perioden. Elmeskolan är en tvåparallellig grundskola F-6 som hösten 2025 har flyttat tillbaka till lokaler i området kring Hagabo. Lokalerna är relativt nya och vi delar skolgård och vissa gemensamma lokaler med ISÄ. Skolenheten är organiserad i arbetslag F-3, 4-6 samt fritidshemmet. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en utbildning inom administration och helst med erfarenhet av arbetet som skoladministratör. ÖVRIGT Före anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Gör gärna en ansökan om utdrag redan om du skulle bli kallad på intervju. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun: http://www.almhult.se/jobba-hos-oss Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

23 april 2025
Sista ansökan:
16 maj 2025
Administratör till Utbildningsenheten
Försvarsmakten
Övriga handläggare

Administratör till Utbildningsenheten Skaraborgs regemente P4 söker nu en administratör till Utbildningsenhetens stab. Utbildningsenheten bedriver grundutbildning av soldater, förbandsutbildning och förbandsträning. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som administratör kommer du ingå i en sektion vid Utbildningsenhetens stab. Du kommer i första hand att arbeta med administration såsom beställningar av varor, materiel, tjänster och mat men även annan typ av administration som exempelvis vid inventering, registervård, resebeställningar och viss personaladministration. Som administratör vid Utbildningsenheten behöver du vara beredd att stödja med arbete mellan olika sektioner samt ingå i projekt inom staben men också inom hela Utbildningsenheten vid P4. Du kommer bli en viktig spelare i det vardagliga livet på staben och befattningen ses som en långsikt placering där du bidrar till en kontinuitet på arbetsplatsen. Utöver den administrativa tjänsten kommer du även förväntas att göra vissa praktiska delar såsom hämtning och lämning av varor, stöd mot övriga delar av enheten samt att vara kommendant vid övning och fältnära verksamhet. Kvalifikationer Gymnasieexamen B-Körkort Erfarenhet av administrativt arbete Goda kunskaper inom Microsoft Office Meriterande Erfarenhet från tjänstgöring inom försvarsmakten. Erfarenhet av system PRIO och LIFT Förarbevis i FM Personliga egenskaper Som administratör är det viktigt att du är flexibel och kan hantera att få till dig flera olika typer av uppgifter samtidigt. Du ska ha förmågan att kommunicera både internt inom enheten samt externt mot individer utanför enheten. Du är lyhörd och drivs av att samarbeta och vara serviceinriktad såväl praktiskt som administrativt för att uppnå gemensamma mål. Du trivs även att jobba självständigt inom egna ansvarsområden. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.   Övrigt Anställningsform: Tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Skövde Lön: Individuell lönesättning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen lämnas av personalchef Helena Larsson som nås via växeln 0505-45 10 00. Fackliga företrädare, nås via växeln 0505-45 10 00. Försvarsförbundet, Britt Dahlman. Officersförbundet, Peter Vestman. SACO Viktor Ore SEKO Crister Florin Välkommen med Din ansökan senast 2025-05-21. Intervjuer kommer att ske löpande. Bifoga ansökningsbrev (PDF), där Du motiverar och beskriver hur Du motsvarar efterfrågade kompetenser, tillsammans med Ditt CV (PDF). Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs regemente, P 4 har verksamhet från Älvdalen i norr till Remmene i söder. Ledningen sitter i Skövde där huvuddelen av värnpliktsutbildningen sker. Regementets uppgift är att rekrytera och utbilda värnpliktiga och personal till två pansarbataljoner, ett tungtransportkompani och ett brigadspaningskompani. P 4 ansvarar också för en brigadstab som vid kris och krig ska leda stora delar av arméns förband. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/p4 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan såväl som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

23 april 2025
Sista ansökan:
21 maj 2025
Skoladministratör till Fågelbacksskolan
Malmö kommun
Övriga handläggare

Ref: 20251064 Arbetsuppgifter Vår skoladministratör ska gå i pension och vi söker nu någon som kan ta över hennes uppdrag och bli en självklar del av vår arbetsplats. Som skoladministratör på Fågelbacksskolan arbetar du nära skolledningen och är ett nära chefstöd inom områden som elev-, personal-, informations-, och myndighetsadministration. Du kommer i ditt uppdrag ha en central och viktig roll på vårt kansli där du fungerar som vårt ansikte utåt men också som spindeln i nätet. Du kommer dagligen ta emot besök, hjälpa och vägleda elever, kollegor, vårdnadshavare, myndighetspersoner och övriga besökare så en öppen dörr och service behöver vara en självklarhet för dig. I uppdraget ingår det även att hantera elevadministration, såsom t ex registrera elever, placeringar, betyg och andra elevresultat. Du ansvarar för vår posthantering, diarieföring, registrering, arkivering mm. Som skoladministratör hos oss är vikariehantering, bemanning och viss schemaläggning en stor del av uppdraget vilket innebär att det är arbetsuppgifter som du behöver vilja ta dig an och gilla. Kvalifikationer Du som söker har minst gymnasieutbildning eller motsvarande. För tjänsten krävs erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna på skola eller i kommunal verksamhet. Du har god IT-vana och har lätt för att tillägna dig olika system. Du har god svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i något eller några av våra vanligt förekommande IT-system som H-rutan, Medvind, Ekot (ekonomi), Extens (betyg och elevregistrering), Platina (diarieföring), Vikariebanken (vikariesystem) och Skola 24 (schemaläggning) och Unikum. Vi söker dig som är flexibel, kreativ, stresstålig, positiv, ordningsam, hjälpsam, gillar att jobba i team men också självständigt, gillar att ha många bollar i luften och har lätt för att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi ser fram emot att träffa dig och att du ska bli en del av vårt team! Välkommen med din ansökan!  Om arbetsplatsen I centrala Malmö finns Fågelbacksskolan, en högstadieskola där du i en fräsch och ändamålsenlig miljö ges möjlighet att göra skillnad! Vi har en gemensam definition av god undervisning men också tydliga strukturer, respektfullt bemötande och ett ständigt lärande i alla delar av vår organisation. Ledarskapet är stabilt och tydligt med höga förväntningar, ansvarsfördelning och tillit. Vi har undervisningen och lärandet i fokus och tillsammans bildar och fostrar vi våra elever att bli framtida världsmedborgare med valmöjligheter och framtidstro och tillsammans lär vi och utvecklas i en lärandekultur där just tillsammans är ett ledord för alla våra olika professioner på skolan. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6300 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb   Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare  Omfattning: Heltid  Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-08-01   Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

17 april 2025
Sista ansökan:
1 maj 2025
Administratör
Dille Gård AB
Övriga handläggare

Vill du komma till en rolig arbetsplats som utvecklar och utbildar människor där inget är omöjligt? I så fall, kom och jobba hos oss på DIlle Gård! Vi är ett litet dynamiskt företag med verksamhet inom utbildning och veterinärvård. Vi jobbar mot vår vision "Våga, Vilja och Kunna" med stor entreprenörsanda. Vi jobbar hårt med att skapa en trygg, prestigelös och inspirerande miljö för personal och de människor vi möter i vårt arbete. Vi utbildar inom skog, djur och förarutbildningar. Här finns ca 50 personal, 140 gymnasieelver och ett 100-tal vuxenstudenter. Ta en titt på vår facebooksida eller Instagram så ser du mer om vad som händer på Dille Gård just nu. Vi har också en syskonskola i Haninge söder om Stockholm, Berga Naturbruksgymnasium På Dille Gård i Ås har vi Naturbruksprogrammet på gymnasiet samt komvux med profilerna; Häst, Jakt, Hund, Äventyr, skogsmaskin, buss, lastbil och Djursjukvård. Skolans personal jobbar nära de studerande med en processinriktad pedagogik. Skolan ligger i fin gårdsmiljö och fastigheten utvecklas ständigt. I anslutning till skolan ligger vår fina veterinärklinik. Vi strävar efter att arbeta nära eleverna och jobbar mycket med vår "Dilleanda". Vi söker nu en person som skall arbeta med skoldministration. Skoladministrationen innebär att du hanterar hela processen från att en blivande studerande visar intresse för utbildning hos oss tills att de fått betyg och avslutat sina studier. Det betyder hantering av skoladministrativa system som Schoolsoft, Alvis, Google mfl. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär även mycket samverkan med andra kollegor och elevkontakt. Start enl överenskommelse, helst snarast. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Ansökan endast via angiven epost.

17 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Utbildnings- och forskningsadministratör
Örebro Universitet
Övriga handläggare

Vi söker en utbildnings- och forskningsadministratör för tillsvidareanställning vid Institutionen för naturvetenskap och teknik (NT). Bakgrund Institutionen för naturvetenskap och teknik erbjuder utbildning i tekniska och naturvetenskapliga ämnen inom biologi, kemi, miljövetenskap, matematik, datavetenskap, maskin- och byggteknik och lärarprogrammen. Vidare bedrivs forskning inom de flesta av institutionens ämnen. Till stöd för forskning och utbildning finns en administrativ och teknisk enhet med 19 medarbetare. Inom enheten finns förutom ett antal utbildnings- och forskningsadministratörer även studievägledare och laboratorieingenjörer. Vi söker nu en utbildnings- och forskningsadministratör som huvudsakligen ska arbeta med administrativt stöd till våra undervisande lärare inom utbildning på grund- och avancerad nivå. Arbetsuppgifter Som utbildnings- och forskningsadministratör vid NT är ditt uppdrag att ge stöd till våra lärare, enhetschefer och studenter. Detta gör du genom både självständigt arbete och i samarbete i grupp. Uppdraget är flexibelt och det finns utrymme för att delta i vårt ständiga utvecklingsarbete. De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om administrativt stöd kopplat till utbildning på grund- och avancerad nivå. Det innebär att du bland annat arbetar med kursplaner, kurstillfällen, hantering av tentamen, rapportering av studieresultat, schemaläggning, tar minnesanteckningar vid olika möten och annat stöd till vår undervisande personal. Under året arrangeras och genomförs olika evenemang och aktiviteter som du kommer att vara delaktig i, exempelvis aktiviteter riktade mot potentiella studenter och den årliga examensceremonin. Då institutionen är en internationell miljö krävs att vi alla har mycket god förmåga att uttrycka oss i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i detta uppdrag behöver du ha ett intresse för utbildning och forskning. Du kommer att arbeta nära studievägledare, lärare, programansvariga och enhetschefer i arbetet med att utveckla arbetssätt och metoder. Du behöver ha viljan och förmågan att ibland kliva fram och vara drivande i olika utvecklingsprojekt. Du behöver också ha ett intresse och förmåga att planera, administrera och hålla i årliga evenemang inom institutionen. Det är viktigt att du har en vana och är intresserad av att arbeta i olika typer av administrativa system och har förmågan att lära nytt inom detta område. Arbetsuppgifterna förutsätter också att du har ett strukturerat arbetssätt och tycker om och utmanas av att jobba med flera saker parallellt. Vi söker dig som har • en akademisk examen som bedöms som relevant för tjänsten, • mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, • arbetslivserfarenhet av serviceinriktat administrativt arbete, • god vana och intresse av att arbeta med olika administrativa IT-system. Det är meriterande om du har • erfarenhet av att leda och driva utvecklingsprojekt, • arbetslivserfarenhet av serviceinriktat administrativt arbete från högskolesektorn, • kunskap om de regler som styr högskolan, • erfarenhet av diarieföring, • erfarenhet av att arbeta med hemsidor. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har modet och viljan att arbeta med utveckling med fokus på förbättring och förenkling för dem vi ger stöd till. Du har förmågan att se till helheten och kan på ett prestigelöst och engagerat sätt bidra till utveckling som är till nytta för hela gruppen. Vi vill att du på ett aktivt och närvarande sätt ska kunna samarbeta och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Arbetet kräver att du är självgående och strukturerad. Du förväntas planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Information Anställningen är tillsvidare på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning. För mer information är du välkommen att ta kontakt med enhetschef Anna Ekblom, tel. 019-30 24 17, [email protected] Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2025-04-30. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

16 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Samordnare
Linköpings Universitet
Övriga handläggare

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu en samordnare till Verksamhetsförlagd Utbildning (VFU) på deltid för en anställning inom Kansliet för Utbildningsvetenskap. Om jobbet Alla studenter som läser till lärare genomför verksamhetsförlagd utbildning (VFU) hos handledare på fältet. En stor del av tjänsten utgörs av administration kopplat till VFU. Det innefattar bland annat administration av samordningsavtal med skolhuvudmän avseende VFU-placeringar för lärarstudenter men även avtal med fristående enheter och resurssamordningsavtal. Det innefattar också arbete med ekonomi såsom fakturahantering, framställning av fakturaunderlag samt handläggning av studenters ansökan om rese- och boendebidrag i samband med VFU. Här arbetar du i nära samarbete med programansvarig utbildningsledare för VFU och ett team med VFU-koordinatorer. Du kommer också att ha en del externa kontakter med bland andra skolhuvudmän. Förutom ovanstående arbetsuppgifter ingår också några andra mindre administrativa arbetsuppgifter i tjänsten. Om dig Vi söker en engagerad och driven samordnare, gärna med tidigare arbetslivserfarenhet inom utbildnings- och studieadministration samt myndighetshandläggning. Vi ser också att du är självgående och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan hålla tidsramar och samtidigt vara noggrann och kvalitetsmedveten. Du är tillmötesgående och bra på att kommunicera. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att lägga ner energi och engagemang i ditt arbete. Vi vill att du har: • Som lägst en gymnasieexamen • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift • God datorvana och god erfarenhet av Microsoft 365 • God förmåga att samarbeta i team • Dokumenterat intresse och skicklighet för administrativt och kontaktskapande arbete Det är meriterande om du har: • Akademisk examen • Erfarenhet av att arbeta inom högskolesektorn • Erfarenhet av studieadministrativt arbete såsom exempelvis VFU • Erfarenhet av att skapa och utveckla dokument i Excel samt Adobe Acrobat Reader • Erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system såsom exempelvis Raindance, Valwebb och Ladok. Din arbetsplats Du kommer att arbeta på Kansliet för Utbildningsvetenskap som har till uppgift att vara ett övergripande verksamhetsstöd för lärarutbildning och forskning inom Utbildningsvetenskap vid Linköpings universitet. Förutom lednings- och ekonomifunktion ansvarar vi bland annat för frågor inom grundutbildning, forskning och forskarutbildning, internationalisering, studievägledning och verksamhetsförlagd utbildning. Vårt mål är att bidra till samhällsutvecklingen genom att skapa goda förutsättningar för att utbilda och examinera lärare som har förmågan att utveckla och utmana både sig själva och sina elever. För att uppnå detta arbetar vi medvetet med att slå vakt om kvalitet och forskningsanknytning i våra utbildningar. Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/uv. Som samordnare tillhör du organisatoriskt Team VFU vid Kansliet för Utbildningsvetenskap (KfU). Kansliet består av ca 40 medarbetare på Campus Valla och Campus Norrköping och där din placering är på Campus Valla. Du kommer att vara en del av en arbetsplats med väl fungerande och stimulerande arbetsmiljö bestående av engagerade och kunniga kollegor. Det dagliga arbetet karaktäriseras av hög transparens, kvalitet och effektiv handläggning. En god sammanhållning, kommunikation och samarbete är viktiga grundstenar i detta arbete. Om anställningen Tillsvidare, deltid med en omfattning om 50%. Tillträde snarast efter överenskommelse, eller senast 2025-07-01. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.  Vi erbjuder möjlighet till distansarbete viss del av din arbetstid när verksamhetens behov och arbetsuppgifterna medger detta. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 7 maj 2025. Du söker denna anställning genom vår hemsida https://liu.se/jobba-pa-liu/lediga-jobb/26678. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

16 april 2025
Sista ansökan:
7 maj 2025
Administrativt ansvarig - Nobina Malmö Trafikskola
Nobina Sverige AB
Övriga handläggare

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss. Läs mer på www.nobina.se   Trafikområde Nobina Malmös trafikskola är en enhet där vi arbetar med yrkesutbildning av bussförare. Vi säkerställer kvalitativ utbildning av förare där vi arbetar på avrop från uppdragsgivare från olika samarbetspartners för utbildning till yrkesförare inom buss.  Vi söker dig som vill arbeta med operativa administrativa arbetsgifter. Du drivs av att planera, administrera och få saker ur händerna samt ta initiativ till förbättringar. Din placering är på Nobinas depåer i Malmö. Du kommer att arbeta i ett arbetslag där vi planerar och arbetar som ett team för den bästa utbildningen för eleven.   Om rollen    Som administratör är din huvuduppgift att administrera utbildningen och vara kontaktperson mot uppdragsgivare samt tillse att utbildningen bedrivs enligt avtalskrav. Som administratör har du ett operativt deltagande i utbildning och är spindeln i nätet. Utifrån behov så deltar du i allt från intervjuer och kartläggning till administration och dokumentation samt är en pedagogisk resurs för eleverna vid behov. Inga arbetsuppgifter är för dig främmande för att supportera trafiklärare och elever på bästa sätt. Du ansvarar för att planeringen sker med ekonomisk effektivitet och arbetar tätt tillsammans med teamet inom trafikskolan och övriga medarbetare på Nobina Malmö. Du drivs av att effektivisera administrationen och ser det som en framgång när du lyckas. Rollen ställer också krav på stort eget ansvar och trygghet i att ta egna beslut.   Personliga egenskaper och utbildning    Som person är du noggrann, organiserad och analytisk. Du har ett lösningsorienterat tankesätt och är anpassningsbar. Din prioriteringsförmåga är god och du kan hantera arbetstoppar med bibehållen kvalitet. Du är kommunikativ och har lätt att skapa relationer. Du har förmåga och mod att lösa uppgifter på egen hand när det behövs. Du är ekonomiskt driven och ser helheten och hjälper till där det behövs.     Vidare ser vi att du har: Flerårig erfarenhet av administrativa uppgifter inom utbildningsområdet Operativ pedagogisk erfarenhet inom utbildningsområdet Avslutad högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom administration och/eller utbildning Mycket goda datakunskaper, lätt att lära nya system och goda kunskaper i Office-paketet God kommunikativ förmåga, du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift   Meriterande är om du har: Pedagogisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Tidigare erfarenhet av schemaläggning Erfarenhet från mångkulturell verksamhet Erfarenhet att arbeta med verktyg för språkutbildning/översättning Erfarenhet från transportbranschen eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig   Vi erbjuder:   En fantastisk möjlighet att vara med och bygga upp vår trafikskola tillsammans med ett fantastiskt team. Hela vårt arbetssätt präglas av vår affärsidé att ”Förenkla kundens vardagsresor” och strävan mot vår vision att ”Alla vill resa med oss”. På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och anammar konsekvent ett utifrån-och-in-perspektiv för att möta våra passagerares behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för framtiden.    Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning.  Om tjänsten  Tjänsten är på heltid, 100% med inledande 6 månaders provanställning. Placering på depåer i Malmö.    Lön efter överenskommelse.   Ansökan    Vi vill ha din ansökan senast: 2025-05-04. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Frågor gällande rekryteringsprocessen:  [email protected] Utbildningsansvarig Nobina Malmö [email protected] Affärschef Nobina Malmö

15 april 2025
Sista ansökan:
4 maj 2025
Utbildningsadministratör till Utbildningsavdelningen
Försvarsmakten
Övriga handläggare

Är du en god administratör och har erfarenhet av utbildningsverksamhet? För dig som är intresserad av marin utbildning, och som vill vara med och bidra till Marinens verksamhet, finns nu en spännande utmaning. Vi söker nu en utbildningsadministratör till vårt team. Hos oss får du ett stimulerande och utvecklande arbete med stor variation och flexibilitet under eget ansvar. Försvarsmakten ger bland annat möjlighet till professionell och personlig utveckling, flextid samt fysisk aktivitet tre timmar i veckan på arbetstid. Om enheten Sjöstridsskolan (SSS) stödjer de marina förbanden med utbildning, utveckling och förbandsträning. Vid SSS bedrivs utbildning som omfattar stöd till befattningsutbildning för soldat- och sjömän, grundläggande officersutbildning (officersprogrammet och specialist samt reservofficersutbildning), högre specialistofficersutbildning (HSOU) samt yrkes- och befattningsutbildning för anställd personal. Fokus för SSS verksamhet är de marina förbandens förmåga till väpnad strid. Din arbetsplats är belägen inom Örlogsbasen i Karlskrona, där du kommer att arbeta i ett team på cirka 5-8 personer med skiftande kompetenser. Tjänsten utförs i Karlskrona och tjänsteresor kan förekomma. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att arbeta självständigt, såväl som tillsammans med utbildningsledningen, kursansvariga och lärare. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att lägga ut kurstillfällen, fastställa kursdeltagare på kurser, inrapportering av studieresultat och studentuppföljning i utbildningsadministrativa system. Arbetet omfattar även att följa upp och besvara skrivelser. Du har stor möjlighet att påverka hur du löser dina arbetsuppgifter. KRAV Kvalifikationer • Godkänd relevant gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens/ erfarenhet som arbetsgivare bedömer likvärdig • Flerårig relevant erfarenhet inom administrativt arbete • God kommunikativ förmåga i svenska, både tal och skrift • Goda kunskaper i Microsoft Officepaket Personliga egenskaper Vi ser att du är en person som stimuleras av utmaningar och har en förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du ska trivas med att ge god service, hitta lösningar och att ta ansvar. Du har förmåga att snabbt sätt dig in i nya förutsättningar för att lösa arbetsuppgifter. Vidare ska du vara kommunikativ och lyhörd samt ha lätt för att bygga förtroendefulla relationer då du i ditt arbete kommer att möta olika människor. Stor vikt vid tillsättandet av tjänsten kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi strävar efter en jämnare könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. MERITERANDE • Relevant erfarenhet inom någon på marknaden förekommande läroplattform • Kompetens inom system PRIO (SAP) • God kännedom/kunskap om Försvarsmakten och marinen i synnerhet För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Resor förekommer i tjänsten. Upplysningar om befattningen Håkan Holmberg Jönsson, telnr. 070-656 67 29 Upplysningar om rekryteringsprocessen Eva Wickholm, telnr. 072-384 35 15 Fackliga företrädare Försvarsförbundet, Jimmy Svensson Officersförbundet, Tobias Danielsson SACO-S, Malin Pagels SEKO, Jan-Anders Nilsson Samtliga nås via FM växel 010-828 50 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-05-09. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Sjöstridsskolan, SSS, utbildar officerare, specialistofficerare, sjömän och soldater på alla nivåer. SSS bedriver även studier, försök och ledningsträning av fartygsbesättningar samt taktik- och teknikutveckling inom det marina området. SSS har också ett ansvar för Dyk- och navalmedicin i Försvarsmakten. SSS är huvudsakligen baserad i Karlskrona i Blekinge men har även en enhet på Berga utanför Stockholm som är specialiserad på amfibiestrid. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

15 april 2025
Sista ansökan:
9 maj 2025
Fakultetsadministratör 75 %
Karlstads Universitet
Övriga handläggare

Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.   Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Beskrivning Vid HS-fakulteten finns en administrativ avdelning bestående av cirka sextio medarbetare som arbetar med administrativt stöd till utbildning och forskning. Som medarbetare vid administrativa avdelningen sitter du placerad på en av fakultetens sju institutioner och arbetar där nära lärare, forskare och övriga administratörskollegor. Hos oss får du bli en del av en utvecklande och innovativ arbetsmiljö där du är med och bidrar till framtidens forskning och utbildning. Du kommer bli en del av en stor grupp kollegor där åldersspridningen är stor och kunskapen bred. Här kommer du få utmanas och utvecklas i din roll tillsammans med oss. Vi söker nu en ny medarbetare på 75% till fakultetens administrativa avdelning som ska arbeta med främst utbildningsadministration inom en institution. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består i huvudsak av utbildningsadministration men omfattar även annat administrativt stöd till lärare och forskare. Utbildningsadministration omfattar bland annat information till studenter, reservantagning, registrering, tentamina och betygsrapportering för kurser. Eftersom den administrativa avdelningen har till uppgift att stödja all verksamhet inom fakulteten kan det även komma att ingå administrativa uppgifter inom andra delar av fakultetens verksamhetsområde allt efter behov. Arbetet utförs i nära samarbete med studierektor, lärare, andra fakultetsadministratörer inom institutionen, prefekt och övrig personal vid fakulteten. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenheter. - tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna inom en utbildnings- eller forskningsmiljö. - goda språkkunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av högskoleadministration. Som person är du en lagspelare som ser till verksamhetens och universitetets bästa. Du är anpassningsbar, flexibel, utåtriktad och har lätt för att samarbeta samt skapa goda relationer till både arbetskamrater och studenter. En förutsättning för att du ska kunna hålla en god servicenivå och utföra dina arbetsuppgifter med ett gott resultat, är att du är strukturerad och noggrann samt har förmåga att självständigt planera ditt arbete och ta egna initiativ. Då det ibland kan vara hög arbetsbelastning är det viktigt att du kan prioritera bland dina arbetsuppgifter och när det behövs be kollegor om hjälp. Du arbetar strukturerat och effektivt i digitala miljöer och tar dig snabbt an nya system och arbetsuppgifter. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna. Villkor Anställningen är tillsvidare på 75 %. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning vid tillsvidareanställning. Ansökan ska innehålla: - Personligt brev med beskrivning av dina kvalifikationer i förhållande till arbetsuppgifterna - CV. - Kopior av relevanta betyg, examensbevis och intyg. - Redogörelse för språkkunskaper. Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan. Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller. Sista ansökningsdag: 2025-05-05                                 Ange referensnr: REK2025/94 Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster. HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

14 april 2025
Sista ansökan:
5 maj 2025
Kvalificerad skoladministratör
Stift Markaryds Folkhögskola
Övriga handläggare

Vill du vara med och bidra till en varm, kreativ och samhällsviktig utbildningsmiljö? Markaryds Folkhögskola söker en kvalificerad skoladministratör med ekonomikunskaper till vår verksamhet i Markaryd – med viss del av arbetet kopplad till vår filial vid Musikteaterskolan i Bjärnum. Vi är en liten och personlig folkhögskola som i år firar 75 år. Här känner alla varandra, och vi lägger stort värde vid gemenskap och tillit. Vår verksamhet rymmer allmän kurs med profiler som dans, beredskap och samhälle, yrkesutbildning till undersköterska, musikalutbildning samt utbildning inom studio- och liveproduktionsteknik. Om tjänsten Som skoladministratör är du ett viktigt nav i skolans organisation. Du ansvarar för administrativa och ekonomiska uppgifter och är ett stöd till skolledning, personal och kursdeltagare. Rollen kräver flexibilitet, initiativförmåga och en mycket god förmåga att hålla ordning i en händelserik vardag. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ekonomiadministration: bokföring, fakturering, budgetarbete, bokslut och uppföljning • Elevadministration och dokumentation, inkl. intyg och omdömen • Hantering av schema, mötesplanering och skolans kalendarium • Administration i Schoolsoft och Skola24 • Kommunikation och informationsspridning via Teams och andra digitala plattformar • Tillämpning av sekretesslagstiftning och förvaltningslagen Vi söker dig som: • Har dokumenterad erfarenhet av administration, gärna inom offentlig sektor eller utbildningsverksamhet • Är ekonomiskt kunnig och trygg i arbete med bokföring och budget • Behärskar Office 365 mycket väl, särskilt Excel och Outlook • Har erfarenhet av digitala skoladministrativa system (ex. Schoolsoft, Skola24) • Har kunskap om offentlig förvaltning, sekretess och dokumenthantering • Kommunicerar tydligt och professionellt i både tal och skrift Personliga egenskaper: • Självständig, noggrann och strukturerad • God samarbetsförmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt • Flexibel, stresstålig och lösningsorienterad Vi erbjuder: • En kreativ och meningsfull arbetsplats där du får vara med och utveckla framtidens utbildning • En trivsam arbetsmiljö i natursköna Markaryd, med närhet till både idrottsanläggningar och kultur • Ett arbetslag präglat av engagemang, samarbete och värme Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är säljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

14 april 2025
Sista ansökan:
2 maj 2025