Utbildningsadministratör

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för ekonomi och samhälle, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet utlyser en tjänst som utbildningsadministratör. Institutionen bedriver utbildning och forskning inom tre olika ämnesområden; ekonomisk historia, kulturgeografi samt innovation, entreprenörskap och management av intellektuella tillgångar. De olika ämnesområdena inom institutionen skapar möjligheter till tvärvetenskaplig utbildning och forskning. Institutionen är uppdelad i tre avdelningar och har en gemensam administration, som ansvarar för studie-, forsknings-, ekonomi – och personaladministration och kommunikation samt ledningsstöd. Institutionen har totalt ca 70 medarbetare varav åtta arbetar med den gemensamma administrationen vid institutionen. Inom utbildningsadministrationen finns idag tre administratörer som arbetar i team tillsammans. Arbetsuppgifter Arbetet som utbildningsadministratör innebär att du administrerar grundutbildningens kurser vid institutionen för ekonomi och samhälle tillsammans med ytterligare utbildningsadministratör. Utbildningsadministrationen arbetar i team och arbetet planeras löpande. Du är ett administrativt stöd till utbildningshandläggare, ämneskoordinatorer och lärare, samt arbetar direkt mot studenterna. Som utbildningsadministratör tar du ansvar för olika uppgifter inom utbildningsadministration såsom ansvara för planering av scheman och bokning av lokaler. Du ansvarar för förberedelserna av digitala tentor: bokning av tentamenslokaler, skapa aktivitetstillfällen i Ladok, aktivera tentamen i Disa, sätta deadlines för lärare (frågor, rättning) aktivera och avboka tentaplatser. Du arbetar med löpande kursadministration och har mycket kontakt med presumtiva och registrerade studenter, till exempel att svara på frågor, omregistreringar, avbrott på kurs, studieuppehåll och pedagogiskt stöd samt delta på introduktion vid kursstart. Du ansvarar för att organisera studentevent såsom inspirationskvällar, arbetsmarknadsdag och andra aktiviteter för registrerade studenter. I tjänsten ingår även andra administrativa arbetsuppgifter: • Ansvara för gästforskarservicen vid institutionen. Du skriver avtal med gäster som ska kopplas till institutionen, samt beställa resor för dessa samt hjälpa till med behörigheter såsom x-konto, passerkort och e-post. Backup reseräkningshantering. • Inneha rollen som institutionens IT-samordnare, vilket innebär att ha överblick över institutionens verksamhetsområden och deras behov av IT-tjänster och du har kontroll över institutionens IT-utrustning samt inköp av dessa. • Vara institutionens inköpskoordinator, vilket innebär att köpa in varor samt vara uppdaterad om Göteborgs universitets avtal och upphandlingsregler. Annan administration kan komma att ingå i rollen och variera över tid beroende på institutionens behov och bemanning. Arbetet som utbildningsadministratör innebär många kontakter både inom och utanför institutionen, vilket ställer höga krav på kommunikations- och samarbetsförmåga. Du förväntas hålla dig informerad om styrdokument och regelverk för studier och utbildning samt delta i nätverk, möten och arbetsgrupper. Kvalifikationer Du har en utvecklad känsla för service och tycker om att tidvis arbeta i högt tempo. Du har ett proaktivt synsätt och har lätt för att identifiera och lösa de uppgifter som uppkommer. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, samtidigt som du klarar av att självständigt fullfölja arbetsuppgifterna. Som person är du noggrann och strukturerad, är ansvarsfull och du trivs med att arbeta administrativt. Du är nyfiken på att lära och har en vilja att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Krav - Universitets- eller högskoleexamen inom administration, offentlig förvaltning eller liknande ämne som arbetsgivaren bedömer motsvarande samt god administrativ kunskap och erfarenhet. - Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Meriterande - Tidigare erfarenheter inom utbildningsadministration och de regelverk som där gäller - Erfarenhet av universitetets studieadministrativa system såsom Ladok, TimeEdit, Canvas, NYA, Akeneo och GUDOK - Erfarenhet av administrativa systemen Primula och POP. - Intresse för IT-frågor Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Anställning Anställningen är ett vikariat t o m 2025-07-31 med en omfattning på 100% med placering vid institutionen för ekonomi och samhälle. Tillträde för anställningen är 2024-08-01 eller enligt överenskommelse. Institutionen kan komma att tillämpa provanställning. Tillsättningsförfarande I urvalsprocessen är det aktuellt med bland annat intervjuer och granskning av sökandes referenser. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: Liselotte Falk Johansson, administrativ chef 031-786 4750 [email protected] Sofia Wikner, personalhandläggare 031-786 5794 [email protected] Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner Ansökan Bifoga i ansökan: Personligt brev, CV, Examensbevis, Intyg, Referenser, Övriga dokument, relevanta för ansökan (Ange tydligt ditt personnummer i ansökan)  Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-05-09 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Administrativ samordnare

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/   Beskrivning Vid Statsvetenskapliga institutionen finns avdelningen Centrum för skolledarutveckling. Verksamheten bedriver framför allt uppdragsutbildning för rektorer, insatser inom uppdraget Samverkan för bästa skola (SBS) men är också en växande forskningsmiljö. Centrums uppdrag är i mångt och mycket unika och de ställer höga krav på samordning på olika nivåer och mellan olika aktörer, såväl internt som externt. Läs mer om verksamheten här: https://www.umu.se/centrum-for-skolledarutveckling/ Arbetsuppgifter Den administrativa samordnaren utgör ett strategiskt och analytiskt stöd för prefekt, avdelningschef och ledning i bland annat personal- och ekonomirelaterade frågor utifrån gällande lagstiftning, centrala och lokala avtal samt andra relevanta policys och riktlinjer. Samordnaren förväntas  att självständigt initiera och utveckla rutiner och arbetssätt. Innehavaren av anställningen är en nyckelperson för samordningen med övrig verksamhet inom institutionen och av Centrums externa och universitetsinterna samarbeten. Internt handlar det om samordning av samarbeten med andra institutioner vid universitetet. Externt är Skolverket en viktig part; Centrum har bland annat uppdraget Samverkan för bästa skola (SBS) som kännetecknas av omfattande samverkan med verket såväl som med samarbetande institutioner. Arbetsuppgifter kopplade till SBS handlar t.ex. om att bistå i att utforma, granska och följa upp överenskommelser samt att följa upp och kontrollera diverse underlag inom ramen för det fortlöpande SBS-arbetet. Centrums uppdragsutbildning bedrivs i norra Sverige samt i Skåne. Detta innebär ett stort antal resor med tillkommande fakturering och reseräkningar. En viktig del av arbetet, särskilt inledningsvis, är att utveckla rutiner för hur dessa skall handläggas, dvs. skapa strukturer för behandling av fakturaunderlag i Raindance och Pass. Slutligen kommer samordnaren att ansvara för hantering av ärenden i systemen.    Innehavaren kommer att ha ett nära samarbete med prefekt, avdelningschef, biträdande avdelningschef, ekonom, controller, HR-samordnare, SBS-ansvarig, lärare och övrig administrativ personal. Att självständigt driva utvecklingen av institutionens och Centrums processer och rutiner är en viktig del av arbetet. Kvalifikationer Examen på högskolenivå inom område som vi finner relevant för tjänsten samt mångårig erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom myndighet. Administrativ erfarenhet av HR-frågor och ekonomifrågor inom högskola/universitet är mycket meriterande.   God datorvana (användande av Office-program) krävs för arbetet. Inom Umeå universitet används Microsoft Teams och Zoom som de främsta digitala kommunikationskanalerna. Det är också meriterande om du har arbetat med datorbaserade personalsystem, till exempel Primula/PASS och Raindance. God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Arbetet ställer mycket höga krav på självständighet, förmåga att vid arbetstoppar kunna hantera många ärenden samtidigt, god servicekänsla och noggrannhet. Vi söker någon som är självgående, ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen behövs initiativrikedom, god planeringsförmåga och kunna samla och analysera information. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor Anställningen är tills vidare och på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Ansökan Din ansökan ska innehålla ett CV, personligt brev som motiverar varför du söker jobbet samt kopia på examensbevis. Du ansöker via vårt rekryteringssystem Varbi. Närmare upplysningar lämnas av avdelningschef Björn Ahlström, [email protected] eller HR-samordnare Cecilia Burck, [email protected] Välkommen med din ansökan! Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Administratör till I 19 Pansarbataljon

Försvarsmakten finns för att skydda Sverige. Vårt uppdrag kräver en stor bredd i verksamheten. Som anställd hos oss blir du en viktig del av Sveriges försvar. Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en säkrare framtid? Vi växer och behöver nu bli fler för att stärka upp vårt team! Om enheten Pansarbataljonens uppgift är att utveckla förmågan att genomföra strid med bataljon och brigadfunktioner i subarktiskt klimat. Inom ramen för detta genomför Pansarbataljonen grundutbildning av soldater, förbandsutbildning, förbandsträning samt vidmakthåller och utvecklar bataljonens och brigadfunktioners ledningsförmåga. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som administratör har du dina huvudsakliga arbetsuppgifter på kompaninivå där du i första hand arbetar med administrativa uppgifter såsom resebeställningar, ersättningar och bidrag för värnpliktiga och soldater. I befattningen stöttar du kompaniet med beställningar av varor, materiel, tjänster och mat samt ekonomi- och personaladministration. Som administratör kommer du även utföra praktiska arbetsuppgifter som att vara kommendant och/eller utgöra logistiskt stöd vid utbildningar, övningar och fältnära verksamhet. Kvalifikationer • Gymnasieexamen • Erfarenhet av administrativt arbete • B-körkort Personliga egenskaper Som administratör är du flexibel och har förmågan att kommunicera både internt inom kompaniet samt externt mot individer inom och utanför enheten. Du är lyhörd och drivs av att samarbeta och att vara serviceinriktad, såväl praktiskt som administrativt, för att uppnå gemensamma mål. Du skall även trivas med att jobba självständigt inom egna ansvarsområden. Vi ser även att du har en positiv inställning till fysisk träning då detta är en del av arbetsuppgifterna i Försvarsmakten. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av arbete i system SAP/PRIO • Erfarenhet från tjänstgöring inom Försvarsmakten (ex. tidigare anställd som GSS/K etc.) • Militär grundutbildning eller värnplikt • Tidigare tjänstgöring i statlig myndighet För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Lön: Individuell lönesättning Arbetsplats: I19 Norrbottens regemente – Pansarbataljonen stab, Boden. Begränsad möjlighet till att arbeta på distans. Arbetstid: Arbetsförhållanden innebär i regel 40 timmar arbetsvecka dagtid, men kan ske på oregelbundna tider, t ex under övningsföhållanden Tillträdesdatum: Från september eller enligt överenskommelse Vi erbjuder flera förmåner till våra civilanställda, ta del av dem här! Kontakt Vid frågor om befattningen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta chefen för Stödsektionen vid Pansarbataljonen stab, Jon Senbom via FM växel 0921-34 80 00 Fackliga representanter – kontaktas via FM växel 0921-34 80 00 Officersförbundet, Håkan Jansson Försvarsförbundet, Annelie Forshage SEKO-F, Susanne Thunberg SACO, Björn Astermo Välkommen med din ansökan senast 2024-05-10! Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I 19 är ett av Sveriges största regementen med verksamhet från Härnösand i söder till Kiruna i norr. Huvudort och ledning för regementet finns i Boden. Regementets huvuduppgift är att bygga krigsförband och under de närmaste åren ska I 19 successivt utveckla den nya Norrbottensbrigaden. År 2030 ska regementet kunna utbilda, förrådsställa och mobilisera hela brigaden inklusive de tillhörande funktionsförbanden; ledning, fältarbeten, luftvärn och logistik. Värnpliktsutbildningen genomförs på Norrbottens pansarbataljon som ansvarar för att utbilda och vidmakthålla förband till Norrbottensbrigaden. På regementet finns även en regementsstab, en brigadstab, Försvarsmaktens vinterenhet, Försvarshälsan, Garnisonsstödsenheten, Logistikenheten och Lokalplaneringsenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

17 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Administratör till Utbildningsförvaltningen

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens barnomsorg och utbildningsverksamhet från förskola och fritids till förskoleklass, grundskola, särskola, gymnasieskola, vuxenutbildning och olika uppdragsutbildningar. Vår vision är att varje elev lämnar skolan rik på kunskaper och övertygad om sin förmåga att tillsammans med andra skapa sin framtid. Alla elever ska också minnas sin skoltid som trygg, rolig och lärorik. ARBETSUPPGIFTER Till oss på den administrativa enheten inom Utbildningsförvaltningen söker vi nu en administratör med inriktning vikarieanskaffning och elevverktyg. Vi söker dig som motiveras av att ha en nyckelfunktion på skolan där du självständigt får driva ditt arbete och där ditt administrativa stöd både är efterfrågat och uppskattat. På skolan blir du ett administrativt nav och stödjer rektor, lärare och övrig skolpersonal i administrativa frågor. För att trivas hos oss behöver du således uppskatta att ha många sociala kontakter under din arbetsdag och ha en hög servicenivå. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att innefatta: -Rekrytering av timvikarier -Personaladministration av timvikarier -Bemanningsplanering -Utveckling av processer och rutiner -Administration i verksamhetens IT system -IT-ansvar för elevverktyg Vi erbjuder dig ett varierat arbete i en roll där du får arbeta både självständigt och tillsammans med många i organisationen. Utbildningsförvaltningen är en dynamisk organisation och är i ständig förändring därför kommer uppdraget att variera under tid. På skolan arbetsleds du av rektorer men du tillhör den administrativa enheten med egen enhetschef. Detta möjliggör att du också ingår i ett sammanhang med 25 andra administratörer på Utbildningsförvaltningen som stöttar varandra och hjälps åt att förbättra våra administrativa processer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som tidigare arbetat med rekryterings och bemanningsfrågor, gärna inom skola. Det är meriterande om du själv har arbetat på en skola och har insyn i arbetet. Du har en fullgjord gymnasieutbildning med goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har kunskaper i SharePoint och Teams. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat i personal- och bemanningssystem. I rollen hos oss behöver du kunna planera, organisera och prioritera i ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tycker om att samarbeta med andra och är duktig på att skapa och underhålla relationer. Du behöver ha kontakt med vårdnadshavare om elevverktyg och gått sönder. För dig är det en självklarhet att agera serviceinriktat med vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar samt stödja verksamheten med rutiner samt implementera dessa. Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet. Känner du att beskrivningen stämmer in på dig så vill vi gärna att du söker. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll och ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas.

17 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Projektadministratör

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Lunds universitets avdelning för uppdragsutbildning (Lund University Commissioned Education - LUCE) arbetar med att utveckla, sälja, stödja och kvalitetssäkra utbildningar från Lunds universitet som riktar sig mot yrkesverksamma. Avdelningen arbetar utåtriktat mot alla typer av företag, myndigheter och organisationer, både i Sverige och internationellt, som vill kompetensutveckla sin personal. Genom skräddarsydda utbildningar skapas mötesplatser mellan akademi och samhälle där kursdeltagare och forskare kan utbyta erfarenheter. Utbildningarna är ett sätt för lärare och forskare att nå ut med sin forskning och kompetens i samhället och samtidigt en bra möjlighet för universitetet att fånga upp omvärldens behov. Uppdragsutbildning består av två olika grupper, Genomförande/design samt affärsutveckling. På Uppdragsutbildning finns också en stab. Vi är ca 20 personer som arbetar på avdelningen. Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss Jobba hos oss Arbetsuppgifter och ansvarsområden Du kommer att arbeta med att stödja kollegor, lärare och deltagare i utförandet av uppdragsutbildningar. Detta innebär kommunikation, deltagarhantering och allahanda administrativa uppgifter kopplat till utbildningar inom ett flertal områden och ämne. Tjänsten innefattar administration av uppdragsutbildningar för yrkesverksamma, dels nationella som internationella deltagare. Utbildningarna ges på distans och/eller fysiska träffar. Tjänstens uppdrag är att stödja deltagare och kursansvariga lärare inom universitetets uppdragsutbildningar. Genom avdelningens digitala system sker administrativt stöd och stöd i distansutbildningshantering. Det administrativa arbetet för uppdragsutbildningar med fysiska träffar innefattar informationsutskick och uppföljning med deltagare, samordning av beställningar, närvaro vid kurstillfällen för att stödja det praktiska arbetet och mycket annat. Som projektadministratör arbetar du i team på avdelningen och är ofta den första kontakten mot de yrkesverksamma deltagarna. Stort vikt läggs vid personlig lämplighet. Exempel på arbetsuppgifter som ligger i tjänsten är att administrera rekrytering av deltagare, antagningsprocesser för deltagare, närvara vid utbildningar, hantera anmälningssystem, bokningar, beställningar, utskick, utvärderingsenkäter. Tjänsten är en särskild visstidsanställning 100 % på 10 månader. Avdelningen står eventuellt inför organisationsförändringar vilket kräver förmåga att prioritera och samordna dina arbetsuppgifter. Vidare krävs god samarbetsförmåga och en vilja att ta dig an nya arbetsuppgifter på ett lösningsfokuserat sätt i en föränderlig verksamhet. KvalifikationerKrav för anställningen är: - För tjänsten relevant utbildning eller relevant universitetsexamen. - Praktisk erfarenhet av administrativt arbete. - Kunskap och erfarenhet i att använda projektadministrativa verktyg och system såsom lärplattformar, anmälningssystem, kurskatalog, designverktyg, enkäter, distansverktyg t ex Zoom, Teams. - Flytande svenska i tal och skrift. - Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska. - Mycket god datorvana samt att behärska Officepaketet Meriterande för anställningen är: - Erfarenhet av att stödja och vägleda i direkt kontakt med individer (deltagare). - Kunskap om och erfarenhet från universitetsvärlden. Kunskap och erfarenhet att använda Lunds universitets administrativa system t ex Sunet Survey, Canvas och Luvit. Vi söker dig som är strukturerad, ansvarsfull, serviceorienterad. Du är socialt utåtriktad och har förmåga att skapa goda relationer, har en god kommunikativ förmåga, är flexibel och kan prioritera och planera din vardag på ett effektivt sätt. Du är lyhörd, kvalitetsmedveten och kan hantera flera olika projekt parallellt. Du fungerar bra såväl som i team som självständig samt har god samarbetsförmåga. Övrigt Anställningen är en visstidsanställning under tiden 2024-08-12--2025-06-12. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

17 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Skoladministratör till Universitetsholmens gymnasium - vikariat

Ref: 20240725 Arbetsuppgifter Vi söker en skoladministratör till Universitetsholmens gymnasium. Tjänsten är ett vikariat på sex månader och i detta uppdrag kommer du framförallt registrera och justera poängplaner och individuella studieplaner på gymnasiet men även arbeta med andra administrativa uppgifter kan komma att bli aktuella. Samarbetet med skolans skoladmininistratörer är nödvändigt för en god service i den dagliga kontakten med elever och personal på skolan. För detta tillfälliga uppdrag söker vi dig som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har en god förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och effektivt. Då rollen innebär daglig kontakt med elever, personal och skolledning behöver du därutöver vara serviceinriktad, ha ett positivt bemötande, samt en god samarbetsförmåga.  Kvalifikationer Krav:  • Gymnasieexamen  • Tidigare erfarenhet av liknande arbete  • God digital kompetens och förmåga att snabbt sätta sig in i nya program och system  • Goda kunskaper i MS Office • God svenska i tal och skrift  Meriterande:  • Administrativ eftergymnasial utbildning  • Erfarenhet av administrativt arbete inom gymnasieskola  • Erfarenhet av servicearbete exempelvis inom kundtjänst, reception eller liknande  Om arbetsplatsen På skolan finns både Universitetsholmens gymnasium och Malmö Lärlingscenter där avstånden är korta. Med det menar vi att det är lätt att lära känna folk, alla känner alla och vi bryr oss om varandra. Skolan har ca 750 elever inom El och Energi-, VVS och Fastighets- och Vård och Omsorgsprogrammet samt lärlingsutbildning inom flertalet gymnasieprogram. Våra lärare har hög kompetens, mycket stort elevengagemang, är duktiga på att stödja elevers lärande, och sätter alltid eleven i centrum.  Vill du veta mer om oss? Besök: malmo.se/universitetsholmen  Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi ansvarar för utveckling och genomförande av gymnasieskola och vuxenutbildning. Idag är vi 1600 medarbetare och vi finns i hela Malmö. Vi arbetar för att ungdomar och vuxna ska nå målen för sin utbildning och bli aktiva i vårt samhälle. Vi finns för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Malmöborna att kunna växa genom livslångt lärande. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.  Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Vikariat Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse  Övrigt Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom gymnasieskola och gymnasiesärskola. Du beställer utdraget via Polisens hemsida på https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623   Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Utbildningssamordnare

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/   Institutionen för språkstudier söker en utbildningssamordnare på heltid. Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter Som utbildningssamordnare arbetar du med samordning och utveckling av de utbildningsadministrativa processerna vid institutionen i samarbete med studierektor. Arbetet inkluderar kontinuerlig analys av utvecklingsbehov i relation till institutionens verksamhetsmål, med fokus på utbildningsutbud och utbildningsadministration. Arbetet innebär ett brett verksamhetsstöd i frågor som rör administrativa delar av utbildning på grundnivå och avancerad nivå. Exempel på arbetsuppgifter: - Samordning och analys av studie- och utbildningsadministrativa processer - Ledamot och administrativt stöd i olika kommittéer och råd - Beredning av nya och revidera lokala styr- och stöddokument inom utbildningsområdet - Samordning av arbetet med institutionens förslag till program- och kursutbud - Beredning av analysunderlag som rör institutionens utbildningar, till exempel för verksamhetsberättelse och i strategiskt kvalitets- och utvecklingsarbete Andra administrativa arbetsuppgifter kan ingå. Kompetenskrav Vi söker dig som har examen på lägst kandidatnivå inom relevant område för anställningen och flera års aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter vid offentlig sektor. Du ska ha erfarenhet av studieadministration samt av arbete i system såsom Ladok3, NyA och SELMA. Du ska även ha erfarenhet av att utarbeta handläggningsordningar och utveckla andra studie- och utbildningsadministrativa processer. Som person är du självgående, flexibel och strukturerad i ditt arbete och har en mycket god samarbetsförmåga. Du kan samordna, prioritera och delegera arbetsuppgifter. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. För denna anställning krävs god datorvana samt kunskap och vana av datorprogrammen i Officepaketet (framför allt Excel och Word). Övriga önskvärda kvalifikationer Det är meriterande om du har haft en administrativ samordnande roll sedan tidigare och om du har jobbat i TimeEdit och Canvas. Meriterande är även om du har kännedom om Umeå universitets handläggningsordningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Ansökan ska vara inkommen senast 2024-05-06 och skickas in via e-rekryteringssystemet Varbi. Din ansökan ska innehålla: - Personligt brev med motivering till varför du söker tjänsten - CV/meritförteckning - Dokumentation av formella meriter (betyg, examensbevis, kursintyg etc.) Övriga upplysningar Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Läs mer om https://www.umu.se/sprakstudier/.  Närmare upplysningar om anställningen lämnas av studierektor Per Boström ([email protected], 090 786 59 81) eller HR samordnare Lovisa Larsson ([email protected], 090 786 94 12). Välkommen med din ansökan! Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

15 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Front Desk Administrator - Administratör

FRONT DESK ADMINISTRATOR (Receptionist with administrative duties) British International School of Stockholm, Altorp & Ekeby campus Safeguarding The British International School of Stockholm is committed to safeguarding and promoting the welfare of children and young people and expects all staff and volunteers to share this commitment. Any offer of employment will be subject to relevant police checks, the receipt of satisfactory references and the production of relevant original ID documentation and examination certificates. The successful candidate must also be willing to undergo child protection training appropriate to the post. Job Details Job title: Front Desk Administrator Employer: British International School of Stockholm Location: Stockholm, Sweden (Altorp Campus & Ekeby Campus) Contract type: Full Time (term time/uppehållstjänst) Contract term: Temporary Contract (until June 2025) Hours of work: 8:00 - 16:30 Salary: Based on qualifications and experience Job starts: As soon as possible OR at the start of the academic year 2024/25 (August 2024) About the job The British International School of Stockholm is seeking a passionate Front Desk Administrator who will thrive in creating a welcoming and supportive environment for all members of our vibrant international school community. We are looking for an open, friendly and organised team member that is passionate about customer service and administration. The Front Desk Administrator will serve as the first point of contact for parents, students, and visitors alike, working across the school’s two campuses. They will work as part of our dynamic and well-established Administrative Team to meet the diverse needs of our school community. The ideal candidate will be a strong team player, enthusiastic about collaborating with colleagues and contributing to a positive work environment. We are looking for someone who is adaptable and will smoothly adjust their workflow throughout the academic year based on relevant key events, and who will respond flexibly to evolving circumstances and the different campuses’ needs. The Front Desk Administrator will value intercultural sensibility and will actively contribute to fostering an inclusive and supportive environment for all. Their ability to embrace and celebrate diversity will be key in creating a sense of belonging for everyone who walks through our doors. If you're ready to join a fun and dynamic team dedicated to supporting our school community, we encourage you to apply for this exciting opportunity. Responsibilities and expectations ● Dealing with daily routines; communicating with parents and classroom teachers regarding registration, attendance, absences, illnesses and collection arrangements, prioritising where necessary. ● Answering and dealing with incoming calls; responding promptly and effectively to enquiries. ● Meeting and greeting all visitors, ensuring security and safeguarding procedures are followed. ● Collaborating with colleagues to ensure the smooth flow of communication and information within the school community ● Assisting with arrangements for visits and visitors to the School, school outings, etc. ● Keeping abreast of future events and organising as necessary. ● Writing correspondence and emails. ● Helping provide an orderly, friendly and calm environment for parents, staff, children and visitors. ● Liaising with other Office staff, as appropriate. ● Ensuring the office areas are kept clean and tidy at all times. ● Providing administrative support, as required (e.g. data entry, filing documents, maintaining records, ordering office supplies). ● Any other duties within the capacity of the post holder as may be reasonably requested by the Principal or Team Leader from time to time. Minimum qualifications ● Previous experience in customer service, preferably gained within a school environment. ● Strong interpersonal skills and the ability to work well within a team. ● Adaptable and flexible attitude towards changing priorities and tasks. ● Commitment to maintaining confidentiality and professionalism at all times. ● Demonstrated intercultural sensitivity and the ability to support and uplift others. ● Strong organisational skills and attention to detail. ● Excellent timekeeping. ● General IT competency. ● Fluent spoken and written English. ● Eligibility to work in Sweden. About BISS Established in 1980, the British International School of Stockholm (BISS) is an all-through international school with a vibrant community of students from over 50 countries aged 3-18 years. Our holistic philosophy emphasises both the intellectual and personal development of our students. We provide a strong pastoral system, broad curriculum and exciting enrichment opportunities to meet the needs of a diverse student population. Meeting internationally recognised standards of excellence, BISS is proud to be an accredited member of the Council of British International Schools (COBIS). Situated in the Danderyds Kommun area, BISS develops on two campuses: Altorp (Östra Valhallavägen 17, Djursholm), which hosts students from nursery to year 4, and Ekeby (Rinkebyvägen 4, Danderyd), which hosts students from year 5 to year 13. Our members of staff Like our student body, BISS employees - currently more than 100 - come from many different countries and a rich range of backgrounds. BISS’s vision is to empower people to be their best and we strongly believe in this not only for our students, but for our staff as well. Among many others, our core values are curiosity, resilience, and respect - fundamental characteristics that we admire and look for in all our members of staff. To apply Please send the following documents to [email protected], putting “Front Desk Administrator” as the email subject: ● A completed BISS application form, written in English - this is found on our website ● A letter of application Successful candidates will be invited for an interview. Closing date The deadline for applications will be Monday, 29th April at 12 Midday (CET). However, BISS reserves the right to interview and appoint outstanding candidates before this date. Please contact [email protected] for any queries about this role. For further information about the British International School of Stockholm, please visit our website.

11 april 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Utbildningsadministratör

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 13 500 studenter, cirka 80 program och 340 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Vid Institutionen för samhällsvetenskaper bedrivs utbildning på alla nivåer från grundnivå till forskarutbildning, samt forskning, uppdragsutbildning och samverkansprojekt. De ämnen som ingår vid institutionen är företagsekonomi, journalistik, juridik, nationalekonomi, offentlig förvaltning, psykologi, sociologi, socialt arbete och statsvetenskap. Hos oss arbetar cirka 180 lärare och forskare samt doktorander och administrativ personal. För att trivas i den här rollen tycker du om att ha omväxlande arbetsuppgifter och att möta människor. Du är noggrann, håller tidsplaner, ser till helheter och har god förmåga att utveckla administrativa rutiner. Du är självgående och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med andra människor. För fullständig information se nedanstående länk: https://www.sh.se/ledigajobb?rmpage=job&rmjob=7738&rmlang=SE Anställningen Anställningen är tillsvidare på heltid. Möjlighet till överenskommelse om att arbeta delvis på distans finns. Tillträde enligt överenskommelse. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Ansökan Vi vill ha din ansökan senast 2024-04-30. Ytterligare upplysningar Riita Mettälä, administrativ chef, [email protected] Ulrica Lindbäck, HR-generalist, [email protected] Lovisa Uttman, HR-generalist, [email protected] Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft. En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas. Välkommen med din ansökan! Fackliga kontaktpersoner: SACO: [email protected] ST: [email protected] SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, [email protected] Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
RFSU Umeå söker en serviceinriktad utbildningsadministratör (50%)

Vill du vara med och bidra till att fler unga och vuxna får kunskap om och möjlighet att reflektera kring sexualitet, normer, samtycke och relationer? Nu söker vi en ny medarbetare till vårt kansli i centrala Umeå! Om rollen Som utbildningsadministratör vid RFSU Umeå har du en central roll för vår kärnverksamhet. Du är spindeln i nätet och ansiktet utåt som bidrar till att vi når ut med sexualupplysning till hela Västerbotten. I arbetsuppgifterna ingår att: • vara kontaktperson gentemot våra uppdragsgivare (skolor, fritidsgårdar och andra verksamheter) • vara kontaktperson och administrativt stöd för våra informatörer och andra arvodister   • boka in och administrera sexualundervisningspass i vårt digitala bokningssystem TimeZynk  • själv hålla i några sexualupplysningspass per termin (utbildning för att bli informatör ingår i tjänsten) • stötta RFSU Umeås verksamhet i allmänhet, och projektledarna i synnerhet, genom att köpa in och administrera kontors-, verksamhets- och utbildningsmaterial, och att bistå med administrativt stöd vid informatörs- och medlemsträffar.  Digitala system som vi idag använder är: Google Workspace, Workplace, MyBusiness, TimeZynk, Flex HRM, Trello, Fortnox. Om dig  • Du delar RFSU:s värderingar och trivs med att arbeta för en idéburen antirasistisk och feministisk organisation. • Du är serviceinriktad, bra på att kommunicera tydligt och kan anpassa din kommunikation efter syfte och mottagare.  • Du är lösningsorienterad och initiativtagande. • Du är bra på att samarbeta med andra människor, skapa kontakter och underhålla relationer. • Du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter genom att själv strukturera ditt arbete och driva det framåt utifrån uppsatta mål.  • Du har datorvana och kan sätta dig in i digitala verktyg som är nya för dig. Om RFSU Umeå RFSU Umeå är en lokalförening inom RFSU som arbetar för förbättrad sexuell hälsa och ökad kunskap om sexuella och reproduktiva rättigheter för personer i Västerbotten. Idag har föreningen över 200 medlemmar och växer ständigt. På kansliet i centrala Umeå arbetar idag två projektledare och en verksamhetschef.  Förmåner RFSU Umeå erbjuder: • en flexibel arbetsplats där du har möjlighet att delvis arbeta hemifrån  • målstyrd arbetstid, där du själv styr över din arbetstid i relation till arbetsuppgifterna • 30 semesterdagar per år • en friskvårdstimme per vecka  • friskvårdsbidrag på 4000 kr per medarbetare och år • att du kan förlägga läkarbesök och liknande på arbetstid • kollektivavtalad föräldralön för alla som varit anställda i ett år eller längre • kollektivavtalad tjänstepension. Om rekryteringsprocessen I syfte att motverka diskriminering tillämpar vi en kompetensbaserad och i ett första skede anonymiserad rekryteringsprocess. Vi kommer inte att ta emot CV eller personliga brev.  Du som vill söka tjänsten är välkommen att svara på frågorna i ansökningsformuläret senast den 5 maj 2024.  Vi planerar att meddela dig som gått vidare i rekryteringen senast den 8 maj. Intervjuer planeras att genomföras under vecka 20. Kompletterande frågor kan komma att ställas inför en eventuell intervju. Om anställningen Tjänsten är en visstidsanställning till och med den 28 februari 2025, med eventuell möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgraden är 50 procent. Tillträde enligt överenskommelse. RFSU har kollektivavtal mellan Fremia och Unionen samt Akademikerförbundet. Är du den vi söker? Tveka inte att höra av dig till verksamhetschef Veronica Ahlqvist vid frågor om tjänsten eller till projektledare/skyddsombud Amanda Källmark vid frågor om medarbetarskap och arbetsmiljö. Vi ser fram emot din ansökan! [email protected] +46 73 841 34 75 [email protected] +46 76 022 49 05 Riksförbundet för sexuell upplysning, RFSU, är en ideell organisation för sexualupplysning och sexualpolitik som har funnits sedan 1933. Genom kunskap, engagemang och påverkan bidrar RFSU till en värld där alla människor är fria att bestämma över och njuta av sin kropp och sin sexualitet. RFSU är partipolitiskt och religiöst obundet. I Sverige arbetar RFSU både lokalt och nationellt. RFSU:s lokalföreningar bedriver verksamhet på flera platser i landet. I Stockholm finns RFSU-kliniken. Internationellt arbetar RFSU med politisk påverkan i EU och FN. RFSU samarbetar också med organisationer som jobbar för sexuella och reproduktiva rättigheter i flera världsdelar. Läs vidare om oss på rfsu.se.

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024