Verksamhetsutvecklare med fokus frikyrkan - Bilda Sydöst

Är du intresserad av samhällsfrågor, kristen tro och kultur? Hardu erfarenhet av frikyrklig verksamhet och lätt för att skapa nya kontakter? Vill du skapa bättre förutsättningar för folkbildning och kultur i frikyrkorna? Vill du vara med att utveckla en mångfald av verksamheter? Vi söker dig som vill arbeta som verksamhetsutvecklare med fokus på bildning och kultur i samarbete med frikyrkorna i Östergötland! Bilda är ett studieförbund som erbjuder studiecirklar, kulturprogram och andra sociala mötesplatser. Vårt uppdrag är att ta tillvara våra medlemsorganisationers, samverkansparters, och enskilda människors drivkraft och tillsammans möjliggöra idéer och initiativ som leder till bildning, delaktighet och utveckling för individ och samhälle.Vi vet av erfarenhet att det är i mötet med andra, som vi lär av varandra. Genom att bilda gemenskap, bildar vi för livet. Bilda Sydöst är en av sex regioner i Studieförbundet Bilda med verksamhet i Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Östergötland, med regionkontor i Jönköping och lokalkontor i Kalmar, Växjö och Linköping. Om tjänsten Bildas verksamhetsåtagande har sitt fokus på tro och livstolkning som grund för existentiell hälsa. Särskild uppmärksamhet ägnas åt att involvera unga, äldre samt utrikesfödda med målet att bryta social isolering och att stärka både individens välmående och demokratin. Vi söker nu en person som kan bidra till detta arbete. I nära samarbete med våra kyrkliga medlemsorganisationer ansvarar du för att utveckla folkbildningsverksamhet, främst studiecirklar och olika slags arrangemang. Det innebär verksamheter inom bland annat kultur, kristen tro och teologi, hållbarhet och integration. Arbetet som verksamhetsutvecklare är relationellt – du söker nya, och upprätthåller befintliga kontakter för att i samverkan utvecklakultur- och bildningsverksamhet. I rollen ingår att initiera, genomföra och följa upp. Ledarutveckling är en väsentlig del av arbetet - du kommer att rekrytera, utbilda och introducera cirkelledare samt säkra att de får kontinuerligt stöd i sitt uppdrag. Du kommer också att hålla i Bildas fortsättningsutbildning för cirkelledare. I arbetet ingår flera administrativa moment. Du ingår i en region av engagerade kollegor som arbetar med folkbildning inom våra tre profilområden kultur, kyrka och samhälle, och du relaterar i första hand till ett lokalt kyrkteam i Linköping som leds av en regional teamledare. Rollen ger goda möjligheter till självständigt arbete, eget ansvar och att bidra till att utveckla vårt folkbildningsarbete som möter behov inom våra medlemsorganisationer men också i samhället i stort. Kravprofil - vi söker dig som:  Har gymnasial utbildning Har god kännedom om frikyrkorna och har ett relevant nätverk inom dessa i Östergötland. Har erfarenhet av att samverka med kyrkor, civilsamhälle och offentlig sektor. Är nytänkande, relationsskapande och intresserad av att utveckla nya bildningsverksamheter. Planerar och organiserar ditt arbete på ett strukturerat och har god administrativ förmåga, även gärna erfarenhet av projektledning Har kompetens och erfarenhet av ledarutveckling, är pedagogisk och van att föreläsa Har god digital- och systemvana; van användare av sociala medier, Officepaketet och Microsoft Teams. Har god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift. Är en trygg person med integritet, som har stark egen drivkraft till att arbeta självständigt för att nå uppsatta mål God samarbetsförmåga med tålamod och en nyfikenhet kring oliktänkande. B-körkort Meriterande: Relevant eftergymnasial utbildning, t.ex inom något av områdena pedagogik, integration eller projektledning Erfarenhet av arbete med mångfaldsfrågor kopplat till integration. Erfarenhet av folkbildning och/eller av arbete inom ideell sektor/civilsamhälle/ föreningsliv. Erfarenhet av arbete i administrationsverktyget Gustav, som används i studie-verksamheten inom samtliga studieförbund Kännedom om våra medlemsorganisationer. Erfarenhet av att vara cirkelledare för en studiecirkel. För att lyckas i rollen behöver du ha några års relevant arbetslivserfarenhet. Tillgång till bil är ett plus, eftersom vår verksamhet finns utspridda över hela regionen. Vi eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som anställd i Bilda får du en genomtänkt introduktion, 38 timmars arbetsvecka, goda kompetensutvecklingsmöjligheter, bra personalförmåner men framför allt får du arbeta med viktig, meningsfullverksamhet tillsammans med energigivande och kompetenta kollegor och externa kontakter. Arbetet innebär stor frihet och mycket ansvar. Anställningsform: Tillsvidareanställning (vi tillämpar 6-månaders provanställning) Omfattning: 100 % (omfattningen går att diskutera vid behov) Placeringsort: Linköping Sista ansökningsdag: 2025-08-04 Intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan! Upplysningar om tjänsten lämnas av: Enhetschef Henrik Demetriades, tfn: 013-31 28 25. Facklig företrädare (Unionen) är Fredrik Wallstedt, tfn: 0730–701732 OBS! Vi har gjort våra val beträffande rekryteringsstöd och val av mediekanaler för annonsering i rekryteringsprocessen och vill inte bli kontaktade av säljare via telefon eller mejl. Tack! Registrera din ansökan via knappen "Skicka ansökan" eller via länken "Ansök via webben". Studieförbundet Bilda är ett av Sveriges åtta studieförbundoch erbjuder folkbildning; kurser, studiecirklar ochkulturprogram. Med stöd och inspiration från oss fårmänniskor med olika bakgrund möjlighet att mötas, skapafritt och utvecklas.Vi har erfarenhet, kunskap och nätverk kopplat till kultur,samhällsfrågor, tro, religion och existentiella frågor. Läs gärna mer på Bilda.nu.

9 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Projektledare till en ny utbildning för trygghetsvärdar

Skyddsvärnet söker dig som vill vara med och skapa trygghet för unga i det offentliga rummet. Vill du vara med och forma en ny utbildning som gör skillnad? Nu söker vi en engagerad projektledare till projektet SAFE – Trygghetsvärdsutbildning för en säker framtid, som syftar till att utbilda framtidens trygghetsvärdar. Projektet finansieras med projektstöd från Allmänna arvsfonden. Om projektet och din roll Trygghetssvärdsutbildningen är ett projekt som ska utveckla och etablera en formell utbildning för trygghetsvärdar – personer som arbetar trygghetsskapande med barn och unga (12–25 år) i det offentliga rummet. Målet är att skapa en modell som kan användas i hela Sverige. Som projektledare kommer du att ha en central roll i att: Driva projektet framåt enligt tidsplan och uppsatta mål Koordinera och kommunicera mellan projektets parter och samarbetspartners Organisera utbildningstillfällen och matchning med verksamheter som vill ta emot trygghetsvärdar Ansvara för administration, rapportering och dokumentation Bidra till spridning och förankring av utbildningen nationellt Du kommer att samarbeta nära utbildare och projektsamordnare. Efter projektperioden kommer utbildningen att leva vidare inom Skyddsvärnet och spridas till fler aktörer runt om i landet. Om Skyddsvärnet – anno 1910 och SAFE Skyddsvärnet - anno 1910 är en idéburen organisation som arbetar för att förebygga social utslagning och skapa bättre förutsättningar för människor som lever i utsatthet eller står utanför arbetsmarknaden. Vi har inga ägare och allt överskott återinvesteras i vår verksamhet, vilket möjliggör att vi kan öka befintliga verksamheter och skapa nya projekt – för att kunna hjälpa fler. SAFE är en verksamhet inom Skyddsvärnet som arbetar för att öka tryggheten genom att skapa kontakt, förtroende och stöd för de som behöver det mest. Vår verksamhet bygger på genuin respekt och intresse för alla barn och unga, samt en stark tro på allas lika värde.  Vi söker dig som: Har dokumenterad utbildning inom och erfarenhet av att leda projekt – gärna inom socialt arbete, civilsamhället eller arbetsmarknadsprojekt Har förmåga att bygga relationer och samverka med olika aktörer (myndigheter, föreningar, kommuner m.m.) Är organiserad, lösningsfokuserad och van att arbeta målinriktat Har erfarenhet av administration, uppföljning och rapportering Är kommunikativ och trygg i både tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av marknadsföring eller spridning av projektresultat Erfarenhet av liknande utbildnings- eller trygghetsprojekt Erfarenhet av arbete med unga i utsatta situationer Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö i en idéburen organisation med lång erfarenhet Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för barn och unga Om tjänsten Omfattning: 100% Varaktighet: Projektanställning i 3 år Start: 1 september 2025 Vår verksamhet kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret, så vi rekommenderar att beställa det i god tid. Hoppas vi hörs!

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Verksamhetsutvecklare: hållbarhet, demokrati och forskningskommunikation

Folkuniversitetets verksamhetsidé handlar om att genom kunskap och skapande ge människor förutsättningar för ett rikare liv. Vi är ett icke-vinstdrivande studieförbund som verkar i nära anknytning till universitet och högskolor och är fristående i förhållande till politiska, religiösa och fackliga rörelser. Vi tror på att ge människor möjlighet till ett livslångt lärande och på att kunskap förändrar.Vi söker en verksamhetsutvecklare till folkbildningsverksamheten i Stockholm, med kunskap om hållbarhets- och demokratifrågor och som vill utveckla engagerande folkbildningsverksamhet för olika målgrupper med studiecirkeln och forskningskommunikationen i fokus.  Om tjänstenArbetsområde och ansvar Tjänsten innebär att ansvara för att driva och utveckla Folkuniversitetets hållbarhets- och demokratiarbete, i första hand i Stockholms län men även i samverkan med övriga medarbetare regionen för att bidra till regional utveckling. Det innefattar bland annat att vidareutveckla verksamhet inom det pilotprojekt som vi under våren framgångsrikt drivit med forskningsbaserade studiecirklar i samverkan med universitet och högskolor. Det innebär också att planera och genomföra olika evenemang/arrangemang inom hållbarhet och demokrati, med huvudfokus på forskningskommunikation. Det innefattar även, i samarbete med andra folkbildningsaktörer, att arbeta med demokratifrämjande insatser inför Riksdagsvalet 2026 samt att söka extern finansiering för projekt inom hållbarhetsområdet. Arbetet kan innebära arbete på vissa kvällar och i enstaka fall helger. Din kompetens och bakgrundPersonliga egenskaper Du använder din kunskap om hållbarhet och demokrati för att utveckla verksamhet anpassad för olika målgrupper. Du är medveten om vikten av kommunikation och applicerar det i såväl mötet med samverkansparter och i kommunikation via webb och sociala medier. Vår verksamhet är värderingsstyrd men med krav på omfattande och samtidigt kvalitativ verksamhetsutveckling samt hög måluppfyllelse och du trivs med att förena dessa två. Du är bekväm med att både förvalta och utveckla verksamhet och att be om hjälp om du kört fast.  Det är naturligt för dig att driva arbeta självständigt, kunna prioritera och ta egna beslut. Vi lägger stor vikt samarbetsförmåga och fokus på problemlösning. Vi förutsätter också att du delar vår syn på människors lika värde och rätt till kunskap. Kvalifikationer Du har akademisk examen för tjänsten relevant område Du har dokumenterad relevant erfarenhet av att ha arbetat med klimatmässig hållbarhet  Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med kommunikation i olika kanaler/format Du har administrativ erfarenhet Du har goda IT-kunskaper och datorvana Det är meriterande om du har kunskap, förståelse eller erfarenhet av folkbildning, har ett kontaktnät inom frågorna du förväntas arbeta och gärna på olika platser i länet. Likaså om du har arrangerat likartade evenemang tidigare och/eller har erfarenhet av att ha arbetat med demokratifrågor. Vårt erbjudande Du blir en del av en varm och dynamisk organisation där din vardag präglas av stor frihet att verka inom våra ramar. Du tillhör en enhet med mycket driv, stöttning och vilja att samarbeta över ansvarsområdesgränserna. Du har möjlighet att gå Folkuniversitetets kurser till reducerad kostnad, får friskvårdsbidrag, möjlighet till Rikskort och vi tillämpar sommartid med arbetstidsförkortning. Folkuniversitetet har en distanspolicy som möjliggör distansarbete om 2 arbetsdagar per vecka.  Om anställningen Tillsvidare, 100%, tillträdesdatum: 1 september 2025, med placeringsort i Stockholm.  För ytterligare information och frågor Therese Andersson, verksamhetsledare, [email protected], 08–7894359 Fackliga representanter Birgitta Wahlman Laurell, Unionen, [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via vårt rekryteringsverktyg. Sista dag för ansökan är 2025-07-01

5 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Internal Training & Competence Coordinator
Hitachi Energy Sweden AB
Övriga handläggare

The Opportunity The Training & Competence coordinator at HVDC/ GI/ Valves is a role that is working close to both the management and the employees to establish, enable and safeguard the growth potential of every person in the GI Valves manufacturing. You will be responsible for introducing, developing and maintaining an overall training program that is aligned with the needs that the business see in both the short term and the long term perspective. Furthermore, you will also coordinate and actively take part in the planning, and drive the execution of training events, seminars and practical “On the job” training activities. “As our Training & Competence coordinator you will work in an global, multi-cultural, environment where growth and development is on the daily agenda. You will work in a small but very dedicated team where flexibility and creativity is in the basic mindset. In this role, you will have a great deal of responsibility and great possibilities for development both professionally and personally.” – Mattias Elovsson, Manager of GI Valves Training Center, and Fredrik Nohrstedt, Global Head of GI Valves – Manufacturing How you’ll make an impact Own and maintain internal training program according to strategical directions. Be responsible for internal marketing of planned and ongoing training events. Establish and maintain process for internal training and competency development. Coordinate training activities within HVDC GI Valves and act as a point of contact to external and internal training suppliers. Follow-up on training activities by gathering feed-back and take necessary improvement actions from received feed-back. Drive and support the work with competence mapping and follow-up on requested certification trainings (Truck, overhead crane and other required licences). Work as a contact and support for the manufacturing trainee program. Take active part in the establishment of Training and Certification Center (TCC) and drive specific activities to successfully deliver training within time, cost and quality. Your background You identify yourself as being customer and solution oriented with a high focus on creativity within the organizational frames and structure. Self-motivated mindset to drive and develop processes for continuous development in both short and long term. You have great communication skills and the wish to collaborate in a dynamic and multicultural environment. Experience from working with development and/ or coordination of training activities is a merit as well as a pedagogical education or experience from working in an pedagogical environment. Electrical, Mechanical or related field of education is not an requirement, but it is beneficial for the role if you have an basic knowledge of the HVDC technology and products. Fluency in both Swedish and English, both written and spoken is required. What we offer: Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Mattias Elovsson, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, + 46 107-38 29 86; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Tobias Nilsson, [email protected].

5 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Nordiskt Lärcenter söker APL-samordnare till Järfälla och Nacka
Paradigma AB
Övriga handläggare

Om Nordiskt Lärcenter Nordiskt Lärcenter är en ambitiös skolverksamhet inom kommunal vuxenutbildning, specialiserad på att erbjuda kvalitativa utbildningar inom olika yrkesinriktningar anpassade för att möta dagens och morgondagens arbetsmarknadsbehov. Vår filosofi grundar sig i tron att utbildning ska vara tillgänglig för alla, oavsett var i livet du befinner dig. Därför erbjuder vi våra utbildningar och kurser på distans, vilket möjliggör för studenter från olika delar av landet att delta utan att behöva oroa sig för geografiska begränsningar. Våra distansutbildningar är flexibelt upplagda i olika studietakter – 25 %, 50 %, 75 % eller 100 % – så att du kan välja den takt som passar bäst för att balansera dina studier med arbete, familj och andra åtaganden. Utöver distansstudier erbjuder vi även utbildningar i andra studieformer, såsom lärlingsutbildningar och klassrumsundervisning – allt för att möta olika individers behov och lärstilar. Nordiskt Lärcenter fortsätter att växa och vill nu förstärka sitt team med ytterligare en APL-samordnare. Vi söker dig som brinner för att skapa meningsfulla praktikmöjligheter för våra elever och som vill vara med och utveckla vår vuxenutbildning i Järfälla och Nacka. Om tjänsten Som APL-samordnare har du en nyckelroll i att samordna och kvalitetssäkra våra elevers arbetsplatsförlagda lärande (APL). Du kommer att arbeta nära skolledning, lärare, elever och externa samarbetspartners. Arbetet sker på plats på våra enheter i både Järfälla och Nacka, och kräver en god förmåga att bygga relationer samt att planera och följa upp APL-placeringar. Tjänstens omfattning Heltid Tillsvidare med inledande provanställning Placeringsort: Järfälla och Nacka (arbete sker på plats på båda enheterna) Vi söker dig som: Har erfarenhet av APL-samordning, elevhälsa, vuxenutbildning eller liknande område Är strukturerad, självgående och lösningsorienterad Trivs i en kommunikativ roll med många kontaktytor Har B-körkort (meriterande men inget krav) Vi erbjuder En dynamisk och flexibel arbetsmiljö Du kommer att ha en nyckelroll i vårt fortsatta etablering inom vuxenutbildningssektorn. Nordiskt Lärcenter är anslutet till kollektivavtal, vilket ger dig en trygg anställning med bra villkor.

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Koordinator med särskilt utvecklingsansvar estetiska ämnen

Folkuniversitetet är ett fristående studieförbund med stark koppling till universitetet. Vi är en idéburen organisation som arbetar för livslångt lärande genom utbildningar, projekt, studiecirklar och kulturarrangemang. Hos oss får du arbeta i en dynamisk miljö där kreativitet och utveckling står i centrum. Brinner du för att arbeta med estetiska ämnen och vill utveckla kurser som inspirerar och engagerar? På Folkuniversitetet får du möjligheten att kombinera ledarskap och kreativitet i en organisation som sätter utbildning och samhällsnytta i fokus.   Om rollen Som koordinator med särskilt utvecklingsansvar för estetiska ämnen får du en nyckelroll i vår verksamhet i Region syd. Du ansvarar för att planera, utveckla och kvalitetssäkra estetiska kurser, samtidigt som du samarbetar med våra kunniga cirkelledare och externa partners. En roll för dig som vill ta ansvar, driva förändring och skapa långsiktiga resultat.   Dina arbetsuppgifter inkluderar: Utföra administrativa uppgifter som schemaläggning, kursadministration och dokumentation. Planera, utveckla och kvalitetssäkra estetiska kurser. Rekrytera, stötta och ansvara för cirkelledare, med arbetsgivaransvar för tillsvidareanställda cirkelledare. Samordna den estetiska ämnesgruppen inom regionen och driva strategiska satsningar. Etablera och vårda samarbeten, både internt och externt. Analysera resultat och följa upp mål, både ekonomiska och verksamhetsstyrda.   Vad vi söker hos dig Du är en social, initiativrik och strukturerad person som trivs med att driva flera processer samtidigt. Du har ett genuint intresse för estetiska ämnen och är trygg i att fatta självständiga beslut. Vi tror att du har: För tjänsten relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet  Gedigen erfarenhet av administrativt arbete och att driva parallella processer. Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Erfarenhet av att arbeta självständigt, målmedvetet och med hög kvalitet.   Meriterande är om du även har: Erfarenhet av ledarskap, budgetansvar och projektledning inom konstnärlig verksamhet. Erfarenhet av folkbildning eller kulturutveckling. Utbildning inom projektledning eller ledarskap.   Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder en stimulerande och varierad tjänst i en idéburen organisation med starkt fokus på utbildning, kvalitet och utveckling. Du får möjlighet att bidra till en verksamhet med tydlig samhällsnytta och stort kreativt utrymme.   Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) som inleds med en provanställning 6 månader. Placeringsort är Malmö, Lund eller Helsingborg, efter överenskommelse. Tillträde september 2025.    Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Verksamhetskoordinator Rasmus Johansson [email protected]   Ansökan: Välkommen med din ansökan senast den 31 juli. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

16 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lead Trainer - Stockholm
NRG Sweden AB
Övriga handläggare

Är du duktig på att engagera och utbilda och vill jobba med ett starkt, globalt varumärke? Då har vi rollen för dig! Vi söker nu en engagerande och driven Lead Trainer som kan skapa, genomföra och följa upp utbildningar. Du kommer att arbeta med att skapa utbildningsmaterial  och kontinuerligt uppdatera detta. Du ansvarar även för att säkerställa att alla säljare har rätt kunskaper, både när det gäller produktkunskap och försäljning. Du arbetar nära säljavdelningen med att på bästa sätt kommunicera varumärket.  Om Kunden Kunden är ett världsledande företag inom teknik och VR. De skapar innovativa produkter och tjänster som används av över 3 miljarder människor varje månad. Dina arbetsuppgifter Skapa engagerande utbildningsmaterial Genomföra utbildningar Löpande coaching Uppföljning av utbildningsinsatser Din bakgrund Vi söker dig som: Har erfarenhet av retail och försäljning Har erfarenhet av att skapa utbildningar Har erfarenhet av att bygga e-learning Har goda kunskaper i PowerPoint Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift Gillar att bygga och förvalta relationer Är socialt skicklig och kan ta ett rum Personliga egenskaper Du är utåtriktad och duktig på att engagera Du är kommunikativ, pedagogisk och har förmåga att lära ut Vi erbjuder dig En plats i ett fantastiskt team Schyssta pensionsvillkor och försäkringar Löpande coachning Anställning via NRG Agency, med uppdrag hos kunden Övrigt Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Start: Slutet av juni Plats: Stockholm Tjänsten är schemalagd främst på vardagar, men helger samt kvällar kan förekomma i perioder. Tjänsten beräknas tillsättas snarast därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till: Sabina Söderqvist [email protected] Om NRG NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet.Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas. Besök vår hemsida www.nrgagency.com för mer information.

15 maj 2025
Sista ansökan:
1 november 2025
Skolinspiratör till UF Uppsala Län
Uf Support AB
Övriga handläggare

Ung Företagsamhet i Uppsala län söker 1 ny skolinspiratör inför läsåret 2025/2026 Är du den vi söker? Ung företagsamhet i Uppsala län söker en ny kollega! Vill du bidra till ett bättre samhälle genom att inspirera unga på gymnasiet att tro på sig själva och sin egen företagsamhet? Är du strukturerad, bra på att ta initiativ, en person som gillar att arbeta med människor? Då finns det nu en chans att bli en del av teamet i Uppsala. Vi söker nu inför läsåret 2025/2026, en skolinspiratör till vårt team som arbetar med gymnasiet. Dina huvudsakliga uppdrag blir att: Tjänsten består i huvudsak av: Vara Ung Företagsamhets ansikte utåt, gentemot elever med syfte att informera om och inspirera till UF-företagande. Hålla inspirationsföreläsningar på gymnasieskolor i länets samtliga kommuner. Coacha gymnasieelever genom utbildningsprocessen UF-företagande. Administrera utbildningsprocessens obligatoriska moment. Stärka och vårda relationen med våra UF-lärare. Medverka i diverse digitala produktioner, filmer, Instagram-inlägg mm. Vara projektmedlem i stora och små interna projekt. Möjlighet till fördjupning inom områdena: UF-alumni, regional UF-mässa, Startup elevkickoff, ekonomi, grafisk produktion, tävlingar med mera. För att bli framgångsrik i denna roll: Har du har själv drivit UF företag på gymnasiet. Är du en person som aktivt tar initiativ i sociala sammanhang, du kliver fram och bygger nya relationer. Du har god verbal, skriftlig och kommunikativ förmåga. Du är stark i administration och välstrukturerad. Du kan engagera och entusiasmera unga personer.  Du är en problemlösare och lagspelare som uppskattar att jobba tillsammans med kollegor i etablerade arbetssätt. Du kommer ha många parallella arbetsuppgifter så det krävs att du kan sortera, prioritera och hantera stundtals intensiva perioder. Meriterande: Erfarenhet av att tala inför grupper, stora som små. Arbetat med digitala verktyg som Canva och olika CRM-system. Tidigare erfarenhet inom ideella sektorn. Krav: B-körkort Arbetsplatsen erbjuder En roll i entreprenöriell organisation med snabba beslutsvägar och högt tempo. Möjlighet att påverka arbetets riktning i en platt och framåtlutad organisation som välkomnar idéer och nytänkande. Här är vi måna om varandra och arbetar gemensamt för en positiv samhällsutveckling för alla. Friskvårdsbidrag finns. Tillträde Projektanställning 12 månader (med möjlighet till förlängning). Tjänsten är på heltid med placering i centrala Uppsala med tillträde i augusti 2025. Vi har kollektivavtal genom Almega Tjänsteföretagen. Vi eftersträvar också en jämlik könsfördelning och mångfald så vi ser särskilt positivt på sökande som kompletterar vårt nuvarande team. Välkommen med din ansökan med CV och personligt senast måndag 19:e maj. Urval och intervjuer kommer ske löpande.

29 april 2025
Sista ansökan:
16 oktober 2025
Utbildningssamordnare sökes till global kund i Jönköping
Sway Sourcing Sweden AB
Övriga handläggare

Utbildningssamordnare – Är du vår nästa stjärna? Senioritetsnivå: Mellannivå Plats: Jönköping Distansarbete: 100% Uppdragsperiod: 21 april 2025 - 31 december 2025 Ansökningstiden löper ut: 14 april 2025 Om rollen: Som Utbildningssamordnare kommer du vara en nyckelperson som ser till att alla utbildningsbehov blir identifierade och uppfyllda. Du är ansvarig för att leda och koordinera utbildningar och säkerställa att alla teammedlemmar får rätt kompetens för att utvecklas! Dina ansvarsområden: Marknadsföra utbildningstillfällen och ge deltagarna all nödvändig information Kartlägga utbildningsplaner för användargrupper inom NG PLM-programmet tillsammans med teamledaren Genomföra behovsbedömningar och identifiera kompetensluckor Samla in feedback från deltagare och utbildare för kontinuerlig förbättring Upprätthålla kursplansdatabas och utbildningsregister Ansvara för interna och externa utbildningsfaciliteter, catering och utrustning Kommunicera med deltagare och tränare före och under utbildningar Hantera utbildningsbrevlåda och koordinera åtkomster till utbildningsmiljön Vi söker dig som: Har erfarenhet av att koordinera utbildningar i företagsmiljö Är organiserad och kan hantera flera uppgifter samtidigt Har stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska Har erfarenhet av att genomföra hela utbildningscykeln – från behovsbedömning till utvärdering Har en relevant examen inom utbildning, HR, träning eller liknande Är van vid MS Office och andra webbaserade utbildningsverktyg Vad vi erbjuder: Spännande och utvecklande uppdrag med en av världens mest innovativa företag Möjlighet att arbeta 100% på distans och vara en del av ett dynamiskt och framåtsträvande team Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

9 april 2025
Sista ansökan:
26 september 2025
Learning & Development Specialist Södertälje
Sway Sourcing Sweden AB
Övriga handläggare

Vill du vara med och utveckla framtidens lärande inom försäljning och marknadsföring? Vi söker en erfaren Learning & Development Specialist för ett spännande uppdrag hos vår kund i Södertälje. Här får du chansen att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö där du leder och utvecklar utbildningsinitiativ inom Sales, Marketing och Commercial Operations. Om rollen I denna roll får du en nyckelposition i att designa, utveckla och implementera kompetensutvecklingsaktiviteter. Du kommer att: Planera, leda och följa upp lärandeinsatser inom digital och fysisk utbildning Skapa e-learnings och instruktörsledda kurser för att stärka organisationens kompetens Samarbeta tätt med interna intressenter för att identifiera och möta utbildningsbehov Använda dataanalys för att optimera och utvärdera utbildningsaktiviteter Vi söker dig som har Relevant utbildning eller gedigen erfarenhet av kompetensutveckling och vuxnas lärande Erfarenhet av att arbeta med e-learning, digitala utbildningslösningar och klassrumsbaserad träning Stark kompetens inom dataanalys och vana att arbeta i digitala lärplattformar Förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och program God kommunikativ förmåga och erfarenhet av att samarbeta i större organisationer Meriterande om du också har Tidigare erfarenhet från internationellt företag Erfarenhet av att arbeta med lärande inom försäljning och marknadsföring Förmåga att hantera förändringarprocesser Praktisk information Placeringsort: Södertälje (med möjlighet till 25 % distansarbete) Omfattning: 100 % Språk: Svenska och engelska Uppdragsperiod: 17 feb 202530 sep 2025 Låter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka in din ansökan omgående och bli en del av en innovativ och lärande organisation! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

6 februari 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025