Verksamhetsanalytiker

Sök bland 41 lediga jobb som Verksamhetsanalytiker och börja ditt nya yrkesliv idag!

Sales Business Manager
Telenor Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om Vimla Vimla är en svensk mobiloperatör som funnits i 11 år.  Vi på Vimla drivs av att sätta kunden i fokus – med enkelhet, transparens och en genuin strävan efter att skapa värde.​ Med the Vimla Way skapar vi ett starkt varumärke och en kundupplevelse som är mänsklig och omtänksam.​ Kanske är det därför vi har vunnit utmärkelsen ’Sveriges nöjdaste mobilkunder’ – tre år i rad! Vad du kommer att göra Som Business Manager på Vimla får du en unik möjlighet att driva och utveckla försäljning i ett snabbväxande och innovativt företag. Du kommer att vara en central del av vårt Sales & Marketing team och spela en nyckelroll i att forma och driva vår affärsutveckling. Med stort inflytande på vår tillväxt och kundupplevelse, kommer du att arbeta för att nå våra försäljningsmål och skapa långsiktiga relationer. Vi söker en resultatorienterad och analytisk Business Manager som är redo att ta ansvar för att utveckla och driva vår affär framåt. Primära ansvarområden för den här rollen handlar om uppföljning och analys av säljintag, utvärdering och kravställning av kampanjer, optimering av säljdrivande aktiviteter och identifiering och implementering av nya säljkanaler. Du kommer att driva projekt tillsammans med personer i teamet och med andra delar av organisationen för att säkerställa att vi levererar på våra mål. Rollen ställer höga krav på din analytiska förmåga samt din förmåga att skapa struktur och engagemang i organisationen för att arbeta mot gemensamma mål. Rollen inkluderar att: * Ansvara för löpande monitorering, uppföljning och analys av säljresultat för att säkerställa att vi levererar mot forecast * Ansvara för att ta fram forecast baserat på resultat och trender * Optimera befintliga säljkanaler och partnerrelationer för att effektivisera säljintag och säljkostnader * Identifiera, testa och utvärdera nya säljkanaler och säljpartners för att effektivisera säljintag och säljkostnader * Insikt i värdet av att skapa en bra kundupplevelse och starkt varumärke för befintliga och nya kunder Vi söker dig som har För att lyckas i rollen ser vi att du brinner för affärer och har ett starkt sinne för vad som krävs för att utveckla befintlig och ny kundbas. Du har tidigare erfarenhet av finansiell modellering och bakgrund inom att ta fram och hantera business cases och genomföra finansiella analyser. Du har en bra balans mellan det strategiska och det operativa arbetet och en god förståelse i hur man leder och koordinerar säljprojekt med flera intressenter och avdelningar. Med hög grad av struktur i ditt arbete har du en förmåga att identifiera och lösa problem, samtidigt som du driver verksamheten mot nya mål och resultat. Vi ser att * Du är självgående och effektiv med en god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och aktiviteter * Du har ett resultatorienterat tankesätt och drivs av att nå uppsatta mål * Du har en stark analytisk förmåga och är van att hantera och dra slutsatser från stora datamängder * Du har en stark kommunikationsförmåga och kan förankra och påverka beslut på olika nivåer inom organisationen Varför du vill jobba på Vimla Vimla är på en spännande tillväxtresa och möjligheterna att växa och utvecklas tillsammans med oss är enorma. Vi är ett roligt och tight team på runt 40 personer. Vimla är en del av Telenor Sverige. Ansök idag! Om du är intresserad och vill veta mer, kontakta Lisa Alsterlund, Head of Sales & Marketing på [email protected]. Bra att veta I enlighet med Telenors policy genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidater i alla rekryteringar. Plats: Stockholm Råsunda Flexibelt arbete: Ja, med 3 dagar/vecka på kontor

24 mars 2025
Sista ansökan:
7 april 2025
Verksamhetsutvecklare
Stockholm Exergi AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Stockholm Exergi är stockholmarnas energibolag och vi är ca 800 medarbetare som varje dag arbetar för att minska stockholmarnas klimatpåverkan. Vi värmer över 800 000 stockholmare och vårt 300 mil långa fjärrvärmenät är navet för de samhällsnyttor som vi skapar. Vi planerar att bygga en anläggning för koldioxidinfångning vid vårt biokraftvärmeverk i Värtan med potential att fånga in 800 000 ton koldioxid per år, vilket är mer än Stockholms vägtrafik släpper ut under samma period. Vi behöver fler duktiga medarbetare och hoppas att du vill vara med oss på vår Exergiresa. Vad kan vi erbjuda dig? Vi står inför en spännande förändringsresa där vi vill maximera potentialen i vår information och data. För att lyckas behöver vi dig – en engagerad Verksamhetsutvecklare med djup förståelse för hur avgörande det är att involvera medarbetarna i förändringsprocessen. Du vet att hållbara förändringar byggs genom människor och att framgångsrik transformation kräver både strategi och delaktighet. I den här rollen kommer du att arbeta med förändringsledning och verksamhetsutveckling med fokus på data management. Du har en förståelse för värdet av kvalitetssäkrad data och ser hur rätt hantering av information kan leda till bättre beslut och en mer effektiv verksamhet. Du förstår att varaktig förändring sker genom människor och att en lyckad transformation bygger på både tydliga processer och förtroendefulla relationer. Med din kommunikativa styrka kan du förklara komplexa samband på ett tydligt och inspirerande sätt, oavsett om du talar med tekniker eller företagsledning. För att trivas i den här rollen ser vi att du är en strukturerad och självgående person med starkt självledarskap. Du har en balanserad syn på arbete och privatliv och vet att hållbar förändring kräver långsiktigt engagemang. Du gillar att ta initiativ, har en strategisk helhetssyn och motiveras av att se konkreta resultat av ditt arbete. Hos oss får du möjligheten att vara en nyckelspelare i en stor förändringsresa, där du inte bara påverkar hur vi arbetar med data, utan också bidrar till att forma framtiden för hela vår verksamhet. Rollen avser dagtidsarbete och är en tillsvidareanställning med utgångspunkt från vårt kontor i Hjorthagen, Stockholm. Varför jobba med mig?  Som ledare inspireras jag av människor som är engagerade och vill vara med och bidra till något större. Jag är lyhörd, nyfiken och ser möjligheter mer än problem. Med en positiv inställning vill jag driva både mig själv och teamet framåt. Jag tror på att ömsesidig tillit, teamwork och en genuin vilja att hjälpa andra är nycklar till framgång. Samtidigt värnar jag om ett hållbart arbetsliv och att vi ska ha balans i vårt livspussel. Min roll som ledare är att skapa rätt förutsättningar för dig att lyckas och utvecklas. För mig är ärlighet och självledarskap framgångsfaktorer och jag uppmuntrar dig att ta egna initiativ, jag vill att du ska våga ta dig an utmaningar och fira framgångar tillsammans med dina kollegor. När vi fokuserar på rätt saker och jobbar smart når vi också önskade resultat. Charlotta Wilkes, Chef Processtyrning Vem är du som person? Alla som jobbar hos oss måste vara nyfikna, ta initiativ och ansvar. För just den här rollen finns några egenskaper som är extra viktiga: • Ledarskap: Leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektiv nå gemensamma mål. Samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Skapar engagemang och delaktighet. • Muntlig kommunikation:Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. • Samarbetsförmåga: Arbetar bra med andra människor. Relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. • Självgående : Tar ansvar för dina uppgifter. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. • Strukturerad: Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.  Krav • Akademisk utbildning eller motsvarande utbildning i kombination med för rollen relevant arbetslivserfarenhet • Erfarenhet av data management • Erfarenhet av förändringsledning och PDCA • Svenskt medborgarskap • God digital förmåga och förståelse för data och informationshantering. Nyfiken på oss eller våra anläggningar? – Det är roligt att ha ett jobb som varierar ända från nåt man egentligen skulle kunna göra i finkläder till rejält, fysiskt slit säger Daniel, driftingenjör inom bränsle. Vi är fler kollegor som gärna vill ge en inblick i vårt arbete. Läs våra berättelser här. Två av våra anläggningar kan du dessutom besöka virtuellt. Gå in på stockholmexergi.se/virtuell-vartaverket eller stockholmexergi.se/virtuell-bristaverket. Det fungerar i både dator och mobil. Rekryteringsprocessen • Mer nyfiken på hur rekryteringsprocessen går till? Läs mer här. Välkommen med din ansökan senast 6 april. <font color="#a82293" För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi jobbar enbart med inkluderande rekrytering och har en nolltolerans mot diskriminering på våra arbetsplatser. Oavsett religion, ålder, etnicitet. funktionsförutsättning eller könstillhörighet är du en värdefull och respekterad medarbetare hos oss. Bra personer känner ofta bra personer – dela gärna annonsen om du har en vän som skulle älska det här jobbet!

24 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Expert på klimatanalys och LCA
Stift Skogsbrukets Forskningsinstitut, Skogforsk
Lednings- och organisationsutvecklare

Skogforsk söker en engagerad och driven person som vill vara med och forma framtidens hållbara skogsbruk genom klimat- och hållbarhetsanalys, modellering och livscykelanalys (LCA). I denna roll kommer du att utföra klimat- och livscykelanalyser samt modelleringsarbete för att identifiera och rapportera hållbarhetspåverkan relaterade till skog och skogsbruk. Du kommer att arbeta med klimatrapportering enligt riktlinjer som GHG-protokollet och IPCC. Du stödjer även hållbarhetsarbete inom skogsbruk och andra ekosystemtjänster och bidrar till utvecklingen av systemanalyser och rapportering som ligger till grund för beslutsfattande och affärsutveckling. Vi söker dig som har: Erfarenhet av LCA och klimatrapportering Kunskap om hållbarhetsfrågor och erfarenhet av arbete eller studier inom detta område Starka kommunikativa och pedagogiska färdigheter, för att kunna presentera resultat på ett begripligt sätt för olika målgrupper En förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team, och vara bekväm med att leda projekt från idé till verklighet Det är meriterande om du har erfarenhet av tolkning och tillämpning av EU-direktiv relaterade till hållbarhet och klimat, samt skoglig kompetens. En doktorsexamen eller högre akademisk examen inom ett relevant område är också meriterande. Din profil: Du är lösningsorienterad och kreativ, och har förmåga att tänka utanför boxen Trivs i rollen som projektledare och har en stark drivkraft att ta initiativ för att lösa komplexa frågor Har en god förmåga att identifiera behov och kunna anpassa arbetssätt och kommunikation för att uppnå gemensamma mål Hos oss får du möjlighet att arbeta i nära samverkan med branschen och vara med och skapa nya affärsmöjligheter inom hållbarhet och ekosystemtjänster. Om du brinner för klimat- och hållbarhetsfrågor och vill göra verklig skillnad, så ser vi fram emot att höra från dig senast den 22 april! Mejla din ansökan till [email protected]. Märk ansökan med ”Expert på klimatanalys och LCA” i ämnesraden. Facklig kontaktperson för SACO på Skogforsk är Lars Eliasson, 070-281 33 32. Om Skogforsk Skogforsk är det svenska skogsbrukets forskningsinstitut. Vår vision är "Skogsbruk i världsklass för hållbar utveckling". Skogforsk utvecklar och kommunicerar kunskap, tjänster och produkter som bidrar till en hållbar utveckling i skogsbruket till nytta för samhället. Vi finns på tre orter, Uppsala, Sävar i Västerbotten samt Ekebo i Skåne. Totalt är vi omkring 150 anställda, varav 80 är forskare.

24 mars 2025
Sista ansökan:
22 april 2025
Specialist inom skördarstyrning och datadriven optimering
Stift Skogsbrukets Forskningsinstitut, Skogforsk
Lednings- och organisationsutvecklare

Vill du vara med och driva digitaliseringen av skogsbruket och skapa en mer precis och effektiv styrning av skogliga resurser? Bli vår specialist inom skördarstyrning och datadriven optimering! Vi söker en engagerad och analytisk specialist som vill bidra till utvecklingen av skördarstyrning och uppföljning för att maximera virkesvärdet och resurseffektiviteten inom skogsnäringen. Hos oss får du arbeta i en innovativ miljö där forskning och praktisk tillämpning går hand i hand. Du blir en del av ett team som utvecklar nya metoder för datadriven optimering av skogsbruket och bidrar till att skapa en sömlös integration mellan skog och industri. Genom standardisering och förbättrad dataanvändning kommer du att vara en nyckelspelare i arbetet med att utveckla digital spårbarhet och optimera värdekedjan från skog till slutprodukt. Din profil Vi söker dig som har en skoglig och/eller teknisk bakgrund och ett starkt intresse för hur skogsråvara kan matchas med rätt slutprodukt för ökad lönsamhet och hållbarhet. Du har en god förståelse för digitaliseringen av skogsbruket och hur data från skogsmaskiner och andra källor kan användas för att förbättra processer och skapa högre värden i hela skogliga värdekedjan. För att lyckas i rollen ser vi att du: Är analytisk och lösningsorienterad Har förmåga att kommunicera tydligt i tal och skrift Kan arbeta självständigt såväl som i team Har erfarenhet av skördardata och uppföljningsarbete, exempelvis genom apteringssimulering eller analys av virkesvärde Forskarutbildning är meriterande men inget krav Om tjänsten & ansökan Tjänsten är tillsvidare med tillträde efter överenskommelse. Vi är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen är viktigt för både trivsel och effektivitet. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande, men behöver din ansökan senast den 22 april. Mejla din ansökan till [email protected]. Märk ansökan med ”Utveckla skogens värden” i ämnesraden. Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Johan Möller (bitr. programchef Värdeskapande ekosystemtjänster), 070-318 85 66 eller Björn Hannrup (seniorforskare), 070 – 518 85 39. Facklig kontaktperson för SACO är Lars Eliasson, 070-281 33 32. Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Om Skogforsk Skogforsk är det svenska skogsbrukets forskningsinstitut. Vår vision är "Skogsbruk i världsklass för hållbar utveckling". Skogforsk utvecklar och kommunicerar kunskap, tjänster och produkter som bidrar till en hållbar utveckling i skogsbruket till nytta för samhället. Vi finns på tre orter, Uppsala, Sävar i Västerbotten samt Ekebo i Skåne. Totalt är vi omkring 150 anställda, varav 80 är forskare.

24 mars 2025
Sista ansökan:
22 april 2025
Sustainability Analyst - Temporary position
IKEA Supply Services (Sweden) AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Company Description The IKEA vision is to create a better everyday life for the many people. A big mission which requires people with big passion. We strive to be the leader in sustainable, affordable life at home, inspiring and enabling customers to fulfil their needs and dreams at home. Come join us in this journey and let’s make the world better together! Job Description We are looking for Sustainability Analysts for Inter IKEA. In Inter IKEA, we are ready to put in the next gear of moving IKEA and making us better together. We are now looking for a Sustainability Analysts to help us define, develop, and maintain strategic commitments and goals that are connected to sustainability topics such as biodiversity, water, climate change, fair and equal, circular economy, waste, etc with a high impact on the IKEA business. Please note that this is a temporary role for 11 months The role includes developing and ensuring the impact of strategic topics is measured and reported across the value chain and to support the identification of opportunities and gaps to reach our goals. You will be responsible for ensuring a holistic view of strategic topics and monitoring external global agreements, commitments, standards, and new legislations to secure the business and its license to operate To be successful in this role we believe that you are able to: Responsible to measure, assess and analyse IKEAs environmental, social, and economic impact to identify opportunities to reduce the negative and enhance positive impacts. Lead the development of content and data to secure sustainability reporting obligations are fulfilled such as CSRD, due diligence reporting etc Assess, implement, and influence the development of measurement methodologies to support strategic sustainability topics across IKEA's value chain Work closely with the Data and Technology team to integrate business requirements into our data products to meet internal and external reporting needs Safeguard the relevance of methodologies and performance frameworks by monitoring new standards, legislation, and best practices Ensure compliance and external assurance by documenting and controlling sustainability impact data Maintain and improve data products and solutions for sustainability impact data, and conduct strategic analysis on total IKEA value chain level Advise and build competence in sustainability and related functions in the business, and support development of solutions for performance follow-up and scenario analysis Lead and influence people through indirect leadership Qualifications To be successful in the role, We believe you have excellent analytical skills in data and complex systems. You are a creative problem solver who sees data as both a solution and a tool. You have strong knowledge and experience in sustainability topics, data analysis and modelling and performance follow-up and goal-setting within a complex company set-up. You also have strong communication skills and knowledge of strategic sustainability topics and proven capability of working well in a team and with many different stakeholders. Experience in external reporting standards e.g. CSRD, SBTN, TNFD and the Greenhouse Gas Protocol is seen as an advantage. Additional information Please note this is a temporal position for 11 months. Sounds interesting? Then why not apply? Please submit your application by uploading your CV in Smart Recruiters latest by 31th March 2025 including your answers to these two questions: What do you believe is your contribution to this position? What values and strengths will come through in your everyday job? Please keep your answers short and concise.

21 mars 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Sustainability Analyst
IKEA Supply Services (Sweden) AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Company Description The IKEA vision is to create a better everyday life for the many people. A big mission which requires people with big passion. We strive to be the leader in sustainable, affordable life at home, inspiring and enabling customers to fulfil their needs and dreams at home. Come join us in this journey and let’s make the world better together! Job Description We are looking for Sustainability Analysts for Inter IKEA. In Inter IKEA, we are ready to put in the next gear of moving IKEA and making us better together. We are now looking for a Sustainability Analysts to help us define, develop, and maintain strategic commitments and goals that are connected to sustainability topics such as biodiversity, water, climate change, fair and equal, circular economy, waste, etc with a high impact on the IKEA business. The role includes developing and ensuring the impact of strategic topics is measured and reported across the value chain and to support the identification of opportunities and gaps to reach our goals. You will be responsible for ensuring a holistic view of strategic topics and monitoring external global agreements, commitments, standards, and new legislations to secure the business and its license to operate To be successful in this role we believe that you are able to: Responsible to measure, assess and analyse IKEAs environmental, social, and economic impact to identify opportunities to reduce the negative and enhance positive impacts. Lead the development of content and data to secure sustainability reporting obligations are fulfilled such as CSRD, due diligence reporting etc Assess, implement, and influence the development of measurement methodologies to support strategic sustainability topics across IKEA's value chain Work closely with the Data and Technology team to integrate business requirements into our data products to meet internal and external reporting needs Safeguard the relevance of methodologies and performance frameworks by monitoring new standards, legislation, and best practices Ensure compliance and external assurance by documenting and controlling sustainability impact data Maintain and improve data products and solutions for sustainability impact data, and conduct strategic analysis on total IKEA value chain level Advise and build competence in sustainability and related functions in the business, and support development of solutions for performance follow-up and scenario analysis Lead and influence people through indirect leadership Qualifications To be successful in the role, We believe you have excellent analytical skills in data and complex systems. You are a creative problem solver who sees data as both a solution and a tool. You have strong knowledge and experience in sustainability topics, data analysis and modelling and performance follow-up and goal-setting within a complex company set-up. You also have strong communication skills and knowledge of strategic sustainability topics and proven capability of working well in a team and with many different stakeholders. Experience in external reporting standards e.g. CSRD, SBTN, TNFD and the Greenhouse Gas Protocol is seen as an advantage. Additional information Sounds interesting? Then why not apply? Please submit your application by uploading your CV in Smart Recruiters latest by 31nd March 2025 including your answers to these two questions: What do you believe is your contribution to this position? What values and strengths will come through in your everyday job? Please keep your answers short and concise.

21 mars 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Portfolio Manager / Business Analyst Data Product & Strategy (Temporary)
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Company Description H&M is a fashion brand that offers the latest styles and inspiration, from fashion pieces and unique designer collaborations to affordable wardrobe essentials. Our business idea is fashion & quality at the best price in a sustainable way. Learn more about H&M here. We are on a journey to transform ourselves, and elevate H&M Brand. This involves taking a large leap in H&M’s Data and AI capabilities. The steering, development, and management of our Data and AI portfolio, in addition to close collaboration with our business functions and other tech areas, is key to achieving our ambitions targets. Within the Tech Center AI, Analytics & Data (AIAD) and the Data Product & Strategy unit, is the Portfolio Management team. AIAD is dedicated to creating impactful solutions that transform industries and “liberate fashion to the many”. We are looking for a dynamic and experienced Portfolio Manager to join our team and manage our Data and AI product portfolio. The portfolio consists of various teams providing AI applications and Data products to all of H&M Group – employees and customers. Job Description As a Portfolio Manager you will be responsible for overseeing the strategic direction, development, and performance of our portfolio of Data and AI-driven products. You will work closely with cross-functional teams, delivering Data & AI solutions, and business functions including product development, marketing, and sales, to ensure the successful delivery and growth of our product offerings. In our Data & AI portfolio we have multiple programs representing our various business functions. The mission of the Portfolio Management team is to “Advance and optimize our portfolio to enable effective and efficient program delivery”. Responsibilities Hold the company-wide Portfolio Management together. Consolidate, report, and monitor initiative progress tracking across the full portfolio (the entirety of our Brand Plan) Consolidate delays/risks, roadblocks and dependencies for escalation when needed. Secure frameworks, steering and prioritization processes cross-functionally. Develop, maintain and provide best practice for governance structure (e.g., meeting forums, cadence) Develop, maintain and provide best practice and standardized tools. Qualifications To be successful in this role, you will have: 4 years+ work experience with portfolio management, with experience managing a Data & AI portfolio and Data management being highly desirable. A proven track record of leading project and large program delivery that drives business results. Evidence of delivering business value through effective portfolio management and achieving strategic goals. A strategic mind-set and ability to prioritize. A collaborative ethos, with excellent communication and presentation skills. Fluent in English. Additional Information This is a 1 year temporary position based in Liljeholmen, Stockholm. If you feel that your experience, skills and ambitions are right for this role, please send your resume in English by April 3rd. Apply by sending in your CV in English. Diversity, Inclusion, and Innovation At H&M Group, we're deeply committed to fostering a Diverse & Inclusive environment. We actively seek out qualified candidates regardless of race, gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, national origin, disability, or age. Our commitment to an inclusive workplace drives our dynamic and forward-thinking culture. Regardless of your background, origin, or preferences, your application is warmly welcomed. We value diverse perspectives and skills, and every applicant contributes to our vibrant, creative community. Join us and be part of the future we're building. Our Offer At H&M Group, you're not just joining a team – you're joining a value-driven culture and an expansive tech network. Enjoy perks like staff discount cards, flexible work arrangements, wellness benefits, parental support, and more. Here, you're encouraged to be yourself, experiment, and chart your own growth path. As you flourish, so do we, with opportunities to create tangible impacts and shape the future.

21 mars 2025
Sista ansökan:
20 april 2025
Verksamhetsutvecklare
Transportstyrelsen
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Vi behöver nu förstärka med ytterligare engagerade verksamhetsutvecklare! Miljontals medborgare, företag och organisationer är beroende av oss dygnet runt, året runt. Vi har en central roll inom Transportstyrelsen och utgör ett viktigt stöd såväl strategiskt som operativt för all verksamhet. Uppdragen är samhällsviktiga, tidskritiska, spännande och utmanande. Vårt arbete förändras kontinuerligt utifrån utvecklingen inom både teknik och samhälle. Vi jobbar för att möjliggöra framtiden. Avdelningen Fordonsinformation har ett viktigt och spännande uppdrag. Några exempel är hanteringen av skatter och avgifter inom vägtrafikområdet, vägtrafikregistret, besiktning och informationsförsörjning. Vi försörjer stora delar av samhället med nödvändig information inom vägtrafikområdet. Du kommer att komma in i en mycket spännande tid då myndigheten initierat flera större program och uppdrag. Bland annat en omfattande modernisering av vägtrafikregistret. I denna resa strävar vi tillsammans efter att, med kunden i centrum, bidra till ett enkelt fordonsägandet för våra medborgare, företag och internationella besökare. Du kommer att arbeta på enhet VTR. Enheten består av tre sektioner och det är sektion fordonsuppgifter samt sektion fordonsregister som är i behov av nya verksamhetsutvecklare. Här kommer du arbeta nära produktägare, verksamhetsutvecklare, utredare, systemförvaltare och verksamhetsspecialister. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - ansvara för värdeflöden i nära samarbete med it, genomföra verksamhetsanalyser samt identifiera utvecklingsbehov. - strategiskt leda utvecklingen genom att förbättra och förvalta avdelningens huvudprocesser. - driva utvecklingsarbetet framåt genom att exempelvis leda workshops och tvärfunktionella team i nära samarbete med andra inom myndigheten. - identifiera och föreslå möjligheter för effektivisering, till exempel genom digitalisering och automatisering av verksamheten.  - arbeta proaktivt genom att utföra framtidsanalyser, omvärldsbevaka och föra dialog med interna och externa intressenter.  - stödja linjearbete och uppdrag med processmodeller, analyser samt behovs- och beslutsunderlag. Du måste ha - akademisk examen - erfarenhet av att dokumentera och strukturera verksamhetsprocesser, begrepp, regler och informationsmodeller - erfarenhet av att leda och driva förstudier, workshops eller projekt - aktuell erfarenhet av metoder och modeller som rör verksamhetsutveckling. - god förmåga och erfarenhet av att skriva analyser, beslutsunderlag samt rapporter - god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift Det är meriterande om du också har - vana av att arbeta med tydlig målsättning och erfarenhet av att följa upp beslut samt leveranser - erfarenhet av verksamhetsutveckling med kopplingar till it-stöd - erfarenhet av förändringsledning - erfarenhet av att jobba med agila arbetssätt - arbetat inom en offentlig verksamhet - arbetat med Sparx Enterprise Architect, Visual studio eller liknande verktyg - erfarenhet från transportbranschen.  Vi vill att du - är driven, engagerad, nyfiken och framåtlutad - är kreativ, tänker i nya banor och är lösningsorienterad. - är självgående, tar ansvar för din uppgift, har förmåga att se helheten snarare än detaljer, själv strukturerar ditt angreppssätt och driver dina processer framåt - har god kommunikationsförmåga, är lyhörd och anpassar dig efter såväl motparten som situationen samt bidrar och delar med dig av dina kunskaper. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Emil Tengvall, 010-495 47 25 [email protected]. ST, Cecilia Yttergren och Saco-S, Andrzej Wojtczak, nås via vår växel på 0771-503 503. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-3287. Vi behöver din ansökan senast den 11 april 2025. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.  Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområde: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd, och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping.

21 mars 2025
Sista ansökan:
11 april 2025
Business Developer inom IFS till Sveba Dahlen
Academic Work Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Sveba Dahlen har med sina innovationer och industriella bakgrund med solida produkter många gånger tagit bageribranschen vidare mot framtidens bakning. Vi söker nu en Business Developer som kommer ansvara för analys, implementering och effektivisering av olika affärssystem. Du erbjuds en chans att vara med på en spännande tillväxtresa i ett internationellt företag med en familjär känsla. OM TJÄNSTEN Sveba Dahlen är ett svenskt företag som specialiserar sig på tillverkning av ugnar och andra bagerimaskiner för kommersiellt bruk. Sveba Dahlen är kända för sina högkvalitativa produkter som används i bagerier, konditorier och storskaliga industribagerier. Huvudkontor, utveckling och den största delen av tillverkningen är beläget i Fristad, strax utanför Borås. Nu söker vi en Business Developer som kommer ansvara för analys, implementering och effektivisering av olika affärssystem, framför allt inom IFS applikation. Vidare ansvarar du också för digitalisering och optimering av befintliga processer samt har kontinuerliga dialoger med externa samarbetspartners. Du erbjuds - Arbete med högkvalitativa produkter och en professionell organisation - Arbete på ett välmående företag med starka ägare som levererat goda resultat flera år i rad - Möjlighet att avancera inom både Sveba Dahlen och Middleby Corporation (ägarkoncernen) - Frihet att planera dina dagar och din tid ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen kommer du få stort ägandeskap och erbjudas kreativ frihet i dina projekt. Stort fokus kommer vara på just digitalisering av processer, samt optimering och förbättring av befintliga processer. Denna roll innebär också flera kontaktytor internt och externt, så därför tror vi också att du är en social person med god kommunikationsförmåga. Vidare ser vi att du tar en aktiv roll i beslutsfattande samt att du har en god förmåga att leda andra. Du kommer bland annat ansvara för: * Digitalisering och effektivisering av processer * Förändra och utveckla befintliga processer i affärssystemet, främst inom IFS applikation * Driva organisationen i verksamhetsutveckling * Leda olika utvecklings- och implementationsprojekt för att utveckla flöden VI SÖKER DIG SOM - Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande roller - Har erfarenhet från tillverkande industri - Har goda kunskaper i digitalisering av processer - Har tidigare erfarenhet av arbete med ERP system, fördelaktigt IFS eller SAP - Har erfarenhet av affärssystemprocesser samt integration mot övriga system - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Följande är meriterande för tjänsten: - En universitets- eller högskoleutbildning inom IT, Datateknik eller relevant område - Erfarenhet av optimering och utveckling i Microsoft Teams - Erfarenhet av att leda digitaliseringsprojekt i IFS applikation Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vi erbjuder ett brett sortiment av ugnar, degblandare och annan utrustning som är designad för att möta de höga kraven inom bageri- och livsmedelsindustrin. Sveba Dahlen har också ett starkt fokus på innovation, energieffektivitet och hållbarhet i sina produkter. Sveba Dahlen agerar inte endast i Norden. Vi är globalt ett välkänt företag i branschen och finns etablerade i samtliga världsdelar. Den starka marknadspositionen är ett resultat av våra användarvänliga och kundanpassade lösningar, med ett starkt fokus på energieffektiva bagerimaskiner av premiumkvalitet. Läs mer om oss här.

21 mars 2025
Sista ansökan:
21 april 2025
Senior Business Sales Developer
Telenor Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Letar du efter en arbetsplats för framtiden? Hos oss är karriären din. Här får du möjlighet att styra den i riktningen du drömmer om och samtidigt vara delaktig i tekniska innovationer som idag knappt ens finns i fantasin. Innovationer som vi vet kommer rita om kartan för hur vi kommunicerar med varandra och lever våra uppkopplade liv i framtiden. Letar du efter en arbetsplats där du får vara med och bidra till det viktigaste som finns – relationerna människor emellan? Välkommen till oss på Telenor. Är det här ditt nästa jobb? Är du en erfaren affärsutvecklare med en passion för försäljning och transformation? Vill du vara med och driva förändring i en dynamisk och innovativ miljö? Då kan rollen som Senior Business Developer hos Telenor Large Sales vara rätt för dig! Som Senior Business Developer kommer du att spela en nyckelroll i att forma och utveckla vår försäljningsmetodik. Du ansvarar för att driva försäljningsresultat, utveckla nya verktyg och leda vår försäljningstransformation inom Large Sales. Du arbetar nära försäljningsteamet och ledningen för att implementera innovativa strategier och säkerställa att vi når våra affärsmål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter * Leda försäljningstransformation: optimera försäljningsprocesser genom att implementera ny teknik och innovativa metoder. * Projektledning: driva initiativ och projekt som syftar till att stärka försäljningen och främja tillväxt inom strategiska affärsområden. * Inspirera och vägleda tvärfunktionella team mot gemensamma mål. * Kontinuerlig utveckling: förbättra försäljningsprocesser, verktyg och resurser för att säkerställa en långsiktig konkurrensfördel. * Kulturbärare för förändring: driva förändringsinitiativ och säkerställa en tydlig implementering av nya arbetssätt. Vem du är Vi söker dig som brinner för att driva utveckling och transformation inom B2B försäljning med beprövad förmåga att uppnå affärsmål. Du har tidigare erfarenhet inom Enterprise (B2B) försäljning och en förmåga att översätta strategier till konkreta resultat och vet vad som krävs för att driva förändring inom vårt område. Vi ser att du har tidigare dokumenterad erfarenhet av att hantera komplexa projekt och säkerställer att de levereras i tid, inom ramarna och i linje med våra högt uppsatta affärsmål. Vi tror också att du har * Ledarskapsförmåga: Stark förmåga att leda och inspirera team indirekt, med fokus på samarbete och att nå gemensamma mål. * Innovation: Förmåga att tänka kreativt och utveckla nya försäljningsstrategier och metoder för att driva tillväxt. * Analytiska färdigheter: Stark analytisk förmåga för att bedöma försäljningsdata och marknadstrender och fatta informerade beslut. * Kommunikationsförmåga: Exceptionella kommunikations- och interpersonella färdigheter, med förmåga att bygga relationer på alla nivåer inom organisationen. * Utbildningsbakgrund: En relevant universitetsutbildning, helst inom Business, Marknadsföring eller ett relaterat område. * Starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom telecom/tech Vårt löfte till dig Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar. Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum. Vi ger plats för livet. Arbeta hemifrån två dagar i veckan om du vill, så länge dina arbetsuppgifter gör det möjligt. Resten av tiden skapar vi magi tillsammans på kontoret. Två give-me-a-break-days per år ger en extra paus och flexibla arbetstider hjälper dig att balansera jobbet och livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu. Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. Vi avsätter 40 timmar om året för att du ska kunna fördjupa dig, utforska nya områden och växa i din roll. Genom Telenor Academy och andra lärandeinitiativ får du verktygen och friheten att forma din egen karriär. När du vill vidare väntar möjligheter i hela Norden.  Sök till oss idag                                                                                               Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag. Om du har frågor och vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande ledare Carolina Råghall, [email protected]. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökan via mejl. Bra att känna till Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

21 mars 2025
Sista ansökan:
7 april 2025