Verksamhetsanalytiker

Sök bland 26 lediga jobb som Verksamhetsanalytiker och börja ditt nya yrkesliv idag!

AML/KYC-analytiker sökes - kort ansökningstid!

Vill du arbeta hos en attraktiv arbetsgivare och bidra till ett samhällsviktigt projekt samtidigt som du utvecklas inom AML/KYC? Då ska du läsa vidare! Här får du chans till ett spännande och samhällsnyttigt arbete inom ett viktigt projekt hos en av storbankerna. Ansök redan idag för att säkra din plats i urvalet,  Information om tjänsten Professionals Nord söker för kunds räkning en KYC/AML analytiker. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är inledningsvis under 4 månader med god chans till förlängning eller anställning direkt hos företaget. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Observera att brevet ska skickas oöppnat till: Professionals Nord Fanny Skott Smedjegatan 10, 972 33 Luleå Du erbjuds - En unik möjlighet att avancera inom AML/KYC - En tjänst där du får arbeta nära seniora specialister och utvecklas tillsammans Arbetsuppgifter I rollen som analytiker är du en viktig resurs i bankens högt prioriterande arbete att motverka och förebygga penningtvätt och finansiering av terrorism. Tjänsten innebär att upprätthålla fullgod kundkännedom i bankens kundbas. Du kommer sitta i fina lokaler och tillhöra en enhet som präglas av gemenskap samt tydliga förväntningar. Tillsammans jobbar teamet mot uppsatta mål och fasta deadlines. I tjänsten förväntas du även ha ett tydligt fokus på uppgiften, en stor ansvarskänsla samt en fallenhet för att utföra arbetsuppgifterna med god kvalité och effektivitet. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag under kontorstider. Vi söker dig som: Har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annan likvärdig utbildning. Vidare har du en tidigare arbetslivserfarenhet av AML/KYC. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du besitter en analytisk förmåga, ett drivande arbetssätt och är flexibel som person. Vidare är du en positiv lagspelare som säkerställer en bra känsla inom teamet. START: Omgående eller enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Stockholm URVAL: sker löpande KONTAKT: Fanny Skott Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater.

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Verksamhetsexpert ekonomi till området Betalning i Stockholm

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Verksamhetsexpert - ekonomi Området Betalning ansvarar för att utveckla och förvalta Försäkringskassans betalningssystem och verksamhetsprocesser inom betalområdet. Vi tecknar också Försäkringskassans avtal för betaltjänster och är kravställare för de ekonomiadministrativa tjänster som rör försäkringsekonomi.  Vi söker en medarbetare som vill vara med och utforma, utveckla och förvalta Försäkringskassans processer och IT-tjänster inom betalområdet. Du kommer att arbeta över organisatoriska gränser inom myndigheten och representera området i externa kontakter. Arbetet bedrivs självständigt i nära samarbete med övriga i gruppen för att säkerställa kontinuitet och kvalitet för myndighetens betalningsflöden.  Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har examen från högskola/universitet med inriktning ekonomi, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. • har kunskaper inom statlig redovisning • har flerårig erfarenhet av förvaltning och utveckling av större system • är självständig, strukturerad och analytisk samt har lätt för att samverka med såväl interna som externa aktörer • är kvalitetsmedveten och är bra på att agera på eget initiativ • har god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga • har en mycket god samarbetsförmåga • har förmågan att lyfta blicken och se helheter • besitter ett gott omdöme och en personlig mognad. Det är meriterande om du • arbetat flera år inom statlig myndighet eller större organisation • har erfarenhet av kravställning av större verksamhetskritiska system eller betalflöden • har erfarenhet av avtalsfrågor • har flerårig erfarenhet av agila arbetsmetoder. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Tre tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm (Telefonplan). Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Maria Sjögren, 010-116 25 62 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Stefan Svensson, 010-112 71 01 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Annika Borg, tel. 010-116 34 74, Saco-S: Johan Dahl, tel. 010 118 87 50, Seko: Johanna Grundström, tel. 010 115 30 44. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-12. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen, via telefon, så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Product Owner B2B Digital Channels

Det här är vi  För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.  Produktägare till våra Digitala Kanaler På Telenor tror vi att innovation och framgång drivs av mångfaldiga team. Vi strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö som reflekterar samhällets mångfald och uppmuntrar alla att bidra med sina unika perspektiv och idéer. Just nu söker vi en engagerad Produktägare som är passionerad för att forma framtiden för våra digitala kanaler, med ett särskilt fokus på webb och digitalisering. Vad du kommer att göra: Som en nyckelspelare i vårt team Telenor B2B Digital Channels – kommer du att samarbeta med en grupp dedikerade kollegor som alla arbetar för att ge våra kunder bästa upplevelsen inom våra digitala kanaler. I teamet ingår flera produktägare och experter inom UX/UI, dataanalys och content.  Tillsammans med kollegorna arbetar vi med att: * Driva digital transformation för att förenkla och förbättra kundupplevelsen. * Hantera och prioritera produktbackloggen effektivt. * Utveckla strategier som är i linje med företagets mål och kundens behov. * Arbeta nära med både tekniska team och affärssidan för att säkerställa att vi levererar värde och kvalitet. Vem är du I rollen som Product Owner i vårt team ser vi att du är en person med ett proaktivt och strukturerat arbetssätt, men en stark förmåga att arbeta i team. Du förstår vikten av att arbeta agilt och trivs i en dynamisk miljö med högt tempo. Vi tror att du har tidigare erfarenhet som produktägare – men lägger stor vikt vid din förståelse för affär och digital utveckling, och din potential att utvecklas inom området. Vi ser också att du: * Du har en förmåga att se både detaljer och det stora hela, med ett datadrivet tillvägagångssätt för beslutsfattande. * Engagerad och driven som får saker att hända * Stark analytisk förmåga med både helikopterperspektiv och förmåga att se detaljer. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team. Tillsammans kan vi skapa extraordinära kundupplevelser och driva Telenors digitala framtid. Vårt löfte  Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:  * Ett flexibelt arbetssätt –, träna på lunchen utan att stressa tillbaka till jobbet, att i lugn och ro kunna lämna/hämta upp barn från förskolan? Så länge du kan leverera vad du ska så är friheten stor  * Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen  * Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, anställningsrabatter, hälsokontroller, tjänstepension och mycket mer.  Sök till oss idag  Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Andreas Melin, [email protected]. Skicka inte ditt CV via mail då dessa inte kommer att utvärderas.    Sista ansökningsdag: Vi utvärderar ansökningar löpande tills rollen är tillsatt  Placeringsort: Stockholm eller Karlskrona    Bra att känna till   Enligt Telenors policy genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Verksamhetsutvecklare med inriktning processutveckling

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder. Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss! För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice ARBETSUPPGIFTER Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill arbeta för att Göteborgs Stads medarbetare och chefer ska få ut mesta möjliga nytta av sitt processarbete. För jobbet söker vi dig som erfaren verksamhetsutvecklare, med specialisering inom processorientering och processutveckling. Inom enheten verksamhetsstyrning, process och automation levererar vi bland annat tjänster inom processtöd, vilket innefattar orientering, kartläggning, modellering och förvaltning av processer. En viktig del i arbetet är att vidareutveckla processarbetet i staden, vilket du gör genom att delta i nätverk och forum. Där utbildar du i processutveckling samt leder och genomför modelleringsuppdrag i verktyget 2c8, tillsammans med representanter från stadens verksamheter. Arbetet innebär även ett nära samarbete med systemförvaltaren. Exempel på fler arbetsuppgifter är: • driva processkartläggningsarbete, bland annat som grund för automatisering • förvalta processkartor för staden • lösa incidenter och problem • sätta upp processarkitekturer utifrån verksamhetsbehov och komplexitet • omvärldsbevaka inom processområdet • medverka vid framtagande av årlig förvaltningsplan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har några års erfarenhet av processarbete inom offentlig sektor, vilket medför att du har goda kunskaper inom orientering, kartläggning, modellering och förvaltning. Därtill har du teknisk kunskap i att kunna kartlägga, modellera och publicera processer i processmodelleringsverktyget 2c8. I grunden har du en högskoleutbildning som vi bedömer relevant för uppdraget. Följande erfarenheter ser vi som meriterande: • att ha utbildat i processutveckling och processmodellering • arbete med processutveckling i större organisationer • arbete inom just Göteborgs Stads processer • goda kunskaper om metoder inom processutveckling och ständiga förbättringar • erfarenhet av förändringsledning. Din personlighet präglas av en positiv grundsyn och du stimuleras av att lösa problem och samarbeta för att nå resultat tillsammans med kunderna, ditt team och andra angränsande funktioner inom Intraservice. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du kan också arbeta självständigt och för att nå bra resultat i tjänsten som verksamhetsutvecklare behöver du vara både noggrann och bra på att organisera och strukturera ditt arbete. Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du är bekväm med att tala inför publik och har förmågan att inspirera andra, likväl som du är bra på att skriva och formulera texter. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Då du kommer att arbeta med många olika förvaltningar och organisationer är din förmåga att sätta dig in i hur olika verksamheter fungerar samt förmågan att förstå olika arbetssätt central. Du är starkt kundorienterad på så vis att du är lyhörd och har förmågan att se helheter, medan du även kan gå ned i detaljer. ÖVRIGT Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter. Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare! Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

17 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Process and Methodology Specialist for a Leading Automotive Company

In line with the company's ambitions to reduce time to markets for software and hardware, we are now contracting a Business Analyst in the area of Product Lifecycle Management. If you are an analytic team player with an interest in how processes and information flows can support Product Development, you might be the person we are looking for. OM TJÄNSTEN We have a great team, with mainly Business Analysts, that contribute to the Process development in the R&D organisation. As a member of this team, you will work with understanding and analyzing needs from the organisation, balance the requirements from different stakeholders and deploy the new solutions in the clients Car program. Also important is that we work agile and that we have fun. Combining this brings a lot of energy to the team and we hope that you also can thrive in that environment. You are offered - A Place in a Pioneering Team: Be a part of a culture that values innovation and creativity. - Professional Growth and Development: Embark on a journey of personal and professional growth where your contributions are valued and your progress is continuously supported. - Impactful Work: Have the opportunity to work on projects that directly enhance the safety, sustainability, and convenience of mobility for people around the world. Your designs will not only meet the needs of users today but will also shape the future of automotive experiences. - Collaborative Environment: Thrive in a collaborative atmosphere that encourages the exchange of ideas and feedback. Work closely with a team of experts who are committed to excellence and innovation. - Temporary Role with Lasting Impact: Although this is a temporary position, the work you do here will leave a lasting impact on our projects and the future of automotive design. It's an opportunity to make a mark in a leading company without a long-term commitment. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * You will work both with solving short term tasks, as well as long term strategic matters. * You will work in close collaboration with stakeholders, and also with the teams developing our chain of digital tools. VI SÖKER DIG SOM - BSc or higher degree in engineering - Previous experiences from working with Product Lifecycle Management (PLM) - Previous experience as Business Analyst - Solid skills in written and spoken English - Great facilitation skills - Demonstrated ability to be a team player in a fast-paced agile environment On a personal level, we are looking for a person that is delivery focused, pro-active and self-motivated. It is also important that you have the skills to build relations to executives, colleagues, and project teams. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

17 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Regional verksamhetsexpert fokus kapacitetsökning, Region Stockholm

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/ Region Stockholm omfattar all kriminalvårdsverksamhet i Stockholms län. Regionkontorets uppgift är att leda, planera och operativt stödja och samordna verksamhetsområdenas arbete med att verkställa utdömda påföljder, bedriva häktesverksamhet och utföra personutredningar i brottmål. Regionkontoret ska omsätta och säkerställa genomförandet av de nationella uppdrag som ges i verksamhetsplanen samt följa upp att fastställda mål och resultat uppnås. Som stöd för regionchefens ledning och styrning av verksamhetsområdena finns ett antal verksamhetsexperter inom anstalt, häkte, frivård, kapacitetsökning, beredskap samt hälso- och sjukvård. Även sektionschef samt administrativa funktioner tillhör regionkontorets organisation. ARBETSUPPGIFTER Som regional verksamhetsexpert är du del av ett team av experter. Regionens verksamhetsexperter är ett stöd för region- och sektionschef liksom för regionens kriminalvårdschefer i frågor som rör häkte, anstalt, frivård, beredskap, sjukvård och kapacitetsökning. Som expert omhändertar du både internt initierade utredningar och projekt och är delaktig i arbetet med regeringsuppdrag. Verksamhetsexperternas roll handlar om allt från det väldigt praktiska/handfasta till det mer konceptuella och arbetet kräver att man kan skifta perspektiv mellan operativ vardag och långsiktig, komplex strategi. Som verksamhetsexpert är din vardag fylld av möten på såväl nationell, regional och lokal nivå, du för diskussion och dialog, du informerar, samlar information och fakta, sammanställer rapporter och underlag för beslut. Att skriva remissvar och göra utredningar är en del av vardagen. Kärnverksamhetens behov ger upphov till uppdrag på såväl kort som lång sikt och du kan bli en av dem som genomför utbildnings eller informationsinsatser i regionala forum som ger ett direkt stöd till verksamheten. Du kan också komma att ingå i något av regionens arbetsutskott. Ditt fokusområde i expertgruppen kommer tillsammans med en av de andra regionala verksamhetexperterna, att vara kapacitetsökningsfrågor som för närvarande är ytterst aktuella, detta kommer dock att variera över tid. Kriminalvården har fått i uppdrag att hitta lösningar för ytterligare ett stort antal beredskapsplatser för intagna. Som expert med fokus på kapacitetsökningsfrågorna är du, tillsammans med dina kollegor, ett stöd för regionens verksamhetsområden. Du inventerar möjliga utökningar, tittar på lokaler, diskuterar lösningar, hjälper verksamhetsområdena att se nya möjligheter. Du samarbetar med skyddsorganisationerna, utreder möjligheter och risker, analyserar och kommer med förslag. Du är en bärare av goda idéer mellan verksamhetsområdena, du samlar ihop frågor som behöver genomlysas i större perspektiv och säkerställer att de omhändertas. Resor ingår i tjänsten, både inom regionen och nationellt. Tjänsten är placerad i Liljeholmen, Stockholm. KVALIFIKATIONER För uppdraget krävs mycket god analytisk förmåga av komplexa frågeställningar och processer. Förmåga att se helheter och förstå samband i verksamheten är ett krav. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade krav och omständigheter. Du är trygg och stabil även i stressituationer och har förmåga att fokuserar på rätt saker. Rollen ställer också krav på att du är mål- och resultatinriktad och tar egna initiativ. Du har en mycket god samarbetsförmåga. Du ska även vara kommunikativ och ha förmåga att informera på ett tydligt sätt samt lyssna in nya idéer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Akademisk examen eller annan likvärdig kunskap genom utbildning kombinerad med erfarenhet • Bred erfarenhet av kriminalvårdsverksamhet inom ett eller flera av områdena anstalt, häkte eller frivård • Mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift Det är meriterande med erfarenhet av: • Erfarenhet av att arbeta i fler än en nivå inom Kriminalvården (nationellt, regionalt, lokalt) • Erfarenhet av ledarskap, projektledning och/eller utbildning • Erfarenhet av planerings-, analys- och uppföljningsarbete • Erfarenhet av processinriktade arbetssätt • Erfarenhet av arbete med verksamhetsanalys • Från arbete med fastighets- och lokalfrågor för kapacitetsökning • Erfarenhet av att arbeta med förändringsledning i ett övergripande perspektiv För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Intervjuer kommer att genomföras på plats i Liljeholmen den 14 och ev även den 17 maj. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

16 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Regional verksamhetsexpert fokus anstalt, Region Stockholm

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/ Region Stockholm omfattar all kriminalvårdsverksamhet i Stockholms län. Regionkontorets uppgift är att leda, planera och operativt stödja och samordna verksamhetsområdenas arbete med att verkställa utdömda påföljder, bedriva häktesverksamhet och utföra personutredningar i brottmål. Regionkontoret ska omsätta och säkerställa genomförandet av de nationella uppdrag som ges i verksamhetsplanen samt följa upp att fastställda mål och resultat uppnås. Som stöd för regionchefens ledning och styrning av verksamhetsområdena finns ett antal verksamhetsexperter inom anstalt, häkte, frivård, kapacitetsökning, beredskap samt hälso- och sjukvård. Även sektionschef samt administrativa funktioner tillhör regionkontorets organisation. ARBETSUPPGIFTER Som regional verksamhetsexpert är du del av ett team av experter. Regionens verksamhetsexperter är ett stöd för region- och sektionschef liksom för regionens kriminalvårdschefer i frågor som rör häkte, anstalt, frivård, beredskap, sjukvård och kapacitetsökning. Som expert omhändertar du både internt initierade utredningar och projekt och är delaktig i arbetet med regeringsuppdrag. Verksamhetsexperternas roll handlar om allt från det väldigt praktiska/handfasta till det mer konceptuella och arbetet kräver att man kan skifta perspektiv mellan operativ vardag och långsiktig, komplex strategi. Som verksamhetsexpert är din vardag fylld av möten på såväl nationell, regional och lokal nivå, du för diskussion och dialog, du informerar, samlar information och fakta, sammanställer rapporter och underlag för beslut. Att skriva remissvar och göra utredningar är en del av vardagen. Kärnverksamhetens behov ger upphov till uppdrag på såväl kort som lång sikt och du kan bli en av dem som genomför utbildnings eller informationsinsatser i regionala forum som ger ett direkt stöd till verksamheten. Du kan också komma att ingå i något av regionens arbetsutskott. Ditt fokusområde i expertgruppen kommer tillsammans med en av de andra regionala verksamhetexperterna, att vara anstaltsfrågor, detta kan dock variera över tid. Som expert med fokus på anstaltsfrågor är du ett stöd för regionens anstalter. Du är en bärare av goda idéer mellan anstalterna, du samlar ihop frågor som behöver genomlysas i större perspektiv och säkerställer att de omhändertas. Inom ramen för utvecklingsarbetet är de regionala verksamhetsexperterna sammankallande för regionala arbetsgrupper och arbetsutskott. Utöver utvecklingsarbetet ingår uppföljning samt intern styrning och kontroll. Uppföljningsarbetet innebär insamling av underlag och analys av resultat, framtagande av underlag och dagordning inför de regionala dialogerna samt efterarbete. För arbetet krävs ett nära samarbete med övriga verksamhetsexperter, regionalt placerad personal samt chefer i regionen. Resor ingår i tjänsten, både inom regionen och nationellt. Tjänsten är placerad i Liljeholmen, Stockholm. KVALIFIKATIONER För uppdraget krävs mycket god analytisk förmåga av komplexa frågeställningar och processer. Förmåga att se helheter och förstå samband i verksamheten är ett krav. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade krav och omständigheter. Du är trygg och stabil även i stressituationer och har förmåga att fokuserar på rätt saker. Rollen ställer också krav på att du är mål- och resultatinriktad och tar egna initiativ. Du har en mycket god samarbetsförmåga. Du ska även vara kommunikativ och ha förmåga att informera på ett tydligt sätt samt lyssna in nya idéer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Akademisk examen eller annan likvärdig kunskap genom utbildning kombinerad med erfarenhet • Djupgående erfarenhet av kriminalvårdsverksamhet inom anstalt • Mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift Det är meriterande med erfarenhet av: • Erfarenhet av att arbeta i fler än en nivå inom Kriminalvården (nationellt, regionalt, lokalt) • Erfarenhet av ledarskap, projektledning och/eller utbildning • Erfarenhet av planerings-, analys- och uppföljningsarbete • Erfarenhet av processinriktade arbetssätt • Erfarenhet av arbete med verksamhetsanalys • Erfarenhet av kriminalvårdsverksamhet inom ytterligare verksamhetsgrenar (utöver anstalt) • Erfarenhet av att arbeta med förändringsledning i ett övergripande perspektiv För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Intervjuer kommer att genomföras på plats i Liljeholmen den 14 och ev även den 17 maj. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

16 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Business Intelligence Analyst

At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job Summary Are you a person who gets inspired by exploring data? Are you someone who can inspire others to consider courses of action they hadn’t previously thought of? Are you a person who thrives in collaboration with people? Well, we want you! As our new Business Intelligence Analyst, you will join our Data & Analytics team supporting Tetra Pak global Procurement organization. Our bread-and-butter is to serve the Supplier management categories with accessible, useful, and actionable data to help them reduce cost, secure supply, optimize quality, ensure compliance and not the least – to drive sustainability improvements within our globally spread supplier base. This position could be based anywhere globally in one of our Tetra Pak locations What you will do and get Daily problem-solving to enable efficient and effective support for both current and future business challenges. Daily interaction with colleagues in a truly multi-cultural and multi-dimensional supplier management organization. Lots of opportunities (and expected ;-)) to take initiative and suggest new ideas of how to deliver value. A business intelligence landscape where you’ll work with modern BI tools such as Power BI, SAP BusinessObjects and KNIME, etc. Development of BI skills and variety of development opportunities. Be part of a small, non-hierarchical team with an opportunity to impact our future journey. Enjoy working in an ever-changing and fast-moving organization with world-class digital ambition. Specialize in exploring and collecting data, preparing it for analysis and developing visualizations that transform the data into understandable, actionable, and inspirational insights, and enable our stakeholders to make fact-based decisions. Use data to tell the story of what’s happening in the business today and in the future Other things you will do… Collaborate with stakeholders to identify critical data necessary for informed decisions. Drive standardization and automation of data collection, consolidation, and analysis processes. Actively participate in IT development projects related to analytics enhancements. Contribute to designing and implementing data-driven solutions. Provide timely support to end-users within the Supplier Management community. We believe you have A university degree in Data/Information Science, Economics, Business administration or Engineering. A minimum of 3 years working experience, preferably from Procurement or as a Citizen data scientist. Experience from working with SAP HANA Studio, KNIME or similar data preparation tools. Experience from working in Power BI and SAP BusinessObjects or other similar reporting tools. As a person you enjoy speed in all the above and rather try and fail, than wait for the perfect moment! You proactively seek out new ideas and opportunities to create value, always prioritizing the best interests of customers, with intuition for both the broader context and the critical details that matter. You have an excellent analytical mind, strong problem-solving skills, and a desire to explore new techniques and tools to do things in a smarter and better way. A typical day…. After having connected, either from a Tetra Pak office or from at home, you dive into one of the team’s prioritized activities to figure out how to best solve a request to create insight on one of the category’s current challenges. You take a remote meeting with the category manager to discuss the details of their challenge and what they would like to be able to do differently. Knowing your data, you have an idea on how to help, so when disconnecting from the meeting you go straight to work to look for patterns, conclusions, and insights. While working you come to think of recent learning experience that you would like to try out on how to use the tools even better. So, you try it out and either it proves to be more effective than earlier, or it doesn’t. Most important thing is that you tried, and that you learned in the process! After quickly bouncing ideas with a team colleague, you now have some alternative suggestions on how to solve the problem, so you connect with the category manager again to demo the solution. If the solution is confirmed to be effective, the solution is planned to be industrialized in a report so that other category managers can also benefit from the intelligence continuously. After a lunch break, including a visit to the gym, you and a team colleague continue your investigation on finding out how raw material forecasts from external data providers can be used to alert category managers about future price drops and prepare for an upcoming negotiation. Due to your swiftness to pick up business questions and translate them into data-based answers, you are a frequently used resource to prepare and to directly participate in the negotiation, to swing discussions in our favor using facts. We Offer You A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply Now If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/. This job posting expires on 2024-04-30. To know more about the position contact Maria Albertsson at +46 46 36 4241 Questions about your application contact Sara Johannesson at +46 46 36 2964 Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
AML-analytiker till bank!

Om du vill göra skillnad på riktigt och samtidigt få värdefull erfarenhet i din karriär kan vi ha rollen för dig. Söker du ett spännande, utmanande och samhällsnyttigt arbete? Nu har du möjligheten att få det hos en av landets mest attraktiva arbetsgivare och en av Sveriges största banker. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Information om tjänsten Vår kund önskar utöka ett av sina befintliga AML team med flertalet medarbetare. Uppdraget är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader, därefter möjlighet till överrekrytering till banken förutsatt att alla parter trivs. Arbetsuppgifter Som AML-medarbetare har du ett viktigt uppdrag för att säkerställa att banken inte medverkar till penningtvätt eller finansiering av terrorism. Du kommer bland annat att granska och sammanställa information gällande olika kundärenden och förväntas lämna rekommendation till beslut utifrån insamlade data. Du arbetar självständigt i din roll som AML-medarbetare och utgår ifrån beslutade riktlinjer, givna lagar och förordningar. Vi söker dig som Har en gymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller annat likvärdigt område. Du är välkommen med din ansökan oavsett om du har några års erfarenhet av AML-arbete eller om du är i början av din karriär och har en stor nyfikenhet för finansvärlden. I övrigt behöver du ha: • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift, då kommunikationen kan ske på båda språken • Har god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet För att trivas i rollen som AML-analytiker är det fördelaktigt om du är en person som kan kombinera effektivitet för att nå uppsatta mål med bibehållen kvalité samt hög grad av egen struktur i arbetet. Vidare är du en person som är bekväm med att fatta beslut och lämna rekommendationer utifrån din bedömning och kan arbeta självständigt. För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Notera även att kreditupplysning kommer att genomföras på samtliga kandidater i slutskede. START: så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid OMFATTNING: Heltid 6 månader med chans till överrekrytering STAD: Stockholm, Sundbyberg URVAL: Sker löpande Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till: [email protected].  Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Analytiker

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 350 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Arbetsbeskrivning Är du erfaren analytiker som har kunskap inom kvantitativt och/eller kvalitativt analysarbete? Motiveras du av att bidra med stöd till myndighetsledning och verksamhet? Drivs du av utvecklingsinriktat arbete i en myndighet i förändring? Då kan du vara den vi söker. Vi förstärker huvudkontoret och bygger upp analysenheten för att stärka vår förmåga till analys och uppföljning av SiS verksamhet. Vi söker nu en analytiker som vill vara med i arbetet att utveckla myndighetens verksamhetsanalyser. Du har troligen tidigare arbetat i rollen som analytiker, utredare eller i likande. Som analytiker på SiS gillar att arbeta med uppföljning och verksamhetsanalyser, du kommer ha en central och viktig roll i arbetet med att utveckla och stärka både vårt systemstöd och vår förmåga till analys och uppföljning av SiS resultat. Du kommer tillsammans med dina kollegor att utveckla systemstöd för analys samt planera, utveckla och genomföra löpande uppföljning.   Du kommer att både arbeta strategiskt långsiktigt men även operativt genom att ha förmåga att snabbt kunna stödja myndighetsledningen med underlag och analyser i enskilda frågor. Inom myndigheten pågår arbetet med att etablera ett datalager vilket vi ser som prioriterat och som vi ser att du tycker är en rolig och utvecklande arbetsuppgift. Du kommer att ha ett nära samarbete med andra avdelningar, såväl stödavdelningar som kärnverksamhetsavdelningar. Utöver verksamhetsutveckling finns alltid behov av löpande uttag av data för exempelvis hantera utlämning av uppgifter, men även att fånga upp användarnas behov av data. Avdelningen och sektionen står inför förändringar vilket ställer krav på nytänkande och förmåga att se behov och lösningar ur olika perspektiv. Kvalifikationer Krav • Relevant akademisk eller eftergymnasial utbildning och/eller erfarenhet som SiS bedömer likvärdig    • Erfarenhet av analysarbete och/eller utvärderingar, med kunskaper i kvantitativ eller kvalitativ analys. • Mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska. Meriterande • Erfarenhet av arbete med analyser och utvärderingar inom offentlig verksamhet. • Erfarenhet av och kunskap om metod-, kvalitets- eller verksamhetsutveckling. • Systemvana och kunskap inom Business Intelligence (BI) och gärna erfarenhet av att ha arbetat med verktyget Qlik Sense eller Power BI. • Kunskap i programmering i SQL, Python eller R. För att lyckas i rollen har du en mycket god analytisk förmåga och är van vid att på ett pedagogiskt sätt förmedla resultat och analyser utifrån aktuell målgrupp. Som person är du nyfiken och har lätt för att sätta dig in i nya kunskapsområden och tar gärna initiativ till att finna lösningar. Du tar ansvar och driver med uthållighet ditt arbete framåt. Med god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete tar du dig an arbetsuppgifter på ett systematiskt och noggrant sätt. Du har god förmåga att lösa uppgifter såväl självständigt som tillsammans med andra. Du är lyhörd och har förmåga att skapa goda relationer med din omgivning.   Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Tjänstgöringsort: Solna Ansökan Välkommen att registrera din ansökan med aktuell CV och personligt brev i vårt rekryteringsverktyg senast den 5 maj 2024. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  För frågor kontakta sektionschefen Annika Andersson Ribbing. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024