Verksamhetsanalytiker

Sök bland 34 lediga jobb som Verksamhetsanalytiker och börja ditt nya yrkesliv idag!

Verksamhetsspecialist fysisk säkerhet i Stockholm
Försäkringskassan
Lednings- och organisationsutvecklare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Enheten lokaler och fysisk säkerhet är en del av Försäkringskassans verksamhetsstöd och ansvarar för etablering, förvaltning och avveckling av Försäkringskassans lokaler. Detta innefattar även den fysiska säkerheten kopplat till myndighetens fastigheter. Enheten är en rikstäckande organisation med ca 13 anställda, totalt för myndigheten är vi ca 14 000 medarbetare fördelade över hela landet. Utredningar, analyser och teamarbete Som verksamhetsspecialist med inriktning mot fysisksäkerhet är du tillsammans med 5 kollegor, vår expert och kravställare vid nyetableringar och ombyggnader av kontor när det gäller projektering och upphandling av fastighetssäkerhet över hela landet. Det kan gälla teknik såsom lås, brand-, inbrotts- och överfallslarm och dess rutiner. Som säkerhetsspecialist kommer du framför allt vara engagerad i etablering av nya kontor, medverka i bedömning av risk- sårbarheter vid nyetableringar och ombyggnationer av lokaler, men även agera rådgivare under förvaltningsfasen. Du kommer stödja chefer och medarbetare i frågor avseende fysisk säkerhet, inför, under och efter ombyggnationer eller nyetableringar, samt ta fram rutiner, informera och utbilda i dessa frågor. Du kommer även att arbeta med säkerhetsskydd och civil beredskap kopplat till våra lokaler. Vår enhet arbetar aktivt med att skapa en god teamkänsla där vi prestigelöst hjälper och stöttar varandra mot bästa resultat. Arbetsglädje och trivsel är en förutsättning för ett hållbart arbetsliv. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som  • har examen från högskola/universitet med inriktning mot fysisk säkerhet, säkerhetsskydd och byggnadsteknik eller erfarenheter/kvalifikationer som kan anses likvärdiga • har dokumenterad kunskap om Stöldskyddsföreningens normer inbrottsskydd-Byggnader och lokaler (SSF 200) och larmklasser (SSF 130) • har dokumenterad kunskap om fysisk fastighetssäkerhet så som larm, passerkontroll, lås, utrymning • har erfarenhet av att arbeta med säkerhetsskydd • har erfarenhet av att upprätta risk- och sårbarhetsanalyser • har ett högt säkerhetstänk, analytisk förmåga, är noggrann och strukturerad och kan arbeta självständigt så väl som i team • är professionell, har en stark drivkraft och ett stort engagemang • snabbt kan sätta dig in i olika problemställningar och ser till helheten • har förmåga och trivs att arbeta med flera olika projekt och arbetsuppgifter samtidigt • har god kommunikativ förmåga • har B-körkort. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att ha arbetat med civil beredskap • har erfarenhet av att jobbat med motsvarande uppgifter inom offentlig sektor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. En anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. Svenskt medborgarskap krävs i denna tjänst. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. Placeringsort: Stockholm. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Rebecca Frisk, 010-113 71 03 (för frågor om tjänsten, har semester 16 juli - 15 augusti). HR-specialist: Laila Blomquist Eriksson, 010-111 34 57, [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen, har semester 1 juli-7 augusti). ST: Marita Lantto, 010-119 5248, Saco-S: Karoline Mellgren, 010- 116 93 36 , Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Observera att annonsering är under semesterperiod. Vi kommer att gå igenom urvalet när vi är tillbaka i tjänst. Intervjuer kommer därför att ske under vecka 35. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

29 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Verksamhetsutvecklare inom verksamhetsstöd i Stockholm
Försäkringskassan
Lednings- och organisationsutvecklare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi söker en Verksamhetsutvecklare med inriktning stöd till enheten för hållbarhet och utveckling inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten för hållbarhet och utveckling ansvarar för att bl.a. driva utveckling inom verksamhetsområdet kontorsservice och lokalförsörjning. Vårt huvuduppdrag är att säkerställa att Försäkringskassan innehar ändamålsenliga, hållbara och säkra lokaler med en god arbetsmiljö för sitt uppdrag. Enheten är en rikstäckande organisation med ca 8 anställda. Utveckling, analyser och teamarbete I den här rollen kommer du självständigt eller tillsammans med kollegor stödja och stärka verksamhetsområdets förmåga att utveckla och förvalta sin verksamhet. Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta inom våra områden kontorsservice, lokalförsörjning och fysisk säkerhet men även tvärfunktionellt med andra avdelningar för att möjliggöra verksamhetsområdets och myndighetens långsiktiga mål. Du kommer att vara en viktig resurs för att stödja verksamhetens behov av struktur i planeringen och genomförandet av olika projekt och utvecklingsinitiativ. Rollen innebär dels att ge stöd i genomförande av förändring men även att kunna agera som motor och samordnare i uppdrag. För att lyckas i rollen krävs att du självständigt kan leda eller medverka i utvecklingsarbete samtidigt som du trivs att arbeta i team och förväntas ta gemensamt ansvar för uppdrag och arbetsuppgifter. Du behöver vara flexibel och öppen för att arbeta i uppdrag med varierande inriktning. Du är en god kommunikatör i både tal- och skrift. Du har lätt för att skapa förtroende, bygger starka samarbeten och samverka effektivt med olika delar av myndigheten. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har förmåga att skapa ett användbart nätverk • kan förstå och analysera komplexa frågor • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • har förmåga att tänka strategiskt, taktiskt och samtidigt ha ett operativt fokus • identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt. Det är meriterande om du • har god erfarenhet om statliga organisationer och processarbete • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Östersund, Stockholm eller Göteborg. Annan placeringsort kan bli aktuell. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Arjana Wisting, tel 010-111 43 36 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carolina Ramén, [email protected], tel 010-113 44 08 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Daniel Källström, Saco-S Karoline Mellgren och Seko Johanna Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Verksamhetsutvecklare inom verksamhetsstöd i Östersund
Försäkringskassan
Lednings- och organisationsutvecklare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi söker en Verksamhetsutvecklare med inriktning stöd till enheten för hållbarhet och utveckling inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten för hållbarhet och utveckling ansvarar för att bl.a. driva utveckling inom verksamhetsområdet kontorsservice och lokalförsörjning. Vårt huvuduppdrag är att säkerställa att Försäkringskassan innehar ändamålsenliga, hållbara och säkra lokaler med en god arbetsmiljö för sitt uppdrag. Enheten är en rikstäckande organisation med ca 8 anställda. Utveckling, analyser och teamarbete I den här rollen kommer du självständigt eller tillsammans med kollegor stödja och stärka verksamhetsområdets förmåga att utveckla och förvalta sin verksamhet. Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta inom våra områden kontorsservice, lokalförsörjning och fysisk säkerhet men även tvärfunktionellt med andra avdelningar för att möjliggöra verksamhetsområdets och myndighetens långsiktiga mål. Du kommer att vara en viktig resurs för att stödja verksamhetens behov av struktur i planeringen och genomförandet av olika projekt och utvecklingsinitiativ. Rollen innebär dels att ge stöd i genomförande av förändring men även att kunna agera som motor och samordnare i uppdrag. För att lyckas i rollen krävs att du självständigt kan leda eller medverka i utvecklingsarbete samtidigt som du trivs att arbeta i team och förväntas ta gemensamt ansvar för uppdrag och arbetsuppgifter. Du behöver vara flexibel och öppen för att arbeta i uppdrag med varierande inriktning. Du är en god kommunikatör i både tal- och skrift. Du har lätt för att skapa förtroende, bygger starka samarbeten och samverka effektivt med olika delar av myndigheten. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har förmåga att skapa ett användbart nätverk • kan förstå och analysera komplexa frågor • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • har förmåga att tänka strategiskt, taktiskt och samtidigt ha ett operativt fokus • identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt. Det är meriterande om du • har god erfarenhet om statliga organisationer och processarbete • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Östersund, Stockholm eller Göteborg. Annan placeringsort kan bli aktuell. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Arjana Wisting, tel 010-111 43 36 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carolina Ramén, [email protected], tel 010-113 44 08 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Daniel Källström, Saco-S Karoline Mellgren och Seko Johanna Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Verksamhetsutvecklare inom verksamhetsstöd i Göteborg
Försäkringskassan
Lednings- och organisationsutvecklare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi söker en Verksamhetsutvecklare med inriktning stöd till enheten för hållbarhet och utveckling inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten för hållbarhet och utveckling ansvarar för att bl.a. driva utveckling inom verksamhetsområdet kontorsservice och lokalförsörjning. Vårt huvuduppdrag är att säkerställa att Försäkringskassan innehar ändamålsenliga, hållbara och säkra lokaler med en god arbetsmiljö för sitt uppdrag. Enheten är en rikstäckande organisation med ca 8 anställda. Utveckling, analyser och teamarbete I den här rollen kommer du självständigt eller tillsammans med kollegor stödja och stärka verksamhetsområdets förmåga att utveckla och förvalta sin verksamhet. Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta inom våra områden kontorsservice, lokalförsörjning och fysisk säkerhet men även tvärfunktionellt med andra avdelningar för att möjliggöra verksamhetsområdets och myndighetens långsiktiga mål. Du kommer att vara en viktig resurs för att stödja verksamhetens behov av struktur i planeringen och genomförandet av olika projekt och utvecklingsinitiativ. Rollen innebär dels att ge stöd i genomförande av förändring men även att kunna agera som motor och samordnare i uppdrag. För att lyckas i rollen krävs att du självständigt kan leda eller medverka i utvecklingsarbete samtidigt som du trivs att arbeta i team och förväntas ta gemensamt ansvar för uppdrag och arbetsuppgifter. Du behöver vara flexibel och öppen för att arbeta i uppdrag med varierande inriktning. Du är en god kommunikatör i både tal- och skrift. Du har lätt för att skapa förtroende, bygger starka samarbeten och samverka effektivt med olika delar av myndigheten. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har förmåga att skapa ett användbart nätverk • kan förstå och analysera komplexa frågor • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • har förmåga att tänka strategiskt, taktiskt och samtidigt ha ett operativt fokus • identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt. Det är meriterande om du • har god erfarenhet om statliga organisationer och processarbete • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Östersund, Stockholm eller Göteborg. Annan placeringsort kan bli aktuell. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Arjana Wisting, tel 010-111 43 36 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carolina Ramén, [email protected], tel 010-113 44 08 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Daniel Källström, Saco-S Karoline Mellgren och Seko Johanna Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Analytiker till myndighet i Göteborg
Bemannia AB (Publ.)
Lednings- och organisationsutvecklare

Har du minst två års erfarenhet av att hantera databaser med stora mängder mikrodata och erfarenhet av att arbeta med kvantitativa analysmetoder? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker nu två analytiker till en myndighet i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia med start 2025-08-28 och pågår till 2025-12-15, med möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgraden är på heltid (100 %) och du arbetar under kontorstider vid kundens kontor i Stockholm. Distansarbete sker i överenskommelse med ansvarig chef. Att arbeta hos en myndighet medför krav på dig som konsult. Kunden utför ett av Sveriges viktigaste samhällsuppdrag, och som konsult krävs ett medarbetarskap som kännetecknas av ansvarstagande, samarbete och utvecklingsvilja. Detta leder till goda resultat och en kultur som präglas av öppenhet, trygghet och tillit.  Alla som jobbar statligt omfattas av den gemensamma värdegrunden för statsanställda. Den statliga värdegrunden kan sammanfattas i dessa sex grundläggande principer: demokrati, legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt för lika värde, frihet och värdighet samt effektivitet och service. Som konsult hos denna myndighet representerar du både Bemannia och myndigheten: Därav utövar du din roll med såväl dina egna som andras integritet för ögonen. Du kan läsa mer om värdegrunden och vad det innebär att arbeta hos en myndighet här. Dina arbetsuppgifter Myndigheten är nu i behov av ytterligare analysresurser för att stärka upp arbetet. Arbetet innebär att göra olika analyser av myndighetens kontrollobjekt och de stöd och ersättningar som myndigheten betalar ut. Uppdraget kommer bland annat omfatta följande punkter: Delta i arbete med två analysrapporter Datainhämtning och databearbetning Följa upp och analysera resultat av utredningar Rapportskrivande och presentationer av resultat i olika sammanhang Dina kvalifikationer Högskoleutbildning eller motsvarande som anses relevant för uppdraget Ha vana och minst 2 års erfarenhet av att hantera databaser med stora mängder mikrodata (individ- och företagsdata) Ha erfarenhet och kunskap inom programmering, exempelvis SQL, Python Ha kunskap inom och minst 2 års erfarenhet av att arbeta med kvantitativa analysmetoder, såsom exempelvis hypotestester och regressionsanalys Kunskaper gällande studiedesign i allmänhet, och mer specifikt kring stratifierade urval och hur man kan använda urval för att dra generella slutsatser om en population God förmåga att uttrycka sig i svenska, i både tal och skrift Du tar ansvar för dina arbetsprestationer och ditt bidrag till helheten Du anpassar dig till förändring och oförutsedda händelser Du tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 3 juli. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, [email protected].  För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076 013 22 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Analytiker till myndighet i Stockholm
Bemannia AB (Publ.)
Lednings- och organisationsutvecklare

Har du minst två års erfarenhet av att hantera databaser med stora mängder mikrodata och erfarenhet av att arbeta med kvantitativa analysmetoder? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker nu två analytiker till en myndighet i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia med start 2025-08-28 och pågår till 2025-12-15, med möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgraden är på heltid (100 %) och du arbetar under kontorstider vid kundens kontor i Stockholm. Distansarbete sker i överenskommelse med ansvarig chef. Att arbeta hos en myndighet medför krav på dig som konsult. Kunden utför ett av Sveriges viktigaste samhällsuppdrag, och som konsult krävs ett medarbetarskap som kännetecknas av ansvarstagande, samarbete och utvecklingsvilja. Detta leder till goda resultat och en kultur som präglas av öppenhet, trygghet och tillit.  Alla som jobbar statligt omfattas av den gemensamma värdegrunden för statsanställda. Den statliga värdegrunden kan sammanfattas i dessa sex grundläggande principer: demokrati, legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt för lika värde, frihet och värdighet samt effektivitet och service. Som konsult hos denna myndighet representerar du både Bemannia och myndigheten: Därav utövar du din roll med såväl dina egna som andras integritet för ögonen. Du kan läsa mer om värdegrunden och vad det innebär att arbeta hos en myndighet här. Dina arbetsuppgifter Myndigheten är nu i behov av ytterligare analysresurser för att stärka upp arbetet. Arbetet innebär att göra olika analyser av myndighetens kontrollobjekt och de stöd och ersättningar som myndigheten betalar ut. Uppdraget kommer bland annat omfatta följande punkter: Delta i arbete med två analysrapporter Datainhämtning och databearbetning Följa upp och analysera resultat av utredningar Rapportskrivande och presentationer av resultat i olika sammanhang Dina kvalifikationer Högskoleutbildning eller motsvarande som anses relevant för uppdraget Ha vana och minst 2 års erfarenhet av att hantera databaser med stora mängder mikrodata (individ- och företagsdata) Ha erfarenhet och kunskap inom programmering, exempelvis SQL, Python Ha kunskap inom och minst 2 års erfarenhet av att arbeta med kvantitativa analysmetoder, såsom exempelvis hypotestester och regressionsanalys Kunskaper gällande studiedesign i allmänhet, och mer specifikt kring stratifierade urval och hur man kan använda urval för att dra generella slutsatser om en population God förmåga att uttrycka sig i svenska, i både tal och skrift Du tar ansvar för dina arbetsprestationer och ditt bidrag till helheten Du anpassar dig till förändring och oförutsedda händelser Du tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 3 juli. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, [email protected].  För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076 013 22 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Verksamhetsutvecklare med inriktning på dataanalys (hybrid)
Verket För Innovationssystem
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du nyfiken på hur data kan bidra till att utveckla samhället? Hos Vinnova – Sveriges innovationsmyndighet – får du möjlighet att arbeta med verksamhetsdata med fokus på våra uppdrag och insatser. Vi söker dig som vill bidra till att skapa insikter som stärker vår förmåga att fatta strategiska beslut. Vinnovas uppdrag är att främja hållbar tillväxt och stärka Sveriges konkurrenskraft genom välgrundade satsningar på forskning och innovation. Vi erbjuder Vinnova är en modern myndighet med stort fokus på hållbarhet, både ur ett internt och ett externt perspektiv. Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. För att nå dit ger vi dig bland annat goda möjligheter till kompetensutveckling, generös friskvård och ett brett utbud av personalaktiviteter. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm och har en öppen, innovativ och samarbetsorienterad kultur. Läs gärna mer om oss och vårt arbetsgivarerbjudande här. Om rollen Du kommer att arbeta på enheten för Datadriven utveckling, som är en del av avdelningen Verksamhetsutveckling och stöd, som också innefattar enheterna för Processutveckling och utvärdering, HR, IT och Ekonomi. Datadriven utveckling är ett prioriterat område för Vinnova och vi behöver nu förstärka vårt team med ytterligare en medarbetare. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor inom olika områden, som systemutveckling, datahantering, informationsstyrning, AI och dataanalys. Du ingår även i Vinnovas Datateam. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt med datadelning inom myndigheten. Arbetet syftar till att skapa bättre beslutsstöd, främja datadriven utveckling och möjliggöra effektiv myndighetssamverkan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • analysera verksamhetsdata kopplade till våra uppdrag och satsningar. • dokumentera begrepp, relationer och hur de förhåller sig till våra olika processer. • leda och delta i utveckling av datadelning i standardiserade format, tillsammans med andra myndigheter. • hantera projektadministration, såsom protokoll, rapporter och annan dokumentation. • informera om vårt arbete med dataledning på olika sätt. Kvalifikationer Krav: - Högskole- eller universitetsexamen - Minst fem års erfarenhet av arbete med verksamhetsdata inom en statlig myndighet - Erfarenhet av forskningsfinansiering och av att strukturera och analysera data kopplad till denna - God förståelse för statliga myndigheters uppdrag och regelverk - Goda kunskaper i dataanalysverktyg, t ex som Power BI, Qlik Sense eller liknande samt goda kunskaper i Microsoft Office. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och motivation. Vi söker dig som motiveras av Vinnovas uppdrag att främja hållbar samhällsutveckling och ett ekonomiskt, socialt och miljömässigt hållbart näringsliv.   I rollen som verksamhetsutvecklare med inriktning på dataanalys är det viktigt att du är noggrann och kvalitetsmedveten. Du kommer att ha nytta av din förmåga att skapa struktur och vara uthållig. Eftersom du också kommer att vara projektledare med flera olika kontaktytor, både internt och externt med olika aktörer på andra myndigheter, behöver du också vara kommunikativ och bra på att leda samarbeten. Vinnova är en lärande organisation och vi ser gärna att även du delar med dig av dina idéer och kunskaper. Våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod genomsyrar ditt dagliga arbete. Placering Vi tillämpar hybridarbete, där våra medarbetare har möjlighet att kombinera arbete hemifrån och på kontoret. Minst hälften av arbetstiden ska förläggas till vårt aktivitetsbaserade kontor på Mäster Samuelsgatan 56, som ligger ett par minuters promenad från Stockholms centralstation. Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning.  Om Vinnova Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi öppnar upp för innovation som ger hållbara lösningar och stärker svensk konkurrenskraft. Läs mer på vinnova.se Kontakt Vill du veta mer? Kontakta gärna Peter Eriksson, som är enhetschef på avdelningen Verksamhetsutveckling och stöd, via telefon 08-473 3003 eller e-post [email protected] Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp. Fackliga kontaktpersoner Företrädare för ST är Jonathan Nylander 08-473 3024. För SACO är det Karin Stenström 08-473 3152. Ansökan Välkommen att ansöka till oss via vår rekryteringsportal senast 2025-07-10. Med anledning av semestertider är vi tillgängliga för att svara på frågor om tjänsten och processen under vecka 26–28 samt från och med måndag vecka 33. Inför att du skickar in din ansökan vill vi att du läser informationen om vår rekryteringsprocess här och bisysslor här. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten. Vinnova arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du inte ska skicka in ett personligt brev.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Förvaltningsledare Verksamhet - FO Asyl och Tillstånd
Migrationsverket
Lednings- och organisationsutvecklare

På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Som anställd på Migrationsverket får du möjlighet att påverka och förändra. Vi erbjuder dig en bra balans mellan arbete och fritid och goda möjligheter till distansarbete. Andra förmåner vi erbjuder vid anställning är exempelvis friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt ersättning upp till 90 % av lönen vid föräldraledighet. Vi söker nu två förvaltningsledare verksamhet till Processområde Asyl och Processområde Tillstånd. I rollen Förvaltningsledare verksamhet tillhör du digitalisering och utvecklingsavdelningen (DUA) och Processområde Asyl och Processområde Tillstånd. Du kommer arbeta med myndighetens förvaltning inom Asyl- och Tillståndsområdet. Processområde Asyl består av 18 medarbetare, varav 5 arbetar med förvaltning av IT-stöd. Processområde Tillstånd består av 22 medarbetare, varav 5 personer arbetar med förvaltning av IT-stöd. Övriga på enheterna arbetar med förvaltning, utveckling och uppföljning av de olika processerna. Arbetsuppgifter Du leder förvaltningsobjektet och dess utveckling av verksamhetens IT-stöd i nära samarbete med verksamhetens övriga förvaltningsledare. Du har ett övergripande ansvar för alla komponenter inom objektet, utifrån ett verksamhetsperspektiv. Som en del av förvaltningsteamet underlättar du förvaltningsobjektets behov av utveckling, drift och support. Du leder förvaltningsteamet och tillsammans med förvaltningsledarna. Ni upprättar en årlig och löpande förvaltningsplan och rapporterar till en styrgrupp. Du ansvar även för resursäskande- och budgetuppföljning. Du fångar verksamhetens behov och formulerar verksamhetskrav, prioriterar och samordnar. Du planerar, fördelar, samordnar och följer upp förvaltningsuppdrag. Du upprätthåller kontakter med både den operativa verksamheten samt IT-verksamheten. Tidsestimering och planering av förvaltnings- eller utvecklingsuppdrag ingår också i ditt ansvar. I arbetet ingår även omvärldsbevakning, leverantörs- och avtalsuppföljning samt informera verksamheten om nyheter som rör förvaltningsobjektets verksamhet. Vem är du? Du är en god representant för Migrationsverket. Du leder, planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitet och lägger stor vikt vid att du lever upp till dessa krav. Du har en analytisk förmåga och förmågan att på eget initiativ identifierar frågor som behöver utredas vidare. Du tar dig an dina uppgifter på ett lösningsorienterat vis med hänsyn till hela verksamhetens bästa. Arbetet kräver att du är prestigelös och har en god samarbetsförmåga och skapar engagemang och delaktighet. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Du som söker har - en akademisk utbildning med juridisk-, samhällsvetenskaplig-, eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som är relevant för befattningen. - erfarenhet av att leda, driva, planera och koordinera större uppdrag eller projekt - flerårig erfarenhet av ledning inom statlig verksamhet - god kommunikativ förmåga och du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska - svenskt medborgarskap Det är meriterande om du har - aktuell erfarenhet och god kännedom om Migrationsverkets uppdrag och verksamhet - god kunskap om de IT-stöd som är relevanta Migrationsverkets verksamhet - erfarenhet av ledning inom asyl och- eller tillståndsärenden - utbildning inom förvaltningsledning - erfarenhet inom förvaltningsledning Upplysningar Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning Arbetstid: Kontorsarbetstid med flextid alternativt med möjlighet till förtroendearbetstid enligt överenskommelse Placeringsort: Malmö, Stockholm, Göteborg eller Norrköping Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Läs om våra anställningsförmåner: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 17 juli. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner.  https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html  Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Avonova Hälsa söker Business Analyst
Avonova Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och deras medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. Är du vår nya Business Analyst? Älskar du att borra i data och skapa faktabaserade analysunderlag för smarta affärsbeslut? Brinner du för ESG-frågor (miljö, socialt ansvar och bolagsstyrning) och har ett starkt driv att förbättra operativa processer och resultat? Vill du vara med och skapa verklig förändring för verksamhetens utveckling och långsiktiga effektivitet? Då kan det vara dig vi söker för rollen som affärsanalytiker, Business Analyst, för den svenska verksamheten.   I rollen som Business Analyst har du en central funktion för att säkerställa en effektiv utveckling och implementering av Avonovas strategi. Du är en nyckelresurs i det operativa ledningsteamet och arbetar nära verksamheten med fokus på resursplanering och leveransstöd. Du ansvarar för att driva och utveckla analyser och rapporter för beläggningsgrad och resursplanering. Du bidrar till att öka användningen av smarta digitala verktyg och dess utveckling genom samarbete och kravställning mot IT och systemexperter. Du identifierar utvecklingsområden, utformar förslag på operativa förbättringsåtgärder och säkerställer att dessa åtgärder implementeras inom organisationen.  Rollen kräver en god analytisk förmåga, ett proaktivt arbetssätt samt en stark drivkraft att omvandla insikter till konkreta åtgärder som främjar ökad effektivitet och uppfyller verksamhetens mål. I rollen rapporterar du till vår operativa chef och det finns möjlighet till placering i centrala Stockholm eller Linköping. Arbetsuppgifter Som Business Analyst ansvarar du för att genomföra analyser och skapa rapporter i Power BI, säkerställa hög kvalitet på bokningar och registreringar som grund för effektivt resursutnyttjande och korrekt fakturering. Du får driva förbättringsarbete relaterat till datakvalitet, analys, systemanvändning och processeffektivitet. I rollen kommer dina uppgifter bland annat inkludera att:  - System- och processkvalitet: - Styra bokningar och registreringar av digitala och fysiska leveranser baserat på vår nationella leveransstrategi och beläggning.  - Analysera och följa upp avvikelser i bokningsprocessen.  - Råd och stöd: - Stötta operativ chef och samarbeta med kundcenter, teamledare samt operativa områdeschefer för effektiv verksamhet.  - Superanvändare i J4 (system för tidböcker), Avonova Booking och Power BI. - Bidra till dokumentation och förbättring av arbetsprocesser och rutiner.  - Utveckling:  - Analysera data och utforska AI och nya metoder för att identifiera förbättringsområden och optimera processer.  - Identifiera digitala möjligheter för att maximera användningen av systemen och verktyg.  Kvalifikationer - Kandidatexamen och gärna en masterexamen i ekonomi, finans, management eller motsvarande. - Minst 2 års erfarenhet av strategiimplementering eller liknande arbete. - Starkt intresse för arbete med ESG. - God vana av arbete i Microsoft Office-paketet, framförallt i Excel, Power BI.  - Du är bevisat nyfiken på AI och hur nya digitala verktyg kan förändra verksamheten. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.  - Det är meriterande om du har erfarenhet av bokning och resursplanering. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och kvalitetsmedveten. Du är analytisk, initiativtagande och har en god förmåga att kommunicera lösningar på problem. Du trivs som organisatör och med arbete i breda kontaktytor. Om du är redo för en spännande utmaning där du får möjlighet att påverka och utvecklas, så är detta rätt roll för dig! Vi erbjuder Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval, ansök därför så snart som möjligt. För att ansöka denna tjänst vänligen klicka här: https://avonova.varbi.com/se/what:job/jobID:837708/ Vill du veta mer, kontakta operativ chef Klas Nordén på mejladress [email protected] Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Avonova Hälsa söker Business Analyst
Avonova Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och deras medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. Är du vår nya Business Analyst? Älskar du att borra i data och skapa faktabaserade analysunderlag för smarta affärsbeslut? Brinner du för ESG-frågor (miljö, socialt ansvar och bolagsstyrning) och har ett starkt driv att förbättra operativa processer och resultat? Vill du vara med och skapa verklig förändring för verksamhetens utveckling och långsiktiga effektivitet? Då kan det vara dig vi söker för rollen som affärsanalytiker, Business Analyst, för den svenska verksamheten.   I rollen som Business Analyst har du en central funktion för att säkerställa en effektiv utveckling och implementering av Avonovas strategi. Du är en nyckelresurs i det operativa ledningsteamet och arbetar nära verksamheten med fokus på resursplanering och leveransstöd. Du ansvarar för att driva och utveckla analyser och rapporter för beläggningsgrad och resursplanering. Du bidrar till att öka användningen av smarta digitala verktyg och dess utveckling genom samarbete och kravställning mot IT och systemexperter. Du identifierar utvecklingsområden, utformar förslag på operativa förbättringsåtgärder och säkerställer att dessa åtgärder implementeras inom organisationen.  Rollen kräver en god analytisk förmåga, ett proaktivt arbetssätt samt en stark drivkraft att omvandla insikter till konkreta åtgärder som främjar ökad effektivitet och uppfyller verksamhetens mål. I rollen rapporterar du till vår operativa chef och det finns möjlighet till placering i centrala Stockholm eller Linköping. Arbetsuppgifter Som Business Analyst ansvarar du för att genomföra analyser och skapa rapporter i Power BI, säkerställa hög kvalitet på bokningar och registreringar som grund för effektivt resursutnyttjande och korrekt fakturering. Du får driva förbättringsarbete relaterat till datakvalitet, analys, systemanvändning och processeffektivitet. I rollen kommer dina uppgifter bland annat inkludera att:  - System- och processkvalitet: - Styra bokningar och registreringar av digitala och fysiska leveranser baserat på vår nationella leveransstrategi och beläggning.  - Analysera och följa upp avvikelser i bokningsprocessen.  - Råd och stöd: - Stötta operativ chef och samarbeta med kundcenter, teamledare samt operativa områdeschefer för effektiv verksamhet.  - Superanvändare i J4 (system för tidböcker), Avonova Booking och Power BI. - Bidra till dokumentation och förbättring av arbetsprocesser och rutiner.  - Utveckling:  - Analysera data och utforska AI och nya metoder för att identifiera förbättringsområden och optimera processer.  - Identifiera digitala möjligheter för att maximera användningen av systemen och verktyg.  Kvalifikationer - Kandidatexamen och gärna en masterexamen i ekonomi, finans, management eller motsvarande. - Minst 2 års erfarenhet av strategiimplementering eller liknande arbete. - Starkt intresse för arbete med ESG. - God vana av arbete i Microsoft Office-paketet, framförallt i Excel, Power BI.  - Du är bevisat nyfiken på AI och hur nya digitala verktyg kan förändra verksamheten. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.  - Det är meriterande om du har erfarenhet av bokning och resursplanering. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och kvalitetsmedveten. Du är analytisk, initiativtagande och har en god förmåga att kommunicera lösningar på problem. Du trivs som organisatör och med arbete i breda kontaktytor. Om du är redo för en spännande utmaning där du får möjlighet att påverka och utvecklas, så är detta rätt roll för dig! Vi erbjuder Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval, ansök därför så snart som möjligt. Vill du veta mer, kontakta operativ chef Klas Nordén på mejladress [email protected] Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

24 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025