SSIL söker Research and Information Manager!
Marknadsdata Information i Ljusdal AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du en analytisk doer med hjärtat på rätt ställe som vill utvecklas inom, ledarskap eller projektledning? Nu söker vi en Research and Information Manager som kommer att leda vårt informationsteam i arbetet med att samla in, analysera och leverera data och information inom social omsorg. Vi på SSIL har en vision om att leda utvecklingen av trygga köp inom vård- och social omsorg, och du blir nyckeln för att ge Sveriges socialtjänst, Kriminalvård och uppdragsgivare inom familjehemsvård bästa möjliga beslutsunderlag i arbetet med sina placeringar. Arbetsuppgifter Vi samlar dagligen in marknadsinformation via telefonintervjuer, våra egna hemsidor och i kontakt med beslutsfattare i hela landet. I ditt arbete som Research- och Information Manager är dina uppgifter bland annat men inte uteslutande: Ansvara för att den information vi samlar in och distribuerar via våra kundplattformar är relevant, aktuell och tillförlitlig. Leda, coacha och motivera informationsteamet för att maximera deras prestationer. Projektleda researchprojekt och leda kundleveranser. Följa upp produktionsarbetet och rapportera till företagsledningen. Löpande samla in, analysera och agera på trender och insikter. Bygga och upprätthålla starka relationer med interna och externa informationskällor exempelvis upphandlingar, socialchefer och liknande. Utforska och implementera ny teknik och metoder för att ständigt följa med i utvecklingen. Samarbeta med produktchef och försäljningschef för att säkerställa att vi hela tiden utmanar sättet vi samlar in och paketerar vår information. Rollen är en del av SSILs ledningsgrupp och rapporterar direkt till företagets VD. I rollen förväntas du leva våra värderingar. Du drivs av ett högt självledarskap och tar ansvar för dina handlingar, bryr dig om företagets framgång och bidrar till din egen arbetsmiljö. Du driver din utveckling, vågar uttrycka mål och ambitioner och tar tag i sådant som inte fungerar. Vem är du? Vi tror att du är en analytisk och noggrann person som snabbt kan gå från att se helheten, till att fånga upp de lika viktiga detaljerna. Du har hög integritet, tar stort eget ansvar för lösningar och vill coacha andra till framgång. Vidare tror vi att du: Du har en akademisk högre utbildning inom exempelvis ekonomi, teknik eller data och 3-5 års erfarenhet av att arbeta med data. Du är van att hantera data i stora mängder data och är mycket bekväm med Microsoft Excel. Du har erfarenhet av ledarskap eller projektledning exempelvis genom ett tidigare formellt chefsuppdrag eller kanske genom ideellt engagemang. Eftersom du kommer ha medarbetare i både Ljusdal och Stockholm förväntar vi oss att du har möjlighet att resa mellan kontoren löpande. Pratar svenska och engelska obehindrat för att kunna kommunicera med kollegor och kunder Intresserad? Vill du vara med i ett välmående bolag som just nu står i en utvecklingsfas där du har möjlighet att vara med att forma denna roll? Skicka in CV och personligt brev till [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan idag! Placeringsort: Stockholm eller Ljusdal

14 april 2025
Sista ansökan:
14 maj 2025
Strategiska rådgivare till GD-staben
Försäkringskassan
Lednings- och organisationsutvecklare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi söker nu två strategiska rådgivare till generaldirektörens stab (GD-staben) med placering i Stockholm. Ansvar och arbetsuppgifter För båda tjänsterna gäller att du ingår i en grupp som arbetar med att bistå och stödja generaldirektören, överdirektören och styrelsen i ledningsarbetet. Uppdraget avser främst att utifrån ett proaktivt förhållningssätt säkerställa att rätt fråga kommer upp i rätt tid och att inget glöms bort, och att säkerställa att kvalificerade beslutsunderlag och andra faktamaterial finns framme i rätt tid. Underlag tas fram genom kontakter med olika delar i organisationen eller externt eller, när så bedöms ändamålsenligt, genom egna utredningar och undersökningar. Båda tjänsterna är direkt underställda chefen för GD-staben. För båda tjänsterna söker vi dig som • har relevant examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga • har god förmåga att göra strategiska bedömningar och kan förstå och analysera komplexa frågor • kan växla mellan strategiska och praktiska frågor utifrån ledningens behov • är lyhörd, kan sätta aktuella frågor i sitt sammanhang, är noggrann med fakta och arbetar på ett strukturerat sätt • är initiativtagande, får saker att hända och tar ansvar för resultatet • har god förmåga att nätverka och samarbeta och använder det för att uppnå resultat • har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga, inklusive god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Det är meriterande om du • har erfarenhet från att arbeta i en ledningsstödjande funktion • har god kunskap om Försäkringskassans organisation och styrstruktur. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För den ena tjänsten kommer fokus framför allt att ligga på att tillsammans med kollegor samordna Försäkringskassans kontakter med Regeringskansliet, Riksdagen, Inspektionen för socialförsäkringen med flera myndigheter. Här söker vi dig som • har gedigen erfarenhet från arbete på strategisk nivå i offentlig verksamhet; särskilt av arbete med statliga myndigheters förutsättningar och villkor • har goda kunskaper om den statliga lagstiftnings- och budgetprocessen • har erfarenhet från arbete inom Regeringskansliet (RK) eller haft nära samarbete med RK t.ex. på annan myndighet. För den andra tjänsten kommer fokus att ligga på att tillsammans med kollegor arbeta med Försäkringskassans interna lednings- och styrprocesser, såsom att samordna och konsolidera frågor som rör myndighetens arbetsordning och organisation, beredningsprocess och övrig administrativ styrning. Här söker vi dig som • har erfarenhet från arbete på strategisk nivå i offentlig verksamhet • har goda kunskaper om styr- och ledningssystem i statliga myndigheter. Övrigt Två tillsvidareanställningar, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort Stockholm (Telefonplan). Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Charlotte Billinger 010-116 90 95 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Stig Lindblom, 010-116 90 63, [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Henrik Lindholm, 010-116 92 35, Saco-S: Lars-Göran Karlsson, 010-116 92 52, Henrik Schornack, 010-112 48 17, Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 4 maj 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

14 april 2025
Sista ansökan:
4 maj 2025
Verksamhetsspecialist till Verksamhetsstöd i Halmstad
Försäkringskassan
Lednings- och organisationsutvecklare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Utredningar, analyser och teamarbete Vi söker en Verksamhetsspecialist med inriktning lokaler till enheten för lokaler och fysisk säkerhet inom avdelningen för verksamhetsstöd. Vårt huvuduppdrag är att säkerställa att Försäkringskassan alltid innehar ändamålsenliga, effektiva och säkra lokaler med en god arbetsmiljö för sitt uppdrag. Enheten lokaler och fysisk säkerhet ansvarar för etablering, förvaltning och avveckling av Försäkringskassans lokaler. Detta innefattar även den fysiska säkerheten kopplat till myndighetens lokaler. Enheten är en rikstäckande organisation med ca 13 anställda, totalt för myndigheten är vi ca 14 000 medarbetare fördelade över hela landet. Som verksamhetsspecialist (lokalstrateg) kommer du att leda och samordna utvecklingsarbetet för en effektiv lokalförsörjning för Försäkringskassan. Du har ett övergripande ansvar för myndighetens lokalförsörjningsplan och säkerställer arbetet i lokalförsörjningsprocessen. Du planerar tillsammans med verksamheten strategisk lokalförsörjning på kort och långsikt. I tjänsten ingår ett övergripande ansvar för bevakning av myndighetens lokalbestånd, behov, nyttjande, avveckling, anskaffning av lokaler utifrån myndighets behov tillsammans med dina kollegor. Arbetet innebär även att arbeta med löpande analyser och kalkyler inom området, stöd till lokalstratger, projektledare, ta fram budgetunderlag kopplat till hyreskostnader, investeringar och andra rapporteringar inom området. Du rapporterar till myndighetens fastighetschef. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som  • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har flerårig arbetslivserfarenhet av kommersiell hyresjuridik, där du arbetat med lokalförsörjningsfrågor samt säkerhetsfrågor på strategisk eller operativ nivå, gärna en statlig myndighet • har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser • har goda kunskaper i projektledning och olika samverkansformer • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har förmåga att skapa ett användbart nätverk • kan förstå och analysera komplexa frågor • kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift. Det är meriterande om du • har erfarenhet av arbete inom beredskap så som kris, kontinuitet eller civilt försvar, från en större organisation, gärna en statlig myndighet • har god erfarenhet om Försäkringskassans organisation och ledningsprocesser • har god erfarenhet om processutveckling från administrativa myndigheter • har erfarenhet av att hålla presentationer för ledningsgrupper på strategisk nivå • har annan formell utbildning som exempelvis internutbildningar eller kurser inom säkerhet, kontinuitet eller beredskap • har erfarenhet av samordning, genomförande av uppföljning och verksamhetsanalyser • har erfarenhet av arbete inom beredskap så som kris, kontinuitet eller civilt försvar, från en större organisation, gärna en statlig myndighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I tjänsten ingår även resor. Placeringsort: Halmstad Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Rebecca Frisk, 010-113 71 03 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Laila Blomquist Eriksson, [email protected], 010-111 34 57 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Daniel Källström, 010-11 96 129, Saco-S: Johanna Grundström, 010-115 30 44. Seko: Cecilia Silverson, 010-115 26 18.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 5 maj 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

13 april 2025
Sista ansökan:
5 maj 2025
Verksamhetsutvecklare med fokus på systematisk cybersäkerhet
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Lednings- och organisationsutvecklare

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Till avdelningen för cybersäkerhet och samhällsviktiga kommunikationer söker vi nu en verksamhetsutvecklare med fokus på systematisk cybersäkerhet. Vi behöver dig som på övergripande nivå vill bidra till att stödja Sveriges samhällsviktiga organisationer i sitt förebyggande och systematiska säkerhetsarbete. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som Verksamhetsutvecklare kommer du systematiskt utvärdera och utveckla arbetssätt på enheten med målet att främja kvalitet och effektivitet samt struktur. I dina arbetsuppgifter ingår att: - bidra med strategiskt ledningsstöd till enhetschefen i form av exempelvis kartläggnings- och analysuppdrag, samt arbete med planering, uppföljning, mål och prioriteringar för enhetens leveranser - samordna och utveckla enhetens inre ledningssystem samt enhetens process för produktförvaltning - bidra till enhetens leveranser och uppdrag utifrån din tidigare profil, kompetens och erfarenhet inom systematiskt informations- och cybersäkerhetsarbete. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har akademisk utbildning inom relevant område för tjänsten, eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst två års erfarenhet arbete med verksamhetsutveckling och förändringsledning, och erfarenhet av arbete med informations- och cybersäkerhet på övergripande nivå, till exempel som CISO, informationssäkerhetssamordnare, informationssäkerhetsansvarig eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet av: - arbete inom offentlig sektor - arbete med verksamhetsstyrning, styrmodeller och kvalitetsledningssystem - arbete med övergripande processer inom planering och uppföljning - erfarenhet av att leda och samordna uppdrag/projekt - erfarenhet av arbete med övergripande informationshanteringsfrågor, exempelvis inom registratur- eller arkivområdet. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i den här rollen behöver du ha förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv, vara självgående och kunna sätta saker i en strategisk kontext. Du behöver också vara analytisk, initiativtagande, strukturerad och på ett pedagogiskt sätt kunna förmedla din kunskap. Arbetet kräver förmåga att kunna arbeta såväl enskilt som att samarbeta i team. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm på vårt kontor Tomteboda, och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Den nya enheten för systematiskt cybersäkerhetsarbete ansvarar för att ta fram föreskrifter, ge råd och stöd samt tillhandahålla utbildning för samhällsviktiga aktörer och andra organisationer inom cybersäkerhet, systematisk informationssäkerhet, IT-säkerhet och OT-säkerhet. Vi stöttar organisationer ur ett helhetsperspektiv genom cybersäkerhetsrådgivning, metodstöd och vägledningar, utbildningar, nätverkande samt kommunikation. Vi erbjuder en proaktiv verksamhet med fantastiskt kompetenta och hjälpsamma kollegor. Regeringen storsatsar på cybersäkerhet – och vi svarar upp!  Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor kontakta enhetschef Erika Oscarius. Facklig företrädare är Carl Önne SACO-S, Jan Herremo ST och Josefin Berglund eller Ann-Britt Paradis SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.  Välkommen med din ansökan senast den 27 april 2025. Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.

11 april 2025
Sista ansökan:
27 april 2025
BI Specialist
Verisure Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Verisure are looking for a skilled BI Engineer with expertise in PowerBI to join our team. The purpose of this role is to maintain and enhance our existing reporting systems in PowerBI, while also playing a key role in developing new reports and analytics solutions. You will work within the PowerBI and Snowflake ecosystem to create and implement new solutions in our designated applications.    Job Description    We are looking for a skilled and proactive Business Intelligence (BI) Specialist to join our team. In this role, you will be responsible for maintaining, developing, and optimizing reports, applications, and data flows, ensuring that stakeholders have easy access to actionable insights. You will work closely with various teams to streamline data processes, challenge requirements, and support the creation of a future-proof BI platform.    Key Responsibilities    * Maintain and generate reports and applications from relevant systems, ensuring they are accurate, timely, and meet the needs of stakeholders.  * Clarify, structure, and challenge requirements from stakeholders to optimize solutions, minimize the number of reports, and promote the use of existing reports.  * Develop, improve, and optimize reports, applications, and data flows to ensure that they remain relevant and efficient.  * Contribute to the creation of a future-proof, maintainable Business Intelligence platform that meets evolving business needs.  * Analyze data from various applications, summarize results, and draw actionable conclusions to support business decisions.  * Train colleagues and end-users on BI tools and applications, ensuring they have the knowledge and skills to leverage data effectively.  * Deliver...

10 april 2025
Sista ansökan:
10 maj 2025
Operations and Team coordinator Specialist
Shiv Trädgård AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om Oss Vi är ett växande Trädgårds AB som specialiserar sig på professionell trädgårdsskötsel, markanläggning och underhåll av grönytor för privata, kommersiella och kommunala kunder. Vi är kända för hög kvalitet, god service och en vänlig laganda. Nu söker vi en skicklig och driven specialist inom operativ & teamkoordination för att stärka vår verksamhet. Om Rollen Du kommer att spela en central roll i den dagliga planeringen, samordningen och optimeringen av vår drift. Det innefattar: Schemahantering Planera och hantera arbetsscheman och skift för medarbetare Samordna användning av fordon och utrustning mellan projekt Säkerställa effektiv bemanning under högsäsong och vid deadlines Följa upp och justera scheman baserat på väder, sjukfrånvaro eller ändrade projektbehov Teamledning Leda ett mindre team av trädgårdsarbetare och utomhuspersonal Fördela dagliga arbetsuppgifter och följa upp resultat och kvalitet Säkerställa efterlevnad av arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter på plats Stötta och motivera teammedlemmar i deras arbete Drift & Planering Analysera arbetsflöden och föreslå förbättringar Hjälpa till med säsongsplanering och resursfördelning Följa upp nyckeltal såsom produktivitet, projektavslut och resursanvändning Stötta interna utvecklingsprojekt kopplade till effektivitet och hållbarhet Vi Söker Dig Som Har Erfarenhet inom drift, logistik, teamledning eller planering (gärna inom trädgård, bygg eller liknande branscher) Stark organisationsförmåga och förmåga att hantera många rörliga delar Vana vid att använda digitala verktyg för schemaläggning, rapportering och planering Ledarskapsförmåga med en praktisk, lösningsorienterad inställning God kommunikationsförmåga Vi Erbjuder En trygg roll i ett växande, miljömedvetet företag Möjlighet att ta verkligt ansvar och göra skillnad Ett stöttande team och en flexibel arbetskultur Konkurrenskraftig lön och förmånspaket Utvecklings- och utbildningsmöjligheter Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

9 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Business Analyst (Temp) To Samsung!
MultiMind Bemanning AB
Lednings- och organisationsutvecklare

We are currently looking for a Business Analyst (Temp) to an exciting opportunity with our client Samsung! This is a consultancy opportunity starting as soon as possible. About the company: Help Us Create What Can´t Be Done Everything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today´s fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company´s survival. As we have done for 80 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. As Business Analyst, you will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers´ lives. Why join our team? This role will be part of the Management Control team in Samsung Electronics Nordic AB. Management control team is supporting the management group´s decision making. We have an overall view on the business status and monitor business performance from business planning to the actual outcome by tracking key performance indicators. We are also doing analysis in various business-related topics. Join us and improve yourself to be a problem solver! What will this role achieve? This role will be a core part in the Management control team by providing relevant analysis result to the management group timely. Active support as an in-house business consultant to the management group is the main responsibility. What will be your key deliverables? • Drive in-depth analysis on profitability in different level of dimension • Provide the ecomonic outlook in the Nordic region • Support ad-hoc request from top management • Support business planning (current month forecast, 3 month-rolling target plan) • Monitoring and verifying the month-end closing result What will be the jobs scope? • Leverage data analytics and visualization tools to deliver insights on operational trends and financial result regularly to management group • Assist with the preparation of weekly, monthly, quarterly, and annual internal and external reporting requests, as well as automating reporting processes • Play a strategic role in the monitoring and planning of the company´s different level of overhead cost • Participate in the simulation of profitability in business cases, as well as advanced quantitative analysis and financial models • Assist with other ad hoc tasks to ensure the Management control team manages its deliverables to Europe HQ and HQ What do we need for this role? • Academic degree in Business Administration, Finance or similar • Minimum two, preferably more years of business/financial analysis experience in the international environment • Excellence in MS Office (especially Excel) • Fluent in English. Swedish is a plus • Passionate to learn and grow • Good interpersonal skills (especially in the multicultural environment) • Flexible and agile • Organized and structured • Influential and energetic • Cooperative and independent Samsung is a dynamic company in a fast moving industry, there are many opportunities to grow and develop! In order to enjoy working with us you must be a person who appreciates tempo, change and to take own initiatives. Interested: If you are up for the challenge and reckon that this position fits your profile, we would like to hear from you. Apply today, as we are reviewing applications ongoingly and the position might be filled before the application deadline.

9 april 2025
Sista ansökan:
9 maj 2025
Driv innovation inom fordons-PLM Teamcenter BA-roll i Göteborg
Dabster Systems Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Role: BA - Teamcenter configuration Type; Contract Location: Gothenburg, Sweden (Hybrid) Job Description: we are seeking a highly skilled Business Analyst with focus on Teamcenter and its configuration capabilities. The BA will maintain and enhance already existing configuration solutions and be the go-to person when it comes to Teamcenter configuration questions. Support and hands-on training for our business units will be a part of the role as well as supporting during upgrades of Teamcenter and supporting services. Deliveries Support and maintain Polestar Teamcenter configuration solutions Together with business users and digital architects enhance configuration solutions Update and create training material Be the link between digital and configuration business users Competence requirements Teamcenter and Teamcenter Configuration BOM management Automotive experience Other requirements A team player that has a professional and helpful way towards our stakeholders. Being able to explain and document complex problems and solutions in different levels. The Team, Product Quality and Program Definition is a team that is part of the Digital Product Creation area. Work will also be carried out in close collaboration with the Product Engineering & Release Management team that resides in the same digital area, Competence Justification Please provide a detailed explanation of how the consultant meets the competence requirements outlined in this RFQ. Teamcenter and Teamcenter Configuration BOM management Automotive experience

9 april 2025
Sista ansökan:
9 maj 2025
Process Manager
Telenor Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Looking for a workplace for the future? At Telenor, you own your career. Here, you’ll have the opportunity to make the most of your dreams and expertise while contributing to technological innovations that are barely even imagined today. Innovations that we know will change the map for how we communicate and live our connected lives in the future. Are you looking for a workplace where you can make a difference in what matters most – relationships between people. What you will do As a Process Manager within our Broadband area, you’ll play a key role in ensuring smooth and efficient customer journeys for our fixed broadband solutions, including fiber and 5G broadband, as well as related hardware and processes. Your responsibility is to continuously optimize and improve our product processes—from billing and incidents to customer move, ensuring they work as planned while identifying opportunities for enhancement. You'll collaborate closely with both customers and customer care teams to enhance information flow, simplify operations, and drive change across the Broadband and cross-product areas. Your key responsibilities include: * Ensuring that product processes run smoothly and efficiently. * Identifying and driving process improvements to enhance customer experiences. * Contributing to long-term roadmaps for broadband products and processes. * Collaborating with customer care teams to ensure they understand and follow defined processes. * Developing a deep understanding of our broadband products and exploring new use cases to maximize value.This is an exciting opportunity to work in a dynamic and fast-paced environment alongside talented colleagues at Telenor! Who you are We believe you are a customer-focused problem solver with a passion for improving processes. You have a strong drive to learn, adapt, and challenge the status quo to create the best possible customer experience. Your excellent communication skills and ability to collaborate make you an invaluable team player. To succeed in this role, we believe you have: * Experience in process management at a professional level. * Knowledge of the Swedish telecom ecosystem. * Strong analytical skills and the ability to see the bigger picture. * The ability to drive change, both through structured project management and informal influence. * A flexible and adaptable mindset. * Fluency in Swedish and English, both written and spoken. A relevant academic background is a plus, but we value experience and problem-solving skills even more. Our promise to you We are better together. Here, you’ll be part of a family-like and inclusive culture, built on strong shared values and leadership that empowers you with both trust and confidence. We believe in enabling each other to act and make decisions, while always having each other’s backs through ups and downs. We support relationships and societies. Telenor plays a vital role in the society, giving your work a greater purpose. Every day, we create value for millions of people and maintain a customer-first approach where human relationships are at the heart of everything we do. We make room for life. Work from home up to two days a week, where your role allows it. The rest of the time, we create magic together at the office. You also get two ‘give-me-a-break’ days per year for extra time off, and our flexible working hours help you balance your time. We also support you through every stage of life with our benefits package. We invite you to a career in motion. Your development is at the center of our culture. We dedicate at least 40 hours per year for you to deepen your expertise, explore new areas, and develop in your role. Through Telenor Academy and other learning initiatives, you’ll have the tools and freedom to advance your career. When you want to broaden your horizons, we are present throughout the Nordics. Apply today! Will you take the next step in your career with us? We look forward to your application! We review applicants on an ongoing basis, so don’t wait—reach out today. If you would like to know more, please contact Karl-Johan Lundvist, [email protected].  We do not evaluate CVs sent directly to us on email.        Good to know  According to Telenor's policy, we conduct background checks on the final candidate for all recruitments.

9 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Analytiker med inriktning arbetsutbud
Pensionsmyndigheten
Lednings- och organisationsutvecklare

Analysavdelningen ansvarar för våra åtaganden som officiell statistikmyndighet för pensionsområdet samt för statistikproduktion för övriga externa användare. Vi förvaltar pensionsmodellen och analyserar och beskriver effekter för pensionssparare, pensionärer och samhälle. Vi utför försäkringsmatematiska beräkningar, prognoser och analyser. Om jobbet Pensionsmyndighetens analysavdelning består av cirka 45 medarbetare och ansvarar för att utvärdera pensionssystemets effekter för individ och samhälle, inräknat effekter av systemets administration. I vårt uppdrag ingår produktion och presentation av statistik, analys och prognoser. Syftet är bland annat att förse beslutsfattare, myndighetens tjänstemän samt, som ett långsiktigt mål, Sveriges alla pensionssparare och pensionärer, med bra beslutsunderlag. Vårt mål är att vara expert inom pensionsområdet och en källa till kunskap hos vår uppdragsgivare, allmänheten och pensionsaktörer. Den ökande medellivslängden sätter press på pensionssystemet eftersom de intjänade pensionsrätterna ska räcka under fler år än tidigare. Ett sätt att hantera det är att höja pensionsåldrarna och därigenom minska tiden som pensionär och öka tiden i arbetskraften. Pensionsmyndigheten arbetar med att öka förståelsen för och kunskapen om effekter av höjda pensionsåldrar, men även andra pensions- och arbetsmarknadspolitiska åtgärder som kan påverka individers beteenden, däribland pensioneringsbeslut och drivkrafter till arbete. Som analytiker med särskild inriktning mot arbetsmarknadsfrågor och äldres arbetsutbud förväntas du driva analysarbete och utveckla avdelningens förmåga och höja kunskapen på detta område. Du kommer även att arbeta med annan utvärdering och analys av såväl samhällets som individernas och hushållens ekonomi, samt av Pensionsmyndighetens interna administration av pensionsförmånerna. Analyserna görs både på uppdrag av Regeringskansliet och genom egeninitierade projekt. Som analytiker kommer du att ta fram relevant underlag från myndighetens analysdatabas och andra datakällor och bearbeta och analysera dessa data med adekvata statistiska metoder. Uttag görs främst genom SQL och R. Du kommer också att använda myndighetens simuleringsmodeller för pensionsberäkningar. Det kan även bli aktuellt att arbeta med myndighetens prognoser. Resultaten presenteras i olika rapporter och utredningar. Du förväntas självständigt kunna identifiera relevanta frågor för utvärdering, driva arbetet framåt och författa rapporter med hög stilistisk kvalitet. I arbetet ingår att på egen hand hantera stora datamängder och du bör därför ha tidigare programmeringskunskaper eller ett stort intresse av att lära dig det. I arbetet ingår också omvärldsbevakning inom det egna verksamhetsområdet och presentationer av såväl rapporter som pensionssystemet internt och externt, bland annat på återkommande frukostseminarier. Även deltagande i internationellt samarbete inom EU, OECD och ISSA kan förekomma. Du kommer att ingå i en grupp nationalekonomer, matematiker, statistiker och statsvetare med varierad bakgrund. Din profil Du är analytiskt lagd, noggrann, ser helheten och är drivande med förmåga att arbeta och inhämta nya kunskaper självständigt. Du kan författa välskrivna och lättförståeliga rapporter och information på ett pedagogiskt sätt. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift. Vidare har du lätt för att samarbeta och tycker om att skapa nya kontakter både internt och externt. Du har ett stort intresse för samhällsfrågor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för tjänsten. Vi söker dig som har: - akademisk examen, företrädesvis inom nationalekonomi, statistik eller statsvetenskap - erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete inom arbetsmarknadsfrågor, arbetsutbud eller motsvarande kunskaper via studier/forskning - vana vid programmering, analys och bearbetning av stora datamängder       Det är meriterande om du har: - erfarenhet av statistiska/ekonometriska metoder - programmeringskunskaper inom SQL och R - kunskap inom pension och angränsande socialförsäkringar - förståelse för statlig förvaltning och den politiska beslutsprocessen genom erfarenhet av arbete på myndighet eller regeringskansliet Vi erbjuder Ett myndighetsuppdrag som är viktigt på riktigt. En arbetsplats där vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar hybridarbetssätt med möjlighet till distansarbete och på kontoret utifrån en överenskommelse med arbetsgivare. Som statligt anställd har du även goda anställningsvillkor och ett förmånspaket med friskvård, flexibel arbetstid, lediga klämdagar samt goda semester- och pensionsvillkor. Bra att veta Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Analysavdelningen har Stockholm som arbetsort. Möjlighet att arbeta från annan ort där myndigheten har ett kontor kan diskuteras. Arbetet kan innebära resor till våra kontor ute i hela landet. Du kan läsa mer om våra förmåner och hur det är att jobba hos oss https://www.pensionsmyndigheten.se/om-pensionsmyndigheten/jobba-hos-oss/jobba-pa-pensionsmyndigheten.   Din ansökan Vi jobbar kompetensbaserat i hela processen och är måna om en inkluderande, rättvis, objektiv och kandidatvänlig process. Därför ber vi dig att besvara ett antal urvalsfrågor istället för att be om personligt brev. Vi kan komma att använda oss av arbetspsykologiska tester samt arbetsprov. Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 415 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 911 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Vi har ca 25 miljoner digitala kundkontakter per år. Vi är cirka 1700 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder. Vi gör pensionen enklare.  #LI-HYBRID

7 april 2025
Sista ansökan:
28 april 2025