Verksamhetsutvecklare med inriktning på dataanalys (hybrid)
Verket För Innovationssystem
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du nyfiken på hur data kan bidra till att utveckla samhället? Hos Vinnova – Sveriges innovationsmyndighet – får du möjlighet att arbeta med verksamhetsdata med fokus på våra uppdrag och insatser. Vi söker dig som vill bidra till att skapa insikter som stärker vår förmåga att fatta strategiska beslut. Vinnovas uppdrag är att främja hållbar tillväxt och stärka Sveriges konkurrenskraft genom välgrundade satsningar på forskning och innovation. Vi erbjuder Vinnova är en modern myndighet med stort fokus på hållbarhet, både ur ett internt och ett externt perspektiv. Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. För att nå dit ger vi dig bland annat goda möjligheter till kompetensutveckling, generös friskvård och ett brett utbud av personalaktiviteter. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm och har en öppen, innovativ och samarbetsorienterad kultur. Läs gärna mer om oss och vårt arbetsgivarerbjudande här. Om rollen Du kommer att arbeta på enheten för Datadriven utveckling, som är en del av avdelningen Verksamhetsutveckling och stöd, som också innefattar enheterna för Processutveckling och utvärdering, HR, IT och Ekonomi. Datadriven utveckling är ett prioriterat område för Vinnova och vi behöver nu förstärka vårt team med ytterligare en medarbetare. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor inom olika områden, som systemutveckling, datahantering, informationsstyrning, AI och dataanalys. Du ingår även i Vinnovas Datateam. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt med datadelning inom myndigheten. Arbetet syftar till att skapa bättre beslutsstöd, främja datadriven utveckling och möjliggöra effektiv myndighetssamverkan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • analysera verksamhetsdata kopplade till våra uppdrag och satsningar. • dokumentera begrepp, relationer och hur de förhåller sig till våra olika processer. • leda och delta i utveckling av datadelning i standardiserade format, tillsammans med andra myndigheter. • hantera projektadministration, såsom protokoll, rapporter och annan dokumentation. • informera om vårt arbete med dataledning på olika sätt. Kvalifikationer Krav: - Högskole- eller universitetsexamen - Minst fem års erfarenhet av arbete med verksamhetsdata inom en statlig myndighet - Erfarenhet av forskningsfinansiering och av att strukturera och analysera data kopplad till denna - God förståelse för statliga myndigheters uppdrag och regelverk - Goda kunskaper i dataanalysverktyg, t ex som Power BI, Qlik Sense eller liknande samt goda kunskaper i Microsoft Office. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och motivation. Vi söker dig som motiveras av Vinnovas uppdrag att främja hållbar samhällsutveckling och ett ekonomiskt, socialt och miljömässigt hållbart näringsliv.   I rollen som verksamhetsutvecklare med inriktning på dataanalys är det viktigt att du är noggrann och kvalitetsmedveten. Du kommer att ha nytta av din förmåga att skapa struktur och vara uthållig. Eftersom du också kommer att vara projektledare med flera olika kontaktytor, både internt och externt med olika aktörer på andra myndigheter, behöver du också vara kommunikativ och bra på att leda samarbeten. Vinnova är en lärande organisation och vi ser gärna att även du delar med dig av dina idéer och kunskaper. Våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod genomsyrar ditt dagliga arbete. Placering Vi tillämpar hybridarbete, där våra medarbetare har möjlighet att kombinera arbete hemifrån och på kontoret. Minst hälften av arbetstiden ska förläggas till vårt aktivitetsbaserade kontor på Mäster Samuelsgatan 56, som ligger ett par minuters promenad från Stockholms centralstation. Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning.  Om Vinnova Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi öppnar upp för innovation som ger hållbara lösningar och stärker svensk konkurrenskraft. Läs mer på vinnova.se Kontakt Vill du veta mer? Kontakta gärna Peter Eriksson, som är enhetschef på avdelningen Verksamhetsutveckling och stöd, via telefon 08-473 3003 eller e-post [email protected] Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp. Fackliga kontaktpersoner Företrädare för ST är Jonathan Nylander 08-473 3024. För SACO är det Karin Stenström 08-473 3152. Ansökan Välkommen att ansöka till oss via vår rekryteringsportal senast 2025-07-10. Med anledning av semestertider är vi tillgängliga för att svara på frågor om tjänsten och processen under vecka 26–28 samt från och med måndag vecka 33. Inför att du skickar in din ansökan vill vi att du läser informationen om vår rekryteringsprocess här och bisysslor här. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten. Vinnova arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du inte ska skicka in ett personligt brev.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Förvaltningsledare Verksamhet - FO Asyl och Tillstånd
Migrationsverket
Lednings- och organisationsutvecklare

På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Som anställd på Migrationsverket får du möjlighet att påverka och förändra. Vi erbjuder dig en bra balans mellan arbete och fritid och goda möjligheter till distansarbete. Andra förmåner vi erbjuder vid anställning är exempelvis friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt ersättning upp till 90 % av lönen vid föräldraledighet. Vi söker nu två förvaltningsledare verksamhet till Processområde Asyl och Processområde Tillstånd. I rollen Förvaltningsledare verksamhet tillhör du digitalisering och utvecklingsavdelningen (DUA) och Processområde Asyl och Processområde Tillstånd. Du kommer arbeta med myndighetens förvaltning inom Asyl- och Tillståndsområdet. Processområde Asyl består av 18 medarbetare, varav 5 arbetar med förvaltning av IT-stöd. Processområde Tillstånd består av 22 medarbetare, varav 5 personer arbetar med förvaltning av IT-stöd. Övriga på enheterna arbetar med förvaltning, utveckling och uppföljning av de olika processerna. Arbetsuppgifter Du leder förvaltningsobjektet och dess utveckling av verksamhetens IT-stöd i nära samarbete med verksamhetens övriga förvaltningsledare. Du har ett övergripande ansvar för alla komponenter inom objektet, utifrån ett verksamhetsperspektiv. Som en del av förvaltningsteamet underlättar du förvaltningsobjektets behov av utveckling, drift och support. Du leder förvaltningsteamet och tillsammans med förvaltningsledarna. Ni upprättar en årlig och löpande förvaltningsplan och rapporterar till en styrgrupp. Du ansvar även för resursäskande- och budgetuppföljning. Du fångar verksamhetens behov och formulerar verksamhetskrav, prioriterar och samordnar. Du planerar, fördelar, samordnar och följer upp förvaltningsuppdrag. Du upprätthåller kontakter med både den operativa verksamheten samt IT-verksamheten. Tidsestimering och planering av förvaltnings- eller utvecklingsuppdrag ingår också i ditt ansvar. I arbetet ingår även omvärldsbevakning, leverantörs- och avtalsuppföljning samt informera verksamheten om nyheter som rör förvaltningsobjektets verksamhet. Vem är du? Du är en god representant för Migrationsverket. Du leder, planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitet och lägger stor vikt vid att du lever upp till dessa krav. Du har en analytisk förmåga och förmågan att på eget initiativ identifierar frågor som behöver utredas vidare. Du tar dig an dina uppgifter på ett lösningsorienterat vis med hänsyn till hela verksamhetens bästa. Arbetet kräver att du är prestigelös och har en god samarbetsförmåga och skapar engagemang och delaktighet. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Du som söker har - en akademisk utbildning med juridisk-, samhällsvetenskaplig-, eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som är relevant för befattningen. - erfarenhet av att leda, driva, planera och koordinera större uppdrag eller projekt - flerårig erfarenhet av ledning inom statlig verksamhet - god kommunikativ förmåga och du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska - svenskt medborgarskap Det är meriterande om du har - aktuell erfarenhet och god kännedom om Migrationsverkets uppdrag och verksamhet - god kunskap om de IT-stöd som är relevanta Migrationsverkets verksamhet - erfarenhet av ledning inom asyl och- eller tillståndsärenden - utbildning inom förvaltningsledning - erfarenhet inom förvaltningsledning Upplysningar Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning Arbetstid: Kontorsarbetstid med flextid alternativt med möjlighet till förtroendearbetstid enligt överenskommelse Placeringsort: Malmö, Stockholm, Göteborg eller Norrköping Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Läs om våra anställningsförmåner: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 17 juli. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner.  https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html  Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Avonova Hälsa söker Business Analyst
Avonova Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och deras medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. Är du vår nya Business Analyst? Älskar du att borra i data och skapa faktabaserade analysunderlag för smarta affärsbeslut? Brinner du för ESG-frågor (miljö, socialt ansvar och bolagsstyrning) och har ett starkt driv att förbättra operativa processer och resultat? Vill du vara med och skapa verklig förändring för verksamhetens utveckling och långsiktiga effektivitet? Då kan det vara dig vi söker för rollen som affärsanalytiker, Business Analyst, för den svenska verksamheten.   I rollen som Business Analyst har du en central funktion för att säkerställa en effektiv utveckling och implementering av Avonovas strategi. Du är en nyckelresurs i det operativa ledningsteamet och arbetar nära verksamheten med fokus på resursplanering och leveransstöd. Du ansvarar för att driva och utveckla analyser och rapporter för beläggningsgrad och resursplanering. Du bidrar till att öka användningen av smarta digitala verktyg och dess utveckling genom samarbete och kravställning mot IT och systemexperter. Du identifierar utvecklingsområden, utformar förslag på operativa förbättringsåtgärder och säkerställer att dessa åtgärder implementeras inom organisationen.  Rollen kräver en god analytisk förmåga, ett proaktivt arbetssätt samt en stark drivkraft att omvandla insikter till konkreta åtgärder som främjar ökad effektivitet och uppfyller verksamhetens mål. I rollen rapporterar du till vår operativa chef och det finns möjlighet till placering i centrala Stockholm eller Linköping. Arbetsuppgifter Som Business Analyst ansvarar du för att genomföra analyser och skapa rapporter i Power BI, säkerställa hög kvalitet på bokningar och registreringar som grund för effektivt resursutnyttjande och korrekt fakturering. Du får driva förbättringsarbete relaterat till datakvalitet, analys, systemanvändning och processeffektivitet. I rollen kommer dina uppgifter bland annat inkludera att:  - System- och processkvalitet: - Styra bokningar och registreringar av digitala och fysiska leveranser baserat på vår nationella leveransstrategi och beläggning.  - Analysera och följa upp avvikelser i bokningsprocessen.  - Råd och stöd: - Stötta operativ chef och samarbeta med kundcenter, teamledare samt operativa områdeschefer för effektiv verksamhet.  - Superanvändare i J4 (system för tidböcker), Avonova Booking och Power BI. - Bidra till dokumentation och förbättring av arbetsprocesser och rutiner.  - Utveckling:  - Analysera data och utforska AI och nya metoder för att identifiera förbättringsområden och optimera processer.  - Identifiera digitala möjligheter för att maximera användningen av systemen och verktyg.  Kvalifikationer - Kandidatexamen och gärna en masterexamen i ekonomi, finans, management eller motsvarande. - Minst 2 års erfarenhet av strategiimplementering eller liknande arbete. - Starkt intresse för arbete med ESG. - God vana av arbete i Microsoft Office-paketet, framförallt i Excel, Power BI.  - Du är bevisat nyfiken på AI och hur nya digitala verktyg kan förändra verksamheten. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.  - Det är meriterande om du har erfarenhet av bokning och resursplanering. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och kvalitetsmedveten. Du är analytisk, initiativtagande och har en god förmåga att kommunicera lösningar på problem. Du trivs som organisatör och med arbete i breda kontaktytor. Om du är redo för en spännande utmaning där du får möjlighet att påverka och utvecklas, så är detta rätt roll för dig! Vi erbjuder Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval, ansök därför så snart som möjligt. För att ansöka denna tjänst vänligen klicka här: https://avonova.varbi.com/se/what:job/jobID:837708/ Vill du veta mer, kontakta operativ chef Klas Nordén på mejladress [email protected] Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Avonova Hälsa söker Business Analyst
Avonova Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och deras medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. Är du vår nya Business Analyst? Älskar du att borra i data och skapa faktabaserade analysunderlag för smarta affärsbeslut? Brinner du för ESG-frågor (miljö, socialt ansvar och bolagsstyrning) och har ett starkt driv att förbättra operativa processer och resultat? Vill du vara med och skapa verklig förändring för verksamhetens utveckling och långsiktiga effektivitet? Då kan det vara dig vi söker för rollen som affärsanalytiker, Business Analyst, för den svenska verksamheten.   I rollen som Business Analyst har du en central funktion för att säkerställa en effektiv utveckling och implementering av Avonovas strategi. Du är en nyckelresurs i det operativa ledningsteamet och arbetar nära verksamheten med fokus på resursplanering och leveransstöd. Du ansvarar för att driva och utveckla analyser och rapporter för beläggningsgrad och resursplanering. Du bidrar till att öka användningen av smarta digitala verktyg och dess utveckling genom samarbete och kravställning mot IT och systemexperter. Du identifierar utvecklingsområden, utformar förslag på operativa förbättringsåtgärder och säkerställer att dessa åtgärder implementeras inom organisationen.  Rollen kräver en god analytisk förmåga, ett proaktivt arbetssätt samt en stark drivkraft att omvandla insikter till konkreta åtgärder som främjar ökad effektivitet och uppfyller verksamhetens mål. I rollen rapporterar du till vår operativa chef och det finns möjlighet till placering i centrala Stockholm eller Linköping. Arbetsuppgifter Som Business Analyst ansvarar du för att genomföra analyser och skapa rapporter i Power BI, säkerställa hög kvalitet på bokningar och registreringar som grund för effektivt resursutnyttjande och korrekt fakturering. Du får driva förbättringsarbete relaterat till datakvalitet, analys, systemanvändning och processeffektivitet. I rollen kommer dina uppgifter bland annat inkludera att:  - System- och processkvalitet: - Styra bokningar och registreringar av digitala och fysiska leveranser baserat på vår nationella leveransstrategi och beläggning.  - Analysera och följa upp avvikelser i bokningsprocessen.  - Råd och stöd: - Stötta operativ chef och samarbeta med kundcenter, teamledare samt operativa områdeschefer för effektiv verksamhet.  - Superanvändare i J4 (system för tidböcker), Avonova Booking och Power BI. - Bidra till dokumentation och förbättring av arbetsprocesser och rutiner.  - Utveckling:  - Analysera data och utforska AI och nya metoder för att identifiera förbättringsområden och optimera processer.  - Identifiera digitala möjligheter för att maximera användningen av systemen och verktyg.  Kvalifikationer - Kandidatexamen och gärna en masterexamen i ekonomi, finans, management eller motsvarande. - Minst 2 års erfarenhet av strategiimplementering eller liknande arbete. - Starkt intresse för arbete med ESG. - God vana av arbete i Microsoft Office-paketet, framförallt i Excel, Power BI.  - Du är bevisat nyfiken på AI och hur nya digitala verktyg kan förändra verksamheten. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.  - Det är meriterande om du har erfarenhet av bokning och resursplanering. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och kvalitetsmedveten. Du är analytisk, initiativtagande och har en god förmåga att kommunicera lösningar på problem. Du trivs som organisatör och med arbete i breda kontaktytor. Om du är redo för en spännande utmaning där du får möjlighet att påverka och utvecklas, så är detta rätt roll för dig! Vi erbjuder Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval, ansök därför så snart som möjligt. Vill du veta mer, kontakta operativ chef Klas Nordén på mejladress [email protected] Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

24 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Expert IT / Business Analyst (with Power BI /SQL expertise)
RJVH Consulting AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Job Description We are looking for an Advanced IT Business Analyst with a strong background in data analysis and visualization, to join our agile and fast-paced team. You will play a key role in bridging the gap between business and technology, contributing to solutions that support mission-critical decision-making in the credit risk domain. Key Responsibilities Conduct advanced data analysis using SQL / Power BI; experience in Python/SAP Analytics is a plus. Good Experience in handling Finance data models. Handle large and complex datasets with confidence and efficiency. Translate business requirements into clear, high- and low-level technical solutions. Act as a liaison between business stakeholders and the IT development team. Create and validate functional test cases; support Unit Testing, Integration testing, and UAT testing phases. Communicate effectively within an agile setup and deliver high-quality solutions. Leverage Power BI (5+ years) to design dashboards and analytical reports that support business KPIs and strategic decisions. Must-Have Skills & Experience 6–8 years of total IT experience, with at least 5+ years in a IT/Business analyst role. Minimum 5 years of hands-on Power BI experience, including DAX, data modeling, and visualization best practices. Strong problem-solving and analytical thinking skills. Functional understanding of Credit Risk is an advantage. Excellent communication and stakeholder management skills.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Analytiker med erfarenhet av kostnadsberäkningar och ekonomisk analys
E-Hälsomyndigheten
Lednings- och organisationsutvecklare

Trivs du i en bred roll där du får arbeta med analys och utveckling? Vill du kombinera din kompetens som analytiker med ett samhällsengagemang där du skapar nytta för Sveriges invånare? Då kan det här vara en roll för dig. Myndigheten har genomgått en omorganisation. På avdelning Analys och statistik finns många professioner och kompetenser. I rollen som analytiker kommer du att arbeta både självständigt och i team med andra analytiker. Om tjänsten I den här rollen arbetar du med att stötta upp vårt team som arbetar med konsekvensanalyser i regeringsuppdrag med kostnadsberäkningar. Du kommer även att medverka i, ta initiativ till och driva analyser som utgör underlag för utvecklingen av digitaliseringen inom hälso- och sjukvård, tandvård och socialtjänst. Om dig Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Därför söker vi dig som är van att arbeta självständigt, gärna tar initiativ och kan driva processer framåt. Då du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor utgår vi från att du trivs med att arbete i team. I rollen kommer du att arbeta med komplexa frågor vilket kräver att du har en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt.   Vi söker dig som har: • akademisk examen på minst magister- eller mastersnivå med tyngd i nationalekonomi eller motsvarande • erfarenhet av olika typer av kostnadsberäkningar • god förmåga att skriva och sammanfatta texter samt analysrapporter på svenska • erfarenhet av arbete på regeringskansliet. Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet av digitaliseringsfrågor • erfarenhet av hälso- och sjukvårdsfrågor. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Cecilia Enström Öst: 010-175 37 08 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 4 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 4/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

18 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Analytiker med erfarenhet av kostnadsberäkningar och ekonomisk analys
E-Hälsomyndigheten
Lednings- och organisationsutvecklare

Trivs du i en bred roll där du får arbeta med analys och utveckling? Vill du kombinera din kompetens som analytiker med ett samhällsengagemang där du skapar nytta för Sveriges invånare? Då kan det här vara en roll för dig. Myndigheten har genomgått en omorganisation. På avdelning Analys och statistik finns många professioner och kompetenser. I rollen som analytiker kommer du att arbeta både självständigt och i team med andra analytiker. Om tjänsten I den här rollen arbetar du med att stötta upp vårt team som arbetar med konsekvensanalyser i regeringsuppdrag med kostnadsberäkningar. Du kommer även att medverka i, ta initiativ till och driva analyser som utgör underlag för utvecklingen av digitaliseringen inom hälso- och sjukvård, tandvård och socialtjänst. Om dig Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Därför söker vi dig som är van att arbeta självständigt, gärna tar initiativ och kan driva processer framåt. Då du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor utgår vi från att du trivs med att arbete i team. I rollen kommer du att arbeta med komplexa frågor vilket kräver att du har en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt.   Vi söker dig som har: • akademisk examen på minst magister- eller mastersnivå med tyngd i nationalekonomi eller motsvarande • erfarenhet av olika typer av kostnadsberäkningar • god förmåga att skriva och sammanfatta texter samt analysrapporter på svenska • erfarenhet av arbete på regeringskansliet. Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet av digitaliseringsfrågor • erfarenhet av hälso- och sjukvårdsfrågor. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Cecilia Enström Öst: 010-175 37 08 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 4 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 4/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

18 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Kvantitativ analytiker till kund inom läkemedelsbranschen!
Academic Work Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Brinner du för dataanalys och samhällsekonomi? Har du erfarenhet av att arbeta med stora datamängder och är intresserad av att analysera läkemedelsmarknaden? Då är det dig vi söker till rollen som kvantitativ analytiker till vår kund inom läkemedelsbranschen. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Vårt kund är ledande inom analys och utveckling av läkemedelsmarknaden. Vi söker nu en kvantitativ analytiker som kan bidra med sin expertis inom dataanalys och samhällsekonomi. Du kommer att arbeta med att analysera svenska försäljningsdata, internationella prisjämförelser och rapporter från europeiska branschorganisationer. Din uppgift blir att översätta dessa analyser till svenska förhållanden och bidra med insikter som fångar företagens perspektiv. Som kvantitativ analytiker kommer du att ha en central roll i att genomföra egna analyser och strukturera data. Du kommer att arbeta nära deras chefsekonom och bidra till att utveckla deras kapacitet att genomföra egna analyser. Vi söker både juniora och seniora analytiker som är prestigelösa och öppna för att ta sig an denna rollen! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Analysera svenska försäljningsdata och internationella prisjämförelser. * Granska och översätta rapporter från europeiska branschorganisationer. * Genomföra egna analyser och strukturera data. * Samarbeta med kollegor och kommunicera analysresultat. * Arbeta med stora datamängder. VI SÖKER DIG SOM - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. - Har erfarenhet av att arbeta med dataanalys och samhällsekonomi. - Är prestigelös och strukturerad. - Är initiativtagande, kommunikativ och noggrann. Meriterande - Erfarenhet från läkemedelsmarknaden eller apoteksmarknaden. - Arbetslivserfarenhet från en myndighet. - Programmering i Python. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Flödesanalytiker
ICA Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Flödesanalytiker Vi söker en driven, kreativ och analytiskt orienterad individ för rollen som Analytiker. Som Flödesanalytiker kommer du att vara ansvarig för att samla in, analysera och tolka lastbärarflöden för att ge insikter och stödja strategiska beslut inom organisationen. Om jobbet som Flödesanalytiker Du kommer ingå i ett team på 10 personer som ansvarar för lastbärarflödet inom hela ICA Sverige, jobba tvärfunktionellt med transport, drift, leverantörer och kunder. Du kommer att göra datainsamlingar, analyser och presentationer av både kvalitativa och kvantitativa data för relevanta intressenter. Du kommer att medverka som analysresurs i större projekt och inköp, leda utredningar självständigt och utföra egna analysarbeten. Variationen i analysuppdrag kommer att vara stor och kommer omfatta utveckling/ integrering samt förvaltning av befintliga plattformar som PowerBI, Celonis och WMS system. Är du den vi söker? Kandidatexamen inom datavetenskap, statistik, ekonomi, matematik eller liknande område. Meriterande med magisterexamen eller liknande. Meriterande av erfarenhet av att arbeta med dataanalys och statistiska verktyg högt meriterat SQL eller liknande. Starka analytiska och problemlösningsfärdigheter med förmåga att omsätta data till användbar information och insikter. Utmärkta kommunikationsfärdigheter med förmåga att presentera komplexa tekniska koncept på ett begripligt sätt. Erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team och hantera flera projekt samtidigt. Därför ska du välja ICA Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också rätt bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen. Läs mer om livet på ICA här. Vad händer nu? Vill du veta mer om jobbet kontakta: Rekryterande chef: Anes Gogalic 076 4951783 Fackligt ombud Unionen: Umit Dag [email protected] Sista ansökningsdag 2025-08-29, rekryteringsprocessen sker fortlöpande. ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning. Läs mer om hur det är att jobba på ICA.

17 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Analytiker Operativ Lägesinformation Vikariat
Försvarsmakten
Lednings- och organisationsutvecklare

Nu söker vi dig som vill arbeta på en spännande arbetsplats i händelsernascentrum. Som analytiker vid Avdelningen Operativ Lägesinformation (OLi) kommer du vara en del av en arbetsgrupp som producera beslutsunderlag till Försvarsmakters operativa chef och dennes stab. OLi tillhör förbandet FMTIS men tjänstgör vid Operationsledningen (OPL) vid förbandet Högkvarteret. Operationsledningens uppdrag är att planera, leda och följa upp Försvarsmaktens operationer, både i Sverige och utomlands. OLi är en funktion som utifrån högre chefs informationsbehov skriver rapporter och tar fram lägesbilder. I arbetet som analytiker ingår bland annat att inhämta, strukturera, bearbeta och analysera information samt producera skriftliga underlag som berör Försvarsmaktens nationella och internationella verksamhet. Du kommer även muntligt presentera underlagen i olika forum. Du behöver trivas med att genomföra rutinuppgifter men samtidigt vara flexibel och ha förmåga att anpassa dig till skiftande förutsättningar. Dessa egenskaper är viktiga eftersom arbetet i en operativ miljö behöver anpassas efter händelseutvecklingen i omvärlden och uppgiftställarens informationsbehov. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Inhämta, strukturera, bearbeta och analysera information från olika källor. • Producera skriftliga rapporter och lägesbilder. • Delta och företräda funktionen i olika forum. • Förbereda och genomföra muntliga presentationer. • Delta i utveckling av avdelningens gemensamma produkter. • Delta i erfarenhetsarbeten. Kvalifikationer: • Kandidatexamen inom relevant ämnesområde, exempelvis statsvetenskap eller internationella relationer. • Minst 2 års relevant och aktuell arbetslivserfarenhet. • God datorvana och kunskap i Officepaketet. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande: • Relevant och aktuell erfarenhet av strukturerad bearbetning och analys. • Aktuell och relevant erfarenhet av produktion av skriftliga beslutsunderlag. • Aktuell och relevant tidigare tjänstgöring inom Försvarsmakten eller annan myndighet. • Aktuell och relevant kunskap om Nato:s operativa verksamhet. • Erfarenhet av att hantera sekretessbelagd information. Personliga egenskaper För att trivas hos oss är det viktigt att du är självständig, initiativrik, noggrant och håller uppsatta deadlines. Du gillar att arbeta strukturerat, har ett gott ordningssinne och god datorvana. Du är lyhörd och kommunikativ med en god samarbetsförmåga och kan arbeta proaktivt och självständigt även om målet inte alltid är tydligt. Du känner stort ansvar för det du åtar dig och har högt säkerhetsmedvetande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Befattningen är ett vikariat på 12 månader. Tillträde snarast möjligast. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm. Arbetsprov kan komma att genomföras under rekryteringsprocessen. Bifoga CV och personligt brev som motiverar varför du är lämplig för tjänsten. Anställningen är placerad i säkerhetsklass. Kontaktinformation Fackliga kontaktpersoner vid FMTIS nås via växeln på telefonnummer 019-39 35 00. • OFR/O Heikki Videll • OFR/S Martin Sparr • SACO Agnetha Landquist • SEKO Matz Felix Upplysningar om tjänsten lämnas av rekryterande chef via e-post: [email protected] För information om avtal och villkor kontakta HR-generalist Hanna Ottosson som nås via växeln. Välkommen med din ansökan senast den 2025-07-09 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

13 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025