Utredningsansvarig
Ansvar och Säkerhet i Europa AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Utredningsansvarig Rollen som utredningsansvarig hos oss är varierande och mycket lärorik. Arbetet på avdelningen för utredning/bakgrundskontroller innebär tätt samarbete med företages andra avdelningar, delta i ledningsgruppen och rapportering till och VD. Vi söker dig med akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, journalistik eller annan relevant utbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete med bakgrundskontroller/utredningar/due diligence/granskningar av individer och/eller bolag, gärna med inriktning på arbetslivskriminalitet och ekonomisk brottslighet. Du kan dessutom kommunicera flytande på svenska och engelska och har god kunskap inom svensk- och EU-rätt kopplat till följande områden: skatt (inkl inkomstskatt, skatt på lön, sociala/arbetsgivaravgifter m m), utstationering och utsändning, migrationsrelaterade frågor. Det är meriterande om du: har goda kunskaper från myndighet, arbete hos juristbyrå, skatteverket och polis har erfarenhet av att utreda ekonomisk brottslighet; kan polska, litauiska, lettiska, eller estniska. Du kommer att arbeta med bland annat följande arbetsuppgifter: Ansvara för utredningsavdelningen i Stockholm rekrytera, utbilda analytiker, driva utredningsavdelningen med backgrundskontroller, utredningar och revisioner, sitta i ledningsgruppen och rapportera till VD. Dina personliga egenskaper: För att lyckas i rollen som utredare/analytiker är du analytisk, strukturerad, och lösningsorienterad, har en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Du är flexibel och prestigelös då detta är viktigt för att kunna arbeta i en liten men snabbväxande organisation. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare anställning Hör gärna av dig till [email protected] om du har några frågor och/eller med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

4 april 2025
Sista ansökan:
4 maj 2025
Strategy Analyst
Incluso AB
Lednings- och organisationsutvecklare

We are looking for a Strategy Analyst for a global company in Gothenburg. Start ASAP, 8 months limited contract to begin with, possibility for extension after that. Position Summary The Strategy Analyst will play a key role in coordinating the development of the corporate strategy and facilitating the Corporate Strategy Development The assignment 1. Corporate Strategy Development: • Support to develop and refine the corporate strategy, ensuring alignment with the company’s vision and market opportunities. • Act as the central coordinator, gathering inputs and consolidating them into a unified strategic framework. • Support the identification and prioritization of strategic initiatives to achieve long-term corporate objectives. 2. Business Plan Coordination: • Work closely with core teams and functional teams to develop an actionable business plan that translates the corporate strategy into achievable action items. • Coordinate cross-functional inputs, ensuring alignment with financial, operational, and strategic priorities. • Facilitate collaboration between Solution Units and functional teams to address dependencies and streamline implementation. 3. Support for Strategic Meetings and Material Development: • Assist in the preparation and facilitation of quarterly review meetings, ensuring discussions are data-driven and aligned with strategic priorities. • Provide support for other occasions requiring presentations, reports, or strategic materials, collaborating with relevant teams to ensure high-quality deliverables. • Support the Head of Corporate Strategy in preparing regular updates and recommendations for MT discussions. Qualifications: Education: Bachelor’s degree in Business Administration, Management, or a related field. An advanced degree (e.g., MBA) is highly preferred. Experience: 2-4 years of experience in management consulting, with a proven track record in strategic planning and execution. Strong understanding of the connected mobility domain and its key trends, challenges, and opportunities. Skills: Strong project management skills, with the ability to coordinate multiple teams and stakeholders effectively. Excellent communication and interpersonal skills to engage with senior leadership and cross-functional teams. Analytical mindset with a focus on connecting strategic objectives to actionable plans. Proficiency in tools such as Microsoft Office (Excel, PowerPoint) and business collaboration platforms (e.g., Confluence, Miro). Languages requirements: Fluency in English and Swedish. This is a full-time consultant position through Incluso in Gothenburg. Start is ASAP, 8 months limited contract to begin with, possibility of extension after that. This role is 100% on-site in Gothenburg. Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Marianne Nilsson, recruiter at Incluso.

2 april 2025
Sista ansökan:
2 maj 2025
IT Business Analyst till ledande företag inom säkerhetslösningar
MultiMind Bemanning AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi söker en IT Business Analyst i Linköping till ett globalt ledande företag inom avancerade säkerhetslösningar. Detta är ett spännande konsultuppdrag som erbjuder en unik möjlighet att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö.  Om rollen: Som IT Business Analyst kommer du att vara en nyckelspelare i att driva förstudier, verksamhetsförändringar och kravhantering i tidiga faser av projekt. Du arbetar nära olika verksamhetsområden och samarbetar med arkitekter, teamledare, Scrum Masters och projektledare för att skapa strukturerade och tydliga krav. Uppdragen varierar i omfattning och karaktär, vilket kräver en flexibel och analytisk arbetsstil. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Omsätta verksamhetens förfrågningar till hanterbara uppdrag • Genomföra förstudier och samla in grundläggande krav • Leda workshops och kravhanteringsprocesser • Samarbeta med nyckelpersoner för att säkerställa affärsinsikter och tekniska krav • Skapa struktur och transparens i en komplex IT-miljö Vi söker dig som har: • Gedigen erfarenhet av IT Business Analysis och kravhantering • Bred IT-kunskap och förståelse för verksamhetsprocesser • Erfarenhet av att arbeta med förstudier och upphandlingar • Förmåga att leda workshops och hantera intressenter på olika nivåer • Stark kommunikations- och samarbetsförmåga • Ett strukturerat och analytiskt arbetssätt Om du brinner för IT och verksamhetsutveckling och har erfarenheten vi söker, ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

2 april 2025
Sista ansökan:
2 maj 2025
UX-writer till Försäkringskassan i Stockholm
Försäkringskassan
Lednings- och organisationsutvecklare

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Kommunikationsavdelningen på Försäkringskassan består av drygt 60 medarbetare. Avdelningen ansvarar för att leda, utveckla och stödja myndighetens interna och externa kommunikation och myndighetens grafiska profil. Vi förvaltar och utvecklar myndighetens intranät och externa webbplatser och vi driver myndighetens klarspråksarbete. Avdelningen är indelad i fyra verksamhetsområden, varav ett är Digital kommunikation. Vi finns i LM Ericssons gamla fabrik på Telefonplan i södra Stockholm. Utveckling, webbkommunikation och samarbete Vill du göra skillnad för miljontals människor genom tydlig och tillgänglig digital kommunikation? Som ux-writer på Försäkringskassan är du med och gör komplexa regelverk begripliga för alla. Här får du arbeta med digital kommunikation som verkligen påverkar människors vardag. Vi söker en senior ux-writer som har erfarenhet av att driva utveckling och påverka arbetssätt i en organisation. Du har också en god förståelse för struktur, navigation och text och vet hur man skapar användarvänligt innehåll. För att trivas i rollen tror vi att du har en pedagogisk förmåga och ett intresse för att lära andra att skriva för webben. Du har lätt för att bygga förtroende och är en trygg och pålitlig resurs för både kollegor och andra intressenter. Du samarbetar gärna med redaktörer, SEO-experter, faktaansvariga, kommunikatörer, språkvårdare och ux-designers för att säkerställa att innehållet är tydligt och tillgängligt. Som ux-writer får du en nyckelroll i att utveckla och optimera innehållet på forsakringskassan.se. Dina arbetsuppgifter blir bland annat att • ta fram, utveckla och anpassa innehåll på forsakringskassan.se med användarnas behov och upplevelse i fokus • bidra till att stärka användarperspektivet på webbplatsen • stötta och vägleda andra i organisationen i att skriva för webben på ett tydligt och tillgängligt sätt • säkerställa att innehållet på webbplatsen bidrar till en sammanhållen kundresa • samarbeta med personer i hela organisationen runt vårt innehåll och våra tjänster samt anpassa dig efter olika behov och perspektiv för att skapa det bästa möjliga innehållet. Vi söker dig som • har eftergymnasial utbildning inom media- och kommunikationsvetenskap eller annan motsvarande utbildning • har minst 5 års erfarenhet inom digital kommunikation med inriktningen ux-writer • har arbetat med optimering av innehåll med hjälp av sökordsoptimering (SEO) och webbanalys • har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med CMS, gärna Sitevision • är väl bekant med att bryta ned webbplatsens och verksamhetens övergripande mål till KPI:er • har erfarenhet av att leda workshops och kreativa processer • har en särskilt god förmåga att skriva tydligt och anpassa språk och tonalitet utifrån målgrupp • har god kännedom om kraven på digital tillgänglighet i offentlig förvaltning • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • kan förstå och analysera komplexa frågor • har en pedagogisk förmåga som gör att du kan förklara, vägleda och stötta andra på ett tydligt och tillgängligt sätt • kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling • har en stark yrkeskompetens, är kunnig och säker i din roll • kan samarbeta effektivt med andra för att nå gemensamma mål. Det är meriterande om du • har arbetat i offentlig förvaltning eller i annan politiskt styrd verksamhet • har god kännedom om kravprocesser inom utveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Stockholm, Telefonplan Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Sofia Wagner, 010-112 97 58 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Louisa Jörgensen, 010-113 43 37 eller [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Behzad Barkhodaee, 010-116 22 96, Saco-S: Inger Landberg, 010-111 87 11, Seko: Eliza Grundström, 010-155 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 20 april 2025. Ladda upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

31 mars 2025
Sista ansökan:
20 april 2025
Språkvårdare inom Kommunikationsavdelningen i Stockholm
Försäkringskassan
Lednings- och organisationsutvecklare

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi är en kommunikationsavdelning med kunniga, engagerade och hjälpsamma medarbetare. Med våra olika kompetenser jobbar vi tillsammans mot gemensamma mål. Här får du använda din kompetens och möjlighet att lära dig mer i samarbetet med andra. Vi finns i LM Ericssons gamla fabrik på Telefonplan i södra Stockholm. Klarspråk, webb och samarbete Kommunikationsavdelningen består av drygt 60 medarbetare som leder, utvecklar och stödjer myndighetens interna och externa kommunikation. Vi förvaltar och utvecklar intranätet och externa webbplatser, ansvarar för myndighetens grafiska profil, terminologi och Försäkringskassans klarspråksarbete. Idag är vi en grupp med fyra språkvårdare, men vi behöver bli fler. Vårt fokus är att brev, webbtexter och interna styrdokument ska vara begripliga och ha en vänlig och enhetlig tonalitet. Vi jobbar också strategiskt med klarspråk. Som språkvårdare samarbetar du med kollegor på Kommunikationsavdelningen, men också med verksamhetsutvecklare och jurister på försäkringsavdelningarna. Ni planerar jobbet tillsammans och har ofta en bestämd tidsram, till exempel vid lagändringar eller stora utvecklingsprojekt. Du kombinerar din erfarenhet av språkvård med digital kommunikation genom att säkerställa att innehållet i samtliga kanaler är integrerat och bidrar till en sammanhållen kundresa. Tillsammans med bland annat ux-experter, webbredaktörer och kommunikatörer ser du också till att innehållet i alla våra kanaler är enhetligt och bidrar till en sammanhållen användarupplevelse. Du ger skriv- och språkråd, bearbetar och mottagaranpassar texter, svarar på språkfrågor och utbildar i klarspråk. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen som språkkonsult eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har flerårig erfarenhet av klarspråksarbete i myndighetssammanhang • har erfarenhet inom digital kommunikation med specialisering att skriva ux-texter, innehållsstrategi och informationsstruktur eller motsvarande erfarenhet • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har förmåga att skapa ett användbart nätverk • kan förstå och analysera komplexa frågor • kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift. Det är meriterande om du • har vana att arbeta med juridisk text • har erfarenhet av att arbeta med CMS, gärna Sitevision • har erfarenhet av att leda workshoppar och kreativa processer • har erfarenhet av agilt arbetssätt • har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Stockholm. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Linda Svenske, 010-116 95 10 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Sara Ståhl, [email protected], 010-114 15 35 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Carolina Mancho, 010-116 28 80, Saco-S: Inger Landberg, 010-111 87 11, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 21 april 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

31 mars 2025
Sista ansökan:
21 april 2025
Språkvårdare inom Kommunikationsavdelningen i Stockholm
Försäkringskassan
Lednings- och organisationsutvecklare

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi är en kommunikationsavdelning med kunniga, engagerade och hjälpsamma medarbetare. Med våra olika kompetenser jobbar vi tillsammans mot gemensamma mål. Här får du använda din kompetens och möjlighet att lära dig mer i samarbetet med andra. Vi finns i LM Ericssons gamla fabrik på Telefonplan i södra Stockholm. Klarspråk, terminologi och samarbete Kommunikationsavdelningen består av drygt 60 medarbetare som leder, utvecklar och stödjer Försäkringskassans interna och externa kommunikation. Vi förvaltar och utvecklar intranätet och externa webbplatser, ansvarar för grafisk profil, terminologi och Försäkringskassans klarspråksarbete. I dag är vi en grupp med fyra språkvårdare, men vi behöver bli fler. Vårt fokus är att brev, webbtexter och interna styrdokument ska vara begripliga och ha en vänlig och enhetlig tonalitet. Som språkvårdare samarbetar du med kollegor på Kommunikationsavdelningen, men också med verksamhetsutvecklare och jurister på försäkringsavdelningarna. Ni planerar jobbet tillsammans och har ofta en bestämd tidsram, till exempel vid lagändringar eller stora utvecklingsprojekt. Som språkvårdare deltar du i utvecklingen av språkarbetet. Du ger skriv- och språkråd, bearbetar och mottagaranpassar texter, svarar på språkfrågor och utbildar i klarspråk. Du ansvarar också för förvaltningen av vår termbank, samt analyserar, definierar och tillgängliggör termer inom Försäkringskassans fackområde. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen som språkkonsult eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har flerårig erfarenhet av klarspråksarbete av myndighetstexter • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har förmåga att skapa ett användbart nätverk • kan förstå och analysera komplexa frågor • kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift. Det är meriterande om du • är van att arbeta med juridisk text • har kunskap om terminologi • har erfarenhet av att utbilda och leda workshoppar • har erfarenhet av agilt arbetssätt • har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Stockholm. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Linda Svenske, 010-116 95 10 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Sara Ståhl, [email protected], 010-114 15 35 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Carolina Mancho, 010-116 28 80, Saco-S: Inger Landberg, 010-111 87 11, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 21 april 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

31 mars 2025
Sista ansökan:
21 april 2025
Verksamhetsutvecklare inom SGI och arbetsgivarförmåner i Malmö
Försäkringskassan
Lednings- och organisationsutvecklare

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi söker två verksamhetsutvecklare till verksamhetsområdet sjukpenningsgrundande inkomst och arbetsgivarförmåner vid avdelningen gemensamma försäkringsfrågor. Teamet består idag av sex stycken verksamhetsutvecklare, som arbetar på tre orter i Sverige. Verksamhetsutveckling, analys och intern samverkan Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter. I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och, eller verksamhetsutveckling • har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser • har goda kunskaper i projektledning och olika samverkansformer • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har förmåga att skapa ett användbart nätverk • kan förstå och analysera komplexa frågor • kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift. Det är meriterande om du • har erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde inom myndigheten • har erfarenhet av agilt arbetssätt • har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation • har arbetat tillsammans med it-team inom digitalisering och automatisering • har erfarenhet av processutveckling och FK- VERA. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg, Malmö. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Dan Hagstrand, 010-119 77 30. HR-specialist: Julia Johansson, [email protected], 010- 112 98 76(för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Kim Bjurström, 010-112 66 55, Saco-S: Disa Thorsvad, 010-112 52 46, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 21 April 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

30 mars 2025
Sista ansökan:
21 april 2025
Verksamhetsutvecklare inom SGI och arbetsgivarförmåner i Stockholm
Försäkringskassan
Lednings- och organisationsutvecklare

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi söker två verksamhetsutvecklare till verksamhetsområdet sjukpenningsgrundande inkomst och arbetsgivarförmåner vid avdelningen gemensamma försäkringsfrågor. Teamet består idag av sex stycken verksamhetsutvecklare, som arbetar på tre orter i Sverige. Verksamhetsutveckling, analys och intern samverkan Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter. I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och, eller verksamhetsutveckling • har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser • har goda kunskaper i projektledning och olika samverkansformer • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har förmåga att skapa ett användbart nätverk • kan förstå och analysera komplexa frågor • kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift. Det är meriterande om du • har erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde inom myndigheten • har erfarenhet av agilt arbetssätt • har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation • har arbetat tillsammans med it-team inom digitalisering och automatisering • har erfarenhet av processutveckling och FK- VERA. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg, Malmö. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Dan Hagstrand, 010-119 77 30. HR-specialist: Julia Johansson, [email protected], 010- 112 98 76(för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Kim Bjurström, 010-112 66 55, Saco-S: Disa Thorsvad, 010-112 52 46, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 21 April 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

30 mars 2025
Sista ansökan:
21 april 2025
Verksamhetsutvecklare inom SGI och arbetsgivarförmåner i Göteborg
Försäkringskassan
Lednings- och organisationsutvecklare

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi söker två verksamhetsutvecklare till verksamhetsområdet sjukpenningsgrundande inkomst och arbetsgivarförmåner vid avdelningen gemensamma försäkringsfrågor. Teamet består idag av sex stycken verksamhetsutvecklare, som arbetar på tre orter i Sverige. Verksamhetsutveckling, analys och intern samverkan Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter. I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och, eller verksamhetsutveckling • har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser • har goda kunskaper i projektledning och olika samverkansformer • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har förmåga att skapa ett användbart nätverk • kan förstå och analysera komplexa frågor • kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift. Det är meriterande om du • har erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde inom myndigheten • har erfarenhet av agilt arbetssätt • har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation • har arbetat tillsammans med it-team inom digitalisering och automatisering • har erfarenhet av processutveckling och FK- VERA. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg, Malmö. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Dan Hagstrand, 010-119 77 30. HR-specialist: Julia Johansson, [email protected], 010- 112 98 76(för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Kim Bjurström, 010-112 66 55, Saco-S: Disa Thorsvad, 010-112 52 46, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 21 April 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

30 mars 2025
Sista ansökan:
21 april 2025
Verksamhetsutvecklare till Socialförvaltningen Hisingen
GÖTEBORGS KOMMUN
Lednings- och organisationsutvecklare

Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen. Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Vi utökar nu med en verksamhetsutvecklare på barn- och ungdomssidan som omfattar både barn och unga resursverksamheterna samt meningsfull fritid. Du kommer inom dessa områden att teama med befintliga verksamhetsutvecklare för respektive avdelning. I rollen arbetar du både självständigt och tillsammans med övriga verksamhetsutvecklare, controller och stödfunktioner inom förvaltningen, samt tillsammans med kollegor i stadens övriga socialförvaltningar. Du kommer att bidra till utvecklingen i förvaltningen genom att: • Ta fram beslutsunderlag i form av exempelvis utredningar, utvärderingar och tjänsteutlåtanden • Ge stöd och struktur i uppföljnings- och analysarbetet genom arbete med budget och verksamhetsplan • Stödja i arbetet med uppföljningsrapporter och årsrapporter • Identifiera utvecklingsbehov och föreslå åtgärder • Bidra till och i faktabaserade analyser • Svara på remisser, motioner och enkäter • Processutveckling • Stötta i kvalitetsutveckling • Utveckling och implementering av styrande dokument KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk högskoleutbildning; till exempel socionomutbildning, samhällsvetarutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har god kännedom om tillämpningen av de lagar som styr verksamheten. Du som söker ska ha erfarenhet av att leda andra, driva systematiskt kvalitetsarbete och utvecklingsprocesser. Vi ser det som meriterande att du har erfarenhet från socialförvaltningens kärnverksamheter såsom individ- och familjeomsorg och fritidsverksamhet. Det är också meriterande om du har arbetat som verksamhetsutvecklare, planeringsledare eller motsvarande. För att lyckas i ditt uppdrag krävs att du har god initiativförmåga, är lösningsorienterad och har en hög grad av flexibilitet. Du har också förmåga att både självständigt och i samarbete med andra driva och fullfölja utvecklingsarbete. I rollen som verksamhetsutvecklare är det viktigt att du är pedagogisk och kan arbeta mot satta mål. Du behöver också ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal som skrift. Vi värderar särskilt din förmåga att arbeta strukturerat och att ha en god analytisk förmåga. Vårt kontor ligger på Vågmästaregatan 1 nära Hjalmar Brantingsplatsen. Det är lätt att ta sig hit med många och goda kommunikationer. Vi planerar att intervjua under vecka 17. Välkommen med din ansökan!

28 mars 2025
Sista ansökan:
20 april 2025