EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Snickare för projekt i Norrtälje. projektet är nyproduktion av villa/parhus i trä. Primära uppgifter: Utvändigt arbete: Resning och montering av trästomme (väggar, bjälklag och takstolar) Montering av ytterväggar och takskivor Montering av ytterpanel och fasadbeklädnad Fönster- och dörrmontage Isolering av ytterväggar samt montering av vind- och fuktskydd Takläggningsförberedelser (läkt, papp) – i vissa fall även montering av takbeläggning Bygge av altaner, entrétrappor, carportar och liknande Invändigt arbete: Invändig regelväggsresning Isolering och montering av ångspärr Gipsning av väggar och tak Montering av innerdörrar, foder och socklar Köksmontering och annan fast inredning Förberedande arbeten inför el och VVS (i samarbete med installatörer) Golvläggning och invändiga snickeriarbeten Rivning och uppbyggnad av väggar, väggkonstruktioner i badrum och kök, fönsterbyten, snickerier, takarbeten m.m. Krav: Minst 5 års erfarenhet Bra svenska Körkort B Referenser Meriterande: Egna verktyg (Arvode tillkommer) Yrkesbevis som träarbetare/snickare (alt. dokumenterad yrkeserfarenhet) Flera års erfarenhet av nyproduktion, särskilt småhus, villor eller parhus God kunskap i regelresning, stomresning och fasadmontage Erfarenhet av gipsning, invändiga snickeriarbeten och köksmontering Vana vid att arbeta självständigt med ritningar och arbetsbeskrivningar
Vill du vara med och forma framtidens Eslöv? Som projektledare med inriktning lokalförsörjning i Eslövs kommun får du möjlighet att ta ansvar för viktiga samhällsprojekt och vara med och skapa framtidens lokaler för både människor och verksamheter. Ditt uppdrag Som vikarierande projektledare får du en viktig roll i kommunens arbete med att planera och utveckla lokaler för framtidens behov. Du kommer att vara delaktig i strategiskt viktiga projekt – utredning av ett nytt stadshus – samt bidra i det övergripande lokalförsörjningsarbetet. • Ansvara för projektledning från förstudie till beslut tillsammans med berörda verksamheter enligt Kommunens process för lokalförsörjning • Ansvara för tidplan och ekonomi • Samordna de utredningar som projekten kräver • Bereda underlag för beslut, rapporter och yttranden till politiken • Samverka med berörda förvaltningar, avdelningar, konsulter, medborgare • Arbeta med övriga lokalförsörjningsfrågor tillsammans med kommunens lokalstrateg Vikariatet avser en föräldraledighet och kan komma att förlängas. Din erfarenhet • Vidareutbildning på universitets- eller högskolenivå inom ekonomi, juridik, fastighetsekonomi, samhällsplanering eller motsvarande • Goda kunskaper inom projektledning och projektekonomi • God kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska • B-körkort Meriterande: • Erfarenhet av projektledning inom samhällsbyggnadsområdet • Erfarenhet av lokalplanering och/eller fastighetsutvecklingsprojekt • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation Är det här du? För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en person som kombinerar driv och struktur med god samarbetsförmåga.Vi tror att du: • Är en ansvarsfull och målmedveten person som vill uppnå goda resultat • Har en förmåga att analysera situationer och hitta effektiva lösningar • Har en drivkraft och en kommunikativ förmåga som är nyckeln till de goda samarbeten du har i dina projekt • Har en tydlig plan och ordning i ditt arbete för att effektivt hantera och organisera uppgifter och resurser • Är en person som har förmågan att arbeta både självständigt och i team och är duktig på att bygga relationer Vi erbjuder • en spännande och utmanande roll i en dynamisk arbetsmiljö • en inkluderande arbetsplats med fokus på hållbarhet och innovation Övrigt Vi kommer att hålla inledande intervjuer den 15 augusti– planera gärna din kalender med detta i åtanke. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i Kontaktcenter på Gröna Torg 2. Märk din ansökan med Rekryteringsavdelningen och annonsens referensnummer. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Om arbetsplatsen Välkommen till Skånes bästa läge! I Eslövs kommun kan du bo, leva och verka mitt i Skåne med världen runt hörnet. Eslövs kommun är en del av Malmö/Lundregionen och har en viktig roll i hela Skånes tillväxt och utveckling. Eslöv är i ett spännande och expansivt skede med hög utbyggnadstakt både vad gäller bostäder, lokaler och företagsetableringar. Tillväxtavdelningen är en dynamisk avdelning, där många olika kompetenser samverkar. Tillväxtavdelningen består av cirka 20 medarbetare och hanterar en stor variation av frågor så som till exempel stadsutveckling, fysisk planering, exploatering, bostadsförsörjning, lokalförsörjning, infrastruktur, social hållbarhet, näringslivsutveckling och destinationsutveckling.
Nordec söker en erfaren projektledare till kontoret i Piteå – Vill du leda stora och komplexa stombyggnadsbyggprojekt inom stål- och prefab som redan nu har en stor samhällspåverkan? Här erbjuds du en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter Som projektledare hos Nordec har du ett övergripande ansvar i projekten från order till kundöverlämning. Du leder och fördelar arbetet i projektteam bestående av interna och inhyrda resurser. I ditt ansvarsområde ingår kontraktsförhandlingar, projektplanering och samordning. Du upprättar, följer upp och har ansvar för tidsplan, ekonomi och HSEQ (hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet). Du samordnar också dokumentation och entreprenadens överlämning till kund. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Arbetet sker i en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Medarbetarna får en unik inblick i alla kärnområden i verksamheten och blir en viktig del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Teamet Du blir en del av ett engagerat och erfaret team med bred kompetens inom industribyggnation. Projektteamet består av projektingenjörer, koordinatorer, tekniska specialister och administrativ support som tillsammans bidrar till att skapa effektiva och framgångsrika projekt. Huvudsakliga ansvarsområden: Övergripande projektplanering och samordning Daglig ledning av projektteam Upprättande och uppföljning av projektmål inom tid, ekonomi och HSEQ Hantering av avvikelser och ÄTA (ändrings- och tilläggsarbeten), inklusive förhandling Samordning mellan beställare, platsorganisation och leverantörer Delta i strategiska beslut om organisationsplan och projektupplägg Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Högskoleutbildning inom bygg- eller ingenjörsområdet Erfarenhet industribyggnation och stora projekt Minst 5 års erfarenhet av projektledning med ansvar för tidsplan och ekonomi Vana vid digitala verktyg och projektstyrning Svenska och Engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vågar ta ansvar och fatta trygga beslut även under tidspress. Du är en tydlig och inspirerande kommunikatör som motiverar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Rollen kräver att du är flexibel och lösningsfokuserad, eftersom du ofta behöver hantera komplexa situationer och samordna olika delar av projektet. Med ett starkt affärsdriv och förmåga att se helheten blir du en viktig drivkraft i Nordecs fortsatta utveckling och framgång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå och Boden) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-13. #Specialist
Vill du ta nästa steg som arbetsledare och arbeta med stålbyggnadsprojekt som skriver industrihistoria? Hos oss får du leda arbetet på plats i några av Sveriges mest betydelsefulla industriprojekt – tillsammans med erfarna platschefer och starka team. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter Som arbetsledare har du en viktig roll i projekt på byggarbetsplatser i norra Sverige, främst Piteå och Boden. Du arbetar nära platschefen och leder det dagliga arbetet på plats. Projekten är ofta kopplade till den gröna omställningen och är både stora och komplexa – med höga krav på samordning, ansvar och teknisk förståelse. Teamens sammansättning varierar beroende på projektens art. Du kommer att arbeta i olika teamkonstellationer, vilket kräver att du är flexibel och snabbt kan sätta dig in i nya samarbeten. Du arbetar enligt digital modellering (BIM) som har till syfte att förbättra samordning, minska fel och öka effektiviteten i byggprojekt genom att samla all byggnadsinformation. Idag använder man plattformen Dalux samt Tekla Structures för att tillgängliggöra rätt information till både interna samt externa parter. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera och leda det dagliga arbetet på montageplatsen Samordna underentreprenörer och säkerställa rätt resurser på plats Bidra till att projektet följer uppsatta mål för tid, kvalitet och arbetsmiljö Hantera intern logistik och rapportering i digitala system Samarbeta med platschef, projektledning och tjänstemän Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av byggprojekt, gärna inom stål, betong och prefab Erfarenhet i roll som arbetsledare, projektingenjör eller i annan produktionsnära roll God vana av digitala verktyg och vet hur information hanteras i fält Svenska och engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort I rollen som arbetsledare söker vi dig som är lösningsorienterad och har ett praktiskt sinne – någon som snabbt kan identifiera behov och agera för att hitta effektiva lösningar, både för kollegor och kunder. Du har en positiv grundinställning, behåller lugnet även i pressade situationer och bidrar med ett stödjande förhållningssätt i teamet. Du är öppen med din kunskap och ser värdet i att dela erfarenheter med andra, samtidigt som du själv är nyfiken och ständigt vill utvecklas. Att utmana gamla arbetssätt och söka efter mer effektiva och hållbara lösningar är naturligt för dig. Du har ett strukturerat arbetssätt, god samarbetsförmåga och trivs i en roll där teknik, kommunikation och ansvar går hand i hand. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå, Boden och Malmfälten) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-13. #Specialist
Hur ser din arbetsdag ut? Som grävmaskinist hos oss har du en central roll ute i våra projekt. Tillsammans med projektchef, arbetsledare och yrkesarbetare så arbetar ni projektvis mot uppsatta mål. Där är du delaktig i planering av den dagliga driften med allt vad det innefattar. Det kan också innebära en del kontakt med beställare och kunder. Vi utför alla typer av mark och anläggningsjobb. Det är ett varierande och självständigt arbete och hur arbetstdagen ser ut beror på vilket typ av jobb som ska utföras. Vi utför arbeten i våra egna entreprenadprojekt men hyr även ut maskiner med förare. Alla våra grävmaskiner är utrustade med maskinstyrning och det används i stort sett dagligen. Vi söker dig Som är en erfaren grävmaskinist och som har varit i branschen i ett antal år. Du är social och gillar att arbeta i grupp, men trivs även med att jobba mer självständigt. Varierande och omväxlande arbetsuppgifter är något du utmanas av och älskar känslan av ett väl utfört arbete. Du kommer huvudsakligen att arbeta i Umeåregionen. Företaget har funnits i mer än 60 år så förändringar är en del av företagskulturen och vi har ingen tanke på att slå av på takten! Vi ska vara det ledande bolaget på de områden vi väljer att verka och vi ska ligga i framkant av utvecklingen. Vi ska vara en attraktiv arbetsgivare med en personlig framtoning där människor trivs att arbeta och våra kunder ska alltid känna sig trygga när de anlitar oss som leverantör. Företaget Kaj Johanssons Åkeri är ett familjeföretag som nu är inne på tredje generationens företagare. Företaget ingår i Kaj Johansson Gruppen där även Allmiljö är ett helägt dotterbolag. Verksamheten i koncernen bedrivs inom fyra huvudsakliga affärsområden: Transport & Logistik, Mark & Anläggning, Täkt & Maskin och Slam & Renhållning. Koncernen har drygt 240 anställda och omsätter ca 500 miljoner. Huvudkontor, verkstad och lager ligger i Vännäsby och ett kontor i Umeå. Det som kännetecknar oss är att vi är personliga - vi är pålitliga, uppriktiga och ärliga människor som personligen levererar våra tjänster och produkter. Vi är modiga - vi går vår egen väg och vi gör alltid det vi tror på. Läs gärna mer på eller www.kajs.se. www.allmiljo.se Intresserad? Vi går igenom ansökningarna löpande så ansök så snart som möjligt. har du frågor kontakta gärna Erik Flumé.
Isaksson Byggbemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom bygg- och fastighetsbranschen. Isaksson Byggbemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen. Är du en erfaren arbetsledare som söker jobb? Isaksson Byggbemanning samarbetar med de största byggföretagen i Sverige och söker nu efter duktiga arbetsledare som vill anta nya utmaningar! Du kommer att bli anställd hos oss på Isaksson Byggbemanning och hyras ut till ett ledande byggföretag. Huvudsakliga ansvarsområden: Hantera underentreprenörer och personal Schemaläggning Delta i byggmöten Se till att projektet följer tidsplanen och budgeten Säkerställa att projektet håller högsta kvalitet Samarbeta med avdelningen för hälsa och säkerhet för att säkerställa en säker byggprocess vid alla tillfällen Kunden önskar att du som arbetsledare kan komma att bidra till att skapa en kultur där säkerhet är en gemensam värdering och en högsta prioritet för alla intressenter i projektet. Som medlem i projektledningsgruppen har du möjlighet att påverka säkerheten på arbetsplatsen genom att visa personligt engagemang, sätta tydliga förväntningar och effektivt kommunicera ut våra säkerhetspolicys. Genom att konsekvent visa upp säkert beteende, prioritera säkerhet över produktivitet och säkerställa att alla arbetare får rätt utbildning och resurser, kan du skapa en miljö där säkerhet är en integrerad del av hela byggprocessen. Starka färdigheter i tidshantering och kommunikation är avgörande för denna roll, liksom datorvana och förmågan att förbereda rapporter och administrera nödvändig dokumentation. Uppmärksamhet på detaljer tillsammans med en praktisk kunskap om systemväggar, gipssystem, MF-tak samt alla brandklassningskrav gör att du lätt kommer att passa in i rollen som arbetsledare hos vår kund. Kvalifikationer: Svenska eller Engelska i tal och skrift Minst 2 års erfarenhet som arbetsledare inom bygg Bil och B-körkort Ansökan: Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vid frågor kontakta Pontus Gustafsson på Isaksson Byggbemanning, 0736003198. Vi ser fram emot din ansökan!
Isaksson Byggbemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom bygg- och fastighetsbranschen. Isaksson Byggbemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen. Är du en erfaren arbetsledare som söker jobb? Isaksson Byggbemanning samarbetar med de största byggföretagen i Sverige och söker nu efter duktiga arbetsledare som vill anta nya utmaningar! Du kommer att bli anställd hos oss på Isaksson Byggbemanning och hyras ut till ett ledande byggföretag. Huvudsakliga ansvarsområden: Hantera underentreprenörer och personal Schemaläggning Delta i byggmöten Se till att projektet följer tidsplanen och budgeten Säkerställa att projektet håller högsta kvalitet Samarbeta med avdelningen för hälsa och säkerhet för att säkerställa en säker byggprocess vid alla tillfällen Kunden önskar att du som arbetsledare kan komma att bidra till att skapa en kultur där säkerhet är en gemensam värdering och en högsta prioritet för alla intressenter i projektet. Som medlem i projektledningsgruppen har du möjlighet att påverka säkerheten på arbetsplatsen genom att visa personligt engagemang, sätta tydliga förväntningar och effektivt kommunicera ut våra säkerhetspolicys. Genom att konsekvent visa upp säkert beteende, prioritera säkerhet över produktivitet och säkerställa att alla arbetare får rätt utbildning och resurser, kan du skapa en miljö där säkerhet är en integrerad del av hela byggprocessen. Starka färdigheter i tidshantering och kommunikation är avgörande för denna roll, liksom datorvana och förmågan att förbereda rapporter och administrera nödvändig dokumentation. Uppmärksamhet på detaljer tillsammans med en praktisk kunskap om systemväggar, gipssystem, MF-tak samt alla brandklassningskrav gör att du lätt kommer att passa in i rollen som arbetsledare hos vår kund. Kvalifikationer: Svenska eller Engelska i tal och skrift Minst 2 års erfarenhet som arbetsledare inom bygg Bil och B-körkort Ansökan: Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vid frågor kontakta Pontus Gustafsson på Isaksson Byggbemanning, 0736003198. Vi ser fram emot din ansökan!
Isaksson Byggbemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom bygg- och fastighetsbranschen. Isaksson Byggbemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen. Är du en erfaren arbetsledare som söker jobb? Isaksson Byggbemanning samarbetar med de största byggföretagen i Sverige och söker nu efter duktiga arbetsledare som vill anta nya utmaningar! Du kommer att bli anställd hos oss på Isaksson Byggbemanning och hyras ut till ett ledande byggföretag. Huvudsakliga ansvarsområden: Hantera underentreprenörer och personal Schemaläggning Delta i byggmöten Se till att projektet följer tidsplanen och budgeten Säkerställa att projektet håller högsta kvalitet Samarbeta med avdelningen för hälsa och säkerhet för att säkerställa en säker byggprocess vid alla tillfällen Kunden önskar att du som arbetsledare kan komma att bidra till att skapa en kultur där säkerhet är en gemensam värdering och en högsta prioritet för alla intressenter i projektet. Som medlem i projektledningsgruppen har du möjlighet att påverka säkerheten på arbetsplatsen genom att visa personligt engagemang, sätta tydliga förväntningar och effektivt kommunicera ut våra säkerhetspolicys. Genom att konsekvent visa upp säkert beteende, prioritera säkerhet över produktivitet och säkerställa att alla arbetare får rätt utbildning och resurser, kan du skapa en miljö där säkerhet är en integrerad del av hela byggprocessen. Starka färdigheter i tidshantering och kommunikation är avgörande för denna roll, liksom datorvana och förmågan att förbereda rapporter och administrera nödvändig dokumentation. Uppmärksamhet på detaljer tillsammans med en praktisk kunskap om systemväggar, gipssystem, MF-tak samt alla brandklassningskrav gör att du lätt kommer att passa in i rollen som arbetsledare hos vår kund. Kvalifikationer: Svenska eller Engelska i tal och skrift Minst 2 års erfarenhet som arbetsledare inom bygg Bil och B-körkort Ansökan: Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vid frågor kontakta Pontus Gustafsson på Isaksson Byggbemanning, 0736003198. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi behöver en ny kraft i vårt team! Arbetsuppgifter Som Fastighetsskötare erbjuds du ett varierande, fritt och rörligt arbete med syfte att tillhandahålla funktionella och trivsamma hem och lokaler till våra hyresgäster. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att självständigt hantera löpande skötsel och underhåll genom att åtgärda felanmälan och utföra reparationsarbeten i våra fastigheter (ca 50%). Vid sidan av fastighetsskötseln utför du alla former av underhålls- och reparations arbeten i vattenlednings-, avlopps-, uppvärmnings- och ventilationssystem. Alternativt. Vid sidan av fastighetsskötseln utför du mattläggning i våra lägenheter och lokaler såväl i allmänna utrymmen som i våtrum. Kakel och klinkersättning kan bli aktuellt. Du träffar våra hyresgäster dagligen och är en del av företagets ansikte utåt, vilket ställer krav på professionellt kundbemötande och servicehantering. Du kommer ha beredskap var sjätte vecka. Din bakgrund Vi söker en lagspelare som är lösningsorienterad och som på ett serviceinriktat sätt driver och planerar arbetet framåt tillsammans med övriga kollegor där nytänkande uppmuntras. Eftersom arbetet till hög grad är händelsestyrt krävs det att du är flexibel och en god planerare. För att vara aktuell för tjänsten som fastighetsskötare med inriktning VVS har du relevant arbetslivserfarenhet och grundläggande kompetens inom el, energi och bygg. Fördjupad kunskap/certifikat inom VVS alt. fördjupad kompetens och erfarenhet gällande mattläggning (inkl. våtrum). Eftersom du dagligen transporterar dig med servicebil mellan våra fastigheter är B-körkort ett krav. Du behöver kunna svenska flytande i såväl tal som skrift. Ytterligare språk kan vara meriterande. Du bör ha god datorvana och kunna hantera vanligt förekommande programvaror, kunskap om specifika program för fastighetsbranschen är meriterande. Vi använder oss bl.a. av Vitec Förvaltning. Observera att intervjuer och ev. tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Anläggare. Som anläggningsarbetare på EMJ kommer arbetsuppgifterna att variera. Vi är verksamma inom alla typer av anläggningsarbeten dräneringar av hus, markarbete för husgrunder, byte avlopp, inst reningsverk, gator och torg, VA, anläggningsarbeten, vägdrift, park samt yttre fastighetsskötsel. Allt sker i nära samverkan med våra kunder, stora som små Det projekt som vi söker anläggare innefattar arbeten med schaktningsarbeten och förläggning av dag- spill och vattenledningar samt återställningsarbeten. Specifikt betongrör, PP-rör och PE-rör. Även finplaneringsarbeten som t.ex. plattläggningar och dyl För denna tjänst är det viktigt att du har erfarenhet av ovannämnda arbetsuppgifter. Krav: Minst 5 års erfarenhet Krav på att kunna skriva, läsa och förstå Svenska Körkort B Utbildningen Trafikanordningar och markarbeten i offentlig mark Som person är du motiverad, driven, ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Som anläggare ska du kunna utföra olika typer av mark- och ledningsarbeten, både ensam och i lag med andra. Då arbetet ständigt förändras ställer det krav på att du är flexibel och prestigelös och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Arbetet är fysiskt krävande och kan bitvis vara tungt. Att alltid arbeta med säkerheten i fokus är en självklarhet för dig.
Välj ett jobb för att visa detaljer