Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/betongarbetare-till-k-prefab-i-hultsfred-sokes. Vi ser fram emot din ansökan! Som betongarbetare ingår du i ett arbetslag där samarbete är en viktig kompetens. Du formar, armerar, isolerar och gjuter olika typer av betongelement enligt ritning och kvalitetskrav i vår produktionshall. Alltid med fokus på din och dina kollegors säkerhet. Bakgrund och egenskaper Tidigare erfarenhet från byggbranschen eller från liknande arbetsuppgifter är meriterande, vi ser gärna att du har erfarenhet av ritningsläsning och svets kunskap! För oss är det viktigt att du som person vill arbeta som betongarbetare i vår produktionsmiljö och trivs med det. Du behöver ha en viss teknisk förståelse och god fysik för att lyckas i tjänsten. Vi värderar samarbetsförmåga, eget driv och ansvarstagande högt. Så även förmågan till att kommunicera möjligheter och utveckling istället för problem. Övrigt Omfattning: Heltid. Tjänsten är visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Placering: Hultsfred Arbetstid: Dagtid (olika arbetstidsvarianter förekommer) Intervjuer kommer att ske löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Daniel Johansson 070-88 66 000 Nu ser vi fram emot din ansökan! K-Prefab är en komplett stomentreprenör som bygger och utvecklar framtidens hållbara flerfamiljsbostäder, kontor, offentliga byggnader samt industri- och lantbruksbyggnader med våra stomkoncept. Vi är en rikstäckande aktör med åtta produktionsanläggningar runt om i Sverige. Våra engagerade och kompetenta medarbetare är vår främsta tillgång i en effektiv organisation som säljer, projektleder, projekterar, tillverkar och slutligen monterar våra betongstommar.
Vill du leda spännande byggprojekt i ett tight och engagerat team? Är du en trygg ledare med ambitionen att växa och ta nästa steg i karriären? Då kan du vara den vi söker till Premirbygg! Om Premirbygg Välkommen till Premirbygg – ett väletablerat byggföretag med mångårig erfarenhet och en stark laganda. Vi tar ett totalansvar för våra kunders projekt, från första idé till färdig lösning. Vår expertis sträcker sig över allt från kontorsanpassningar och renoveringar till mindre nybyggnationer, där vi agerar som en kunnig partner. Hos oss blir du en del av ett engagerat och sammansvetsat team på 14 personer som brinner för att skapa rätt förutsättningar för våra kunders fortsatta tillväxt och framgång. Vi värdesätter en öppen och transparent organisation och är stolta över vår trivsamma arbetsplats och våra fantastiska kollegor. Rollen som Projektledare Vi söker nu en Projektledare som kan ta en central roll i företaget. Initialt kommer du självständigt att sälja in, driva och leda dina egna projekt. Vår ambition är att du inom ett par år ska utvecklas inom bolaget och axla ett större ansvar. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda och ansvara för byggprojekt från start till mål, inklusive budget, tidplan och kvalitet och agera som BAS-P samt BAS-U Hantera och utveckla relationer med både nya och befintliga kunder Aktivt sälja in företagets tjänster och representera Premirbygg i professionella business nätverk På sikt ta över ansvaret för BKMA (Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö) Personal- och projektplanering Säkerställa noggrann dokumentation och attestera fakturor i dina projekt med hjälp av våra molnbaserade system Vem är du? Vi söker dig som är en social, strukturerad och driven person med en passion för bygg och ledarskap. Du är noggrann i ditt arbete och har en förmåga att bygga långsiktiga relationer. Vi tror att du som söker har: Relevant eftergymnasial utbildning inom bygg eller projektledning Gedigen erfarenhet som projektledare inom byggbranschen Mycket goda kunskaper i entreprenadjuridik är ett måste Godkänd utbildning för BAS-P och BAS-U Meriterande om du har erfarenhet av och referenser från LOU-upphandlingar Vi erbjuder En tydlig utvecklingsplan under de kommande åren. En plats i ett engagerat och hjälpsamt team med stark sammanhållning och fina arbetsvillkor och förmåner. Anställning enligt Byggföretagens tjänstemannaavtal. Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan till oss! Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar Premirbygg med QARAT. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 7 augusti 2025. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller [email protected]. QARAT arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Om QARAT QARAT är din partner när du ska rekrytera, när du behöver hjälp med search och headhunting och när du tillfälligt behöver lösa ditt behov av chefer och specialister. Vi arbetar även med rekrytering av styrelsemedlemmar. Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vi inom affärsområde Buildings är samhällsbyggare som älskar att driva projekt. I Sverige är vi idag drygt 240 drivna medarbetare som leder bygg- och anläggningsprojekt med hela AFRYs kompetens, med 19 000 medarbetare i 50 länder. Inom affärsområdet finns Cost Management som är marknadsledande i Sverige inom kostnadsberäkningar och kostnadseffektivisering av projekt. Vi har spetskompetens inom bygg-, fastighets- och anläggningsekonomi och utför årligen ca 500 uppdrag bestående av rådgivning, kostnadsbedömningar, kalkyler, kostnadsstyrning och kostnadseffektivisering. Våra underlag ger ökad kunskap om kostnader för alternativa lösningar och ger förutsättningar att i ett tidigt skede av projekten ta ställning till kostnadskonsekvenser för olika krav och önskemål. Vill du vara med på vår resa framåt? Nu söker vi en kalkylingenjör inom Mark & Anläggning med placering på något av våra kontor i Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Gävle, Lycksele, Östersund. Du kommer tillsammans med oss att vara med och utveckla organisationen och möjliggöra nya positioneringar på marknaden. Vi på sektionen är alla passionerade inom våra områden och delar med oss av vår kunskap för att växa och lära oss mer. I rollen som kalkylingenjör kommer du på sikt ha egna uppdrag inom ditt kompetensområde. Genom analyser och beräkningar är du en trygg rådgivare för våra kunder, såsom byggherrar, investerare och entreprenörer. I vårat dagliga arbete använder vi kalkylverktyget MAP samt AFRY:s egna kalkylverktyg CalcFrame. Arbetet innebär stor frihet och ett stort ansvar med uppbackning av kunniga kollegor från hela landet. Kvalifikationer Vi söker dig som vill ta nästa steg i din personliga utveckling och har med i bagaget en god erfarenhet från anläggningsbranschen som till exempel entreprenadingenjör och erfarenhet av kostnadskalkylering och mängdberäkningar. Du kommer sannolikt från beställar-, konsult- eller entreprenadsidan och har vana av att utläsa ritningar, mängdförteckningar, tekniska beskrivningar och bygghandlingar. Du har erfarenhet från kalkyl- samt mätningsprogram och har ett stort intresse för att skapa goda resultat. Du tycker att det är roligt att göra affärer. För att trivas i rollen som Kalkylingenjör / Anläggningsekonom på AFRY ser vi att du har: Minst 2 års erfarenhet, gärna längre, av mark & anläggningsprojekt i en roll som kalkylator, entreprenadingenjör, arbetsledare, platschef eller liknande. Mycket god kännedom om lagar och regler inom anläggningsentreprenader. Vi ser det som en självklarhet att du har vana av att arbeta med standardiserade avtal som t ex AB04, ABT06, AMA Anläggning, MER Anläggning. Förmåga att uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. B-körkort Meriterande: Ingenjörsexamen eller motsvarande relevant yrkeshögskoleutbildning eller liknande. Meriterande: Arbetat med något av kalkylprogrammen BidCon eller MAP i ditt kalkylarbete samt erfarenhet av Bluebeam eller liknande programvara för mängdning av kalkylunderlag. Som person har du god social förmåga och stimuleras av att ha ett stort kontaktnät där du skapar långvariga och hållbara relationer. Vidare ser vi att du är noggrann och har förmågan att du ser såväl detaljer som helheter. Du trivs med att arbeta i team men har även förmågan att arbeta självständigt. Ytterligare information Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Ansök senast 1 September 2025 Urvalsprocessen kommer ske i mitten på Augusti och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi välkomnar därför din ansökan till oss redan idag! Kontaktuppgifter för frågor Niklas Svensson Sektionschef Buildings [email protected] Christoffer Harrysson, Gruppchef [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Vill du leda samhällsbyggnadsprojekt som verkligen syns och påverkar stadens utveckling? Hos oss får du chansen att vara med och bygga framtidens Linköping – en stad i stark tillväxt där du får stort ansvar, varierande projekt och möjlighet att både bredda och fördjupa din kompetens. Dina arbetsuppgifter Hos oss får du leda utbyggnaden av allmän platsmark i takt med Linköpings växande behov av nya bostäder, verksamhetsområden och hållbara investeringar. Projekten är tekniskt och ekonomiskt komplexa med varierande storlek och innehåll – från nya stadsdelar, gator och parker till ombyggnader av befintliga stadsmiljöer. Du ansvarar för hela processen och arbetar med allt från förprojektering till upphandling, genomförande och överlämning. Det innebär ansvar för uppföljning av tid, ekonomi och kvalitet innefattar att planera och samordna resurser, handla upp konsulter och entreprenörer, och säkerställa att projektets mål nås. Arbetet sker i nära samverkan med kollegor och externa aktörer. Du kommer även bidra i arbetet med tekniska lösningar och kalkyler i tidiga planeringsskeden samt delta i utveckling av våra arbetssätt. Det här är en tjänst för dig som vill ha ett brett ansvar, trivs med att leda komplexa projekt och vill bidra till att bygga ett hållbart och attraktivt Linköping. Din arbetsplats Enheten Investeringsprojekt inom staben för Ekonomi och styrning har som uppgift att projektleda utbyggnad av allmän plats och mark i Linköpings kommun, enligt fastställda planer för kommunens utbyggnad av nya bostads- och verksamhetsområden samt investeringar. Projekt- och utredningsuppdrag kommer i första hand från förvaltningens mark- och exploateringsverksamhet samt stadsmiljöverksamhet. Hos oss blir du en del av en engagerad och kunnig grupp med elva projektledarkollegor. Till vår enhet finns det även kopplat en geotekniker och en controller som stöd. Utöver en rolig tjänst och bra kollegor erbjuder vi också en flexibel arbetsmiljö med fokus på utveckling, samarbete och en sund balans mellan arbete och privatliv. Du som söker Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsbyggnad med inriktning mot väg- och vatten alternativt liknande relevant arbetslivserfarenhet inom området. Du har god kunskap och erfarenhet av AMA Anläggning och MER, samt entreprenadjuridik och branschens regelverk, såsom AB 04, ABT 06 och AMA AF. B körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, KMA (kvalitet, miljö, arbetsmiljö), teknik och installation samt juridik och ekonomi kopplade till mark- och anläggningsprojekt. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i roller som byggledare eller projekteringsledare. Du har vana vid att leda möten och hantera kontraktsfrågor, underrättelser och ÄTA. Du har grundläggande kunskaper i geoteknik samt erfarenhet av VA-lösningar och sanering av förorenad mark. Utbildning inom byggarbetsmiljösamordning (Bas-P, Bas-U) är också meriterande. Du är en engagerad och driven person som tar ansvar för dina projekt och ser till att de genomförs med hög kvalitet, inom rätt tid och budget. Du arbetar strukturerat, har lätt att sätta dig in i komplexa frågor och tar egna initiativ för att driva arbetet framåt. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga – du trivs i samverkan med andra, lyssnar in olika perspektiv och skapar engagemang i projektgruppen. Ditt sätt att kommunicera är en framgångsfaktor för att skapa såväl framdrift som delaktighet. För dig är det en självklarhet att dela med dig av kunskap och du uppskattar en vardag där ni lär er av varandra. Du visar stort engagemang, positiv inställning och bidrar till teamets goda samarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, därför använder vi personlighetstester som en del av urvalet i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan! Vi vill ha din ansökan senast den 17 augusti. Vi kommer att behandla samtliga ansökningar efter sista ansökningsdag.
Vill du leda samhällsbyggnadsprojekt som verkligen syns och påverkar stadens utveckling? Hos oss får du chansen att vara med och bygga framtidens Linköping – en stad i stark tillväxt där du får stort ansvar, varierande projekt och möjlighet att både bredda och fördjupa din kompetens. Dina arbetsuppgifter Hos oss får du leda utbyggnaden av allmän platsmark i takt med Linköpings växande behov av nya bostäder, verksamhetsområden och hållbara investeringar. Projekten är tekniskt och ekonomiskt komplexa med varierande storlek och innehåll – från nya stadsdelar, gator och parker till ombyggnader av befintliga stadsmiljöer. Du ansvarar för hela processen och arbetar med allt från förprojektering till upphandling, genomförande och överlämning. Det innebär ansvar för uppföljning av tid, ekonomi och kvalitet innefattar att planera och samordna resurser, handla upp konsulter och entreprenörer, och säkerställa att projektets mål nås. Arbetet sker i nära samverkan med kollegor och externa aktörer. Du kommer även bidra i arbetet med tekniska lösningar och kalkyler i tidiga planeringsskeden samt delta i utveckling av våra arbetssätt. Det här är en tjänst för dig som vill ha ett brett ansvar, trivs med att leda komplexa projekt och vill bidra till att bygga ett hållbart och attraktivt Linköping. Din arbetsplats Enheten Investeringsprojekt inom staben för Ekonomi och styrning har som uppgift att projektleda utbyggnad av allmän plats och mark i Linköpings kommun, enligt fastställda planer för kommunens utbyggnad av nya bostads- och verksamhetsområden samt investeringar. Projekt- och utredningsuppdrag kommer i första hand från förvaltningens mark- och exploateringsverksamhet samt stadsmiljöverksamhet. Hos oss blir du en del av en engagerad och kunnig grupp med elva projektledarkollegor. Till vår enhet finns det även kopplat en geotekniker och en controller som stöd. Utöver en rolig tjänst och bra kollegor erbjuder vi också en flexibel arbetsmiljö med fokus på utveckling, samarbete och en sund balans mellan arbete och privatliv. Du som söker Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsbyggnad med inriktning mot väg- och vatten alternativt liknande relevant arbetslivserfarenhet inom området. Du har god kunskap och erfarenhet av AMA Anläggning och MER, samt entreprenadjuridik och branschens regelverk, såsom AB 04, ABT 06 och AMA AF. B körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, KMA (kvalitet, miljö, arbetsmiljö), teknik och installation samt juridik och ekonomi kopplade till mark- och anläggningsprojekt. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i roller som byggledare eller projekteringsledare. Du har vana vid att leda möten och hantera kontraktsfrågor, underrättelser och ÄTA. Du har grundläggande kunskaper i geoteknik samt erfarenhet av VA-lösningar och sanering av förorenad mark. Utbildning inom byggarbetsmiljösamordning (Bas-P, Bas-U) är också meriterande. Du är en engagerad och driven person som tar ansvar för dina projekt och ser till att de genomförs med hög kvalitet, inom rätt tid och budget. Du arbetar strukturerat, har lätt att sätta dig in i komplexa frågor och tar egna initiativ för att driva arbetet framåt. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga – du trivs i samverkan med andra, lyssnar in olika perspektiv och skapar engagemang i projektgruppen. Ditt sätt att kommunicera är en framgångsfaktor för att skapa såväl framdrift som delaktighet. För dig är det en självklarhet att dela med dig av kunskap och du uppskattar en vardag där ni lär er av varandra. Du visar stort engagemang, positiv inställning och bidrar till teamets goda samarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, därför använder vi personlighetstester som en del av urvalet i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan! Vi vill ha din ansökan senast den 17 augusti. Vi kommer att behandla samtliga ansökningar efter sista ansökningsdag. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Efter överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15583 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.
Företagsbeskrivning Caverion Sverige: Vi är Caverion Sverige - en renodlad expert inom teknisk fastighetsförvaltning. Vi förstår att bakom varje byggnad, bakom all infrastruktur, finns människor och verksamheter som är beroende av att allt fungerar. Vi är här för att se till att det gör det. Varje dag, året om. Genom att ta ett helhetsansvar för våra kunders tekniska funktioner, både operativt och strategiskt, åstadkommer vi ökad driftsäkerhet, optimal funktion och minskad energianvändning. Våra engagerade medarbetare, från norr till söder, har den spetskompetens och multitekniska expertis som krävs för att förvalta byggnader och infrastruktur med extra höga krav på driftsäkerhet och prestanda. Som ansvarsfulla förvaltare av några av de tekniskt mest komplexa byggnaderna i Sverige, bryr vi oss om framtiden, och vi är här för att göra den bättre och mer hållbar. Byggda miljöer är en naturlig del av allas vardag. Vi gör fastigheter smartare, säkrare och mer hälsosamma att vistas i. Hos o Caverion bygger för framtiden, därför behöver vi bli fler! Via smarta fastighetstekniska lösningar bidrar vid till hållbara resultat. Är du vår nya medarbetare som vill vara med och utvecklas med oss? Caverion har ett samarbetsavtal med det globala, innovationsdrivna läkemedelsföretaget AstraZeneca för drift och underhåll av fastigheterna i Södertälje. AstraZenecas anläggningar i Södertälje är unika och utmärker sig genom användningen av avancerad teknik och system. Vi söker nu en snickare till vårt uppdrag på AstraZeneca där vi arbetar med installationer och underhåll av fastighetsteknisk utrustning. Gruppen har lång erfarenhet och bred kompetens inom flera teknikdiscipliner. Vi är ett tight och trevligt team som nu ska utöka gruppen med snickare där Du får arbeta brett med alla typer av arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter - Mindre ombyggnationer och reparationer. - Produktion och reparation av labbinredning. - Daglig kundkontakt. - Inköp och kontakter med leverantörer. - Kvalite- och miljösäkra arbetssättet. - Administration bl.a. tidredovisning. Våra medarbetare är vårt hjärta Våra medarbetare är den största tillgången vi har i vårt företag. Vi kan vara stolta över hur vi ser till att vi som företag lyckas genom att arbeta tillsammans. Hos Caverion får du möjlighet att utvecklas genom att förstärka, förnya och vidareutveckla din kompetens. Vår egen digitala utbildningsplattform säkerställer de kurser och certifieringar du behöver för att ligga i framkant inom ditt område. Hög arbetsglädje hos en stabil och trygg arbetsgivare med god ekonomi, där säkerheten alltid kommer först. Våra värderingar Vi leder Vi levererar Vi bryr oss Din bakgrund - Gymnasieutbildning, gärna Bygg- och anläggningsprogrammet alt. annan relevant teknisk utbildning. - Erfarenhet av rollen som självgående snickare. - Erfarenhet av arbete inom industri är starkt meriterande. - God datavana. - B-körkort. - God svenska i tal och skrift. Du trivs i en roll med dagliga kundkontakter och där arbetsuppgifterna är olika. Du är van att arbeta självständigt och ta ansvar. Du är en kreativ problemlösare och noggrann i din personlighet. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet och som en del i anställningsprocessen ingår att vi genomför en bakgrundskontroll och drogtest. Vi erbjuder - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Både inom det egna området, inom ett nytt ämne eller en ny position med mer ansvar. - Möjlighet att arbeta i en positiv, inkluderande och aktiv arbetsmiljö där fokus ligger på säkerhet. - Arbeta i ett företag där hållbarhet står högt på agendan, där vi åtar oss att göra skillnad tillsammans med våra kunder. - Bra löne- och försäkringssystem, inklusive pensions- och sjukförsäkring via kollektivavtal. - Caverion är en drivande kraft för mångfald och jämställdhet. - Attraktiv förmånsportal. Ansökan & Kontakt Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Olsson tel. 070- 237 14 13 alt. mail [email protected] OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail! Din ansökan vill vi ha senast den 20 augusti 2025. Vi kommer ta en paus i rekryteringsprocessen vecka 29-32 och du kommer inte få någon återkoppling under den perioden. Obs! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/ bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.
Är du en nyfiken, positiv och strukturerad person som vill vara med oss och bidra till en mer hållbar morgondag? Om oss Almgruppen är en familjeägd miljö- och återvinningskoncern med huvudsäte i Uppsala. I snart ett sekel har vi arbetat med återvinning. Allting hade sin början 1935 när grundaren Thore Alm tillsammans med brodern Sigvard startade Bröderna Alms Skrot och Metallaffär. I dag drivs Almgruppen av fjärde generationen Alm och koncernen innefattar fem företag inom tre olika affärsområden; Handelsstål (Gävle & Uppsala), Returpappercentralen, Skrotcentralen och Arvid Svenssons. Syftet i allt vi gör är att skapa värde för miljön, för samhället och för våra kunder och medarbetare. Vår vision är ett cirkulärt samhälle där värdefulla resurser återvinns och blir till nya råvaror. Vi alla är beroende av jorden och naturen. Resurser som inte är oändliga. Resurser som tar slut. För att leva mer miljövänligt och hållbart behöver man inte tänka utanför boxen. Man behöver tänka cirkulärt, precis som vi har gjort i generationer ända sedan 1935. Arbetsuppgifter Som maskinförare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att lossa, sortera och lasta material från lastbilar med hjälp av materialhanterare. Du genomför mottagningskontroller på allt material samt sorterar det rätt utifrån vad det är för typ av material. Exempel på fler arbetsuppgifter: Klassa och sortera inkommande material Kvalitetssäkra utgående material Ställa i ordning material för utleverans Vid behov, hjälpa till med övriga arbetsuppgifter på anläggningen. Du samarbetar med andra funktioner inom koncernen och har en kontakt med våra leverantörer, kunder och åkerier. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann, nyfiken och trivs i en roll där du behöver vara flexibel och bra på att prioritera eftersom vårt in- och utflöde kan se olika ut från dag till dag. Du har tidigare erfarenheter av att köra tyngre maskiner. Att samarbeta och vara en lagspelare och lyssna på dina kollegor är självklart för dig. Du trivs också i att arbeta självständigt emellanåt med egna arbetsuppgifter samt mål. Du har ett högt säkerhetstänk där du är uppmärksam på risker och arbetar ständigt för att minimera dem. Hos oss är din personlighet viktig – oavsett vilken roll du har så är du en lagspelare, problemlösare och en glädjespridare. Du är ständigt nyfiken och på tårna inför utmaningar som utvecklar dig och oss framåt. Kvalifikationer: Gymnasieutbildning. Arbete med grävmaskin eller med materialhanterare, minst 5 års erfarenhet. Truckkort och minst 2 års erfarenhet av att arbeta med truck eller hjullastare Erfarenhet av att ha riskbedömt arbetsmoment. B-körkort. Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Är du en självgående och driftig person med erfarenhet från fastighetsbranschen – redo för ett större ansvar? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får ansvar för alltifrån långsiktigt förebyggande underhåll och fastighetsutveckling till praktiska reparationer på plats? Då ska du läsa vidare! Bofors Test Center befinner sig i en kraftig tillväxtfas som ställer nya krav på både funktioner och personer. I takt med tillväxten utökas nu verksamheten med en fastighetskunnig person som kommer ansvara för att driva mindre projekt kopplat till underhåll och reparation, samt ha ansvar för upprättande av underhållsplaner för fastigheterna på området. På skjutfältet i Karlskoga – ett område som rymmer över 150 byggnader, varierar projekten och behoven stort i både storlek och teknisk komplexitet. Här finns allt från enkla små skjul till mer avancerade anläggningar med specialutrustning. Därför kommer din bredd och ditt engagemang spela stor roll i denna rekrytering. Uppdraget Bofors Test Center är en viktig aktör inom testning av både militära och civila produkter på den internationella marknaden. Som en flexibel, oberoende och opartisk organisation genomför de tester såväl i Sverige som utomlands. Under åren har de i Karlskoga skapat en banbrytande anläggning redo att testa morgondagens vapensystem. De kan bedöma hur tester ska utföras utifrån kundernas önskemål. De utövar testerna och mäter, filmar och spelar in varje händelse i detalj. Resultaten utvärderas därefter och tillhandahåller fullständiga rapporter. Om det finns en säkerhetsrisk dold i en produkt hittas den. Varje gång! I Karlskoga arbetar över 100 medarbetare inom olika områden. Du kommer till ett mycket kompetent gäng där du får möjlighet att lära dig, utvecklas och själv bidra med din kunskap. Här är den ena dagen inte lik den andra. Om rollen Som projektledare med fastighetsansvar kommer du att ha ett brett uppdrag med både strategiskt och operativt ansvar. Din vardag kan bestå av att: - Ta fram och uppdatera underhållsplaner för områdets byggnader. - Samordna och driva renoveringsprojekt och underhållsinsatser. - Bedöma byggnaders status och föreslå åtgärder. - Utföra operativt arbete på plats: felsöka, laga, renovera och underhålla byggnader och installationer. - Sköta kontakten med entreprenörer, leverantörer och andra aktörer i frågor inom ditt ansvarsområde. Vem är du? Vi tror att du är en person som trivs med variation och gärna växlar mellan kontorsarbete och att rent handgripligen ta tag i saker som måste göras. Du är van att ta ansvar, har god förmåga att planera ditt arbete och gillar att se konkreta resultat. Kanske har du tidigare erfarenhet som fastighetstekniker, snickare med arbetsledande funktion eller projektledare inom bygg- eller fastighetsbranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av fastigheter inom industrin. Vi ser gärna att du har: - Relevant bakgrund inom fastighetsteknik, byggteknik eller närliggande område. - Förmåga att planera och driva mindre projekt från idé till genomförande samt hantera den administration som kommer med projekten. - God problemlösningsförmåga och praktisk kunskap så att du kan hantera enklare reparationer. - Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. - B-körkort. Som person är det viktigt att du är prestigelös och förstår att du är en del av ett större sammanhang som tillsammans bidrar till bolagets framtida framgång. Du är stabil och känner dig trygg med att fatta beslut. Du gillar att ha stor bredd på både arbetsuppgifter och ansvarsområden och du trivs i ett sammanhang där samarbete och gemenskap är viktiga grundbultar för att verksamheten ska fungera. Det här är en tjänst för dig som vill ha ett omväxlande arbete i en unik miljö, där du får kombinera planering med praktiskt arbete – och där du gör skillnad varje dag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Information och ansökan I denna rekrytering har Bofors Test Center valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Kajsa Rosén, [email protected] eller på 072-398 02 67 Olle Öijen, [email protected] eller på 079-337 33 17 Försvarsindustrin ställer höga krav på säkerhet. Tjänsten kräver att du genomgår bakgrundskontroll och säkerhetsprövning. Detta kan också medföra vissa krav på medborgarskap. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och urval sker löpande efter semesterperioderna. Välkommen med din ansökan! Om Bofors Test Center Bofors Test Center har besegrat det omöjliga sedan 1886. Med deras avancerade testutrustning testar de allt från komponenter till kompletta vapensystem. På Bofors Test Centers omfattande provningsanläggning i Karlskoga utförs tester för både tillverkare inom försvarsindustrin samt civila företag världen över. Bofors Test Center var ifrån början en del av Bofors och blev eget aktiebolag 1999. Affärsmässigt står bolaget på två ben; provning av vapensystem, ammunition och missiler samt destruktion av explosiv vara. Bolaget omsätter ca 330 MSEK och har ca 110 anställda. Bolaget ägs av SAAB Dynamics, BAE systems Bofors och Eurenco Bofors. Bolaget har utvecklats till en stor och internationellt erkänd spelare inom provningsområdet och verkar i huvudsak inom Bofors Skjutfält, 100 km2 stort. Europas säkerhetspolitiska läge har gjort att marknaden för provning av vapensystem har och bedöms fortsätta öka. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Vill du jobba med några av Göteborgs mest välkända byggnader? Har du erfarenhet från arbete med byggnadsvård? Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga - och ibland tuffa - utmaningar. Som projektledare ingår du i vår enhet för Underhåll och Lokalanpassning. Du arbetar främst med projektledning av ombyggnationer, tekniska upprustningar, hyresgästanpassningar och andra underhållsinsatser i vårt fastighetsbestånd. Arbetet sker i nära samverkan med både våra hyresgäster och vår egen förvaltning, med stort fokus på att säkerställa långsiktigt hållbara lösningar. Du ansvarar för att driva projekt från förstudie till färdigställande, inklusive budget, tidsplan, upphandlingar och uppföljning. Projekten varierar i storlek och komplexitet och omfattar ofta 9kulturhistoriskt värdefulla byggnader, vilket kräver samarbete med antikvarisk kompetens. Arbetsuppgifter * Planera, leda och följa upp underhålls- och lokalanpassningsprojekt * Ansvara för ekonomi, kvalitet, miljö och arbetsmiljö i projekt * Samverka med hyresgäster, förvaltning och andra intressenter * Göra upphandlingar enligt LOU (konsulter och entreprenörer) * Säkerställa att projekten följer Göteborgs Stads byggprocess och interna rutiner Vi erbjuder Hos oss får du mer än ett jobb - du får en vardag mitt i Göteborgs historia, nutid och framtid. Som projektledare på Higab arbetar du med fastigheter som många bara passerar, men som du får lära känna på djupet. Det är ett självständigt och varierat arbete där din kompetens gör verklig skillnad, både för husen och människorna i dem. Du blir en del av ett kunnigt och engagerat team där samarbete, utveckling och kvalitet står i fokus. Vi arbetar ständigt med att förbättra våra arbetssätt och ge våra hyresgäster bästa möjliga service. Här finns både utmaningar att växa i och kollegor att trivas med - och vi vågar påstå att du inte hittar en mer spännande fastighetsportfölj i hela Göteborg. Kvalifikationer och bakgrund Vi söker dig med relevant högskoleutbildning och flera års erfarenhet av projektledning inom bygg eller fastighetsförvaltning eller motsvarande av oss bedömd erfarenhet på beställarsidan. Du har god kännedom om plan- och bygglagen, entreprenadjuridik samt gärna erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling. Tidigare arbete med kulturhistoriskt värdefulla byggnader är meriterande, liksom erfarenhet av Göteborgs Stads byggprocess och projektverktyget Antura. Du är strukturerad, drivande och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Din kommunikativa förmåga är hög och du har lätt för att samarbeta med olika aktörer. Du trivs med att ta ansvar och har förmåga att leda projekt från start till mål med goda resultat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Du är välkommen att söka tjänsten i bifogad länk. Ansvarig för rekryteringen är Camilla Rippe, e-post [email protected] och tel 0703-77 01 38. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 10 augusti 2025. Välkommen att söka en tjänst där du kan bidra till att bevara Göteborgs kulturarv och utveckla stadens mest unika byggnader. Higab Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter. I uppdraget ingår att vårda och utveckla Göteborgs kulturhistoriskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Higab omsätter ca 900 mnkr, har runt 100 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 600 000 m².
Vill du arbeta i ett företag där du har möjlighet att utvecklas och bidra i produktionen med din arbetsinsats och kreativitet? Då är detta arbete något för dig! För omgående uppdrag hos våran kund i Strängnäs söker vi dig som vill ingå i ett drivande arbetsteam och arbeta som formbyggare/betongarbetare i produktionen. I arbetsuppgifterna ingår, gjutning, armering, formning, ritningsläsning, förbättringsarbete mm. Med rätt inställning och vilja så kommer man långt, har du inte erfarenhet av detta men har det rätta drivet då ska du skicka in din ansökan! B-körkort, Egen bil. Traverskort är meriterat och om du jobbat i liknande bransch tidigare.
Välj ett jobb för att visa detaljer