Vill du bli en del av ett växande företag som ligger i framkant inom kyl- och värmeteknik? Kylslaget AB söker nu en självgående och certifierad rörmokare som vill vara med och stärka vårt team av tekniker i Vallentuna. Är du serviceinriktad, tekniskt skicklig och vill arbeta i en framtidsbransch? Då kan det här vara jobbet för dig! Om oss Kylslaget AB är en ledande aktör inom kyl- och värmeteknik. Vi erbjuder innovativa, hållbara lösningar till både privata och kommersiella kunder. Vårt fokus ligger på kvalitet, teknisk utveckling och förstklassig kundservice. Med lång erfarenhet i branschen och ett starkt team i ryggen, tar vi oss an allt från installation och service till avancerad teknisk rådgivning. Om tjänsten Som rörmokare hos oss kommer du främst att arbeta med våra installationsuppdrag, där du stöttar våra tekniker ute på fältet. Du är självgående, trygg i din yrkesroll och van att arbeta med både vattenburen värme och värmepumpar. Arbetsområdet sträcker sig huvudsakligen över Stockholms län, men mycket serviceuppdrag sker på andra platser i Sverige. Därför är det viktigt att du känner dig bekväm med flera resor och har möjlighet att övernatta flera nätter. Det finns möjlighet att utgå från hemmet, och vi ser gärna att du bor i Stockholm med omnejd (max en timmes körning). För den här tjänsten krävs att du har B-körkort. Vi utbildar på plats! Arbetsuppgifter inkluderar: Installation av rörsystem i samband med värmepumpslösningar Samarbete med kyltekniker vid nyinstallationer och service Självständigt planera och utföra arbete ute hos kund Säkerställa kvalitet och efterlevnad av gällande regelverk Krav B-körkort Dokumenterad erfarenhet av installation av luft/vatten-värmepumpar Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Noggrann, ansvarsfull och lösningsorienterad Vi erbjuder Heltidsanställning, måndag–fredag 6 månaders provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning Trevliga kollegor och en arbetsplats med högt tekniskt kunnande Möjlighet att växa i en framtidssäker bransch Kontaktuppgifter och ansökan Välkommen med din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bee Bemanning för vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Kylslaget AB. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta vår ansvariga rekryteringskonsult Philip Börjesson på [email protected]. Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom HVAC, teknik och energi. Vi löser löpande rekryterings- och bemanningsuppdrag till små som stora företag över hela landet.
Just nu söker vi engagerade arbetsledare inom markarbeten som vill vara med och leda projekt framåt – från idé till verklighet till Nåiden infra. Nåiden är ett väletablerat företag inom bygg- och anläggningsbranschen med över 50 års erfarenhet av att driva projekt med kvalitet och långsiktighet i fokus. Hos Nåiden får du en nyckelroll i ett företag där du får ta ansvar, utvecklas i din yrkesroll och arbeta tillsammans med kompetenta kollegor i en prestigelös och lösningsorienterad kultur. Information om tjänsten Professionals Nord söker för Nåidens räkning en Arbetsledare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Nåiden. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Nåidens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Möjlighet till personlig och professionell utveckling. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter Som arbetsledare inom markarbeten på Nåiden får du en central roll i våra projekt, där du ansvarar för att planera, leda och följa upp det dagliga arbetet ute på byggarbetsplatserna. Du ser till att arbetet fortlöper enligt uppsatta tidsplaner, budgetramar och kvalitetskrav. I din roll ingår att koordinera både det egna arbetslaget och de underentreprenörer som är involverade i projektet. Du har ett helhetsansvar för att skapa en säker och välfungerande arbetsmiljö och säkerställer att gällande säkerhetsföreskrifter följs. Du rapporterar kontinuerligt projektets framsteg till platschefen och bidrar aktivt till att driva projektet framåt mot uppsatta mål. Arbetsuppgifterna innebär: Planerar, leder och följer upp markarbeten på byggarbetsplatser Säkerställer att arbetet genomförs enligt tidsplan, budget och kvalitetskrav Koordinerar och leder både arbetslag och underentreprenörer Ansvarar för arbetsmiljö och säkerhet på plats Rapporterar projektets status och framdrift till platschef Du arbetar efter bekväma arbetstider, mån-fre 07-16. Vi söker dig som: Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Nåiden. Du är en handlingskraftig och lösningsorienterad person som trivs med att ta ansvar och fatta beslut i vardagen. Du har en god förmåga att planera och organisera arbetet, samtidigt som du är lyhörd och har lätt för att samarbeta med både kollegor och underentreprenörer. Du har en prestigelös inställning, är pålitlig i ditt sätt att arbeta och skapar förtroende genom att vara tydlig, rättvis och närvarande i din ledarroll. Nåiden värdesätter ett professionellt förhållningssätt där du kombinerar tydlighet med ödmjukhet – och alltid har projektets och teamets bästa i fokus. Vi söker dig som har erfarenhet från mark- och anläggningsbranschen och gärna tidigare har arbetat i en arbetsledande roll eller motsvarande. Du har goda kunskaper i att läsa och tolka ritningar och tekniska beskrivningar, och du trivs i en roll där du får ta ansvar och leda andra. Krav för tjänsten: Kunskaper inom grundläggning, vatten och avlopp B-körkort Flytande svenska i både tal och skrift START: Enligt överenskommelseOMFATTNING: HeltidSTAD: LuleåURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Alma Jonsson / [email protected] Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] #nåiden-infra #professionals-nord #arbetsledare #mark-och-anläggning
Sesol erbjuder dig möjlighet att utvecklas i ditt ledarskap genom ett gediget utbildningsprogram och kompetenta kollegor som du kan bolla med. Vi erbjuder en familjär organisation där alla jobbar engagerat för att ta gruppen och hela bolaget till nästa steg. Är du en stabil ledare med stor kunskap inom byggbranschen och hjärtat på rätta stället så vill vi prata med dig! Detta gör livet trevligt hos oss Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra ett bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Hos oss blir du en del av ett prestigelöst företag där alla hjälps åt för att vi gemensamt ska ta oss hela vägen och förbi våra mål. Vår familjära stämning är något som kännetecknar oss och vi lägger grunden för den vid vår onboarding som alla våra nyanställda deltar i sin första anställningsvecka. På Sesol hälsar vi på varandra, ser varandra och hjälper varandra på riktigt, varje dag. I Södra Stockholm sitter vi i området Weda som ligger i Södertälje. På kontoret arbetar montörer, elektriker, projektansvariga och säljare vilket ger en härlig mix av människor och mycket bra förutsättningar för att lyckas. Din framtida utmaning Platschefsrollen hos oss innebär ett totalansvar för installationsavdelningen d v s montörer, elektriker och projektansvariga. Det betyder att du har ansvar för Södra Stockholms prestation och effektivitet och förväntas utveckla och stötta dina medarbetare så att ni tillsammans når de mål som är satta. Förutom personalansvar för de i din grupp har du som platschef också ett arbetsmiljöansvar som innefattar den fysiska arbetsmiljön på kontoret, gemensamma utrymmen och lagret samt ansvaret för att arbetsmiljökraven efterlevs vid våra installationer. Genom ett aktivt ledarskap arbetar du främjande och förebyggande med säkerhet, hälsa och trivsel för att identifiera och åtgärda eventuella arbetsmiljöutmaningar. Som platschef ansvarar du också för budget, planering, rekrytering och att kontoret når de uppsatta målen Du rapporterar direkt till vår COO och samarbetar tätt med våra kompetenta platschefer på övriga kontor. I rollen ingår säkerställande av en mycket god kvalitet och kundnöjdhet genom uppföljning och ett ständigt förbättringsarbete. En god sammanhållning på kontoret skapar du tillsammans med vår försäljningschef och självfallet alla övriga kollegor på kontoret i Södra Stockholm. Vem är vår perfekta matchning? Vi letar efter dig som brinner för ledarskap och har en gedigen erfarenhet av att framgångsrikt leda personal. Sesol är ett bolag som agerar på en snabbrörlig marknad och som ledare betyder det att du behöver vara extremt duktig på att kommunicera och inge trygghet, hela tiden med människan i fokus. Vi vill att du har Flera års erfarenhet av liknande roll inom Bygg- eller elinstallationsbranschen. Mycket god erfarenhet av att arbeta med säkerhet inom bygg eller liknande. Mycket goda ledaregenskaper Körkort Svenska i tal och skrift Det är extra bra om du även har Relevant eftergymnasial utbildning, t ex byggingenjör Erfarenhet från solcellsbranschen BAS P/U BAM-utbildning Allmän behörighet el Bra att veta om anställningenLön: fast lön Placering: Södra Stockholm Tillträde: Enligt överenskommelse Ansvarig rekryterare: Anna Henebäck 0735 236398, [email protected] Om Sesol Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor flera andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och ut i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Sesol Cyprus, så fortsätter vi vår tillväxtresa inom förnybar energi. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!
Underhållsmekaniker till Lindab Profil AB i Piteå Är du en erfaren mekaniker med en stark teknisk kompetens och en vilja att bidra till stabil drift och underhåll i ett växande företag? Lindab Profil AB söker nu en ytterligare underhållsmekaniker till deras produktionsenhet i Piteå! Om tjänsten Som underhållsmekaniker hos Lindab kommer du att arbeta med alla förekommande mekaniska arbeten inom industrin. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta: • Felsökning, underhåll och reparation av produktionsutrustning. • Processförbättringar för att optimera produktionsflödet. • Montage vid ny- och ombyggnation i samband med projekt. Du kommer att arbeta dagtid, heltid, och tjänsten är en tillsvidareanställning. Kvalifikationer Krav: • Utbildning: Gymnasieutbildning inom teknik- eller industriprogrammet eller motsvarande relevant utbildning. • Erfarenhet: Gedigen erfarenhet av mekaniskt underhållsarbete inom tillverkande industri. • Färdigheter: Erfarenhet av felsökning, underhåll, reparation samt processförbättringar. • Kompetensområden: Kunskap om skärande bearbetning samt svetsning. Certifikat för Heta Arbeten är ett plus. • Språk: Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. • Körkort: B-körkort krävs. Meriterande: • Erfarenhet av lagermontage, hydraulik och pneumatik. • Utbildningsbevis för truck, travers, sax- och bomlift samt fallskydd. Personliga egenskaper Vi söker dig som är händig och engagerad, med en stark problemlösningsförmåga och en god teknisk förståelse. Du är strukturerad, noggrann och har ett sinne för ordning och reda. Dessutom är du en god lagspelare med hög servicekänsla. Vi värdesätter ansökningar från hela landet! Om du är intresserad av att arbeta hos Lindab Profil AB men bor på annan ort, så är du givetvis välkommen att ansöka. Vi kan erbjuda dig stöd i din flytt för rätt kandidat och vi hjälper gärna till med praktiska detaljer kring din flytt till Piteå. Lindab erbjuder dig • Stabilitet och utveckling: Möjligheter till personlig och professionell utveckling inom ett starkt och väletablerat företag. • Förmåner: Friskvårdsbidrag, flextid, kaffe och frukt varje dag mm. • Arbetsmiljö: En positiv och värdedriven arbetsmiljö där vi värdesätter ordning och reda, kundens framgång, engagemang och jordnära attityder. Ansökan Sista ansökningsdag: 31 aug 2025 Observera att vi under denna period möter mycket ledighet, med begränsade resurser, därför kan processen under delar av sommaren stå stilla. Detta är en direktrekrytering mot Lindab Profil AB och du blir anställd direkt mot dem. Rekryteringsprocessen hanteras av Adecco. Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Kontakta Tommy Norberg email [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om kundföretaget UBAB grundades 1946. Idag är UBAB en av Sveriges ledande leverantörer av prefabricerade betongelement med mångårig erfarenhet från tusentals projekt. Företagets framgång är uppbyggd kring en stark tro på betongens och dess byggsystems fördelar, en ständig vilja att alltid söka nya förbättringar samtidigt som de sätter sina kunder i fokus och strävar efter att effektivisera byggprocessen. På det sättet når UBAB tillväxt genom nöjda kunder. För att läsa mer om företaget, se hemsidan www.ubab.com Arbetsuppgifter Din resa börjar här! Bygga hus i betong har vi gjort sedan urminnes tider. Det krävdes att man hade en fysisk förmåga och ett sinne för problemlösning. Detta är detsamma idag, däremot har processen moderniserats och vi bygger istället prefabricerade betongelement som sedan transporteras och byggs ihop på varje byggplats. Arbetet utförs till stor del i team, vilket betyder att du alltid har en kollega i närheten att samarbeta med. Dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå av: • Formsättning • Armering • Gjutning av betongelement Arbetstiden är förlagd till dagtid. Bakgrund och personliga egenskaper Vi ser gärna att du har en bakgrund inom bygg och anläggning eller tillverkningsindustrin. • Grundläggande förståelse för siffror samt ritningsläsning • Trivs med att arbeta i team För att passa för tjänsten bör du som söker trivas med fysiskt arbete, vara noggrann och flexibel inför nya arbetsuppgifter och snabbt hitta lösningar på problem som kan uppstå. Om oss FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
I sektor service spelar du en viktig roll i att hålla vårt samhälle igång. Vi arbetar med allt från fastighetsskötsel, offentliga måltider och lokalvård till underhåll av gator, parker och ledningsnät – här bidrar du direkt till att skapa en bättre vardag för våra invånare. Vi erbjuder en arbetsmiljö som främjar utveckling, samarbete och nytänkande. Välkommen till oss, här finns det alltid plats för fler som vill göra skillnad! Vill du vara med och bygga ett samhälle på en ny nivå, där livsstil och miljöaspekter beaktas? Skövde växer snabbt! Massor pågår och ännu mer är på gång. Bland annat arbetar vi med att omvandla ett helt industriområde till en ny stadsdel, som blandar bostäder, kontor och service med utbildning, forskning och teknikpark. Vår uppgift är att bygga infrastrukturen. Utöver VA och nyanläggningsprojekt, så har vi även en lång rad andra projekttyper, såsom tex att ordna belysning på motionsslingor, bygga vattenmagasin, dra fiber och förlägga högspänningskablar etc. Parallellt med engagemanget i de nya projekten, så fortsätter vi att underhålla - och vid behov reparera eller byta ut den befintliga infra-strukturen. Om du tycker detta låter intressant är du välkommen med din ansökan. ARBETSUPPGIFTER Exakt vilka arbetsuppgifter som du kommer tilldelas beror på din erfarenhet, men i din roll som anläggare / rör-läggare, kommer du få en varierad och stimulerande roll med att: • anlägga nya vägar, rondeller och cykelbanor • skapa nya handels- och bostadsområden • utforma utemiljöer, till exempel dammar och stenläggning • underhålla och förbättra VA-, el- och fibernätet samt gatubelysning • etc Hos oss blir du en del av ett positivt, engagerat och sammansvetsat team med en blandning av unga och erfarna kollegor. Vi arbetar tillsammans för att nå våra mål, och vi strävar efter att ligga i framkant när det gäller både teknik och säkerhet. Varför välja oss? • vi erbjuder ett stimulerande arbete i en organisation som värdesätter gemenskap, innovation och utveckling. • här får du möjligheten till kompetensutveckling och växa genom att bredda och/eller fördjupa din yrkesroll samtidigt som du bidrar till att skapa ett bättre Skövde för framtiden. Intresserad? Välkommen att skicka in din ansökan redan idag ! KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har en genuin praktisk erfarenhet från att ha jobbat som anläggare / rörläggare eller motsvarande. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha kunskaper om flera av nedanstående områden, men nödvändigtvis inte om alla. De delar som du saknar, kommer vi utbilda dig inom allteftersom: • markarbeten, schaktning • VA-renovering • relining + rörspräckning • rörläggning till VA och el etc • kabeldragning • ritningsläsning • van med digitala hjälpmedel • TA • säkerhet / riskbedömningar Som person är du; • driven och självgående • trivs med att ta ansvar och har förmågan att planera och prioritera ditt arbete • initiativrik och lösningsorienterad • strukturerad, noggrann och ordningsam • teknikintresserad och säkerhetsmedveten • en lagspelare som bidrar till en god teamkänsla • serviceinriktad och mån om att leverera kvalitet Krav: • erfarenhet av anläggningsarbete, förläggning av rör och elkablar etc • kurserna "Arbete på väg" och "Gräva nära kabel" • B-körkort • för att du ska kunna tillgodogöra dig projektrelaterad information, krävs för både din och dina kollegors säkerhet, att du innehar djupa kunskaper i det svenska språket gällande både tal och skrift. ÖVRIGT Att jobba i Skövde kommun I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Läs mer om oss som arbetsgivare: Jobba hos oss. Våra arbetstider är mån-tors 06:45 - 16, medan vi slutar redan kl 13 på fredagar. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Vi söker en tillsynshandläggare till vår stadsbyggnadsavdelning. Hos oss blir du en del av ett erfaret och kreativt team av 26 medarbetare som arbetar engagerat för ett hållbart samhällsbyggande! Vad kan vi erbjuda dig? Stadsbyggnadsavdelningen ansvarar för kommunens bygglov, fysiska planering, mät- och kartverksamhet, geografisk information, mark och exploatering samt natur- och vattenvård. I din roll som tillsynshandläggare kommer du driva dina ärenden självständigt men samtidigt ingå i ett team av fem bygglovsingenjörer, en bygglovsadministratör och en enhetschef/bygglovsingenjör. Som tillsynshandläggare har du huvudfokus på att utöva den tillsyn som regleras i plan- och bygglagen men arbetar även vid behov med övriga delar av bygglovsprocessen. Arbetet innebär framför allt att utreda tillsynsärenden, göra tillsynsbesök med dokumentation av densamma samt med stöd av lagen komma fram till korrekta åtgärder. Du skriver beslut och formulerar tjänsteutlåtanden med beslutsförslag som föredras inför kommunens byggnadsnämnd. Att arbeta proaktivt genom rådgivning till allmänheten är en viktig arbetsuppgift. Du kommer att möta en stor variation av ärenden då tillsynen bland annat omfattar olovligt byggande, ovårdade tomter och ovårdade byggnadsverk. Som tillsynshandläggare har du möjlighet att arbeta nära beslutfattare och allmänheten, liksom att samarbeta med andra myndigheter. Du får varierade arbetsuppgifter och därmed goda möjligheter till personlig- och kompetensutveckling. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig som är utbildad jurist, byggingenjör, miljöingenjör eller innehar annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi värdesätter din förmåga att ta eget ansvar och initiativ, att du kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Goda kunskaper i svenska språket är ett krav. Vidare trivs du med att arbeta målinriktat och besitter en god förmåga att ta hänsyn till flera perspektiv, göra korrekta avvägningar samt fatta beslut baserade på sakliga och objektiva bedömningar. Som person är du trygg och stabil med en hög personlig mognad. Som tillsynshandläggare har du ett speciellt ansvar för bebyggelsens utformning i såväl staden som på landsbygden, varför vi vill att du har ett starkt intresse för gestaltningsfrågor och den byggda miljön. Tjänsten innebär många interna och externa kontakter och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Erfarenhet av arbete med tillsyn eller med myndighetsutövning samt goda kunskaper om plan- och bygglagen samt angränsande lagar är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort för personbil är ett krav. Upplysningar För frågor nås kontaktpersoner lättast under vecka 27 och vecka 31. Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Är du intresserad av att utforska hur framtidens samhällen kan bli mer motståndskraftiga mot klimatförändringar samtidigt som klimaträttvisa säkerställs? Vi på AFRY söker studenter som skriver sitt examensarbete och som vill bidra till framtidens lösningar inom social hållbarhet och klimatanpassning. Hos oss får du möjlighet att få insikt och kunskap inom aktuella utmaningar i gränslandet mellan samhällsplanering, klimat och social hållbarhet. Vi är öppna för egna idéer och formar gärna examensarbetet tillsammans med dig utifrån dina intressen och vår verksamhet. Kvalifikationer Vi söker dig som: Studerar på masternivå inom samhällsplanering, miljövetenskap, hållbar utveckling eller liknande, och skriver sitt examensarbete på svenska eller engelska Har ett intresse för sociala frågor, klimatfrågor och systemförändring Vill göra skillnad genom forskning och analys i praktiken Start: Enligt överenskommelse, gärna höstterminen 2025 Plats: Vi som kommer handleda dig sitter i Stockholm och Göteborg. Hybridlösningar är möjligt. Ytterligare information Vi erbjuder: Ett sammanhang där kunskap tillämpas i praktiken och med specialister inom klimatanpassning, riskhantering, samhällsplanering och social hållbarhet Kontorsplats, om så önskas Kontakter till kommande arbetsliv Arbetsspråk är svenska eller engelska. Låter det intressant? Skriv till oss med en kort presentation av dig själv och vad du studerar samt skulle vara intresserad att skriva om, så tar vi det därifrån. Välkommen att visa ditt intresse, gärna innan 2025-09-15 Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något. Kontaktperson för frågor: Jennie Björstad, Social Hållbarhetstrateg [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Vi söker en erfaren projektkoordinator till mångårigt uppdrag hos Trafikverket och projekt västlänken i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Som projektkoordinator i program Västlänken samordnar du produktionsfrågor med hänsyn till ingångna avtal som Trafikverket har tecknat med Göteborgs Stad samt fastighetsägare rörande genomförandet av projektet. I arbetet ingår även att samordna produktionsfrågor gentemot omgivande pågående och kommande entreprenader. Du deltar i produktionsmöten samt möten med myndigheter, trafikutövare, fastighetsägare med flera. En viktig del av uppdraget är att säkerställa och sammanställa dokumentation och rutiner för avtal och överenskommelser som tecknats och som berör delprojekten. Projektansvarig för avtalen är ansvarsområdet Fastigheter och Avtal. Arbetsuppgifter / Ansvar: Utgöra stöd till projektledning/produktionsledning med ansvar för tidplanetekniska frågor rörande produktion och projektering, samt ta fram produktions- och projekteringstidplan gemensamt med entreprenören för entreprenad Korsvägen E05. Samordna beställarens risker avseende Korsvägen E05 samt samverka i entreprenörens riskanalysarbete. Ansvara för projekteringssamordning och projektledning av enskilda delar, främst ärenden med anslutning till externa verksamheter, exempelvis byggnadsanknuten konst och entréer. Krav (OBS, obligatoriska) . Minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet från produktion i anläggningsbranschen. Med anläggning avses infrastruktur av typen vägar, järnvägar, tunnlar, broar, hamnar, kraftverk eller liknande anläggningar som beställaren bedömer som likvärdig. 2. Minst 5 år i ledande befattning inom produktion så som blockchef, platschef, produktionsledare, byggledare eller annan befattning som beställaren bedömer som likvärdig. Befattning som arbetsledare eller lägre godkänns ej. 3. Minst 5 års erfarenhet av att driva ett projekt i samverkan med en storstad (minst 200,000k invånare) 4. Minst 5 års erfarenhet av att samordna och följa upp tidplaner i ett anläggningsprojekt med en kontraktssumma på minst 1 miljard SEK. 5. Ska ha erfarenhet av att leda och följa upp riskarbete i ett anläggningsprojekt i en storstad med en kontraktssumma på minst 1 miljard SEK 6. Ska ha erfarenhet av att ha arbetat i både utförande- och totalentreprenad. 7. Ska behärska svenska och engelska i tal och skrift. 8. Ska inneha körkort B. Meriterande För beställaren är det ett mervärde att resursen har minst 5 års erfarenhet att i att ta fram och följa upp ett anläggningsprojekt i PrimaVera. För beställaren är det ett mervärde att resursen har erfarenhet av ett projekt med anläggande av ledningar i en storstad* där produktionstiden är längre än 3 år Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Kommunledningsförvaltningen har fokus på ledning, samordning och uppföljning för att kommunkoncernen ska arbeta effektivt med invånarnas bästa i fokus. Förvaltningen leder och samordnar samhällsbyggandet och jobbar för hållbar tillväxt i Halmstads kommun. Tillsammans ansvarar vi också för styrning och utveckling av kommungemensamma frågor som HR, kommunikation, administration och ekonomi. ARBETSUPPGIFTER Är du en engagerad person som tycker om att arbeta med processer inom mark- och exploatering från start till mål? Se hit! Vi söker nu vikarierande mark- och exploateringsingenjör som vill vara med och forma framtidens samhälle för Halmstads kommun! Som mark- och exploateringsingenjör kommer du att arbeta med samhällsbyggnadsprocessen i alla dess delar. Fokus kommer ligga på detaljplaneskedet och genomförandeskedet av både privat och kommunal exploatering. I rollen kommer du även att företräda kommunen som markägare. Du kommer att ha en roll som projektansvarig eller projektdeltagare i ett eller flera projekt vilket innebär att du ansvarar för att samhällsbyggnadsprojektet drivs effektivt framåt utifrån en avvägning mellan ekonomi, kvalitet och tid. Arbetet bedrivs i interna och externa projektgrupper med flera representerande kompetenser. I rollen ingår omfattande kontakt med konsulter, exploatörer, fastighetsägare, kommuninvånare, politiker och representanter från andra avdelningar och förvaltningar inom kommunen. Du ansvarar för plangenomförande utredningar och utredningar av fastighetsjuridisk karaktär. I arbetsuppgifterna ingår även löpande ekonomisk uppföljning och upprättande av markanvisnings- och exploateringsavtal samt andra fastighetsrättsliga avtal. Mark- och exploatering tillhör samhällsutvecklingsavdelningen om består av 16 personer, bla mark- och exploateringsingenjörer, markstrateger, markförvaltare och projektledare. Du kommer in i en väl fungerade grupp som stöttar varandra. Under en period framåt har vi behov av att stärka upp med anledning av föräldraledigheter. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen har du en universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot samhällsbyggnad/lantmäteri eller annan utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet kan bedömas likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom branschen och god kunskap av att tillämpa Plan och Bygglagen samt Jordabalken och annan relevant lagstiftning. Vi ser det också som meriterande med erfarenhet från politiskt styrd organisation inom kommunal eller statlig verksamhet. Vi ser att du som söker är driven och tycker om att utforska nya idéer. Din förmåga att arbeta effektivt och anpassa dig till snabba förändringar kommer att vara en värdefull tillgång i denna roll. Du bör vara affärsmässig, relationsbyggande, bra på att samarbeta både externt och internt. För att underlätta arbetet behöver du ha körkort B. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer