Välkommen till en värderingsstyrd organisationAttendo Tunagården är ett äldreboende med 80 trivsamma lägenheter i Tunaslätten som kommer stå klart efter sommaren 2025. Vi öppnar dörrarna till det nyrenoverade boendet den första September i år och söker nu efter dig som kommer att bli verksamhetschef och ansvara för driften av boendet. Start enligt överenskommelse men önskvärt om möjligt 2025-05-01. I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Beskrivning av tjänsten Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi ochkundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildningså som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som ger likvärdig kompetens. Tjänsten kräver att du har minst 3 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg, meriterande inom privat omsorg. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2022-03-31 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Rolfs Travel Group är i snabb tillväxt och söker nu en operativ och driven affärsområdeschef till vårt varumärke Solresor. I denna roll rapporterar du direkt till VD och ansvarar för att driva tillväxt och utveckling av vårt erbjudande. Solresor startade sin resa 1989 och blev en del av Rolfs Travel Group 2020. Solresor drivs som en egen affärsenhet inom Rolfs Flyg och Buss AB. Vi erbjuder resor till hundratals destinationer med fokus påklassiska sol- och badresor men erbjuder ävenvandringsresor, storstadsupplevelser och exotiska resmål. Om Rollen Som affärsområdeschef leder du teamet och utvecklar verksamheten med högsta fokus på tillväxt.Solresors team består av försäljningsansvarig, reseproducenter, resesäljare, administratör och reseledare. Vi har bådein-house IT och marketing vilketmöjliggör att vi kan ta snabb action kring förbättringar, idéer och affärsdrivande åtgärder. Primära arbetsuppgifter Produktion och kontraktering, säkerställ att vi erbjuder de bästa hotellen och flygen till marknadens bästa priser. Produktutveckling och kundupplevelse, ansvara för att våra produkter på plats håller hög kvalitet, inklusive reseledare, program och barnklubbar. Marknadsföring och synlighet, se till att vi marknadsför oss på bästa och mest effektiva sätt. Operativ drift och personalansvar, trygga att den dagliga verksamheten fungerar smidigt, inklusive personalhantering och operativt stöd. Vi söker dig som Har gedigen erfarenhet av att arbeta i en senior kommersiell rollinom resebranschen, charter eller dynamisk paketering med bevisade godaresultat. Ärtävlingsinriktad, snabbfotad och gillar när det händer mycket. Har en förmåga att hålla fokus påatt nå kortsiktiga målsättningaroch samtidigt förankra och skapa merlångsiktiga strategier. Är en öppen, ödmjuk ochinspirerande ledare som kan utveckla, coacha ochmotivera sitt team. Brinner för att skapa soliga ochminnesvärda reseupplevelser där kunden står i centrum. Om oss Rolfs Travel Group som inkluderar Rolfs Buss och Flyg samt Solresor är i kraftig tillväxt. Vårt mission är att erbjuda oförglömliga resor av högsta kvalitet. Det finns något för alla city breaks, innehållsrika rundresor, avkopplande solresor, vandrings- och cykelresor, kryssningar, vin- och matupplevelser och mycket mer till fler än 450 olika destinationer över världen. Vi erbjuder dig en inspirerande arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg med fler än 120 kompetenta och hjälpsammakollegor och fler än 350 reseledare.Vår framgång är din framgång, det finns mycket goda möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Här kan du läsa mer om Rolfs Flyg och Buss och om Solresor
Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Verkstadschef på vår anläggning i Ljungby. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. ArbetsuppgifterSom Verkstadschef ansvar du för den dagliga driften och har det övergripande ansvaret över verkstaden. I rollen kommer du tillsammans med ditt team skapa en effektiv och trygg arbetsplats genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. I arbetsuppgifterna ingår också att skapa bra förutsättningar för bra kundnöjdhet, kostnadseffektivitet, intäkter samt produktivitet inom service/eftermarknad och verkstad. Vidare ansvarar Verkstadschefen för attarbetsmarknadsavtal samt skydds- och arbetsmiljölagar följs, samt att uppsatta kvalitetsmål nås. Stort fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - allt från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, till utveckling- och engagemang av personal och lönesättning.Nyckelkompetenser/förmågor:Du motiveras av utmaningar och har en stark drivkraft som gör att du trivs i en roll där du får utveckla och ta ansvar. Du har förmågan att inspirera och leda andra med entusiasm, och du vet hur man skapar en stark teamkänsla. Dessutom har du ett genuint intresse för att förbättra processer och rutiner samt utveckla dina medarbetare, vilket gör att du ständigt strävar efter att höja både teamets och verkstadens prestationer. Vi ser även att du har: Ett par års erfarenhet av bilbranschen och en chefsroll Goda allmänna datorkunskaper, gärnaav affärssystemet Kobra B-körkort Förmåga att uppnå affärsmål, samt utveckla och förbättra processer för verksamheten. Om du har en fordonsteknisk utbildning ellertidigare arbetatsom Verkstadschef är det ett stort plus! Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att ta tillvara på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se
Vill du bli en nyckelspelare hos Plasman Sverige AB? Nu söker vi en engagerad och driven kvalitets- och teknikchef till vår verksamhet Plasman i Göteborg! Detta är ett vikariat på fyra månader med start i mars, vilket gör det till en perfekt möjlighet för dig som vill bidra till och utveckla kvalitets- och teknikområdet inom en framgångsrik och dynamisk organisation. Om tjänsten Som kvalitets- och teknikchef kommer du att vara en central del av Plasman Arendals ledningsgrupp och arbeta strategiskt för att utveckla både ditt ansvarsområde och organisationen i stort. Du leder ett dedikerat team som inkluderar beredare, PME, mätrumsansvariga samt kvalitets- och färglaboratoriepersonal. Du kommer att arbeta nära både interna och externa kontakter – från kollegor inom Plasman Europa till kunder och leverantörer – med fokus på att skapa långsiktiga lösningar, driva förbättringsarbete och säkerställa att vi levererar högsta kvalitet till våra kunder. I rollen ingår bland annat att: Delta aktivt i ledningsgruppens arbete och bidra till strategiska beslut. Säkerställa att organisationen når uppsatta mål gällande kvalitet, leverans och kostnadseffektivitet. Ta ansvar för att avvikelser hanteras effektivt genom grundorsaksanalys och åtgärdsplaner. Leda och utveckla personal inom ditt ansvarsområde och säkerställa rätt kompetens i teamet. Utveckla och underhålla företagets ledningssystem samt driva projekt med fokus på kvalitet och teknik. Företräda fabriken i kvalitets- och teknikfrågor både internt och externt. Bidra till förbättrad kundnöjdhet och lönsamhet genom ständiga förbättringar. Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du har: Relevant högskoleutbildning inom teknik och kvalitet, eller motsvarande erfarenhet. Minst 5 års erfarenhet av arbete inom kvalitet och teknik i en större produktionsorganisation. Gedigen erfarenhet av att leda och utveckla andra. Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. God datorvana och stark analytisk förmåga. Vi söker dig som är lösningsorienterad, drivande och har ett starkt fokus på samarbete. Du trivs i en dynamisk miljö och ser utveckling och förbättring som en naturlig del av arbetet. Om Plasman Plasman är en ledande aktör inom fordonsindustrin med fokus på innovativa lösningar inom plastkomponenter. Vi är stolta över vår starka teamkultur och vår strävan att alltid ligga i framkant när det gäller kvalitet och teknik. Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vill bli en del av vårt team? Skicka din ansökan redan idag! Du kommer att bli anställd konsult hos oss på Pokayoke med en visstidsanställning under fyra månader med start i mars. Urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Felicia Pettersson på [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiansvarig för en interimroll i cirka 1 år på heltid. Vi söker dig som: Älskar att arbeta med människor och passar in i vårt team. Har erfarenhet av löpande bokföring och resultatredovisning. Besitter kunskap och erfarenhet inom HR-relaterade frågor, inklusive avtal och lönehantering. Har bred erfarenhet av affärssystemet M3 är ett krav Tidigare erfarenhet från ekonomiroll i fabrik, gärna controlling Har du dessutom jobbat nära eller med HR-frågor ser vi detta som ett stort plus Huvudsakliga arbetsuppgifter: Sköta all bokföring och redovisning i enlighet med gällande lagar och förordningar. Löpande rapportera resultat till ledningen för att säkerställa god insyn i företagets ekonomiska situation. Hantera alla personalfrågor med ett människo-centrerat tillvägagångssätt, samtidigt som du ser till att allt sköts enligt gällande avtal och regelverk. Tillsättning omgående
Är du den vi söker? JCDecaux expanderar- vill du vara med? JCDecaux har nyligen vunnit Sveriges största reklamavtal som innefattar tunnelbanereklam på de mest centrala stationerna och utomhusreklam i lokaltrafiken över hela Storstockholm. De står inför en mycket spännande utveckling och expansion med produkter som blir helt unika för den svenska mediemarknaden. Satsningen positionerar dem som marknadsledare inom utomhusreklam i Sverige, vill du vara med och spela en viktig roll i denna resa? Är du en driven och analytisk person med ett stort intresse för logistik och förbättringsarbete? Vill du samordna och effektivisera logistikprocesser från inköp och lagerhantering till leveranser och materialplanering? Säkerställa smidiga, kostnadseffektiva flöden i linje med uppsatta mål och nyckeltal? Då är du den vi söker! Arbetsbeskrivning Produktionsledarens huvuduppgift är att säkerställa att uppsatta mål uppnås på ett effektivt sätt, med hög kvalitet och inom budget. Du kommer att arbeta i en entreprenörsdriven miljö där du kommer få ansvara för bolagets inköp och logistikåtaganden. Det innebär att du planerar och genomför inköp baserat på behov och produktionsplanering. Du ansvarar för inköpsprocesser, förhandlingar och ramavtal. Du har ett ansvar för att ta fram budget gällande underhåll och reservdelar samt utföra kvalitetskontroller och optimera kostnader. Du arbetar aktivt för att planera en effektiv lagerhantering och identifiera förbättringsområden gällande materialflöden. Genom att analysera lagerdata och identifiera flaskhalsar kan du föreslå effektivare lösningar och nya rutiner. Regelbundna inventeringar är en viktig del av ditt arbete för att säkerställa att lagernivåerna är korrekta och att materialet finns tillgängligt när det behövs. Du ansvarar för att samordna både inkommande och utgående leveranser. Detta inkluderar att planera transporter, kommunicera med transportörer och säkerställa att leveranserna sker enligt överenskomna tidsplaner. Övriga viktiga arbetsuppgifter är: Planera materialbehov enligt produktionsplan och nya avtal Granska leverantörer och godkänna fakturor enligt företagets rutiner Utföra leverantörsutvärderingar och hållbarhetsrapportering (ESG) Ansvara för SAP och delta i systemskiften Internrapportering inom koncernen Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du är van att jobba i ett högt tempo och gillar att arbeta fram nya arbetsprocesser och rutiner för att optimera verksamhetens dagliga arbete. Du har ett öga för detaljer och gillar att arbeta strukturerat och ordningsamt och har en hög arbetsmoral. Du har inga problem att arbeta självständigt men är samtidigt en lagspelare då avdelningen består av ett lojalt team med hög arbetsmoral som arbetar nära varandra och där varje enskild persons spetskompetenser tas tillvara på. Avdelningen samarbetar nära driftansvariga ute på fältet och du rapporterar till Asset Manager. Vi söker dig som har Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom inköp, lager och logistik Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet God erfarenhet av arbetsledning, budgetansvar och avtalshantering Teknisk och administrativ kompetens Erfarenhet av IT-system som SAP och Medius är meriterande Projektledningsförmåga Engelska, flytande i tal och skrift Personliga egenskaper Strukturerad och tydlig Proaktiv och handlingskraftig God samarbets- och kommunikationsförmåga Affärsorienterad och förtroendeingivande Om företaget JCDecaux är med 11 900 anställda i mer än 80 länder världens största företag inom utomhusreklam. I Sverige startade JCDecaux sin verksamhet 1989 och idag finns företaget i våra 25 största städer. Värt att veta! JCDecaux är kollektivanslutna till Unionen Tjänsten är på heltid och startar med 6 månaders provanställning På JCDecaux värdesätter man samarbete och det dagliga utbytet som sker när man ses på kontoret – därför är tjänsten helt på plats och inte möjlig att utföra på distans Arbetsplatsen är lokaliserad på Östermalm och där arbetar ca 40 medarbetare. Ansök enkelt med ditt CV eller alternativt med din Linkedinprofil På Inhouse rekryterar vi kompetensbaserat för en mer rättvis process. Du ansöker därför enkelt med ditt CV/Linkedinprofil här direkt på hemsidan. Vi önskar inte ett personligt brev och du kan inte heller söka via mail. Processen kommer innehålla arbetspsykologiska tester. Vänta inte med att skicka in din ansökan, då urval och intervjuer sker löpande. För mer information eller frågor, kontakta Marcus Jönsson på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker nu en engagerad rektor med övergripande ansvar att leda och utveckla våra fyra enheter inom Täby Friskola. Som rektor ansvarar du för att säkerställa en hög kvalitet och utbildning och skapa en inspirerande lärandemiljö för både elever och medarbetare. Täby Friskola är en fristående skola som är en del av den Cedergrenska koncernen med 880 elever fördelade på fyra mindre enheter; Gribbylund, Hägernäs, Ljungmyr och Enhagen. Vi är måna om att skapa rätt förutsättningar för elevernas kunskapsinhämtning i både teoretiska och praktiska ämnen och är övertygade om att elever som mår bra når längre. På våra enheter erbjuder vi en lugn miljö där arbetsro samt ordning och reda råder. Alla elever blir sedda och lärandet pågår hela dagen. Vi strävar efter ständig utveckling och målsättningen är att våra elever ska nå så goda resultat som möjligt och stöttas fullt ut i sina ambitioner. Arbetsuppgifter Som rektor på Täby Friskola har du det yttersta ansvaret för skolenheterna som ingår. Du kommer leda de 3 biträdande rektorerna som är på plats på enheterna. Du ansvarar för det systematiska kvalitetsarbetet med stöd av skolans ledningsgrupp, olika utvecklingsgrupper på skolorna och deltar regelbundet i rektorsgruppen för Cedergrenskas övriga grundskolor. Som rektor är du personalansvarig för biträdande rektorer, administrativ personal och elevhälsans personal. Du har en tydlig styrkedja samt att du omfattas av en delegation, på uppdrag av huvudmannen. Du är ansvarig för att följa enheternas budget och säkerställa en ekonomi i balans. Vi vill att du vårdar och förvaltar skolans goda rykte, traditioner och höga kunskapsresultat. Du har ett starkt engagemang, där du tillsammans med personalen vill utveckla enheterna framåt mot uppsatta mål, utifrån deras förutsättningar och behov. Kvalifikationer Du är utbildad lärare samt har genomfört rektorsprogrammet. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och är van att arbeta med budget. Vi söker dig som är en trygg och närvarande ledare. Du är lyhörd och en god kommunikatör som är skicklig på att skapa, etablera och underhålla relationer med medarbetare, elever och vårdnadshavare. Som ledare har du förmågan att se verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv och kan driva verksamhet som vilar i forskning och beprövad erfarenhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet då uppdraget som rektor kräver engagemang, ansvarstagande och nytänkande. Personliga egenskaper Har relevant högskoleutbildning och erfarenhet av ledarskap inom utbildning Dokumenterad erfarenhet av att leda skolor som rektor Tydlig och inspirerande ledare som kan skapa engagemang och utveckling i verksamheten. Du har en djup förståelse för pedagogik och skolutveckling. Är van att arbeta med målstyrning, uppföljning och långsiktig planering. Strukturerad, initiativrik och har en god förmåga att kommunicera med olika grupper. Vi erbjuder Som rektor inom Cedergrenska koncernen får du kontinuerligt stöd från grundskolans rektorsgrupp där du själv tillsammans med övriga rektorer i grundskolan ingår. I rektorsgruppen pågår också ett kollegialt lärande och där diskuteras frågor som rör skolutveckling, elevhälsa, tillgänglighet, värdegrund och pedagogiskt ledarskap. Cedergrenska koncernen Cedergrenska är en utbildningskoncern som bedriver utbildning av högsta kvalitet för barn och elever från förskolan till eftergymnasiala utbildningar. Cedergrenskas ambition är att de enskilda skolorna har frihet att bedriva och utveckla respektive verksamhet samt utbildning självständigt, men med ett omfattande stöd från bolagets ledning och stödfunktioner. Ansökan Vill du vara med på Täby Friskolas fortsatta resa är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Intervjuer sker löpande och tillsättningen av tjänsten kan ske före sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag: 2025-02-28. Ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Du kommer att bli ombedd att uppvisa ett utdrag från belastningsregistret i det fall att anställning blir aktuellt. Har du frågor om tjänsten? Kontakta rekryterande chef, Skolchef Anne Engardt, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Om tjänsten Boxflow växer och vi behöver dig! Nu letar vi efter en ny kollega till vårt härliga gäng på Helsingborgskontoret. Vi sitter placerade på vårt lager i Östra Ljungby. Vi tillhandahåller bemanningslösningar riktad mot kollektiv personal inom lager och industribranschen. Vardagen för en konsultchef hos oss är väldigt omväxlande med stort fokus på kund- och konsultnöjdhet. Hos oss erbjuds en spännande tjänst i ett snabbväxande bolag! Arbetsuppgifter Som konsultchef hos oss på Boxflow kommer du, tillsammans med ditt team, utveckla och bygga långsiktiga relationer med våra kunder och konsulter. Dina arbetsuppgifter kommer innebära rekrytering och personalansvar för våra konsulter. Bemanningsplanering och administration utgör också en stor del av din vardag.I rollen som konsultchef jobbar du även med den dagliga kontakten med kunder och konsulter via telefon, mail och fysiska besök. Vid kundbesök tar du kravprofil, säkerställer kundens behov av kompetens och sköter sedan hela processen från kundbesök till anställning hos kund. Utöver detta ingår även Personalplanering Konsultvård Merförsäljning/utveckling av befintliga uppdrag Administration Personalansvar/coachning Profil & bakgrund Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av bemanning inom lager och logistik.För att lyckas i din roll som konsultchef förstår du vikten av att arbeta strukturerat och noggrant med tydligt fokus på att driva arbetet mot mål och att slutföra uppgiften. Vidare är du en person som ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Eftersom våra dagar kan svänga snabbt bör du trivas i en föränderlig miljö och är orädd inför nya situationer. Du motiveras av utmaningar och är bra på att bygga relationer och att skapa förtroende hos andra människor. Då rollen innebär att du i ditt dagliga arbeta kommer rekrytera kollektiv personal ser vi att du har ett stort intresse för rekrytering och erfarenhet av detta. Som person är du social, nyfiken, positiv, flexibel, ordningsam, målmedveten och handlingskraftig. Vidare trivs du med stort eget ansvar och är duktig på att bibehålla och skapa goda relationer med både kunder och konsulter. Kvalifikationer Erfarenhet av rekrytering, gärna inom bemanningsbranschen Relevant utbildningsbakgrund inom personal/HR Meriterande om du har jobbat i en ledande roll Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort och tillgång till bil är ett krav I denna ansökningsprocess har vi ersatt det personliga brevet med ett antal specifika frågor. Detta för att få en bättre förståelse för din bakgrund och kompetens. Sista ansökningsdag: 28/2 2025 Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda
Är du redo att ta ansvar och leda i internationell miljö? Vi på Transtema söker nu en Gruppchef som vill vara med och driva vår kunds testanläggning i Stockholm.På Transtema får du möjligheten att arbeta i ett nytänkande och växande bolag med stora möjligheter till utveckling. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Gruppchefens uppgift är att följa upp sin avdelnings verksamhet och ekonomi regelbundet då du har verksamhet-, kvalitets- och resultatansvar. Du kommer rapportera direkt till affärsenhetschefen för Site Services och ha personalansvar för ca 30 medarbetare.Du ingår ocksåi ledningsgruppen för leveransområde Stockholm. I ledningsgruppen förväntas du bidra med både strategiska och operativa perspektiv, representera ditt ansvarsområde, visa ledarskap och engagemang, samt arbeta för företagets bästa. Du ska även bidra till ett starkt samarbete inom gruppen och säkerställa att kundens behov och förväntningar integreras i beslutsfattandet. Några av dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att: Coacha och utveckla medarbetarna så att de når sin fulla potential. Säkerställa att teamet har rätt resurser på rätt plats för att möta verksamhetens behov. Ansvara för rekrytering, onboarding och att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs och presterar. Driva arbetsmiljöfrågor, säkerhet och riskhantering för att skapa en trygg och säker arbetsplats. Vara en del av verksamhetens långsiktiga utveckling genom att bidra med idéer och lösningar som stärker vårt erbjudande. Vi söker dig som har: Minst 4 års arbetslivserfarenhet från datacenter, alternativt liknande bransch Teknisk utbildning från universitet, Högskola, YH God teknisk kännedom kring olika tekniska möjligheter/begränsningar Vana attkommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift B-körkort Vem är du Du är en skicklig kommunikatör som skapar goda relationer med både ditt team och övriga kontaktytor i organisationen. Det faller sig naturligt för dig att bygga både interna och externa nätverk och möta samt förståolika intressenters behov. Du har antingen haft personalansvar tidigare eller ser detta som ett naturligt nästa steg i din karriär, då du trivs i ledarrollen. Du är van vid att prioritera mellan olika uppgifter och är inte rädd för utmaningar. Samtidigt värdesätterdu struktur i ditt arbete, vilket hjälper dig att hålla tidsramar och leverera med hög kvalitet. Om oss Du kommer vara anställd på Transtema Network Services AB, som är ett helägt dotterbolag inom Transtemakoncernen. Transtema Network Services är en marknadsledande leverantör av fälttjänster inom kommunikationsinfrastruktur i Sverige och ansvarar för installation, underhåll samt drift över hela landet. Vi arbetar aktivt med hållbarhet utifrån fyra aspekter - våra medarbetare, vår affär, vår miljö och vårt engagemang. Våra medarbetare är vår största tillgång och vår ambition är att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi har en värderingsstyrd företagskultur och arbetar aktivt med kompetensutveckling, inkludering och att erbjuda en trygg arbetsplats för alla. Vi erbjuder en utvecklande miljö, ett omväxlande arbete och möjlighet till kompetensutveckling. Vår kultur genomsyras av våra värdeord - att tänka nytt, visa respekt och ta ansvar. Vi på Transtema tror att mångfald bidrar till en mer dynamisk och kreativ arbetsmiljö som gör att fler trivs på jobbet. Vi hoppas därför att du som söker, med din bakgrund och kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Övrig information Bakgrundskontroll genomförs på alla som anställs på Transtema och i vissa rekryteringar genomförs även en säkerhetsprövning. Slumpmässiga drog- och alkoholtester genomförs på våra arbetsplatser. Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor om tjänsten, kontakta Miroslav Puskas telefonnummer +46725785903, mail [email protected]. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vi söker nu vår nya kollega som Teamledare på kontoret i Täby. Som Teamledare har du en oerhört viktig roll. Du är ansiktet utåt, och du är den coachande pedagogen som välkomnar och utbildar nya Servicemedarbetare. Du stöttar medarbetarna i teamet och ser till att var och en får utrymme att utvecklas och växa. Eftersom Teamledaren också utför en del operativt arbete som Servicemedarbetare så vet ditt team att du alltid förstår dem och deras vardag. Du kommer även arbeta med kvalitetsuppföljning och en del administration. Det operativa arbetet som Servicemedarbetare (städare) är en viktig del av tjänsten, som gör dig och ditt team tightare och ger er alla förståelse för varandras arbete och vardag. Hur stor del av din tid som ägnas åt operativt arbete beror på teamets och kontorets storlek. Vissa Teamledar-uppgifter kan utföras på kontoret, men till stor del arbetar du ute på fältet, nära ditt team och era kunder. Du kommer att ansvara för b la. bemanning av personal samt planering av städuppdrag. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor. Vi söker dig som: trivs med att utbilda och coacha är pedagogisk, ansvarsfull och noggrann trivs med att arbeta både självständigt och i team är engagerad och positiv drivs av att ge bästa möjliga service till våra kunder har goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift har B-körkort och tillgång till bil har tidigare erfarenhet av städning Om tjänsten I huvudsak är dina arbetstider förlagda dagtid, måndag till fredag men vissa helger kan också bli aktuella. Teamet består idag av ett antal Servicemedarbetare samt andra Teamledare och några tjänstemän på kontoret. Placering: Kontoret i Täby Anställning: 100%, 6 månader provanställning. Tillträde:Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Aleo erbjuder dig En arbetsplats med högt i tak Nära samarbete med kollegor Friskvård Kompetensutveckling Tjänstepension Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby-Vallentuna. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden i Täby och Vallentuna. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Välj ett jobb för att visa detaljer