Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Detta är en visstidsanställning på 50 % till och med den 31 december 2025, med möjlighet till förlängning. Önskad start så snart som möjligt. Annonsen är öppen till 27 juli, men vi gör ett löpande urval så tjänsten kan tillsattas innan dess. Vi söker nu en Concept Owner B2B till Kronans Apotek — en affärsnära och dynamisk roll där du får möjlighet att vara drivande i utvecklingen av våra digitala lösningar. Rollen passar dig som vill kombinera strategiskt tänkande med operativt ansvar och som brinner för att skapa värde för våra kunder och verksamheten. Din roll Som Concept Owner ansvarar du för att maximera affärsnyttan i ditt område. Du fungerar som länken mellan affären, kunder och utvecklingsteamet. Tillsammans med verksamheten sätter du riktningen och prioriterar initiativ som ger störst effekt för både kund och affär. Du arbetar datadrivet, proaktivt och i nära samarbete med övriga funktioner. Rollen innebär att du tar ett helhetsansvar för både utveckling och förvaltning av plattformen med målet att skapa bästa möjliga kundupplevelse och driva affären framåt. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Säkerställa att plattformen möjliggör affärens behov på kort och lång sikt - Driva och koordinera utvecklingsarbete, uppgraderingar och förbättringar - Samordna förstudier, tester och releaseplanering - Ansvara för förvaltning och vidareutveckling av plattformens komponenter - Omvärldsbevaka och proaktivt föreslå nya lösningar och förbättringsmöjligheter Du rapporterar till Head of B2B, Katerina Iliopoulos. Du välkomnas till vårt fina kontor i Stadshagen, Kungsholmen, och vi tillämpar hybridarbete. Vi söker dig som är affärsdriven, lösningsorienterad och har en naturlig förmåga att omsätta kundinsikter och affärsstrategi till konkreta initiativ. Du gillar att arbeta i en snabb, föränderlig miljö där du får ta stort eget ansvar och arbeta nära verksamheten. Du bör ha en relevant högskoleutbildning inom tex IT, teknik eller ekonomi, och du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Vi tror att du har: - Erfarenhet av att arbeta som Concept Owner / Product Owner för e-handel med tydligt fokus på affärsnytta - God förståelse för hur IT-lösningar kan stödja och utveckla affären - Erfarenhet av att driva förvaltning av digitala plattformar eller IT-lösningar - Starka kommunikativa färdigheter och förmåga att engagera olika intressenter Erfarenhet av Business Central och Commercetools är meriterande Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Vill du arbeta med samhällsviktig verksamhet och bidra till en trygg, säker och hållbar kommun? Är du en person med kompetens i att samverka med andra och hålla struktur, samt ett genuint intresse för informationssäkerhet och dataskydd? Då är det dig vi söker! Som informationssäkerhet- och dataskyddsansvarig samordnare blir du en nyckelperson i kommunens arbete med att skydda informationstillgångar, säkerställa regelefterlevnad och utveckla en god säkerhetskultur. Du tillhör kommunledningsförvaltningens stabsavdelning och arbetar nära med att leda och stödja kommunens dataskyddsredogörare, samverka med IT-enhet, samtliga förvaltningar och kommunala bolag, samt relevanta externa parter. Du har ett nära samarbete med säkerhetschefen som är processansvarig i säkerhetsarbetet. Att samverka är en stor del i arbetet. Tjänsten är säkerhetsklassad Arbete i TIB kan bli aktuellt (tjänsteperson i beredskap) ARBETSUPPGIFTER • Samordna och utveckla kommunens informationssäkerhetsarbete enligt MSB:s rekommendationer och ISO 27000-serien, lagstiftning, samt politiska mål och intern styrning. • Ansvara för att upprätthålla och vidareutveckla styrdokument och rutiner inom informationssäkerhet och dataskydd. • Samverka med dataskyddsredogörare på förvaltningarna och fungera som rådgivare till verksamheter i frågor om dataskydd och personuppgiftsbehandling, samt leda nätverket för dataskyddsredogörarna. • Tillsammans med andra professioner vara med i framtagande av risk- och sårbarhetsanalyser (RSA), incidenthantering samt stödja i systematiskt säkerhetsarbete • Genomföra utbildningar, kommunikationsinsatser och medvetandehöjande aktiviteter inom organisationen • Följa upp efterlevnad, genomföra internkontroller och bidra i utvecklingsprojekt kopplade till digitalisering och säkerhet KVALIFIKATIONER Relevant akademisk examen (t.ex. inom juridik, informationssäkerhet, systemvetenskap, it-säkerhet) Flerårig erfarenhet av arbete med informationssäkerhet, dataskydd och/eller IT-säkerhet Mycket god kunskap om tillämplig av lagstiftning såsom GDPR, OSL, NIS2, m.m. Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Erfarenhet av arbete i offentlig sektor Personliga egenskaper: Vi söker dig som har ett strategiskt tänk och ett genuint engagemang för informationssäkerhetsfrågor. Rollen kräver både analytisk förmåga och god kommunikativ kompetens och samarbetsförmåga. Du behöver kunna växla mellan operativa detaljer och övergripande strategier och känna dig trygg i båda delarna. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: Har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt du planerar, organiserar och följer upp på ett effektivt sätt Är pedagogisk och har förmågan att omsätta komplexa regelverk till begriplig och tillämpbar information för olika målgrupper Är lyhörd och har god samarbetsförmåga du bygger förtroendefulla relationer inom organisationen och fungerar som ett naturligt stöd Är initiativtagande och drivande du tar ansvar för att utveckla och förbättra rutiner och arbetssätt Har hög integritet, omdöme och förståelse för vikten av säkerhets- och dataskyddsfrågor i offentlig verksamhet Trivs med att arbeta både självständigt och i team, och du har förmågan att fatta välgrundade beslut även i pressade situationer ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
WHY WE WILL LOVE YOU We are looking for a passionate Software Engineer who strives for engineering excellence and excels in constantly changing environments. You are excited about SW-Backend Development, systems architecture, modern technologies (Edge computing, Hyperconverged/ High availability infra, open source, PaaS, monitoring etc.) at a global scale and you want to take part in developing the future of IKEA! We are looking for a new colleague to be part of the ongoing transformation and infrastructure modernisation using the latest technology. To succeed as a Software Engineer, you will ideally have experience in one or more of the following areas: - Proficiency in Software Development skills and its connecting Software lifecycle (SCM,GIT, etc) - Proficiency in at least one scripting language (Python/Bash) and one functional programming language (Java/Go/C++), with a good understanding of CI/CD practices. - Strong experience in utilising and developing REST APIs for service integration and developer support. - Familiarity with infrastructure architecture principles, including automation, Infrastructure as Code processes, microservices, and containerization. - Proficiency in Nutanix HCI, AHV hypervisor, and its associated management tools for full-stack infrastructure. - Knowledge of configuration management like Ansible, Ansible Tower, Puppet for automation tasks. - Background in managing Windows/Linux servers, networking, storage, and computing resources. - Expertise in virtualisation technologies for distributed and high-availability hosting environments. - A proactive approach to continuous learning and skill enhancement, with a focus on mentoring others in your field of expertise. The Software Engineer we are looking for should: - Excel in scripting and coding, with a deep understanding of infrastructure hosting and automation. - Demonstrate high-level Software/system engineering skills with a natural inclination towards automation and meticulous attention to detail. - Exhibit a strong passion for operational excellence and an interest in refining development processes. - Show eagerness to learn and share knowledge about the latest technology trends. - Understand customer needs and quickly implement effective solutions to support business objectives. WHO YOU ARE - You possess extensive knowledge in infrastructure automation, infrastructure as code. - You have a strong understanding of Hyper-Converged Infrastructure (HCI), particularly Nutanix. - You thrive in multicultural environments, valuing diversity as a key strength. - You are motivated by the challenge of working in a dynamic, global setting. YOUR RESPONSIBILITIES - Contribute to the development and implementation of automated, self-service core infrastructure solutions in our warehouses. - Develop new Infrastructure monitoring platforms, creating dashboards for service metrics visualisation. - Ensure and regularly review system compliance with business requirements, laws, and internal policies. - Collaborate and align with key stakeholders in an open-source community environment, taking responsibility for successful cooperation. TOGETHER AS A TEAM In our quest to foster an inner source community, as a Software Engineer in our Distributed Hosting team, you will join a dynamic group working across warehouse, central, retail, and support divisions. We are dedicated to designing secure, scalable infrastructure solutions for IKEA's global operations, blurring traditional boundaries to reduce redundancy and accelerate innovation. At IKEA, leadership is about service, not command. As part of our team, you'll lead your projects, driving innovation with the team's support, while your manager provides guidance and assistance to ensure your success. This servant leadership approach empowers each of us to take initiative and make impactful decisions. WHAT WE ARE PASSIONATE ABOUT Our engineering culture thrives on rapid feedback and automation, with a strong focus on customer needs. We embrace IKEA's culture and values, integrating them into our daily work. Diversity and inclusion are not just ideals we aspire to; they're the bedrock of our team dynamics. At IKEA, we celebrate the uniqueness of everyone, knowing it makes us stronger and more innovative. WHAT WE VALUE Our team places high value on development speed and immediate feedback, emphasising infrastructure as code. We take full responsibility for our creations, from design to operation. Understanding operational status and feedback is crucial for us, guiding our development to craft the most effective solutions. This comprehensive approach ensures we are not just building for today, but for the sustainable growth of IKEA. QUESTIONS AND SUPPORT? LET'S CONNECT! We are looking for a Software Engineer who will be based in Helsingborg or Älmhult. If you have any questions about the recruitment process, please reach out to the Recruiter Rosie Geraghty at [email protected] PLEASE NOTE Due to GDPR we cant review any applications coming to us in any other ways than through our recruitment program. Our primary concern since the outbreak of corona virus has been the health and safety of our co-workers and candidates. Because of this, we have adapted our recruiting processes to be fully digital.
Här får du det bästa av två världar: det lilla teamets entreprenörsanda och den stora koncernens muskler. Brinner du för teknik, kundrelationer och värdebaserad leverans? Vill du ta steget från IT-tekniker till en mer rådgivande roll? Eller är du TAM idag? Söker du en roll där relationer är lika viktiga som tekniska lösningar, och där din insats verkligen gör skillnad, både för kund och kollega? Då kanske du just hittat din nästa hemvist! Om rollen I rollen som TAM har du det övergripande tekniska ansvaret för ett antal av våra kunder. I samarbete med kundansvarig och ditt kundteam arbetar du proaktivt med att driva kundens digitala utveckling, där en nära dialog och ett lyhört samarbete med kunderna är det som får både relationen och lösningarna att växa över tid. Ni ansvarar gemensamt för att kundernas IT-miljöer inte bara underhålls utan också vidareutvecklas, alltid med målet att skapa bästa möjliga förutsättningar för kundens affär och tillväxt. Du kommer bland annat att: Agera tekniskt bollplank och rådgivare i kundens IT-miljöer Hålla i strategiska och operativa möten med kund Leda och koordinera projekt tillsammans med teknikteam Planera, genomföra och följa upp leverans- och utvecklingsmöten Arbeta proaktivt för att utveckla och bibehålla kunden långsiktigt Vi söker dig som... Är teknisk expert som trivs i det nära samtalet med kunden. Med en stark förståelse för IT-miljöer och en lyhördhet för kundens behov hittar du lösningar som inte bara möter nuvarande utmaningar utan även stärker kundens verksamhet på längre sikt. Du tar gärna ansvar, uppskattar att arbeta tillsammans med andra och har ett starkt självledarskap. Du ser vad som behöver göras, kliver fram när det behövs och driver saker i mål med både engagemang och driv. Du byter ut ‘så har vi alltid gjort’ mot ‘kolla vad vi kan göra’, hos oss är drift ett verb som betyder ständig förbättring - visst låter det som du? Ca 5 års erfarenhet som IT-tekniker och/eller TAM Goda kunskaper kring IT miljöer som: Traditionell IT-drift, Cloudlösningar så som Microsoft 365 och nätverkskommunikation Eftergymnasial utbildning inom teknik/IT eller motsvarande erfarenhet Flytande i svenska och engelska Om oss Nordlo Evolve består av cirka 70 medarbetare, med kontor i både Göteborg och Stockholm. Vi är specialiserade på att leverera drift- och konsultverksamhet inom IT, med fokus på att skapa långsiktiga och hållbara IT-lösningar för våra kunder. Vi är en del av en större koncern, Nordlo Group, men har känslan av ett mindre bolag med snabba beslutsvägar, entreprenörsdriv och ett nära ledarskap. Du får arbeta med kollegor som har lång erfarenhet av branschen, stark yrkesstolthet och en kultur där omtanke och hjälpsamhet alltid går först. Ledarskapet är nära, och atmosfären är varm. Här stöttar vi varandra, firar framgångar tillsammans och vi tror på att ha kul längs vägen. Skicka in din ansökan med detsamma – vi ser fram emot att träffa dig! START: Enligt överenskommelse PLATS: Lindholmen OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Malmö, Sweden Full-time Company Description Join us in shaping the future of home furnishing through great software. At Inter IKEA, we're looking for Full-stack Software Engineers who are passionate about Integration technologies and APIs. If you're excited about solving complex problems, working with modern technologies, and making a real difference in people's everyday lives around the world, we'd love to hear from you. As part of our Range Integration team, you'll contribute to projects that will make sure product information is made available through different implementations. We're a curious, collaborative, and diverse group of people who believe in innovation, accessibility, and the power of technology to improve life at home. Job Description We believe great software engineering comes from a mix of technical skill, curiosity, and collaboration. While we don't expect you to check every box, here are some of the qualifications that will help you thrive in this role: Experience working with Java/C#, PLSQL and building APIs or data distribution. Familiarity with cloud platforms, especially Azure, and an understanding of cloud-native development. Hands-on experience with databases like MongoDB, Oracle SQL, and PostgreSQL. Solid grasp of CI/CD pipelines, containerization (e.g. Docker), and software development best practices. A collaborative mindset and the ability to work across disciplines in a diverse team environment. Previous experience at IKEA is a plus, but not required — we value fresh perspectives just as much as familiarity Additional information This is a full-time position located in Malmö. We are actively conducting interviews, so we encourage you to submit your application without hesitation. About Inter IKEA Group Inter IKEA Group is the group of companies that connects IKEA franchisees with range development and suppliers and aligns the overall IKEA strategic direction. All to create a better everyday life for the many people. The Group includes Inter IKEA Systems B.V. – the worldwide IKEA franchisor – as well as range development, Supply and certain industry activities. IKEA of Sweden is responsible for developing the IKEA range and making it available to stores and customers worldwide. Ios is based in Älmhult – the heart of IKEA and the centre of IKEA's range development.
Are you looking for an opportunity to work in a global company where your growth is a priority? Do you have a passion for embedded systems, automotive technologies, and innovative solutions? Are you ready for the next step in your career as a System Architect in an exciting international environment? At ALTEN, you will have the chance to design and shape the next generation of embedded EE & SW solutions. WHAT WE OFFER Every employee is equally valuable in the success of ALTEN! We believe in growing together by offering opportunities, development and togetherness. ALTEN operates in several different industries, having a wide variety of assignments, coaching managers and training through ALTEN Academy, which means that it will always be possible to develop at ALTEN. Your wishes will guide your way forward. As a consultant, you will get the genuine team feeling at your assignment but also a wonderful togetherness at ALTEN. Through our different internal networks, such as Women@ALTEN and ALTEN Sports you will get the opportunity to drive topics and activities that are close to your heart. At ALTEN, we think it's important to have a balance between work and spare time, which is why we offer three extra days off a year. We have a collective agreement and offer benefits like pension, insurances and wellness grants. WHAT YOU WILL DO As a System Architect, you will play a key role in translating stakeholder needs into concrete technical specifications and guiding embedded EE & SW design through its lifecycle. You will lead concept investigations, design system-level solutions, and ensure requirements and constraints are properly addressed. Support project and solution managers in translating stakeholder needs into technical scope Lead concept investigations and steer exploration of alternatives to define system-level concepts Design embedded EE & SW solutions, including application software, platforms (e.g., Autosar, Embedded Linux), electronics (ECUs), and electrical components (sensors, actuators) Ensure that system and non-functional requirements are broken down and defined correctly Guide the system concept through various decision forums for approvals WHO YOU ARE We are looking for candidates with: At least 5 years of experience in system and function design in embedded automotive environments Strong understanding of automotive technologies, especially onboard communication protocols (CAN, LIN, Ethernet), safety, and cybersecurity Proficiency in designing embedded EE & SW platforms (Application Software, Autosar, Embedded Linux) and electronics (ECUs, sensors, actuators) Excellent communication skills and ability to collaborate within global and complex environments Additional Merits: Previous experience within embedded automotive ecosystems APPLICATION This position is based in Gothenburg and is a consultancy role within ALTEN Sweden. We review applications continuously, so we encourage you to send your application as soon as possible! ABOUT ALTEN ALTEN is one of Europe's largest engineering and IT consulting firms, with over 57,000 employees in nearly 30 countries. Our engineers carry out complex and highly technical projects throughout the product development chain across industries. In Sweden, we have roughly 1,300 dedicated staff across nine offices from Lund in the south to Skellefteå in the north. ALTEN has been named one of Sweden's most attractive employers for five consecutive years by Karriärföretagen. Read more about us at WWW.ALTEN.SE
We are looking for a Senior IT Developer - Containers Expert for a global company in Lund. Start is in August 2025, 10 month's contract to begin with, possibility of extension after that. Role: Containers Expert (Kubernetes - Primary role) with some experience in database (MS SQL) and MS Win Server administration knowledge. Container Expertise: Deploy, and manage scalable applications using Kubernetes. Ensure the availability, performance, and readiness of the Kubernetes infrastructure. Automate deployment, scaling, and management of containerized ap-plications. Monitor the health of Kubernetes clusters and troubleshoot any issues. Stay current with the Kubernetes ecosystem and introduce best practices In-depth knowledge of Containers, including configuration, implementation, and maintenance Technical Proficiency: Strong technical skills in IT systems and system management relevant to Container/Kubernetes including ClickHouse, Kaf-ka, RabbitMQ, Amazon S3 and MS SQL, Windows Servers Remote: Up to 50% remote This is a full-time consultant position through Incluso in Lund. Start is in August, 10 month's contract to begin with, possibility of extension after that. Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Kanika Singhal, recruiter at Incluso.
Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Arbetsbeskrivning Som systemspecialist och utvecklare inom BI-system kommer du att: - Designa, utveckla och förvalta planerings- och uppföljningssystem - Arbeta med datamodellering, databasutveckling, integrationer och ETL-flöden - Agera lösningsarkitekt i vissa uppdrag och stödja andra utvecklare i tekniska vägval - Samarbeta nära verksamheten för att identifiera behov och omsätta dessa i tekniska lösningar - Delta i vidareutvecklingen av vår DevOps- och agila arbetskultur. Vi strävar att arbeta med agila arbetssätt och med DevOps-kultur i nära samarbete med verksamheten och driften och arbetar i team med korta iterationer. Vi utvecklar alltid vår verksamhet och du behöver därför vara öppen för att dina arbetsuppgifter kan komma att förändras över tid. Placeringsort är Göteborg. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter att arbeta på distans upp till 50 %. Kvalifikationer Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av att arbeta som systemspecialist och utvecklare med planerings- och uppföljningssystem. Du har högskoleutbildning om minst 3 år inom IT och med minst 5 års erfarenhet av arkitektur, implementation och anpassning av planerings- och uppföljningsverktyg. Du har goda kunskaper av datamodellering, databasutveckling, script och integrationer. Vi ser gärna att har arbetat inom offentlig förvaltning och har arbetat som lösningsarkitekt. Du har även god förståelse för och erfarenhet av ekonomi- och HR-processer. Du har kommit i kontakt med andra BI-verktyg som används inom IT-branschen. För att lyckas med rollen kommer du behöva använda din kommunikativa förmåga och kunna agera som coach inom området. Du är en lagspelare med ödmjuk attityd som tillsammans med kollegor trivs med att samtala dig fram till bästa lösningarna för verksamheten. Du har också ett genuint driv att vilja lära och utvecklas i ditt arbete. Du har även goda kunskaper i professionell engelska, både muntligt och skriftligt. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten till våra team och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning som speglar länens befolkning. Bra att veta I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med ett antal urvalsfrågor. Intervjuer och eventuella arbetsprover kommer att ske under augusti månad. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. För en del anställningar kan därför svenskt medborgarskap komma att krävas. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se). 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor om hanteringen av skyddade personuppgifter, ta kontakt med HR via e-post [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till rekryterande chef, se kontaktuppgifter nedan.
Lendo is looking for an experienced Product Owner to lead development in one of our key product areas. You’ll work in a cross-functional team, define roadmaps, prioritise work and ensure alignment with our overall strategy.In this role you’ll take full ownership of your product domain, balancing stakeholder needs, technical considerations and customer experience. You will ensure stability, reduce technical debt and maintain high product quality.We’re looking for an experienced Product Owner who is confident in leading both business and tech discussions, used to navigate in a fast-moving environment and collaborate across teams to deliver real impact. What you will be doingYou’ll lead the entire product development cycle, from concept to launch, by prioritizing the backlog and collaborating closely with engineers, designers and stakeholders to deliver impactful solutions. Your decisions will be guided by user insights, market trends, product analytics and A/B testing. You’ll define and monitor success metrics, facilitate agile ceremonies and of course, continuously drive improvement. Together with your team you’ll set and evolve goals for your product area, leveraging OKRs where appropriate to maximize value for both users and the business. - Strong understanding of Agile and Scrum frameworks; experience in applying lean product development principles. - Comfort with tools such as Jira, Confluence, Miro, Figma or other relevant tools for backlog management and cross-functional collaboration. - Experience in roadmap planning, prioritization frameworks. - Experience working with technical and non-technical stakeholders. - Data-informed decision-making, with an ability to balance quantitative insights and qualitative research.Who we think you areWe believe you have experience launching digital products and thrive in collaborative environments that value transparency and inclusion. You’re confident navigating change, where you have the ability to turn complexity into clarity and using data and experimentation to inform your decisions.With a customer-first mindset, you balance user needs with business goals. You communicate clearly, keep documentation up to date and are always looking to improve whether through exploring new tools, learning more about AI or helping your team grow. Above all, you care about building user-centric, resilient products that make a difference.Apply NowIf you're excited about working in a dynamic environment where your ideas and expertise will make a difference, we’d love to hear from you.We look forward to receiving your application! Due to the holiday period, we will begin reviewing applications in early August. Interviews will be held on a rolling basis and the position may be filled before the final application date. As part of our recruitment process, we use psychology assessments and conduct a background check.If you have any questions, reach out to TA Lead [email protected] Make a difference with us at Lendo 💚 At Lendo, our culture is just as important as the products and services we build. We believe in a workplace driven by trust, curiosity, and a strong desire to make things happen – where learning and ambition go hand in hand. Together, we’re creating a company that not only delivers results, but also makes a positive and lasting impact. Success at Lendo is a team effort. We grow together, win together, celebrate together – and learn from the things that don’t go as planned. With energy and a clear focus on what truly matters to our customers, we show up every day to help people make smarter financial decisions. We believe in taking ownership and in having each other’s backs along the way. At Lendo, you’ll have the space to grow, influence, and bring fresh ideas, whether you’re ready for the next step in your career or want to shape how we support our customers. Because for us, the customer always comes first. We’re proud to be part of the Lendo Group – and even more proud of what we’re building together, day by day. Ready to be part of the journey? 🚀
Vi söker en projektledare till ett uppdrag där du får kombinera teknikintresse med ansvar för projektledning inom processutveckling och automation. Du kommer att arbeta nära verkstaden i en global miljö med både interna och externa projektkollegor. Det är en varierad och praktisk roll där du blir en viktig del i att ta idéer vidare till fungerande lösningar. Vi arbetar med löpande urval, tveka inte - sök redan idag! OM TJÄNSTEN Du kommer tillhöra ett team inom processutveckling som fokuserar på att ta fram ny tillverkningsutrustning - från fristående utrustningar till helautomatiska produktionsceller. Målet är att utveckla nyckelfärdiga lösningar för framtidens tillverkning. Avdelningen stöttar även produktutveckling och deltar i lansering av nya produkter. Arbetet drivs både internt i deras verksamhet och tillsammans med externa aktörer, vilket innebär att du i denna roll kommer koordinera både interna och externa samarbeten - ofta med globala projektteam. Teamet består av projektledare och processutvecklingsingenjörer som samarbetar tätt i alla projekten. De besitter en bred produktionsteknisk kompetens och har arbetat länge tillsammans. De har en hög trivsel i teamet och stöttar varandra på bästa sätt, det krävs dock att du i denna roll tar initiativ och ansvar i projekten. Du erbjuds - Möjlighet att leda innovativa automationsprojekt i en global miljö - Att bli en del av ett nära och kompetent team med hög teknisk kunskap - Varierande arbetsdagar där du får kombinera teknik, samordning och praktiskt arbete ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Leda projektmöten och samordna interna och externa resurser * Planera och följa upp projektmål, budget och tidsplan * Aktivt delta i tester och verifiering av nya tillverkningslösningar i verkstaden VI SÖKER DIG SOM - Har en slutförd eftergymnasial utbildning inom maskinteknik - Har tidigare arbetslivserfarenhet som projektledare, starkt meriterande om det varit produktionsnära - Har en god teknisk förståelse för vad som fungerar i produktion - och vad som inte gör det - Är obehindrad i svenska och engelska, både tal och skrift, då du kommer använda båda språken i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av mekanisk konstruktion och automation För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ansvarstagande - Initiativrik Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Välj ett jobb för att visa detaljer