Till vårt konsultteam i Stockholm söker vi nu utvecklare inom C och C++, för uppdrag mot våra kunder i Stockholm inom försvar, fordon och telekom. Uppdragen spänner relativt brett, från hårdvarunära programmering till applikationsutveckling. Uppdragen bedrivs i våra egna lokaler men även i kunds lokaler, med möjlighet till hemarbete. Hos oss får du möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt trygghet och balans i livet. Din roll som utvecklare inom C/C++ Som utvecklare inom C/C++ kommer du antigen jobba i team på vårt kontor i Alvik eller i våra kunders lokaler i Storstockholm med möjlighet till hemarbete. Vi hjälper våra kunder utveckla mjukvara inom ett brett spann; från mjukvara anpassad mot speciella hårdvarukomponenter med prestandakrav, till generell applikationsutveckling. Exempel på produkter som du kan komma att arbeta med är mobiltelefonisystem, radarsystem för fordon, system för stridsflygplan eller ledningssystem för militär samordning. Som utvecklare på Combitech kommer du ha möjlighet att arbeta inom detta breda spann beroende på intresse och erfarenhet. Du arbetar företrädesvis i agila team med dagliga scrummöten och i vissa uppdrag i en tvärfunktionell sammansättning, medan andra har mer homogena kompetensgrupper. Finns intresse och driv hos dig kan det finnas möjligheter att ta en ledande roll som scrummaster, tech-lead eller team-lead i kombination med utvecklaruppdraget hos våda kunder. Vem är du? Vi ser att du har en ingenjörsutbildning med inriktning i datateknik, informationsteknik eller annan utbildning med inriktning inom programvaruutveckling och IT-infrastruktur. Du har flera års erfarenhet av utveckling i C++ och eller C samt utveckling på Linuxplattformar. Du behärskar gärna något versions- och automatiserings-system som tex GIT och Jenkins. Har du erfarenhet av RTOS samt att utveckla Linuxdistributioner tex med Yocto är det meriterande. Vi söker dig som tycker om att jobba med programvaruutveckling och kan anpassa dig efter kundens krav och behov. Du har ett driv och intresse att utveckla ditt kunnande med nya verktyg och språk som effektiviserar framtagning av mjukvarubaserade system. Du ska vara bekväm med både engelska och svenska i både tal och skrift för ditt dagliga arbete. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att dugenomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson: Thomas Blomborn, [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Vill du vara med och forma framtidens skola i V6 kommunerna med hjälp av smart systemförvaltning? Vi söker en Objektsledare Verksamhet med fokus på verksamhetsutveckling inom skolområdet – en nyckelroll i vårt arbete med att effektivisera och utveckla våra digitala stöd för utbildning. Samverkanskommunerna, V6, består av Essunga, Grästorp, Götene, Lidköping, Skara och Vara. Om uppdraget Inom vår organisation (V6) är samverkan en bärande princip. Vi har samlat systemförvaltningen i olika objekt där varje objekt leds gemensamt av en Objektsledare Verksamhet och en Objektsledare IT. Tillsammans är ni navet för objektet och driver utveckling, planering och förvaltning framåt – i nära dialog med verksamheten. I den här rollen arbetar du i ett team av engagerade kollegor med tillgång till stödstrukturer, en etablerad objektförvaltningsmodell och ett aktivt kunskapsutbyte genom forum och teamskanaler. Dina arbetsuppgifter Du ansvarar för att samordna, planera och leda objektets förvaltningsarbete i linje med förvaltningsplanen. Några av dina uppgifter: - Utarbeta förvaltningsplan tillsammans med Objektsledare IT - Säkerställa bemanning av operativa roller i samråd med resursägare - Upprätta förvaltningsdokumentation och rapporteringsrutiner - Rapportera status och avvikelser till Objektägare och styrgrupp - Följa upp SLA-nivåer och kostnadsutfall - Koordinera aktiviteter inom objektet och initiera nya vid behov - Ställa krav på projekt ur ett förvaltningsperspektiv - Samla in och sammanställa krav från verksamhet och specialister - Kalla till möten och agera föredragande i styrgruppsmöten Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du är en strukturerad och lösningsorienterad person med god förmåga att skapa samsyn och samverkan mellan olika aktörer. Du har ett helhetsperspektiv och trivs i rollen som ledare och samordnare. Vi söker dig som har: En akademisk utbildning motsvarande högskolenivå eller som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi söker dig som har god verksamhetsförståelse i kombination med kunskap om verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och det vi söker är förmåga att: • jobba drivande och självständigt • samverka ur ett V6-perspektiv med alla berörda samverkansparter • vara tydlig och inbjudande samt kunna förmedla tydlig målbild • skapa delaktighet • skapa ordning och struktur i arbetet • värdera olika behov och krav i förhållande till helheten Utöver ovanstående kräver arbetet att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska samt att du har B-körkort. Meriterande: - Erfarenhet av systemförvaltning - Tidigare samarbete med IT-avdelning - Kännedom om skoladministrativa processer Varför jobba hos oss? Här får du chansen att göra skillnad – på riktigt. Du blir en del av ett team där idéer tas tillvara, samarbete är centralt och där du får möjlighet att påverka hur våra digitala system på bästa sätt stöttar skolans kärnverksamhet. Du kommer in i en miljö där både struktur och flexibilitet premieras – med fokus på ständig förbättring. Du får själv vara med och välja vilken av våra 6 orter; Essunga, Grästorp, Götene, Lidköping, Skara eller Vara som du önskar utgå ifrån i din tjänst. Intresserad? Skicka in din ansökan senast 2025-08-03. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Ann-Charlotte Ruderfors, [email protected], 0510-770018 Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen.
Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. This Is Us At Scania, we’re on an ambitious journey to drive the shift toward a sustainable transport system — and we know that a strong, modern Finance IT landscape is key to that success. As part of the TRATON Group, we are shaping the future of mobility through smart digital solutions, collaboration, and innovation. Our Finance IT team works at the heart of this transformation, partnering with stakeholders across the business to deliver reliable, flexible, and future-ready solutions that support Scania’s financial operations today — and tomorrow. Role Summary We’re looking for an experienced Solution Architect to join our Finance IT team and play a vital role in evolving and modernizing our Finance IT landscape. In this role, you’ll partner with business stakeholders, architects, and development teams to identify, design, and implement solutions that deliver clear business value while aligning with Scania’s long-term IT strategy. You’ll be at the forefront of selecting and shaping solutions that improve business processes, enhance scalability, and build a solid foundation for our future digital ecosystem — all while keeping sustainability and efficiency in focus. Job Responsibilities Collaborate with business stakeholders to understand their needs, define requirements, and translate them into robust, scalable solutions. Evaluate and recommend market-leading solutions and new technologies that support the evolving needs of the Finance domain. Design and apply architectural frameworks that align with Scania’s enterprise architecture principles and long-term strategy. Ensure consistency and integration across various IT systems, bridging legacy systems with new cloud-based solutions. Work closely with related domains, platform architects, and other IT teams to secure end-to-end coherence and efficiency. Drive continuous improvement to ensure that the Finance IT landscape remains modern, reliable, and ready to support future business models. Who You Are You’re a strategic, forward-thinking professional with a passion for turning complex challenges into smart, sustainable solutions. You thrive at the intersection of technology and business, and you know how to build strong relationships across teams and domains. We believe you bring: Proven experience as a Solution Architect with a focus on cloud technologies (e.g., AWS) and modern IT landscapes. Strong ability to work strategically with business stakeholders to define and deliver IT solutions that create real value. A track record of evaluating, selecting, and implementing IT solutions and emerging technologies that align with business goals. Excellent communication and leadership skills to guide discussions, align stakeholders, and promote architectural best practices. Experience working with both standardized IT systems and custom solutions — and the ability to integrate them into a cohesive architecture. Bonus if you have knowledge of SAP S/4HANA, other leading ERP systems, or previous experience working within the Finance domain. At Scania, you’ll be part of a supportive, forward-leaning team where your ideas and expertise can shape the future. If you’re ready to make an impact — we’d love to meet you! We welcome applicants from all backgrounds – your unique experience and perspectives is valuable to us. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-08-17. Screening will take place on an ongoing basis during the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. If you have questions or would like more information, please contact: [email protected] We look forward to your application!
Global migration is a 21st-century reality. Whether people are fleeing from something or racing towards better opportunity, following love or seeking new experiences, more and more are living in different environments and in new ways. We celebrate the power of people coming together. That’s why we connect ambitious people abroad with their families and friends back home so they can support each other emotionally and financially, and lead more enriched lives. Why Rebtel? At Rebtel, we build complex, high-performing applications that power global communication. Our backend development is structured yet flexible—an environment where agility, creativity, and technical excellence are not just encouraged but expected. We maintain an agile workflow, prioritize clean, maintainable code through regular refactoring, and champion knowledge-sharing through code reviews. If you're looking for challenging problems that will stretch your skills and ignite your creativity, you’ll feel right at home. About you As a Senior .NET Developer who not only loves solving complex problems but is passionate about code quality, and building scalable and testable solutions. You’ll be adequately self going, contribute to technical discussions, and aspire to deliver clean, robust code. You have a sharp eye for simplicity amidst complexity and pride yourself on thorough, thoughtful development—including writing tests for critical components. Whether working closely within your team or leading a project area independently, you’re confident, collaborative, and proactive. Requirements: Expertise in .NET Core, .NET Framework, and related technologies (e.g., ASP.NET) Strong knowledge of both SQL (MSSQL) and document-oriented databases like MongoDB Hands-on experience with DevOps practices and deployment tools (Git, Azure DevOps) Practical knowledge of containerization using Kubernetes Experience integrating with GraphQL and REST APIs Excellent communication skills in English We don’t evaluate skills by number, however we believe ideally you should have worked at least 7+ years to gain the right seniority Passionate about writing clean, structured, and testable code Puts really high weight on test coverage of their code Elevates the performance and mindset of the team around them Naturally curious, loves experimenting with new technologies Strategic vision for product and codebase growth Our Offer To You At Rebtel, you are the most important asset and we strive to provide a comprehensive package of benefits and perks that enhance your well-being and work experience. Here are some of the things you can expect from us: Pension Plan Health Checkups and Private Medical Insurance 10k Bucket (net) for wellness allowance and Travel (benefit taxed) Discount on gym memberships Bonus program Parental pay 30 days annual vacation Relocation Support, if you're joining us from afar, we'll assist you in making a smooth transition. Rebtel is an international workplace, and at the office, we speak English; therefore, high English proficiency is required. We are Rebtel. We come from all around the world to create products for anyone who has crossed a border. We believe in equal opportunity and value diversity at our company. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, veteran status, or disability status.
Just nu söker vi javautvecklare till Combitech i Stockholm. Som medarbetare hos oss får du vara med och bidra till ett bättre och säkrare samhälle samtidigt som du får möjlighet att bredda din yrkeskompetens. Här får du möjlighet att jobba i uppdrag inom försvarsbranchen, fordonsbranhen och telecom. Har du tidigare erfarenhet av mjukvaruutveckling och programmering, speciellt med kompetens inom java, kan du vara den vi söker. Din roll som javautvecklare Som javautvecklare kommer du att arbeta med programmering och problemlösning på långa uppdrag hos våra kunder. Du kommer både arbeta med vidareutveckling av redan befintliga system och nyutveckling, implementering och konfigurering av system och verktyg. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper. I jobbet ingår till exempel att identifiera kundbehov, lösa tekniska problem samt implementera lösningar tillsammans med ditt team. Hos oss arbetar du åt våra kunder i deras team, antingen i våra lokaler eller i deras. Våra kunder sträcker sig från försvaret och försvarsindustrin till myndigheter och privata företag. Hur uppdragen ser ut kan variera över tid beroende på var du befinner dig i livet. Ibland är trygghet och långsiktighet viktigt och ibland är variation och utmaning viktigt. Vi erbjuder alla dessa inom ramen för samma anställning. Vem är du? För att bli framgångsrik i den här rollen krävs en utbildning inom IT, data- och systemvetenskap eller liknande och minst två års erfarenhet av mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du är såväl proaktiv som lösningsfokuserad i ditt sätt att jobba och hoppas att du trivs med att ständigt ställas inför nya, spännande utmaningar och att få ta eget ansvar. Du uppskattar ett högt arbetstempo och har god förmåga att planera ditt arbete utifrån tydliga deadlines. Men det viktigaste av allt är att du har goda kunskaper inom java, vilka du utvecklat antingen genom studier eller arbetslivet. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad Hos Combitech erbjuder vi, utöver spännande och utvecklande kunduppdrag, anställningstrygghet och förmånspaket, samtidigt som du får chans att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt balans i livet. Combitech GROW, vårt forskningsbaserade kompetensutvecklingsprogram, ingår som en naturlig del i din anställning. Att vi dessutom är ett stabilt växande och oberoende teknikkonsultbolag inom försvars- och säkerhetskoncernen Saab AB bidrar såklart också till dina utvecklingsmöjligheter. Hos oss är du med och utvecklar teknikområdet för att möta kraven från framtidens digitala samhälle. Vi har exempelvis många spännande projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också bland annat flygande hjärtstartare som räddar liv, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor på vår webb! Kontaktperson: Thomas Blomborn, [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
The Digital Solutions Manager is responsible for driving the development, governance, and execution of digital solution strategies across the organization. This role plays a pivotal part in defining new digital offerings, establishing commercial models, and ensuring successful market adoption through field testing and customer trials. The manager will lead cross-functional collaboration to align digital initiatives with business priorities and customer needs, ensuring a robust roadmap for 2026 and beyond. Accountable for: Solution Roadmapping: Develop and maintain the Digital Solutions Roadmap for 2026 and beyond, aligning with business goals and regional priorities. Offering Model Definition: Define and refine new digital offering models that meet evolving customer and market demands. Commercial Strategy: Develop commercial models and articulate clear value propositions to support monetization and customer engagement. Field Testing & Trials: Lead field testing and customer trial projects to validate solutions and gather actionable feedback. Business Analytics: Leverage analytics to inform decision-making, track performance, and identify opportunities for optimization. Go-to-Market Strategy: Craft and execute go-to-market strategies, including customer presentations and sales enablement tools. Stakeholder Alignment: Collaborate with Global Product Managers (GPMs) and regional teams to ensure alignment with 2025 priorities and strategic goals. Objectives & Measurement Key Responsibilities and Specific Accountabilities: Operational Lead the implementation of the Digital Solutions Roadmap, ensuring alignment with business goals and regional priorities. Define and launch a new digital offering model with measurable commercial impact Drive successful field testing and customer trials to validate digital solutions and accelerate time-to-market. Establish a governance model and transition digital initiatives into business-as-usual (BAU) operations Improve customer satisfaction and Net Promoter Score (NPS) for digital solutions and services. People Collaborate with Global Product Managers (GPMs), Digital Leaders, and Transformation Program owners to ensure alignment and delivery of digital initiatives. Act as the primary liaison for regional stakeholders, ensuring their needs are reflected in digital solution development and adoption. Provide regular updates and insights to senior leadership on progress, risks, and opportunities within the digital portfolio. Foster a collaborative, cross-functional team environment that supports innovation and continuous improvement. Compliance & Accreditation Ensure all digital solutions comply with internal governance standards and external regulatory requirements. Support audit readiness and documentation for digital product lifecycle and data handling practices. Safety and Environment Champion a safety-first mindset in all digital solution development and deployment activities. Ensure digital tools and platforms support and enhance safety compliance and environmental stewardship. Integrate risk assessment and mitigation strategies into digital project planning and execution. Promote sustainable digital practices that align with environmental targets and corporate responsibility goals. Job Knowledge / Education and Qualifications Bachelor's degree in Engineering, preferably Metallurgical or Chemical. 5+ years of experience at industrial process facilities. Strong background working with industrial process equipment, including design, troubleshooting, and optimization. Experience in Product or Technical Management, driving improvements to products and services In-depth knowledge of project management frameworks such as Agile, Lean, or Six Sigma. Excellent leadership and team management skills. Strong analytical and problem-solving abilities. Ability to effectively communicate and engage with stakeholders at all levels. Familiarity with industry trends and best practices in transformation and innovation. Core Competencies To perform the job successfully, an individual should demonstrate the following competencies. Product Stewardship - Guides activities that support and grow digital products, balancing internal and external stakeholder expectations, budget constraints, timelines, and practical implementation. Customer Insights - Conducts formal and informal Voice of Customer (VoC) activities to gather market sentiment and feedback; synthesizes insights to inform product development and strategic direction; monitors evolving market needs and competitive landscape. Problem Solving - Identifies and resolves challenges promptly and effectively. Gathers and analyzes information adeptly to develop alternative solutions; works well in group problem solving situations; uses reason even when dealing with emotional topics. Business Acumen - Understands business implications of decisions; displays orientation to profitability; demonstrates knowledge of market and competition; aligns work with strategic goals; knows the competition; is aware of how strategies and tactics work in the marketplace. Judgment - Displays willingness to make decisions; exhibits sound and accurate judgment; supports and explains reasoning for decisions; includes appropriate people in decision-making process; makes timely decisions. Teamwork - Balances team and individual responsibilities; exhibits objectivity and openness to others' views; gives and welcomes feedback; contributes to building a positive team spirit; puts success of team above own interests; able to build morale and group commitments to goals and objectives; supports everyone's efforts to succeed. Interpersonal Skills - Focuses on solving conflict, not blaming; maintains confidentiality; listens to others without interrupting; keeps emotions under control; remains open to others' ideas and tries new things. Planning/Organizing - Prioritizes and plans work activities; uses time efficiently; plans for additional resources; sets goals and objectives; organizes or schedules other people and their tasks; develops realistic action plans.
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Ekonomihögskolan vid Lunds universitet är en internationellt framstående handelshögskola som har s k trippel kvalitetsackreditering. Vi arbetar i en internationell miljö och har eftertraktade utbildningar på grund-, masters- och forskarnivå. Ekonomihögskolan har ett nära samarbete med företag och myndigheter såväl nationellt som internationellt. Vi månar om en god, stimulerande arbetsmiljö och arbetar kontinuerligt med att utvecklas som en attraktiv arbetsgivare. Anställningen är 12 månader med start 1 augusti 2025 eller enligt ök och placerad vid Ekonomisk-historiska institutionen (Centrum för ekonomisk demografi), Ekonomihögskolan. Anställningens omfattning är 30 procent (1,5 dag per vecka). Ämnesområde och arbetsuppgifter Ämnesområdet är ekonomisk demografi. Centrum för ekonomisk demografi (CED) har mer än 40 anslutna forskare från Ekonomihögskolan, Samhällsvetenskapliga fakulteten, och Medicinska fakulteten som studerar ekonomiska och sociala aspekter på demografi både i historiskt och nutida perspektiv. CED har ett antal större befolkningsdatabaser som används av centrets forskare i olika projekt (se www.ed.lu.se). Arbetsuppgifterna innebär hantering av den historiska relationsdatabasen Skånes ekonomisk-demografiska databas (SEDD) vid CED. De inkluderar datahantering, att bistå vid databeställningar, kvalitetskontroll av variabler och dokumentation, programmering i SQL, användning av MS-SQL Management Studio och MS-ACCESS. Programmeraren interagerar med personal som registrerar in historiska uppgifter i MS-ACCESS och ansvarar för datauttag ur databasen. I arbetet ingår även kodning och standardisering av variabler i Intermediate Data Structure (IDS) samt kontakter med Statistiska centralbyrån och CEDs samarbetspartners inom SwedPop. Behörighet För behörighet krävs dokumenterade mycket goda kunskaper i databasdesign, datahantering och programmering (SQL) samt erfarenhet av IDS. Flytande svenska i tal och skrift är krav för anställning. Bedömningsgrunder Vid bedömningen av sökanden kommer vikt främst att fästas vid kunskaper i programmering och erfarenhet av att hantera stora, komplexa, longitudinella relationsdatabaser. Erfarenhet av SQL, MS-SQL Management Studio, MS-ACCESS och IDS är krav. Sökanden måste också ha goda personliga egenskaper och lätt för att kommunicera med forskare vid CED. Erfarenhet av arbete med SEDD eller liknande historiska befolkningsdatabaser är meriterande. Ansökan Ansökan ska innehålla: - Följebrev - CV - Beskrivning av meriter inom databashantering och programmering, maximalt tre sidor - Examensbevis,etc. Sökande uppmuntras att ge namn och kontaktuppgifter på maximalt två personer som kan ge referenser men rekommendationsbrev kommer inte att beaktas. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
We<skill> är ett konsultföretag som erbjuder specialistkompetens för IT/tech-uppdrag inom både mjukvara- och hårdvara. Nu söker vi flera seniora systemutvecklare inom .NET till ett långsiktigt kunduppdrag Vad vi erbjuder En tillsvidareanställning med början i ett långsiktigt projekt hos kund. En skräddarsydd löne- och förmånsmodell där du har möjlighet att välja mellan olika upplägg beroende på var i livet du befinner dig. Oavsett val är du med och sätter din löne- och förmånspaketering utifrån dina önskemål. Fri personlig pensionsrådgivning samt övrig finansiell rådgivning förutom andra förmåner du själv har möjlighet att välja. Möjlighet att vara med och påverka företagets riktning och utveckling framåt. Arbete inom ett konsultbolag med modern prägel där hållbarhet, flexibilitet och inkludering utgör en stor del av kulturen. Med mera... Om uppdraget I uppdraget kommer du arbeta i ett team av entusiastiska och engagerade utvecklare och i nära samarbete med övriga företagsverksamheten. Tillsammans kommer ni att utveckla och upprätthålla digitala lösningar som förbättrar kundupplevelserna inom e-handel. Du blir en nyckelspelare i ett sammansvetsat utvecklingsteam där du tar ansvar från idé till färdig lösning. Uppdraget kräver att du kan arbeta självständigt, driva initiativ och bidra aktivt till tekniska beslut – både arkitekturmässigt och lösningsorienterat. Vi söker dig som har: Mycket god erfarenhet av .NET-utveckling (C#) på seniornivå Djup kompetens inom Azure-miljöer inklusive molnbaserade lösningar Erfarenhet av mikrotjänstarkitektur i produktion Stark kunskap i SQL och databashantering Erfarenhet av RESTful API:er Om dig Du är självgående, initiativrik och tar ansvar för att driva uppgifter framåt. Du har vana av att fatta egna beslut men har samtidigt ett teamorienterat mindset. Struktur och kvalitet är i fokus för dig; du kommer in med en stark problemlösningsförmåga och strävar efter teknisk excellens. Varför välja Weskill? Weskill är specialiserade på att matcha seniora IT-konsulter med uppdrag där de verkligen kan göra skillnad. Vi erbjuder: Skräddarsydd lön & förmånsmodell – välj upplägg som passar dig Flexibilitet & inkludering i vår kultur – forma din arbetssituation Fri finansiell och pensionsrådgivning via våra partners Möjlighet till delägarskap - Vid gemensamt intresse och långsiktigt engagemang finns en öppning för dig som kan bidra till vår tillväxt regionalt Ett professionellt nätverk av seniora kollegor Om WeSkill WeSkill strävar efter att bli drömpartnern för både kund, medarbetare och samarbetspartners. Idag har vi flertalet kunder där vi levererar exempelvis systemutveckling, test- och kvalitetssäkring, IT-säkerhet, infrastruktur och automation m.m. Inom WeSkill arbetar vi främst i regionerna Skellefteå, Luleå, Umeå och Göteborg/Alingsås, men vi har även uppdrag i andra delar av Sverige. WeSkills grundvärderingar handlar om inkludering, flexibilitet och hållbarhet. Det har alltid varit viktigt för oss att våra anställda känner att de kan vara sig själva och blir inkluderade i företaget och därmed en del av We:et i WeSkill. Genom att prioritera förmåner och flexibilitet för våra anställda skapar vi tillsammans ett hållbart arbetsliv där du får vara med att påverka din arbetssituation. Vill du läsa mer om oss och hur vi jobbar kan du besöka vår karriärsida - https://karriar.weskill.se/ Varmt välkommen att skicka in din ansökan! Övrig information Start: Enligt överenskommelse, senast 1 sep Placering: Borås/Alingsås Omfattning: 100% Kontakt: Per Bleckberg, 072-245 92 88 eller [email protected] Sista ansökningsdatum: 1 aug
Stärk Sveriges regionala tågtrafik – utbilda och vägled användare av fordonsförvaltningssystemet, FFS, hos Transitio i Stockholm! Vill du kombinera din tekniska förståelse med din pedagogiska förmåga i en samhällsviktig verksamhet? Som Superuser hos Transitio bidrar du till att utveckla och förvalta ett nytt nationellt system för fordonsförvaltning inom järnväg. Här får du en nyckelroll i att utbilda användare och ge funktionellt stöd över hela Sverige – i en värderingsstyrd organisation som värnar om samarbete och ansvar. Vi erbjuder dig • Ett betydelsefullt uppdrag där du bidrar till samhällsnytta och hållbarhet. • En central roll i ett nytt modernt systemstöd inom fordonsförvaltning med nationell betydelse. • En engagerad och hjälpsam arbetskultur där gemenskap och ömsesidig respekt är i fokus. • Flexibla arbetsförhållanden med möjlighet till distansarbete och stöd för hemmakontor. Det här gör du hos oss I rollen som Superuser får du en varierad vardag där du både utvecklar utbildningsinsatser och ger användarstöd i systemet FFS. I dina arbetsuppgifter kommer bland annat detta ingå: • Att ge funktionellt stöd och hantera användarfrågor i systemet • Utveckla innehåll i användarportalen och utbildningsmaterial • Genomföra utbildningar • Delta i kravhantering och tester av systemfunktioner • Dokumentera och uppdatera system- och användardokumentation Ditt team och arbetsplats Du tillhör gruppen Teknik & Projekt som består av elva kompetenta och engagerade kollegor. Du arbetar nära systemägare och projektledare, samt har många externa kontakter med användare – framför allt inom Transitio men även med användare över hela Sverige. Här kommer du till ett företag och en arbetsplats som präglas av hjälpsamhet, gemenskap och prestigelöshet. Placeringen är i centrala Stockholm med möjlighet till distansarbete två dagar i veckan. Transitio är certifierat av Great Place to Work och tillhör därmed en av flera unika organisationer som sätter sina medarbetare i första rummet. Certifieringen är ett bevis på företagets starka kultur av trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap – värden som gör Transitio till en arbetsplats där människor trivs och utvecklas. Mer om dig Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att sätta dig in i, bemästra och utbilda inom IT-system. Om du inte har arbetat med ett fordonsförvaltningssystem tidigare så har du ändå lätt att ta dig an och bemästra annat IT-förvaltningssystem. Du har erfarenhet av att planera, leda, driva och följa upp sakfrågor. Du har relevant högskoleutbildning inom IT/systemvetenskap eller motsvarande erfarenhet. Kunskap och erfarenhet av IT-processer såsom release-, change-, problem-, incident- och informationshantering eller järnvägsteknik är meriterande. Som person är du är självgående, kommunikativ och trivs i en roll med många kontaktytor. Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete, och kan anpassa utbildning efter målgrupp. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga och trivs med att stötta kollegor. Övrigt Observera att urvalsprocessen kan ta längre tid än vanligt på grund av sommarledigheter. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Opera Sweden is looking for a DevOps Engineer with a passion for learning and technology to join our team in Gothenburg where you get to build great products together with our best engineers. Experimenting with new technology is in our DNA and our collaborative team is constantly trying to find better ways to build quality products. In the current project we have chosen to go with AWS and invested a lot in SaaS and CI/CD. You will be working in a supportive team with an agile workflow. Together with the rest of the engineering team you will be part of design reviews, sprint planning, weekly sprints and delivery. The team is currently located in Gothenburg in a cozy office in the city center. Role & Responsibilities: Support the engineering team when it comes to tools, CI and CD Build monitoring and reporting for the project Set up the framework for incident management and recovery Cooperate with the development team to build the SDLC framework for the project Create a release plan with the management team and developers Maintain existing infrastructure and create new solutions Advocate DevOps best practices in the organization Job Requirements: BS or MS in Computer Science or equivalent degree At least 2 years of recent employment in a DevOps role in the enterprise environment Solid knowledge of AWS is a must Experience with deployment and delivery of web and generic server applications Ability to build the infrastructure from scratch Familiarity with mainstream CI/CD and SaaS: Docker, Jenkins, Kubernetes, Terraform Experience with load balancing and CDN, administration of Linux systems Fluent in English An Ideal Candidate’s Profile: Familiar with monitoring tools such as Grafana, Loki, Prometheus Close-to-expert knowledge of git, experience with python, shell scripting and high availability systems Currently living in Gothenburg or willing to relocate What’s on Offer: Flat organizational structure with short decision-making processes that boost your creativity and drive A team of experienced and supportive individuals that fosters a friendly work atmosphere Professional skill development A diverse and inclusive workplace Smart working technology
Välj ett jobb för att visa detaljer