Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Varmt välkommen till oss på Kronans Apotek i Värnamo! Apoteket är centralt beläget och har ett nära samarbete med vårdcentralen Apladalen, två ögonkliniker och migränkliniken. Här får du chansen att arbeta i ett nyrenoverat, modernt apotek med ett härligt och inkluderande team bestående av fyra farmaceuter och två säljare. Vi värdesätter samarbete högt och strävar alltid efter att skapa kundupplevelser i världsklass – något vi gör genom att stötta varandra och ha roligt på jobbet. 🎈 Hos oss är det dagliga arbetet omväxlande och varierat, där du får möjlighet att arbeta med rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter. Du kommer även ha ansvar för lagerhållning, kampanjarbete, kvalitet och utveckling. Här möter du en spännande blandning av kunder – allt från stamkunder och barnfamiljer till pensionärer och de som är "på språng". Dessutom har vi många kunder från våra samarbetande ögonkliniker och migränkliniken, vilket gör arbetet både stimulerande och meningsfullt. 🤝 Vi uppmuntrar alltid personlig utveckling och tror på att låta dig växa i din roll. Vill du ta extra ansvar, exempelvis som lageransvarig eller LMA, så är det något vi absolut kan diskutera när du känner dig redo! Apoteket är öppet 8:30-18:00 på vardagar och 9:30-14:00 på lördagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning och du välkomnas till apotekschef Antonys team. Start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. Vill du bli en del av vårt härliga gäng? - då ska du ansökan idag! I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Vi söker en tandsköterska till vår nya klinik i Årstadal (Liljeholmen). Kliniken har två behandlingsrum, OPG, steril mm. För närvarande jobbar en tandläkare här som är i färd med att bygga upp kliniken och patienttillströmning. Vi uppskattar att du är positiv, noggrann och ansvarstagande. Du kommunicerar bra på svenska och har ett professionellt och vänligt bemötande mot våra patienter.
Hos oss får du chansen att bidra på riktigt för Borlängebon och hela kommunen. Oavsett var du befinner dig i livet i början av din karriär, mitt i arbetslivet eller mot slutet är det här en möjlighet att göra något meningsfullt, samla värdefulla erfarenheter och möta människor du kommer att minnas länge. Våra engagerade medarbetare gör ett fantastiskt jobb året runt och nu behöver de få sin välförtjänta semester och det är här du kommer in i bilden! För oss är vår värdegrund central i allt vi gör: • Jag finns här för Borlängebon Vi arbetar för att ge stöd, trygghet och omtanke. • Jag gillar utmaningar Vi ser varje dag som en möjlighet att växa och göra skillnad. • Jag möter varje människa med öppenhet Vi möter alla med respekt, nyfikenhet och förståelse. Om du har ett intresse för att arbeta med äldre människor och vill vara med och skapa en meningsfull vardag för dem, då vill vi gärna träffa dig! Vi intervjuar löpande, så ansök redan idag och bli en del av vårt team i sommar. ARBETSUPPGIFTER Inom Borlänge kommuns äldreomsorg stödjer vi äldre med hemtjänst, nattpatrull, dagverksamhet och demensteam. Som hemtjänstpersonal arbetar du i brukarens hem med uppgifter som personlig omvårdnad, hemsysslor, förflyttningar och måltider. Arbetet innebär ofta ensamarbete och sker enligt schema dag, kväll, helg samt även natt. Borlänge kommuns äldreomsorg består av flertalet hemtjänstgrupper som ger stöd och hjälp i hemmet till våra Borlängebor. Våra brukare är främst äldre, men alla åldrar kan få hjälp. I hemtjänsten ingår även nattpatrull, dagverksamhet och demensteam. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är engagerad och har en positiv inställning till att bemöta andra med respekt, trygghet och omtanke. För att bli sommarvikarie behöver du: • Vara minst 18 år • Behärska svenska väl i tal och skrift • Kunna dokumentera enligt verksamhetens krav • Vara villig att lämna in utdrag ur polisens belastningsregister • Vara bekväm med att arbeta med både manliga och kvinnliga personer • Ha godkänd gymnasial nivå i svenska Det är en fördel om du har erfarenhet av vård, särskilt demensvård, psykiatri eller om du är undersköterska. Det är också bra om du har jobbat med delegerade vårduppgifter och har ett rehabiliterande arbetssätt. Körkort är meriterande inom ordinärt boende. För arbete på korttidsboende krävs det dessutom att du har: • Flerårig erfarenhet inom vård och omsorg • Förmåga att hantera utmanande situationer • Godkänd läkemedels- och insulindelegering Meriterande: • Undersköterskeutbildning • Erfarenhet av arbete på korttidsboende eller demensvård • Tidigare delegerade arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvård Intervjuer sker löpande och tjänster kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför redan idag! Kom ihåg: Du behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister. Beställ det via länken nedan och ta med till intervjun. Det kan ta flera veckor att få utdraget. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För den som erbjuds anställning krävs utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Vi söker engagerad personal till vår hemtjänst! Brinner du för att hjälpa andra människor och vill göra skillnad i vardagen? Vi söker dig som vill arbeta inom hemtjänsten, där varje dag innebär nya möten och meningsfullt arbete. Om tjänsten: Som medarbetare i hemtjänsten arbetar du med att stödja äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem. Arbetsuppgifterna är varierande och kan innefatta personlig omvårdnad, städning, inköp, matlagning och socialt stöd. Vi söker dig som: Är empatisk, ansvarstagande och har ett genuint intresse för människor Kan arbeta självständigt och ta egna initiativ Talar och förstår svenska Har B-körkort Vi erbjuder dig: Ett meningsfullt arbete där du verkligen gör skillnad Stöttande kollegor och god arbetsmiljö Introduktion och möjlighet till fortbildning Flexibla arbetstider – heltid/deltid Placeringsort: Varberg Tillträde: Enligt överenskommelse Låter det här som något för dig – eller någon du känner? Vi ser fram emot att höra från dig!
På vår enhet i Växjö är vi idag 8 medarbetare som arbetar i team gentemot våra olika kundföretag. Vi arbetar på individ-, grupp- och organisationsnivå och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling samt rehabilitering. Vår fina enhet på Grand Samarkand i Växjö når man enkelt via både kollektivtrafik och bil och vi har goda parkeringsmöjligheter vid arbetsplatsen. Vi utökar nu gruppen beteendevetare/psykolog med ytterligare en spelare och ser därför fram emot att välkomna en till person till vårt team. Som beteendevetare/psykolog hos oss arbetar du med arbetsmiljöfrågor i nära samverkan med våra kunder och i samarbete med övriga kompetenser på enheten. Du arbetar konsultativt på både individ, grupp och organisationsnivå. Uppdragen innebär samtal, utredningar, grupphandledning, rådgivning till chefer, utbildningar samt akuta arbetsmiljöinsatser som kris- och konflikthantering. Vi söker dig som är utbildad legitimerad psykolog/psykoterapeut, beteendevetare eller socionom, gärna med KBT-inriktning. Meriterande om du har erfarenhet av arbete på individsamtal och även konsulterfarenhet. Du har ett brinnande intresse för människor i arbetslivet, en helhetssyn och vill gärna arbeta på ett förebyggande och promotivt sätt. Vi ser även att du har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt samt social kompetens och är en god lagspelare. Då vi är en mindre enhet lägger vi stor vikt vid personlighet och för att passa in i vårt positiva och professionella team. Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.
Ulricehamns kommun är i en spännande expansionsfas – vi växer men bevarar vårt lilla samhälles själ. Som kommunens största arbetsgivare, med över 2 200 medarbetare i mer än 100 olika yrkesroller, erbjuder vi ett arbetsliv där samhällsnytta, utveckling och gemenskap går hand i hand. Här präglas vardagen av Vision 2040 – “Tillsammans mot framtiden”, där vi utvecklar, tänker nytt och njuter av livet, tillsammans. Att jobba hos oss innebär att göra verklig skillnad i människors vardag – varje dag, året om. Här finns unik variation i uppdragen, stora möjligheter till personlig och karriärmässig utveckling, och en kultur som uppmuntrar både mod och engagemang. Är du redo att forma framtidens Ulricehamn, tillsammans med oss? Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Hemtjänst och hemsjukvård ansvarar för insatser enligt Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Vi har verksamhet över hela kommunen och har ansvar för myndighetsutövning, hemsjukvård, hemtjänst och korttidsverksamhet. Vårt uppdrag är att ge stöd och hjälp till dem som har svårt att klara det dagliga livet samt ge god och kvalitetssäker hemsjukvård. ARBETSUPPGIFTER Som en del av vårt team inom äldreomsorgen arbetar du tillsammans med kollegor och andra professionella yrkesgrupper för att säkerställa en god och kvalitativ vård och omsorg för våra vårdtagare. Uppdraget innebär omvårdnadsarbete enligt beviljade insatser i enlighet med socialtjänstlagen (SoL) och hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar omvårdnad, sjukvårdsinsatser samt stöd i det dagliga livet i hemmet. Du arbetar alltid med vårdtagarnas bästa i fokus och strävar efter att skapa en trygg och trivsam miljö. Arbetet innefattar även löpande dokumentation, hantering av trygghetslarm samt utförande av HSL-insatser på delegation. Under nattjänstgöring ansvarar du för hela kommunen som arbetsområde, där du spelar en avgörande roll i att säkerställa att de vi finns till för får rätt stöd och känner sig trygga och säkra i sin vardag. Vi vill att vår personal ska må bra, både på och utanför jobbet och man har därför rätt till friskvårdsbidrag i Ulricehamns kommun. KVALIFIKATIONER Vi söker en engagerad undersköterska som har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Att leverera hög kvalité inom vård och omsorg ser du som en självklarhet. B-körkort är ett krav. Tidigare erfarenhet av vård- och omsorgsarbete är meriterande. För att trivas hos oss är det viktigt att du är lyhörd och har en god empatisk förmåga. Du bidrar aktivt till en positiv arbetsmiljö genom ditt engagerade och professionella förhållningssätt och samarbetar gärna med kollegor för att säkerställa en trygg och kvalitativ vård för våra brukare. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt god datorvana. För att lyckas i rollen är du flexibel och anpassningsbar inför förändringar. Du är ansvarstagande, har en god problemlösningsförmåga och kan arbeta både självständigt och i team. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Referenstagning kommer att påbörjas efter första telefonintervjun Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Nu söker vi en engagerad och strukturerad fysioterapeut som vill ta ett samordnande ansvar för utbildningar inom förflyttningskunskap och ergonomi. Uppdraget är strategiskt och pedagogiskt, och innebär att du får möjlighet att både utveckla och implementera en gemensam utbildningsplan för våra verksamheter. Du kommer arbeta nära vård- och omsorgspersonal för att säkerställa trygga och funktionella förflyttningar för omsorgstagare – och en god, hållbar arbetsmiljö för våra medarbetare. Tjänsten är placerad inom hälso- och sjukvårdsavdelningens enhet för arbetsterapeuter och fysioterapeuter, men rollen sträcker sig över hela socialförvaltningen. Vi vill också utforska nya digitala arbetssätt och utbildningslösningar – därför behöver du vara nytänkande, ha framåtanda och vara beredd att prova nytt, exempelvis genom att delta i utvecklingsprojekt med VR-teknik. ARBETSUPPGIFTER I denna roll ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp utbildningsinsatser inom ergonomi och förflyttningskunskap för medarbetare inom vård och omsorg. Du utvecklar och uppdaterar utbildningsmaterial, både i fysiskt och digitalt format och gärna med innovativa grepp, som till exempel VR-teknik. Du samordnar utbildningsinsatser och säkerställer att deltagarna får den kompetens som krävs utifrån lagstiftning, riktlinjer och verksamheternas behov. I uppdraget ingår också att säkerställa att våra utbildningslokaler är ändamålsenliga och utrustade för praktiska moment. Du kommer vara en viktig del i vårt pågående arbete med projektet XpeRience, där vi utforskar hur ny teknik kan användas för att höja kvaliteten i utbildningarna. Det innebär att du både bidrar med din kompetens och får möjlighet att utvecklas tillsammans med andra. Dokumentation och uppföljning av utbildningsinsatser är också en naturlig del av uppdraget. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut och som har en påbyggnadsutbildning inom ergonomi, förflyttningsteknik eller ett närliggande område. Du har erfarenhet och känner dig trygg i att driva och leda projekt självständigt och av att planera och hålla utbildningar För att lyckas i rollen behöver du arbeta strukturerat, ha ett pedagogiskt förhållningssätt och kunna växla mellan strategiskt arbete och praktiskt genomförande. Du har goda kunskaper om arbetsmiljölagstiftning och patientsäkerhetslagar och känner dig bekväm i att omsätta dessa i konkreta utbildningsinsatser. Det är meriterande om du har erfarenhet av digitala utbildningsverktyg och teknik som VR. Vi fäster stor vikt vid din kommunikativa förmåga, din samarbetsförmåga och ditt engagemang för att förbättra arbetsmiljö och omsorgskvalitet. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Psykiatriska kliniken, BoP-teamet, Jönköping Vill du utvecklas tillsammans med oss och vara med och forma vår framtida verksamhet inom psykiatrisk öppenvård? Rollen som sjuksköterska Som sjuksköterska hos oss får du arbeta i ett litet team som arbetar med med svårt psykiskt sjuka med ett substansberoende. En hel del av arbetet utförs i deltagares hemmiljö. Centralt i ditt arbete kommer att vara att föra deltagarnas talan i olika sammanhang. Du kommer också ha kontakter med olika vårdgrannar. BoP (Beroende och Psykisk sjukdom) är ett samarbete mellan Socialtjänsten och Region Jönköpings län med ett uppdrag mot målgruppen svårt psykiskt sjuka med ett samtidigt substansberoende i öppenvård i Jönköpings kommun. Tjänsten en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Arbetstider är dagtid måndag till fredag. Din blivande arbetsplats Psykiatriska kliniken i Jönköping en av länets största kliniker med både öppen- och slutenvård inom specialistpsykiatri. Verksamheten har sju öppenvårdsmottagningar och sex vårdavdelningar samt en psykiatrisk akutmottagning som erbjuder akuta bedömningar dygnet runt. Kliniken erbjuder psykiatrisk specialistvård för invånare över 18 år. Delar av kliniken är även en länsresurs med ansvar för psykiatrisk intensivvård, beroendevård, rättspsykiatri och jourverksamhet där vi handlägger akuta ärenden inom både vuxenpsykiatriska kliniken och barn- och ungdomspsykiatriska kliniken. Inom öppenvården arbetar vi med specialistinsatser inom neuropsykiatri, beroendevård, psykosvård, allmänpsykiatri och psykiatrisk rehabilitering. Vi arbetar teambaserat med bedömning, utredning, behandlings- och rehabiliteringsinsatser. Mer information om psykiatriska kliniken i Jönköping finner du här. (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/arbetsplatser-pa-lanssjukhuset-ryhov/psykiatriska-kliniken-som-arbetsplats/) Din profil Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som gärna har några års erfarenhet av yrket. Har du dessutom vidareutbildning inom psykiatri och erfarenhet inom psykiatriskt öppenvårdsarbete ses det som ett stort plus. Då resor förekommer i arbetet är körkort B är ett krav. Vi tror att du är en person som har förmågan att arbeta såväl självständigt som i team. Du ser helheter och tar ansvar för ditt uppdrag. Då du kommer att försättas i många olika sammanhang är det viktigt att du är flexibel och kan behålla lugnet i olika situationer. Du tilltalas av ett tvärprofessionellt arbetssätt och är intresserad av utvecklings- och förbättringsarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig ett varierat arbete med stimulerande och utvecklade arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling. Våra arbetsplatser genomsyras av god gemenskap där vi vill att du bidrar med dina erfarenheter och din personlighet. Arbetet innebär nära samarbete med kollegor där ditt team har regelbunden handledning. Vi arbetar personcentrerat med patientens bästa i fokus. I vår verksamhet värdesätter vi medarbetare som önskar utveckla sin profession samt vill medverka i vår kliniks utveckling och framtid. Vi eftersträvar mångfald ur alla perspektiv. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta vårdenhetschef Peter Tudén, 010-242 30 45. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 29 juni 2025 men intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan! Inför anställning kommer arbetsgivaren att begära att du visar ett utdrag ur polisens belastningsregister och misstankeregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
På vår enhet i Växjö är vi idag 8 medarbetare som arbetar i team gentemot våra olika kundföretag. Vi arbetar på individ-, grupp- och organisationsnivå och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling samt rehabilitering. Vår fina enhet på Grand Samarkand i Växjö når man enkelt via både kollektivtrafik och bil och vi har goda parkeringsmöjligheter vid arbetsplatsen. Nu utökar vi antalet sköterskor och ser därför fram emot att välkomna en till person till vårt team. I rollen som Företagssköterska så jobbar du med hälsofrämjande arbete på individ och gruppnivå i form av bland annat:• Hälsoundersökningar• Medicinska kontroller• Provtagningar• Vaccinationer• Alkohol- och drogtester• Hälsocoachning/Livsstilrådgivning• Utbildningar• Kontaktperson till kunder där du bland annat tar hand om inkommande uppdrag samt står för rådgivning till kund och beställande chefer. Vi söker dig som • är leg. sjuksköterska, gärna med företagssköterskeutbildning och/eller erfarenhet av arbete i företagshälsovård eller liknande uppdrag.• har ett intresse för förebyggande hälsoarbete och vill bidra till bättre folkhälsa i Sverige.• är driven, kreativ och lyhörd med en helhetssyn och en förmåga att se sambandet mellan arbete och livssituation.• är trygg i din sjuksköterskeroll och att göra egna hälsobedömningar utifrån din kompetens.• är van att ta eget ansvar och arbeta på egen hand likväl som du besitter en social kompetens och är en god lagspelare• arbetar noggrant, strukturerat och är en god kommunikatör.• är målmedveten och har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt och motiveras av att se konkreta resultat. Du driver vår affär framåt vilket innebär att du förutom att se till den enskilda individen kan arbeta strukturerat och målinriktat för att hjälpa organisationen till en förbättrad produktivitet och sänkta kostnader. Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.
Är du intresserad av utvecklingsarbete tillsammans med engagerade kirurger, sjuksköterskor och undersköterskor är du välkommen att söka till oss. Vi söker en sjuksköterska som arbetar med ansvarsområdet, Utveckling, som en del av den tjänstgöring du gör på avdelningen. Om tjänsten Hos oss får du ett varierande arbete med möjlighet till utbildning och utveckling inom din yrkesroll som sjuksköterska. Här möter du ett spännande vårdförlopp i en föränderlig miljö vilket är en utmaning. Vårt arbete grundar sig i patientens behov, där omvårdnaden utformas individuellt och präglas av ett professionellt bemötande. Inskolningen är individanpassad och känslan av trygghet är något vi ser som viktigt för dig. En dag/vecka ägnas åt utvecklingsarbete, övrig tid görs i klinisk verksamhet. Du inventerar och ser över följsamheten till befintliga rutiner och vårdriktlinjer. Verkar för att omvårdnaden bedrivs evidensbaserat, utbildar och instruerar medarbetarna vid behov. Samordna och implementera nya arbetssätt, behandlingar med koppling till uppkomna avvikelser. Stötta kollegorna i förbättringsarbeten. Du kommer också att vara delaktig och planera för innehållet vid inskolning för nyanställda medarbetare och vara mentor för dessa. Om oss Vårdavdelningarna 2B/C är en gemensam avdelning med en personalgrupp, en avdelningschef och en bitr. avdelningschef. Avdelningen är indelad i tre Team, ÖGI (övre gastro), NGI (nedre gastro) och KAVA (kirurgisk akutvårdsavdelning). Vi tillämpar parvård och bemannar varje team med ett par, en sjuksköterska och en undersköterska. Det finns också en resurs undersköterska under dagen och kvällen. Patienterna kommer till oss från olika platser beroende på anledningen till inläggningen som kan vara planerad eller akut. Mestadels är det från Postop efter en operation eller akutmottagningen, men inte sällan från annat sjukhus efter behandling eller från närliggande avdelning, då vi samarbetar när det gäller vårdtyngden. Händer också att patienten varit på ett mottagningsbesök och därefter ska läggas in på avdelning. För närvarande finns 21 vårdplatser och förhoppningen är att snart kunna öppna fler då det finns ett behov. Vårdtyngden bedöms kontinuerligt och vårdteamet förstärks därefter. Mellan kl. 07.00 och 15.30 har en undersköterska en samordnande funktion som huvudsakligen tar emot alla inkommande telefonsamtal, fördelar inkommande patientflöde allt eftersom inneliggande patienter skrivs hem och lämnar avdelningen. Bokar samtliga transporter och har kontakt med kommunen, operation, akuten och vårdplatskoordinatorn för att kunna optimera patientflödet. Vi vill att vår personal ska göra det som de är bäst på - kirurgisk omvårdnad av patienterna! Därför har vi vårdnära servicepersonal som sköter städning, förrådshantering, patientkök med mera. Detta arbetssätt frigör tid för sjuksköterskor och undersköterskor som i stället används till patienter. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialist utbildning inom kirurgi, som vill bedriva utvecklingsarbete av kirurgisk sjukvård. God samarbetsförmåga och noggrannhet ser vi som goda egenskaper. Ett professionellt, ödmjukt förhållningssätt och ett pedagogiskt bemötande värderas högt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag. Är du nyfiken på hur det är att jobba hos oss är du varmt välkommen att göra ett besök på avdelningen och träffa chef, andra sjuksköterskor och övrig personal. Möjlighet finns att få gå med ett arbetspass för att se om det är något som passar dig. Våra erbjudanden Förmåner Läs mer om hur sjuksköterskeuppdraget ser ut inom Region Halland https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/vara-yrken/sjukskoterska Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer