O´Learys Västerås söker restaurang/drift-chef
O'learys Trademark AB
Hovmästare och servitörer

Inledning Är du driven, trivs med att ta stort ansvar och leda personal? Har du dessutom intresse av att arbeta inom restaurang och nöjesbranschen kan detta vara den perfekta utmaningen för dig! Arbetsuppgifter Som restaurang/drift-chef hos oss på OLearys Västerås är du huvudsakligt ansvarig för att säkerställa att vår restaurang (servis, bar samt event) levererar enastående service till våra gäster. Ditt arbete består i att driva försäljning, säkerställa servicenivån, utveckla arbetsgrupperna och skapa en miljö där gästen och medarbetaren alltid står i centrum. Som restaurang/drift-chef ingår man i verksamhetens ledningsgrupp och kommer att jobba som en del av teamet. Vi söker dig som Har erfarenhet från restaurangbranschen, i ledande position med personalansvar. Vi ser att du har minst gymnasieutbildning, talar och skriver svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska. Som person är du positiv och social samtidigt som du är ordningsam och självständig. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, såväl i motgång som i framgång. Du är passionerad kring ditt arbete, är målinriktad och gör det som krävs för att verksamheten ska gå framåt. Du gillar när det är högt tempo och hanterar stress på ett bra sätt. Du är noggrann och tycker att detaljerna är viktiga för att det ska bli hög kvalitet. Om O'Learys O'Learys Västerås är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats med aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Utöver vårt stora aktivitetsutbud med allt för både stora och små, erbjuder vi även liveevenemang, nattklubb och konserter med några av Sveriges största DJ's, band och artister. Vi ser fram emot din ansökan! START: Enligt överenskommelse ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidare med 6 månaders provanställning OMFATTNING: 100%, lön enligt överenskommelse ARBETSTIDER: Varierande arbetstider SISTA ANSÖKNINGSDAG: 31/7 VI ERBJUDER DIG: En möjlighet att driva, utveckla och ansvara för vår restaurangverksamhet med stora chanser till vidareutveckling inom företaget.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Frukostvärdinna på 75% till nya Elite Hotel Frost
Elite Hotels Of Sweden AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Elite Hotel Frost söker Frukostvärdinna – 75% tjänst Vill du starta dagen med att skapa minnesvärda morgonupplevelser för våra gäster? Nu söker vi en varm, serviceinriktad och morgonpigg frukostvärdinna till vårt team på Elite Hotel Frost i Kiruna – ett nytt landmärke i norra Sverige där kvalitet, värdskap och atmosfär står i centrum. Om tjänsten Som frukostvärdinna är du en nyckelperson i gästens upplevelse av hotellet. Du ansvarar tillsammans med teamet för att frukostserveringen håller högsta klass – från att duka upp vår generösa frukostbuffé till att ge personlig service med ett leende. Du ser till att miljön är välkomnande och trivsam, att det är rent och snyggt, och att alla gäster får en bra start på dagen. Arbetstiden är förlagd till tidiga morgnar, inklusive vardagar och helger. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75%, med tillträde enligt överenskommelse. Vi söker dig som: Har ett genuint intresse för service och värdskap Är strukturerad, ansvarstagande och lösningsorienterad Har god samarbetsförmåga och sprider positiv energi Trivs med att arbeta i ett högt tempo Har tidigare erfarenhet av frukostservering eller liknande arbete (meriterande) Talar svenska och engelska Vi erbjuder: En spännande roll på ett nyöppnat och profilerat hotell En del av Elite Hotels of Sweden – en av Sveriges mest respekterade hotellkedjor Fantastiska kollegor och en arbetsmiljö där vi bryr oss om varandra Kollektivavtal och goda personalförmåner Vill du bli en del av vårt team och bidra till att sätta Elite Hotel Frost på kartan? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Har du frågor? Kontakta hotelldirektör Silvester Mujkic på [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
MAX söker medarbetare
Max Burgers AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället.    Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Dishwasher / Kitchen porter Stockholm - Extra - Payment within 48h💰
FRAM Bemanning AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

WORK AS A CONSULTANT - ON YOUR TERMS At FRAM, we believe that those who work in the industry deserve a better and more enjoyable workplace and an employer who truly cares about you. A place where you have the opportunity to develop, both personally and professionally, and where community, professional pride, high-fives, staff parties, and a family feeling are the driving force. Sounds good? We thought so. Welcome to FRAM.  WHO ARE YOU? FRAM is looking for someone who is honest and reliable, speaks Swedish or at least understands Swedish and has worked as a dishwasher for a few years. You have experience working with most machines, associated equipment, and chemicals. We do want you to be experienced, this is not an entry level position! However the most important thing is that you have the right attitude. You enjoy helping out in the kitchen and dining room or wherever you are needed. You are social, happy, and above all, very pleasant. Maybe even the happiest person at work! WHAT DO WE OFFER? If you join us at FRAM, you and your well-being will always come first. We will always have your back! Extra at the moment but with the possibility for permanent employment after the summer. No hassle. We promise you honesty and won't argue about things that are obvious. Paid travel to and from work for longer distances. Work when you want, how you want. FLEXIBLE SALARY. We offer our employees a flexible salary through the Cappy app. A benefit that gives you control over how much you've worked and earned, with the possibility to withdraw your earned salary at any time between paydays. Your salary, you decide. Great, right? APPLICATION. You probably have more questions! Send in an application, and we promise to get back to you within one business day. In this recruitment, we place great emphasis on personal suitability, and interviews will be conducted continuously. Start: Whenever you want! Salary: Good! Other terms and conditions according to the current collective agreement.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Diskare till vår verksamhet i Malmö
Sodexo AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Som diskare på Sodexo är du en lagspelare och har ett öga för ordning och reda. I rollen ingår diskning och att se till att alla arbetsområden hålls rena och snygga. Med din höga servicenivå påverkar du våra gästers vardag på ett positivt sätt. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.   I denna roll söker vi två diskare som inledningsvis kommer att arbeta måndag-torsdag, med stor möjlighet till utökning av uppdraget och arbetet för rätt personer.  Vad du kommer att jobba med:  • Hantering av disk och säkerställande att all köks- och restaurangdisk är rent och redo för användning  • Samarbeta med köks- och restaurangpersonalen för att underlätta en effektiv och smidig service • Upprätthålla en ren och organiserad arbetsyta i diskavdelningen • Renhållning av lokalens arbetsytor samt gästytor Vad du bidrar med:  • God förmåga att arbeta i team och stödja kollegor vid behov • Hög servicenivå till kunden • God fysisk kondition  • Detaljorienterad och noggrann i ditt arbete • Goda kommunikationsfärdigheter i svenska Vad vi erbjuder:  • Flexibel och dynamisk arbetsmiljö  • Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram  • Möjligheter att växa inom företaget  • Stort fokus på hälsa och säkerhet   • Volontärarbete på betald arbetstid  Om tjänsten  Tillsvidareanställning, med inledande provanställning. Måndag-torsdag, dagtid. Möjlighet till 8 timmars arbetspass alternativt 5,5 timmars arbetspass inledningsvis. Introduktion startar i slutet av juli 2025.  Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Elin Hammer, [email protected]  Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 15-07-2025 Observera att alla medarbetare inom Sodexo ska ha genomgått en identitetsvalidering innan anställning.   Mer om Sodexo och vilka vi är  • Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster  • Medarbetarsidorna Mitt Sodexo • Besök gärna vår Facebook-sida där vi som medarbetare bl.a. delar stories med varandra, Sodexo Sverige | Facebook.    Redo att vara en del av något större? Ansök idag!    Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Frukost servitör
Radisson Arlandia Hotel AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Frukost servitör - Kabinvägen, 190 60 Märsta, Sweden - Part-time Company Description Radisson Hotel Group är en av världens största hotellgrupper med tio unika varumärken och över 1 460 hotell i drift eller under utveckling i fler än 95 länder. Gruppens övergripande varumärkeslöfte är Every Moment Matters med den välkända servicefilosofin Yes I Can! Människor är kärnan i vår framgång – idag och i framtiden. Våra medarbetare är äkta Moment Makers, och tillsammans skapar vi den kultur, anda, miljö och de möjligheter som ger dig kraft att vara ditt bästa jag – varje dag, överallt och i varje ögonblick. Tillsammans gör vi Every Moment Matter. Job Description Har du en omättlig aptit för förstklassig service och en passion för mat och dryckens konst? Då kanske det är dags att ge dig ut på en kulinarisk resa med oss på Radisson Hotel Group för att Make Every Moment Matter! – där våra gäster får njuta och minnas upplevelsen! Vi söker just nu en frukostvärd/frukostvärdinna till vårt engagerade team. På Radisson Hotel Group letar vi efter personer som är mer än bara sitt CV – vi söker karaktär, kompetens, talang och en genuin passion för att skapa minnesvärda upplevelser. Vi värdesätter rätt inställning: att kunna förutse gästernas behov, stötta avdelningen och konsekvent leverera service i världsklass. Som frukostvärd/frukostvärdinna tillför du en förfinad känsla för gästfrihet, ett kundfokuserat arbetssätt och en genuin passion för att lyfta matupplevelsen tillsammans med vårt livfulla Food & Beverage-team. Din strävan efter att skapa minnesvärda stunder för våra gäster gör dig till en värdefull tillgång för teamet. Dina huvudsakliga ansvarsområden: - Stöder en smidig drift av F&B-avdelningen och säkerställer att hela gästupplevelsen levereras med högsta kvalitet - Arbetar som en del av ett team som maximerar gästnöjdhet och komfort genom att ge ett positivt och snabbt gensvar på gästernas frågor och önskemål - Tar ansvar för tilldelade uppgifter och ser till att arbetet utförs professionellt och inom utsatt tid - Bidrar till att avdelningens mål och hotellets initiativ uppnås - Samarbetar med närmaste chef för att säkerställa att kostnader och lager hålls under kontroll och att produktivitet och resultat når uppsatta nivåer - Bygger och underhåller effektiva arbetsrelationer och främjar företagets kultur och värderingar - Säkerställer efterlevnad av gällande lagstiftning och riktlinjer genom att planera, dokumentera och följa upp rutiner i enlighet med god praxis och krav från interna och externa revisioner Qualifications - Erfarenhet av arbete inom mat- och dryckeservice är meriterande men inte ett krav - Praktiskt lagd med en positiv och lösningsorienterad inställning - Engagerad i att leverera enastående service med en passion för gästfrihet - Förmåga att hitta kreativa lösningar och ta ägarskap för tilldelade uppgifter och ansvar - Hög personlig integritet och trivs i en miljö där excellens förväntas - Erfarenhet av att arbeta med IT-system på olika plattformar - Stark kommunikativ förmåga Additional Information Why Join Radisson Hotel Group? Live the Magic of Hospitality - Be part of a team that creates exceptional experiences and memorable moments every day. Let your Yes I Can! spirit shine as you bring hospitality to life. Build a Great Career - No matter your background or experience, we invest in your growth, learning, and career development—helping you reach your full potential. Experience the Team Spirit - Join a workplace that’s inclusive, fun, and meaningful. We celebrate diversity, support one another and foster a sense of belonging through our Employee Resource Groups and inclusion initiatives. Lead with Your Ambition - Your ideas, passion and drive matter! We empower you to make a difference—in hospitality, your community and beyond. Enjoy Global & Local Perks - No matter where you’re located, you’ll enjoy exclusive global benefits - like special hotel rates for you and your loved ones at our hotels worldwide. Plus, you’ll have access to local perks and rewards tailored to your country, making your experience even more rewarding! Join us in shaping the future of hospitality! If you’re ready to bring your talent, energy, and passion, we’d love to hear from you. Apply now and let’s make every moment matter. We welcome applicants from all backgrounds, abilities, and experiences. If you need any adjustments during the application process, please let us know.

25 juni 2025
Sista ansökan:
22 december 2025
Meeting & Event Host - Deltid
ESS Hotel Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Hjortviken Country Club Den splitter nya destinationen Hjortviken är en del av Essfamiljen. Här är vårt gemensamma mål tydligt - vi skapar stamgäster! Destinationer man vill komma tillbaka till, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över. Vi lever våra värdeord i allt vi gör. När du jobbar hos oss är du en del av alla passionerade, professionella, lekfulla och personliga kollegor som skapar upplevelser i världsklass. -Unplug, explore & let’s have a drink!- Hos oss njuter gästen av puls och stillhet i en härlig mix – tillsammans med kollegorna eller med älskade vänner och familj. Här kompletteras en helt unik destination med riktigt god mat, aktiviteter både inne och ute, möten i alla former, gott surr och kalla drinkar i Pool Cluben. Pool Cluben ja, den blir något alldeles extra! Vår vision är att skapa magiska stunder och bestående minnen för våra gäster. Det vill du vara med på – eller hur? Därför söker vi nu dig som vill bli en del av ett fantastiskt och nytt resmål där det sociala, jordnära och genuina spelar huvudrollen. Låter detta som du? Välkommen till clubben och läs vidare! Hjortviken Country ClubHjortviken Country Club erbjuder ett brett spektra av upplevelser med två restauranger, 150 rum, sex barer, en Pool Club, samt inte minst vår ambitiösa mötes- och eventavdelning. Vår vision är att skapa magiska stunder och bestående minnen för våra gäster, genom att erbjuda upplevelser som överträffar förväntningarna. Här sker allt från det mindre men superviktiga ledningsgruppsmötet, den stora kick-offen för företaget, födelsedagsfesten eller den stora jubileumsmiddagen. Om tjänstenSom Meeting & Event Host (Konferensvärd/värdinna) hos oss kommer du att vara ansiktet utåt för våra konferensgäster och ansvarig för att säkerställa att allt fungerar smidigt så att våra gäster får en fantastisk upplevelse. Du kommer att arbeta nära både vårt konferens-koordinering- och receptions-team, och rapportera till M&E shiftleader. Arbetsuppgifter Välkomna och ta hand om våra konferensgäster vid ankomst Säkerställa att konferenslokaler är förberedda och utrustade enligt gästens önskemål Fikaservering, påfyllnad av bufféer och kaffestationer Diskhantering och organisation av förråd.  Bistå med teknisk support under konferenser och evenemang Kommunicera med gästerna under deras vistelse för att säkerställa att alla deras behov tillgodoses Samarbeta med andra avdelningar för att leverera en sömlös gästupplevelse Hantering av bokningar och uppföljning av kundfeedback Du hjälper även till i hotellreception vid in- och utcheck och ibland hela skift.  Vem är du? För att trivas och lyckas som Meeting & Event Host (Konferensvärd/värdinna) hos oss tror vi att du har tidigare erfarenhet från servicebranschen. Du är vänlig, professionell och gillar att arbeta i en dynamisk miljö där du får möta olika människor. Vidare är du noggrann, självgående och trivs med att axla ansvar. Du assisterar även receptionen i perioder där vi inte har konferenser på plats. Kvalifikationer Erfarenhet av arbete inom hotell, restaurang eller konferens Goda kunskaper i svenska och engelska; fler språk är meriterande Grundläggande tekniska färdigheter för att hantera konferensutrustning och hotell- och bokningssystem Stark servicekänsla och förmåga att lösa problem snabbt Vi erbjuder dig Som Konferensvärd/värdinna hos oss får du en dynamisk och spännande roll i ett företag som ständigt växer och utvecklas. Du kommer att vara en del av ett engagerat team och vi erbjuder goda möjligheter till internutbildningar och personlig utveckling. Du får även rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden samt delta i festliga tillställningar och andra roliga aktiviteter. Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 13 juli.  Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillsvidaresanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde augusti. Tjänsten är en deltidstjänst på minimum 50%. Uppfyller du inte exakt alla krav i annonsen? Tveka inte att skicka in en ansökan ändå, vi är beredda att överväga sökande med närliggande arbetslivserfarenhet och utbildning. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom Hjortviken liksom inom ESS Groups alla destinationer. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ordnar dessutom festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Breakfast Crew 50% @ Comfort Hotel Kista
Nordic Choice Commercial Services AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

We’re Comfort Hotel® – a hotel chain that promises to give our guests what they need, and skip the unnecessary. We have great locations, urban design and we’re offering selected services, but the service we give is great. We aim to be Easy on the wallet, have Easy access, be Easy to enjoy and last but definitely not least – be Easy on the planet. Comfort Hotel® is part of Strawberry. Comfort Hotel Kista will prove that budget doesn't have to be boring. The common areas are designed to offer space and comfort - all in an urban setting. We want entrepreneurs, startups, freelancers, guests and locals to spend time with us. The hotel is located in Kista business area, close to Kistamässan and Kista Galleria. We have 194 rooms, 3 conference rooms, gym, breakfast, laundromat, podcast studio and a Barception. As Breakfast Crew at Comfort Hotel Kista you work with delivering an extraordinary experience during those 2-3 wildly important hours during the morning when people come to enjoy the most important meal of the day. You are considered a responsible person who takes action when the stakes are high. You're spreading joy and warmth around you, and your laughter is contagious. So is your energy. You are a responsible person and take ownership of your tasks to achieve the best results. The position is permanent at 50% with the opportunity to work more hours. Does this feel like a perfect match? Do not hesitate, go ahead and send your application! The preliminary start of the job is at the end of July/beginning of August 2025.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Sandeplanskolan söker en driftig kock
VELLINGE KOMMUN
Kockar och kallskänkor

Sandeplanskolan är en F-9 skola med ca 500 elever och drygt 70 anställda. Skolan består av två byggnader, i A-huset finns årskurs 4-9 och i B-huset finns årskurs F-3 samt fritids. Vi har stora och fina utomhusmiljöer som erbjuder en hel del aktiviteter och lärmiljöer för våra elever. Vi värnar om goda samarbeten för att tillsammans skapa de bästa förutsättningarna för våra elever och personal. Våra utvecklingsområden är värdeskapande lärande, pojkars lärande och elevdelaktighet. Organisationsstrukturen innefattar en rektor och två biträdande rektorer (F-5 och 6-9) samt en administrativ chef. Skolköket består av en köksmästare, två kockar samt ett köksbiträde. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en driftig kock som brinner för att laga god näringsrika måltider från grunden, nyfiken på utvecklingsarbete i stort och smått ser vi som självklarhet med eleverna i centrum. Vi har högt i tak och uppskattar när kreativiteten flödar. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med dina kollegor i köket men även med barn, pedagoger och föräldrar på skolan. Det är naturligt för dig att ge god service och sätta matgästen i centrum. I de vardagliga arbetsuppgifterna ingår förberedelser, tillagning, bakning och servering samt alla de i övrigt förekommande arbetsuppgifterna i ett storkök. Du arbetar med specialkost, dokumentation av egenkontroll, rapportering och arbete i olika digitala system. Som person är du serviceinriktad, engagerad och visar stort intresse för matgästerna, t.ex. genom aktivt arbete med måltidspedagogik och i matråd. Du behöver även vara flexibel, vilket hos oss innebär att du snabbt kan ställa om när förutsättningarna i verksamheten ändras. KVALIFIKATIONER Utbildad kock med erfarenhet av specialkost ÖVRIGT Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Vi har stort fokus på god service och gott bemötande såväl internt som externt. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss.

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Kock till Svalans förskola
Kristianstads kommun
Kockar och kallskänkor

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. GS Måltid ansvarar för matlagning till vård- och omsorgsboende och matdistribution till enskilda hushåll samt till förskolor och skolor. Verksamheten består av 230 medarbetare uppdelade på 80 kök inom Kristianstads kommun. Våra 80 kök lagar tillsammans bland annat 14 000 lunchportioner varje dag. Vi är stolta över vår yrkesroll och vårt hantverk. Genom att ha fler ekologiska produkter, säsongsanpassa menyerna, öka andelen grönt och minska på svinnet arbetar vi för ett mer hållbart samhälle. Vi är 69 KRAV-certifierade kök på förskolor, skolor och äldreboenden och vi arbetar för att bli fler. Med hållbar utveckling som ledstjärna arbetar vi för lustfyllda måltider med maten i centrum! ARBETSUPPGIFTER Som kock kommer du att arbeta med kvalificerad matlagning. I arbetet ingår även att på ett säkert sätt kunna tillaga och hantera specialkoster och menyer till våra matgäster med behov av anpassad matsedel. Du planerar, organiserar och medverkar i det dagliga arbetet i köket. Vidare ingår traditionella arbetsuppgifter som förekommer i kök så som egenkontroll, beställningar, fakturahantering, diskning, städning med mera. Svalan är ett beredningskök som får kylmat från det stora centralköket på Charlottesborgshemmet vilket sen slutbereds på plats på Svalan. Våra matgäster finns inom inom äldreomsorgen, skola samt förskola. Du kommer att ha daglig kontakt med skolpersonal, elever och gäster och förväntas vara en god ambassadör för GS Måltidsverksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänt betyg från restaurang- och livsmedelsprogrammet med inriktning kök eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete i produktionskök och kunskap om och erfarenhet av specialkostmatlagning. Vidare har du goda kunskaper om livsmedelshygien och egenkontroll samt erfarenhet av beställningar och fakturahantering. Kommunikation och dokumentation är en viktig del i arbetet så du behöver ha god datorvana och behärska svenska i tal och skrift. Ha du kunskap och erfarenhet i kostdataprogram är meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker dig som är flexibel, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du är lösningsfokuserad, positiv, har driv och engagemang. Att kunna bidra med det lilla extra både till arbetskollegor och gäster är viktigt för dig. Eftersom vi har viss verksamhet som även är kopplade till barnomsorg kommer du att få visa upp ett belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen om du erbjuds anställning. ÖVRIGT Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025