Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du som kock bidra till matglädje hela dagen för ett lustfyllt lärande! Ditt nya jobb Måltidsorganisationen söker nu två självgående och engagerade kockar till Junedalsskolan som vill bidra till att ge våra barn och ungdomar näringsrik och god mat så att de orkar med sin skoldag. Dina arbetsuppgifter: - Laga och servera god och vällagad mat till barnen. - Planera matsedeln och beställa de råvaror som behövs. - Laga mat från grunden utifrån gällande riktlinjer för frukost, lunch och mellanmål. - Arbeta nära pedagogerna för att skapa en trivsam måltidsmiljö och ge barnen en positiv upplevelse kring maten. - Integrera måltiden som en del av barnens lärande och utveckling. - Påverka ungas matvanor och hälsa för ett sunt liv. Välkommen till oss Hos oss får du möjlighet att vara en del av en positiv och kreativ arbetsmiljö där vi lagar så mycket mat som möjligt från grunden. Vi bakar eget bröd och anpassar vår matsedel för att erbjuda barnen hälsosamma, hållbara och smakrika måltider varje dag. Som kock hos oss ansvarar du för att skapa vällagade måltider för frukost, lunch och mellanmål. Du arbetar tillsammans med pedagoger för att skapa en trygg, inspirerande och positiv måltidsmiljö för barnen. Vi strävar efter att alla barn ska få en bra relation till maten och skapa en miljö där de lär sig om hållbarhet, kost och hälsosamma matvanor. I vår organisation arbetar fler än 250 engagerade och kompetenta medarbetare som varje dag tillagar lunch till cirka 26 000 barn och elever. Vi tycker att det är ett viktigt uppdrag att skapa matglädje och goda matvanor för barn och elever och att bidra till deras välbefinnande samt energi för att orka med sin dag. Vi lagar och serverar mat i mer än 50 skolor och cirka 100 förskolor.Ute på skolenheterna finns en förstekock som leder teamet i köket, och i förskoleköken arbetar du ofta självständigt men har kollegor på andra enheter i området som du kan samarbeta med. Din kompetens Vi söker dig som har ett stort intresse för matlagning och en passion för att arbeta med bra, hållbara råvaror. Maten ska vara både smakrik och näringsrik, med fokus på kvalitet och hållbarhet. Vi värdesätter att du har erfarenhet av att laga mat från grunden och att anpassa måltider för barnens specifika behov. Som person är du en engagerad lagspelare som trivs med att arbeta tillsammans med kollegor i team samt samspela med pedagoger för att skapa en trygg och inspirerande måltidsmiljö för barnen. Du delar gärna med dig av din kunskap och arbetsglädje samt bidrar till ett positivt och samarbetsinriktat arbetsklimat. Vi söker även dig som har lätt för att följa givna riktlinjer och arbetssätt, samtidigt som du har ett engagemang för att vara med och utveckla verksamheten.Du ser möjligheter för förbättring och är villig att ta initiativ för att kontinuerligt bidra till utvecklingen av kökets arbete och kvalitet. Kompetenskrav: - Utbildning som kock. - Meriterande med erfarenhet från storkök eller måltidsverksamhet inom förskola, skola eller restaurang. - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Grundläggande IT-kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Bra att veta För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för den tjänst du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret, och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Det kan även bli aktuellt med rekrytering till andra köksområden inom kostorganisationen via denna annons. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan.Kontakt: Samir Jusicic, Enhetschef kost 036-102086 https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som kock. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Under vårvintern 2025 öppnade Vemdalens nya pizzafabrik och under hösten ser vi ett behov av att förstärka vårt härliga team med fler medarbetare i produktionsmiljön där vi tillverkar våran frysta kvalitetspizza under varumärket Härjedalspizza. Intresserad av att bli en del av Team Sadat? Har du god fysik, bra koordination och trivs med praktiskt arbete? Har du dessutom erfarenhet från bageri, pizzeria, restaurang eller liknande? Då kan du vara den kollegan vi söker till vårt team i Vemdalen. Den här befattningen innebär: Produktion av företagets produktsortiment Drift och övervakning av maskiner/kylar/frysar Förpackning av tillverkade produkter Övervakning av produktkvaliteten och livsmedelssäkerheten Godsmottagning och utleveranser Disk och rengöring av arbetsplatsen Fler moment kan tillkomma eftersom vi är i en expansiv fas och ständigt utvecklar vårt sortiment och företagande. Viktiga kompetenser för rollen: Kommunikationsförmåga Uppmärksamhet på detaljer Kritiskt tänkande Fallenhet för teknik Bra fokus och koncentration Fysisk uthållighet då arbetsuppgifterna är repetitiva och man inte har möjlighet att sitta ner under arbete i produktionsmiljön God fysik då man lyfter tyngre föremål Utöver detta så krävs även grundläggande datorkunskap eftersom vi arbetar med datorstyrda system och kontrollrapporter sköts digitalt. Att läsa och förstå manualer och instruktioner ingår också i tjänsten, därför måste sökande behärska svenska och engelska, både i tal och skrift. Varför skall du ansluta till Team Sadat? Vi är ett glatt gäng med flertalet dialekter och kulturer som gillar att hjälpas åt för att driva företaget framåt. Hos oss är ingen fråga dum och vi uppskattar konstruktivt ifrågasättande. Vi lär av varandras nyfikenhet. Vi tycker även om att fika och äta god mat tillsammans. För oss är mat en samlingspunkt, ett samtalsämne runt lunchbordet är ofta vad som finns i varandras matlådor. Nyfikenhet på varandra leder oftast framåt och skapar god lagkänsla, något Team Sadat är bra på. En liten extra bonus är att det ofta finns hembakt på fikabordet! Arbetet inleds med grundkurs i livsmedelshygien. Sadat Food har självklart kollektivavtal och följer villkor och löner för Livsmedelsarbetareförbundet via Livsmedelsavtalet. I det ingår även tjänstepension. Vår filosofi är att alla skall ha det bra på jobbet, en schysst arbetsplats helt enkelt. ----------------------------------------------------------------------------- Vi rekryterar löpande och i egen regi, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi besvarar ej irrelevanta ansökningar som inte uppfyller satta krav. Vi undanber oss all kontakt och förfrågningar från rekryteringstjänster och liknande företag. OBS! Sadat Food publicerar enbart denna annons på Platsbanken, all annan publicering är gjord av annan part och kommer ej uppdateras vid de förändringar som Sadat Food gör i annonseringen längs vägen.
I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot målet har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att vi ständigt arbetar för att höja vår undervisningsskicklighet så att våra barn ska lära sig och utvecklas. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som håller fokus på vårt uppdrag och kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och barn ska få arbetsro, uppleva våra pedagogiska lärmiljöer som trygga samt få vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag.Vill du jobba med oss? På Skogsbackens förskola finns ca 75 barn och 12 pedagoger och hos oss ska barnen få den bästa starten för ett livslångt lärande! På Rydbo skola går det ca 140 barn och 20-tal personal. Verksamheten präglas av lärande, arbetsglädje, trygghet och trivsel. Barnen/eleverna samt deras lärande är i fokus och vi har en övertygelse om att alla kan och vill utvecklas. Vi ser till barnets/elevens hela dag och vi vill motivera och skapa lärande och lärmiljöer som präglas av inkludering, variation och interaktivitet. Ditt nya jobb Vad kan vi erbjuda dig? Du kommer att få spännande och varierande arbetsuppgifter med stor möjlighet att ta egna initiativ. I tjänsten ingår också 2 timmar i Rydbo skola kök för att vara behjälplig i skolans matsal samt disk. Tunga lyft kan förekomma. Tjänsten är en delad tjänst med 50% på Skogsbackens förskola och 25% på kommunens måltidsenhet. I rollen som ekonomibiträde på förskolan kommer du att arbeta för att barn och pedagoger på vår förskola ska få en god matupplevelse. Vi lagar mat från grunden i skolans kök (som ligger i samma lokaler) och använder ekologiska råvaror så mycket som det är möjligt. Kunskap om specialkost är meriterande. Arbetsuppgifter: • Att hämta mat i skolans kök samt tillagning av enklare maträtter, sallad, mellanmål etc. • Diska, städa, mottagande och upplockning av varor. • Viss kontering/fakturering. • Tidigare erfarenhet av egenkontrollprogram i storhushåll. Din profil Vi söker dig som: • har arbetat som ekonomibiträde/kock. • anser att varje möte är betydelsefullt. • är nyfiken och medforskande. • vill bidra till en trevlig måltidsupplevelse och göra med det lilla extra för barnen. • ser varje dag som ett lärorikt äventyr tillsammans med barnen och kollegorna. • kan arbeta med digitala verktyg. • är inlyssnande och respektfull. • ger och tar emot feedback på ett konstruktivt sätt. • har uppdraget i fokus • är flexibel och har förståelse för förskolans och skolans uppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Anställningens omfattning 75% Anställningsform Tjänsten är tillsvidare. Tillträde Tillträde enligt överenskommelse, dock tidigast 9 augsti-25. Sista ansökningsdag Vi vill ha din ansökan senast den 15 augusti 2025, intervjuer sker löpande. Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.
Espresso House söker en Shift Leader som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Som Shift Leader på Espresso House utför du alla arbetsuppgifter som en Barista gör men rollen innebär också ansvar för och planering av daglig drift tillsammans med Coffee Shop Manager. För att kunna arbeta de arbetstider som vi har på Landvetter söker vi dig som har körkort och tillgång till bil. Parkering ingår. Arbetstiden är förlagd i coffee shopen, där du arbetar direkt i kontakt med våra gäster, tillsammans med det team av Baristor som är dina kollegor. Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Att du är baristautbildad är en merit men inget krav, eftersom vi utbildar alla våra anställda i egen regi. Din målsättning som Shift Leader skall vara att utvecklas och växa inom Espresso House. Det är därför meriterande om du har arbetat inom café/restaurang eller har likvärdig erfarenhet sedan tidigare och har god kännedom om branschen och är van vid att arbeta oregelbundna tider. Vad erbjuder du oss? • Du är en glad och positiv person som smittar av sig till kollegor och gäster • Du har förmågan att leda och fördela arbetsuppgifter till dina kollegor • Du är tävlingsinriktad och drivs av försäljning • Du är ansvarsfull och initiativrik och säkerställer att coffee shopen är i toppskick • Du är en effektiv person som trivs bäst i ett högt tempo Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker passionerade Baristor som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Som Barista på Espresso House får du vara med i en tempofylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Givetvis blir du del av ett fantastiskt team där ni har kul bakom baren samtidigt som ni skapar lönsamhet. Din allra främsta uppgift är att erbjuda våra gäster en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan! Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Har du ingen Baristautbildning? Ingen fara! Vi utbildar alla våra nya medarbetare till baristor! För att börja jobba som Barista måste du vara myndig, är du minderårig, kan du i stället söka tjänsten som HOST. Arbetstiderna varierar mellan dagar, kvällar och helger. Vi söker dig som: • Är en glad och härlig person med en energi som smittar av sig till både gäster och kollegor samt brinner för att ge superservice! • Har tillgång till körkort och egen bil • Är tävlingsinriktad, initiativrik och drivs av försäljning • Känner stolthet för det varumärke du arbetar för och ser en framtid inom servicebranschen • Gillar att arbeta i ett högt tempo och att effektivisera arbetet • Älskar att ha kul på jobbet! Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Letar du efter ett jobb där ingen dag är den andra lik, där du får planera, fixa, välkomna och glänsa – allt i en magiskt vacker miljö? Då har vi jobbet för dig! Just nu söker vi en Mötesplanerare/Konferensansvarig till Hufvudsta Gård Boutique House – en plats där det moderna möter det historiska och där våra gäster får uppleva konferenser utöver det vanliga. I din roll är du vår stjärna bakom kulisserna och på scenen – från första bokningsmail till sista handskakningen. Du ser till att allt flyter, glänser och lämnar ett minnesvärt intryck! Vad innebär jobbet?Du är vår event-maestro, logistikproffs och glädjespridare i ett. Du ansvarar för hela mötesprocessen – planering, genomförande, fakturering och uppföljning – och framför allt för att våra gäster får en fantastisk upplevelse. Hos oss är detaljerna allt, och du är den som fixar, möblerar, piffar, välkomnar, löser teknikstrulet och kanske till och med förutser gästernas behov innan de själva gör det. Du jobbar tätt med vår Inhouse Sales, restaurangen och externa leverantörer och är den självklara navet i konferensmaskineriet. Dina uppgifter i korthet: Planera och genomföra konferenser med känsla och precision Ha daglig kontakt med kunder, mötesbokare och leverantörer Välkomna och ta hand om våra företagsgäster – du är deras trygga punkt Möblera och styla våra 13 mötesrum så de känns lika inspirerande som funktionella Fakturera och följa upp – alltid med koll på detaljerna Jobba i våra bokningsystem Visbook och CRM-system Pipedrive Hjälpa Inhouse Sales med offertskrivning och kundförfrågningar Hålla visningar och delta i kundvårdsaktiviteter Vem är du? Du är positiv, driven och har öga för både helhet och detaljer. Du älskar att få saker att hända – gärna samtidigt. Du är ordningsam, flexibel, lösningsfokuserad och brinner för att skapa upplevelser som sticker ut. Vi tror att du: Har minst tre års erfarenhet från liknande roll inom hotell/konferens Är van vid hotellbokningssystem och fakturering Pratar och skriver flytande svenska och engelska Har inga problem med att jobba lite kvällar eller helger när det behövs Vad får du? Ett kreativt, varierande och utvecklande jobb i en fantastisk miljö Härliga kollegor och en arbetsplats där hälsa och välmående står högt på agendan Goda, näringsrika luncher varje dag Friskvårdsbidrag och kompetensutveckling Extra semesterdagar efter två års anställning Kollektivavtal och marknadsmässig lön Låter det som du? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via Teamtailor så snart som möjligt – vi intervjuar löpande! Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail eller telefon. Varmt välkommen till Hufvudsta Gård Boutique House – där möten blir magi!
Letar du efter ett jobb där ingen dag är den andra lik, där du får planera, fixa, välkomna och glänsa – allt i en magiskt vacker miljö? Då har vi jobbet för dig! Just nu söker vi en Mötesplanerare/Konferensansvarig till Hufvudsta Gård Boutique House – en plats där det moderna möter det historiska och där våra gäster får uppleva konferenser utöver det vanliga. I din roll är du vår stjärna bakom kulisserna och på scenen – från första bokningsmail till sista handskakningen. Du ser till att allt flyter, glänser och lämnar ett minnesvärt intryck! Vad innebär jobbet? Du är vår event-maestro, logistikproffs och glädjespridare i ett. Du ansvarar för hela mötesprocessen – planering, genomförande, fakturering och uppföljning – och framför allt för att våra gäster får en fantastisk upplevelse. Hos oss är detaljerna allt, och du är den som fixar, möblerar, piffar, välkomnar, löser teknikstrulet och kanske till och med förutser gästernas behov innan de själva gör det. Du jobbar tätt med vår Inhouse Sales, restaurangen och externa leverantörer och är den självklara navet i konferensmaskineriet. Dina uppgifter i korthet: Planera och genomföra konferenser med känsla och precision Ha daglig kontakt med kunder, mötesbokare och leverantörer Välkomna och ta hand om våra företagsgäster – du är deras trygga punkt Möblera och styla våra 13 mötesrum så de känns lika inspirerande som funktionella Fakturera och följa upp – alltid med koll på detaljerna Jobba i våra bokningsystem Visbook och CRM-system Pipedrive Hjälpa Inhouse Sales med offertskrivning och kundförfrågningar Hålla visningar och delta i kundvårdsaktiviteter Vem är du? Du är positiv, driven och har öga för både helhet och detaljer. Du älskar att få saker att hända – gärna samtidigt. Du är ordningsam, flexibel, lösningsfokuserad och brinner för att skapa upplevelser som sticker ut. Vi tror att du: Har minst tre års erfarenhet från liknande roll inom hotell/konferens Är van vid hotellbokningssystem och fakturering Pratar och skriver flytande svenska och engelska Har inga problem med att jobba lite kvällar eller helger när det behövs Vad får du? Ett kreativt, varierande och utvecklande jobb i en fantastisk miljö Härliga kollegor och en arbetsplats där hälsa och välmående står högt på agendan Goda, näringsrika luncher varje dag Friskvårdsbidrag och kompetensutveckling Extra semesterdagar efter två års anställning Kollektivavtal och marknadsmässig lön Låter det som du? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via Teamtailor så snart som möjligt – vi intervjuar löpande! Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail eller telefon. Varmt välkommen till Hufvudsta Gård Boutique House – där möten blir magi!
Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Vi skapar gemenskaper där unga syns, hörs och räknas. På denna grund bedriver vi ett 60-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige. Vi är ca 730 anställda och arbetar inom områdena; skola, ungdomskultur, arbete & entreprenörskap samt föredöme & framtidstro. Fryshusets verksamheter sträcker sig från kultur och nöjen till projekt som direkt adresserar vår tids svåraste sociala problem. Vi tror att alla kan lyckas och är värda en chans till. Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende. Fryshusets värdegrund är vår viktigaste kompass och står för den handlingskraft som uppstår när passioner, perspektiv, kunskap och generationer enas under samma tak. Vårt arbete bygger på kärlek och en tro på människan. Vi arbetar alltid för något – inte emot. Med en stark övertygelse om att när vi riktar energin rätt kan alla människor, med stöd av positiva sammanhang och medmänniskor, resa sig och gå framåt. Vi söker nu en ansvarig kock till vår skola i Husby, med god erfarenhet från storkök. Du har ett geniunt intresse och kunskap av att laga god och näringsriktig mat till elever och pedagoger. Du ansvarar för att regelverken kring mathantering och hygien följs. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt . För att trivas i uppdraget har du ett helhetstänk kring måltiden där fokus på hög kvalitet, service och livsmedelssäkerhet är en självklarhet för dig. Vi vill att du är kreativ för att skapa nyfikenhet och locka barn att utforska maten. Du kommer vara ansvarig i skolans kök, där mat lagas åt ca 200 elever och 35 pedagoger. Och förväntas tillsammans med en kallskänka/diskare kunna sköta driften av verksamheten, med stöd från en kökschef stationerad på annan plats. Förutom planering och matlagning ingår även sedvanliga uppgifter förekommande i ett skolkök, där allt från att samarbeta med skolledning och skolsköterska, till att ta emot och plocka upp varor förväntas hanteras. I rollen som ansvarig kock hos oss har du varken personalansvar eller budgetansvar, däremot driftansvar. Kvalifikationer Du är utbildad kock med en restaurang- och storköksutbildning (3-årig) eller motsvarande och har goda matlagningskunskaper i kall- och varmkök samt specialkost. Vi ser gärna att du har dokumenterad arbetslivserfarenhet som kock i restaurang eller storkök. Vi söker dig som anser att skollunchen är en av grundpelarna för en lyckad skoldag för elever. Du har ett genuint intresse för mat, en vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar för att göra elever och kollegor nöjda. Du har ett positivt förhållningssätt, är flexibel, lyhörd och kan ta egna initiativ. Som person har du lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och flexibel, har ett gott ordningssinne och en god kommunikations- och organisationsförmåga. Du är väl insatt i livsmedelsverkets riktlinjer för kök inom skola och har god kunskap inom egenkontroll. Givet att vi bedriver skola i ett mångkulturellt geografiskt område är det meriterande att du har kunskap och förståelse för hantering av exempelvis halalmat. Du behöver också ha förståelse för, och kunskap om, olika matallergier, kroniska sjukdomstillstånd, intoleranser och behovskost baserat på religion, etik och hälsa. Vi ser gärna att du behärskar fler språk än svenska. Sista ansökningsdag 2 juli. Meriterande Erfarenhet av specialkost och anpassade måltider. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas under de första sex månaderna. Arbetstiden är förlagd på dagtid mån-fre. Tillträde Enligt överenskommelse. Kollektivavtal Fremias skolavtal med Sveriges Lärare, Vision och Kommunal
Södra Berget Hotell & Resort är beläget på Södra Stadsberget med milsvid utsikt utöver Sundsvall och kusten. Hotellet är en magisk anläggning med 226 hotellrum, exklusiv spaavdelning, konferens/mässavdelning, aktivitetshall och mycket mera. Hos oss får du en oförglömlig vistelse. Checka in, koppla av och bara njut hos oss! Hos oss på Hotell Södra Berget finns det mesta för en lyckad semester, konferens eller nöjeskväll. Vår ambition är att du som gäst ska få en angenäm och minnesvärd vistelse på vårt magiska hotell. Hotellet är beläget på Södra Stadsberget i Sundsvall, ca 3 km från Sundsvalls centrum med en milsvid utsikt utöver Sundsvall, hav, berg och dalar. Vi söker nu en nattportier/nattreceptionist för ett vikariat på minst 1 år med start i augusti/september. Vi söker dig som tycker det är viktigt och framför allt roligt att sätta gästen i centrum. Vi värdesätter en positiv, självständig, ansvarsfull person som tål påfrestningar när det stundtals kan bli väldigt hektiskt. Som person ser vi att du som söker älskar att ge god service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet från branschen är önskvärt men det är ej ett krav, upplärning sker på arbetsplatsen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: I receptionen ansvarar man för in- och utcheckning, telefonväxel, kassahantering, fakturering, bokningar, möblering av konferenslokaler samt andra servicerelaterade uppgifter mm Arbetstid: 22-07, Jobbar 7 nätter och är ledig 7 nätter. Kunskaper i bokningssystemet Techotel Picasso är önskvärt. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Vi ser gärna att Ni har tillgång till bil då kollektivtrafik ej finns under arbetstiderna. Tillträde omgående!
Mitt i nya Kiruna, intill stadshuset, tornar en av Kirunas mest spännande byggnader upp sig med 231 rum, ett flexibelt möteserbjudande och en storslagen skybar med utsikt mot Kebnikaise i väst. Nu söker vi en Shift Leader till Scandic Kiruna. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Shift Leader agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen som Shift Leader Front Office? Du som arbetar inom Front Office är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front Office innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. I rollen som Shift Leader har du, förutom att vara en del av driften, den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov får du utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Front Office Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Din kompetens För den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Startdatum 1 september Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Välj ett jobb för att visa detaljer