Kallskänka/frukostkock till Carotte - Vikariat
Carotte Staff AB
Kockar och kallskänkor

Om Carotte Carottes framgångssaga startade 1982 och är en av Sveriges snabbast växande företagsgrupper inom Soft Facility Services med fokus på möten & upplevelser. Med nyskapande catering, restaurang, event, bemanning, kontorsservice & lokalvård skapar vi attraktiva arbetsplatser och evenemang. Carotte har kontor i Stockholm, Göteborg & Jönköping och kunder över hela Sverige. Om tjänsten Till vårt cateringkök på Gärdet söker vi nu en engagerad kallskänka med passion för matlagning från grunden. Du blir en del av ett kunnigt team av kockar och kallskänkor och kommer att arbeta med råvaror av högsta kvalitet. Arbetet omfattar allt från frukostberedning och salladsbufféer till catering och lunchservering i vår restaurang på Tegeluddsvägen 92. Tjänsten är ett vikariat från 11/8 till 19/12 vardagar med arbetstiderna 05.30-14.00. Vi söker dig som  Har erfarenhet av arbete som kock eller kallskänka Är kreativ och gillar att komma med nya idéer  Lösningsorienterad och flexibel i arbetet  Kan jobba självständigt men är självklart också en bra lagspelare  Talar svenska och engelska obehindrat Om Carotte Staff Samtliga rekryteringar inom Carotte hanteras av vårt rekryterings- och bemanningsbolag Carotte Staff. Carotte Staff hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag.  Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. Välkommen med din ansökan! Vi tar inte emot ansökningar via mail men om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare [email protected]. Ansökningarna hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag.

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Good Morning Hotels Jönköping söker en Supervisor med receptionsansvar 1 st
Ligula Hospitality Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Ett personligt hotell med 67 rum. Hotellet erbjuder gratis parkering. Trevliga yt-effektiva rum, restaurang med en mysig atmosfär där det finns möjlighet att beställa en bit man dygnet runt. Good Morning Jönköping ingår i Ligula Hospitality Group AB. Beskrivning Vi söker en Supervisor med receptionsansvar till vårt hotell. Tjänsten är schemalagd med tjänstgöring dagar, kvällar och varannan helg. Som Supervisor på Good Morning Hotels Jönköping är du ansvarig för receptionen, bemanning, rutiner, uppföljning, fakturahantering och inköp inom ditt ansvarsområde. Du ansvarar för den dagliga driften och säkerställer att vi alltid levererar bästa servicen till våra gäster samtidigt som du säkerställer att medarbetarna trivs och utvecklas. Vi ser att du som söker tjänsten har mycket hög serviceanda, en utpräglad samarbetsförmåga och har förmåga att leda personal. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Din främsta uppgift kommer att vara att coacha, leda och kvalitetssäkra receptionsteamet. Du ansvarar med tillsammans med ditt team för att vi tar hand om våra gäster och håller våra uppsatta kvalitetskrav. Vi jobbar i ett högt tempo så du behöver kunna prioritera och samtidigt vara noggrann. Du är flexibel i dit sätt att arbeta och trivs med att snabbt anpassa dig till nya situationer och utmaningar för att på bästa sätt utveckla verksamheten. Vi tror att du har intresse och goda kunskaper om branschen, dessutom har du tidigare erfarenhet av liknande arbete. Kunskap i bokningssystemet MEWS är meriterande.     Arbetsuppgifter/Kvalifikationer Tillsammans med General Manager ansvarig för hotellets ekonomiska rapportering i samband med månadsbokslut. Kvalitetsuppföljning och hantering av gästfeedback.  Kontering av hotellets fakturor. Ansvarig för kundreskontra. Upprätta en hög servicenivå en introduktionsplan som följer företagets policy. Schemaläggning och personalansvar för receptionen. Hantera grupp bokningar. Länk mellan hotellets avdelningar. Ställföreträdare för GM när detta behövs. Genom engagemang och helhetsperspektiv driva teamet framåt mot uppsatta mål. Bokning av logi samt incheck/ utcheck Frukost och enklare kvällsrätter samt Barförsäljning Dagliga driften på hotellet.   Vi erbjuder dig: En spännande roll i ett hotell under utveckling, där du får vara med och påverka. En arbetsmiljö präglad av engagemang, samarbete och utveckling. Möjlighet att växa inom en växande hotellkoncern. Personalrabatter, friskvårdsbidrag och goda anställningsvillkor.  Vilkor, Tjänsten är på 100%     Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid samt varannan helg Vi tillämpar sex månaders provanställning Lön enligt kollektivavtal. Ta chansen och skicka din ansökan idag! Vi intervjuar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.   Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 47 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Hej Kock / kallskänka välkommen till Dr.Mat
Lalin Sthlm AB
Kockar och kallskänkor

DOKTOR MAT Doktor Mat öppnade upp dörrarna på Tegnérgatan 5 i maj 2016 och är sedan start en av Sveriges ledande restauranger inom hälsa. Det är en omtalad take-away restaruang som kännetecknas för sin förmåga att leverera smaksäkra rätter som främjar hälsan.Vi behöver stärka upp vår team med fler personer som brinner för mat och hälsa. ATT JOBBA PÅ DOKTOR MAT Vi är en liten personlig verksamhet där teamet är allt. Bra kollegor och ett ödmjukt klimat där alla har möjlighet att påverka är grunden i vår företagskultur. För oss är det viktigt att ständigt utvecklas och vi vill att vår personal ska ha möjlighet att lära sig nya saker inom vårt område. OM ROLLEN OCH OM DIG Du är genuint ordningsam, intresserad, passionerad och ansvarstagande. Din roll kommer mestadels att handla om att arbeta i köket men också bemöta kunder i kassan. Majoriteten av arbetstiden ligger dagtid, och du ska gilla att jobba i högt tempo. - Ett gott humör och inställningen att allt går är viktigt!

25 juni 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Timanställning Cafe & Restaurang
Scandinavian Service Partner AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov inom inom café, restaurang och kök till våra avdelningar på SSP Luleå Airport. Våra olika avdelningar är Cornelius Coffee, Craft n’ Draft, Kiosk, Catering och produktion.  Vi erbjuder: • Trygga anställningsvillkor genom vårt kollektivavtal med HRF • 40 % personalrabatt och subventionerad lunch • Utmanande säljtävlingar med fina priser Om tjänsten Arbetsuppgifterna är vanligt förekommande arbetsuppgifter inom restaurang och café, så som kundbemötande, försäljning, service, disk, städning, uppfyllnad av varor, enklare produktion av smörgåsar, sallader, bakverk och varm mat. Din profil Som person är du glad, noggrann, har en stor portion humor och ett säljande sätt. Du klarar av att arbeta både självständigt och i team. Du tycker om att arbeta med människor och du trivs med att arbeta i restaurang och med att ge service till både gäster och kollegor. För att lyckas i den här rollen är du van att arbeta i ett omväxlande tempo och du har fokus på service och försäljning. Du är en person som tar egna initiativ och du tar ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har god samarbetsförmåga och att kommunicera med både gäster, kollegor och chefer är inga problem för dig. Vidare är ordning och reda en självklarhet för dig. Arbetet är fysiskt krävande och du är inte rädd för att hugga i. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som kommunikation och förmåga att ta personligt ansvar. Krav Du talar och läser god svenska obehindrat Du är minst 20 år då vi serverar alkohol och du kan komma att stå som serveringsansvarig (enligt Alkohollag 2010:1622 8 kap. Servering av alkoholdrycker och alkoholdrycksliknande preparat 18 § Personal). I din ansökan ska du ange medborgarskap och du ska kunna uppvisa pass som styrker ditt medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schewiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd vilket krävs enligt utlänningsförordningen. För att få arbeta på flygplatsen krävs en godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll, vilket bl.a. innebär att du kan styrka din sysselsättning under de fem senaste åren. Detta ska styrkas i form av skriftliga intyg eller betyg, säkerställ att du kan få fram detta och förbered den dokumentationen så gott du kan inför en eventuell intervju. Övrig info Det är en fördel om du har tillgång till bil då det ibland kan vara svårt att ta sig till arbetsplatsen med kollektiva färdmedel. Våra öppettider följer avgångstiderna på Luleå Airport vilket innebär varierande arbetstider med tidig morgon, kväll och helger (Öppettider ca 05:00-22:30). Du behöver kunna ta dig till och från arbetat när vi öppnar och stänger.  Vänta inte med att skicka in din ansökan, intervjuer sker löpande. Vid frågor kontaktar du [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
KOCK SÖKES EXTRA VID BEHOV (HELGER) | BREDARYDS WÄRDSHUS
Mat & Malt Bryggeriet Bredaryd AB
Kockar och kallskänkor

KOCK SÖKES – EXTRA VID BEHOV (HELGER) | BREDARYDS WÄRDSHUS Bredaryds Wärdshus är en välrenommerad restaurang med hjärtat i det småländska köket och med en stark känsla för god service, kvalitet och gemenskap. I år firar vi 20 år – och nu söker vi en erfaren kock som vill vara en del av vårt team vid behov, främst under helger. Tjänsten passar dig som har annan huvudsaklig sysselsättning, men som vill jobba extra inom ett väletablerat kök med högt tempo och stolthet i det vi serverar. Vi söker dig som: Har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med á la carte. Är självgående, stresstålig och har ett öga för detaljer. Trivs i en miljö där arbetsglädje och kvalitet går hand i hand. Har möjlighet att arbeta extra – främst helgkvällar. Vi erbjuder: Ett erfaret och välkomnande team. En chans att arbeta i ett personligt och familjärt wärdshus med höga ambitioner. Möjlighet att fortsätta utvecklas som kock, även i ett mindre format. Extraarbete med bra villkor i en väletablerad verksamhet. Låter det som något för dig – eller någon du känner? Skicka din ansökan med CV till [email protected] Välkommen till oss på Bredaryds Wärdshus!

25 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Asiatisk kock
CYG Food AB
Kockar och kallskänkor

Vi är en liten mysig japansk restaurang som ligger i Stockholms innestan. Vi serverar japanska varmrätter och ramen. Vi fokuserar båda på kvalitet av våra maträtter och på servicen till vår matgäster. Därför växte vi väldigt snabbt. Således till att vi har ont av arbetskapacitet. Vi söker därför duktig kock som är bra på att laga japanska varmrätter och ramen. Personen vi söker ska vara grym på matlagnings kunskaper samt också vara ansvarsfull, ha passion och kreativitet till goda smaker.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Kock förskola
Årjängs kommun
Kockar och kallskänkor

Årjängs kommun är en stolt tillväxtkommun med framtidstro. Vi antar utmaningar med tillförsikt och mod tillsammans i samverkan. Här finns det utrymme för nya människor och nya idéer att slå rot. Vi som bor, lever, verkar och besöker Årjängs kommun brukar säga att det är nära till allt som betyder något. Tjänsten är på Pillret förskola i centrala Årjäng ARBETSUPPGIFTER • Tillaga näringsrik mat för barnen i förskolan • Ta hänsyn till allergier och specialkost • Hälla köket rent och hygieniskt enligt gällande regler • Samarbeta med avdelningspersonalen för att skapa en trevlig matupplevelse för barnen • Beställning av varor KVALIFIKATIONER • Har relevant utbildning, till exempel köksutbildning eller motsvarande • Har erfarenhet av matlagning till barn • Är noggrann, flexibel och har ett gott bemötande ÖVRIGT För att kunna utföra vissa arbetsuppgifter som innefattar känslig information kan medarbetare behöva logga in med sin personliga e-legitimation. E-legitimation är en elektronisk identitetshandling som kan jämföras med andra former av legitimation, såsom pass. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Restaurangchef
Café Fika Stockholm AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vill du ta nästa steg i ditt arbetsliv? Kanske trappa ner från ett en större organisation med stort ansvar till en mindre enklare organisation och koncept än på din nuvarande arbetsplats? Brinner du för att skapa förstklassiga mat- och dryckesupplevelser? Till oss kommer stammisen som bor runt hörnet likväl som internationella besökare från världens många hörn, middagssällskap och inbokade grupper i vårt chambre separee. Ingen dag är den andra lik eftersom vi har så många olika typer av gäster med olika behov och önskningar. Vi söker vi efter dig som vill vara med och ge dem exceptionellt bra service, där gästen verkligen känner sig sedd och bekräftad. Om rollen Som platsansvarig hos oss på Fika & Wine har du en nyckelroll i att utveckla och driva vår nya enhet som ligger i Gamla Stan och ta ansvar för vårt nya mat- och dryckeskoncept framåt. Dina ansvarsområden: Du ansvarar för att säkerställa högsta kvalitet och effektivitet Leda och inspirera teamet – rekrytera, coacha och utveckla medarbetare inom mat & dryck. Schemaläggning. Säkerställa en gästupplevelse i toppklass där kvalitet, service och helhetsupplevelse står i fokus. Budget- och resultatansvar – inköp, kostnadskontroll och lönsamhetsoptimering. Planera och genomföra specialarrangemang. Utveckla menyer och koncept i samarbete med köksmästaren för att skapa nya smakupplevelser där fokus är Skandinavisk genomgående. Vi kan erbjuda en 75-100% tillsvidareanställning som startar med en provanställning per omgående. Du kommer kunna arbeta både dag- och kvällstid samt helger. I första skedet är det mer administrativt arbete då vi precis är i start skedet. Du kommer i startskedet att komma in i befintlig verksamhet som öppnade -2019 för att sedan vara med och planera inför ny öppning av nästkommande enhet i Gamla Stan. Tillträde omgående Maila din ansökan till: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Bar/servispersonal
Restaurang Gamla Kyrkan AB
Hovmästare och servitörer

Vill du bli en del av vårt team? Är du en serviceinriktad person som brinner för att skapa en fantastisk upplevelse för våra gäster? Är du en ansvarstagande ledare som drivs av att motivera och stötta dina kollegor? Vi söker en engagerad och positiv person som vill vara med och lyfta verksamheten till nästa nivå. Arbetsbeskrivning Hos oss kommer du: -Välkomna och guida gäster under deras besök. -Ta emot beställningar och servera mat och dryck med högsta professionella standard. -Arbeta i baren med enklare bartending, hantera bokningar och take away- beställningar. -Bidra till en trevlig och avslappnad atmosfär där gäster känner sig hemma. -Hålla restaurangen i toppskick och säkerställa att hygien- och säkerhetsföreskrifter följs. -Arbeta tillsammans med köksteamet för att garantera en smidig och effektiv service. -Tillsammans med närmsta chef jobba för att skapa en positiv och inspirerande arbetsmiljö. -Tillsammans med närmsta chef genomföra förändringar och förbättringar inom verksamheten. -Välkomna och guida gäster under deras besök hos oss. -Ta emot beställningar och servera mat och dryck med högsta professionella standard. -Arbeta i baren med enklare bartending, hantera bokningar och take away- beställningar. -Bidra till en trevlig och avslappnad atmosfär där gäster känner sig hemma. -Hålla restaurangen i toppskick och säkerställa att hygien- och säkerhetsföreskrifter följs. -Arbeta tillsammans med köksteamet för att garantera en smidig och effektiv service. -Tillsammans med närmsta chef jobba för att skapa en positiv och inspirerande arbetsmiljö samt genomför förändringar och förbättringar inom verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som: -Har erfarenhet av servering eller ett genuint intresse för restaurangbranschen. -Är kommunikativ, ansvarstagande, flexibel och har en positiv inställning. -Kan arbeta i ett högt tempo och behålla lugnet under stressiga situationer. -Branscherfarenhet är meriterande men inget krav. -Vill jobba kvällar och helger. -Har fyllt 20 år. Vi erbjuder: -En dynamisk arbetsplats med härliga kollegor och en stöttande arbetsmiljö. -Möjlighet att utvecklas inom restaurangbranschen. -Arbete med moderna och lättanvända system inom bokning och kassa. -Flexibla arbetstider med möjlighet till både heltid och deltid. -Personalrabatter och andra förmåner. -Utbildningar intern och externt. Ansök nu! Skicka din ansökan med CV och ett kort personligt brev till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar ansökningar löpande tills tjänsten är tillsatt.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Kock till Björkens kök
BODENS KOMMUN
Kockar och kallskänkor

Hos Bodens kommun blir du en del av samhällsutvecklingen och arbetar med lösningar för en hållbar framtid. Du möts av stöd, förtroende och möjlighet att växa – tillsammans med engagerade kollegor. Vi tror på att våga prova nytt och erbjuder trygga villkor samt ett meningsfullt arbete, både i din yrkesroll och som människa. Läs mer om vad vi erbjuder på www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen har ett samlat ansvar för integrations-, arbetsmarknads-, utbildnings- och sysselsättningsfrågor som berör vår kommuns invånare. Förvaltningen ansvarar även för Kulturskolan och kostförsörjningen samt fullgör uppgifter för den medicinska och psykologiska delen av elevhälsan i kommunal förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Inom kostverksamheten tillagar och serverar vi måltider till förskolor, skolor, äldreboenden och hemtjänst i Bodens kommun. I dagsläget är vi ca 75 medarbetare. Hos oss erbjuds Du en stimulerande arbetsplats där vi tillsammans arbetar för att uppfylla vårt övergripande uppdrag att laga god och näringsriktig mat som bidrar till hälsosamma val och långsiktigt goda levnadsvanor för våra barn, elever och äldre. Vårt uppdrag är att skapa goda, säkra och hållbara måltider för våra matgäster, stora som små, så att de känner sig betydelsefulla genom bra service och ett professionellt bemötande. Vi söker nu en kock till Björkens kök, som är ett tillagningskök beläget i Boden. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Ditt huvudsakliga uppdrag är att tillaga lunch och middag till äldreboenden och lunch till restaurangen på Björken.    Vi samarbetar inom verksamheten så du kan komma att jobba i annat kök när behov uppstår. Vi genomför arbetsplatsträffar där vi delar erfarenheter, utvecklar verksamheten och jobbar gemensamt med arbetsmiljön.  I uppdraget ingår rutiner inom kökets egenkontroll baserat på dess HACCP, portionsstatistik, webbaserad beställning av livsmedel och kökets förbrukningsartiklar.  Vikariatet är heltid med semesteranställning dagtid 38,25timmar/vecka, 2 helger av 5. KVALIFIKATIONER Vi söker Dig som är utbildad kock eller har annan utbildning i kombination med erfarenhet av kök, som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har grundläggande IT-kunskaper för att hantera beställningar, smartphone, personalsystem och kommunikation via mejl samt god förmåga att muntligt och skriftligt överlämna och ta emot dokumentation på svenska samt att arbeta enligt skrivna rutiner. Meriterande är gymnasiets Restaurang och livsmedelsprogram, kunskap om specialkost, utbildning eller erfarenhet av lokalvård, B-körkort.  För att trivas hos oss ska du vara självgående, noggrann och förtroendeingivande. Du bidrar med ett gott samarbete med olika aktörer på arbetsplatsen, är flexibel, ansvarstagande och har förmåga att arbeta strukturerat. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Bifoga gärna utbildnings- och arbetslivsintyg i ansökan, då de kan efterfrågas om du blir aktuell för anställning. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025