Kultur, media, design
Sök lediga jobb inom Kultur, media, design
På GR arbetar cirka 200 kollegor tillsammans för att skapa nytta och mervärde för 13 medlemskommuner. Vi driver utvecklingsprojekt, har myndighetsuppdrag, forskar, ordnar utbildningar och andra mötesplatser, bland mycket annat. I slutändan handlar det om att göra livet bättre för alla som lever och verkar i vår region. Som anställd på kommunalförbundet är du en viktig del i Göteborgsregionens fortsatta utveckling. Vi arbetar inom flera olika sakområden, vilket innebär att det finns en stor bredd av yrkesroller, verksamheter, erfarenheter och kunskap på GR. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med många engagerade och kunniga kollegor. Här finns stora möjligheter att påverka arbetet, utvecklas med organisationen och göra verklig skillnad. Läs våra mål- och strategidokument på vår webbplats https://goteborgsregionen.se/styrning ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta med att skapa visuell kommunikation riktat till olika målgrupper i Göteborgsregionen? Trivs du i en roll där du får ansvara för produktionen från start till mål? Då har vi en spännande tjänst för dig. Göteborgsregionen (GR) söker nu en kommunikatör med fokus på grafisk formgivning. Vi söker dig som har förmågan att sätta dig in i olika ämnen och sammanhang och kan omvandla innehåll och budskap till visuellt material som passar olika målgrupper. Arbetet är framförallt operativt och handlar om att bistå våra projektledare med att presentera idéer och ta fram grafiska lösningar. Du skapar visuellt material för tryck och digitala medier och leder hela processen från brief till publicerad produkt. Vid behov ska du även kunna skriva målgruppsanpassade texter för de olika kanalerna. Huvudsakliga arbetsuppgifter, i nära samarbete med projektledare: • Grafisk design av digitala produktioner, webbdesign, presentationer och trycksaker. • Webbpublicering och grundläggande webbdesign i bland annat WordPress och Sitevision. • Enklare filmproduktion, klippning och rörlig grafik samt animation. Du blir en del av enheten Skola Arbetsliv som arbetar med att stärka kompetensförsörjningen mellan utbildningssektorn och arbetslivet. Uppdragen finns inom hela avdelningen och du samarbetar mycket med övriga kommunikatörskollegor. KVALIFIKATIONER Vi tror att du har en bakgrund som kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, digital designer eller grafisk formgivare. Huvudsaken är att du har erfarenhet av uppdrag där du haft det grafiska- och produktionsmässiga ansvaret. Rollen kräver ett strukturerat, målmedvetet och systematiskt arbetssätt. Du gillar att samarbeta och hitta lösningar tillsammans med dina kollegor och samverkanspartners. Vi söker dig som har: • Flera års relevant arbetslivserfarenhet och van vid att läsa av behov hos olika målgrupper och omvandla komplexa frågor till tydliga visuella budskap. • Mycket god kompetens inom digital produktion såsom webb, film och fotografi. • Mycket goda kunskaper i Adobe Creative Suite, särskilt i programmen Indesign, Photoshop och Illustrator. Goda kunskaper i Adobe Premiere Pro och Adobe After Effects eller liknande film- och animeringsprogram. • Erfarenhet av webbpublicering i CMS-verktyget Wordpress. • Relevant eftergymnasial utbildning. Meriterande (ej krav): • Erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet. Viktiga personliga egenskaper: • Du är strukturerad och har lätt för att anpassa dig till olika situationer och grupper • Du är initiativrik med god förmåga att omsätta idéer till handling • Du är lyhörd och har en god kommunikativ förmåga GR strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. På grund av semestrar är vi tillgängliga för frågor först från 4 augusti. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Göteborgsregionen (GR) samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit Offentliga jobb. Varmt välkommen med din ansökan! Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om hur GR hanterar personuppgifter: https://goteborgsregionen.se/integritetspolicy. Mer information om GR: https://goteborgsregionen.se #LI-Hybrid Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Kulturenheten Kulturenheten är en del av kultur- och fritidsavdelningen inom Region Gotland och ansvarar för att bidra till ett levande och dynamiskt kulturliv på Gotland. Som kulturcoach på Region Gotlands kulturenhet arbetar du i ett litet team på tre till fyra personer som stärker och utvecklar ungkulturen på Gotland. Gotlands ungkulturhus är en ungdomsverksamhet för målgruppen 13-25 år som från hösten 2025 organisatoriskt ligger under Region Gotlands kulturenhet. Tanken är att skapa en inkluderande mötesplats där unga får en möjlighet att möta olika kulturuttryck och stärkas i sitt engagemang och egna arrangörskap. Under hösten kommer verksamheten utgå från lokaler på Kulturrum i Visby (med tillgång till bland annat scen, danslokal, replokal och slöjdhäng) med möjligheter till pop-up-verksamhet på landsbygderna. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu två kulturcoacher med fokus på att stödja och främja unga i åldersgruppen 13-25 år. Du har ett brinnande intresse för kultur och känner stort engagemang för inkludering och frågor som intresserar och rör unga. I rollen arbetar du med att möta unga. På deras initiativ utvecklar du kulturaktiviteter, arrangemang eller hjälper dem att pröva olika kulturuttryck. Du har förmågan att inspirera, kommunicera, samarbeta, lära ut och skapa en trygg stämning. Du bidrar till att marknadsföra verksamheten och söka upp målgruppen och knyter kontakter mellan verksamheten och aktörer på Gotland inom kultur, fritid och hälsa. Det är en fördel om du har hantverksmässig kunskap inom ett eller flera kulturområden. Kväll- och helgtjänstgöring förekommer. Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom kultur, pedagogik eller socialt arbete. B-körkort är ett krav. Du behöver vara samarbetsorienterad, driven, utåtriktad och ha lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Du behöver ha erfarenhet av att ha arbetat med ungdomar och arrangerat kulturaktiviteter eller drivit kulturprojekt av och med unga. Du bör ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan kommunicera med målgruppen till exempel genom sociala medier. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Om regionstyrelseförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för koncernstyrning, strategisk planering och ärendeberedning. Vi arbetar även med regional utveckling och kultur- och fritidsverksamhet. Vi fungerar som ett internt stöd till regionens övriga förvaltningar. Tillsammans månar vi om kvalitet och effektivitet för dem vi finns till för. Via vårt ansvar för räddningstjänsten på Gotland är vi också en viktig del i medborgarnas trygghet och säkerhet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Kulturenheten Kulturenheten är en del av kultur- och fritidsavdelningen på regionstyrelseförvaltningen inom Region Gotland och ansvarar för att bidra till ett levande och dynamiskt kulturliv på Gotland. Som verksamhetsledare på Region Gotlands kulturenhet arbetar du i ett team med en kulturcoach och en fritidsledare och som kollega med de kulturutvecklare som stärker och utvecklar kulturen på Gotland. Region Gotlands ungkulturhusverksamhet riktar sig till målgruppen 13-25 år och kommer från hösten 2025 organisatoriskt att finnas under kulturenheten. Tanken är att erbjuda meningsfulla aktiviteter för unga, arbeta med talangutveckling och stärka verksamhetens kontaktytor med kulturlivet på Gotland. Dina arbetsuppgifter Vi söker en verksamhetsledare tillika ungkulturutvecklare med fokus på att stödja och främja unga via kulturella aktiviteter och arrangemang med fokus på åldersgruppen. Du har ett brinnande intresse för kultur och känner stort engagemang för frågor som intresserar och rör unga. I rollen arbetar du med att planera, genomföra och utveckla verksamhet för, med och av unga. Du och ditt team bygger nätverk för att möta kulturintresserade unga på Gotland, motiverar och uppmuntrar dem att skapa egna arrangemang och visar vägen till kulturföreningar, studieförbund, institutioner, estetiska utbildningar och det professionella kulturlivet. I tjänsten ligger också ansvar för att handlägga ett kulturstöd som uppmuntrar unga att arrangera för andra unga. Som verksamhetsledare för ungkulturhuset kommer du in i ett skede av nystart. Du medverkar till att implementera nya idéer, rekrytera personal, anpassa lokaler, utforma verksamhetens innehåll och knyter nya kontakter mellan verksamheten och aktörer på Gotland inom bland annat kultur, fritid och hälsa. Du planerar det dagliga arbetet och utvecklar verksamheten genom att söka finansiering för möjliga projekt. Du både leder personalen och skapar en trygg och inkluderande atmosfär i verksamheten för de unga. I ditt arbete ingår framtagande av programverksamhet där unga är delaktiga i urvalet. Genom att delta i olika sammanhang blir du ungas talesperson och expert för att bevaka deras rättigheter och delaktighet. Arbetet innebär kommunikation, administration och ekonomi och kan också innebära att skriva fram underlag för politiska beslut. Du kommer att ha en nära samverkan med övrig personal på kulturenheten och även förvaltningsöverskridande med andra verksamheter som arbetar med målgruppen. Kväll- och helgtjänstgöring förekommer. Vem är du? Vi söker dig som har universitets-/högskoleutbildning med inriktning mot ledarskap, kulturvetenskap, barnkultur, kulturadministration eller motsvarande/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har B-körkort. Erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation är meriterande. Vi ser att du har goda erfarenheter av att leda och projektleda. Du har även erfarenhet av att arrangera kulturarrangemang och driva kulturprojekt av och med unga. Dessutom har du goda kunskaper i kommunikation och marknadsföring, till exempel via sociala medier. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska. Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i den här rollen. Du behöver vara lyhörd, driven, resultatinriktad, utåtriktad och ha lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Engagemang inom kultur och ungas rättigheter är viktigt samt en god förmåga att kommunicera med unga genom deras kommunikationskanaler. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Om regionstyrelseförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för koncernstyrning, strategisk planering och ärendeberedning. Vi arbetar även med regional utveckling och kultur- och fritidsverksamhet. Vi fungerar som ett internt stöd till regionens övriga förvaltningar. Tillsammans månar vi om kvalitet och effektivitet för dem vi finns till för. Via vårt ansvar för räddningstjänsten på Gotland är vi också en viktig del i medborgarnas trygghet och säkerhet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du använda din kompetens för att bidra till något större? Inspireras du av Vinnovas uppdrag – att främja forskning, innovation och hållbar samhällsutveckling? Nu söker vi dig som vill använda design – tillsammans med ny teknik som generativ AI – för att nå ut, väcka engagemang och göra kunskap tillgänglig. Vi erbjuder För dig som är nyfiken på hur design och AI kan ta kommunikationen till nästa nivå erbjuder vi en spännande tjänst. Du blir en del av ett engagerat och kunnigt team som arbetar datadrivet, provar nytt och vågar experimentera. Du får arbeta nära designintresserade kollegor inom kommunikationsavdelningen – och möjlighet att verkligen göra skillnad. Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. Därför erbjuder vi goda möjligheter till kompetensutveckling, generös friskvård och ett brett utbud av personalaktiviteter. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm och har en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Läs gärna mer om oss och vårt arbetsgivarerbjudande här Om rollen Kommunikationsavdelningen består av 15 personer som arbetar både operativt och strategiskt. I den här rollen bidrar du till att höja designkompetensen i hela organisationen. Du gör det genom att utbilda, vägleda och stötta andra i att lyckas – snarare än att lösa allt själv. Exempel på arbetsuppgifter: - Ta fram mallar, visuella koncept och material för rapporter, presentationer och digitala kanaler - Stötta och utbilda kollegor i visuell kommunikation och användning av vår grafiska profil - Vara rådgivande i designfrågor - Beställa och kvalitetssäkra leveranser från externa byråer - Säkerställa att vår visuella identitet efterlevs i alla kanaler - Utforska och tillämpa generativ AI i designprocesser - Producera enklare filmer och bearbeta bilder - Skapa enklare illustrationer och visualiseringar - Ansvara för bildbankens innehåll och struktur samt våra visuella riktlinjer Kvalifikationer Krav: - Eftergymnasial utbildning (minst två år) inom grafisk design, visuell kommunikation eller liknande område - Erfarenhet av designarbete i en kunskapsintensiv organisation eller expertmyndighet - Minst tre års praktisk erfarenhet av arbete med digital design - Grundläggande kunskap i bildrättigheter och bildhantering - Goda kunskaper i Adobe InDesign, Photoshop, Illustrator, Premiere Pro samt Microsoft 365 – särskilt PowerPoint och Word - Vana vid att använda generativ AI i designarbete - Kunskap om tillgänglighetsanpassad och inkluderande design - Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: - Grundläggande kunskaper i UX-design - Erfarenhet av designverktyg för sociala medier, exempelvis Canva - Erfarenhet av att arbeta med och utbilda i grafisk profil - Kunskap i designverktyg som Figma - Förmåga att illustrera, särskilt infografik och visualisering av komplex information Vi ser gärna att du har en aktuell utbildning och erfarenhet som gör dig trygg i att växla mellan olika digitala miljöer – utan att behöva vara expert på allt. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid din motivation och dina personliga egenskaper. Vi söker dig som vill växa i din roll och bidra till vår gemensamma utveckling. Du har god självkännedom och lätt för att möta människor med olika perspektiv och behov. Är du dessutom allmänbildad, samhällsintresserad och nyfiken på innovation är det en tillgång i den här rollen. Du är självgående, kliver in där det behövs, prioriterar med gott omdöme och driver arbetet framåt på ett strukturerat sätt. Du har en prestigelös inställning och samarbetar gärna för att nå gemensamma resultat. Du vet att design är ett lagarbete, och att det ibland är viktigare att komma vidare än att fastna i detaljer. Du ser värdet i att testa, lära och iterera. För att lyckas behöver du kunna skapa tydlighet i komplexa frågor. Du har lätt för att förklara och visualisera – även för dem som inte är vana vid design. Vinnova är en lärande organisation och vi ser gärna att även du delar med dig av dina idéer och kunskaper. Våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod genomsyrar ditt dagliga arbete. Placering Vi tillämpar hybridarbete, där våra medarbetare kombinerar arbete hemifrån med arbete på kontoret. Minst hälften av arbetstiden ska förläggas till vårt aktivitetsbaserade kontor på Mäster Samuelsgatan 56, som ligger ett par minuters promenad från Stockholms centralstation. Anställningsform Tillsvidareanställning, som inleds med sex månaders provanställning. Om Vinnova Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi öppnar upp för innovation som ger socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbara lösningar och stärker svensk konkurrenskraft. Läs mer på vinnova.se Kontakt Vill du veta mer? Kontakta gärna: Lovisa Roupe, enhetschef Kommunikation Telefon 08-473 3293 | E-post [email protected] Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp. Fackliga kontaktpersoner ST: Jonathan Nylander, telefon 08-473 3024 SACO-S: Karin Stenström, telefon 08-473 3152 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-18 via vår rekryteringsportal. Läs mer om vår rekryteringsprocess här och bisysslor här Vi arbetar kompetensbaserat för en objektiv och inkluderande rekrytering. Du ska därför inte skicka med ett personligt brev. Du kan komma att få genomföra arbetspsykologiska tester. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och mångfald i våra rekryteringar. Eftersom Vinnova är en kvinnodominerad arbetsplats ser vi gärna manliga sökande. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du utveckla hur de viktigaste nyheterna når ut till fler?Vad vi erbjuderEn nyckelroll i hjärtat av nyhetsarbetet på SVT. Vi är väldigt stolta över vår räckvidd och det höga förtroendet för SVT Nyheter. I höst omorganiserar vi oss för att bli ännu bättre på att göra det vi brinner för; Sveriges bästa nyhetsjournalistik.En viktig del i det är att jobba mer strategiskt med sociala medier. Genom vår närvaro på sociala medier jobbar vi målinriktat med det som publiknära plattformar kan bidra med till journalistiken; öka tillgängligheten, relevansen och kraften. Samtidigt förstår vi att följarna inte nås av en slump – utan genom rätt form, ton, analys och samarbete. Du blir del av en nytänkande nyhetsdesk där vi har högt i tak och tempo, bra och kreativ stämning och ett gemensamt fokus på publik och räckvidd. Om uppdragetSoMe-redaktören, som är en nyinrättad roll, har ansvaret för att SVT Nyheters viktigaste journalistik får maximalt genomslag. Du leder det dagliga arbetet med sociala medier genom att delta i redaktionell planering, äga strategisk riktning, hålla ihop tonalitet och säkerställa att innehållet som publiceras är målgruppsanpassat och varumärkesstärkande. Du samarbetar tätt med SVT Nyheters redaktörer, reportrar, löpredigerare och analytiker för att förankra prioriteringar och optimera innehåll.Du ansvarar också för rapportering av nyckeltal, trendspaning, kontosäkerhet och struktur i våra publiceringsverktyg. Är det här du? Vi vill att du… - vet hur du genom ledarskap skapar förutsättningar för andras utveckling, motivation och resultat. - har en stark publicistisk kompass och flerårig erfarenhet av digitalt nyhetsarbete på riksredaktion. - är expert på vad som kännetecknar en bra video på sociala medier. - är van att jobba datamedvetet och bottnar i målgruppsanalys. - är lyhörd, lösningsorienterad och van att leda i förändring – att ställa om när mål eller organisation förändras ser du som en naturlig del av uppdraget. Det är meriterande om du har jobbat med publikdialog, verifiering, varumärkesarbete eller användargenererat innehåll. Det är viktigt att du trivs i en miljö där uppdraget är större än individen. Där långsiktighet och tillit är viktigare än snabba klick – och där det är självklart att public service har egna ramar och ansvar. Låter det som en roll för dig? Varmt välkommen att söka! Hur du ansöker I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av CV och frågeformulär. Annat som är bra att vetaTjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse, gärna i höst.För frågor kontakta Djeiran Amini, gruppchef för sociala medier-desken, [email protected]. Fackliga frågor besvaras av Jonas Ohlsson (Journalistförbundet), Maria Fornemo (Unionen) samt Deana Bajic (Saco). Samtliga nås via växeln, tfn 08-784 00 00 Vi jobbar för hela bilden Från nära till jordens alla hörn. Från förtvivlan till hopp. Från allvar till humor. Vi engagerar, berör och berikar – och gör skillnad på riktigt. Vi drivs av att veta mer och av att komma närmare. Därför går vi på djupet, iakttar, lyssnar nyfiket och låter varje berättelse växa fram. För vi har ett viktigt uppdrag: att skapa ett innehåll som engagerar alla i Sverige. Allt finns innanför våra väggar, från idé och produktion till distribution. Vi vill vara det kreativa navet som driver branschen framåt och när vi behöver samarbetar vi med de allra bästa. Alla roller är lika viktiga och alla är specialister på sin länk i kedjan som granskar, ljussätter, filmar, iscensätter, roar, formaterar, informerar och inspirerar. Vi behöver ständigt locka till oss talanger som ger oss nya perspektiv. Vill du bli en del av berättelsen? Vår ambition är att granska och skildra de frågor som är viktiga för dig. SVT verkar i allmänhetens tjänst och drivs självständigt i förhållande till politiska, kommersiella och andra intressen i samhället.
We are searching for 3D Engineer in Norrkoping/Finspang, Sweden. Work: 100% Start: Immediate Position type: Permanent Salary: based on experience Responsibilities: Create, review and update investigations / documentation within your technical area. To be responsible for installation and layout Drawings in our order projects to customers. You will have overall CAD model responsibility for ensuring that allocated resources meet schedule and budget. Prepare drawings & technical purchasing specifications. Present & hold 3D-model meetings with technical solutions internally & towards customers. Be a support to the purchasing department during the procurement phase as well as to assembly & commissioning personal. You will work closely with sub-project managers, system engineers, workshop installation, standard department, purchasing & subcontractors. Experience Profile: You are MSc or BSc within Engineering or equivalent work experience. You have experience of working with the NX-CAD program or SolidWorks, Catia, Creo / Pro Engineer. If you have experience in Plant Engineering CAD using PDMS this also qualifies. You are communicative & enjoy working in a team with different cultures. Disciplined in planning, organizing, and structuring your work as well as being a strategic thinker with strong problem solving skills. Genuinely interested in technical / digital solutions. Merit if you have experience in Oil & Gas or Heat Pumps. Ability to communicate verbally and in writing in both Swedish and English
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Katrinelundsgymnasiet är Sveriges största elitidrottsgymnasium och har ett nära samarbete med Bernadottegymnasiet. Tillsammans har skolorna cirka 1300 elever, varav ungefär hälften är elitidrottselever. Ett av våra uppdrag är att ge dessa idrottstalanger mycket goda möjligheter att kombinera elitsatsning och studier. Eleverna på Katrinelundsgymnasiet och Bernadottegymnasiet läser på ekonomi-, samhälls-, teknik-, och naturvetenskapliga programmen. Från och med höstterminen 2025 startas även programmet Försäljning och Service upp. Vi har också hörselklasser. På våra skolor möts du av engagerade och kunniga kollegor och elever. Vill du veta mer om våra skolor, besök gärna våra hemsidor. Vi söker nu en bibliotekarie till Katrinelundsgymnasiet! Som bibliotekarie hos oss har du en viktig roll i att lyfta fram elevernas läs- och skrivutveckling samt inspirera till läsning. Du administrerar och hanterar bibliotekets fysiska och digitala resurser och planerar bibliotekets verksamhet tillsammans med en annan bibliotekarie. Arbetet är knutet både till Katrinelundsgymnasiet, Motorbranschens tekniska gymnasium MTG samt till Katrinelund AG. I samarbete med lärare, specialpedagoger och IKT pedagoger arbetar du för att skapa förutsättningar för lärande och för att stärka elevernas läsengagemang och läsförmåga. Utöver att se till att biblioteket är en tillgänglig, inbjudande och inkluderande miljö för våra elever kommer du även handleda och utbilda skolans elever i informationssökning, källkritik och digital kompetens. I arbetsuppgifterna ingår medieplanering och inköp, cirkulation och mediehantering. Du planerar och genomför undervisning och handleder elever både i bibliotek och klassrum. Vi arbetar utifrån Göteborgs Stads biblioteksplanplan 2024-2028 med målet att skolbiblioteket ska ha en tydlig pedagogisk funktion vars främsta uppgift är att genom samverkan med lärare och övrig personal främja elevernas läsande och media- och informationskunnighet. Vi har även ett bibliotekarienätverk i Utbildningsförvaltningen där du blir ytterligare en samarbetspart. KVALIFIKATIONER Du ska vara utbildad bibliotekarie, vilket innebär examen i bibliotek- och informationsvetenskap. Goda IT-kunskaper är ett krav. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenheter av arbete inom anpassad gymnasieskola. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i gymnasiebibliotek eller med gymnasieungdomar är det meriterande för tjänsten. Vi söker dig som trivs med att möta ungdomar och arbeta utifrån deras förutsättningar. Engagemang och intresse för unga människors utbildning, intressen och medievanor är nödvändigt för att du ska trivas här. Som person har du god förmåga att organisera och skapa struktur i verksamheten. Eftersom rollen innebär många kontaktytor med både elever och personal är kommunikations- och samarbetsförmåga av extra vikt för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Michel Serey företräder Vision och Carolina Dennisdotter är facklig företrädare för DIK i denna rekryteringsprocess. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.
Den kristna TV-kanalen Himlen TV7 söker en tekniker på heltid till vår moderna studio i Uppsala. Vi söker i första hand dig som har utbildning och/eller erfarenhet av tv-produktion med betoning på teknik och bildproduktion vid flerkamerainspelningar, samt som kameraman vid reportageuppdrag. Därtill önskas utbildning/erfarenhet som redigerare. Personen vi letar efter är en kreativ, självgående och flexibel teamarbetare med initiativförmåga. Samtidigt är du ansvarstagande, systematisk och noggrann. Du gillar att arbeta med människor och tar gärna kontakt med dem. God kommunikationsförmåga i tal och skrift är en förutsättning, likaså goda IT-kunskaper. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
I ett fritt och demokratiskt samhälle behövs musik och kultur. Att jobba på Musik Västernorrland innebär därför att du, oavsett roll, är en värdefull del av ett viktigt uppdrag. Med musiken i fokus ger vi röst åt fler röster, delar starka berättelser och förmedlar verkligheten ur flera perspektiv. Scenkonst Västernorrlands musikverksamhet bedrivs dels med de egna ensemblerna Nordiska Kammarorkestern, Nordiska Kammarensemblen och Nordiska Blåsarkvintetten, dels under varumärket Musik Västernorrland, där vi arbetar för och med det fria musiklivet i Västernorrland. Tillsammans producerar vi ca 400 konserter och workshops per år, driver Länsungdomsstorbandet LUST, Länsungdomskören SLUSK samt folk- och världsmusikensemblen Mittfolk. Nu söker vi en driven och engagerad notbibliotekarie! Arbetsbeskrivning En betydande del av arbetet med nothanteringen rör sig om kontakter med förlag i samband med beställningar för hyra och inköp av verk till Musik Västernorrlands verksamhet med tonvikt på Nordiska Kammarorkestern och dess ensembler. Avdelningen har även ett bibliotek som förvaltar samlingar med noter, inspelningar, litteratur och tidskrifter inom ämnesområdet. Arbetet innefattar även katalogisering, underhåll och tillgängliggörande av material ur notbibliotekets samlingar samt omvärldsbevakning inom musik- och förlagsområdet. Vem är du? Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Du är van att arbeta självständigt och har lätt för att samarbeta. Du har en eftergymnasial musikutbildning samt en akademisk examen i biblioteks- och informationsvetenskap, arkivvetenskap eller motsvarande likvärdig arbetslivserfarenhet. Du har bred repertoarkännedom och genuint intresse för musik inom olika genrer, framförallt västerländsk konstmusik för orkester och ensembler. Du behöver kunna not- och partiturläsning på professionell nivå. Du måste ha goda IT-kunskaper och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system. Vi ser gärna att du har erfarenhet av digitalisering av samlingar samt utveckling av digitala processer. Rollen som notbibliotekarie kan ibland innefatta tunga lyft och annat fysiskt arbete. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav och gärna grundkunskaper i andra nordiska språk samt tyska och/eller franska. Utöver de formella kraven kommer vi att lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten. Arbete på kvällar och helger förekommer. Tillträde november/december 2025 eller enligt överenskommelse. Om oss Musik Västernorrland är en del av Scenkonst Västernorrland AB som ägs av Region Västernorrland och Sundsvalls kommun. Inom Scenkonst Västernorrland ryms konstarterna dans, film, musik och teater. Vår vision är att beröra, inspirera och berika människor genom att skapa och erbjuda konstupplevelser i världsklass. För att ge näring till människors själar. För en bättre värld. Mångfald är viktigt och handlar för oss om representationen av alla människor - alla bakgrunder och perspektiv.
Vi söker dig som är noggrann, gillar ordning och vill jobba praktiskt med att sortera och organisera dokument. Som arkivmedarbetare blir du en viktig del av ett team som ser till att information hanteras på rätt sätt. Uppdraget är på heltid under september till november i Karlskoga – perfekt för dig som nyligen tagit studenten eller söker ett jobb med tydliga rutiner och bra arbetsmiljö. Sök nu och bli en del av något viktigt! OM TJÄNSTEN Det här är ett perfekt uppdrag för dig som nyligen tagit studenten och är sugen på att komma ut i arbetslivet. Som arkivmedarbetare hos kund kommer du att arbeta med att organisera, sortera och hantera fysiska dokument i företagets arkiv. Det kan handla om att flytta pärmar, märka upp material, strukturera innehåll och följa instruktioner för hur arkiv ska ordnas. Du kommer att vara en viktig del av ett team där ni tillsammans ser till att arkivmaterial hanteras korrekt och systematiskt. Arbetet är praktiskt, kräver noggrannhet och passar dig som gillar ordning, rutiner och att jobba metodiskt. Detta är ett tidsbegränsat uppdrag via Academic Work som sträcker sig mellan september- november. Du arbetar heltid, måndag till fredag kl. 07:30–16:00. Uppdraget är en visstidsanställning med trygga villkor enligt kollektivavtal. Viktig info: Detta är endast ett uppdrag som sträcker sig från september till november. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Sortera och arkivera dokument * Säkerställa att arkivet är välorganiserat och lättillgängligt * Packning av dokument VI SÖKER DIG SOM * Har en avslutad gymnasieutbildning * Förmåga att arbeta självständigt * Har förutsättningar att dagligen ta dig till kontoret i Karlskoga, då tjänsten kräver närvaro på plats. * Har god fysisk lämplighet och kan obehindrat klara av tunga lyft, då arbetsuppgifterna kan vara fysiskt krävande * Kommunicerar obehindrat på svenska, i både tal och skrift För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Stresstolerant - Ordningsam Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 414 jobb