Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta för att skolbiblioteket ska vara en pedagogisk resurs som stödjer eleverna i att nå sina mål. I Eksjö kommun kommer du att arbeta tillsammans med två kollegor som i samarbete med lärare och rektorer på våra åtta grundskolor planerar en skolbiblioteksverksamhet med utgångspunkt i styrdokumenten: skollag, läroplan, vår skolbiblioteksplan och de behov som finns på skolorna. Du kommer att ha grundskolechefen som din närmsta chef och tillsammans med dina kollegor och grundskolans ledningsgrupp kommer ni att utforma hur uppdraget på bästa sätt ska organiseras. Vårt mål är att utveckla skolbiblioteken på våra grundskolor för att stärka elevernas språk- och kunskapsutveckling samt deras kompetens kring informationssökning. Beroende på hur uppdragen utformas kan ni periodvis komma att arbeta i projektform på de olika skolorna. Du blir en av våra tre skolbibliotekarier som gör skillnad för eleverna i Eksjö kommuns grundskolor- välkommen till oss! KVALIFIKATIONER Du har en högskoleexamen i biblioteks- och informationsvetenskap eller en högskoleexamen som vi bedömer likvärdig för arbetsuppgiften. Du har god kunskap om aktuell och relevant litteratur för åldrarna F-9 samt förståelse för hur litteratur kan användas pedagogiskt i skolans kontext, men du verkar även läsfrämjande och stimulerar elevernas läslust. Du har erfarenhet av att arbeta i skolbibliotek eller i pedagogisk miljö i nära samverkan med pedagoger och elever. Vidare har du erfarenhet av att planera och genomföra aktiviteter som syftar till att stimulera läslust och utveckla läsförmåga. Du har förmåga att undervisa i källkritik och informationssökning, anpassat till elever i olika åldrar. Du har erfarenhet och vana av att arbeta med olika bibliotekssystem. I ditt arbete är du strukturerad och har förmåga och intresse av att planera långsiktigt i syfte att utveckla skolbiblioteksverksamheten. Du har även förmåga att skapa goda relationer med såväl elever som kollegor. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! Brinner du för scenkonst och teknik? Vill du vara en nyckelperson i genomförandet av allt från storslagna scenshower till intima konserter och dansföreställningar? Då kanske du är vår nya scentekniker! Vi söker dig som är tekniskt skicklig, lösningsorienterad och trivs i ett sammanhang där ingen dag är den andra lik. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som tillsammans skapar förstklassiga upplevelser för publik och medverkande. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att jobba och ha det övergripande scentekniska ansvaret på kommunens fyra scener: Teatersalongen på Nya Folkets hus, Karlskoga Konserthall (tidigare Bregårdsskolans aula), Musikpalatset och Kungsteatern. Som scentekniker ansvarar du för att säkerställa att arbetet på scenen sker säkert, hållbart och effektivt. Du arbetar både med de kommunala verksamheternas egenproducerade produktioner och event samt gästande produktioner - under förproduktion, repetition och föreställning. Du deltar i arbete med rigg av såväl scenutrustning som ljud-, ljus- och bildteknik och får möjlighet att både utveckla dig själv och våra produktioner. Du deltar även i det långsiktiga utvecklingsarbetet av kommunens scener. Som scentekniker ansvarar du bland annat för det tekniska genomförandet av produktioner och evenemang på våra scener. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • planering, riggning och drift av ljud-, ljus- och scenteknik inför och under föreställningar, konserter och andra scenproduktioner • kontakt med produktionsteam och artister inför evenemang för att koordinera och säkerställa tekniska behov • agera ljud- eller ljustekniker under föreställningar, alternativt teknisk support vid de tillfällen gästande produktioner kommer med egna tekniker • ansvarar för och utföra enklare underhåll av den tekniska utrustningen samt av kommunens konsertlokaler • stöttar övrig personal vid behov, exempelvis i rollen som entrévärd, artistvärd eller med enklare vaktmästeriuppgifter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • utbildning och/eller dokumenterad arbetslivserfarenhet inom scen-, ljud- och ljusteknik • god erfarenhet av att arbeta med scenproduktioner i varierande format från akustiska konserter till fullskaliga showproduktioner • praktisk kunskap i att rigga, programmera och felsöka teknisk utrustning för scenbruk • förmåga att snabbt sätta dig in i nya produktioners tekniska behov och lösa problem kreativt och effektivt • god kommunikations- och samarbetsförmåga • B-körkort ett krav. Du trivs i ett dynamiskt arbetsklimat, är flexibel och prestigelös samt är vass på att hitta lösningar i stunden. Du är lika bekväm med att ta eget ansvar som att arbeta i team. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem. Vänd dig istället till PA-support (HR-avdelningen) tel: 0586-610 55 för vidare hantering. Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Som medarbetare i Götene kommun blir du en del av en helhet där engagemang och samarbete över gränser är en självklarhet. Här värdesätter vi mod och nytänk i allt vi gör och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar kreativitet, initiativförmåga och ansvarstagande. Hos oss får du möjlighet att bidra till meningsfulla och samhällsnyttiga insatser som gör skillnad i människors vardag. Vi har en tydlig vision – vi ska bli Sveriges bästa landsbygdskommun. Götene kommun är platsen där man, ung som gammal eller mitt i livet, känner trygghet och har förutsättningar att utvecklas. Här står barnen i centrum. Vi tar vara på varje ung individs drivkraft och kreativitet genom att erbjuda en utbildning i toppklass, ett rikt kulturliv och en meningsfull fritid som ger barn och unga möjlighet att utvecklas till sina bästa jag. Lugnet, gemenskapen och enkelheten hos oss tillsammans med pulsen i städerna runt oss ger förutsättningar för ett rikt liv, oavsett var i livet man befinner sig. Runt knuten väntar Vänern och Kinnekulle med ett friluftsliv som många bara kan drömma om. Vill du vara med och forma Sveriges bästa landsbygdskommun? Läs mer om Götene kommun på http://www.gotene.se , och vad livet i Skaraborg har att erbjuda på https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/gotene https://www.youtube.com/watch?v=nCtx-cGrzis Kulturskola, kultursamordnare och fritid senior Beskrivning Vill du vara med och göra Götene kommunbibliotek till en självklar plats för barn och unga? Är du en bibliotekarie som vill göra skillnad i människors liv och skapa en positiv inverkan i samhället med ett särskilt intresse för barn och ungdomar? Då kan det här arbetet vara något för dig. Hos oss använder vi vår fantasi och kunskap till att forma ett bibliotek, som är tillgängligt och angeläget för alla. Vi har ett nära samarbete med medborgarkontor, växel och allmänkulturell verksamhet. Arbetet är engagerande och varierande och har fokus på barn och ungas läsning. Fokus i den här tjänsten kommer att vara biblioteksverksamheten på kommunens högstadieskola, Olinsgymnasiets skolbibliotek, en F-6 skola och huvudbibliotekets ungdomsverksamhet. Arbetsuppgifter Du utför samtliga ordinarie arbetsuppgifter som förekommer på ett bibliotek. Tjänsten är placerad inom barn- och ungdomsverksamheten Som skol- och ungdomsbibliotekarie bedriver du pedagogisk och läsfrämjande verksamhet gentemot pedagoger och elever på skolorna i kommunen. Du arbetar också pedagogiskt med medie-och informationskunnighet och allmän digital kompetens. Du planerar och genomför bokprat samt arrangerar författarbesök för olika årskurser. Du håller i årliga träffar för skolbiblioteksombud, samt ansvarar tillsammans med kollegor för all kommunikation gentemot pedagoger och rektorer. Du ansvarar för inköp, gallring och medieplanering till tre mindre skolbibliotek. Tillsammans med kollegor introducerar du elever i biblioteksanvändning och i böckernas värld. Tillsammans med kollegor kommer du också att arbeta med att fördjupa samarbetet skola-skolbibliotek och driva utvecklingen framåt. Kvalifikationer Vi söker dig som: - har högskoleexamen inom biblioteks/informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - har god samarbetsförmåga med kollegor, lärare och fritidspersonal - har förmåga att arbeta självständigt - har goda datakunskaper - har goda kunskaper om sociala medier samt olika tekniska plattformar. - har lätt för att skapa kontakter då du kommer leda och delta i bokprat och bokklubbar - har körkort och tillgång till bil Erfarenhet av biblioteksarbete är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor Tillsvidareanställning, tillträde enligt överenskommelse. Vid eventuell intervju ska du kunna identifiera dig med pass eller internationellt ID-kort. För eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret kunna visas upp, därför rekommenderar vi att du ansöker om detta i god tid via www.polisen.se Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så ansök redan idag! Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid. Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.
Vi söker dig som vill jobba med att skapa helheten inom informationshantering, från att information inkommer via exempelvis e-tjänster till dataskydd och arkivering eller gallring i en digitalt expansiv kommun. Rollen som arkivarie/utvecklare hos oss Som Arkivarie/Utvecklare ingår du i ett team inom registratur, säkerhet och nämndsekretariat och tillsammans ansvar ni för teamets samlade uppdrag. Du är förvaltningens specialist inom informationshantering, arkiv, registratur och dataskydd. I ditt huvudansvarsområde ingår att utveckla, utreda och skapa processer inom dessa områden och ge stöd till förvaltningens chefer och medarbetare inom området - alltid med ett digitalt fokus och utifrån att vi arbetar som Ett Kungsbacka! Du ansvarar för utbildningsinsatser och att relevant information inom området finns tillgängligt. Du är informationsredogörare och förvaltningens dataskyddskontakt och ansvarar bland annat för att uppdatera informationsredovisning och behandlingsregister. Du leder och deltar i arkivvård och gallring, både digitalt och analogt, tillsammans med kollegor. Du representerar förvaltningen i kommungemensamma forum och projekt inom dina områden. Omkring dig har du förutom dina kollegor på förvaltningen flera nätverk med andra funktioner inom alla dina ansvarsområden i kommunen med löpande träffar. I tjänsten ingår även e-tjänstesamordning och att stötta förvaltningen i att nyttja digitalisering, automatisering och i användning av annan nutidsteknik i samråd med kommungemensamma e-tjänsteutvecklare och IT/IoT-samordnare. Du utvecklar, utreder och skapar processer inom området arkiv, registratur och informationsförvaltning, i ett nära samarbete med teamkollegorna. För att lyckas i rollen behöver du använda både bredd och djup i dina kunskaper. Din profil I rollen ska du kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt, driva processer på egen hand för att komma i hamn med projekt. Som person är du tillmötesgående i ditt bemötande och lyhörd till din omgivning. Du arbetar bra tillsammans med andra och delar gärna med dig av din kunskap för att hjälpa kollegor att komma fram till lösningar. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: - en relevant eftergymnasial utbildning, inom exempelvis offentlig förvaltning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet - god kännedom av den politiska processen och förstår innebörden av en politiskt styrd organisation - läst arkivvetenskap 60 hp eller motsvarande Det är meriterande om du har: - erfarenhet av liknande arbete inom kommunal verksamhet Läs gärna mer om oss Tjänsten är placerad på Förvaltningen för Teknik vid enheten Kansli som förutom ditt teams uppdrag även hanterar bland annat GIS/GIT, färdtjänst och digitalisering och ny teknik. Förvaltningen arbetar även med ett idé- och prioriteringsråd för fördelning av innovationsbudget där du med din kompetens kommer vara en viktig deltagare. https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-teknik Vårt erbjudande och övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Vi erbjuder dig goda möjligheter till personlig kompetensutveckling och stimulerande arbetsuppgifter i en organisation som kännetecknas av engagemang, en härlig gemenskap och framåtanda. Om du har frågor kring tjänsten, kontakta gärna enhetschef Pauline Martinius 0300-83 59 39 eller nuvarande arkivarie Emma Grundström 0300 83 41 79. Emma kommer även finnas kvar i organisationen även efter ny medarbetares tillträde men i en annan kommunövergripande roll. Observera att belastningsregister kommer att behöva uppvisas i samband med anställning. Du kan beställa ett registerutdrag, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 2 juli. Observera att återkoppling till aktuella kandidater kan komma att ske efter sommarsemestrarna. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och besvara ett antal frågor som ingår i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Om jobbet Vi är en liten företagsgrupp som består av tre företag där alla är verksamma inom försäljning av verkstads produkter/industriförnödenheter . Pro Seal AB som grundades 1999 marknadsför och och säljer handverktyg, mindre maskiner samt industriförnödenheter i med egna fabrikat samt ett antal externa varumärken. Försäljningen sker genom ett återförsäljnings nätverk i Skandinavien och Tyskland. 2019 när Covid-19 så startade vi upp företaget Orange Nordic AB och registrerade varumärket XL Industri samt köpte ett antal domän namn i Sverige samt Europa för att börja sälja svetsprodukter på internet genom våra tre butiker i Sverige, Polen samt Tyskland. Vårt lager och kontor på Söndrums Industri i Halmstad. För ett tag sedan så sa vår tidigare grafiska designer upp sig efter att han hade tagit ett beslut om att han ville börja studera och vidare utbilda sig. Så detta är anledningen till att vi nu söker en positiv, glad kille/tjej som kan tänka sig att ersätta honom. Arbetet är varierande grafiker hos oss kommer vara varierande men består i huvudsak i att producera mindre kataloger, utskick, art work till förpackningar och etiketter för våra varumärken och ibland till våra kunder. Men även en hel del produkt fotografering och och foto redigering till våra förpackningar, broschyrer och hemsidor. Kan du du även ändra och lägga till bilder och text på våra produkter som är gjorda i Wordpress/Woo -commerce så är det helt klart en fördel. Vi är ett litet glatt företag där man får bidra med vad man kan. men givetvis ingen kan allt och då har vi backup från externa företag som kan hoppa in och hjälpa till. För tjänsten krävs följande: 1) Att du behärskar Svenska/engelska i tal och skrift. 2) Kunskap i följande adobe program Indesign Photoshop Illustrator Värt att nämna är att det krävs en hel del Infographic för att pedagogiskt förklara fördelarna med våra produkter på förpackningar och i broschyrer så att det blir säljande. Du kommer växelvis att både med Pro Seal AB samt med Orange Nordic AB.
Är du vår nästa medarbetare inom Supply Chain? SSAB söker dig som brinner för att leverera service! Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Som Supply Chain Coordinator inom Order Support ansvarar du för orderbokning. Detta viktiga uppdrag innebär operativt arbete och support för att stötta SSABs affär. Uppdraget är tidsbegränsat under 1 år med placeringsort i Oxelösund. Dina huvudsakliga ansvarsområden Hantera kundorder och registrera dem i vårt affärssystem. Ansvara för orderbokning, reklamationsregistrering och support till hela vår säljorganisation. Arbeta i nära samarbete med kvalitet, planering, ekonomi och logistikavdelning. Fokusera på samarbetet med våra globala säljorganisationer Om dig För att lyckas i denna roll behöver du ha en god kommunikationsförmåga som du anpassar till både individer och olika kulturer. Vi värdesätter personliga egenskaper som ordningssinne, noggrannhet och engagemang, i kombination med ett driv och viljan att ta eget ansvar. Du har förmågan att alltid sätta kunden i fokus och leverera god service. Vi ser att du trivs med att arbeta självständigt och hantera plötsligt uppkomna situationer. Förstår vikten av samarbete och är villig att bidra till verksamhetens utveckling. Har god datavana och kunskaper i Office-paketet. Kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på engelska och svenska. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Kom och träffa oss 5. Hälsoundersökning 6. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta rekryterande chef Päivi Pettersson via mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "Mitt namn är Päivi Pettersson och jag är chef för Order och Systemsupport. Om du brinner för kunden och värderar samarbete så ta chansen att bli en del av oss. Vårt team är en gemenskap där vi delar erfarenheter och hjälper varandra. Vi ser utmaningar som möjligheter att skapa kundupplevelser och du kommer att ha chansen att utvecklas tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor. Ansök nu, jag ser fram emot att välkomna dig till vårt team!" SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.
Remedy Entertainment, the creator of Control®, Max Payne®, Alan Wake®, and one of the leading independent game studios in the world, is looking for an External Development Manager to support our teams in creating high-quality gaming experiences for the next generation of games. As an External Development Manager at Remedy, you will work closely with our internal teams as well as external partners to facilitate successful collaborations and partnerships. In the External Development (XDev) team, you will be part of supporting all Remedy’s project teams to scale with selected partners to meet their full potential. This role is a fixed-term position until June 2026. The role will be based in our Espoo or Stockholm office. We enthusiastically welcome diverse viewpoints and backgrounds. We at Remedy value and are committed to ensuring an inclusive and safe work environment for all our team members. WHAT YOU GET TO DO As an effective collaborator and mediator, you will work with our internal teams and development partners, to set up and oversee our partnerships in collaboration with our crafts, project game teams and support functions, such as Legal, Finance, and IT. Be the point of contact for selected partners, driving the partnership selection process and facilitating collaboration. Handle administration regarding contracts and negotiations. Validate and maintain the XDev backlog and schedule and consistently deliver against targets and schedule. Proactively recognize risks and propose mitigation actions. Implement, optimize and improve work methods to drive XDev efficiency forward. Identify, communicate, and help resolve roadblocks and bottlenecks that may prevent an on-time and high-quality delivery. WHAT YOU BRING TO THE ROLE You have a strong background from a role with both internal and external game development cycles from concept to post-release. You have experience with Atlassian tooling (Confluence, Jira) and other management tools. You have excellent verbal, written and interpersonal communications skills in English and are used to operating in international environment. You are perceived as calm, and deliberate within a highly dynamic, culturally diverse, energized, and fast-paced working environment. You thrive working in a team environment, sharing ideas and learning from others. You are used to collaborating with colleagues across different departments and you are able to communicate and present your ideas in a clear and coherent way. As a team member you are dedicated contributing towards a friendly and inclusive work environment. You can also work independently, being organized and able to document your work. WHAT'S IN IT FOR YOU? At Remedy you get to work on awesome, memorable gaming experiences for our players, in a studio where your input is valued, and your creative freedom is encouraged. We work in an environment that values both individual and teamwork, ensuring that everyone’s voice is heard & workload stays sensible. We believe in and support work-life balance. Happy people work better! We offer an extensive set of employee benefits and an annual bonus system as well as opportunities for you to develop your skills further. On top of this, in Finland and Sweden you get up to 5 weeks of paid vacation, in addition to public holidays and other special occasions. We have two offices, one in Finland, in the Helsinki metropolitan area, and one in Stockholm, Sweden. Both locations are well known for their exceptional quality of life, free education and pristine nature at your doorstep. Our studio is embracing a hybrid work model that gives you the flexibility to work from home and have valuable face-to-face time with your colleagues. To apply, please fill in the application form with your CV (in English) and other information relevant to the position. This position will be filled as soon as suitable applicants are found.
Cyber Security Portfolio & Program Manager We’re looking for a seasoned leader who can elevate our portfolio of cyber-security services and refine our security capabilities—from tooling and applications to service delivery. Acting as the connective tissue across our security landscape, you will spot gaps, design a structured service catalogue, and embed consistent, best-practice processes. What you’ll do Own the security portfolio: Assess the current service mix, pinpoint weaknesses, and establish a standardised, end-to-end offering. Drive programmes to completion: Lead cross-functional initiatives that strengthen security posture in multi-cloud environments. Influence at the top: Build credibility with senior stakeholders, translating technical risk into clear business value. Embed change: Shape team culture and processes, ensuring new ways of working take root. Measure & report: Define metrics, create clear dashboards, and communicate portfolio performance with data-driven insights. What you bring 5+ years in cyber-security leadership, covering a broad mix of cloud and on-premise landscapes. Deep knowledge of security frameworks and best practices (e.g., ISO 27001, NIST CSF). Demonstrated success driving transformation and organisational agility. Strong grasp of project and programme management methodologies, backed by a record of delivering measurable outcomes. Analytical mindset with the ability to turn metrics into clear narratives for executives. Natural relationship-builder who can champion a security vision and rally diverse teams behind it. Bonus points Proven ability to convert complex security concepts into compelling business language. Experience balancing strategy, risk, budget, and resources across a large programme portfolio. If you thrive on shaping security strategy and steering high-impact programmes, we’d love to hear from you. About Rasulson Consulting Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.
Nu söker IndustryRadar en norsktalande skribent/journalist för bevakning och nyhetsrapportering inom bygg, fastighet, infrastruktur och energi på den norska marknaden. Du kommer att skriva för såväl tryckt media som webben och sociala kanaler. Som skribent hos oss kommer du att spela en viktig roll för hur vi rapporterar branschnyheter i framtiden. Du kommer också att vara en nyckelspelare i att utveckla företaget i rätt riktning. Ansvarsområden I rollen som skribent/journalist arbetar du främst med: Digital publicering - webbsidan iradar.no, sociala medier och dagliga nyhetsbrev Tryckt media - innehåll till våra norska tidningar Content marketing - annonsmärkt innehåll på norska Samarbete - att bidra till ett bra samarbete inom företaget mellan avdelningarna Kvalifikationer För att lyckas i rollen bör du ha: En journalistisk utbildning och/eller motsvarande erfarenhet Mycket goda språkkunskaper i norska, tal och skrift (flytande) Färdigheter i CMS-systemet WordPress Förmåga att hantera både intensiva och lugna perioder Erfarenhet av att skapa engagerande innehåll på sociala medier Intresse för näringslivet i Norge och förmåga att identifiera relevanta branschnyheter Placering Tjänsten kan utföras på distans, men det är meriterande om du är bosatt i Stockholmsområdet och har möjlighet att arbeta från vårt kontor på Kungsholmen. Låter detta som rätt utmaning för dig? Skicka ditt CV och personligt brev där du beskriver din erfarenhet och varför du vill ha rollen till [email protected] Vi ser fram emot din ansökan IndustryRadar tillhör mediekoncernen Lundros med Branschaktuellt. Läs mer om oss här: https://www.lundros.se/
Har du arbetat inom industriell tillverkning och lockas av att vara delaktig i framställningen av kvalitetsprodukter? Är du strukturerad, ansvarstagande och har en stark arbetsmoral? Då kan det vara dig vi söker som produktionsmedarbetare till stabila och familjära Germa i Kristianstad. Dina arbetsuppgifter Som produktionsmedarbetare arbetar du nära plastsvetsarna och är en viktig del i det dagliga arbetet. Du bidrar till ett smidigt produktionsflöde genom att stötta med praktiska moment i tillverkningen. *Stötta plastsvetsare i produktionen *Förbereda och hantera material *Utföra enklare montering *Hålla ordning och reda på arbetsplatsen *Vid behov hjälpa till med lager och packning *Möjlighet att utvecklas inom plastsvetsning I denna roll är du en viktig del av teamet där laganda och samarbete alltid kommer före jaget. Tillsammans hjälps ni åt för att produktionen ska flyta smidigt och hålla hög kvalitet - ett engagemang som gör skillnad varje dag. Din profil *Teknisk intresserad med erfarenhet från verkstad eller industri och praktiskt arbete *Erfarenhet av plastsvetsning är meriterande men inte ett krav *God svenska i tal och skrift för att följa instruktioner *Noggrann, ansvarstagande och självgående *Lagspelare med god samarbetsförmåga Vi söker dig som vill bidra med engagemang och kvalitet i arbetet. För att trivas hos Germa är det också viktigt att du delar och lever efter företagets värderingar. Övrig information *Placeringsort: Kristianstad *Start: omgående efter överenskommelse *Varaktighet: Tillsvidare *Arbetstid: Heltid, Vardagar 7-16 på sikt eventuellt 2-skift *Lön: enligt kollektivavtal För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens. Låter denna tjänst intressant? Tveka inte att söka via vår hemsida redan idag på ?www.maxkompetens.se. Vid eventuella frågor kontakta Rekryteringskonsulter Simon Jeppsson på 076-5558381 eller [email protected] eller Therese Hulte på 076-555 83 80, [email protected]. Ansökningar via e-post mottages inte pga GDPR. Sista ansökningsdag är 30 Juni 2025 Vi kommer att arbeta med löpande urval så sök tjänsten redan idag! Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Vi har under ett sekel utvecklat innovativa produkter som spelar en avgörande roll för människor i kritiska situationer, världen över. Med andra ord, vi kan garanterar att vi har lång erfarenhet. Alla i Team Germa har en viktig mission som kräver noggrannhet, kunskap och spetskompetens. I vår produktionsanläggning i Kristianstad skapar och tillhandahåller vi produkter för säkerhet och komfort för patienter och yrkesverksamma i krävande situationer. Vi är dedikerade åt att stödja räddningspersonal, ambulanssjukvårdare, sjukhuspersonal, vårdpersonal, tandläkare, veterinärer, militärpiloter och andra inom utmanande yrken - genom att utveckla och tillverka produkter de alltid kan lita på. De har förlitat sig på oss i ett sekel och kommer att kunna fortsätta göra det långt in i framtiden. Vi förser dem med utrustning och produkter i världsklass där vår svenska kvalitet syns i varje söm och svetsfog. Vi är människor som hjälper människor.
Välj ett jobb för att visa detaljer