Älskar du att möta människor, sprida kunskap och skapa inspirerande miljöer? Vill du arbeta på en plats där biblioteket är mer än en samling böcker – en levande mötesplats för alla? Då är detta chansen du har väntat på! Rollen som medarbetare hos oss Du kommer vara en viktig del av ett kreativt och engagerat team. Tillsammans arbetar ni för att göra biblioteket till en öppen, inspirerande och inkluderande plats där alla har möjlighet att utforska, lära och mötas. Vi erbjuder en grundlig introduktion till biblioteksarbete. I din roll kommer du att: - Möta invånare i alla åldrar och hjälpa dem att hitta rätt information och litteratur. - Skapa engagerande arrangemang och aktiviteter som stärker bibliotekets roll som en arena för dialog och kultur. - Stötta invånarna i att navigera i den digitala världen, från informationssökning till källkritik. - Bygga nätverk och skapa samarbeten utanför bibliotekets väggar för att stärka biblioteket som en central del av samhället. Din profil Du sätter besökaren i centrum och brinner för service och ett gott bemötande, vilket gör att du alltid strävar efter att skapa en positiv upplevelse för dem som besöker biblioteket. Du är också flexibel och trivs i ett högt tempo, där du ser förändring som en spännande möjlighet att utveckla och förbättra verksamheten. Dessutom är du kreativ och nytänkande, med en vilja att testa nya arbetssätt och utveckla bibliotekets verksamhet på innovativa och effektiva sätt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - Har C-körkort - Har en relevant högre utbildning, exempelvis inom biblioteks- och informationsvetenskap, journalistik, litteraturvetenskap eller pedagogik eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig Det är meriterande om du har: - erfarenhet av biblioteksarbete Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 70-100% med start enligt överenskommelse. Hos oss får du: - En spännande och varierad vardag där ingen dag är den andra lik. - Möjlighet att vara med och utveckla biblioteket som en modern mötesplats för kunskap, kultur och demokrati. - Ett härligt team där vi samarbetar, inspirerar varandra och har roligt på jobbet Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Observera att det är semestertider så längre svartid kan förekomma. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Verksamhetsområde regionarkivet Regionens ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt avdelningen för planering och utveckling. Ledningskontoret har cirka 1 000 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Vår verksamhet Regionarkivet är centralarkiv för Region Uppsala. Våra lokaler finns nära Uppsala resecentrum. Här förvaras knappt 6 hyllkilometer fysiska arkiv från 1700-talets slut till 2020-talet från Region Uppsalas olika verksamheter. Vi ingår också i R7e-arkiv och arbetar m4ycket med digitala arkiv. Hos oss arbetar för närvarande tretton personer, varav 10 arkivarier, två arkivadministratörer och arkivchef. Om tjänsten Du kommer att i första hand ordna och förteckna arkiv och utföra arkivvårdande insatser i de arkiv som finns förvaltade på regionarkivet. Du kommer ingå i en grupp med ett ansvar för depåfrågor och som arbetar strategiskt med att ordna och förteckna arkiven. Du kommer även, tillsammans med andra arkivarier, att vid behov bemanna expeditionen och hjälpa till med arkivrelaterade frågor från forskare, allmänheten och den egna organisationen. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk utbildning som arkivarie, eller en utbildning som vi bedömer likvärdig. Du ska ha tidigare erfarenhet med att ha arbetat med att hantera förfrågningar inom arkivverksamhet och service till allmänheten. Erfarenhet från att ha ordnat och förtecknat arkiv är meriterande liksom att ha arbetat med arkivvård. Din kompetens Som person har du en god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Du ska ha ett intresse för service och med lätthet kunna möta andra. Du är också en person som kan strukturera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten. Vi erbjuder Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde från den 4 augusti till och med den 13 februari 2026. Vi erbjuder också dig en möjlighet att vara med och påverka utvecklingen i en av Sveriges snabbast växande regioner. Välkommen till en vänlig arbetsplats mitt i Uppsala där vi skapar samhällsnytta. Regionarkivet är centralt beläget, nära Resecentrum – att pendla hit är enkelt. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Rikard Ek, [email protected] Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51 SACO - Örjan Olsmats, 072-209 45 44 Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan.Vi kommer att rekrytera löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Vill du jobba som kyrkomusiker i Nässjö pastorat? Vi erbjuder ett arbete med stor variation och du blir en av sju musiker. I tjänsten ingår att arbeta med barn, Öppen förskola, Kör & lek 5–9 år, After school klass 4–6, kyrkokör, konfirmandundervisning, spela på förrättningar och gudstjänster och att anordna musikgudstjänster. Ditt huvudsakliga tjänsteställe kommer vara Barkeryd-Forserums församling, men arbetsuppgifter förekommer i hela pastoratet. Vi arbetar i tätt och gott samarbete med alla medarbetare i pastoratet. I tjänsten ingår arbete på dagar, kvällar och helger. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad kyrkomusiker, nivå C eller likvärdig utbildning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vid en eventuell intervju kommer ett färdighetsprov i orgel och piano att genomföras. För att du ska trivas i den här rollen tror vi att du är utåtriktad och social. Du vill verka för en inkluderande gemenskap där det ges möjligheter att växa i tro och identitet. Det är viktigt att du är flexibel och modig att pröva nya sätt att nå ut. Du är en lagspelare men kan också arbeta självständigt och ta egna initiativ i verksamheten. Du är förtrogen med Svenska kyrkans tro och lära och du är medlem i Svenska kyrkan. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen in med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 30 september, men vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi hanterar ansökningarna löpande, så tjänsten kan tillsättas före sista ansökningdatum. Välkommen med din ansökan till oss via epost [email protected] eller via vanlig post till Nässjö pastorat, Mariagatan 20, 571 32 Nässjö. Märk din ansökan med ”Ansökan kyrkomusiker”. Vill du veta mer? Har du frågor eller vill veta mer, kontakta oss. Arbetsledande musiker: Sofia Johansson telefon 0380-777 21 eller epost [email protected]. Facklig företrädare/förhandlingsombud för Sveriges lärare och KMR: Johannes Friberg telefon 0470-70 48 69 eller epost [email protected].
Är du intresserad av att hjälpa våra beställare och besökare att ta del av den spännande information som förvaras av Riksarkivet? Är du självgående och bra på att samarbeta? Då ska du arbeta hos oss! Vi erbjuder ett omväxlande arbete och är inne i en utvecklingsfas där vi ser över våra arbetsformer. Som arkivarie hos oss får du möjlighet att bidra till utvecklingen. Arbetsuppgifter Riksarkivet i Göteborg är en del av Enheten Göteborg-Lund, Avdelningen för arkivverksamhet. Den löpande verksamheten är fördelad på två sektioner och en av dessa är sektionen för publik verksamhet, där tjänsten är placerad. Sektionens huvudsakliga verksamhetsområden är att ge service till dem som begär att få ta del av eller frågar om de handlingar som finns i arkiven. Det är här du främst kommer att bidra genom att efterforska uppgifter, besvara förfrågningar och tjänstgöra i läsesal. En del av handlingarna kan innehålla uppgifter som omfattas av sekretess och behöver därför sekretessprövas inför utlämnande. Andra arbetsuppgifter inom sektionen och enheten kan förekomma. Arbetet utförs i nära samarbete med andra medarbetare på enheten men även med övriga kollegor inom myndigheten och externa kontakter. Riksarkivet är centralt placerat i Göteborg, nära Götaplatsen och olika kulturinstitutioner. Vi har också två depåer på Hisingen. Vi förbereder för att samla verksamheten i nya, gemensamma lokaler. Flyttförberedelser är därmed en stor del av vardagen. Det kan därför bli aktuellt även för dig att bidra till det arbetet. Arbete på schemalagd kvällstid kan förekomma. Du ska ha: • Kandidatexamen med lägst 60 hp i arkiv- och informationsvetenskap • God förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och ha goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du har: • Ämnen som historia, förvaltningshistoria och kulturvetenskap i din utbildning • Erfarenhet av ärendehandläggning (inkl. digital ärendehandläggning) i offentlig förvaltning • Erfarenhet av besvarande av förfrågningar i arkivmaterial samt erfarenhet av tjänstgöring i läsesal och sekretessprövningar • Erfarenhet av tjänstgöring vid arkivinstitution i första hand men annars vid annan statlig myndighet. • Kännedom om/erfarenhet av Riksarkivets arkivförteckningssystem Arkis/NAD Personliga egenskaper: Du är noggrann i ditt arbete samt service-, resultat- och målinriktad. Du tar själv ansvar för att dina arbetsuppgifter blir utförda. Du är bra på att samarbeta. Arbetsuppgifterna kräver uthållighet samt förmåga att prioritera, planera och strukturera. Du ska ha förmåga att ta till dig nya och ändrade arbetsuppgifter och vara prestigelös. Arbetsuppgifterna innebär kontakter med allmänheten och övrig personal inom Riksarkivet, varför vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet. Tidigare erfarenheter är av stor betydelse. Riksarkivets viktigaste fråga är att säkra att information förblir autentisk, tillgänglig och användbar idag och för framtida generationer. Den snabba teknikutvecklingen och digitaliseringen har skapat nya förutsättningar för samhällets informationshantering. I vår roll som nationalarkiv befinner vi oss därför i stark utveckling för att kunna säkra långsiktig informationshantering och digital förvaltning. Vårt uppdrag är att säkerställa samhällets arkivinformation och göra den möjlig att använda över tid. Tillgång till kulturarv och autentisk information som kan användas i forskning, rättsskipning och för allmänhetens insyn är grundläggande i vårt demokratiska samhälle. Du kan läsa mer om oss och våra uppdrag på riksarkivet.se. Anställningsvillkor Anställningsform: Visstidsanställning t.o.m. 2026-04-30 Tjänstgöringsgrad: Heltid Arbetsplats: Göteborg Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Ansök senast: 2025-06-27 Riksarkivet tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Vi kommer därför att göra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför rekryteringsarbetet har Riksarkivet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du intresserad av att vara med och göra Volvokoncernens historiska arkiv tillgängligt? Är du självgående och bra på att samarbeta? Då ska du arbeta hos oss i höst! Arbetsuppgifter Tjänsten ingår i ett särskilt projekt där Riksarkivet i samarbete med Volvo arbetar för att göra koncernens historiska arkiv tillgängligt. Du kommer att bidra med ordnings- och förteckningsarbete i AB Volvos historiska arkiv från koncernens olika verksamhetsplatser runtom i landet. De förtecknade handlingarna blir tillgängliga genom din registrering i arkivförteckningssystemet Arkis/NAD. Arbetet utförs i nära samarbete med kollegor som också arbetar i projektet, andra medarbetare på enheten och externa kontakter. Riksarkivet i Göteborg är en del av Enheten Göteborg-Lund, Avdelningen för arkivverksamhet. Den löpande verksamheten är fördelad på två sektioner och en av dessa är Arkivsektionen, där tjänsten är placerad. Sektionens huvudsakliga verksamhetsområden är att bevara och vårda levererade arkivhandlingar, ta emot arkivleveranser samt att göra mottagna arkiv tillgängliga genom förteckningsarbeten, registrering i Arkis och digitalisering/digitisering. Riksarkivet är centralt placerat i Göteborg, nära Götaplatsen och olika kulturinstitutioner. Vi har också två depåer på Hisingen. Den aktuella tjänsten kommer vara förlagd till en av depåerna där. Du ska ha: • Kandidatexamen med lägst 60 hp i arkiv- och informationsvetenskap • God förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och ha goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du har: • Ämnen som historia, och kulturvetenskap i din utbildning • Erfarenhet av stora och komplexa ordnings- och förteckningsarbeten • Erfarenhet av tjänstgöring vid arkivinstitution i första hand men annars vid annan statlig myndighet. • Kännedom om/erfarenhet av Riksarkivets arkivförteckningssystem Arkis/NAD Personliga egenskaper: Du är noggrann i ditt arbete samt service-, resultat- och målinriktad. Du tar själv ansvar för att dina arbetsuppgifter blir utförda. Du är bra på att samarbeta. Arbetsuppgifterna kräver uthållighet samt förmåga att prioritera, planera och strukturera. Du ska ha förmåga att ta till dig nya och ändrade arbetsuppgifter och vara prestigelös. Arbetsuppgifterna innebär kontakter med allmänheten och övrig personal inom Riksarkivet, varför vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet. Tidigare erfarenheter är av stor betydelse. Riksarkivets viktigaste fråga är att säkra att information förblir autentisk, tillgänglig och användbar idag och för framtida generationer. Den snabba teknikutvecklingen och digitaliseringen har skapat nya förutsättningar för samhällets informationshantering. I vår roll som nationalarkiv befinner vi oss därför i stark utveckling för att kunna säkra långsiktig informationshantering och digital förvaltning. Vårt uppdrag är att säkerställa samhällets arkivinformation och göra den möjlig att använda över tid. Tillgång till kulturarv och autentisk information som kan användas i forskning, rättsskipning och för allmänhetens insyn är grundläggande i vårt demokratiska samhälle. Du kan läsa mer om oss och våra uppdrag på riksarkivet.se. Anställningsvillkor Anställningsform: Visstidsanställning t.o.m. 2025-12-31 Tjänstgöringsgrad: Heltid Arbetsplats: Göteborg Tillträde: 2025-08-01 eller enligt överenskommelse Ansök senast: 2025-06-30 Riksarkivet tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Vi kommer därför att göra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför rekryteringsarbetet har Riksarkivet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och kunder. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen. Vår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd och erbjuder också möjlighet att arbeta delvis på distans. Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten ingår filialansvar för Söderfors bibliotek samt tjänstgöring på huvudbiblioteket i Tierp. Kvälls- och helgtjänstgöring ingår i tjänsten. Du jobbar mot skolklasser genom vårt skolbiblioteksavtal samt allmänheten med sedvanliga bibliotekarieuppgifter. Du är också delaktig i urval av olika typer av medier. Du deltar i verksamhetens olika utvecklingsgrupper. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleexamen inom biblioteks- och informationsvetenskap eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Ett krav för tjänsten är erfarenhet av biblioteksverksamhet riktad till barn, unga och vuxna samt erfarenhet av att arbeta på biblioteksfilial. Du ska ha god kännedom om litteratur i allmänhet. Du är inspirerande och arbetar aktivt med att främja lusten till läsning. Som filialansvarig är du en del av verksamhetens barn- och ungdomsgrupp. Erfarenheter av att anordna och hålla i aktiviteter för barn och vuxna är en merit. Eftersom biblioteket också ansvarar för Lärcentrum i Tierps kommun är det mycket meriterande med kunskap om vuxnas lärande. Har du kännedom om brottsförebyggande arbete är det ett plus då lagstiftning om kommuners ansvar om detta har skärpts. Erfarenhet av och hög kompetens inom IT, digitalisering, MIK, bibliotekssystem och sociala medier är ett krav. IT-handledning för våra besökare är en del av arbetsuppgifterna i tjänsten. Erfarenhet av bibliotekssystemet Quria är mycket meriterande. För att trivas i arbetet behöver du ha god samarbetsförmåga, strukturerat arbetssätt prestigelöshet och helhetssyn då vi tillsammans bidrar, inte bara till biblioteksverksamhetens utveckling, utan även till kultur- och fritidsverksamhetens roll i Tierp i stort. Du har många kontaktytor externt och internt och vi värdesätter god kommunikation, samarbetsförmåga och lyhördhet. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Biblioteken i Tierp välkomnar alla besökare och du är trygg med att bemöta människor utifrån deras behov och förmågor. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tillträde 20250811 eller enligt överenskommelse. Tierps kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. ÖVRIGT På Tierps kommun sätter vi våra medarbetares välmående i fokus och erbjuder därför ett friskvårdsbidrag på 3 000 kronor, möjligheten att löneväxla för extra semesterdagar, förmånscykel samt andra attraktiva förmåner. Vi strävar även efter att skapa en arbetsplats med rika utvecklingsmöjligheter. Mångfald är viktigt för oss, och vi ser våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter som en värdefull resurs som berikar vår kommun. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz, måste du kunna visa upp ett giltigt arbetstillstånd eller bekräfta att du är undantagen från kravet. Anställning kan endast ske efter att vi har kontrollerat detta, i enlighet med utlänningsförordningen. Vi ber dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit. Vänligen skicka inte ansökan via e-post eller i pappersformat. Om du har skyddad identitet, kontakta den rekryterande chefen direkt och skicka inte in din ansökan digitalt. Vi avböjer vänligen men bestämt alla erbjudanden om hjälp med annonsering eller rekrytering.
Stockholms konstnärliga högskola (SKH) utbildar och forskar inom cirkus, dans, film och media, opera och teater. Vill du bidra till en attraktiv studie-, forsknings- och arbetsmiljö? Hos oss blir du en viktig del i en miljö där konstnärlig utbildning och forskning skapar förutsättningar för konst som en dynamisk, utmanande och obunden kraft i samhället. Tillsammans arbetar vi för en kultur som är generös och utmärks av samskapande, tillit, engagemang och ansvarstagande.Välkommen att söka anställning som vikarierande produktionstekniker på Teknik- och produktionsavdelningen! Anställningen är placerad på Teknik- och produktionsavdelningen. Vi jobbar med teknik- och produktionsrelaterade frågor mot alla SKH:s ämnesområden. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ett produktionsteknikerteam där du tillsammans med dina kollegor arbetar för att möjliggöra och säkerställa effektiva och hållbara produktioner – både på kort och lång sikt. Du kommer sköta underhåll av skolans produktionsdatorer och rum för film- och ljudredigering och medföljande mjukvaror och licenser för dessa. Översyn av den tekniska infrastrukturen i film och radiostudio ingår. Även arbetsuppgifter inom det scentekniska området förekommer vid behov Som en del av arbetet ingår även handledning av studenter i produktionstekniska moment. Du kommer även arbeta med vårt bokningssystem för in- och utlåning av teknik. Dina arbetstider kommer att variera beroende på behov. Det innebär att du för det mesta kommer att arbeta dagtid, men kvälls- och helgarbete förekommer. Kvalifikationer • Erfarenhet inom scen- och filmproduktion • Erfarenhet av studenthandledning • Erfarenhet av arbete på universitet eller högskola • Kunskap inom MacOS-miljö • Genomförd och godkänd utbildning för lift • God samarbetsförmåga • God förmåga att uttrycka dig i tal på svenska och engelska Meriterande • Erfarenhet av och goda kunskaper inom licenshantering av mjukvaror för filmproduktion och scenframställning Som produktionstekniker på Teknik- och produktionsavdelningen arbetar du självständigt under stort ansvar i en komplex och dynamisk utbildnings- och produktionsmiljö. Det ställer krav på en hög serviceförmåga tillsammans med förmågan att kombinera den expertkunskap som krävs med förståelse för helheten. För att trivas i rollen behöver du vara stresstålig, serviceinriktad och flexibel då arbetsbelastningen varierar och omprioriteringar i arbetet förekommer. Du bör även vara självgående, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du har lätt för att samarbeta och har förståelse för ett helhetsperspektiv. Du bör vara lugn och trygg i din yrkesroll. Institutionernas utbildningsområden förändras ständigt, och nya arbetsuppgifter utvecklas i och med det. Därför är det av stor vikt att du är öppen och intresserad av att utveckla nya arbetsmetoder och verktyg för konstnärlig produktion. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om anställningen Anställningens omfattning är heltid om 100% och är ett vikariat på 12 månader, med möjlighet till förlängning. Tillträde 2025-08-01 eller enligt överenskommelse. Stockholms konstnärliga högskola vill ta tillvarata de kvaliteter som möten mellan olika perspektiv och erfarenheter tillför verksamheten. SKH välkomnar särskilt sökande som kompletterar vår organisation avseende jämställdhet och etnisk mångfald. Om ansökan Du registrerar din ansökan och laddar upp dokument i vårt rekryteringssystem. I korthet ska ansökan innehålla meritförteckning (CV och personligt brev) med kopior på handlingar du vill styrka meritförteckningen med. Eventuella bilagor du vill åberopa som inte kan skickas via vårt rekryteringssystem skickas till Stockholms konstnärliga högskola, Box 24045, 104 50 Stockholm, märkt med diarienummer SKH 2025/396/2.2.1. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-03! Fackliga företrädare: https://www.uniarts.se/om-skh/jobba-pa-skh/personalorganisationer/ För denna rekrytering har vi gjort vårt annonsval och vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare, rekryteringsbyråer eller motsvarande.
Vill du skapa innehåll som gör skillnad – på riktigt? Finansförbundet söker nu en kreativ och strukturerad innehållsproducent till deras redaktionsteam vid enheten för kommunikation, opinion och marknad. Här får du arbeta med engagerande innehåll i alla digitala kanaler – från idé till publicering – bidra till värvning av fler medlemmar och att medlemmar i Finansförbundet får bättre villkor och utvecklas i ett hållbart arbetsliv. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Finansförbundet. Tjänsten är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Om Finansförbundet Finansförbundet är det största fackförbundet för alla som arbetar inom bank- och finansbranschen. Förbundet har idag ca 30 000 medlemmar, är partipolitiskt obundet och är medlem i TCO. Du hittar medlemmarna överallt – i den stora banken med flera tusen anställda såväl som i det lilla mäklarföretaget med nischad verksamhet. Finansförbundet tillvaratar medlemmarnas fackliga intressen och påverkar utvecklingen inom finansbranschen. Kansliet består av 40 anställda och du kommer vara en del av redaktionen vid enheten för Kommunikation, Opinion och Marknad. Din chef är enhetschefen som tillika är kommunikationschef och det operativa arbetet i vardagen samordnas av redaktionsledaren. Finansförbundet erbjuder: • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för medlemmar och förtroendevalda. • Ett engagerat team med kreativ höjd och målfokus. • Möjlighet att påverka och utveckla deras digitala närvaro i sociala medier. • Goda villkor genom kollektivavtal, friskvårdsbidrag och flexibla arbetssätt. Arbetsuppgifter Som Innehållsproducent hos Finansförbundet är du en doer som är med hela vägen – från idé till publicerat innehåll. Du skriver artiklar, skapar innehåll för sociala medier och producerar rörligt material, där du filmar, fotar och redigerar självständigt. Med ett öga för vad som engagerar anpassar du innehållet efter målgrupp, kanal och format. Du har ett tekniskt intresse och använder redan AI som en naturlig del i ditt kreativa och operativa arbete. Exempel på arbetsuppgifter: Skriva artiklar, nyhetsbrev och inlägg för sociala medier Filma, fotografera och redigera material för olika kanaler Anpassa innehåll utifrån målgrupp och plattform Använda AI-verktyg som stöd i idéarbete och produktion Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller marknadsföring • Har minst tre års erfarenhet av arbete inom kommunikation, marknadsföring eller närliggande område • Är en skribent med känsla för tonalitet och målgrupp • Har erfarenhet av att skapa engagerande innehåll som driver till konverteringar via sociala medier • Kan filma, fotografera och redigera – och gillar att jobba med rörligt innehåll • Har erfarenhet av att arbeta i CMS – gärna Epi/Optimizely – samt verktyg som Adobe Creative Suite eller Canva • Gärna är lika trygg att skapa innehåll på engelska som på svenska Du är strukturerad och självgående, och har lätt för att driva arbetet framåt. Samtidigt är du prestigelös och lyhörd i samarbetet med andra roller och kompetenser. Du är nyfiken och håller dig gärna uppdaterad på nya arbetssätt och verktyg. Med kreativ höjd kombinerar du idéer med analys och uppföljning, och ser det som en självklar del av att skapa relevant och engagerande innehåll. I den här rekryteringen är personliga egenskaperna av stor vikt. Vi förutsätter att du delar de fackliga värderingar som är grunden för Finansförbundets arbete. Finansförbundet strävar i alla avseenden efter att vara fritt från diskriminering och erbjuda lika möjligheter för alla. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Vid Globen, Stockholm med 50% kontorsnärvaro Lön: Enligt överenskommelse Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare, Julia Dahl på [email protected] Facklig representant är Monica Malmsten, Unionenklubben, telefonnummer 08-614 03 25. Intervjuer sker löpande. Sista ansökan för tjänsten är 30 juni, varmt välkommen med din ansökan! Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. #Specialist
Stockholms konstnärliga högskola (SKH) utbildar och forskar inom cirkus, dans, film och media, opera och teater. Vill du bidra till en attraktiv studie-, forsknings- och arbetsmiljö? Hos oss blir du en viktig del i en miljö där konstnärlig utbildning och forskning skapar förutsättningar för konst som en dynamisk, utmanande och obunden kraft i samhället. Tillsammans arbetar vi för en kultur som är generös och utmärks av samskapande, tillit, engagemang och ansvarstagande.Välkommen att söka anställning som produktionstekniker med inriktning mot Film och media! Anställningen är placerad på Teknik- och produktionsavdelningen, där du kommer att arbeta inriktat mot film och media. Ämnesenheten Film och media utbildar och forskar inom animerad film, design för film och tv, dokumentärfilm, filmfoto, filmklipp, filmmanus, filmproduktion, filmregi, ljud för film och spel samt radio- och tv-produktion mm. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ett produktionsteknikerteam där du tillsammans med dina kollegor arbetar för att möjliggöra och säkerställa effektiva och hållbara produktioner – både på kort och lång sikt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat drift och underhåll av tekniska systemen så som datorer, biograf, klipprum, mjukvaror och kringutrustning med flera. Som en del av arbetet ingår också handledning av studenter i produktionstekniska moment gällande postproduktionsflödet för ljud och bild kring studentproduktioner. Du kommer även att arbeta med vårt bokningssystem för in- och utlåning av teknik. Andra uppgifter såsom förberedelser för visningar, expositioner och andra typer av studentproduktioner ingår också i rollen. Dina arbetstider kommer att variera beroende på behov. Det innebär att du för det mesta kommer att arbeta dagtid, men kvälls- och helgarbete förekommer. Kvalifikationer • Erfarenhet av arbete inom postproduktion för film och TV • Erfarenhet av arbete som kolorist för film och TV • Erfarenhet av arbete med ljud och ljudläggning för film och TV • Erfarenhet av arbete på universitet eller högskola • Erfarenhet av att arbeta i Mac-miljö • God samarbetsförmåga • God förmåga att uttrycka dig i tal på svenska och engelska Meriterande • Erfarenhet av arbete med studenthandledning eller undervisning i någon form Som produktionstekniker för film och media arbetar du självständigt under stort ansvar i en komplex och dynamisk utbildnings- och produktionsmiljö. Det ställer krav på en hög serviceförmåga tillsammans med förmågan att kombinera den expertkunskap som krävs med förståelse för helheten. För att trivas krävs att du är självgående, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du har lätt att samarbeta och har förståelse för ett helhetsperspektiv. Du bör vara lugn och trygg i din yrkesroll. Institutionernas utbildningsområden förändras ständigt, och nya arbetsuppgifter utvecklas i och med det. Därför är det av stor vikt att du är öppen och intresserad av att utveckla nya arbetsmetoder och verktyg för konstnärlig produktion. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om anställningen Anställningens omfattning är deltid om 50% och är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Stockholms konstnärliga högskola vill ta tillvarata de kvaliteter som möten mellan olika perspektiv och erfarenheter tillför verksamheten. SKH välkomnar särskilt sökande som kompletterar vår organisation avseende jämställdhet och etnisk mångfald. Om ansökan Du registrerar din ansökan och laddar upp dokument i vårt rekryteringssystem. I korthet ska ansökan innehålla meritförteckning (CV och personligt brev) med kopior på handlingar du vill styrka meritförteckningen med. Eventuella bilagor du vill åberopa som inte kan skickas via vårt rekryteringssystem skickas till Stockholms konstnärliga högskola, Box 24045, 104 50 Stockholm, märkt med diarienummer SKH 2025/397/2.2.1. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-03! Fackliga företrädare: https://www.uniarts.se/om-skh/jobba-pa-skh/personalorganisationer/ För denna rekrytering har vi gjort vårt annonsval och vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare, rekryteringsbyråer eller motsvarande.
Vill du bidra till att tillvarata och utveckla Uppsala läns kulturmiljöer och verka för att de nationella kulturmiljömålen ska få genomslag i länet? Vi söker nu en byggnadsantikvarie. Kulturmiljöenheten Kulturmiljöenheten arbetar för att tillvarata och utveckla länets kulturmiljöer och verkar för att de nationella kulturmiljömålen ska få genomslag i länet. Arbetet utgår i hög utsträckning från kulturmiljölagens bestämmelser, men även tillämpliga delar av plan- och bygglagen och miljöbalken. Kulturmiljöenheten hanterar ett årligt anslag från Riksantikvarieämbetet. Bidraget används bland annat till fornvård och byggnadsvårdsåtgärder, men även till skötsel av länets två kulturreservat, vissa mindre arkeologiska insatser, inventeringar med mera. Arbetsuppgifter Som byggnadsantikvarie handlägger du ärenden enligt kulturmiljölagens tredje och fjärde kapitel i samband med byggnadsförändringar, samhällsplanering och markanvändning. Arbetet rör olika former av förfrågningar samt prövning av ansökningar om tillstånd till förändringar i skyddade kyrkor och byggnader. I din vardag har du kontakt med myndigheter, kommuner, svensk kyrkan, företag och enskilda. Inom kulturmiljöenheten tar vi ett gemensamt ansvar för arbetsuppgifterna och du bidrar med att vidareutveckla kulturmiljöverksamhetens arbetssätt. Kvalifikationer Du har akademisk examen med bebyggelseantikvarisk inriktning. Då tjänsten innebär resor inom länet är B-körkort ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av kulturmiljöärenden exempelvis på länsstyrelse. Som person är du strukturerad, driven och har en god samarbetsförmåga. Det innebär att du tar ansvar för dina uppgifter och planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt gentemot verksamhetens mål. Du är trygg i din roll och kan väga samman och bedöma olika samhällsintressen. Du företräder länsstyrelsen på ett förtroendeingivande sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Villkor Anställningen är en särskild visstidsanställning om 3 månader med tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Din tjänstebenämning på myndigheten blir handläggare. Övrigt Som anställd i staten förväntas du dela den statliga värdegrunden och bidra till att utveckla en god förvaltningskultur, präglad av demokrati, mänskliga rättigheter och rättssäkerhet, effektivitet och tillgänglighet. Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och tar tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten. Länsstyrelsen är regeringens representant i länet och arbetar för att främja Uppsala läns utveckling. Vi verkar som en samlande kraft för länet och har verksamhet inom samhällsplanering, lantbruk och landsbygd, krisberedskap, miljö och natur, sociala frågor, kulturmiljö, klimat och energi och allmän förvaltning. I dessa verksamheter har vi i vår ärendehantering ett ansvar att väga olika sakintressen mot varandra. Vi arbetar för att nationella mål ska få genomslag och samordnar olika samhällsintressen samt främjar samverkan mellan olika aktörer i länet. Vi ger bidrag och stöd till olika verksamheter och ser till att lagar och riktlinjer följs. På länsstyrelsen i Uppsala län arbetar cirka 220 personer. Landshövdingen är chef för länsstyrelsen. Vi är en arbetsplats som präglas av kunskap, öppenhet och engagemang. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer