Do you love bringing characters to life? You see every movement as a chance to add emotion, style, and gameplay clarity. You know the difference between something that moves, and something that moves you. As an Animator at Snowprint Studios, you’ll help define the personality of our games. From expressive heroes to strange, multi-legged creatures, you’ll create animations that feel great, look sharp, and make gameplay better. You’ll work on Tacticus, our award-winning strategy game, and collaborate closely with artists, designers, and developers across disciplines. We’re a small, experienced team that values kindness, creativity, and self-leadership. We move fast, give feedback generously, and trust people to own their craft. You’ll have room to push ideas, test quickly, and ship animations that players around the world will love. What you’ll be doing First of all, animation, of course. But you also adjust 3D models and perhaps even build them, rig them, animate them and implement them. It’s varied work. You’ll animate characters, props, UI and more, crafting fluid, responsive animations that elevate gameplay and fit seamlessly into the game experience. You’ll work in Maya and bring your experience with FK/IK animation, rigging, and mesh adaptation to support the needs of the project. You’ll also work with Unity3D, using both realtime and baked physics, cloth simulation, and dynamic forces to enhance fidelity and feel. You’ll be part of a collaborative team, working closely with Art Directors and cross-discipline stakeholders to problem-solve and improve the pipeline. Your insights will help shape how animation supports storytelling, gameplay, and the overall player experience. Is this you? You’ve spent a few years animating for games and know how to balance creativity with technical constraints. You bring strong fundamentals and a passion for gameplay-first animation. You know your way around Maya and game engines (we use Unity3D) and have a solid grasp of game art pipelines. You’re comfortable adapting meshes and tweaking models for animation needs, and you’ve worked with real time and baked physics, including cloth, rigid body, and soft body dynamics. You’re a strong communicator who thrives in a collaborative environment, always ready to give and receive feedback. You stay curious, open-minded, and eager to explore new tools, techniques, or style-switching between cartoony and realistic as needed. A deep passion for games and a belief in the power of team-driven development drives everything you do Where you’ll work Our Stockholm studio is in Södermalm and our Berlin studio is in Mitte, with a hybrid working model. We work from the office Tuesdays and Fridays, to allow for closer collaboration and socializing, other days it's up to everyone where they feel most comfortable to work. We support hybrid work by supplying you with the right setup and tools. About Snowprint studios Snowprint Studios believes great games are created by teams of talented, kind and creative individuals in a friendly, supportive and inspiring environment - while maintaining a sustainable life-work balance. For more information on Snowprint Studios go to snowprintstudios.com and follow us on Facebook and Twitter. At Snowprint Studios, we embrace diversity both in the worlds we create and in our workplace. Join us in shaping the future of gaming! * Pocket Gamer Awards 2022 winner ‘mobile game of the year’ and ‘best strategy game’ **Pocket Gamer Awards 2024 winner 'best game we are still playing’ and finalist 'best developer'
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team, med möjlighet att tillsammans förbättras och utvecklas? Vi finns till för att underlätta våra kunders vardag med små som stora IT-relaterade problem. Är du engagerad i IT-frågor? Trivs du med att ha kontakt med kunder? Är du bra på att förklara hur teknik fungerar så att en vanlig användare förstår? Är du strukturerad och ambitiös och vill jobba på ett företag som lyfter sina medarbetare för att lyckas i sin roll? Då har vi jobbet för dig. Hos oss får du trevliga, vassa kollegor som gillar det vi gör och har kul på jobbet. Vi jobbar för att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi vill vara bäst i branschen på att ta hand om våra medarbetare, och det gör vi genom delaktighet, personligt ansvar, utveckling och en bra teamkänsla. Information om oss Nordlo bildades 2018, med fokus på rådgivning och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering för såväl nationella som internationella organisationer. Nordlo har idag drygt 1000 medarbetare på 46 orter i Sverige och Norge. Nordlo Växjö & Ljungby har idag 108 medarbetare som arbetar på våra kontor i Växjö och Ljungby. Vi söker nu en AV-tekniker med placering i Växjö. Dina arbetsuppgifter: I rollen som AV-tekniker är du involverad i projektering, montering, installation, dokumentation samt drift/underhåll och support av kundernas IT-miljö med inriktning och fokus på modern mötesteknik. Vi ser att du har ett stort intresse för AV (ljud och bild), att du är händig och van vid att bygga och montera samt även har ett öga för det estetiska. Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på uppdrag och kund. Hos många av våra kunder fungerar vi som deras externa IT-avdelning. Vi söker dig som vill vara med och stötta och vägleda kunderna i deras digitaliseringsresa med hjälp av våra IT-lösningar med inriktning mötesrum. Du kommer ingå i ett team för AV med tätt samarbete med tekniker och säljare, där arbetet innebär en teknisk och rådgivande roll till såväl teamet som till våra kunder. För att passa in i rollen som AV-tekniker ser vi gärna att du arbetat som AV-montör/tekniker i några år eller i en liknande roll. Du har en väl dokumenterad utbildning eller annan dokumenterad erfarenhet inom området. Du är driven, engagerad och gillar strukturerad problemlösning. Ett professionellt sätt och att du gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras dagliga arbete ser vi som en självklarhet. Vi ser att du är: Driven & självgående Teknikintresserad - gärna inom Ljud & Bild Lösningsorienterad Kommunikativ Kundfokuserad Van vid montering och installation För tjänsten förväntas du ha: Ägandeskap i leveransen från A-Ö Drivande inom produktsortiment och tekniken Kontakt med leverantörer Datorvana att jobba i en IT-miljö Trygghet att skapa dokumentationer över arbeten Meriterande att ha erfarenhet av någon/några av nedan produkter: Barco Clickshare, Creston, Evoko, Digital Signage-verktyg som Smartsign, Yealink, Bose, Logitech , diverse audioteknik och Microsoft Teams Rooms. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift B-körkort är ett krav. Meriterande att ha Lift-intyg (maskintyp 1A, 1B, 3A, 3B), El-behörighet. Stor vikt läggs på personliga egenskaper. Placeringsort: Växjö För mer information om tjänsten kontakta avdelningschef Rasmus Mossberg, 0470-779975 Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan senaste ansökningsdag. För alla som går vidare i processen och erbjuds en tjänst görs referenstagning och en bakgrundskontroll via Tofindout.
Webbredaktör till vårt intranät Har du förmåga att kommunicera vår interna verksamhet och skapa webbinnehåll som bygger stolthet, då är du den vi söker. Som intern webbredaktör hos oss är du en i kommunikationsteamet som utvecklar och driver vår interna kommunikation. Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem där ekologisk hållbarhet, konkurrenskraft och försörjningstrygghet går hand i hand. Målet är stabil och kostnadseffektiv energi med låg påverkan på hälsa, miljö och klimat. Som intern webbredaktör hos oss är du en viktig del i vårt kommunikationsarbete och det interna arbetet med att bygga kulturen i organisationen. Du arbetar med det redaktionella där innehåll och uppdatering av vårt intranät Knytpunkten är i fokus. Du är också en del av Kommunikationssekretariatets webbgrupp. Du arbetar med utveckling av webbstruktur och innehåll samt löpande uppdateringar av vår interna webb i team med vår internkommunikatör. Tillsammans binder ni ihop det interna med det externa och är med och bygger upp myndighetens interna kultur och stolthet. Just nu arbetar vi med att utveckla innehållet på vårt intranät och du kommer att ha en viktig roll i det arbetet. Visst arbete med vår externa webbplats kan förekomma. Dina arbetsuppgifter- redaktionella med innehåll och uppdatering av intranätet I rollen som webbredaktör kommer du att arbeta med kommunikationsinsatser av varierande komplexitet. Från uppdatering av befintliga sidor på intranätet, bygga struktur, korrekturläsning och bearbetning av underlag till informationstexter, bland annat. Du har ett helhetstänk kring text, bild och rörligt material och gillar att komponera informativt och kulturbyggande innehåll. Arbetsuppgifterna erbjuder en bredd inom webbområdet och du samarbetar löpande med övriga kommunikatörer på enheten samt kollegor inom myndigheten. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom exempelvis medie- och kommunikationsvetenskap eller annan eftergymnasial utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har aktuell arbetslivserfarenhet av en roll som webbredaktör med erfarenhet av redaktionellt innehållsarbete för webb och kunskap om hur du tar fram korrekt formaterat och tillgänglighetsanpassat webbinnehåll. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du kan sätta mottagaren i centrum och skriver klarspråk – vårdat, enkelt och begripligt. Rollen kräver att du är utåtriktad, kommunikativ samt gillar att hjälpa till och ge god service. Du har lätt för att samarbeta med andra och kan vara tydlig i din kommunikation gällande förväntningar och leveranser. Du är strukturerad och ordningsam. Det är också viktigt att du är proaktiv och kan prioritera och värdera vilken kvalitetsnivå som krävs i olika sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Erfarenheter som är meriterande • arbete i CMS-verktyg, Optimizely eller liknande • bildhantering och grafisk framställning • produktion och publicering av enklare rörligt material • anställning i offentlig verksamhet Vårt erbjudande Tjänsten är placerad i Eskilstuna, med goda pendlingsmöjligheter från flera orter i Mälardalsregionen inklusive Storstockholm. Vi arbetar aktivitetsbaserat i våra lokaler, och erbjuder flexibla arbetstider med goda möjligheter till distansarbete, för att ge våra medarbetare möjlighet till balans i livet. Vi har friskvårdsbidrag, två friskvårdstimmar varje vecka och ett gym på arbetsplatsen. Dessutom får du förmånliga villkor vid semester, ledighet på klämdagar, förmånscykel, föräldraledighet, tjänstepension och vid sjukdom. Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss Jobba på Energimyndigheten Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänster inom Energimyndigheten kan komma att placeras i säkerhetsklass, vilket innebär säkerhetsprövning och registerkontroll enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vid tillsvidareanställning kan det bli aktuellt med krigsplacering i myndigheten. Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast 2025-06-29. Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår webbplats – märk då din ansökan med diarienummer 2025-007403. Vi arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du oss på HR så får du hjälp att skicka in din ansökan. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska och de frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor? Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Maria Berlin, sektionschef för sektionen för metodutveckling, Kommunikationssekretariatet, [email protected] eller rekryteringskonsult från Poolia, [email protected] Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Martin Larsson, SACO-S telefon 016-544 24 64 och Petra Lindblom Haddad ST telefon 016-5420656.
Aquatech is a global leader in water purification systems technology for both industrial and infrastructure markets located in the United States and internationally. We support our clients with sustainable water purification systems and technologies that are solving the world's water scarcity challenges. Currently, Aquatech has an immediate need for a full-time, Site Safety Inspector to work on our Project in Boden, Sweden. The Site Safety Inspector will report to the Site Safety Manager and will perform the duties described in the job description below. Job Description: The primary duties will be the oversight of various subcontractors engaged in mechanical and electrical work. The Site Project Safety Inspector will monitor, review, and observe the various construction activities to verify compliance with applicable Project specification requirements and to ensure that work is done in accordance with applicable Federal, State, and local safety requirements. The Site Safety Inspector will interface with the client, Aquatech corporate personnel, and the various subcontractors. The Site Safety Inspector should have experience in leading site safety meetings, providing safety training to craft personnel, and organizing site safety committee meetings. The Site Safety Inspector will lead the investigation and determine suitable corrective actions related to safety accidents or incidents. The Site Safety Inspector will be responsible for reporting on any deviations to Project safety requirements, observing any rework, and closing out any discrepancies noted. The Site Safety Inspector will immediately identify any conditions that may warrant a "HOLD" on further work from a safety standpoint to the Site Project Manager. The SSI will provide a daily inspection report that includes general observations, any conditions that may require corrective actions, or any other information required to effectively communicate with the Project Team. The Site Safety Inspector should be familiar with: Safety Committee (SAFCOM) Lock-out and Tag-out Incident Investigation and Reporting Aerial Work Platforms (AWPs) Job Hazard Analysis Powered Industrial Trucks Confined Spaces Electrical Safety First Aid and CPR Emergency Action Plan Hand and Power Tools Fire Protection Personal Protective Equipment Hazard Communication Fall Protection Compressed Gases Welding, Cutting, & Hotwork Respiratory Protection Program Skill Requirements: Highly organized and able to keep accurate record keeping. Ability to use a computer in the field. Essential Functions: To perform this job successfully, an individual must be able to perform each essential duty satisfactorily. The requirements listed above and below are representative of the knowledge, skill, and/or ability required. Reasonable accommodations may be made to enable individuals with disabilities to perform essential functions. Physical Job Demands: Lifting/carrying/moving 50 kg, may need to climb ladders, enter confined spaces, and work at heights. The SSM will need to wear Personal Protective Equipment (PPE) while on site. Involves sitting at a desk for extended periods. Needs a high degree of concentration in a busy area. Work may involve exposure to inclement weather. Minimum Qualifications: Must have CSP, HSE or relevant industry certifications. Strong familiarity with applicable Swedish national and local safety rules and regulations. Must have five (5) years' experience in Safety within a construction-type of setting. The Site Safety Inspector must be able to work at the construction site full time.
ZARA Commercial Stockholm Our commercials maximizing sales through effective analysis and are responsible for the image of the section. Have an excessive interest for design and details. About us Zara offers the latest fashion trends for women, men and children. An international brand with stores in the main cities of the world and online. Our business model is centred in our customers, constantly adapting to their needs. We love what we do. Teamwork, passion, curiosity, diversity, sustainability, creativity and humility are our daily motivation. Does it sound like you? Maybe you are a Zara person. How we imagine you You are passionate, curious, motivated and dynamic, with something different to contribute. You are detail-oriented, creative and proactive and are looking for a challenging yet rewarding career in fashion. You are able to multitask between your key responsibilities. You love fashion and celebrate self-expression. You have excellent analysis, prioritization and organizational skills. At Inditex you will find more than a job. What we expect from you As a Commercial, you are responsible for the image and layout of your store, making sure the latest trends and best sellers are represented according to the company specifications, balancing between commerciality and image. Some of your main responsibilities will be: Monitoring daily product replenishment and maintaining a high level of image standards Analyzing sales rankings to promote the correct merchandise Competitor analysis and product feedback Motivate, encourage, develop and inspire your team What we offer Our internal talent is our greatest asset and we are proud of offering internal promotion programs where you will find opportunities to grow, e-learning and training programs - we never stop learning! You will be rewarded with a competitive compensation package and you will also receive 25% discount to buy the latest trends in any of our Inditex brands available in your market. We are committed to ensure that our recruitment processes are barrier free and as inclusive as possible to everyone. This includes making adjustments for people with disability or long-term conditions. If you are interested in this position and believe that you match the required profile, please apply via InTalent no later than 03.07.25.
Environment Artists create the physical space where the players experience the game. The role is extremely versatile and a wide range of techniques and experiences are required. Due to the versatile and cross-disciplinary nature, they need to work extremely close with other crafts and have great communication and collaboration skills. At Embark we are constantly evolving our tools and workflows with the ambition of eliminating tedious and manual input. This in turn means the role of an Environment Artist constantly changes, with the Artist having to adapt to new tools, workflows, and mindset, as many traditional tasks move towards proceduralism and automation. As an Environment Artist at Embark we value multiple years of previous experience within game development, with a deep understanding of modelling, texturing, shaders, lighting and photogrammetry. Knowledge and interest within traditional arts, architecture, colour theory, geography, geology, and other relevant fields is also highly valued. Example of responsibilities Props placement, terrain sculpting, and creation of natural biome content 3D modelling, texturing and shader work Create moodboard and collect reference material to reach the direction presented by directors Work with photogrammetry and attend photogrammetry reference trips Play the game, participate in playtests and provide feedback Create plans for content production and workflows Work with and review content from relevant external partners We would love if you have Excellent visual skillset and deep artistic understanding and knowledge Minimum 5-7 years of relevant professional experience within the game industry A portfolio that showcases realistic game art Great understanding of the technical aspects of the game, memory and performance Follow directions and deliver to quality from a visual, gameplay and technical perspective Great communication and collaboration skills Great understanding of the the gameplay experience of the game Ability to deliver according to agreed time and budget constraints Estimate tasks and time, update plans, and deliver content to quality according to directions Be a role model, culture carrier and spokesperson for Embark For this role we are only considering candidates already residing in Sweden. At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)!
We are now hiring a Software Engineering Auditor/Program Manager How you’ll make an impact Conduct comprehensive audits of engineering processes related to software development including findings, issues, and recommendations. Evaluate code quality, compliance with design methodologies, and the efficiency of tools and processes. Drive and implement best practices in software engineering governance. Identify areas for improvement and provide actionable recommendations. Collaborate with engineering teams to ensure the implementation and monitoring of audit recommendations. Develop and deliver training and workshops to promote best practices. Lead initiatives to enhance process quality, reduce costs, and increase efficiency. Your Background Bachelor's degree in Computer Science, Software Engineering, or a related field. Expertise in methodologies and tools specific to software engineering, such as code quality assessment and compliance with design methodologies. Proficiency in IEEE15288/IEEE12207 and other relevant software engineering standards. Excellent analytical, problem-solving, and communication skills. Ability to work collaboratively with cross-functional teams. Proven experience in software engineering auditing and governance. Recognized expert in the field with a track record of driving and implementing best practices. More about us We pride ourselves on offering a holistic range of competitive benefits to support your financial, physical and mental wellbeing and personal development. We want you to truly thrive with us, in work and out. We can provide more information during the recruitment process. Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Last day to apply is 2025-07-03. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today. Recruiting Manager Jonny Eriksson, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Bo Westman, +46 107-38 38 04; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Partner Agata Koper, [email protected]
The opportunity As a Senior BIM Specialist, you will assess architectural, structural, and mechanical design models. You will check the quality and accuracy of the models, extract quantities, identify and resolve clashes, analyze costs, and develop documentation and representations. You will also be required to construct and maintain 3D/4D/5D/6D Building Information Models on occasion. This is a global position, and therefore you will have the opportunity to work with colleagues, clients, suppliers, and subcontractors from all over the world. BIM is still a developing matter, and it is critical to maintain an instructional approach to ensure that everyone is on the same page. This is where your seniority comes in handy; you can educate individuals about BIM while also assisting in the onboarding of new staff. How you'll make an impact Lead project BIM and Model Coordination meetings: spatial coordination of disciplines, gathering all discipline BIM models including civil and performing coordination tasks. Conduct 3D BIM design reviews, clash-detection and conflict resolution. Manage and assist in the coordination efforts of all parties involved in the project including owners, architects/engineers, consultants, sub-contractors Derive BIM modeling requirements and guidelines from contract requirements and for BIM use throughout the lifecycle. Support project team by managing and creating content library files and templates, creating and enforcing standards and evaluating project models. Act as the main point of contact for BIM technology and any related issues between the construction managers, subcontractors, owners, design team, and others as required. Aid in the preparation and revisions of project budgets, estimates, and construction schedules . Liaison with clients and other consultants regarding BIM standards/processes, and document project BIM standards/processes for distribution to the project team. Your background Minimum of a Bachelor’s Degree within a related field. 2-5 years of experience from BIM, Model and Data coordination and a thorough understanding of BIM processes and global BIM standards. Minimum 2-5 years of experience in 3D Modeling in the relevant tools and preferably a minimum of 2-5 years of experience from Revit Architecture, Revit MEP, Autocad and Autocad MEP and Navisworks. Good knowledge of BIM related platforms such as BIM360/Autodesk Construction Cloud. Fluency in English and strong analytical skills, excellent writing, and communication skills with experience of C-level business discussions as well as ability to lead large scale coordination meetings. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us We want to hear from you if you are passionate about BIM and the energy sector and are searching for a challenging and rewarding career! You can work from either Ludvika or Västerås in Sweden, and we also provide flexible work-from-home possibilities. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Rohit Dahiya, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. All other questions should be directed to Talent Partner Nicole Bergman, [email protected]. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85.
Hos oss trivs du som vill göra skillnad på en övergripande nivå! Som biblioteksutvecklare arbetar du med de fokusområden som finns i Regionala biblioteksplanen för 2025-2028 och som handlar om språk- och läsfrämjande, digital delaktighet, tillgänglighet och samverkan. Ditt jobb kommer handla om att driva utvecklingsprojekt och processer som stödjer folkbibliotekens verksamhet. Vi söker dig som är bra på att anpassa dig och kan byta fokus när det behövs – uppdragen kan förändras beroende på politiska beslut och folkbibliotekens behov. Du kommer att samarbeta med bibliotekspersonal och kollegor för att arbeta mot gemensamma mål med invånaren i fokus. Det kan innebära att dokumentera arbetet samt hålla presentationer om det arbete som gjorts. Omvärldsbevakning är en del av jobbet för spridning till folkbibliotekspersonal och kollegor. Tjänsten är ett vikariat under sex månader då en av våra medarbetare är tjänstledig för studier, tjänsten tillsätts under förutsättningen att studieledigheten påbörjas. Vikariatet kan också komma att förlängas. Om dig Du har examen från relevant högskoleutbildning och god kännedom om folkbiblioteksverksamhet samt god digital kompetens. Du är van vid att starta och driva projekt och processer tillsammans med andra och är bekväm med att hålla presentationer inför grupp. Du är kvalitetsmedveten, resultatinriktad och gillar att hitta lösningar på problem. Det är också viktigt att du trivs med att samarbeta och är öppen för andras idéer för att nå bra resultat. Din framtida arbetsplats Du kommer ingå i en basenhet med tre kollegor och en chef. Basenheten är en del i den regionala utvecklingsförvaltningen med möjlighet att samverka och arbeta i en stimulerande miljö med invånaren i fokus. Biblioteksutveckling är inne i en förnyelseprocess där vi vill arbeta i team. Det innebär stora möjligheter att jobba tillsammans eller enskilt beroende på uppdraget och det gör att du har kollegor att samverka med i delar av dina uppdrag. Vi har ett öppet kontorslandskap och finns i regionhuset i centrala Kalmar. Tjänsten innebär resor både inom länet och till andra delar av landet. I förvaltningsområdet bildning ingår fem basenheter, biblioteksutveckling och de fyra folkhögskolorna: Gamleby folkhögskola, Högalids folkhögskola, Vimmerby folkhögskola och Ölands folkhögskola. Folkhögskolorna erbjuder ett brett utbud av utbildningar som bidrar till att höja bildnings- och utbildningsnivån i länet. Biblioteksutveckling initierar, leder och samordnar länets gemensamma utvecklingsarbete inom biblioteksområdet. Vi är en del av den regionala utvecklingsförvaltningen som tillsammans arbetar för tillväxt- och utvecklingsfrågor i Kalmar län. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Är du en utbildad bibliotekarie som finner glädje i att inspirera läslust hos elever? Ser du dig själv som en kreativ och pedagogisk person? Varmt välkommen att söka tjänsten som skolbibliotekarie på Brogymnasiet! Brogymnasiet är centralt belägen i Kristinehamn och har närhet till både tåg- och busstation. Här läser omkring 600 elever både högskoleförberedande program samt yrkesprogram. Vårt mål är att skolans elever ska få ett gott och personligt bemötande samt nå bästa möjliga resultat. Skolans utvecklingsarbete för att stärka elevernas måluppfyllelse har gett ett bra resultat. Våra metoder för goda resultat är bland annat formativ undervisning och bedömning (BFL), kollegialt lärande samt tidiga insatser om behov uppstår. Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Vår stad bjuder på en vacker och tillgänglig skärgårdsmiljö, en idyllisk stadskärna och möjlighet till ett aktivt och varierande fritidsliv för både barn och vuxna. ARBETSUPPGIFTER Som skolbibliotekarie ansvarar du för det dagliga arbetet i skolbiblioteket, inklusive: • utlåning och återlämning av material • underhåll och uppdatering av bok- och mediebestånd • planering och genomförande av aktiviteter som främjar läsning och informationskompetens • stötta elever och lärare i informationssökning och källkritik • samarbeta med skolledning och pedagoger för att integrera skolbiblioteket i undervisningen. KVALIFIKATIONER Vi vill att du som söker den här tjänsten har en examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan relevant högskoleutbildning som vi bedömer som lämplig. Vidare har du goda kunskaper i litteratur och informationssökning, GDPR och integritet vid hantering av användardata. Då tjänsten innehåller skriftliga och en stor del muntliga arbetsuppgifter behöver du ha goda kunskaper i tal och skrift på svenska. Vi ser det som meriterande om du har: • tidigare erfarenhet av arbete på bibliotek, gärna i en skolmiljö • kunskap om ungdomslitteratur • kompetens inom digitala verktyg och källkritik • förståelse för skolans läroplan och hur biblioteket kan stötta elevernas lärande. • B-körkort. Som person har du en god förmåga att bygga relationer med elever och kollegor. Du har även en god pedagogisk förmåga där du har förståelse för hur elever tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Med kreativitet och initiativförmåga skapar du en inspirerande biblioteksverksamhet. Du har kännedom om olika lässtrategier och metoder för att inspirera läslust hos våra elever och du är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Samarbete är viktigt för dig och du bidrar till ett positivt arbetsklimat där alla känner sig delaktiga. Vidare är du noggrann och det finns en struktur som underlättar för dig i arbetet. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer