SVT Nyheter Västernorrland söker redaktör
Sveriges Television AB
Journalister m.fl.

Vad vi erbjuder dig: Nu söker vi en driven redaktör till SVT Nyheter Västernorrlands redaktion i Sundsvall! Du blir en del av ett engagerat team som tillsammans driver vår digitaliseringsresa framåt. Genom smart och relevant journalistik ska vi beröra invånarna i Västernorrlands län och vara intressanta för hela Sverige. Vårt berättande är huvudsakligen rörlig bild och vi gör det primärt för vår onlineplattform men också i våra TV-sändningar. SVT Nyheter är en av Sveriges största digitala nyhetstjänster och lokala nyheter är en betydande del av denna. Här finns goda möjligheter att göra journalistik som får stort genomslag och att utveckla sitt ledarskap. Vi satsar på egna nyheter och granskningar, på berättelserna som berör och engagerar, på konstruktiva nyheter och på att vara snabbt på plats vid nyhetshändelser. Vi jobbar mot högt satta mål för att utvecklas och bli ett självklart val för den digitala nyhetspubliken. Vem vi tror att du är:Du är en modig och energifylld publicist med gott omdöme som gillar högt tempo. Du har ett publicistiskt driv, digital kompetens och stor förmåga till samarbete. Du har vana av att leda och coacha inom både granskande journalistik och snabba nyheter. Du vill utveckla nyhetsberättandet i videoform för att skapa genomslag, och jobba med publiken online i fokus. Vi tror att du motiveras av att utveckla reportrar och att få hela redaktionen att jobba som ett team. Du är engagerad, kommunikativ och inkluderande i ditt ledarskap med hjärtat i lokaljournalistiken. Du behöver ha: - Journalistisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande. - Tidigare erfarenhet av arbetsledning av digitala redaktioner. - Erfarenhet av att arbetsleda granskningar och agendasättande journalistik. - En gedigen förståelse för journalistiska spelregler och ramar. Meriterande: - Erfarenhet av att leda i förändring - Kunskap om och nätverk i målgruppen 20 - 40 år - Erfarenhet av att arbeta med nyhetsvideo som publiceringsform - Körkort Vad den här tjänsten innebär:Du blir en viktig del av redaktionen i Västernorrland som har kontor i Sundsvall och Örnsköldsvik med totalt 17 tillsvidareanställda medarbetare och några vikarier. Som redaktör ingår du i redaktionsledningen och jobbar med den redaktionella och journalistiska utvecklingen, både lokalt och i den större riksnyhetsorganisationen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på huvudredaktionen i Sundsvall och tillträde enligt överenskommelse. Hur du ansöker: Vi håller det enkelt! Ingen trasslig process med personligt brev – istället får du svara på några frågor och bifoga ditt CV. Det gör vi för att säkerställa att rekryteringen blir kompetensbaserad och effektiv och att vi får samma viktiga information av alla kandidater. Klicka på "Ansök" för att komma igång. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2025-08-10. Annat som är bra att veta: Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta redaktionschef Kristin Hånell [email protected]. Fackliga frågor besvaras av Rebecka Mårtensson [email protected] (SJF). Samtliga nås via växeln 08-784 00 00. Varmt välkommen med din ansökan! Vi jobbar för hela bilden Från nära till jordens alla hörn. Från förtvivlan till hopp. Från allvar till humor. Vi engagerar, berör och berikar – och gör skillnad på riktigt. Vi drivs av att veta mer och av att komma närmare. Därför går vi på djupet, iakttar, lyssnar nyfiket och låter varje berättelse växa fram. För vi har ett viktigt uppdrag: att skapa ett innehåll som engagerar alla i Sverige. Allt finns innanför våra väggar, från idé och produktion till distribution. Vi vill vara det kreativa navet som driver branschen framåt och när vi behöver samarbetar vi med de allra bästa. Alla roller är lika viktiga och alla är specialister på sin länk i kedjan som granskar, ljussätter, filmar, iscensätter, roar, formaterar, informerar och inspirerar. Vi behöver ständigt locka till oss talanger som ger oss nya perspektiv. Vill du bli en del av berättelsen? Vår ambition är att granska och skildra de frågor som är viktiga för dig. SVT verkar i allmänhetens tjänst och drivs självständigt i förhållande till politiska, kommersiella och andra intressen i samhället.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Webbdesigner, WordPress, SEO, grafisk form & sociala medier
Guwijo Invest AB
Designer inom spel och digitala medier

Är du en kreativ, teknisk, mångsidig och driven webbdesigner som behärskar både WordPress, SEO, grafisk form och sociala medier? Vi söker nu en nyckelperson till vårt digitala team – en person som kan ta ansvar för att bygga snygga, användarvänliga och SEO-optimerade hemsidor i WordPress samt i vårt egenutvecklade webbaserade hemsidesystem. Du kommer även att arbeta med våra unika, lokalt SEO-optimerade landningssidor och skapa engagerande innehåll för sociala medier samt visuellt material till kampanjer. Du brinner för design, förstår kraften i digital synlighet och vill jobba i ett bolag där du blir en viktig del av teamet. Vår vision är att växa tillsammans med teknikskiftet och använda AI som en naturlig del av vårt framtida erbjudande. Om rollen I rollen som webbdesigner hos oss kommer du att jobba med: WordPress: Design och uppbyggnad av hemsidor – både från mallar och helt skräddarsydda lösningar. Webbaserade hemsidor: Skapa och anpassa hemsidor i vårt egenutvecklade system. SEO: Struktur, innehåll och teknik – med fokus på lokal synlighet på Google. SEO-landningssidor: Designa och optimera landningssidor för toppositioner. Grafisk form: Skapa banners, annonser, logotyper och annat grafiskt material för webb och kampanjer. Sociala medier: Publicera och annonsera på Meta (Facebook/Instagram), skapa innehåll och följa upp resultat. Här får du vara med och bygga upp ett nytt affärsområde tillsammans med oss. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med sälj- och teknikteamen, där din input värdesätts och påverkar företagets utveckling. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att bygga hemsidor i WordPress Har god känsla för design, typografi och färg Förstår grunderna i SEO och hur man bygger hemsidor som syns Är van att arbeta i Canva, Adobe, Figma eller liknande verktyg Har erfarenhet av sociala medier och kan skapa engagerande innehåll Är noggrann, kreativ och självgående Är nyfiken på AI och ny teknik Trivs i team och gillar att bidra med idéer Extra plus om du också har: Grundläggande kunskaper i HTML/CSS Erfarenhet av Meta Business Manager Intresse för foto, video eller AI-verktyg inom content creation Vi erbjuder: En kreativ och varierad roll i ett växande bolag Möjlighet att påverka och utvecklas tillsammans med företaget Flexibelt arbetssätt – både självständigt och i team Fast lön + rörlig del (provision/bonus) En arbetsmiljö med högt tempo, stort hjärta och tydlig vision Om oss Torggruppen AB är ett stabilt och tryggt bolag som funnits sedan 2005. Vi har en stor och lojal kundbas med flera tusen företag runtom i Sverige som använder våra tjänster för att synas digitalt och lokalt. Vi utvecklar digitala marknadsföringstjänster – från SEO-optimerade hemsidor och landningssidor till annonseringslösningar i sociala medier. Vi driver dessutom över 170 lokala köp- och säljmarknader runtom i landet. Guwijo Invest AB är investmentbolaget bakom Torggruppen. Vi är tre aktiva delägare med lång erfarenhet inom försäljning, teknik och affärsutveckling – med ett stort engagemang för att bygga värdeskapande och framtidssäkra bolag. Läs mer: www.guwijo.se / www.torggruppen.se Ansökan Skicka ditt CV och gärna några exempel på tidigare projekt till [email protected] Märk mejlet med: “Webbdesigner + SEO” Vi intervjuar löpande och rekryterar så snart vi hittat rätt person. Har du frågor? Hör gärna av dig!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Bibliotekarie med inriktning barn och unga
Västerviks kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Västerviks bibliotek Dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta med målgrupp Barn, ung och familj och därmed vara med och utveckla mediebestånd, läsfrämjande och kreativa verksamheter för barn och unga. Det kan också vara aktuellt att arbeta med verksamhet i Labbet - Västerviks biblioteks skaparverkstad. För att trivas med arbetet måste du tycka om att arbeta med barn och unga, vilja möta, vägleda och ge service till bibliotekets användare. I tjänsten ingår också arbete med allmänna biblioteksuppgifter och bemanning på bibliotekets enheter, inklusive kvälls- och helgtjänstgöring. Din kompetens Du har akademisk examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av biblioteksarbete. Erfarenhet av arbete med barn och unga och kreativt läsfrämjande är också något som vi ser som meriterande. Det är viktigt att du har goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. Om du har ytterligare språkkompetens utöver svenska och engelska så ser vi det som meriterande. Du arbetar lika gärna individuellt som i grupp och är bra på att skapa kontakter. Service och ett gott bemötande är en självklarhet för dig. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du tar initiativ, kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor samt har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken. Du har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbetet på ett effektivt sätt. Du förstår vikten av att kommunicera på ett tydligt sätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom personlig mognad, ett pedagogiskt förhållningssätt, kreativitet, flexibilitet samt god samarbetsförmåga. Övrigt För den här tjänsten behöver du också ha B-körkort och vara en aktiv förare. Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss) Vi håller intervjuer löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

25 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Ankomst/tull- och produktionssupport|Axess|Malmö
Lernia Bemanning AB
Inspicienter och scriptor m.fl.

Är du en effektiv och lösningsorienterad person som trivs i ett högt tempo? Vill du ha ett varierat arbete där du får ta ansvar för både administration och stöd till produktion? Nu söker vi dig som vill ta dig an en viktig roll på Axess Logistics via oss på Lernia Bemanning. Vad innebär rollen? I denna roll är du ansvarig för två centrala områden: ankomst och tullhantering samt produktionssupport inom vår produktionslina PDI (Pre Delivery Inspection). Som ansvarig för ankomst och tull ser du till att alla inkommande bilar registreras korrekt och i tid i våra system. Du tar emot dokumentation från rederier, kontrollerar uppgifterna noggrant och säkerställer att allt är i ordning för att fordonen snabbt ska kunna gå vidare i processen. Samtidigt är du en aktiv del av produktionssupporten och fungerar som ett administrativt stöd för dina kollegor i PDI. Du arbetar nära produktionen för att bidra till att våra flöden fungerar smidigt och effektivt. Då dokumentation från rederier ibland anländer under helg kan kortare arbetsinsatser förekomma på helgen (ca 30–60 minuter hemifrån). Detta är nödvändigt för att säkerställa att bilarna är upplagda i systemet innan måndag. Självklart kompenseras detta enligt överenskommelse med närmsta chef. Exempel på arbetsuppgifter: • Ta emot och kontrollera ankomstdokumentation från rederier • Lägga upp inkommande bilar i våra system och säkerställa korrekta tulluppgifter • Ha löpande dialog med interna avdelningar och externa aktörer för att säkra flödet • Stötta produktionen i det dagliga arbetet administrativt. • Bidra till att förbättra rutiner och arbetssätt inom dina ansvarsområden Tjänsten är på heltid, med start omgående och placering är i Malmö. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, 07.30-16.00. Vem söker vi? För att trivas i den här rollen behöver du uppskatta variation och tempo. Ena stunden arbetar du med noggrann dokumentation, nästa är du ett stöd i produktionen – det kräver att du är ansvarstagande, har struktur och skärpa, men också energi och flexibilitet. Du gillar att få saker gjorda, är lösningsorienterad och ser gärna förbättringsmöjligheter i vardagen. Du arbetar effektivt, tar ansvar för dina uppgifter och är trygg i att kommunicera både internt och externt. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av administration, tullhantering eller produktionsnära arbete • God struktur och förmåga att hantera flera uppgifter parallellt • Systemvana, gärna från affärssystem – meriterande med erfarenhet av D365 • Erfarenhet från fordons- eller logistikbranschen är ett plus • Ett lösningsorienterat och självgående arbetssätt Om Axess Logistics Du blir en del av Axess supportteam, ett engagerat team där alla jobbar mot gemensamma mål med ansvarskänsla och tydlig kommunikation. Axess Logistics är en ledande aktör inom fordonslogistik och arbetar med marknadens största generalagenter. Hos oss får du möjlighet att växa i en roll där du både påverkar och utvecklas – varje dag. Som en av oss på Lernia Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Konsultchef Susanne Moe, mobil: 0722 541154. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Bebyggelseantikvarie
Länsstyrelsen i Hallands län
Museiintendenter m.fl.

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland. Tjänsten är placerad på Samhällsbyggnadsenheten där 23 personer arbetar med huvudsakligen frågor som rör bostäder, klimat, energi, kulturmiljö, infrastruktur, GIS och samhällsplaneringsfrågor. Av dessa arbetar 8 personer med kulturmiljöfrågor. Arbetet på enheten bedrivs i nära samverkan med länets kommuner, statliga myndigheter, företag, organisationer och medborgare. Hela enhetens arbete bedrivs utifrån lagstiftning och särskilda regeringsuppdrag. Arbetsuppgifter Länsstyrelsen har ansvar för det statliga kulturmiljöarbetet i länet. Arbetet utgår från kulturmiljölagen, de nationella målen för kulturmiljöarbetet och de nationella miljömålen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som bebyggelseantikvarie kommer att vara handläggning av bidragsärenden samt ärenden som berör kyrkliga kulturminnen och byggnadsminnen. Delar av tjänsten innebär arbete i olika projekt inom kulturmiljöområdet. Du kommer att samarbeta med andra verksamheter inom Länsstyrelsen. I din vardag kommer du att ha kontakter med myndigheter, kommuner, företag och enskilda. I arbetet ingår även att, på ett pedagogiskt sätt, kunna förklara och motivera det statliga kulturmiljöarbetet med utgångspunkt i bland annat gällande lagstiftning och de nationella målen för kulturmiljö och miljömålsarbetet. Även andra arbetsuppgifter inom arbetsgivarens verksamhetsområde kan förekomma. Kvalifikationer Du ska ha akademisk examen inom bebyggelseantikvariskt område eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har goda kunskaper i Kulturmiljölagen och relevanta delar av Miljöbalken och Plan- och bygglagen. Du ska ha dokumenterad arbetslivserfarenhet av arbete inom kulturmiljösektorn. God datorvana liksom körkort B är ett krav.   Det är meriterande om du har arbetat med ärendehandläggning på länsstyrelse, kommun eller annan statlig myndighet. Du bör ha goda kunskaper i GIS. Du ska vara ordningsam och strukturerad, flexibel, ha god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.  Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Vi kan erbjuda: - En spännande arbetsplats med bred kompetens - En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag - Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter - Friskvård med friskvårdstimme Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem. Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Länsstyrelsen tillämpar sex månaders provanställning för denna anställning. Tjänsten kan komma att bli placerad i säkerhetsklass och i det fall genomför vi en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen innan tjänsten tillträdes. Tjänsten kan komma att ingå i Länsstyrelsens krislednings- och krigsorganisation. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd.

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Skribent
Taysta AB
Journalister m.fl.

Vi söker efter passionerade skribenter som älskar mat och dryck! Taysta arrangerar mat och dryckesprovningar på bl.a restauranger, hotell och företagslokaler runt om i landet. På hemsidan Taysta.se hittar du spännande artiklar om mat och dryck. Som person är du en glädjespridare som sätter kunden i fokus och som gillar att ta eget initiativ. Du har även erfarenhet nog för att ta ansvar för hela kedjan av att skapa intressanta artiklar. Flexibilitet och anpassningsbarhet en stor dygd. Som skribent bär du ansvar för redigering utav mat- och dryckesexperters texter, skriva nya artiklar, redigering utav bilder samt sätta samman fulländade texter. Vi söker dig som är redo att vara med och utveckla spännande texer. I gengäld erbjuder vi dig stora utvecklingsmöjligheter i en innovativ miljö. I ett växande företag erbjuds en lärorik vardag med stimulerande möjligheter till personliga framsteg och lärdom kring ämnet dryck. Vi kommer garanterat att utmana dig! Krav: Ansökande måste tala flytande svenska och minst inneha en journalistutbildning eller liknande examina. Märk din ansökan med ämnet: Skribent Uppsala. Ansökan tas endast emot via vår portal här nedan. Ansökningar som inte inkluderar CV med personligt brev och bild tas ej emot.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Lärare i dans och/eller språk (engelska/tyska) till Fryshusets grundskola
STIFTELSEN FRYSHUSET
Koreografer och dansare

Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Vi skapar gemenskaper där unga syns, hörs och räknas. På denna grund bedriver vi ett 60-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige. Vi är ca 730 anställda och arbetar inom områdena; skola, ungdomskultur, arbete & entreprenörskap samt föredöme & framtidstro. Fryshusets verksamheter sträcker sig från kultur och nöjen till projekt som direkt adresserar vår tids svåraste sociala problem. Vi tror att alla kan lyckas och är värda en chans till. Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende. Fryshuset grundskola Hammarby Sjöstad startade 2010 och har idag 330 elever i åk 7-9. Vi är en idébaserad friskola vilket innebär att hela skolpengen används till skolverksamheten. Vi söker en danslärare, gärna i kombination med undervisning i engelska och/eller tyska. Tjänsten omfattar 40-60% beroende på språkkombination. Som danslärare undervisar du i skolans profilämne dans, med inriktning street och hiphop.  Den vi söker För att trivas och kunna bidra med din kompetens i vår organisation känner du igen dig i följande beskrivning. Du är trygg och stabil, lyssnar in och skapar trivsel i de sammanhang du är en del av. Du får energi av att vara med unga och du har god kommunikativ förmåga. Du har förmågan att skapa en undervisning där eleven upplever sig kompetent, att de har en självklar tillhörighet i och att de bidrar till gemenskapen oavsett sina egna utmaningar. Du är liksom vi övertygad om att uppmuntran, förtroende, ansvar och kunskap, bygger självkänsla och lyfter fram människans inre kraft. I vår organisation behöver din profession vara prestigelös med förmågan att växla mellan det specifika och det generella, mellan detalj och helhet. Du behöver trivas i en dynamisk organisation som har elevens bästa i fokus. Frihet under ansvar är något du tycker om och du kan konsten att strukturera och organisera ditt arbete. Att arbeta i team och utveckla ditt eget ledarskap är en självklarhet för dig. Som professionell danslärare vet hur du ska leda elever mot gemensamma mål. Det relationella ledarskapet är naturligt för dig och du trivs med att undervisa och skapa event där eleverna får visa sin dansglädje. Det är meriterande om du har yrkesutbildning inom dans. Dansundervisningen är sex timmar per vecka, två timmar per årskurs. Undervisningen i dans är förlagt tisdagar, onsdagar och torsdagar.  Som språklärare inom tyska och/eller engelska så är det ett krav med erfarenhet av undervisning inom språket du söker för. Anställning Detta är en visstidsanställning på ett år under läsåret 25/26, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på deltid 40-60% beroende på om du kombinerar rollen som dans- och språklärare. Sista ansökningsdag är 31 augusti men intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.  Vi omfattas av kollektivavtal (skolavtalet) via Fremia. Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Skrivtolk
REGION UPPSALA
Översättare, tolkar och lingvister m.fl.

Tolkcentralen Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Välkommen till oss på Tolkcentralen! Vi söker dig som är Skriv-/TSS-tolk, gärna med några års erfarenhet, som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. I vårt arbetslag har vi en positiv attityd och hög arbetsmoral, vi tycker om att utveckla oss själva och driva verksamheten framåt och vi ser fram emot att välkomna nya kollegor. Region Uppsala och Nära vård och hälsa satsar på trygga anställningar och bra förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Ditt uppdrag Dina arbetsuppgifter innebär att självständigt utföra tolkuppdrag genom förberedelse, tolkning samt efterarbete. Du medverkar också i verksamhetens utveckling genom att aktivt delta i förbättrings- och kvalitetsarbete. En naturlig utgångspunkt, både individuell och gemensam, är att utvärdering och reflektion utgår ifrån den etiska värdegrunden och ledorden inom Region Uppsala. Tolkservicen bygger på hög tillgänglighet och bred kompetens. Din kompetens Du som söker ska ha av TÖI eller Myndigheten för yrkeshögskolan godkänd skrivtolkutbildning. Vi söker i första hand någon som har arbetat några år som skrivtolk. Vidare har du god teknisk kunskap när det gäller skrivtolkutrustning och program. Färdighet i TSS samt trippelkompetens (teckenspråk-, dövblind-, skrivtolk) är meriterande och likaså färdighet i skrivtolkning från/till engelska. Vi vill att du har god självinsikt och en mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Din förmåga till kommunikation bygger på ett resonerande arbetssätt, både före och efter uppdrag. Du ska ha en hög språklig nivå och förmåga till nivåanpassning samt kunna ställa om till nya förutsättningar då schemat ofta kan behöva läggas om med kort varsel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är önskvärt. Vår verksamhet Tolkcentralen tillhör förvaltningen Nära vård och hälsa i Region Uppsala och erbjuder tolkservice till personer som är döva, personer med dövblindhet och hörselskadade. Vi ger tolkning i olika vardagssituationer, till exempel vid sjukvårdsbesök, arbetsplatsträffar, myndighetskontakter, familjeangelägenheter och fritidsaktiviteter. Vi erbjuder också tolkning på kvällar och helger. Vi erbjuder även Taltjänst till personer som har skador eller svårigheter som rör talet, rösten eller språket. På Tolkcentralen arbetar 15 personer; samordnare, enhetschef, teckenspråkstolkar, skriv-/TSS-tolkar och taltjänsttolk. Det är en kreativ verksamhet med många utvecklingsidéer och krav på stor ansvarskänsla. Tolkcentralens uppdrag är att göra det möjligt för döva, personer med dövblindhet och hörselskadade att kommunicera enligt vårt uppdrag som står beskrivet i HSL. Som Skriv-/TSS-tolk har du arbetstid enligt en arbetstidsmodell som innebär visst arbete på kvällar, helger och röda dagar. Som anställd på Nära vård och hälsa har du möjlighet att få friskvårdsbidrag. Vill du veta mer? För mer information är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef Therese Lindström på telefon: 018-617 17 94. Fackliga företrädare nås via växeln 018- 611 00 00 Vill du jobba med oss? Vi ser fram emot din ansökan via länken nedan. Bifoga CV, kopia på ditt utbildningsbevis och andra relevanta bilagor som styrker din kunskap och erfarenhet. Intervjuer sker fortlöpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Teatertekniker, vikariat
Luleå Tekniska Universitet
Ljus-, ljud- och scentekniker

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt närmare 2,1 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 900 anställda och har 18 700 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Om tjänsten Vi söker en engagerad och kunnig person som kan vikariera som teatertekniker vid Teaterhögskolan på Luleå tekniska universitet. Vikariatet erbjuder en unik möjlighet att arbeta nära skådespelarstudenter och bidra till deras utbildning och utveckling. Arbetsuppgifter Som tekniker på teaterhögskolan kommer du att arbeta med många olika arbetsuppgifter och nedan listar vi några utav dem. • Ansvara för scenljus och ljud under skådespelarstudenternas föreställningar • Assistera med ljus och ljud under repetitioner • Filma och redigera studenternas redovisningar • Översyn och underhåll av teknisk utrustning • Ansvara för verkstad och förvaring • Daglig service och översyn av lokaler exempelvis beställa och ta emot varor, kopieringspapper, kaffeprodukter, nycklar och passerkort. • Samarbeta med Norrbottensteaterns tekniker. Kvalifikationer Utbildningsnivå, lägst fullgjort gymnasium samt relevant utbildning med inriktning på belysning och ljud och några års relevant arbetslivserfarenhet och/ eller dokumenterad erfarenhet av ljus- och ljuduppdrag. • Erfarenhet av att arbeta med ljus och teknisk utrustning inom teater • Vana av ljusbord (ETC Eos) samt Quelab är ett plus. • God teknisk förståelse och problemlösningsförmåga • Förmåga att arbeta självständigt och i team • Flexibilitet att arbeta varierande tider • Körkort B Omfattning och ort Anställningen är ett vikariat på heltid under ett år. Tillträdesdatum 1 september 2025. Placeringsort Teaterhögskolan i Luleå.  Ytterligare information För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta: Sture Kuusisalo, Avdelningschef, 0911–72642, [email protected]  eller Utbildningsledare Ulf Friberg 0920–493671  [email protected] Fackliga företrädare: SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Referensnummer: 2623–2025 Sista ansökningsdag:  6 augusti 2025

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Visual Merchandiser i butik Kappahl Sala
Kappahl Sverige AB
Inredare, dekoratörer och scenografer m.fl.

Är du en kreativ och utåtriktad person med stor passion för mode? Drivs du av att dela den passionen med andra och guida dem för att känna sig som bäst? Kanske är du personen vi söker till tjänsten som Visual Merchandiser i Kappahl Sala! På Kappahl jobbar vi utifrån vårt kundlöfte “Fashion fit for life”. Vi tycker att mode ska passa in på livet och för alla människors olika sätt att ta sig an vardagen. Ett mode gjort för att leva i, helt enkelt! Som Visual Merchandiser ansvarar du för att förverkliga Kappahls koncept och för att skapa köplust genom en inspirerande, föränderlig varuvisning. Du planerar och följer upp kampanj- och aktivitetsexponeringar samt utbildar och delegerar uppgifter till dina kollegor. Du medverkar även aktivt i den dagligen försäljningen ser du till att ett besök hos oss känns välkomnande, tryggt och inspirerande. En plats dit man gärna kommer tillbaka igen. Genom din kunskap om produkter, material, mode och trender påverka försäljningsarbetet i mötet med kunden. Tillsammans med ditt team arbetar du proaktivt för att nå uppsatta försäljningsmål. Att stötta dina kollegor i det dagliga arbetet är en viktig del av rollen. Tjänsten är tillsvidare på 30 h/veckan med start enligt överenskommelse. Mycket har hänt sedan vi började sälja kappor i en källare för snart 70 år sedan. I dag har vi närmare 360 butiker och är en av Nordens ledande modekedjor. Men en sak är sig lik - vårt brinnande intresse för våra kunder. För att kunna följa med på vår utvecklingsresa söker vi dig som är flexibel, lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker! Vem är du? - Utbildning och erfarenhet inom butikskommunikation eller visual merchandising - Social, utåtriktad och älskar mötet med människor. - Brinner för sälj och service och vill ge kunden den bästa shoppingupplevelsen.Älskar att jobba i team och samarbeta med andra för att nå mål. - Har stor initiativförmåga och tar ansvar i ditt arbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet inom detaljhandeln eller service. - Du är 18 år eller äldre. Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 360 Kappahl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt online på över 20 marknader i Europa och Asien. Vi vill göra skillnad i modevärlden och vara en föregångare i branschen genom att alltid hålla våra löften: att ta hand om världen omkring oss, minimera miljöpåverkan för varje plagg och samtidigt uppfylla vårt medarbetarlöfte: " We promise you the right to always be yourself - a place to belong".Idag består Kappahl-teamet av cirka 4 000 kollegor i åtta länder, alla med olika bakgrund, ålder, kunskaper och stil. Vår gemensamma motivation är att skapa en ansvarsfull modevärld och erbjuda mode till en mängd olika människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för bäraren och för den värld vi lever i. Idag är mer än 85 % av produkterna tillverkade av certifierade och/eller spårbara material. Vårt mål är att nå 100 procent år 2025 tillsammans med Kappahl-gruppens övergripande klimatmål om att halvera värdekedjans klimatutsläpp till år 2030. Läs mer på kappahl.se.

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025