Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro! Kulturskolan är verksam i hela kommunen och bedriver undervisning både dag- och kvällstid. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra inom Sollefteå kommun och Kulturavdelningen, är du den vi söker? ARBETSUPPGIFTER Du undervisar i grupp med barn och ungdomar, mestadels under kvällstid. Du undervisar i olika dansämnen, planerar och genomför lektioner, och skapar en kreativ och stimulerande miljö där eleverna får utvecklas utifrån sin förmåga. Du ska ha lätt för att skapa förtroendefulla relationer till elever, kollegor och vara tydlig och flexibel. Vi förväntar oss att du som danslärare planerar och tillsammans med arbetslaget deltar i skolans projekt och framträdanden. KVALIFIKATIONER Du är kreativ och entusiasmerande med förmågan att inspirera och utveckla individer, såväl enskilt som i grupp. För att trivas i denna roll har du en god samarbetsförmåga, du finner en glädje i att samarbeta med andra och värderar goda relationer till dina kollegor högt. Du har helst utbildning inom dans. Mycket stor vikt läggs vid personlig lämplighet och erfarenhet av dansundervisning. ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.
Friskolan Asken är en skola som funnits sedan hösten 2000. Fr.o.m. hösten 2016 utökades skolan till att bli en 4-9-skolan med fritids från att tidigare varit en 6-9-skola. Skolan har 326 elever i åk 4-9 och är belägen i det natursköna Sundby Park alldeles intill Mälaren. Friskolan Askens profil är att arbeta efter portfoliometoden, som syftar till att kontinuerligt följa upp elevernas kunskapsutveckling. Eleverna är med i hela processen, från planering till utvärdering, varje elev är/blir expert på sitt eget lärande och blir den självklara huvudpersonen i de elevledda utvecklingssamtalen. Friskolan Asken är en del av Atvexa-familjen, en långsiktig ägare till skolor och förskolor i Sverige, Norge och Tyskland. Vill du vara med och fortsätta utveckla vår skola? Vi söker dig som: - vill/har erfarenhet av att arbeta med ämnesintegration och ett aktivt lärande - vill arbeta i arbetslag där du tillsammans med kollegorna planerar och genomför undervisningen med eleverna - har datavana och vilja/erfarenhet av att arbeta med datorn som verktyg i det pedagogiska arbetet - Har en positiv syn på alla elevers förmåga att lyckas - har goda kunskaper om skolans styrdokument och är noggrann i din dokumentation - har ett stort engagemang samt är drivande och initiativrik - har stor förmåga att kommunicera med elever och föräldrar på ett lösningsfokuserat sätt. Utbildning Du innehar relevant utbildning, ämneskompetens och/eller erfarenhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vilja att arbeta i ett aktivt lärande med datorn som pedagogisk verktyg. Ämnen du kommer att undervisa i är matematik men också ytterligare ämnen beroende på behörighet; no, bi, ke, fy, tk. Du kommer att ingå i ett arbetslag där ni tillsammans planerar, genomför och utvecklar undervisningen. Eleverna står i främsta fokus och en viktig del i din roll är att inspirera, motivera och stötta eleverna i sin akademiska och sociala utveckling. Vi använder oss av portfoliometoden för att ge våra elever bra verktyg att nå så långt som möjligt i sin utveckling.
Nyhemsskolan är en icke vinstdrivande friskola som vilar på kristen grund där vi värdesätter kristna värderingar. Skolan startades år 2000 i Varberg. 2006 startades även Förskolan Äpplet som är en del av verksamheten. Vi arbetar alltid med eleverna i centrum och värnar om att sträva efter små undervisningsgrupper. Nyhemsskolan är en verksamhet i tillväxt, unik i sin profil och professionell genom sina kunniga medarbetare. Skolan prioriterar trygghet för barnen och eleverna, vilket är en förutsättning för ett livslångt lärande. Skolan prioriterar även en rimlig arbetsbelastning för sin personal, vilket är en förutsättning för en hållbar arbetsplats. Vår vision lyder: "Att utbilda och forma en generation som är beredd att ta ett samhällsansvar och tillämpa kristna värderingar. Kvalifikationer: Vi söker i första hand dig med lärarlegitimation, pedagogisk utbildning och erfarenhet. Vi söker främst personal med behörighet som SYV och/eller har goda språkfärdigheter i tyska. Hos oss står alltid eleverna i centrum. Vi ser varje elev som en kompetent individ och som en viktig del i gruppen. Vi lär tillsammans och av varandra genom ett nära samarbete över årskurserna. Vi ser gärna att; - du vill vara med och utveckla vår verksamhet. - du är troende då Nyhemsskolans inriktning vilar på kristen grund och de kristna värderingarna genomsyrar verksamheten. - du är engagerad och positiv och brinner för att utveckla skolans verksamhet. Är du nyfiken på oss och vår verksamhet? Välkommen med din ansökan! Lediga tjänster på Nyhemsskolan SYV/Tyska 25% Arbetsbeskrivning Vi söker dig som har ett positivt och professionellt förhållningssätt, är flexibel, har ett tydligt ledarskap i klassrummet och visar stort engagemang samt höga förväntningar i ditt arbete. Du skall ha en förmåga att engagera, se och utmana samtliga elever. Du skall vidare vara en pedagogiskt sammanhållande kraft i klassrummet som via inkludering och individualisering når goda studieresultat. För dig är arbetet kring bedömning för lärande centralt, du strävar efter att alla elever ska nå längre än de trodde var möjligt. Arbetsuppgifterna för lärarna på Nyhemsskolan utgår från de nationella styrdokumenten, från läro- och kursplaner och från skollagen. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
We are looking for a PhD student to join our cutting-edge research in nanoelectronics for terahertz applications. You will explore advanced semiconductor devices and circuits, shaping the future of terahertz electronics. In this role, you will work closely with world-class research groups and industrial collaborators, benefiting from state-of-the-art facilities. Your research will push the boundaries of far-infrared electronics, with real-world impact in areas such as wireless systems, remote sensing, and space instrumentation. Information about the division and the department At the Department of Microtechnology and Nanoscience, you will be part of a unique and collaborative research environment in micro- and nanotechnology, housing over 250 researchers and PhD students. The main research activities at the terahertz and millimetre wave division are on technologies with applications that span from basic science to future sensors and communication systems. We are at the forefront of innovation in terahertz electronics, working on projects that push the boundaries of what is possible, aiming for the next generation of wireless systems, remote sensing, and space terahertz instrumentation. You will benefit from fruitful discussions with our industrial collaborators and be part of an inspiring team that values collaboration. The project aims to investigate and create a new framework for far-infrared semiconductor electronics for space-borne Earth climate observations. With this goal in mind, the PhD project will explore ultra-low-noise detectors and advanced terahertz receiver architectures. Major responsibilities Your research will be directed toward advancing semiconductor devices and circuits for terahertz frequency applications (2– 5 THz). It will be pursued at the Terahertz and Millimetre Wave Laboratory. You will fabricate demonstrators in our state-of-the-art Nanofabrication facility and perform experiments in the terahertz characterisation facility (Kollberg Laboratory). As a PhD student, you are expected to develop your scientific skills and concepts and effectively communicate the results of your research both verbally and in writing. This position also involves teaching at Chalmers’ undergraduate level, which accounts for up to 20 per cent of your working hours and will give you a solid academic experience. Read more about doctoral studies at Chalmers here. Qualifications To qualify for this position, you must have: • A master's degree corresponding to at least 240 higher education credits in Engineering Physics (F) or Electrical Engineering (E); • good communication skills; • the ability to work in an interdisciplinary group; • good analytical and experimental skills; • an excellent ability to work independently toward the goals expressed in the project plan; • good oral and written English skills. Furthermore, as the position involves collaboration between research groups and industry, you must enjoy working in diverse environments and proactively participate in new research initiatives. It is meritorious if you have: • a solid foundation in semiconductor device physics and microwave engineering; • experience in nanofabrication and/or semiconductor technology. Contract terms Full-time temporary employment. The position is limited to a maximum of five years. The project is already in progress, and we are seeking a candidate who can start at the earliest opportunity. We offer Chalmers offers a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers. Application procedure The application should be marked with reference number 20250294 and written in English. The application should be sent electronically and attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files. CV: (Please name the document: CV, Family name, reference number) • CV • Other, for example previous employments or leadership qualifications and positions of trust. • Two references that we can contact. Personal letter: (Please name the document as: Personal letter, Family name, ref.number) One page where you: • Introduce yourself • Describe your previous experience of relevance for the position (e.g. education, thesis work and, if applicable, any other research activities) • Describe your future goals and future research focus Other documents: • Copies of bachelor's and/or master’s thesis. • Attested copies and transcripts of completed education, grades and other certificates, e.g. TOEFL test results. Use the button at the foot of the page to reach the application form. Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Application deadline: July 3, 2025. For questions, please contact: Prof. Jan Stake Email: [email protected]
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Utbildningsförvaltningen ansvarar för all verksamhet inom kommunens förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasiet och vuxenutbildning. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en speciallärare till Munkeboskola och två speciallärare till Regnbågens skola. Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta i en anpassad grundskola. Du ansvarar för att eleverna utmanas till optimalt lärande utifrån sina individuella förutsättningar. Du kommer att undervisa elever med behov av stöd, både individuellt och i grupp. Du planerar, genomför och följer upp undervisningen i nära samarbete med elevassistenter. Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar kring våra elever. I uppdraget behöver du även samarbeta med vårdnadshavare, habilitering och i vissa fall andra myndigheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare med en speciallärarexamen specialiserad mot funktionsnedsättning. Du ska ha erfarenhet att arbeta med barn med funktionsnedsättning samt att du har ett lågaffektivt bemötande och kan hantera stress. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl. Du är trygg i dig själv och står upp för egna åsikter, har mod att säga ifrån och förmåga att skilja på sak och person. Du kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor och finner nya lösningar på gamla problem. Varmt välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu fyra amanuenser till undervisningsuppdrag som lektionsledare vid Matematiska institutionen. För mer information om anställningen https://web103.reachmee.com/ext/I011/853/main?site=6&validator=c5f766a55eafbb016232008485a24b49&lang=SE?rmpage=job&rmjob=26955&rmlang=SE Dina arbetsuppgifter I arbetet som lektionsledare har du själv ansvar för undervisningen i en lektionsgrupp i någon av kurserna TATA41 Envariabelanalys 1 och BML301 Matematik 3C, Basåret. Läs mer om kurserna på https://studieinfo.liu.se/. Läs mer om att arbeta som amanuens vid MAI på https://liu.se/organisation/liu/mai/amanuens. Dina kvalifikationer För att kunna anställas som amanuens måste du vara antagen till högskoleutbildning på grundnivå eller avancerad nivå. För att arbeta som lektionsledare krävs att du har goda studieresultat på matematikkurser i allmänhet och på den aktuella kursen, eller motsvarande kurs, i synnerhet. Det är särskilt meriterande att på ett förtjänstfullt sätt ha varit handledare och/eller mentor om du vill bli lektionsledare. Erfarenhet av egen väl fungerande annan undervisning också meriterande. Det är meriterande om du är student vid LiU Din arbetsplats Du kommer att arbeta på Avdelningen för analys och didaktik (ANDI), Matematiska institutionen (MAI). Matematik är av grundläggande betydelse för modern naturvetenskap och teknik men det är samtidigt ett eget vetenskapsområde. Forskning och utbildning vid institutionen omfattar ett brett spektrum av områden, från ren matematik och inomvetenskapligt genererade problemställningar till tillämpningar inom teknik, naturvetenskap, ekonomi och ämnesdidaktik. Vid ANDI bedrivs både inomvetenskaplig och tillämpad forskning inom olika grenar av analysen samt matematikdidaktik. Läs mer om ANDI och MAI här https://liu.se/organisation/liu/mai/andi, https://liu.se/organisation/liu/mai. Om anställningen Omfattningen är 20-50 procent under 2-4,5 månad under höstterminen 2025. Arbetet som amanuens innebär lektionsundervisning för en lektionsgrupp om ca 30 studenter. Anställning som amanuens kan aldrig vara mer än 50 procent av en heltid. En anställning som amanuens regleras i 5 kap. Högskoleförordningen. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om förmåner för anställda https://liu.se/jobba-pa-liu/formaner. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se https://liu.se/jobba-pa-liu/hjalp-for-sokande. Ansökan Välkommen att söka denna anställning senast den 1 juli 2025. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Fakulteten för teknik (FTK) är en av fem fakulteter vid Linnéuniversitetet. Vi samlar universitetets utbildning och forskning inom tekniska ämnen. Vår verksamhet är organiserad i nio institutioner och ett fakultetskansli. Utbildningarna inom teknik omfattar allt från korta utbildningar på några få veckor eller månader till femåriga civilingenjörsutbildningar. Forskningen svarar upp mot samhällets behov inom flera breda fält – både på kort och lång sikt – med grundläggande forskning och tillämpad forskning i samverkan med samhällets aktörer. Institutionen för informatik består av cirka 30 medarbetare och vi behöver nu växa. Inom institutionen bedrivs forskning med fokus på design och användning av digital teknik i organisatoriska och samhälleliga sammanhang. Aktiva forskningsområden är Datadriven affärsinnovation, Systemtänkande och Interaktionsdesign vilka är kopplade till våra sex utbildningsprogram. Flera av utbildningarna bedrivs på distans såväl nationellt som internationellt. Informatik har även fristående kurser samt undervisnings- och forskningssamarbete med andra fakulteter. Ämnesområde för befattningen: Informatik. Placeringsort tillsvidare: Växjö eller Kalmar enligt överenskommelse. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar kan resor mellan orterna förekomma. Anställningens omfattning: 100 % Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. I normalfallet tillämpas 6 månaders provanställning. Arbetsbeskrivning I arbetsuppgifterna ingår undervisning och handledning främst på grundnivå, men även på avancerad nivå. Detta sker på kurser inom områden relaterade till informatiks utbildningar, såsom digital transformation av verksamheter, digital innovation och disruptiva affärsmodeller, informatikens logik för system- och verksamhetsutveckling, digitala plattformar och digitala ekosystem samt digital hållbarhet. Arbetsuppgifterna innebär också kursutveckling och kursadministration samt att följa utvecklingen inom ämnesområdet, vilket även inbegriper samverkan med företag och organisationer. Administrativa arbetsuppgifter och uppdrag i olika grupper och kommittéer inom institutionen samt uppdrag i universitetsgemensamma nämnder och forskningsmiljöer kan komma att ingå. Anställningen innebär även arbetsuppgifter som omfattar hela forskningscykeln, det vill säga, från litteraturöversikter, att identifiera forskningsutmaningar och genomföra forskningsprojekt, till att rapportera resultat i form av publikationer. I arbetsuppgifter relaterade till forskning ingår medhandledning av doktorander, aktivt deltagande i det operativa arbetet för utveckling av forskargrupp och utbildningar inom informatiks ämnesområde samt attrahera externa forskningsmedel. Behörighet Behörig att anställas som lektor är den som dels har visat pedagogisk skicklighet, dels har avlagt doktorsexamen i något av ämnena informatik, data- och informationsvetenskap, interaktionsdesign, eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. Med motsvarande vetenskaplig kompetens avses i regel examen från utländskt universitet med i huvudsak samma nivå och kvalitet som svensk doktorsexamen i ovan nämnda ämnen. För behörighet till denna anställning krävs dessutom god förmåga att kommunicera på engelska, i tal och skrift. Sökande förutsätts fungera i lärar- och studerandegrupper där god samarbetsförmåga och flexibilitet är av stor betydelse. Därför krävs dokumenterad god förmåga att samarbeta och kommunicera med personer på olika nivåer inom och utanför organisationen samt förmåga att skapa och bibehålla nätverk och goda relationer. För mer information om bedömningsgrunder, kontaktpersoner och ansökningsförfarande. Läs mer och ansök på: lnu.se Sista dag för ansökan, 10 augusti 2025.
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu två amanuenser för arbete som timarvoderade mentorer till kursen TATA65 Diskret matematik. För mer information om anställningen https://web103.reachmee.com/ext/I011/853/main?site=6&validator=c5f766a55eafbb016232008485a24b49&lang=SE?rmpage=job&rmjob=26994&rmlang=SE Dina arbetsuppgifter Ett mentorspass ska vara något annat än en extralektion. Mentorspasset ska ha fokus på arbete i grupp och att man arbetar med ett problem eller ett problemområde. Mentorn väljer själv ut och förbereder något centralt moment eller någon uppgift ur kursen som gruppen skall arbeta med. Det är viktigt att det inte är nytt för studenterna utan att de har haft både föreläsning och lektion samt själva har hunnit arbeta en del med det som tas upp på mentorspasset. Läs mer om kurserna på https://studieinfo.liu.se/. Läs mer om att arbeta som amanuens vid MAI, https://liu.se/organisation/liu/mai/amanuens. Dina kvalifikationer För att kunna anställas som amanuens måste du vara antagen till högskoleutbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Du ska ha ett bra betyg i den kurs du vill arbeta i. Goda betyg i övriga matematikkurser inom ditt program är meriterande. Erfarenhet av egen väl fungerande undervisning är meriterande. Det är meriterande om du är student vid LiU. Din arbetsplats Du kommer att arbeta på Avdelningen för analys och didaktik (ANDI), Matematiska institutionen (MAI). Matematik är av grundläggande betydelse för modern naturvetenskap och teknik men det är samtidigt ett eget vetenskapsområde. Forskning och utbildning vid institutionen omfattar ett brett spektrum av områden, från ren matematik och inomvetenskapligt genererade problemställningar till tillämpningar inom teknik, naturvetenskap, ekonomi och ämnesdidaktik. Vid ANDI bedrivs både inomvetenskaplig och tillämpad forskning inom olika grenar av analysen samt matematikdidaktik. Läs mer om ANDI och MAI här https://liu.se/organisation/liu/mai/andi, https://liu.se/organisation/liu/mai. Om anställningen Som mentor i matematik ansvarar du för mentorspass där omfattningen är ett pass à 2*45 min per vecka. Totalt i kursen TATA65 är det nio pass. TATA65 startar direkt i nollperioden vecka 33. En anställning som amanuens kan aldrig vara mer än 50 procent av en heltid. En anställning som amanuens regleras i 5 kap. Högskoleförordningen. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om förmåner för anställda https://liu.se/jobba-pa-liu/formaner. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se https://liu.se/jobba-pa-liu/hjalp-for-sokande. Ansökan Välkommen att söka denna anställning senast den 1 juli 2025. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Beskrivning Juridiska institutionen söker en universitetsadjunkt i rättsvetenskap för undervisning främst på institutionens professionsinriktade utbildningar. Vi söker dig med bred juridisk professionskompetens. Beroende på din kompetens och aktuella behov kan undervisningen avse kurser på olika program och fristående kurser som institutionen ger eller medverkar i. Anställningen är en vikariatsanställning på heltid med start 2025-10-01 eller enligt överenskommelse och sträcker sig längst till och med 2026-06-30. Huvudsakliga arbetsuppgifter De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av undervisning på grundnivå och avancerad nivå och där tillhörande administration. Vid institutionen tillämpas ett problembaserat lärande som bygger på studenternas aktiva deltagande i exempelvis seminarier och verklighetstrogna rollspel utifrån ett kommande yrkesliv. Förutom att leda seminarier och spel består undervisningen av handledning och föreläsning. I arbetsuppgifterna ingår även att följa ämnesområdet och den samhällsutveckling i övrigt som är av betydelse för arbetet. Behörighetskrav Enligt anställningsordning för lärare vid Umeå universitet är den behörig att anställas som universitetsadjunkt som har examen på lägst magisternivå eller har någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningen ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen. För denna anställning krävs juristexamen eller motsvarande och praktiska yrkeskunskaper inom ämnesområdet. Bedömningsgrunder och avvägning mellan bedömningsgrunderna Som bedömningsgrund för den aktuella anställningen gäller i första hand graden av sådan yrkesskicklighet som utgör ett krav för anställningen, därefter pedagogisk skicklighet, följt av administrativ skicklighet och samarbetsförmåga. Vid bedömningen av yrkesskicklighet fäst särskild vikt vid erfarenhet av praktisk juridisk yrkesutövning. Sådana erfarenheter från flera rättsområden, från breda juristyrken, eller erfarenheter från olika juristyrken är särskilt meriterande på grund av institutionens breda undervisningsuppdrag. Stor vikt fästs vid pedagogisk skicklighet visad genom erfarenhet av undervisning på vetenskaplig grund eller utbildning av yrkesverksamma inom de professioner som är aktuella i institutionens undervisningsuppdrag. Vikt fäst vid visad administrativ skicklighet och visad samarbetsförmåga. Juridiska institutionens undervisningsmodell bygger på arbete i lärarlag och meriterande för anställningen är därför erfarenhet av arbete i lärarlag eller liknande. Eftersom undervisningen bedrivs i lärarlag där lärare med olika kompetens och erfarenhet medverkar, ställer anställningen också höga krav på personlig lämplighet och respekt för andra personers och yrkeskategoriers kunskaper och erfarenhet. En viktig del i arbetet är att vara en del av miljöbyggandet vid institutionen. Erfarenhet av uppdrag och erfarenhet av att stötta mer juniora kollegor är därför meriterande. Övriga upplysningar De närmare detaljerna av vilken undervisning som är aktuell för tjänsten planeras tillsammans med bemanningsansvarig med utgångspunkt utifrån verksamhetens behov och dina kompetenser och yrkeserfarenheter. I anställningen ingår även minst 10 % kompetensutvecklingstid. Ansökan Du ansöker via e-rekryteringssystemet Varbi senast 10 augusti 2025 och din ansökan ska innehålla: - Personligt brev (inklusive redogörelse för professionsnära kompetens) - CV/meritförteckning - Eventuell redogörelse för pedagogisk verksamhet - Vidimerade kopior av relevanta examensbevis. Varmt välkommen med din ansökan! Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
JENSEN förskola Kvarnsjön har en egen gård och direkt närhet till naturen. I nybyggda, skräddarsydda lokaler erbjuder vi plats för 160 barn och lägger grunden för barnens livslånga lärande. Vi på JENSEN förskola Kvarnsjön vill förmedla att kunskap är både viktigt och roligt genom att skapa intresse, nyfikenhet och engagemang hos barnen inom olika områden. Genom lek, upplevelser, fakta och glädje lär barnen och våra engagerade pedagoger tillsammans. Nu söker vi en engagerad barnskötare som vill bli en del av vårt härliga gäng. Träning för verkligheten och bildning som mål är den röda tråden i hur vi utbildar våra elever/barn. Vår företagskultur präglas av höga ambitioner, professionalitet, hälsoprofil och även en uttalad dresscode. Vi har en positiv teamkänsla där alla medarbetare bidrar i att ta ansvar för helheten. På vår senaste nationella medarbetarenkät rekommenderar hela 93% JENSEN som arbetsplats! Bildningsresan börjar här På JENSEN förskola står barnens kunskap, hälsa och trivsel i centrum och vår ambition är att barnens bildningsresa börjar hos oss. Trygghet & självkänsla är grunden för hur vi arbetar med alla barn och vår egen utbildningsmodell med minilektioner sätter barnens kunskaper i fokus. Vi arbetar med en uttalad hälsoprofil och rikligt med utepedagogik – för barnens välmående. Vi är mycket stolta över att 96% av våra tusentals föräldrar under de senaste fem åren har rekommenderat JENSEN förskola i regelbundna enkäter. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett tydligt och närvarande ledarskap, två timmars reflektionstid varje vecka samt möjlighet till extra lediga dagar från 40 års ålder - allt för att ge dig så goda förutsättningar som möjligt i ditt arbete. Du får även arbetskläder. Kvalifikationer Vi ser gärna att du är utbildad barnskötare eller har erfarenhet av pedagogiskt arbete. Vi söker dig som trivs med att jobba i team och ger energi till både barn, vårdnadshavare och kollegor för att skapa en positiv arbetsmiljö för alla. Kunskaper inom idrott, konst, musik eller hantverk är meriterande. Vi lägger stor vikt vid att alla pedagoger bidrar till barnens språkutveckling, därför är mycket goda kunskaper i svenska språket ett krav i såväl tal som skrift. Eftersom vi har en tydlig hälsoprofil är du troligtvis inne på samma spår. Anställningsform Tjänsten är ett vikariat på 75% mellan 2025.08.04 t.o.m. 2026.06.18. Placering på JENSEN förskola Kvarnsjön. Din ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Mer information om vår rekryteringsprocess hittar du på vår hemsida under lediga jobb. Första steget i vår rekryteringsprocess är att genomföra två arbetspsykologiska tester ). Testlänkar skickas på mail direkt efter inskickad ansökan och du får återkoppling på testerna direkt efter att du har genomfört dem. Håll gärna utkik i skräpposten om du inte får testerna i inkorgen. Inom förskolan måste du enligt lag (2000:873) visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Beställningsblanketten kan hämtas på www.polisen.se. Beställ ditt utdrag redan idag, det tar upp till 14 dagar att få utdraget. Kontaktuppgifter Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att arbeta hos oss, vänligen kontakta Rektor Monica Nyberg på [email protected]. JENSEN education är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med förtroendet att utbilda drygt 17 000 elever inom fem olika områden – förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt yrkeshögskola. JENSEN grundades 1996 av Håkan Jensen, företagets vd och ägare, och står för långsiktighet, kvalitet och ansvarstagande. Utbildningskonceptet ”Träning för verkligheten och bildning som mål” genomsyrar all verksamhet.
Välj ett jobb för att visa detaljer