Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vårt affärssegment Safety & EHS är AFRY’s kapabilitetskluster inom maskinsäkerhet och arbetsmiljö med medarbetare utspridda över hela landet från Malmö i söder till Luleå i norr. Då vi just nu upplever en stor efterfrågan inom energibranschen söker vi dig som vill arbeta med hälsa och säkerhet inom elkraftssektorn i Mälardalsregionen, du får gärna utgå ifrån Stockholm eller Uppsala som stationeringsort. Du kommer att agera sakkunnigt stöd till kundens projektorganisation inom bygg- och anläggningsentreprenader i samtliga projektfaser. Detta genom att styra ett systematiskt arbete med hälso-, säkerhets-, miljö- och kvalitetsfrågor i kravställning och uppföljning så att projektörer och entreprenörer följer gällande lagstiftning och krav. Till dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter kan räknas: Stötta projektledare i det löpande hälso-, säkerhets-, miljö- och kvalitetsarbetet Följa upp, granska och bevaka hälso-, säkerhets-, miljö- och kvalitetsarbetet under projektering och utförande genom arbetsplatskontroll Delta på skydds- och miljöronder samt bevaka att avvikelser åtgärdas Delta på möten och interna planerings- och projektmöten Incidentbevakning och avvikelserapportering samt dokumentera hantering och uppföljning av desamma Kvalifikationer För att vara kvalificerad för denna tjänst ser vi att du besitter följande erfarenheter och egenskaper: Har minst 5 år dokumenterad erfarenhet inom arbetsmiljö-, miljö- eller kvalitetsyrket där arbetsmiljö och elsäkerhet är är primär kärnkompetens. Arbetat med riskhantering och avvikelsehantering samt tillämpning av relevant lagstiftning, rådande praxis, normer och standarder Besitter kunskap om och erfarenhet av entreprenadjuridik Vi ser gärna att du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation och kan arbeta självständigt, lösningsorienterat och målinriktat inom givna ramar. Meriterande erfarenheter: Genomförd utbildning i Bas-P och Bas-U de senaste tre åren och erfarenhet av arbete i Bas-P och Bas-U roller Genomförd ESA-utbildning fackkunnig (EBR ESA elektriskt arbete) enligt gällande branschpraxis Erfarenhet av arbete i en samordnande, drivande och granskande roll i ett större anläggningsprojekt Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom en beställarorganisation i energibranschen Ytterligare information Vår konsultgrupp präglas av samarbete, öppenhet, professionalism och vi drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Kontaktperson: Christian Kron, Gruppchef Zert QHSE [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Vi uppmuntrar både interna och externa sökande. Är du egenföretagare så kan vi även erbjuda dig att ingå ett partneravtal med oss. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, bestående av CV och gärna ett kortare personligt brev där du beskriver hur du uppfyller kvalifikationerna. Sista ansökningsdag är 31 juli, varmt välkommen med din ansökan! Vi vill be om förståelse för att svarstiden dröja något under semestertider. Vissa roller kan komma att kräva säkerhetsprövning, innan uppdrag hos vissa kunder - om det är aktuellt för tjänsten du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Vill du vara med och bidra i uppbyggnaden av ett robust och säkert samhälle? Vi söker en ny kollega som har mycket eget driv och vilja att tillsammans med oss förbättra Trafikverkets beredskapsförmåga. Säkerhetsspecialist inriktning beredskap Arbetsuppgifter Trafikverket har en viktig roll för hela transportsektorns utveckling inom civil beredskap. Oavsett vilken del av Trafikverket du finns på - i vår gemensamma vision "Alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt" har beredskapsfrågor en självklar plats. Som specialist på verksamhetsområde Underhåll utgör du tillsammans med kollegorna i Sydöstra regionens stab kompetensstöd till att utveckla och bygga upp Trafikverkets civila beredskap och del i totalförsvaret. Stabens ansvarsområde är också att stödja och utveckla verksamheten inom specialistområdena säkerhetsskydd, informationssäkerhet, medarbetarskydd, fysisk säkerhet och brandskydd. Inom ansvarsområdet civil beredskap arbetar vi med stöd och utveckling av krisberedskap, kontinuitetshantering och civilt försvar. Tillsammans med enhetschefer och kollegor säkerställer du framdrift och leveranser i dessa områden. I rollen som säkerhetsspecialist kommer du att involveras i en bred flora av frågor, utmaningar och projekt som alla i någon omfattning har bäring mot vårt gemensamma uppdrag, att stärka säkerhetsarbetet och säkerhetskulturen. Du är en del i ett team där du förväntas kunna driva frågor självständigt, fatta beslut inom givna ramar och där du också visar på ett gott omdöme i de beslut du tar för att lösa uppgiften. Dina arbetsuppgifter innebär att du: deltar i planering av verksamhetsområdets arbete med civil beredskap stödjer verksamhetsområdets arbete med kontinuitetsplanering samt bidrar till Trafikverkets arbete med risk- och sårbarhetsanalyser samordnar, genomför och bistår i övnings-, utbildnings- eller andra kompetenshöjande insatser inom civil beredskap på verksamhetsområdet; vilket inkluderar även att arbeta fram utbildnings-och övningsmaterial. analyserar och utreder komplexa frågeställningar representerar verksamhetsområdet i Trafikverksinterna forum och arbetsgrupper kopplat till civil beredskap. Du kommer att få möjlighet att driva egna projekt och utredningar inom området civil beredskap samt arbeta med att utveckla arbetssätt inom ramen för Trafikverkets sektorsansvar inom beredskap. "Jag som blir din chef heter Karin Selander-Schneider och jag tror att utveckling och goda resultat nås bäst i en trygg organisation där vi vågar testa nya sätt att arbeta och mina förväntningar på dig är att du bidrar till detta". Övrig information På Trafikverket arbetar vi för att genomföra fördomsfria rekryteringar och i linje med detta är vårt fokus riktat på kandidaters kompetens och potential. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer därför att ligga till grund för vårt första urval. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du även bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum v. 34/ 2025. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Rekryterande chef Karin Selander-Schneider har semester v. 27-29 samt v. 31. Under semesterveckorna svarar hon på frågor om tjänster via mejl, i mån av tid. Möjliga placeringsorter för tjänsten är Jönköping, Linköping och Norrköping. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. #LI-Hybrid Kvalifikationer Vem är du? För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha förmågan att självständigt inrikta, planera, driva och utvärderar frågor. Vi erbjuder dig stort mandat att forma rollen tillsammans med enhetschef och kollegor samt stort utrymme att driva frågor inom ramen för ditt ansvarsområde. Därför behöver du självständigt kunna leda och slutföra uppdrag, fatta nödvändiga beslut och arbeta strukturerat för att nå uppsatta mål med hög kvalitet på dina leveranser. Du har också en god kommunikationsförmåga vilket innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Du har lätt för att samarbeta och är smidig i din samverkan med interna och externa aktörer samt att du arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt. Därutöver har du en god analytisk förmåga som gör att du identifierar risker och behov samt utvecklar lösningar ur ett helhetsperspektiv. En annan viktig egenskap är din förmåga att anpassa dig till nya eller ändrade förutsättningar. Vidare söker vi dig som har: universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp/120 p med inriktning krishantering, samhällssäkerhet eller beredskap; alternativt så har du annan utbildning i kombination med för tjänsten relevant yrkeserfarenhet som vi bedömer likvärdig erfarenhet i närtid av att aktivt arbeta med att utveckla/ samordna processer, projekt eller uppdrag inom området samhällets krishantering/ civil beredskap. Med detta menar vi att utveckling och samordning av arbete kring krishantering, civil beredskap, total försvar etc är/ har varit ett av dina primära ansvarsområden giltigt B-körkort goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har: erfarenhet av arbete med civil beredskap från en annan myndighet/ offentlig organisation arbetat med att ta fram utbildnings- eller övningsmaterial/ genomfört övningar inom området samt utbildat andra medarbetare inom civil beredskap.
CSG söker nu utbildade väktare till år Örebroverksamhet för arbete under sommaren 2025 CSG är ett auktoriserat bevakningsföretag med verksamhet i hela Sverige. Vi är ca 900 medarbetare som jobbar med alla former av bevakningstjänster i syfte att skapa en tryggare och säkrare tillvaro dygnet runt, årets alla dagar! CSG söker utbildade väktare för omgående anställning Nu söker vi nya medarbetare för behovsanställning under sommaren 2025. Som väktare kommer du vara en viktig del i vårt uppdrag att skapa en trygg och säker vardag för våra kunder inom Örebro. Din kompetens och kunskap kommer vara avgörande för att lyckas i rollen. Arbetsuppgifterna kommer variera men vi ställer krav på att du innehar B-körkort då rondering både till fots och bil kommer ske. Dina erfarenheter För tjänsten krävs det att du: - Innehar B-körkort. - Har goda språkkunskaper i svenska och engelska (både i tal och skrift). - Har en tillräckligt god hälsa samt god fysik för att klara av förekommande arbetsuppgifter. - Har en psykisk stabilitet och stresstålighet för att klara av förekommande arbetsuppgifter. - Har fullgjord och godkänd väktarutbildning. Vi ser det som meriterande om du är flerspråkig och har några års arbetslivserfarenhet. Vi erbjuder CSG erbjuder en familjär tillvaro och en dynamisk arbetsplats. Bli en del av ett spännande uppdrag med högt tempo och varierande arbetsuppgifter. - Lön utgår enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetarförbundet. - Alla uppdragsutbildningar som krävs tillhandandahålls av oss. - CSG erbjuder friskvårdsbidrag - På CSG får du genom vår partner Cappy även en unik möjlighet att erhålla en del av din intjänade lön direkt nästkommande vardag. Rekrytering sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Innan en anställning kan bli aktuell måste du först genomgå en säkerhetsprövning där registerkontroll genomförs samt bli godkänd hos Länsstyrelsen för arbete i ett auktoriserat bevakningsföretag. Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.csgab.se/jobb Är du redo att utmana dig själv? Sök idag!
OHSE Specialist Säkerhetsspecialist – Skruf Snus AB, Sävsjö Vill du vara med och forma en säker och hållbar arbetsmiljö där du verkligen gör skillnad? Vi söker nu en engagerad och erfaren Säkerhetsspecialist (OHSE Specialist) till vår fabrik i Sävsjö. I denna nyckelroll kommer du att arbeta för att säkerställa att våra arbetsmiljöer är trygga, följer lagstiftning samt lever upp till både interna och externa krav. Du får möjligheten att driva förändring, inspirera organisationen och vidareutveckla en stark säkerhetskultur i hela verksamheten. Om rollen Som OHSE Specialist hos Skruf Snus AB ansvarar du för att: Utveckla och implementera säkerhetsrutiner och utbildningsprogram enligt lagkrav och interna standarder. Genomföra riskbedömningar, säkerhetsinspektioner och internrevisioner. Följa upp arbetsplatsolyckor och tillbud med faktabaserad analys och förbättringsförslag. Skapa robusta system för kemikaliehantering och förändringshantering. Arbeta nära både interna avdelningar och externa myndigheter. Fungera som expert och rådgivare inom arbetsmiljö och säkerhet. Du har mandat att stoppa osäkert arbete och att självständigt ta initiativ inom säkerhetsrelaterade projekt. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet inom arbetsmiljö och säkerhet. Relevant utbildning eller giltig certifiering inom OHSE. Goda kunskaper i svenska (avancerad nivå) och engelska i tal och skrift. Mycket god kännedom om svensk arbetsmiljölagstiftning och standarder. Förmåga att kommunicera och samarbeta med olika nivåer i organisationen. Starka analytiska och problemlösande färdigheter. Erfarenhet av kemikaliehantering samt ISO-standarder (t.ex. ISO 45001, ISO 14001) är meriterande. Tidigare erfarenhet från industri- eller tillverkningsmiljö är ett plus. Vad erbjuder vi? Hos Skruf Snus blir du en del av ett team där säkerhet och människors välbefinnande står i centrum. Du får arbeta i en utvecklande miljö med stort eget ansvar och möjlighet att påverka både din roll och företagets framtida riktning inom OHSE. Placering: Tjänsten är baserad på vår moderna fabrik i Sävsjö, Småland. Om oss Skruf Snus AB är en del av Imperial Brands och en av Sveriges ledande tillverkare av snusprodukter. Vi är stolta över vår höga kvalitet, vårt engagemang för hållbarhet och våra medarbetares välmående. Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval.
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. På miljö- och bygglovsförvaltningen arbetar ca 175 medarbetare inom 40 olika yrkesgrupper. Våra medarbetare arbetar med allt från bygglov till miljötillsyn, skötsel av parker och naturområden, energi- och klimatrådgivning och lantmäteriförrättningar. De flesta arbetar i Novumhuset i Flemingsberg, men vi har också medarbetare som utgår från lokaler som ligger närmare vår natur och våra parker. Miljö- och bygglovsförvaltningen arbetar på uppdrag av bygglovs- och tillsynsnämnden och natur- och stadsmiljönämnden. Dessutom tar förvaltningen fram underlag till kommunstyrelsens klimat- och miljöutskott. Inom förvaltningen finns även den kommunala lantmäterimyndigheten som arbetar på uppdrag av den statliga myndigheten Lantmäteriet. Är du intresserad av att göra din LIA/praktik som bygglovshandläggare/byggnadsinspektör i Huddinge kommun våren 2026? Här kan du anmäla ditt intresse för praktik inom ramen för YH-utbildning till bygglovshandläggare/byggnadsinspektör på Miljö-och bygglovsförvaltningen i Huddinge Kommun, våren 2026. Vi kommer att titta på hur många praktikanter vi kan ta emot samt hålla intervjuer för detta under hösten okt-nov. Om arbetsplatsenPraktikplatserna finns hos en av de tre enheterna på bygglovsavdelningen i Huddinge. Hos våra cirka 40 medarbetare finns det ett stort driv och engagemang med stort stöd av både kollegor och ett nära ledarskap. Det finns stort utrymme att påverka hur vi arbetar och vi strävar efter att förenkla och förtydliga vår rådgivning och handläggning.Vi har vår arbetsplats i Flemingsberg dit du åker enkelt och snabbt med både bussar, pendeltåg och regionaltåg. Givetvis arbetar de av avdelningens medarbetare som vill även på distans några dagar i veckan. Dina arbetsuppgifterSom praktikant kommer du att delta i avdelningens ordinarie arbete. Du handlägger även några enklare ärenden samt lämnar råd och upplysningar till våra medborgare. Du kommer att ha en utpekad handledare men du kommer även att få arbeta med flera olika yrkeskategorier. När praktiken är klar kommer du att ha fått vara med om de arbetsuppgifter som bygglovshandläggare, byggnadsinspektörer och tillsynshandläggare utför och du kommer även ha fått lära dig om avdelningens administrativa roller. Din profilVi söker dig som studerar en YH-utbildning inom bygglov och ska göra din praktik under våren 2026.För att trivas som praktikant hos oss tror vi att du har en förmåga att skapa förtroendefulla relationer och är intresserad av kommunikation muntligt och skriftligt i olika situationer. Du har lätt för att ta till dig ny information, är bra på att samarbeta med andra och hjälper till på det sätt som behövs inom gruppen. Upplysningar:Har du frågor om praktikplatsen hör av dig till: Agneta Tarandi på tel 08-853536320 Välkommen med din praktikplats-ansökan!
Är du en engagerad KMA-ansvarig som vill vara med och leda vårt förbättringsarbete framåt? Om du är driven och brinner för KMA är detta den perfekta möjligheten för dig! Dina arbetsuppgifter: Som KMA-ansvarig kommer du att rapportera till CFO och ha det övergripande ansvaret för företagets KMA-arbete. Du kommer att: Ansvara för att utveckla, underhålla och driva KMA-systemet i enlighet med certifieringsregler. Följa upp och ge specialiststöd i KMA-arbetet med produktionsorganisationen. Utarbeta och uppdatera policyer, rutiner och handlingsplaner inom KMA. Samordna och följa upp företagets arbete med riskanalyser och skyddsronder. Säkerställa att avvikelser, tillbud, olyckor och förbättringsåtgärder hanteras, dokumenteras och rapporteras korrekt. Representera företaget i KMA-frågor vid försäljning och genomförande av projekt. Leda eller delta i grupper som arbetar mot övergripande KMA-mål. Genomföra utbildningar och informera personal om KMA-frågor. Kvalifikationer: Relevant utbildning inom miljö, kvalitet och arbetsmiljö. Minst tre års erfarenhet av KMA-arbete. Erfarenhet av att arbeta med KMA-system och certifieringar. Goda kunskaper om lagar, standarder och branschkrav. Erfarenhet av riskhantering och uppföljning. Förmåga att leda och genomföra utbildningar. Stark kommunikations- och samarbetsförmåga. Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. God svenska i tal och skrift. B-körkort. Vi erbjuder: Hos Bäckström Anläggning AB blir du en del av en växande organisation med kvalitet och utveckling i fokus. Här får du arbeta i en dynamisk och stimulerande miljö med engagerade kollegor, där dina insatser verkligen gör skillnad. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor, möjlighet att utvecklas i din roll och en arbetsplats som värdesätter samarbete, innovation och framåtanda. Ansökan: Låter detta som en roll för dig? Skicka ditt CV till [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte att höra av dig redan idag! Då vi strävar efter att öka antalet kvinnor i företaget ser vi gärna kvinnliga sökande!
Fortifikationsverket söker säkerhetssamordnare till gruppen för operativt säkerhetsstöd vid säkerhetsavdelningen. Vi befinner oss i stark tillväxt och gruppen för operativt säkerhetsstöd utökas nu för större förmåga att möta våra kunders behov på plats i verksamheten. Har du erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddsfrågor och vill vara med och vidareutveckla säkerhetsskyddsarbetet i stora projekt, ansök redan idag! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag - stärka Sveriges säkerhet i stark tillväxt Enheten för säkerhetsskydd arbetar under Säkerhetsskyddschefen med inriktande, stödjande och uppföljande säkerhetsskyddsarbete på myndigheten. Enheten ansvarar framförallt för delområdena informationssäkerhet och säkerhetsskyddsplanering. Gruppen för operativt säkerhetsstöd ansvarar för löpande stöd inom hela säkerhetsskyddet. Gruppen ger riktat stöd till myndighetens projektavdelning och uppdragen bedrivs även i nära samarbete med Försvarsmakten och andra partners inom försvarsfamiljen. Som säkerhetssamordnare förväntas du delta i säkerhetsskyddsarbetet vid myndigheten och vara med och utveckla skyddet av Sveriges säkerhet. Du är aktiv att tillsammans med projektledare stödja säkerhetsskyddet i större projekt. Du deltar i samverkansform tillsammans med myndighetens partners inom försvarsfamiljen. Befattningen kräver gedigen kunskap och erfarenhet kring identifiering av skyddsvärden och hantering av säkerhetsskyddklassificerad information. Tjänsten innebär många kontaktytor och samarbeten både inom och utanför myndigheten och du förväntas sprida din kunskap internt och externt genom att informera och utbilda. Du kommer att analysera och hantera säkerhetsskyddsincidenter och en del av arbetet kan även innefatta stödjande kontrollverksamhet. I rollen ingår identifiering av skyddsvärden i projekt, stöd vid säkerhetsskyddsanalyser och informationssäkerhetsanalyser. Resor förekommer i tjänsten och går att planera. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom säkerhetsskyddområdet med mycket goda kunskaper inom säkerhetsskyddslagstiftningen och gällande föreskrifter. Du har erfarenhet av kvalificerat säkerhetsskyddsarbete och flerårig aktuell erfarenhet från arbete med identifiering av skyddsvärden, säkerhetskyddsanalys, fysisk säkerhet och informationssäkerhet. Du har ledarkompetens som vi bedömer tillfredsställande samt goda kunskaper i administrativa IT-stödsystem. Du kommunicerar och uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande med erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete inom Försvarsmaktens eller Säpos regelverk gällande säkerhetsskydd. Om du har erfarenhet av att hålla föredragningar och genomföra utbildningar är det också positivt. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ditt engagemang. Vi behöver dig som är relationsskapande och har erfarenhet av att bygga nätverk och arbeta över organisatoriska gränser med olika kompetenser samt över myndighetsgränser. Att kunna skapa förståelse och helhetssyn för säkerhetsskyddsfrågor inom flera olika verksamhetsområden är en viktig förmåga för att göra dig framgångsrik i denna roll. Du kan på ett tydligt och otvunget sätt förmedla ditt budskap på såväl ledningsnivå som i den operativa verksamheten eller i ett investeringsprojekt. Du är strukturerad, positiv, självgående och har tålamod och förmåga att arbeta strategiskt mot långsiktiga mål. För att lyckas i rollen krävs att du är uthållig och engagerad i att driva ditt eget arbete framåt. Du har högt säkerhetsmedvetande med hög integritet och gott omdöme och en uttalad drivkraft att vara med och skydda Sveriges säkerhet. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1300 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, sköter driften och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Placeringsort Luleå. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 21 juli 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Notera gärna att första intervjuer kommer ske digitalt under vecka 31; den 29-31 juli. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta gruppchef Johan Broberg, tel. 010- 44 45 364 eller rekryteringsspecialist Monica Landmark, tel 010-44 44 690. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vid Räddningstjänsten Östra Götaland arbetar vi alla för samma mål. Att göra olyckorna färre och skadorna mindre. Vi måste kunna sprida kunskap, hantera många sorters olyckor och möta medmänniskor. Och vi måste finnas där för varandra. Vår styrka är att vi har så många olika styrkor. Så vilken är din? Det är stor chans att den passar in hos oss. Beskrivning Vi söker nu sommarvikarierande brandmän infor sommaren 2026 för perioden juni till augusti till våra fyra heltidsstationer i Linköping och Norrköping. Är du ute efter ett meningsfullt sommarjobb där du får arbeta tillsammans med engagerade kollegor och samtidigt bidra till ett tryggare samhälle? Då är det här jobbet för dig! Som brandman deltar du i räddningsinsatser, arbetar förebyggande med säkerhet och utbildning samt medverkar i övningar och underhåll. Tjänsten innebär skiftarbete och erbjuder en varierad arbetsvardag. Vi söker dig som har: Brandmannautbildning (SMO-examen eller annan likvärdig heltidsutbildning som arbetsgivaren godkänner) alternativt att du är SMO-studerande med godkänd praktikperiod (lång-LIA) när vikariatet börjar. eller Deltidsutbildning (GRIB/Räddningsinsats) med minst fem års erfarenhet från RIB i svensk räddningstjänst. - Körkort med B-behörighet, bifogas ansökan - Godkänt rullbandstest enligt AFS 2023:15 (4,5 km/h) inte äldre än 3 månader, bifogas ansökan - Godkänt intyg för att ha klarat simkunnighetskraven enligt Guldbojen, inte äldre än 3 månader, bifogas ansökan - Grundutbildning rök- och kemdykare enl. AFS 2023:15 med godkänd läkarundersökning vid anställningens början - God svenska i tal och skrift Som person är du känslomässigt stabil och trygg i dig själv. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är en empatisk person med god förmåga att se och ta tillvara olikheter. Vidare behöver du vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer samt ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Vi planerar att träffa kandidater på station Lambohov i Linköping för intervju, rullbandstest enligt AFS 2023:15 och paff-varv (ett arbetsrelaterat test) samt ytlivräddar-test under vecka 45. En introduktion kommer att hållas under två veckor i april. Vi erbjuder dig en arbetsplats där medarbetarfrågorna är en av de absolut viktigaste delarna i vår verksamhet. Vi står i ständig utveckling, och jobbar aktivt med medarbetarskap och ledarskap för att skapa en attraktiv arbetsplats för alla representerade yrkesroller, och både kvinnor och män. Eftersom vi är viktiga för våra invånare är det värdefullt för oss som räddningstjänst att vi speglar samhället. Vi värderar därför kulturell kompetens då vi ser att det tillför ytterligare förståelse, erfarenhet och kunskap i våra möten med invånare samtidigt som det utvecklar vår organisation. Viktigt att veta Vi arbetar aktivt med en trygg och hälsosam arbetsplats med en nolltolerans mot kränkningar, trakasserier och särbehandling. Vi är en drog- och alkoholfri arbetsplats så därför gör vi drogtest med stöd av företagshälsovård innan anställning. Vi följer arbetsrättsliga lagar och vi har kollektivavtal vilket vi ser som en trygghet i arbetslivet. Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inom vår verksamhet är samtliga medarbetare krigsplacerade. För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av GDPR (dataskyddsförordningen). Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Om oss Vi är ett kommunalförbund som har fem medlemskommuner: Linköpings, Norrköpings, Söderköpings, Valdemarsviks och Åtvidabergs kommuner. Vi har cirka 470 medarbetare som arbetar på våra 20 räddningsstationer och brandvärn. Förtroendet för räddningstjänsten är stort bland invånarna. De litar på att vi finns där för dem i vardagen, i alla situationer. För att leva upp till det förtroendet behöver vi kunna lösa många olika utmaningar. Vi måste sprida kunskap. De vi möter ska veta hur de undviker faror och olyckor – hemma, på jobbet, i naturen. Det gäller alla invånare i alla åldrar, men inte minst framtidens säkerhetsambassadörer på förskolor och skolor. Vi måste kunna släcka bränder, snabbt och säkert, och hjälpa till vid alla olika sorters olyckor. Vi måste kunna möta våra medmänniskor, där de befinner sig. Både geografiskt och känslomässigt. Vi måste kunna hantera människor i kris. Professionellt och emotionellt. Och vi måste finnas där för varandra, och se till att alla som jobbar hos oss har de bästa förutsättningarna att uppfylla sitt viktiga uppdrag. Vår styrka är att vi har så många olika styrkor. Så vilken är din? Det är stor chans att den passar in hos oss.
Vid Räddningstjänsten Östra Götaland arbetar vi alla för samma mål. Att göra olyckorna färre och skadorna mindre. Vi måste kunna sprida kunskap, hantera många sorters olyckor och möta medmänniskor. Och vi måste finnas där för varandra. Vår styrka är att vi har så många olika styrkor. Så vilken är din? Det är stor chans att den passar in hos oss. Beskrivning Vi söker nu flera brandmän till våra fyra heltidsstationer i Linköping och Norrköping. RTÖG är ett stort räddningstjänstförbund och befinner sig i en expansiv fas. Inom vårt förbund bor idag ca 347 000 personer. Förtroendet för räddningstjänsten är stort bland våra invånare, de litar på att vi finns där för dem i vardagen, i alla situationer. Under 2024 genomförde vi 4 338 utryckningar, och nu behöver vi bli fler för att möta framtidens behov. Hos oss finns goda möjligheter till vidareutveckling inom våra specialområden, såsom räddningsdyk, tung räddning, brand i komplicerade miljöer, arbete på hög höjd, kemikalieolyckor samt sök- och räddningsinsatser. Som brandman inom RTÖG arbetar du tillsammans med dina kollegor på räddningsinsatser, och med förebyggande säkerhets- och utbildningsarbete. I tjänsten ingår även regelbunden övning, utbildning och underhåll av utrustning. Vi söker dig som har: Brandmannautbildning (SMO-examen alternativt annan likvärdig heltidsutbildning som arbetsgivaren godkänner), eller Deltidsutbildning (GRIB/Räddningsinsats) med minst två års sammanhängande erfarenhet som heltidsbrandman, eller Deltidsutbildning (GRIB/Räddningsinsats) med minst fem års erfarenhet från RIB i svensk räddningstjänst. - Körkort med B- och C-behörighet. Kopia på körkort bifogas i ansökan. Om du saknar C-körkort vid anställningstillfället kan du ändå bli aktuell, förutsatt att du skaffar körkortet inom sex månader. Anställningen inleds då som provanställning. - Godkänt rullbandstest enligt AFS 2023:15 inte äldre än 3 månader bifogas i ansökan - Godkänt intyg för att ha klarat simkunnighetskraven enligt Guldbojen, inte äldre än 3 månader bifogas i ansökan - Grundutbildning rök- och kemdykare enl. AFS med godkänd läkarundersökning vid anställningens början - God svenska i tal och skrift samt god datorvana Det är meriterande om du: - Har E körkort - Har läst ledningskurs styrkeledare eller räddningsledare - Är utbildad räddningsdykare eller dykledare Som person är du känslomässigt stabil, empatisk och trygg i dig själv. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare behöver du vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer samt ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Det är viktigt att du delar våra värderingar kring inkludering, jämställdhet och allas lika värde. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi planerar att träffa kandidater på station Lambohov i Linköping för intervju, rullbandstest enligt AFS 2023:15 och paff-varv (ett arbetsrelaterat test) samt ytlivräddar-test under vecka 40. Tillsättning av tjänst sker efter överenskommelse. Vi erbjuder dig en arbetsplats där medarbetarfrågorna är en av de absolut viktigaste delarna i vår verksamhet. Vi står i ständig utveckling, och jobbar aktivt med medarbetarskap och ledarskap för att skapa en attraktiv arbetsplats för alla representerade yrkesroller, och både kvinnor och män. Eftersom vi är viktiga för våra invånare är det värdefullt för oss som räddningstjänst att vi speglar samhället. Vi värderar därför kulturell kompetens då vi ser att det tillför ytterligare förståelse, erfarenhet och kunskap i våra möten med invånare samtidigt som det utvecklar vår organisation. Viktigt att veta Vi arbetar aktivt med en trygg och hälsosam arbetsplats med en nolltolerans mot kränkningar, trakasserier och särbehandling. Vi är en drog- och alkoholfri arbetsplats så därför gör vi drogtest med stöd av företagshälsovård innan anställning. Vi följer arbetsrättsliga lagar och vi har kollektivavtal vilket vi ser som en trygghet i arbetslivet. Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inom vår verksamhet är samtliga medarbetare krigsplacerade. För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av GDPR (dataskyddsförordningen). Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Om oss Vi är ett kommunalförbund som har fem medlemskommuner: Linköpings, Norrköpings, Söderköpings, Valdemarsviks och Åtvidabergs kommuner. Vi har cirka 470 medarbetare som arbetar på våra 20 räddningsstationer och brandvärn. Förtroendet för räddningstjänsten är stort bland invånarna. De litar på att vi finns där för dem i vardagen, i alla situationer. För att leva upp till det förtroendet behöver vi kunna lösa många olika utmaningar. Vi måste sprida kunskap. De vi möter ska veta hur de undviker faror och olyckor – hemma, på jobbet, i naturen. Det gäller alla invånare i alla åldrar, men inte minst framtidens säkerhetsambassadörer på förskolor och skolor. Vi måste kunna släcka bränder, snabbt och säkert, och hjälpa till vid alla olika sorters olyckor. Vi måste kunna möta våra medmänniskor, där de befinner sig. Både geografiskt och känslomässigt. Vi måste kunna hantera människor i kris. Professionellt och emotionellt. Och vi måste finnas där för varandra, och se till att alla som jobbar hos oss har de bästa förutsättningarna att uppfylla sitt viktiga uppdrag. Vår styrka är att vi har så många olika styrkor. Så vilken är din? Det är stor chans att den passar in hos oss.
HSE Koordinator till Stockholm / Helsingborg Vi söker en engagerad HSE koordinator – med driv för säkerhet, struktur och utveckling. Vill du vara med och utveckla arbetsmiljö- och säkerhetsarbetet i ett företag som arbetar med rivning, underhåll och specialiserade projekt? Vi söker nu en HSE koordinator som vill ta ett helhetsansvar för vårt systematiska arbetsmiljöarbete och vara en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. Arbetsbeskrivning Som HSE koordinator hos oss får du ett brett och varierande ansvar. Du arbetar nära såväl projektledning, verkstad och platsorganisation, och har ett övergripande ansvar för arbetsmiljö, säkerhet, miljöfrågor och efterlevnad. Rollen omfattar både strategiskt arbete och praktiska uppgifter på fältet, med möjlighet att arbeta från Helsingborg eller Stockholm. I ditt arbete kommer du genomföra internrevisioner och ansvara för att personalen har rätt utbildningar och certifikat. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Leda och utveckla företagets arbetsmiljö- och säkerhetsarbete Koordinera tillträdeshantering till projekt och arbetsplatser Ansvara för företagsbilar, inklusive tillsyn, logistik, dokumentation och planering Inköp, lagerhållning och hantering av arbetskläder och skyddsutrustning Samordning av personal vid uppstart av projekt (bemanning, introduktion, boende m.m.) Ansvara för rekryteringsprocesser vid nyanställningar Underhålla och följa upp ledningssystem (t.ex. ISO 45001) Din profil Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och har ett genuint intresse för arbetsmiljö, säkerhet och struktur. Du har förmågan att kombinera operativ närvaro med strategiskt tänkande och tycker om att driva förbättringar tillsammans med andra. Vi tror sammanfattningsvis att du har Erfarenhet från en liknande roll, gärna inom bygg, anläggning, industri eller rivning God kunskap om arbetsmiljölagen, AFS:ar och systematiskt arbetsmiljöarbete Förmåga att kommunicera och engagera – både i projekten och på ledningsnivå B-körkort (krav) Meriterande med utbildningar inom BAM, HLR, fallskydd, heta arbeten etc. Erfarenhet av ISO 45001,14001, 9001 och/eller andra ledningssystem är ett plus Vi erbjuder Vi erbjuder en viktig och central roll i ett företag med stark framåtanda och hög yrkesstolthet. Du blir en del av ett engagerat team som arbetar tillsammans för att leverera säkra och hållbara lösningar. Kontakt och ansökan För frågor om tjänsten kontakta Max Ukkonen, HSE Manager, [email protected]. Under rekryteringsprocessen genomförs säkerhetsprövning som omfattar drogtest och registerkontroll. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Om NKR Demolition Group Med en lång erfarenhet inom branschen, toppmodern utrustning och högt kompetenta medarbetare levererar NKR alltid ett kvalitetsarbete med högt fokus på säkerhet och miljö. NKR Demolition Sweden AB är marknadsledande när det gäller rivning och återvinning. I den mån det är möjligt fokuserar företaget på återvinning av nedbrytbart material. Vill du veta mer om NKR´s arbetsprocesser och hur vi återvinner material från rivning, besök vår hemsida https://www.nkr-rivning.se/ NKR Demolition Sweden AB’s huvudkontor finns utanför Helsingborg. Projekten sträcker sig över hela landet och är en del av moderbolaget NKR Demolition Group, som under sina 40 år varit marknadsledande inom rivning och återvinningsbranschen. NKR anlitas till varierande uppdrag, alltifrån rivning inom industri-, bygg och fastighetsbranschen med goda resurser på toppmodern maskinpark och kompetent personal.
Välj ett jobb för att visa detaljer