Intresseanmälan Väktare/Ordningsvakt - Luleå/Boden
Tempest Security Sverige AB
Väktare och ordningsvakter

Intresseanmälan – Väktare/Ordningsvakt – Luleå/Boden Vi på Tempest söker dig som är utbildad väktare eller ordningsvakt och vill arbeta med säkerhet och trygghet i fokus. Vi letar efter både dig som är ny i yrket och dig med lång erfarenhet – så länge du har rätt utbildning och rätt inställning. Observera: Vi tar endast emot ansökningar från dig som har giltigt utbildningsbevis (VU1/VU2 eller ordningsvaktsutbildning med förordnande). Saknar du detta? Håll utkik efter våra andra annonser. Vem är du?För att trivas i rollen ser vi gärna att du är: En lagspelare med hög ansvarskänsla Noggrann, pålitlig och flexibel Bekväm med att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter Serviceinriktad med ett professionellt bemötande Flytande i svenska – både i tal och skrift Van vid att skriva rapporter och arbeta med teknik Grundkrav: Fullständig och giltig väktarutbildning (VU1 + VU2) eller ordningsvaktsutbildning + förordnande B-körkort Ostraffad, drogfri och med ordnad ekonomi Godkänd av Länsstyrelsen för arbete inom auktoriserat bevakningsföretag Det är en fördel om du också har: Tidigare erfarenhet av bilburen tjänst Genomförd GMU Flerspråkig Vad erbjuder vi? Hos Tempest får du ett omväxlande arbete där du både arbetar självständigt och i team. Vi lägger stor vikt vid att matcha rätt person till rätt uppdrag och arbetar nära både våra kunder och våra medarbetare. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal. Tillträde sker enligt överenskommelse – urval och intervjuer sker löpande. Är det dig vi söker?Välkommen att skicka in din ansökan med: CV Personligt brev (berätta gärna varför du passar för rollen) Relevanta utbildningsbevis Vi ser fram emot att höra från dig!

26 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Avarn söker skyddsvakter till Region Mitt på behov
Avarn Security AB
Väktare och ordningsvakter

Som anställd inom Avarn Security får du en spännande vardag där din uppgift är att stärka våra kunders trygghet och förebygga incidenter samt värna för en tryggare miljö. Vi arbetar aktivt med att skapa en inkluderande arbetsmiljö, där alla ska känna sig välkomna oavsett ålder, kön, etnicitet, sexuell läggning eller religionstillhörighet. Du ska vara en god och hjälpsam kollega, som bidrar till att skapa trivsel på jobbet. Självklart delar du våra värderingar. Det är vårt jobb att skapa trygghet. För allmänheten och våra kunder representerar du en trygg famn, där de kan söka stöd och få hjälp. Våra kunder har gett oss ett stort ansvar och det ställs vissa formella krav på våra medarbetare. Oavsett tjänst så är ditt arbete viktigt. Intresserad hur det är att jobba som skyddsvakt? Klicka här  Tjänsteställe: Eskilstuna, Västerås, Flen, Södertälje, Örebro med omnejd  Arbetstider: Behovsanställning  Varaktighet: Tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning  Tillträde: Omgående alt till hösten 2025, mer information får du vid eventuell intervju.  Kvalifikationer: Vi söker nya medarbetare som är säkerhetsmedvetna, serviceinriktade, stresståliga, ansvarsfulla och positiva personer med en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Vi lägger stor vikt på din förmåga att arbeta i grupp men även att du självständigt kan lösa problem.  Som skyddsvakt på våra objekt  arbetar du i olika miljöer med väldigt varierande arbetsuppgifter. Vi söker dig som tycker om att arbeta med människor, har ett tydligt serviceinriktat engagemang och är tekniskt kunnig.  Våra allmänna krav är att du som söker ska: Ha fyllt 18 år och vara ostraffad*, du behöver även ha en gymnasieutbildning med godkända betyg, god hälsa och fysik. Ordnad ekonomi och B-körkort.  Krav för tjänsten • Tidigar erfarenhet av att jobba i bevakningsbranschen eller liknande • Körkort B • Svenskt medborgarskap  Meriterande: Väktarutbildning Vu1 och Vu2, ordningsvaktsutbildning eller annan övrig utbildning Vad vi erbjuder om du blir antagen • Vid behov skyddsvaktsutbildning via BYA. Har du rätt profil för avarn och går vidare i processen men inte innehar föreskriven utbildning (Skyddsvakt) står vi för din utbildning! Skyddsvaktsutbildning (8 dagar) genomförs på BYA Bevakningsbranschens Yrkes- och Arbetsmiljönämnd. Deltagande vid denna är en förutsättning för anställning inkl. godkänd säkerhetsprövning och godkänd HAS utbildning. • Intern vapenutbildning efter godkänt HAS samtal • En viktig roll i en verksamhet där trygghet och säkerhet står i fokus. • Möjligheten till en långsiktig karriär hos oss  För att bli erbjuden anställning hos oss är det en förutsättning att du deltar och blir godkänd på de utbildningar som krävs. Utöver det behöver du även en godkänd säkerhetsprövning.  Ansökningar hanteras löpande - välkommen med din ansökan så snart som möjligt - dock senast 2025-08-01  Sök tjänsten via vår hemsida - ej via mejl. Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare. Tester kommer även att tillämpas för denna tjänst. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt.  För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.

23 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Säkerhetshandläggare
Försvarsmakten
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Är du redo att axla en viktig roll inom Försvarsmaktens säkerhetstjänst? Den regionala staben vid MR S med tillhörande Militärregiongrupper befinner sig på en tillväxtresa där vi utökar med kompetenta och engagerade medarbetare. Som anställd hos oss får du stort ansvar, generösa förmåner, utvecklingsmöjligheter och inte minst chansen att bidra till Sveriges säkerhet. Om MR S MR S är en av fyra militärregioner, vilka representerar en permanent militär geografisk indelning av Sveriges territorium. Militärregionen ansvarar för territoriell ledning och samordning av insatser och operationer, totalförsvarsplanering, försvarsplanering, underrättelse- och säkerhetstjänst samt stöd till samhället. Ansvaret omfattar även produktions- och insatsledning av MR S fem Militärregiongrupper med tillhörande elva hemvärnsbataljoner. Om KRAG KRAGs främsta uppgift är att utbilda, utveckla och leda Hemvärnets bataljoner i Kalmar och Kronobergs län. Hemvärnet har till uppgift att verka över hela konfliktskalan - från stöd till samhället vid svåra påfrestningar i fred till väpnad strid i krig. Hemvärnet är en del av Försvarsmaktens insatsorganisation och utgör nästan hälften av Försvarsmaktens personal. På detta sätt bildar hemvärnsförbanden en nationell, territoriell basplatta för försvaret och skyddet av Sverige. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som säkerhetshandläggare på KRAG har du inriktning på intern säkerhetstjänst samt att stödja hemvärnsförbanden i säkerhetsfrågor. Arbetet består i att stödja chefen för KRAG och sektionscheferna. Ansvarsområden omfattar fysisk säkerhet, informations- och IT-säkerhet, signalskydd och personalsäkerhet. Du jobbar förebyggande och aktivt med säkerhetsskyddstjänst inom förbandet KRAG. Rådgivning till medarbetare och chefer är en naturlig del av det dagliga arbetet. Befattningen ställer krav på struktur, initiativförmåga och god simultanförmåga. KRAV Kvalifikationer • något års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom säkerhetsskyddstjänst eller annat område som bedöms likvärdig • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både svenska och engelska • god beprövad administrativ förmåga i informationssystem • gymnasial utbildning med godkända betyg • körkort B Personliga egenskaper Du är en person med ett gott omdöme, stor integritet och ett högt säkerhets- och sekretessmedvetande. Du har en hög social förmåga och du finner det naturligt att arbeta utåtriktat tillsammans med andra. Att du är pedagogiskt lagd och har god samarbetsförmåga är av stor vikt. Du är en analytisk person som kan identifiera fel, brister och problem i dess olika beståndsdelar. Du är kreativ och ser lösningar på problem. Du har hög arbetskapacitet och arbetar strukturerat. Ditt engagemang och kunskap behövs för att tillsammans med övriga medarbetare vidareutveckla MR-gruppen. Vi tror därför att du trivs i en miljö som ständigt utvecklas och uppskattar omväxlingen i att arbeta både självständigt såväl som i samarbete med kollegor. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. MERITERANDE • erfarenhet inom Försvarsmakten • grundläggande säkerhetsutbildning • genomförd och godkänd militär grundutbildning • erfarenhet av att genomföra säkerhetsskyddsplanering • eftergymnasial utbildning inom säkerhetsskyddsområdet För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Växjö. Tillträde: Enligt överenskommelse men önskvärd i början av september. Tjänstgöring på kvällar och helger förekommer. Resor inom Sverige med övernattning förekommer. Upplysningar om befattningen Kontakta: Robin Wahl 076-106 26 24 alternativt Joe Vilhelmsson 070-54 50 43 Information om rekryteringsprocessen Kontakta: Andreas Åberg 010-826 80 00 Fackliga företrädare OFR: Krister Forsberg OFR/S: Senadin Sela SEKO: Sven-Erik Borg SACO: Maria Iglesias Samtliga nås via Försvarsmaktens växel på 010-826 80 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-11. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Södra Militärregionen (MR S) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Revingehed. Organisationen består av Chef med stab, fem militärregiongrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. C MR S med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Läs mer om Södra militärregionen här. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

22 maj 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Handläggare
Bergslagens Räddningstjänst
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Vill du bli en nyckelspelare i det förebyggande arbetet hos Bergslagens Räddningstjänst? Här arbetar du inte bara med lagar och paragrafer – du bidrar till tryggare samhällen, skyddar liv och bygger säkerhet för framtiden. Nu söker vi en ny handläggare/utredare till vår skyddsavdelning – en nyfiken, ansvarstagande och samhällsengagerad person som vill växa tillsammans med oss gärna med räddningstjänstbakgrund, men det går också bra om du är skolad inom andra myndighetsområden. Du kommer i huvudsak arbeta med tillsyn, tillståndsprövning och ge information/rådgivning utifrån lagen om skydd mot olyckor (LSO) samt lagen om brandfarliga och explosiva varor (LBE). Som handläggare kommer du att vara en viktig del av gruppen i att vara bollplank och ge råd till kollegor samt stötta med kunskap och erfarenhet i komplicerade ärenden. Om oss Bergslagens Räddningstjänst är ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten i sex kommuner: Kristinehamn, Storfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga och Degerfors. Vi täcker ett område med ca 85 000 invånare och har idag 86 heltidsanställda och 109 deltidsanställda fördelade på åtta brandstationer. Vi är också en del av Räddningsregion Bergslagen – ett omfattande samarbete för operativ systemledning inom räddningstjänsten, som sträcker sig över 42 kommuner i fem län. Vad innebär rollen? Som handläggare hos oss arbetar du brett och varierat i en verksamhet med stor samhällsnytta. Du blir en viktig länk mellan lagstiftning och verklighet där du gör skillnad både i stora beslut och i det dagliga mötet med människor. Du kommer bland annat att: Utföra tillsyn enligt LSO och LBE Handlägga tillstånd för brandfarliga och explosiva varor Lämna remissvar vid byggprojekt, detaljplaner och serveringstillstånd Ge rådgivning till kommuner, verksamheter och invånare om brandskydd Arbeta med information och kommunikation kring förebyggande säkerhetsarbete Du blir en del av ett engagerat team där vi hjälps åt, utvecklas tillsammans och där du får mycket frihet under ansvar. Vem söker vi? Vi söker dig som trivs med att kombinera struktur med samarbete. Du är trygg i din roll, nyfiken på att utvecklas och gillar att bygga goda relationer – både internt och externt. Vi vill att du har: Eftergymnasial utbildning inom teknik, juridik, samhällsbyggnad, SMO, eller arbetslivserfarenhet/annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. B-körkort Meriterande: God förståelse och erfarenhet av arbete med myndighetsutövning. Kunskap om brandskydd Arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kommunal eller statlig verksamhet Utbildning Tillsyn A och B via MSB eller motsvarande För att lyckas i rollen behöver du agera på ett professionellt sätt. Du har lätt för att samarbeta med andra men även driva och planera självständigt arbete. Du anpassar din kommunikation till både mottagare och situation. Vidare är du strukturerad och organiserar ditt arbete effektivt. Du är flexibel och kan prioritera om dina uppgifter när förutsättningarna ändras. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid Arbetstid: Dagtid med flextid och möjlighet till distansarbete Två timmars friskvård i veckan på arbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Individuell lönesättning Provanställning kan komma att tillämpas Vi arbetar aktivt för mångfald och jämställdhet och välkomnar sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Kontakt och ansökan Vill du veta mer? Kontakta gärna: Rekryterande chef Kristoffer Roden, Chef Skyddsavdelningen – 0550-636 04 Fackliga företrädare (Kommunal, Ledarna, Vision) nås via växeln: 0586–636 00 Skicka din ansökan till: [email protected] Ange "Ansökan Handläggare" i rubriken. Vi rekryterar löpande – vänta inte med din ansökan, dock senast 2025-08-10!

22 maj 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Handläggare
Bergslagens Räddningstjänst
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Vill du bli en nyckelspelare i det förebyggande arbetet hos Bergslagens Räddningstjänst? Här arbetar du inte bara med lagar och paragrafer – du bidrar till tryggare samhällen, skyddar liv och bygger säkerhet för framtiden. Nu söker vi en ny handläggare/utredare till vår skyddsavdelning – en nyfiken, ansvarstagande och samhällsengagerad person som vill växa tillsammans med oss gärna med räddningstjänstbakgrund, men det går också bra om du är skolad inom andra myndighetsområden. Du kommer i huvudsak arbeta med tillsyn, tillståndsprövning och ge information/rådgivning utifrån lagen om skydd mot olyckor (LSO) samt lagen om brandfarliga och explosiva varor (LBE). Som handläggare kommer du att vara en viktig del av gruppen i att vara bollplank och ge råd till kollegor samt stötta med kunskap och erfarenhet i komplicerade ärenden. Om oss Bergslagens Räddningstjänst är ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten i sex kommuner: Kristinehamn, Storfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga och Degerfors. Vi täcker ett område med ca 85 000 invånare och har idag 86 heltidsanställda och 109 deltidsanställda fördelade på åtta brandstationer. Vi är också en del av Räddningsregion Bergslagen – ett omfattande samarbete för operativ systemledning inom räddningstjänsten, som sträcker sig över 42 kommuner i fem län. Vad innebär rollen? Som handläggare hos oss arbetar du brett och varierat i en verksamhet med stor samhällsnytta. Du blir en viktig länk mellan lagstiftning och verklighet där du gör skillnad både i stora beslut och i det dagliga mötet med människor. Du kommer bland annat att: Utföra tillsyn enligt LSO och LBE Handlägga tillstånd för brandfarliga och explosiva varor Lämna remissvar vid byggprojekt, detaljplaner och serveringstillstånd Ge rådgivning till kommuner, verksamheter och invånare om brandskydd Arbeta med information och kommunikation kring förebyggande säkerhetsarbete Du blir en del av ett engagerat team där vi hjälps åt, utvecklas tillsammans och där du får mycket frihet under ansvar. Vem söker vi? Vi söker dig som trivs med att kombinera struktur med samarbete. Du är trygg i din roll, nyfiken på att utvecklas och gillar att bygga goda relationer – både internt och externt. Vi vill att du har: Eftergymnasial utbildning inom teknik, juridik, samhällsbyggnad, SMO, eller arbetslivserfarenhet/annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. B-körkort Meriterande: God förståelse och erfarenhet av arbete med myndighetsutövning. Kunskap om brandskydd Arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kommunal eller statlig verksamhet Utbildning Tillsyn A och B via MSB eller motsvarande För att lyckas i rollen behöver du agera på ett professionellt sätt. Du har lätt för att samarbeta med andra men även driva och planera självständigt arbete. Du anpassar din kommunikation till både mottagare och situation. Vidare är du strukturerad och organiserar ditt arbete effektivt. Du är flexibel och kan prioritera om dina uppgifter när förutsättningarna ändras. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid Arbetstid: Dagtid med flextid och möjlighet till distansarbete Två timmars friskvård i veckan på arbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Individuell lönesättning Provanställning kan komma att tillämpas Vi arbetar aktivt för mångfald och jämställdhet och välkomnar sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Kontakt och ansökan Vill du veta mer? Kontakta gärna: Rekryterande chef Kristoffer Roden, Chef Skyddsavdelningen – 0550-636 04 Fackliga företrädare (Kommunal, Ledarna, Vision) nås via växeln: 0586–636 00 Skicka din ansökan till: [email protected] Ange "Ansökan Handläggare" i rubriken. Vi rekryterar löpande – vänta inte med din ansökan, dock senast 2025-08-10!

22 maj 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Insatsledare - Brandinspektör/Brandingenjör
BODENS KOMMUN
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Vill du vara en nyckelspelare i framtidens räddningstjänst?  Räddningstjänsten i Boden söker en driven Brandinspektör/ Brandingenjör som vill vara med och forma vår verksamhet i en tid av spännande samhällsförändringar. Vårt uppdrag är att inte bara rädda liv och egendom, utan att aktivt arbeta förebyggande för att minimera risker och skapa trygghet för framtiden. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Då är det här rollen för dig! Vi är ett starkt team som samarbetar med 19 kommuner inom Räddningssamverkan Nord, från Kiruna i norr till Nordmaling i söder, för att skapa säkra och effektiva räddningsinsatser oavsett var olyckan inträffar. Vårt fokus är att agera snabbt och effektivt för att minimera skador och rädda liv. Vi söker nu dig som kan förstärka vårt team och leda oss in i framtiden. ARBETSUPPGIFTER Som Brandinspektör/ Brandingenjör hos oss får du en dynamisk och betydelsefull roll där du kommer vara spindeln i nätet i vår räddningsverksamhet. Du kommer vara en del i den operativa utvecklingen för att göra räddningstjänsten i Boden bättre. I din roll ingår både omvärldsbevakning som kvalitetssäkring av insatser och övningar för både heltid och RIB. Och ja, det blir mer spännande du ingår även i insatsledarberedskapen som kommer byggas upp, vilket innebär att du under dina beredskapspass är redo att leda insatser i vårt område. Dessutom öppnas möjligheter för dig att ta en övergripande ledarroll inom vårt gemensamma räddningsledningssystem i framtiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har:  • Brandingenjörsexamen med påbyggnadsutbildning i räddningstjänst (RUB) eller motsvarande erfarenhet som brandinspektör och har utbildning i räddningsledning • Erfarenhet av operativt arbete samt arbetsledning • B-körkort (krav) • God kommunikationsförmåga - du kommer att ha en nyckelroll i våra projekt och team  Vem är du?  Som person brinner du för att utveckla och förbättra räddningstjänsten, både gällande metod och teknik samt taktik. Utöver dina tekniska kunskaper är du en naturlig ledare som brinner för räddningstjänst och vill utveckla framtidens lösningar för att hantera olyckor. Du är kreativ, nytänkande och vågar utmana gamla arbetssätt för att ständigt förbättra organisationen. Du har också en förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt leda initiativ från start till mål. Din passion för att göra skillnad är den verkliga drivkraften. Vi erbjuder: En unik möjlighet att vara med och påverka och utveckla räddningstjänsten i en expansiv tid för Boden. Du får arbeta i en prestigelös och stöttande arbetsmiljö där du har stora möjligheter att växa och ta dig an nya utmaningar. Dessutom får du vara med och rädda liv varje dag. Ansök nu! Vi har valt en längre ansökningsperiod för denna tjänst för att ta hänsyn till sommarperioden. Sista dag för att skicka in din ansökan är därför 15 augusti. Intervjuer kommer dock att ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans skapa en tryggare framtid. Om du går vidare i rekryteringsprocessen så kommer lämplighetstester genomföras. Tjänsten kan också komma att placeras i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning genomförs innan eventuell anställning. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. • Följ oss gärna på Facebook och Instagram • När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. • Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. • Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

22 maj 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Larmoperatör
Lövestad Larmcentral AB
SOS-operatörer m.fl.

Lövestad Larmcentral är ett av Länsstyrelsen i Skånes län auktoriserat bevakningsföretag. Vi är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015 och SSF 136:5 och miljöcertifierade enligt SS-EN ISO 14001:2015. Kvalifikationer: Några av dina starkaste egenskaper är att du är socialt kompetent och genuint intresserad av att hjälpa andra människor, ansvarstagande, noggrann och bekväm med att jobba med dator och telefon som dina arbetsredskap. Du är vår röst mot omvärlden. Det är därför viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift. Om du har erfarenhet från kundtjänst så är det meriterande. Men absolut viktigast är att du är av rätta virket och tycker att arbetsbeskrivningen ser intressant ut. Om vi tror på dig lär vi dig resten. Vi söker nu dig som är ostraffad och har ordnad ekonomi. En förutsättning för anställning är att du klarar länsstyrelsens kontroll för anställning i auktoriserat bevakningsföretag. Arbetsuppgifter: Larmcentralen är vår verksamhets hjärta vilket ställer höga krav på service och bemötande. Du och dina kollegor hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera larm, kameraverifieringar, felanmälningar och hantera telefonpassning åt externa kunder. Oavsett ärende så är det du som operatör som är första kontakten, det är därför av yttersta vikt att du kan prioritera efter behov och ta snabba beslut. Du följer en instruktion och förmedlar ärendet till rätt part. Verksamheten i larmcentralen bedrivs dygnet runt – året runt, detta medför att arbetet innefattar helg och skiftarbete. Vi kommer att internutbilda dig, naturligtvis under betald arbetstid. Du kommer sedan att få arbeta självständigt, men alltid med stöd av, och i nära samarbete med, ett antal kollegor med samma arbetsuppgifter som du har. Du kommer att komma i kontakt med alla typer av människor i olika situationer. Arbetet är krävande, men också varierande, lärorikt och spännande. Tjänsten kräver att du kan hantera stressiga situationer och trivs med att arbeta i grupp.

21 maj 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Uppdragsansvarig sprinklerprojektör
Jobway AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Är du en behörig ingenjör inom vattensprinkler som vill utvecklas inom uppdragsledning? Vill du arbeta på ett tryggt företag med goda anställningsvillkor? Är du ansvarsfull och redo för nya utmaningar? Då kan du vara Mälar sprinklers nya medarbetare - ansök idag! I rollen som Uppdragsansvarig Sprinklerprojektör kommer du att ha ansvaret för att leda och styra projektering av vattensprinkleranläggningar. Det innebär att du kommer att ansvara över projektering i projekt från start till mål, granska projekterade handlingar och stödja projekteringsavdelningen med tekniska frågor, systemlösningar och beräkningar/dimensionering. Du kommer även att bidra med din tekniska expertis genom hela processen. Du kommer att vara baserad på Mälar sprinklers kontor och arbeta tillsammans med kompetenta och erfarna kollegor. Rollen är relativt flexibel och kan anpassas efter din erfarenhet, vilja och kompetens. För att lyckas i denna roll har du: Behörig ingenjör vattensprinkler enligt SBF 1018 Minst 5 års erfarenhet av projektering av sprinklersystem, samt varit behörig ingenjör vattensprinkler under större delen av de senaste 3 åren Flytande svenska språkkunskaper Erfarenhet av MagiCAD för AutoCAD B-körkort Det är även meriterande om du har god datorvana och bekantskap med olika projekteringsprogramvaror, t ex Revit. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar att ha kontinuerlig kontakt med andra personer både inom och utanför organisationen. Du är positiv, engagerad och har en hög grad av flexibilitet och serviceinriktning. Mälar sprinkler erbjuder dig: En stimulerande arbetsmiljö med utmanande arbetsuppgifter tillsammans med erfarna och professionella kollegor. Goda anställningsvillkor En roll med frihet under ansvar I denna rekrytering samarbetar Mälar sprinkler med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Nicklas Thorstenson, [email protected] eller Emelie Danielsson, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om företaget Mälar Sprinkler är en certifierad anläggarfirma för vattensprinkler enligt SBSC. De har rättigheter att projektera och installera vattensprinkleranläggningar och har kvalificerad personal för att utföra alla typer av sprinkleranläggningar. Företaget har sitt kontor i Kista utanför Stockholm. Sedan 2002 har Mälar Sprinkler varit en ledande aktör inom preventivt brandskydd och har cirka 50 medarbetare inom konstruktion, installation, service och underhåll. De har ett dokumenterat kvalitets- och miljöledningssystem för att säkerställa att deras installationer uppfyller kraven.

21 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Informationssäkerhetshandläggare
Future People AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi på Future People söker en informationssäkerhetshandläggare till vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Informationssäkerhetshandläggare till offentlig verksamhet inom hälso- och sjukvård Vi söker nu en engagerad och erfaren informationssäkerhetshandläggare till ett uppdrag hos en samhällsviktig aktör inom hälso- och sjukvård. Du kommer spela en nyckelroll i att vidareutveckla organisationens systematiska informationssäkerhetsarbete i en tid då kraven på cybersäkerhet och regeluppfyllnad intensifieras. Uppdraget omfattar både strategiska och operativa delar och kräver mycket god kunskap om NIS2-direktivet, GDPR samt förmåga att kommunicera regelverk på ett pedagogiskt och inspirerande sätt till olika målgrupper inom organisationen. Om uppdraget Stötta informationssäkerhetssamordnare och koordinatorer i strategiska, taktiska och operativa uppgifter riva förbättringsinitiativ inom informationssäkerhetsarbete, inklusive processutveckling, metodstöd och riktlinjer Förbereda organisationen inför nya krav enligt cybersäkerhetslagstiftning, såsom NIS2 ålla utbildningar och workshops för olika målgrupper – både operativa och ledningsnära Bidra till att höja säkerhetsmedvetandet inom organisationen och skapa en stark säkerhetskultur Kvalifikationer – krav Konsult pratar och skriver obehindrat på svenska Minst 4 års relevant arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhet, dataskydd och/eller juridik Kan arbeta självständigt såväl som i team, har ett starkt driv, är noggrann och tar stort ansvar för hög kvalitet på sin leverans Mycket god kännedom om informationssäkerhetsstandarder, lagkrav, certifieringar och bästa praxis inom relevanta lagar, och har förmågan att kommunicera juridiska regelverk och riktlinjer på ett begripligt sätt Erfarenhet av och god förmåga att utveckla och genomföra utbildningar inom informationssäkerhet. Kan anpassa innehållet efter olika målgrupper och inspirera medarbetare för att främja en säkerhetsmedveten kultur. Utbildning ska ha genomförts inom NIS2 och för större grupper (minst 100 deltagare). Djup kunskap om NIS2 samt erfarenhet av praktiskt förberedelsearbete med NIS2-direktivet inför kommande cybersäkerhetslag, särskilt arbete med väsentliga entiteter eller för oss relevanta sektorer Erfarenhet av operativt arbete/stöd med informationssäkerhetskontroller, riskanalyser, juridiska utredningar, DPIA, AI-förordningen mfl (redogör i CV) Erfarenhet av praktiskt arbete med dataskydd och god kunskap om Dataskyddsförordningen (GDPR) samt dess tillämpning och relation till informationssäkerhet Kunskap inom IT-säkerhet och god förståelse för skillnaden mellan informationssäkerhet och IT-säkerhet Erfarenhet av informationssäkerhetsarbete i komplexa miljöer med flera regelverk att förhålla sig till Erfarenhet av informationssäkerhetsarbete inom offentlig sektor och/eller politisk styrd organisation, särskilt meriterande med erfarenhet från komplex IT-miljö inom hälso- och sjukvård Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, strukturerad och har ett stort eget driv. Du är trygg i att fatta beslut under press, har god kommunikationsförmåga och kan anpassa din dialog efter olika målgrupper. Du är flexibel och van att arbeta i föränderliga miljöer. Omfattning och detaljer Vill du vara med och stärka informationssäkerheten inom en av Sveriges mest samhällskritiska verksamheter? Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: Juni Sista ansökningsdagen: 22/5 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.  Välkommen till oss på Future People!

20 maj 2025
Sista ansökan:
2 november 2025
Timvikarierande Badpersonal till Midnattssolsbadet
Kiruna kommun
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

För ett livs levande Kiruna. En sak är säker. Med oss gör du skillnad. Vi är Kiruna, brukar vi säga. Vi är vårdpersonalen som håller gamla mamma i handen och läraren som får lillebror att läsa sina första ord. Vi är barnskötaren som får någon att växa varje dag och socialarbetaren som gör det som krävs för att förändra liv. Vi är personliga assistenten som ger frihet och bibliotekarien som gör litteraturen nära. Vi är hemstödpersonalen som kör till byarna i snöstorm som midnattssol för att finnas där. Vi är hundratals kompetenser, tusentals människor och generationer av erfarenhet som tillsammans tryggar, vårdar, inspirerar, lär ut, räddar liv, tänker nytt, flyttar städer, ställer upp för varandra och tar hand om människor. Med stolthet och omtanke. Från fjäll till stad. I dag och imorgon för ett levande Kiruna. Det finns något fint i det. Vill du också jobba för livet, människan och framtiden i Kiruna kommun? Vill du skapa värde och göra skillnad på riktigt för det som är viktigt? ARBETSUPPGIFTER Som timvikarierande badpersonal säkerställer du en trygg vistelse för våra gäster som besöker badanläggningen och tillsammans med kollegor ser till att badhuset motsvarar de förväntningar som finns gällande service, renlighet och badbevakning. Arbetsuppgifter: • Livräddning och badbevakning • Simlärare, planera och genomföra simundervisning för skolornas elever samt för badets egen regi för alla åldrar, från babysim till vuxensimskola • Lokalvård • Kundbemötande • Kassabetjäning • Vattenträningsinstruktör • Vattenrening • Planera, utveckla och utföra olika aktiviteter och arrangemang KVALIFIKATIONER För att arbeta som badpersonal hos oss behöver du ha goda simkunskaper och vara trygg i vattnet. Du behöver klara av livräddningstestet Guldbojen och ett simtest genomförs innan anställning. Du är över 18 år och behärskar svenska och engelska då det krävs i det dagliga arbetet. Vi ser det som meriterande om du har simlärarutbildning, pool-livräddarutbildning eller annan likvärdig utbildning. Det är även meriterande om du har erfarenhet av yrket. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservicearbete och god datorvana. Vi söker dig som har ett gott omdöme samt förmåga att agera stabilt även i pressade situationer. Eftersom du i stor utsträckning kommer att möta våra badgäster behöver du vara serviceinriktad samt ha intresse och förmåga att hjälpa andra. Arbetet sker i team och det är av vikt att du har god samarbetsförmåga. Vi söker dig som är drivande och vill vara en del av vår verksamhetsutveckling. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Du kommer arbeta i skift med förmiddagar, eftermiddagar och helger. För oss är det viktigt att all personal känner sig trygga i rollen och du kommer därför att få en bra introduktion i arbetet inklusive HLR-utbildning. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen. ÖVRIGT För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Vi har många olika förmåner där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar. Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

20 maj 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025