På Securitas Technology drivs vi av viljan att skapa trygghet – med hjälp av den senaste tekniken och genom människorna bakom den. Med över 70 års erfarenhet och en ledande position på marknaden är vi en av de största aktörerna inom säkerhetsteknik – både i Sverige och globalt. Vi kombinerar styrkan av ett stort företag med en varm, familjär kultur där varje individ räknas. Vill du vara med och skapa trygghet med hjälp av den senaste tekniken? Hos Securitas Technology får du chansen att göra just det – och mycket mer. Vi söker nu en brandtekniker till vårt team i Kristianstad. Du som älskar teknik, tar ansvar och vill bidra till en säkrare framtid kommer att trivas hos oss🌞 Ansvarsområde I rollen som tekniker inom brandteknik ansvarar du för installation och driftsättning av våra brandtekniska system. Tillsammans med projektledare utvecklar du skräddarsydda lösningar för våra företagskunder. Du reser inom regionen och arbetar nära både kollegor och kunder. Du kommer att: • Installera, driftsätt, koppla in, programmera och provköra system. • Hålla utbildning för kunder i användning av våra lösningar. • Fungera som tekniskt stöd till säljteamet. Därför kommer du att trivas På Securitas Technology ser vi potential i varje person och situation. Du får: 🔴 Möjligheten att växa i ett globalt, teknikdrivet företag i framkant. 🔴 Lära av några av branschens mest erfarna tekniker. 🔴 Arbeta med lösningar som gör verklig skillnad – för våra kunder och samhället. 🔴 En kultur som bygger på samarbete, prestigelöshet och nyfikenhet. 🔴 Bli en del av ett team där du alltid kan räkna med stöd, delaktighet och utveckling. Vem är du?🔍 Du har troligen en gymnasie- eller YH-utbildning inom el, teknik eller IT. Det viktigaste för oss är inte exakt vad du har gjort tidigare – utan vad du vill göra framåt. Har du koll på el/svagström och ett intresse för teknik, har du redan en bra start. Vi ser gärna att du: • Har grundläggande kunskaper i el och svagström. • Har intresse för IT och ny teknik. • Talar svenska och engelska. • Har B-körkort. • Har erfarenhet av säkerhetsteknik – det är ett plus, men inget krav. Det som verkligen gör skillnad är vem du är som person: • Du tar ansvar och vill alltid leverera lösningar som verkligen gör nytta. • Du planerar gärna dina dagar själv och trivs med att arbeta självständigt. • Du är prestigelös, samarbetar naturligt och bygger relationer – både internt och med kunder. • Du ser möjligheter där andra ser hinder och gillar att lösa problem, även när det blir komplext. Är det här ditt nästa steg?🌍 Hos oss får du mer än ett jobb. Du får ett syfte. Du blir en del av något viktigt – där din insats bidrar till att skydda människor, företag och samhällen. Vi ser det du är idag. Och det du kan bli imorgon. Ansök redan idag – vi hanterar ansökningar löpande. Då vi närmar oss semestertider kommer intervjuer att ske i augusti/september. Observera att svenskt medborgarskap, godkänd bakgrundskontroll samt godkännande från Länsstyrelsen är krav för anställning. Befattningen är hos våra kunder placerad i säkerhetsklass vilket föranleder att du som kandidat skall genomgå en säkerhetsprövning enl 3kap 1§ Säkerhetsskyddslag (2018:585). Säkerhetsprövningen består av en grundutredning, en säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll hos Säkerhetspolisen. En godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för befattningen. 📩 Kontakta oss gärna: Timmy Paimensalo – Rekryterande chef 📧 [email protected] Ida Häll – Rekryteringsspecialist 📧 [email protected] Facklig kontakt: Riksklubben 📧 [email protected] Läs mer om hur det är att jobba på Securitas Technology här. Ansök idag – och See a different world.
Nyfiken på ett spännande arbete inom strålskydd? Vill du arbeta i en yrkesroll som kräver högt engagemang, ansvarstagande och god kommunikation? Då kan vår tjänst inom strålskydd vara nästa steg för dig! Som strålskyddsmedarbetare hos oss på Studsvik Nuclear genomför du radiologiska kontroller och mätningar av objekt och utrymmen för att säkerställa en säker arbetsmiljö. Arbetsuppgifter som våra strålskyddsmedarbetare hanterar dagligen är: Mätningar och provtagningar i den dagliga driftverksamheten. Radiologisk bevakning vid laboratoriearbete och transporter. Arbetar förebyggande med minimering av doser till personal, begränsning av kontamination och uppföljning av mätresultat. Sammanställer dokumentation och rapporter. Tjänsten är av både operativ och administrativ karaktär och möjligheten för kompetensutveckling inom tjänsten är stora, du kan till exempel specialisera dig inom friklassning, avfallshantering, instrument eller strålskyddslära. Vi söker dig som: Innehar arbetslivserfarenhet från kärnteknisk verksamhet, kan vara som laboratorieingenjör, produktionstekniker, operatör eller liknande. Det är starkt meriterande med strålskyddsutbildning kat B eller A. Personliga egenskaper du besitter är hög integritet och en rak och tydlig kommunikation, du kommer hantera frågor som är av både operativ och strategisk karaktär. Slutligen ser vi gärna att du kan arbeta självständigt, likaväl som att du har god samarbetsförmåga och är duktig på att planera och strukturera ditt arbete. Om Studsvik: Studsvik har över 75 års erfarenhet av kärnteknik och tjänster i radiologisk miljö. Vi är noterade på NASDAQ Stockholm och är över 500 anställda i 7 länder med kunder världen över. Studsvik bidrag till samhället är att vi, i samråd med våra kunder, uppmuntrar dem till att tänka annorlunda och vi vill stödja dem på vägen mot det långsiktiga målet: att leverera tillförlitlig och mer hållbar energi till världens växande befolkning! Hos oss bidrar varje medarbetares insats till företagets mål och leverans. Vi vill därför erbjuda dig en arbetsplats med hög flexibilitet, goda utvecklingsmöjligheter och mantrat att det ska vara roligt att komma till jobbet! För mer information om Studsvik – besök vår hemsida www.studsvik.com. Vill du veta mer om jobbet kan du kontakta Teamleader Ronnie Selén, tfn 0155-22 16 55 eller [email protected] alternativt avdelningschef Matthias Bock, 0155-22 11 28. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen kontaktar du HR på mailadressen [email protected]. Ansökan till tjänsten görs via www.studsvik.com. Sista ansökningsdag är den 15 augusti 2025 men rekryteringen pågår löpande under perioden - så ansök gärna snarast möjligen. Vi har valt våra kommunikationskanaler för rekryteringen och undanber oss samtal från försäljare av relaterade tjänster.
Vi söker nu färdigutbildade vapenbärande skyddsvakter för ett uppdrag på heltid, vi söker för både dag- och nattjänster. Du kommer att vara stationerad på Arlanda flygplats. Ett roligt arbete med stark gemenskap där vi skapar förtroende, trygghet och värde för våra kunder och samhället i stort. Skyddsvakter bevakar anläggningar som klassats som särskilt viktiga för samhället. Skyddsvaktens främsta arbetsuppgift är att skydda objektet från obehörigt tillträde och förhindra spioneri, terrorism, sabotage, eller förberedelse till ett sådant brott. Du kommer att ha fokus på hög kvalité, service och säkerhetstänk vid utförandet av våra tjänster. Vi satsar lika mycket på att skapa trygghet som vi gör på att leverera säkerhetslösningar. Vi söker på djupet för att hitta anledningen till behovet av säkerhetslösningar. Vi är skillnadsgörare, välkommen till oss. Som person är du engagerad i ditt arbete, plikttrogen och lojal. Vi ser även att du har ett empatiskt förhållningssätt till andra människor samt en personlig mognad. Vi värdesätter att du är ambitiös, har ett högt kvalitets-och säkerhetstänk samt en positiv och öppen attityd. Grundläggande krav: En giltig skyddsvaktsutbildning. Giltigt utbildningsbevis i handhavande av skjutvapen (HAS). Rent brottsregister. Inga betalningsanmärkningar. Körkort. Mycket goda färdigheter i svenska tal och skrift. Goda färdigheter i engelska tal. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? Du kommer att arbeta med oss på bygg- och miljöförvaltningen, där vi jobbar med bygglov, strandskydd, bostadsanpassning, tillsyn enligt PBL, GIS och geodata, miljö- och hälsoskydd och livsmedelskontroll. Din arbetsplats kommer att vara på kommunhuset, som bara ligger ett stenkast från pågatågstationen. ARBETSUPPGIFTER I denna roll kommer du främst arbeta som handläggare av bygglov och bygganmälningar samt tillsynsärenden utifrån plan- och bygglagen. I tjänsten ingår också handläggning av enklare ärenden inom bostadsanpassning. Eftersom Bjuv är en liten kommun lär du även få hjälpa till med andra frågor förvaltningen arbetar med. En viktig del av ditt uppdrag är att informera och ge råd till de som vill bygga. Du fattar självständiga beslut i enlighet med gällande delegationsordning och förbereder och föredrar ärenden inför beslut i bygg- och miljönämnden. Som bygglovshandläggare krävs ett nära samarbete med kollegorna på förvaltningen, med andra tjänstepersoner inom kommunen, politiker, medborgare, konsulter och andra myndigheter. Du arbetar kontinuerligt med att effektivisera arbetsprocesser samt att alltid ge medborgarna och företagarna hög service och ett professionellt bemötande. KVALIFIKATIONER Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning. Du har något/några års erfarenhet av bygglovshandläggning, gärna från kommunal verksamhet. Du har bra kunskaper inom Plan- och bygglagen och gärna även Boverkets byggregler. Har du kunskaper om lagen om bostadsanpassningsbidrag samt erfarenhet av att arbeta med EDP Vision och Geosecma är det ett plus. Du ser till att hålla dig uppdaterad inom området. Du är en lagspelare som också har förmågan att arbeta självständigt. För att fungera i gruppen behöver du vara en relationsbyggare som ser lösningar framför problem och som har ett flexibelt förhållningssätt. I pressade situationer behåller du lugnet och ett realistiskt perspektiv på situationen. Vi värdesätter högt att du känner ett starkt ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att genomföra ditt uppdrag. Det är viktigt att du kan strukturera och planera ditt arbete och att du samarbetar väl med kollegorna inom bygglovsgruppen, men även med kollegor i övriga delar inom kommunen. En bygglovshandläggare hjälper människor att förverkliga sina drömmar och behöver kunna visa på möjligheter i de fall ett bygglov inte kan beviljas. Du vinnlägger dig om att ge god service. Ett gott och professionellt bemötande och en förmåga att anpassa sin kommunikation till den du möter är nödvändigt. Du talar och skriver flytande svenska och du har körkort (B). Som person är du med andra ord lika intresserad av att arbeta med människor som med byggfrågor. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. ÖVRIGT Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se
Vadstena är en attraktiv kommun belägen på den vackra Östgötaslätten, med utsikt över Vättern. Här finns en unik historisk miljö med anor från medeltiden. Kommunen har cirka 7 500 invånare och erbjuder hög kvalitet på kommunal service, bra boende och fantastiska kultur- och naturupplevelser. Helt enkelt en plats man längtar till. Vadstena kommun är en av kommunens största arbetsgivare med 600 medarbetare inom ett stort antal yrkeskategorier. För dig som medarbetare erbjuder vi: • Ett meningsfullt arbete där du bidrar till samhällsnytta • Stort eget ansvar och möjlighet att påverka arbetets innehåll • En organisation i förändring, där du får vara med och utveckla nya arbetssätt och strukturer • Flexibla arbetstider • Goda möjligheter till kompetensutveckling och fortbildning • Möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan – om verksamheten och arbetsuppgifterna tillåter Vadstena kommun är en liten organisation och vårt arbete inom säkerhets- och beredskapsområdet är i ett uppbyggnadsskede. För att tydliggöra vikten av detta arbete har vi nyligen inrättat en egen avdelning, Trygghet och säkerhet. Avdelningen är placerad i kommunledningsförvaltningen. Därför söker vi nu en säkerhetssamordnare med inriktning mot krisberedskap och civilt försvar. ARBETSUPPGIFTER I rollen som säkerhetssamordnare arbetar du nära tillsammans med säkerhetschefen med en bredd av frågor inom områdena beredskap, trygghet och säkerhet, men med en särskild betoning på krisberedskap och civilt försvar. Du kommer att både ha strategiska och operativa arbetsuppgifter. Som säkerhetssamordnare hos oss kommer du bland annat att utveckla kommunens risk- och sårbarhetsanalyser, styrdokument, kontinuitetsplaner samt planera, samordna och vidareutveckla organisationens arbete med krisberedskap och civilt försvar. Detta innebär att du kommer att arbeta med att planera och genomföra utbildningar och övningar för att säkerställa att personalen är förberedd inför extraordinära händelser. Du kommer även att vara delaktig i arbetet med både säkerhetsskydd och signalskydd. Tjänsten kan även innebära arbete i kommunens krisledningsstab vid till exempel en extraordinär händelse. Som säkerhetssamordnare samverkar du med kommunens fyra förvaltningar och samordnar det operativa arbetet kring beredskapsplanering. Samverkan sker även med andra aktörer i kommuner, myndigheter och civilsamhället för att stärka den gemensamma krisberedskapen. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs relevant utbildning inom krisberedskap, totalförsvar, säkerhet eller samhällsvetenskap, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet av arbete med krisberedskap på kommunal eller regional nivå. Tjänsten förutsätter att du är trygg i dig själv och har lätt att samarbeta över verksamhetsgränser. Du är analytisk, strukturerad och har förmåga att självständigt initiera och driva arbetsprocesser. Då arbetet kräver att du producerar en del dokument är det av stor vikt att du har en välutvecklad förmåga att uttrycka dig skriftligt. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, varpå säkerhetsprövning ingår som en del i rekryteringen. Godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll är en förutsättning för anställning. Svenskt medborgarskap är ett krav. Det förekommer en del resor inom länet, och därför är B-körkort ett krav för tjänsten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under "ansökan". Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera relevant information för tjänsten i ditt CV.
Är du vår nya Säkerhetsspecialist med inriktning mot informationssäkerhet? Om oss Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare. Vi växer snabbt och vår projektportfölj om 32 miljarder innebär fler spännande projekt än någonsin. Nu söker vi därför fler nyfikna och drivna personer som vill vara en del av vår resa. Välkommen till oss! Om tjänsten Specialfastigheter är marknadsledande inom säkerhetsfastigheter och säkerhet är en av våra mest prioriterade frågor. Säkerhetsenheten, där denna roll är placerad, arbetar bolagsövergripande med det systematiska säkerhetsarbetet, där informationssäkerhet, personsäkerhet, fysisk säkerhet och driftsäkerhet utgör centrala delar. I rollen som säkerhetsspecialist har du en central roll för att informationssäkerheten når ut i hela organisationen, inkluderat de projekt som bedrivs. Genom ditt arbete kommer du ge vår interna organisation så väl som projekt, förutsättningar att leva upp till de säkerhetskrav som ställs på verksamheten. Huvudfokus kommer att vara att utföra analyser, genomföra åtgärder och uppföljningar kopplade till informationssäkerhet. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp bestående av specialister och ansvarigroller inom säkerhetsområdet och du rapporterar till Specialfastigheters säkerhetschef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Stötta, kravställa och följa upp projekt • Genomföra informationsklassningar och riskanalyser • Utreda/hantera incidenter • Vara delaktig i att utveckla och uppdatera styrande och stödjande dokument • Omvärldsbevakning inom området • Ta fram och genomföra utbildningar • I övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten Om dig För att vara framgångsrik i rollen har du: • Högskoleutbildning eller annan utbildning tillsammans med aktuell arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Minst 3 års erfarenhet av arbete inom liknande uppgifter och ansvar som beskrivs ovan • Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet utifrån relevanta standarder inom informationssäkerhetsområdet som exempelvis SS-ISO/IEC 27001 • Erfarenhet av att upprätta, hantera och utveckla riktlinjer och regelverk inom ovanstående områden • Förmåga att anpassa dig efter nya förutsättningar och tar dig an uppgifter med ett helhetsperspektiv • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • Förmåga att leda och samordna mindre uppdrag och arbetsuppgifter • Körkort (B) Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av att hålla utbildningar • Erfarenhet från att arbeta i verksamhet med höga säkerhetskrav Placering Din placeringsort är i Stockholm eller Linköping men då vi har fastigheter i hela landet ingår resor i tjänsten. Ansökan & övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2025-08-17. Välkommen med din ansökan! Rekryteringsprocessen Vi påbörjar urvalsarbetet efter att ansökningstiden har gått ut. Därefter kontaktar vi aktuella kandidater för att boka in intervjuer. Inför en eventuell anställning genomför vi en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även alkohol- och drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen: Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen: Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO: Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna: Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Företagsbeskrivning Geab är ett energibolag som bedriver verksamhet genom tre bolag, moderbolaget Gotlands Energi AB samt dotterbolagen Gotlands Elförsäljning AB och Gotlands Elnät AB. Geab ägs till 75% av Vattenfall och till 25% av Region Gotland. Vi är idag cirka 170 medarbetare som jobbar inom en rad olika yrken och expertisområden med våra värderingar i fokus, öppen, aktiv, positiv och säkerhet. Vi är fast beslutna att göra det möjligt att leva ett fossilfritt liv. Klimatet är vår mest spännande utmaning inför framtiden. Tillsammans kan vi göra skillnad och vi behöver dig för att nå dit. Om rollen Vill du följa med oss på resan mot en fossilfri framtid? Som anställd hos oss blir du en del av ett större mål: vi arbetar för fossilfrihet på Gotland. Geab är en del av Vattenfall och här jobbar du i en framtidsbransch där alla kompetenser, nya perspektiv och olika erfarenheter behövs. Tillsammans gör vi skillnad och vi söker just nu säkerhetsspecialist. Om tjänsten Det finns ökade förväntningar på säkerhetsfrågorna i vår verksamhet och som säkerhetsspecialist får du leda det arbetet. Det innebär att du kommer arbeta både utifrån strategiskt och operativt med att stötta verksamheten i säkerhets- och tillsynsfrågor som till exempel NIS/CER och säkerskydd. Du kommer också leda uppdraget att implementera ledningssystem av säkerhet samt lagefterlevnad. I rollen rapporterar du till vd för Gotlands Energi, arbetar nära flera funktioner inom Geab men också Vattenfall i arbetet med säkerhets- och resiliensfrågor. Det här kommer du göra Leverera utifrån dedikerat uppdrag med implementering av ledningssystem säkerhet samt utifrån gjorda gapanalyser inom säkerhetsområdet. Utveckla, samordna och följa upp arbetet med personalsäkerhet, fysisk säkerhet och informationssäkerhet. Stötta vid tillsyn samt genomföra internrevisioner och internkontroller riktade mot ledningssystemet säkerhet, NIS och CER, inom Geab. Tjänsten är en projektanställning på 11 månader med tillträde snarast. Kravspecifikation Din bakgrund Universitets -och/eller högskoleutbildning, gärna inom juridik eller säkerhetsskydd eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Aktuell och god kunskap om de lagar och regelverk som styr arbetet med säkerhet (med fokus på NIS & CER-direktiven) samt praktisk tillämpning rörande lagar och förordningar inom områdena personalsäkerhet, informationssäkerhet och fysisk säkerhet. Dokumenterad erfarenhet av arbete med säkerhetsarbete på strategisk eller operativ nivå är meriterande. Vem är du Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kommer att arbeta inom en säkerhetskänslig verksamhet som ställer höga krav på både integritet och säkerhetsmedvetenhet. Du kommer samarbeta med flera olika intressenter, därav letar vi efter dig som tycker om att samarbeta med andra. För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann. Eftersom rollen innebär att ta fram policys och instruktioner men också att hålla utbildningar värdesätter vi dina kommunikativa färdigheter. Vi tror att du har erfarenhet av att ta fram texter och underlag på både svenska och engelska. Ytterligare information Vi erbjuder Att jobba hos oss ska vara både roligt och hållbart, och därför sätter vi våra medarbetares hälsa i fokus. Vi erbjuder flexibilitet i arbetet och möjlighet att arbeta hemifrån vid behov. Tillsammans med flera förmåner som främjar hälsa och balans i livet som arbetstidsförkortning, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Var kommer du att jobba Den här rollen är placerad på vårt nyrenoverade kontor i Visby Vill du veta mer om tjänsten Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Oskar Lindehejd, [email protected] För mer information kring rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare: Anna Uppström, [email protected] Fackliga representanter för denna tjänst är Eva Jirhem, Ledarna. Jeanette Regin, Unionen. Patrik Malmquist, SEKO. Rolf Ohlsson, Akademikerna. Samtliga nås via Geab växelnummer 0498-28 50 00. Välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Tester kan komma att användas i processen. Vi är övertygade om att mångfald och samarbete mellan olika yrkesgrupper och generationer är nyckeln till framgång. Vi arbetar kontinuerligt för att främja en inkluderande arbetsmiljö där alla individer ges samma möjligheter och känner sig värderade oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Övrigt Att arbeta inom Geab innebär att arbeta med samhällsviktig infrastruktur. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad genomförs en säkerhetsprövning före anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Sektionen för fysiskt skydd och bevakning, RK Säkerhet, Förvaltningsavdelningen Har du erfarenhet av arbete inom områdena säkerhetsteknik och säkerhetssystem samt har intresse av både drift och projektledning och implementering av säkerhetstekniska lösningar och vill delta i Regeringskansliets säkerhetsarbete? Som vår nya medarbetare får du ett viktigt uppdrag med omväxlande och intressanta uppgifter och många kontaktytor. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. I rollen som säkerhetsspecialist arbetar du inom området fysisk säkerhet, främst med säkerhetsteknik och säkerhetssystem. Arbetet omfattar drift, förvaltning och utveckling och bedrivs ofta i projektform. Du samverkar med både interna och externa intressenter. I rollen som säkerhetsspecialist kan du även komma att arbeta med andra uppgifter inom fysisk säkerhet och säkerhetsområdet. Som säkerhetsspecialist ingår du i sektionen fysiskt skydd inom enheten för fysiskt skydd och bevakning, som är en av tre enheter i Säkerhetsavdelningen. Din bakgrund Vi söker dig som har relevant gymnasieexamen och relevant säkerhetsrelaterad utbildning. Du har även några års erfarenhet av förvaltning av större säkerhetstekniska anläggningar. Vidare har du goda kunskaper inom arbete med säkerhetsteknik samt erfarenhet av arbete med marknadens förekommande säkerhetssystem. Det är meriterande om du har genomgått projektledarutbildning samt om du har arbetat med säkerhetsfrågor i en större organisation. Det är även meriterande med erfarenhet av projektarbete genom deltagande i projekt- eller arbetsgrupper. Vidare är det meriterande med erfarenhet av arbete med säkerhets- och säkerhetsskyddsfrågor inom myndighet som hanterar säkerhetskänslig verksamhet, eller inom annan verksamhet som till stor del hanterar säkerhetskänslig verksamhet. Det är även meriterande med kunskap om Rakel samt kunskap om säkerhetskontrollutrustning. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, både tal och skrift är ett krav. Dina egenskaper För att lyckas i rollen krävs att du är självgående och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är flexibel med förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter samt är stabil och uthållig som person. Du har en förmåga att skapa förtroendefullt samarbete på alla nivåer både internt och externt, samt att du värdesätter goda relationer. Du har en god problemlösande analytisk förmåga och gott omdöme är en självklarhet för rollen. Övrigt Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Patrik Lidström på 08-405 98 88. Du är också välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Siri Hågefalk på 08-405 87 83. Frågor om tjänsten besvaras vecka 27 och vecka 30. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Jan Wahlström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 22:a juli 2025. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Stadsfastighetsförvaltningen ansvarar för att säkerställa fastigheternas hållbara användbarhet över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med hyresgäster, förvaltningens övriga avdelningar, samarbetspartners samt andra organisationer i staden. Vi är i ett spännande utvecklingsskede där den nya säkerhetsenheten har bildats och ingår i avdelningen för utveckling och styrning. Enheten består av drygt tio medarbetare som arbetar med civil beredskap, skyddsrum, drönare, skalskydd samt elsäkerhet och säkerhetsskydd. Enheten är i en upprustningsfas där frågorna kring civil beredskap ökar och där vi arbetar i nära samverkan med stadsledningskontoret. Dina arbetsuppgifter: Vi söker nu en resultatinriktad utvecklingsledare till vårt team inom beredskap en roll där du får möjlighet att göra en verklig samhällsnytta och stärka vår förmåga att möta framtidens säkerhetsutmaningar. Här kommer du att vara en viktig spelare i vårt arbete för att utveckla och säkerställa högsta möjliga säkerhet och beredskap, vilket är avgörande för både samhället och våra interna verksamheter. Som utvecklingsledare kommer du att arbeta i ett team som har ansvar för bl.a. civilt försvar, trygghetsfrämjande och brottsförebyggande åtgärder, krisledning och säkerhetsskydd. Särskilt fokus ligger på upprustningen av våra skyddsrum, trygghetspunkter samt övrig fysisk säkerhet i våra fastigheter. I din roll som utvecklingsledare kommer du att stödja förvaltningsledningen med att genomföra utredningar samt svara på tjänsteutlåtanden. Du genomför övergripande omvärldsbevakning inom säkerhetsområdet och medverkar till att utveckla användningen av kommunikationssystem och informationshanteringssystem inom säkerhetsområdet samt tillhandahåller interna utbildningar. Du deltar i nätverk inom staden och ansvara för framtagande och uppdatering av styrande dokument inom området. Som utvecklingsledare kommer du att leda och följa upp verksamhetens operativa säkerhetsarbete. Övriga arbetsuppgifter • Delta i samverkansprojekt avseende säkerhetsfrågor för flera förvaltningar inom Göteborgs Stad. • I samarbete med enhetens säkerhetssamordnare driva och utveckla förvaltningens säkerhetsarbete enligt Göteborgs Stads riktlinjer. • Delta i eller driva utvecklingsprojekt inom informationssäkerhet. • Omvärldsbevaka, följa myndighetskrav samt branschutveckling. • Utveckla vår krishantering. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis civil beredskap, säkerhet, säkerhetsskydd och krishantering. För att klara uppdraget vill vi att du har flerårig arbetslivserfarenhet inom området där ett krav är att du arbetat med liknade arbetsuppgifter sedan tidigare. God erfarenhet krävs av krishantering och beredskapsfrågor samt fysisk säkerhet. Vi söker dig som har ett stort intresse för säkerhetsfrågor, en förmåga att hantera komplexa säkerhetsutmaningar och ett driv i att aktivt bidra till att stärka vår motståndskraft och försörjningstrygghet. Du arbetar resultatinriktat och strukturerat, med en god förmåga att prioritera och leverera lösningar bland olika ärenden och frågeställningar. Med en självständig och lösningsorienterad inställning tar du dig an uppgifter på ett effektivt sätt och har samtidigt en god administrativ och skriftlig förmåga. Som person är du strukturerad och analytisk samt har ett lösningsinriktat förhållningssätt. Du har ett genuint intresse för säkerhetsfrågor och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Att tänka och agera långsiktigt och strategiskt i dessa frågor är en självklarhet för dig. Du samarbetar väl med andra människor ÖVRIGT Säkerhetsklass Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter godkänd registerkontroll från Säpo och svenskt medborgarskap. Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
APCOA Sverige AB är en ledande aktör inom svensk parkeringsservice. Huvudverksamheten är inriktad på etablering och drift av parkeringsanläggningar. Vi är ca 300 medarbetare med närmare 1 400 parkerings- och övervakningsuppdrag i ett 20-tal städer i Sverige. APCOA Sverige AB tillhör APCOA Parking Holdings GmbH, Europas största parkeringskoncern med över 4 500 anställda. Läs mer om oss på www.apcoa.se Vi söker nu dig som vill hjälpa till med att se till att våra kunders parkeringar har hög kvalitet och erbjuder en väl fungerande tjänst. APCOA är idag ett av Sveriges ledande parkeringsföretag med många uppdrag och är erkänt framgångsrika i att vara aktiva i branschens utveckling. Region Mellan expanderar och söker därför parkeringsvakter som utgår från Örebros kontor. För att lyckas i detta jobb ser vi att du är trygg, har en positiv grundattityd, är en noggrann person och att du har en social förmåga som gör att du är duktig på att kommunicera med och lyssna på människor du möter i olika situationer. I rollen ingår även visst planeringsansvar, varför vi gärna ser att du har en god förmåga att planera din egen tid. Sökande till denna tjänst behöver: Behärska det svenska språket i tal och skrift; Har B-körkort och god körvana är ett krav då bilkörning är en stor del av arbetet; Vana att jobba fritt under eget ansvar; God erfarenhet av kundkontakter Apcoa erbjuder: Goda möjligheter att växa med regionen och företaget En stimulerade arbetsmiljö med stort eget ansvar En dynamisk och utvecklingsinriktad arbetsplats med kompetenta och engagerade kollegor Vara en del av en bransch i stor förändring genom teknisk utveckling Grundlig teoretisk och praktisk utbildning Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Daniel Svensson, Platschef Örebro/Mälardalen, [email protected] Urval och intervjuer sker löpande.
Välj ett jobb för att visa detaljer