Vi söker nu flera distributörer till sommaren, så tveka inte på att skicka in en ansökan! Att vara distributör är ett självständigt arbete med många fördelar. I arbetsuppgifterna ingår att dela ut tidningar, paket, post, reklam och samhällsinformation till alla typer av boenden och företag. Distributionen sker utomhus på natten. Det är ett fysiskt krävande arbete med högt tempo, många trappuppgångar och med varierande väderlek. För utdelningen använder vi företagsbilar, elmopeder, elcyklar eller gångvagnar beroende på geografi. Du bör bo i eller nära det område där du arbetar. Arbetstiden är schemalagd någon gång mellan kl. 23.00 och 07.00. Den faktiska arbetstiden kan variera från natt till natt. Vid försening kan arbetet pågå till 07:30 på vardagar och 08:30 på helger. Kvalifikationer Vi söker dig som vill bli den lokala hjälten genom att leverera hem värden till människor. Du är ansvarsfull, passar tider och har en hög servicekänsla. Bland våra distributörer finns studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst. Mångfalden är vi stolta över. Krav - för att kunna jobba hos oss måste du: - Vara minst 18 år - Ha goda kunskaper i svenska eller engelska - Inneha ett personnummer eller samordningsnummer - Inneha ett giltigt arbetstillstånd - Trivas med att arbeta natt - Klara av fysiskt krävande arbete utomhus - Bildistrikt kräver svenskt eller EU-körkort - Paxsterdistrikt kräver AM-körkort **** Information om rekryteringsprocessen Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess som möjligt, har vi i denna process valt att samarbeta med Hubert.ai. Om du väljer att skicka in en ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Vi på Point logistik är experter på last-mile-distribution och finns i Borås–Sjuhärad, Växjö–Kronoberg, Kalmar, Karlskrona–Blekinge samt Kristianstad–Östra Skåne. Vårt huvuduppdrag är att dela ut tidningar. I vårt distributionsnät erbjuder vi företag tjänster för leverans av tidskrifter, post och paket. Tillsammans med Early Bird, ett bolag som ägs av Sveriges största mediehus, når vi fram med leveranser hem till människor i hela landet. Vi vill vara de lokala hjältarna som hjälper e-handlare att överleva och förenklar vardagen för de många människorna. Vi är också den lokala partnern som hjälper andra att lyckas och kan vår omgivning. Vår vision är att ge människor en bättre start på dagen. Det är också en vision som spinner vidare på vår ägare mediekoncernen Gota Media AB:s ambition om att vara med och skapa ett bättre samhälle. En dag börjar bra när brevlådan fylls med förväntningar, överraskningar, viktiga försändelser i form av tidningar, post och paket. För distributörer kan en dag börja bra när ditt deltidsarbete hos Point skapar möjligheter!
Om tjänsten Just nu söker vi B-chaufförer till en av våra kunder i Uddevalla. Som B-chaufför kommer du att köra paket till privatpersoner runt om i Uddevalla. Du blir anställd av oss på Uniflex och uthyrd till kund. Arbetet är förlagt på kvällstid (ca 16.15-22.00) måndag till fredag. Du bokas när kunden har behov så antalet dagar per vecka kan variera. För att vara aktuell för tjänsten behöver du inneha B-körkort och ha fyllt 18 år. Du behöver ha annan huvudsaklig sysselsättning på minst 51 % (studier eller arbete) och vi ser gärna att du gillar och är erfaren av att köra bil. Som person får du gärna vara social och trevlig eftersom du kommer att ha kontakt med kunder. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Krav: -En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 51% studier eller arbete. -B-körkort Meriterande: - Erfarenhet av tidigare arbete som budbilschaufför. - Vana av serviceinriktat arbete. - Lokalkännedom i Uddevalla. Vem är du? I tjänsten som chaufför ställs krav på att hinna leverera och utföra dina arbetsuppgifter under en viss tid. Du kommer att jobba i ett högt tempo, vilket innebär att detta är ett jobb för dig som tycker om att arbeta fysiskt, är stresstålig och håller hög service. Du tycker om att ge kunden en bra upplevelse och vill alltid utföra dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Vidare ser vi gärna att du är en pigg, kommunikativ och driven person. Urval och intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan redan idag! Om verksamheten Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Sommarjobb i Kalix-Nyborg! Letar du efter ett roligt och aktivt sommarjobb under Juli månad? Då kan detta vara något för dig! Vi söker nu glada och arbetsvilliga personer som vill hoppa in och jobba hos vår kund i Kalix-Nyborg under juli månad! Vad kommer du att göra? Plocka och packa livsmedel Hålla ordning och reda runtomkring dig Vara en viktig del av ett härligt team! Vi söker dig som: Bor i närheten av Kalix-Nyborg eller har möjlighet att ta dig till arbetsplatsen Är tillgänglig för jobb under hela juli Har B-körkort och tillgång till egen bil (bussarna matchar inte alltid våra arbetstider) Är noggrann, ansvarstagande och gillar att jobba med högt tempo Noggrann med hygienen och extra meriterande om du har jobbat med livsmedel tidigare. Vad erbjuder vi? Ett sommarjobb där du får röra på dig och jobba i ett grymt gäng! Möjlighet till extrajobb framöver när det finns mer behov Ett jobb nära hemmet – perfekt för dig som vill spara både tid och pengar! Arbetstider: Dagtid på vardagar. Lediga helger! Plats: Kalix-Nyborg Redo för en aktiv och rolig sommar? Skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningarna löpande, så vänta inte! Ansök eller ställ frågor! Rekryteringen hanteras initialt av Northern Skill. Du kommer först att ha kontakt med någon av våra rekryterare. Går du vidare i processen blir du presenterad till arbetsgivaren för nästa steg. Om oss Northern Skill är det personliga rekryteringsföretaget med norrländska som koncernspråk. Vi är mer intresserade om vem du är - än hur duktig du är på skriva CV. Har du inte världens snyggaste CV så kan du alltid presentera dig genom fritext i ansökan, en kort video - eller varför inte slå en signal! Vi hörs! Konsult (Vid det fallet det är ett konsultuppdrag) Som konsult genom oss på Northern Skill så ser vi till att du har dom absolut bästa villkoren. Det är samma upplägg och trygghet som i en "vanlig" anställning! Lägg där till att vi finns här för dig och jobbar aktivt för att tillsammans med dig ta nästa steg i karriären.
Arbetsuppgifter Arbetet på Linas matkasse består i huvudsak av att att packa och färdigställa matkassar för leverans till kund. Linas Matkasse är marknadsledande inom middagslösningar och levererar matkassar direkt hem till kunden. Du kommer stå vid ett löpande band och lägga ner matprodukter i matkassen baserat på ljuskodning iform av olika färger. Arbetsuppgifter såsom sortering, paketering och varupåfyllnad förekommer också. Detta är ett aktivt jobb då du står under hela arbetspasset. Arbetet sker till stor del på kyllager där temperaturen är runt +4 grader. Bor du i Göteborg finns det goda förbindelser från bland annat Korsvägen samt Nordstan till de nybyggda och fräscha lokalerna i Mölnlycke. Vanligtvis bjuder arbetsplatsen på både frukost och lunch! Arbetstider Arbetet är förlagt till torsdagar (08:50-18:00) och fredagar (kl. 07:00-16:00/18:00) samt eventuellt lördagar (kl. 07:00-14:00/16:00). Vi jobbar med både grund- och påbokning. Detta innebär att du lägger dig tillgänglig veckovis och sedan blir inbokad på pass antingen under början av veckan, dagen innan alternativt samma dag som passet är. Vi ser att du vill och kan arbeta cirka 2-3 pass i veckan. Start för tjänsten kommer ske i Juli Personliga egenskaper/kvalifikationerVi söker dig som: Trivs i ett aktivt arbete då stora delar av det består av att gå och stå. Har förmågan att arbeta noggrant och strukturerat i kombination med ett högt arbetstempo. Kan hantera alla sorters livsmedel. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. För att anställas samt vara anställd i denna tjänst krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %. Exempel på annan huvudsaklig sysselsättning är studier på minst halvfart (50%), annat arbete där du är garanterad arbete minst 50 %, eget företag eller elitidrottare. Du kommer behöva uppvisa intyg på din huvudsakliga sysselsättning innan eventuell anställning för denna tjänst. Eftersom arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler, säkerhetsgenomgångar och övriga instruktioner sker på svenska behöver du behärska svenska språket. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Förmåner Ett flexibelt arbete där du själv lägger dig tillgänglig vecka för vecka. Ett långsiktigt och tryggt extrajobb som bidrar till inkomst. Gratis luncher på veckodagar Vi erbjuder våra medarbetare flexibel löneutbetalning genom Cappy. En frivillig förmån som ger dig möjligheten att när som helst mellan ordinarie lönedagar själv göra uttag från din intjänade lön. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Intresserad?Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen in med din ansökan!
Med 15 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdragsgivare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Läs mer om oss på www.nobina.se. Trafikområde Sörmland består av ca 380 medarbetare och vi kör varje dag ca 150 bussar. Tillsammans med vår uppdragsgivare Sörmlandstrafiken ansvarar vi för att driva och utveckla busstrafiken i Sörmaland. Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss. Vill du bli vår kollega? Sök jobbet som bussförare hos oss i Trosa! Personliga egenskaper och kvalifikationer Som bussförare är du utåtriktad, flexibel och tycker om både service och kundkontakter. Du möter stressiga situationer och miljöer på ett lugnt och tryggt sätt. Du har ett säkert körsätt och kör miljövänligt. Vidare ser vi att du: Har D-körkort och giltigt YKB. Har goda svenska kunskaper i tal och skrift. Kan arbeta oregelbunda tider Som ny medarbetare på Nobina får du en gedigen introduktion och möjlighet till fortsatt kompetensutveckling. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig värdefull. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation. Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare. Läs mer om vårt arbete med mångfald här. Om tjänsten Vi erbjuder anställningsform 100% visstidsanställning eller efter önskemål Lön enligt kollektivavtal. Du som tidigare har arbetat som bussförare får tillgodoräkna dig år(inom EU) för inplacering i lönestegen. Som en del i rekryteringsprocessen genomförs digitala tester. Testerna skickas till dig per e-post. För att gå vidare i processen så måste du få ett godkänt resultat, så gör därför ditt bästa. Observera att vi inte alltid har möjlighet att ge återkoppling på testerna om du inte går vidare till intervju. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsansvarig [email protected] Tel: 070 187 18 83. Ansökan Vi vill ha din ansökan senast: [Project.ApplicationDue] . Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter Arbetet på Linas matkasse består i huvudsak av att att packa och färdigställa matkassar för leverans till kund. Linas Matkasse är marknadsledande inom middagslösningar och levererar matkassar direkt hem till kunden. Du kommer stå vid ett löpande band och lägga ner matprodukter i matkassen baserat på ljuskodning iform av olika färger. Arbetsuppgifter såsom sortering, paketering och varupåfyllnad förekommer också. Detta är ett aktivt jobb då du står under hela arbetspasset. Arbetet sker till stor del på kyllager där temperaturen är runt +4 grader. Bor du i Göteborg finns det goda förbindelser från bland annat Korsvägen samt Nordstan till de nybyggda och fräscha lokalerna i Mölnlycke. Vanligtvis bjuder arbetsplatsen på både frukost och lunch! Arbetstider Arbetet är förlagt till torsdagar (08:50-18:00) och fredagar (kl. 07:00-16:00/18:00) samt eventuellt lördagar (kl. 07:00-14:00/16:00). Vi jobbar med både grund- och påbokning. Detta innebär att du lägger dig tillgänglig veckovis och sedan blir inbokad på pass antingen under början av veckan, dagen innan alternativt samma dag som passet är. Vi ser att du vill och kan arbeta cirka 2-3 pass i veckan. Start för tjänsten kommer ske i juli Personliga egenskaper/kvalifikationerVi söker dig som: Trivs i ett aktivt arbete då stora delar av det består av att gå och stå. Har förmågan att arbeta noggrant och strukturerat i kombination med ett högt arbetstempo. Kan hantera alla sorters livsmedel. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. För att anställas samt vara anställd i denna tjänst krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %. Exempel på annan huvudsaklig sysselsättning är studier på minst halvfart (50%), annat arbete där du är garanterad arbete minst 50 %, eget företag eller elitidrottare. Du kommer behöva uppvisa intyg på din huvudsakliga sysselsättning innan eventuell anställning för denna tjänst. Eftersom arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler, säkerhetsgenomgångar och övriga instruktioner sker på svenska behöver du behärska svenska språket. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Förmåner Ett flexibelt arbete där du själv lägger dig tillgänglig vecka för vecka. Ett långsiktigt och tryggt extrajobb som bidrar till inkomst. Gratis luncher på veckodagar Vi erbjuder våra medarbetare flexibel löneutbetalning genom Cappy. En frivillig förmån som ger dig möjligheten att när som helst mellan ordinarie lönedagar själv göra uttag från din intjänade lön. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Intresserad?Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen in med din ansökan!
Är du ute efter ett nytt uppdrag inom lager och logistik? Trivs du att jobba i högt tempo och att ta ansvar för dina arbetsuppgifter? Perfekt! Vi på Manpower söker nu motiverade truckförare till våra kunder i Göteborgsområdet. Skicka in din ansökan redan idag! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och våra kunder i Göteborgsområdet. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos våra kunder. Arbetsbeskrivning I denna roll kommer du matchas mot en av våra kunder i Göteborgsområdet. Du kommer du att ansvara du för logistik- och lagerhantering, där du bland annat lastar och lossar gods vid in- och utleveranser, både manuellt och med hjälp av truck. Du kommer även att plocka ordrar med hjälp av truck. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet, ansvar och ett tydligt säkerhetstänk i varje moment. Övrig information * Placeringsort: Göteborg med omnejd * Anställningsform: Heltid, 6 månaders visstidsanställning med chans till förlängning * Arbetstider: Dags, kvälls och nattskift kan förekomma Är du rätt person för tjänsten? Denna tjänst är perfekt för dig som tycker om att arbeta med logistik och lagerhantering. Vi söker dig som gillar att arbeta i högt tempo mot högt uppsatta mål tillsammans med ditt team. Ett stort säkerhetstänk och ansvarstagande är också viktigt för att lyckas i arbetet. Vi söker dig som * Har truckkort A1-A4 och B1-B4 samt erfarenhet av truckkörning * Behärskar svenska i både tal och skrift * Har god fysik * Har tidigare erfarenhet av lager och/eller industri Det är starkt meriterande om du har kört skjutstativ och/eller motviktstruck samt om du har körkort och tillgång till bil. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson, via mejl: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Vi utökar och behöver nu dig med erfarenhet av att köra tunga fordon. Kaj Johanssons Åkeri utökar sin fordonsflotta i Piteåbygden med körning av flis och restprodukter från Munksunds Sågverk. Är du en ansvarsfull chaufför med sikte på att bli en del av ett stabilt team kan det vara dig vi söker! Hur ser din arbetsdag ut? Du kommer i denna roll att vara en del av ett team på tretton chaufförer som arbetar tillsammans med huvuduppdraget och du är stationerad i Piteå. Schemat är ett 2 eller 3 skifts schema med några helgpass. Som flischaufför består jobbet av att leverera olika biobränslen och sågat virke till och från sågverk, pappersindustrier, byggvaruhus mm i Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland. Du lastar oftast själv med hjullastare. Körschema, ordrar och körsedlar hanteras via dator. Vi söker dig som Tycker det är roligt att ha ett varierande arbete. Du är ansvarsfull, strukturerad och lockas av att vara en del av ett växande företag med höga ambitioner där du kan utvecklas. Du har erfarenhet av att köra tung lastbil och släp och det är meriterande om du har ADR-tank, eftersom vi även har tankbilsverksamhet. Det är även viktigt att du kan svenska i tal och skrift då du är företagets representant ute hos kunder. Du trivs såklart med chaufförsyrket och är mån om att utföra ett bra jobb. Du är bekväm med att fatta egna beslut och känner ett engagemang för att jobben vi utför alltid håller en hög nivå. Företaget Kaj Johanssons Åkeri är ett familjeföretag som nu är inne på tredje generationens företagare. Företaget ingår i Kaj Johansson Gruppen där även Allmiljö är ett helägt dotterbolag. Verksamheten i koncernen bedrivs inom fyra huvudsakliga affärsområden: Transport & Logistik, Mark & Anläggning, Täkt & Maskin och Slam & Renhållning. Koncernen har drygt 240 anställda och omsätter ca 500 miljoner. Huvudkontor, verkstad och lager ligger i Vännäsby och ett kontor i Umeå. Vi ska vara det ledande bolaget på de områden vi väljer att verka och vi ska ligga i framkant av utvecklingen. Vi ska vara en attraktiv arbetsgivare med en personlig framtoning där människor trivs att arbeta och våra kunder ska alltid känna sig trygga när de anlitar oss som leverantör. Det som kännetecknar oss är att vi är personliga - vi är pålitliga, uppriktiga och ärliga människor som personligen levererar våra tjänster och produkter. Vi är modiga - vi går vår egen väg och vi gör alltid det vi tror på. Läs gärna mer på eller www.kajs.se. www.allmiljo.se Intresserad? Vi går igenom ansökningarna löpande så ansök så snart som möjligt. har du frågor kontakta gärna Johan Gunillasson.
Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss! Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som produktionsmedarbetare hos en av våra kunder i Länna. Som produktionsmedarbetare arbetar du självständigt med att plocka och packa produkter på lagret. Arbetet innebär att packa varor utifrån en plocklista samt att arbeta nära med ut- och inleverans. Varje lagerarbetare arbetar utifrån sin egna plocklista, där plockningen sker utifrån en given tidsram. Det är ett varierande och spännande jobb där man har chansen att utvecklas utifrån sin vilja och kompetens. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för inleveranser av gods och material Scanna in produkter i affärssystem Samordna produkter utifrån en plocklista Lastning av kurirbilar Om dig: Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Vi ser gärna erfarenhet av liknande arbete inom produktion. Eftersom du är vårt ansikte utåt hos våra kunder är det utav oerhörd vikt att du är kvalitetsmedveten. Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig och ansvarsfull. Meriterande: Körkort Truckkort A+B Arbetstider: mån-fre 06-15 & 14:15-23:15 Start: Så fort som möjligt med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: 40h/vecka Plats: Länna Lön: Enligt ök Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Är du en positiv och noggrann person? Brinner du för servicearbete och vill arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö med varierande arbetsuppgifter och högt i tak, då är Logistikenhet Stockholm rätt enhet för dig. Om enheten: Logistikenhet Stockholm är en enhet vid Livgardet som understödjer militära förband från verksamhetsorterna Stockholm, Solna och Kungsängen. Enheten består idag av en Stab, en Teknisk Avdelning, en Mobiliseringsavdelning, en Försörjningsavdelning i Stockholm och en Försörjningsavdelning i Kungsängen. Logistikenheten bidrar till en starkare försvarsmakt genom en väl fungerande logistik, förbandsnära förrådshållning, förnödenhetsförsörjning och beställning av materielunderhåll i fred, vid beredskapshöjningar och i krig. Försvarsmakten och i synnerhet Logistikenhet Stockholm är under tillväxt inom flera olika områden. Som anställd inom försvarsmakten erbjuder vi: • Tre timmars fysisk träning i veckan på arbetstid • 28-35 semesterdagar/år beroende på ålder • Tillgång till träningsanläggningar och motionsspår • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov Huvudsakliga arbetsuppgifter • Omhänderta inkommande/utgående gods • Lastning och lossning av gods • Kontrollera gods innan redovisning i system • Tillsammans vara med och utveckla arbetslaget • Representera sektionen och/eller avdelningen vid olika forum • Genomföra redovisning och inventering av förnödenheter i Försvarsmaktens redovisningssystem Lift, Prio (SAP) • Delta vid övningar i hela Försvarsmakten • Tillsammans med kollegor sköta kundkontakter mot samtliga kunder och funktioner i Försvarsmakten • Vara beredd på att stödja andra sektioner inom avdelningen KRAV Kvalifikationer • Godkänd gymnasieutbildning • Flerårig erfarenhet av förråd/lagerarbete eller inom ett serviceyrke eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdigt • Körkort lägst B (Manuell) • Mycket god vana att arbeta i digital datamiljö • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska Personliga egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett bra kundbemötande. Vi ser även att du är driven och strukturerad i ditt sätt att arbeta. Du har lätt för att kommunicera med andra både i tal och skrift. Vi arbetar ofta i ett högt tempo och snabba beslut kommer att behöva tas. Som person är du stresstålig, flexibel, noggrann och lojal. Vi kommer att lägga stor vikt på din personlighet. Meriterande • Erfarenhet att hantera Försvarsmaktens redovisningssystem Lift, Prio (SAP) • Tidigare arbetat med Försvarsmaktens materiel • Kunskap och erfarenhet från Försvarsmaktens verksamhet • Tunga behörigheter • Militära förarbevis • ADR Avsändare och grund • Hjullastare eller truckbehörighet C2 • Truckbehörigheter Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning, för dig som inte är anställd i Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Kungsängen, Upplands-Bro kommun Arbetstid: Dagtid, kvälls- och helgarbete förekommer under kortare perioder Befattning: Civilanställd Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Vid eventuell anställning på Logistikenhet Stockholm kommer du att bli krigsplacerad på vår enhet. Urval kommer att påbörjas vecka 32. Det kommer att vara svag svarsfrekvens under sommaren. Upplysningar om befattning Emil Sällermark, nås via växeln dagtid 08-584 540 00 För information om rekryteringsprocessen, kontakta Mirja Hamlin, nås via växeln dagtid 08-584 540 00 Fackliga företrädare Officersförbundet Sven Lundberg och Orry Finnermark Försvarsförbundet Örjan Jansson SACO/Försvar Per Textorius SEKO Lise-Lotte Larsson Samtliga nås via Försvarsmaktens växel: 08-584 540 00 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-05. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför just du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer