Stödassistent – daglig verksamhet, Bergvallen
Vetlanda kommun
Vårdare, boendestödjare

ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och skapa trygghet, utveckling och en meningsfull vardag för personer med autism? Nu söker vi en stödassistent till Bergvallen - en liten daglig verksamhet med stort hjärta och tydlig inriktning på kommunikation och autism. Bergvallen är Vetlanda kommuns minsta dagliga verksamhet och en lärande miljö för både brukare och personal. Här arbetar vi nära individen, med utgångspunkt i varje persons behov och förutsättningar. Vi använder tecken som stöd och AKK (alternativ och kompletterande kommunikation) som en naturlig del av vardagen och har ett tydliggörande arbetssätt. Du som arbetar här behöver vara lyhörd och ibland stå ut med tystnaden det är en viktig del av kommunikationen. Hos oss arbetar du både enskilt och i grupp, alltid med struktur, förutsägbarhet och delaktighet i fokus. Vi följer individuella scheman men gör också gemensamma aktiviteter som fungerar för alla. Rörelse och hälsa är viktiga inslag, och som medarbetare får du räkna med många steg under en dag! Vi jobbar aktivt med jämlik hälsa, kost, motion och med att skapa guldkant i vardagen - både genom små glädjestunder och festligare tillfällen. Just nu är Bergvallen i en spännande förändringsfas där en flytt till nya lokaler planeras. Det innebär att du får möjlighet att vara med och påverka hur framtidens Bergvallen ska se ut - alltid med brukarnas bästa i centrum. Vi söker dig som är trygg i dig själv, nyfiken och flexibel. Du behöver kunna arbeta självständigt och samtidigt vara en del av arbetsgruppen, där vi ibland snabbt behöver ställa om efter nya behov. För att trivas hos oss behöver du vara närvarande, lösningsfokuserad och engagerad i varje individs utveckling och välmående. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och omfattningen är 80 procent. Vi vill att du som är anställd hos oss ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har du bland annat tillgång till friskvårdsbidrag, fria bad och rabatt på massage. Läs mer om våra förmåner: https://vetlanda.se/formaner Gemensamt bidrar vi till mångfald där allas olikheter värdesätts. För att lyckas lär vi av varandra. Tillsammans är vi Vetlanda kommun. KVALIFIKATIONER • Du är utbildad undersköterska, har läst barn och fritid eller annan likvärdig utbildning. • B-körkort krävs. • Erfarenhet av autism och lågaffektivt bemötande är ett krav. • Vi lägger vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Vetlanda kommun är en inkluderande arbetsgivare som förespråkar mångfald och jämställdhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. I Vetlanda kommun jobbar vi utifrån kärnvärdena glädje, mod, respekt och tillsammans, en värdegrund som genomsyrar hela organisationen. Inför rekryteringen har Vetlanda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent
Malå kommun
Personliga assistenter

Malå kommun är en vacker och framåt kommun i södra Lappland. Máláge kommuvdna, är en samisk förvaltningskommun. Merparten av de boende är sysselsatta inom trä- och verkstadsindustri, georelaterad verksamhet, transportnäring och offentlig verksamhet. I kommunen finns en god offentlig service samt ett mångsidigt fritidsutbud. Malå är ett bra alternativ för såväl barnfamiljer som företagare och industrier. Flera framgångsrika små och medelstora företag med väl utvecklade produkter, som säljs på världsmarknaden, skapar ett klimat med framtidstro. Vår vision: Malå med allt så nära - en välkomnande och trygg kommun där utveckling sker. Mer info finns på Malå kommuns hemsida: http://www.mala.se och http://www.nykommun.se/mala Vi söker personlig assistent till en ung kvinna. Du ska vara lugn, trygg och lyhörd för kundens behov samt bra på att arbeta självständigt. Att vara personlig assistent innebär ett varierande arbete med mångsidiga arbetsuppgifter som är anpassade och utformade tillsammans med den enskilde. Arbetsuppgifterna styrs av den enskildes behov och arbetstiderna är förlagda dag, kväll, helg samt sovande natt hemma hos kunden. Resor kan förekomma. Kvalifikationer: Barn- och fritidsprogrammet, personlig assistans utbildning, eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det är flexibelt gällande sysselsättningsgrad. Ange önskad sysselsättningsgrad i din ansökan.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Stödassistent till servicebostad LSS
Stockholms kommun
Vårdare, boendestödjare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning finns i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och goda kommunikationer. Vi är cirka 1700 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till stadsdelsområdets invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Vår styrka är att den mångfald som finns bland invånare även finns hos våra medarbetare. Tillsammans gör vi skillnad! Servicebostäder inom Lss vänder sig till de som klarar av att bo i egen lägenhet med stöd av personal. Lägenheterna är knutna till en servicelägenhet där personal finns dygnet runt. Arbetstiderna är företrädesvis eftermiddagar, kvällar och med sovande jour. Boendet består av sex lägenheter utspridda i ett bostadsområde. Din roll Vi söker dig som har ett starkt engagemang och intresse för målgruppen. Du har tidigare erfarenhet från arbetet som stödassistent inom LSS och har dokumenterade kunskaper om målgruppen. Du delar med självklarhet vår målsättning att arbeta utifrån brukarens bästa i syfte att hen ska leva självständigt med hjälp och stöd av medarbetare och stegvis nå sina individuella utvecklingsmål. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du för att skapa delaktighet och en meningsfull vardag för den enskilde. Du stödjer och vägleder bland annat med måltider, städning, fritidsaktiviteter, samhällskontakter, sysselsättning och medicinering utifrån delegation av sjuksköterska. Du ska ha: • Ett stort intresse och engagemang inom verksamhetsområdet. • Förmåga att se och möta människor utifrån varje individs behov och önskemål. • Förmåga att planera och dokumentera insatser. • Hög flexibilitet, och samarbetsförmåga. • Kunna arbeta självständigt och i grupp samt vara öppen för utvecklingsarbete. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: • Gymnasieutbildning med inriktning mot funktionshinder, pedagogik och/eller psykiatri eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Utbildning i lågaffektivt bemötande • Tidigare arbetat inom grupp eller servicebostad LSS. • Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har: • Arbetat inom pedagogisk och/eller social omsorgsverksamhet. • Tidigare arbetat med utmanande beteendeproblematik inom målgruppen och är van att hantera utåtagerande beteenden samt utmanande situationer. Vi söker en medarbetare för en tillsvidareanställning och en för ett sex månaders vikariat. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Behandlingsassistent
Horisontum AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Om Horisontum Horisontum är ett växande företag som erbjuder trygga och säkra skyddade boenden för kvinnor och män som är i behov av skydd i kombination med stöd och omsorg. Skyddsbehovet kan bland annat bero på gängvåld, våld i nära relation eller hedersrelaterat våld och förtryck. Våra boenden är utformade för att möta de specifika behov som varje individ har. Vi samverkar med berörda myndigheter och finns i hela Sverige. Vårt mål är att genom individanpassat boende och insatser hjälpa individen att gå från bidragsberoende till självförsörjning och självständighet. Nu letar vi efter vår nästa medarbetare! Arbetsuppgifter Vi söker en behandlingsassistent till vårt team inom skyddat boende. Tjänsten innebär att du kommer vara kontaktperson för ett antal klienter, som du träffar regelbundet. Kontakten innebär både fysiska träffar och via telefon. I arbetet ingår att du stöttar klient, enligt individuell plan från socialtjänsten i samverkan med Horisontum. Du stöttar bland annat individen i ekonomi kopplat till boendet, skaffa praktik, jobb eller utbildning samt att coacha till meningsfull fritid som främjar hälsa och ett socialt liv. Arbetet kan även innefatta att stödja och motivera individen i kontakt med sjukvård, kommun och andra instanser. I arbetet kan det uppstå akuta situationer vilket kräver att du är strukturerad, flexibel och lösningsfokuserad. Målet är att individen får hjälp att skapa ett hållbart liv - genom boende, sysselsättning, självständighet och välmående. Tjänsten innebär att du till stor del arbetar självständigt och därmed krävs det en förmåga att planera, genomföra, slutföra och följa upp individens plan tillsammans med individen själv. Horisontum är ett växande företag som består av ett team där det krävs ett nära samarbete - därför ser vi att du är lika mycket av en lagspelare och att du har förmåga att kommunicera. Du deltar bland annat på veckomöten, arbetsplatsträffar och handledning. Rapportering sker till din närmaste chef om det löpande arbetet. I arbetet ingår även kontakt med och inrapportering till socialtjänsten och andra involverade myndigheter. Vi ser att du har erfarenhet av liknande tjänst, och/eller en utbildning med inriktning psykiatri, beteendevetenskap eller pedagogik. Tjänstens utgångspunkt är i Göteborg, men kan även innebära resor inom regionen och Sverige. Därav är B-körkort ett krav. Kvalifikationer Krav Arbetslivserfarenhet från liknande tjänst Gymnasial utbildning/eftergymnasial utbildning inom socialt arbete och omsorg, beteendevetenskap, psykiatri, pedagogik etc. B-körkort och bil då arbetet kan innebära resor inom regionen eller landet. Meriterande Utbildning inom PATRIARK, FREDA, SARA Utbildning inom MI (motiverande samtal) Utbildning inom ESL (ett självständigt liv) Utbildning inom kriminalitetsprogram såsom KSL, MRT Jobbtyp: Deltid Arbetsort: Resande

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Socialsekreterare till Försörjningsstöd
Sollefteå kommun
Socialsekreterare

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro. Arbetsplatsen är centralt belägen och det finns ett stort urval av lunchrestauranger, närhet till en stor park och inte minst till vår vackra älv som rinner precis intill kommunhuset. Utefter den passar en friskvårdspromenad för njutning och återhämtning fint alla årstider på året. Hos oss blir du en viktig person redan från start! Genom god stämning och stöd i arbetet hoppas vi att du ska trivas och se en framtid på vår arbetsplats. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en medarbetare till försörjningsstöd, då en medarbetare valt att prova på annat arbete. I enheten ingår även vuxenhandläggare (skadligt bruk och beroende samt handläggare myndighetsutövning LSS och Socialpsykiatri. Som socialsekreterare hos oss kommer du att utreda behov, fatta beslut samt följa upp beviljade insatser för den enskilde medborgaren. Det dagliga arbetet innefattar utredning och uppföljningar av beslut samt dokumentation i systemet LifeCare. Samverkan både internt och externt. I dina arbetsuppgifter ingår även deltagande i nätverksmöten, ansvara för egen telefontid och mottagningstelefon för försörjningsstöd. Vi erbjuder dig stödstruktur i form av introduktionsprogram, mentorskap, kollegial handledning och extern handledning. Utöver det erbjuder vi stöd i vardagen av en ärendehandledare som har handledning inom området, både i grupp och enskilt vid behov. Vi erbjuder grundläggande och riktade utbildningsinsatser samt friskvårdstimme alternativt friskvårdsbidrag. Beredskap kan bli aktuellt efter ett års tjänstgöring. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen. Det bedöms som meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete inom socialtjänsten. Du är självständig, har god samarbetsförmåga, är ansvarsfull och har förmåga att skapa förtroendefulla möten. Som person är du van att ta eget ansvar över din arbetsdag, planera och slutföra dina arbetsuppgifter. Vi har dessutom utvecklat ett särskilt förmånligt rekryteringspaket riktat mot socialsekreterare. Som nyanställd hos oss kan du få upp till 100 000 kr i rekryteringsförmån. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

25 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Personlig assistent sökes till 32-årig kille i Stenungsund, dygnspass

Personlig assistent sökes till en 32-årig kille i Stenungsund för dygnspass. Killen bor i egen lägenhet i centrala Stenungsund. På dagtid är han på daglig verksamhet tillsammans med sina assistenter och på fritiden hänger han i sin lägenhet, umgås med vänner, är och bowlar, går på Liseberg, badar i uppvärmda bassänger, spelar spel, lyssnar på musik och mycket mer. Hans funktionsnedsättningar gör att han behöver ha hjälp med allt ifrån förflyttningar, vid matsituationer, dagsplanering och sysselsättning. Eftersom killen inte kommunicerar via tal är det viktigt att du pratar och förstår svenska bra, eftersom det är du som assistent som tolkar honom för hans omgivning. Du som person har gärna tidigare erfarenhet av funktionsvariationer, är social, ansvarsfull och kan ta egna initiativ till aktiviteter. Eftersom killen har tillgång till bil, är det ett krav att du har körkort för manuellt växlad bil. Du måste dessutom vara simkunnig, eftersom du kommer att vara med honom när han tränar i bassäng. Tjänsten börjar som en timanställning med bredvidgång på dagtid, så att ni lär känna varandra. Trivs ni ihop kan tjänsten komma att övergå till en visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar med en tjänstgöringsgrad om 55 % med dygnspass. Detta är en rökfri arbetsplats! GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa.  - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personlig assistent till en kvinna i Höganäs - timvikarie
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 69 års åldern bosatt i Höganäs har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har god fysik är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort och har tillgång till egen bil delar kundens intressen för fotografering och trädgårdsarbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Timanställning" Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid på vardag och helg.  Arbetstider är 06:00-13:00, 10:00-20:00 och 20:00-06:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Emilia, uppdragschef.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Personlig assistent till kille i Danderyd!
Vår Omtanke Sverige AB
Personliga assistenter

Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Enebyberg, Danderyd! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vi söker nu en kvinnlig mogen personlig assistent till en mycket positiv, go och kärleksfull 27-årig kille som vill kunna leva sitt liv som alla andra i hans ålder utifrån de möjlighet han har på grund av sitt handikapp och sköra hälsa. Han bor i Enebyberg i Danderyd. Han är intresserad av musik, utflykter och att umgås med andra. Han är som gladast när han blir sedd och får bekräftelse och när du kommunicerar och har ett socialt nära umgänge med honom. Kommunikationen och total närvaro i samspel med honom är A och O eftersom han har svårigheter med kommunikationen. Du som söker tjänsten är kvinna mellan 25 och 60 år, och du bör vara aktiv och alert, glad och positiv samt ha stor sinnesnärvaro. Uppdragsgivaren som har assistans har ett multihandikapp varför det är viktigt att du förstår att du har ett stort ansvar för hans totala omvårdnad och trygghet, han kan inte motivera sig själv utan du bör initiera aktiviteter, stimulera honom samt sörja för att hans vardag blir meningsfull, trygg och trivsam. Du kan hantera utflykter och spontana aktiviteter när läget tillåter det. Vem är du? Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Det är viktigt att du förstår att du har birollen och att din uppdragsgivare som har personlig assistans har huvudrollen. Det är en merit om du har erfarenhet eller vana av uppdragsgivare med kommunikationssvårigheter. Vi vill att du som söker har mycket goda referenser, gärna från tidigare arbete som personlig assistent eller har liknande meriter. Det är många vårdande inslag och det är därför också en merit om du har erfarenheter av: PEG, CPAP samt om du har erfarenhet av personer som är: infektionskänsliga, har lungproblematik och epilepsi. Du är troligen utbildad undersköterska. Skriv och berätta om din bakgrund och varför du söker detta arbete och vad som gör just dig till en bra personlig assistent. Endast kvinnliga sökande enligt önskemål från kund. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Dag, kväll och helgpass.  Finns schemarad på 50% med möjlighet till även 100%. Vi söker även timvikarier vid ordinarie assistenters frånvaro, akut såsom planerad frånvaro. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse   Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS!  Utdrag ur brottsregistret ska kunna uppvisas innan intervju. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!   Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
20 september 2025
Personlig assistent sökes hos man utanför Götene
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund boende strax utanför Götene. Under perioden före och efter sommaren kommer du att arbeta som timvikarie och vara tillgänglig vid behov. Under sommaren kommer du att täcka upp för ordinarie personals semester, vilket innebär möjlighet till fler arbetstimmar. Arbetstiderna kan variera vid på överenskommelse, men är i regel förlagda enligt följande: 07:00 - 15:00 15:00 - 20:00 09:00 - 16:00 på lördagar OM KUNDEN Kunden är en man i 60-årsåldern som lever med Parkinsons sjukdom och använder rullator som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent kommer du att ge stöd vid förflyttningar och hjälpa till med medicinering. Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera: Stöd vid de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien och vid på- och avklädning Vidare tycker vår kund om att ta promenader och åker gärna på utflykter. Han vill vara aktiv och delaktig i vardagen, men gör det utifrån sin dagsform, vilket gör att engagemanget kan variera beroende på hur han mår just då. ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vi söker dig som är lugn och tålmodig, med förmågan att arbeta metodiskt och strukturerat. Du behöver vara trygg i din roll och kunna ta initiativ, både i samtal och i aktiviteter, för att skapa en meningsfull och engagerande vardag. Du bör vara en person som trivs med att ta ansvar och som har en positiv inställning, samtidigt som du är flexibel och lyhörd för kundens behov och dagsform. Vår kund är bosatt på landsbygden, vilket innebär att kollektivtrafik inte finns i närheten. Den närmaste busshållplatsen ligger cirka 3 kilometer bort, vilket gör att körkort och tillgång till bil är fördelaktigt, men det är inget krav för tjänsten. MERITER Körkort och tillgång till bil för att ta sig till och från arbetsplatsen  Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Fritidsledare Ung i Staffanstorp
Staffanstorps kommun
Fritidsledare m.fl.

Staffanstorp är en ung och expansiv kommun med drygt 27 000 invånare, ett av Sveriges bästa näringslivsklimat, attraktiva boendemiljöer och skolor i den absoluta rikstoppen. Våra cirka 1200 medarbetare arbetar för att skapa en högkvalitativ service, trygghet och livskvalitet för våra invånare. Oavsett om du lär barn att läsa och räkna, erbjuder kultur och musik, ger trygghet och vård eller utvecklar kommunens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för dem som lever och verkar i Staffanstorp. Som medarbetare i kommunen är du del av en organisation med hög delaktighet och snabba beslutsvägar. Du kommer ha ett stort kollegialt stöd där vi tillsammans arbetar för att förverkliga idéer och tankar. Våra verksamheter präglas av tillit till varandra och ett närvarande ledarskap. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! KULTUR- OCH FÖRENINGSFÖRVALTNINGEN Kultur- och Föreningsförvaltningen är en ny förvaltning som lyder direkt under Kultur- och föreningsnämnden. Förvaltningen ansvarar för bibliotek, allmänkultur, konsthall, badanläggning, musikskola, medborgarkontor, idrotts- och fritidsverksamhet samt turism. Vi har som målsättning att erbjuda alla kommuninvånare ett rikt och varierat kultur- och fritidsutbud, utifrån de behov och önskemål som finns hos våra medborgare. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som fritidsledare inom Ung i Staffanstorp bedrivs i enlighet med verksamhetsuppdraget för den öppna fritidsverksamheten i Staffanstorp. I din roll ingår kontakt och samverkan med skolor, föreningar, övriga kommunala verksamheter samt relevanta externa aktörer för att kunna erbjuda en bred verksamhet för så många som möjligt inom målgruppen. Det dagliga arbetet innebär i första hand att möta målgruppen, alla unga i åldern 10-17 år. Din uppgift är att bedriva arbetet tillsammans med ungdomarna, och sträva efter så hög delaktighet och så stort inflytande. Detta gör du bland annat genom att: • Arbeta för att tillvarata ungas intressen och drivkrafter  • Arbeta relationsskapande • Stödja ungas egen organisering genom coachning och rådgivning. • Samverka med övriga delar av kommunen samt civilsamhället. Du förstår vikten av samarbete med dina kollegor, upprätthållande av rutiner och regler, samt ett vänligt och respektfullt bemötande av alla du möter i arbetet. Arbetet är förlagt på olika platser i kommunen såsom skolor, idrottshallar och mötesplatser. Kvälls- och helgtjänstgöring ingår i arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig • Som har eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten; ex fritidsledarutbildning, socialpedagog, socionom.  • Som har tidigare erfarenheter av liknande arbete. • Som är kreativ, nytänkande, driven och kan arbeta såväl på egen hand som i team. • Som vågar prova nya arbetsmetoder och vägar. ÖVRIGT Observera att vi i den här rekryteringen har valt att ta bort det PERSONLIGA BREVET från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vill du veta mer om hur det är att arbeta i Staffanstorps kommun gå till: www.staffanstorp.se/jobb-och-foretagande/jobbahososs/ Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Du som bor och jobbar i Staffanstorps kommun har möjlighet att även arbeta som deltidsbrandman. Hör av dig till oss på Räddningstjänsten via kommunens växel om du är intresserad av detta.

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025