Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Eksjö. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Den här unga mannen är mycket aktiv och har ett brett intresse för bland annat att träna på gym, spela paddel, fotboll, simma och spela tv-spel. Här är det alltid någon aktivitet på gång, vilket kräver att du som assistent har en god förmåga att kunna planera och strukturera upp vardagen samt aktiviteterna på ett så bra och pedagogisk sätt som möjligt. Vi söker dig som: Vi söker dig som är flexibel, ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Du arbetar på ett pedagogiskt och strukturerat sätt. Att ha tidigare erfarenhet inom autism och förståelse för den struktur som därmed krävs för att kunna upprätthålla en god och förutsägbar livssituation är meriterade. Har du som söker även erfarenhet av lågaffektivt bemötande är även detta ett stort plus, men att personkemin stämmer överens med kunden är det absolut viktigaste för att arbeta som personlig assistent. Du bör ha lätt för att läsa av och känna in andra människor, ha god självkännedom och vara trygg i dig själv. Viktigt är också att du är ansvarstagande, flexibel och att du ser detta arbete som ett långsiktigt arbete. Då kunden har egen bil så är det meriterande med B-körkort. Du måste vara simkunnig och kunna simma på djupt vatten. Goda kunskaper i svenska språket är mycket viktigt för att kommunikationen mellan assistenterna och kunden ska vara trygg. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistant. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbetstiderna är varierande under dygnet: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten - Som ledsagare är din huvudsakliga uppgift att följa med på aktiviteter utefter kundens önskemål. Det innebär att du som ledsagare ska ge stöd till kunden i olika aktiviteter som till exempel simning, ridning, bio eller att gå och fika. Syftet är att möjliggöra kunden delaktighet i samhället. Antal arbetstimmar kan variera beroende på hur många timmar kunden är beviljad. Timmar kan variera mellan 5-20 timmar i månaden. Det finns ingen schemalagd arbetstid utan arbetstiderna varierar på vardagar och helger. Om dig - Vi söker dig som har ett intresse för att arbeta med andra människor och vill vara ett stöd i kundens vardag. Du ska inte vara rökare och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från vård och omsorg. Vår kund är en aktiv och träningsintresserad kvinna i 46 års åldern som tycker om att hitta på olika aktiviteter. Hon behöver stöd i att tolka och beskriva sin omgivning samt vid läsning av olika typer av texter. Det är också viktigt att du känner dig trygg i sällskap med barn. Vi lägger stor vikt vid personkemi – egenskaper som ett respektfullt bemötande, flexibilitet och ett omtänksamt förhållningssätt är särskilt betydelsefulla. Kunden önskar en kvinnlig ledsagare. Sysselsättningsgrad: 21 h/månad. Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd ledsagare hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Gärdesgatan gruppbostad är ett boende som erbjuder personer med intellektuell funktionsnedsättning, autism eller autismliknande tillstånd en trygg och stimulerande livsmiljö. Boendet är beläget i en lugn och naturskön omgivning, vilket bidrar till en hög livskvalitet för de boende. Personalen arbetar utifrån beprövade metoder som lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och motiverande samtal för att skapa en positiv och utvecklande atmosfär. Om tjänsten Vi söker nu en ny boendestödjare till vår verksamhet. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor. I rollen arbetar du med att: Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser Planerar och genomför aktiviteter med klienten Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter Rollen kräver en djup förståelse för både pedagogiska och sociala aspekter av funktionsnedsättning, samt förmågan att samordna och leda arbetet inom en LSS-verksamhet. Vem är du? Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare ställer krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet samt att man har en tidigare erfarenhet inom LSS. För att söka tjänsten krävs det att du har: Utbildning som undersköterska eller boendestödjare Erfarenhet inom LSS Vi ser gärna att du har kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och motiverande samtal Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet B-körkort Vi erbjuder Ett team som består av engagerade medarbetare som värdesätter samarbete och stöttar varandra. Tillsammans strävar vi efter att ständigt förbättra kvaliteten i allt vi gör. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter [email protected]
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu assistenter till en kund i centrala Uppsala. Vi söker dig som söker jobb i sommar men även till hösten. Är du student så går jobbet bra att kombinera med studier. Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Du behöver inte ha erfarenhet men du behöver vara ansvarsfull, flexibel, lyhörd och ha lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Om anställningen Som vikarie är anställningsformen Anställning per arbetad timme och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Till vissa av tjänsterna krävs det att du har körkort och tillgång till bil. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! Ansökningar tas endast emot via hemsidan I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu flera personliga assistenter till en man som bor utanför Helsingborg. Kunden har ALS och sitter i el-rullstol. Du kan läsa mer om diagnosen här, då det är viktigt att förstå vad det innebär. Att ha kunskaper om ALS kan hjälpa till att förstå både de medicinska och praktiska aspekterna av sjukdomen. Vi erbjuder en tjänst på ca 50% samt timvikariat. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat daglig omvårnad, förflyttningar, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna kan variera enligt följande: 07:30 - 14:30 14:30 - 21:30 21:30 - 07:30 ( jour 7,7 h ) Om kunden Kunden är en 31-årig man som bor i ett hus tillsammans med sin fru och barn. För honom är gemenskapen med familj och vänner en självklar del av vardagen och något som ger honom både glädje och energi. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av kundens liv och bidra till hans självständighet och välmående. Eftersom utförandet av assistansen grundar sig i kommunikationen mellan dig och kunden är det nödvändigt att du har flytande kunskaper i det svenska språket. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är initiativtagande, lösningsfokuserad och barnkär. Du är en empatisk person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation, samtidigt som du är lugn, trygg i dig själv och är socialt lyhörd. Det viktiga är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Har vårderfarenhet. Är rökfri. Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du Har körkort och tillgång till bil. Erfarenhet av ALS. Har vårdutbildning eller motsvarande. Omfattning: ca 50% samt timvikariat Antal tjänster: 2 Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Älskar du musik, gaming och att få ta del av en riktigt god fika? Har du dessutom ett lugnt och tryggt sätt och inget emot en hund som gärna tar plats i soffan? Då kan du vara precis den vi söker! Om mig: Jag är en snart 29-årig man som lever livet med personlig assistans - och jag planerar att fortsätta göra det på bästa sätt! Musik, gaming och bakning är min passion, och jag delar gärna med mig av mina mästerverk (ja, både på skärmen och i ugnen). Jag bor i Huddinge i en egen lägenhet och har en hund av det större slaget som är min ständiga följeslagare. Om dig: Du är en lugn och trygg person med ett hjärta för både människor och djur. Du är inte rädd för att ta initiativ när det behövs och har inga problem med närkontakt - det är en viktig del av jobbet. Extra plus i kanten om du: * Har hundvana (min fyrbenta kompis har en stark personlighet - och storlek!) * Har känsla för detaljer och gillar att hålla ordning * Är sugen på att vara med i både köket och gaming-världen * Är en mästare på att lyssna och kommunicera - jag behöver stöd för att kunna göra mig förstådd Bemanning: Det ingår ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten som innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Tjänsten: Omfattning: 75% - dagar, kvällar och helger enligt rullande schema Placering: Huddinge Krav: Giltig ID-handling, utdrag ur polisregistret och rätt att arbeta i Sverige Förmåner: Grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, friskvårdsbidrag och kollektivavtal (Fremia - Kommunal) Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Särnmark söker personliga assistenter i Norra Uppland Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Vi söker både personal för schemarader med anställningsform För viss tid så länge assistansuppdraget varar och timvikarier, löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Beskrivning av tjänsten som personlig assistent En i vårat team ska vara föräldraledig så nu söker vi en engagerad, ödmjuk och professionell personlig assistent till vår manliga kund i Linköping. Du kommer bli en viktig del i mannens liv och stötta honom i alla de moment där han är beviljad personlig assistans. I arbetet kommer du hjälpa och stötta kunden i sin dagliga vardag. Du kommer att arbeta motiverande och förebyggande. Du arbetar där kunden väljer att vara; vilket innebär i kundens hem och på aktiviteter utanför hemmet. Arbetstiden är förlagd dag, kväll och natt Meriterande om du har Tidigare erfarenhet av neurologiska sjukdomar Erfarenhet inom vård- och omsorg Ett sportintresse eller musikintresse som man kan dela tillsammans med kunden Hög arbetsmoral och ansvarsfull Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: vikariat Omfattning: Ca 80-90 % Arbetstid: dag, kväll och natt Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande så sök idag! Varmt välkommen med din ansökan!
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet I Lidköpings Kommun arbetar vi aktivt med att stödet till personer med funktionsnedsättning ska utformas så att vi stärker individens självkänsla och på så sätt möjliggör goda livsvillkor utifrån den enskildes önskan och behov. Vi söker en stödpedagog till enheten LSS 4 som vill vara med att driva utvecklingen av arbetsmetoder och pedagogiska förhållningssätt tillsammans med enhetschefen, områdets och enhetens övriga pedagoger samt verksamhetens stödassistenter/stödbiträden. Stödpedagogen ingår i arbetsgruppen och är delaktig i det dagliga arbetet. Du kommer att vara placerad på Norra Härenes gruppbostad där du ingår i en trygg och stabil arbetsgrupp. Du kommer också kunna stötta upp med din kunskap på övriga enheter inom LSS 4 vid behov. Enheten LSS 4 omfattar två gruppbostäder och en servicebostad, Norra Härenes gruppbostad Gamla Läckövägens gruppbostad samt Magasinsgatans servicebostad. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta med personer med funktionsvariationer och som har individens behov i centrum. Arbetet som stödpedagog innebär att du är en resurs och förebild när det gäller det pedagogiska arbetet. I din roll kommer du att arbeta med att utveckla, planera, utvärdera och leda det pedagogiska arbetet samtidigt som du ingår i det vardagsnära arbetet med att ge brukarna stöd i deras dagliga livsföring. Du driver metodutvecklingen på enheten samt ger dina kollegor handledning och vägledning så att stödet till de boende ges på ett fullgott sätt i enlighet med uppsatta mål, kvalitetskrav och andra riktlinjer. Du förväntas även ansvara för pedagogiska bedömningar och kartläggningar för att hitta rätt stöd och anpassningar kring varje enskild brukare. Att arbeta med uppsatta mål med övriga kollegor och vara delaktig i att upprätta genomförandeplaner ingår i din roll. Som stödpedagog har du också omvärldsbevakning och kan identifiera utvecklingsområden i den egna verksamheten. Du arbetar på uppdrag av enhetschef för att säkerställa enhetens kvalitetsarbete genom att forma arbetsbeskrivningar samt implementera metoder, arbetssätt och rutiner. Vi arbetar teambaserat och aktivt med att stärka brukarens självkänsla, självständighet med fokus på den enskildes styrkor, kunskap och tillgångar. Stödpedagogerna samverkar med andra interna och externa verksamheter. Du ingår också i ett nätverk med andra stödpedagoger inom området funktionsstöd i Lidköpings kommun. Arbetstider: Dag/kväll, sovande jour och varannan helg. Vem är du? Vi söker dig med humor och stort hjärta som med engagemang och målmedvetenhet vill vara med och utveckla vår verksamhet ytterligare. Du är trygg och självständig när det gäller att arbeta med tydliggörande pedagogik, anpassningar, kommunikation samt utmanade beteende. Det är självklart för dig att arbeta teambaserat och prestigelöst. Du har fallenhet för att planera och utvärdera samt har stor ansvarskänsla gällande att stötta kollegor och vara aktiv i det utvecklingsarbete som görs i samråd med övriga medarbetare och enhetschef. Arbetet kräver att du kan arbeta pedagogiskt på ett strukturerat och tydliggörande sätt, se helhet och har förmåga att leda/handleda andra kollegor i grupp och enskilt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där kreativitet och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper. Vidare har du ett professionellt förhållningssätt, förmåga att samverka och skapa goda relationer med den enskilde, anhöriga, kollegor och andra yrkesgrupper. Du arbetar motiverande och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Krav: - YH utbildning som stödpedagog (200 YH poäng) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - B-körkort Meriterande: - Lågaffektivt arbetssätt och tydliggörande pedagogik - Välfärdsteknologi, tekniska och digitala lösningar - Erfarenhet av liknande arbete - Datavana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift - Dokumentation, Lifecare Urval sker under ansökningstiden. Provanställning 6 månader kan tillämpas. Vi kommer att begära ett utdrag från belastningsregistret före en anställning. Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Vår styrka är att Essunga är en av Sveriges minsta kommuner! Vi arbetar på ett okomplicerat sätt över verksamhetsgränser och i nätverk med andra kommuner. Detta ger helhetsperspektiv och hanterbarhet både för medarbetare och kommuninvånare. Förändringar blir synliga i en liten kommun, vilket ger oss som arbetar tillfredställelsen av att se resultat av vårt arbete. Du har stora möjligheter att påverka och våra korta beslutsvägar ger snabba resultat. Vi hälsar dig välkommen till Essunga kommun i hjärtat av Västra Götaland. Centralorten Nossebro är en timmas bilresa från Göteborg och cirka en halvtimma från Alingsås, Vårgårda, Trollhättan och Vänersborg. Vill du veta mer om vad Skaraborg har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Besök www.livetiskaraborg.se. Beskrivning Välkommen till en spännande och meningsfull tjänst som Socionom/beteendevetare i vårt nya skolsociala team. Ett team vi satsar på för att nå de allra mest utsatta eleverna med syfte att öka närvaron. Vi söker två medarbetare till teamet och denna annons riktar sig till dig som är intresserad av den tjänst som är organiserad under sektor utbildning. Din kollega kommer vara organiserad under social sektor. Som en del av det skolsociala teamet arbetar du alltid mot det långsiktiga målet att öka elevens skolnärvaro, med förståelse för att vägen dit kan kräva stor flexibilitet i ett arbete som baseras på kartläggning av elevens behov, styrkor och svårigheter. Elev och vårdnadshavare är viktiga grundstenar i arbetet för återgång till skolan, tillsammans med social sektor, skolornas elevhälsoteam och personal. Andra aktörer som du samverkar tillsammans med är BUP och socialtjänst. I arbetet ingår kartläggningar av skolmiljö, i syfte att vid behov kunna anpassa en miljö att arbeta eleven mot. Vi söker dig som är flexibel, uthållig och har en utmärkt samarbetsförmåga. Du har tidigare erfarenhet av arbetet med barn/ungdomar och dess vårdnadshavare och insett vikten av att skapa och bibehålla goda relationer med de du möter. Arbetsuppgifter - Arbeta nära med elever, vårdnadshavare och skolpersonal för att identifiera och åtgärda sociala och pedagogiska utmaningar. - Kalla till möten, leda möten, dokumentera och kartlägga - Delta och arbeta med skolans personal och arbetslag genom exempelvis handledning och samtal på individ- och gruppnivå. - Ansvara för det systematiska kvalitetsarbetet beträffande målgruppen - Återrapportera kontinuerligt hur arbetet fortskrider till: elevhälsochef, rektorer och nyckelpersoner inom utbildningssektor och socialsektor. - Fungera som en länk mellan socialtjänst, skolan och andra externa aktörer. Kvalifikationer Vi söker dig som är lärare, socionom, beteendevetare eller har likvärdig utbildning och ser att du besitter följande förmågor: - Flexibilitet: Du bör kunna anpassa dig snabbt till förändrade situationer och behov, och vara beredd på att arbeta i en dynamisk miljö. - Uthållighet: Arbetet kan ibland vara utmanande, så det är viktigt att du har styrkan och motivationen att driva projekt och relationer framåt. - Samarbetsförmåga: Du ska trivas med att samarbeta, både med kollegor i ditt team och med externa aktörer för att skapa bästa möjliga stöd för våra elever. - Relationsskapande: Förmåga att bygga och underhålla relationer med elever, föräldrar och medarbetare är en viktig del av ditt arbete. Meriterande är att du har erfarenhet från arbete inom skolan och med elever med stor frånvaro. Likaså att du har kunskap och förståelse för målgruppen elever som har problematisk skolfrånvaro samt neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Vi erbjuder Vi erbjuder en unik möjlighet att arbeta i en liten men dynamisk kommun där ditt arbete verkligen kommer göra skillnad. Som socionom/beteendevetare i vårt skolsociala team får du möjligheten att vara med och bygga upp ett nystartat team från grunden. Din arbetsinsats kommer vara mycket betydelsefull för Essunga kommuns barn och ungdomar! Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen.
Välj ett jobb för att visa detaljer