Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Vi söker nu en medarbetare till ett LSS-boende som har inriktning på socialpsykiatri. Här arbetar personal dygnet runt i syfte att stötta kunderna i deras vardag. Personalen har ett nära samarbete med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Våra kunder har ett stort behov av omvårdnad och stöd i vardagen. Målet är att kunderna känner trygghet, delaktighet och blir bemötta utifrån deras förutsättningar, önskemål och behov. Vi söker nu efter engagerad medarbetare som har stort intresse av att jobba i våra fina verksamheter inom socialpsykiatrin. Verksamheten är belägen i Kristianstad. Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna består främst i att ge våra kunder: - individuellt stöd - utveckla och upprätthålla förmågor och kommunikation med hänsyn till funktionsnedsättningen - Stödja kundernas delaktighet i fritids- och kulturaktiviteter - Stödja kundernas delaktighet på alla olika nivåer, individ, grupp och samhällsnivå - Stödja kundernas självbestämmande och personliga integritet - Svara för social dokumentation enligt gällande riktlinjer - I förekommande fall utföra medicinska uppgifter på delegation av sjuksköterska, eller bistå kund med egenvård - Vara kontaktman och i denna roll svara för att genomförandeplan upprättas och följs upp Du kommer arbeta schemalagt dag/kväll och helg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med godkänd utbildning från barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete/pedagogiskt arbete eller vård- och omsorgsprogrammet med yrkesutgång sjukvård eller psykiatri, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med människor med psykiatriska funktionsnedsättningar krävs för arbetet. Du behöver goda kunskaper inom psykiatri, kunna hantera kunder med utmanande beteende samt ha kunskap/erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande. Erfarenhet av nattarbete är meriterande. Eftersom arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du har datorvana och att du behärskar svenska i tal och skrift. Vi vill även att du har intresse för digitala arbetsredskap. Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt och god samarbetsförmåga. Du är stresstålig, flexibel och finner lösningar i vardagen. Du har förmåga att planera och strukturera arbetet utifrån ett helhetsperspektiv, kan fatta egna beslut samtidigt som du har förmåga att respektera fattade beslut och kan utföra arbete på uppdrag av andra. Som person är du lyhörd för kundens behov. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Härryda är en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3 000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Vår kommun är tillräckligt liten för att kunna skapa nära och hållbar samverkan med andra professionella samt tillräckligt stor för att göra kloka satsningar där det behövs. Våra lokaler finns i Härryda kommunhus, i Mölnlycke centrum, där det är nära till mataffärer, restauranger, lokaltrafik (20 minuter till centrala Göteborg) och gratis parkering. Din arbetsplats Vi söker dig som vill göra skillnad för barn och familjer på riktigt! Vi söker dig som är driven och engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa långsiktiga hållbara lösningar för barn och deras familjer. I Härryda får du möjlighet till att arbeta i en trevlig och samarbetsorienterad miljö där ditt arbete verkligen gör skillnad varje dag. Inom enheten för utredning och skydd arbetar vi i kvalificerat mottags-, utrednings- och uppföljningsarbete enligt gällande lagstiftning. BBiC (barns behov i centrum) och Signs of Safety genomsyrar allt vårt arbete, då vi tillsammans med familjerna utforskar nätverk och dess egna lösningar, alltid med barnets trygghet och bästa som utgångspunkt. Du driver processer framåt genom att vara strukturerad, nyfiken och modig. Enheten för utredning och skydd består av ett mottag, två utredningsgrupper, ett säkerhetsteam samt socialtjänstens våld i nära relationer-team. Inom verksamhetsområdet ingår även enheten för förebyggande samt enheten för familjehem och familjebehandling, vilket möjliggör nära samverkan och rätt hjälp i rätt tid. Vi satsar, utökar och utvecklas! Vår enhet kännetecknas av respekt, trygghet, mod, nyfikenhet och arbetsglädje. Vi delar detta med våra kollegor i förebyggande och utförande enheter. Tillsammans arbetar vi aktivt med arbetsmiljö, trivsel, allas delaktighet och kompetensutveckling. Hos oss ingår du i en arbetsgrupp som är genuint trivsam, omtänksam, prestigelös och kompetent! Ditt uppdrag I din roll som utredande socialsekreterare möter du barn, unga och familjer på socialkontoret och i olika miljöer där barnen har sin vardag. Du använder dig av metoden BBiC för att kartlägga och analysera barnets behov samt Signs of Safetys förhållningssätt för att tillsammans med familj och nätverk finna hållbara lösningar på utmanande situationer, tex vid nätverksmöten. Du följer upp och utvärderar beslutade insatser. Du har en nära samverkan både med kollegor inom kommunen och med samverkanspartners inom olika verksamhetsområden. Du deltar och bidrar aktivt till verksamhetens utveckling. Det här krävs för tjänsten Krav: • Du har en socionomexamen (210 hp) eller behörighet i enlighet med HSLF-FS 2017:79 • B-körkort • Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten Meriterande: • Utbildning i BBiC, Signs of Safety, Ester, Savry, systemteori, MI, ViNR eller hedersrelaterat våld och hot • Erfarenhet av socialt arbete med barn och unga För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss Du är kunnig, analytisk och har ett tydligt barnfokus men är också snäll, omtänksam och trygg i dig själv. Du kan anpassa dig till ändrade omständigheter, bibehåller ett lugn, är tålmodig och fokuserar på rätt saker. Du är bra på att samarbeta med andra och har förmåga att arbeta självständigt. Du visar ett gott omdöme och god människosyn med ett respektfullt bemötande. Du vill bidra till att bibehålla vår positiva arbetsmiljö och härliga stämning. I arbetet är det viktigt att du kan formulera dig väl i tal och skrift samt att du anpassar kommunikationen till situation och målgrupp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vad vi erbjuder dig Du känner dig trygg på jobbet och i ditt uppdrag • Du får kontinuerligt stöd och arbetsledning av 1:e socialsekreterare • Du deltar och bidrar i intern metodhandledning och extern processhandledning tillsammans med din grupp • Du har medhandläggare vid behov • Som nyanställd får du ett tryggt mottagande enligt vårt introduktionsprogram • Du har tillgång till stödfunktioner såsom IT-servicedesk några våningar upp, socialrättsjurister likaså och vårt administrativa stöd finns i samma korridor Du utvecklas och känner arbetstillfredsställelse • Du får en individuell kompetensutvecklingsplan som innefattar fortbildning både inom Yrkesresan (se bou.yrkesresan.se) och Signs of Safety (se http://www.signsofsafety.net). • Här finns goda utvecklingsmöjligheter för vidareutbildning och professionell utveckling i evidensbaserade metoder utifrån intresse och verksamhetens behov Det lilla extra som är självklart hos oss • Du har en fast arbetsplats, i eget eller delat rum, och nära till tillgänglig arbetsledning och chefer • Vi har flextid och möjlighet till att arbeta viss tid hemifrån • Konkurrensmässig lön • Förmåner som tex ett generöst friskvårdbidrag • Dessutom dukas det fram frukostbuffé och eftermiddagsfrukt varje dag mot en mindre kostnad • Läs mer på vår hemsida om vad vi erbjuder dig. (https://www.harryda.se/arbete/arbetaiharrydakommun/detharerbjudervidig.4.4bd770a51817ff14fcd13400.html) Övrig information Vi kommer att påbörja rekryteringsarbetet och digitala kortintervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden, så vänta inte med att söka! Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun, Personalfunktionen, Sofia Götberg, 435 80 Mölnlycke. Din ansökan kommer att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker.
Ref: 20251200 Arbetsuppgifter Arbetet innebär att i aktivteter handleda brukare med både autism och intellektuell funktionsnedsättning med omfattande stödbehov i deras dagliga verksamhet. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik som bygger på att göra världen så tydlig och förutsägbar som möjligt. Utmanande beteende förekommer och omvårdnadsuppgifter stöttar du i utifrån brukarens stödbehov. Tillsammans med övrig personal arbetar du med planering, genomförande, utvärdering och utveckling av verksamheten. Du som omsorgspedagog har som ansvar att: • driva och utveckla det pedagogiska arbetet i verksamheten, vara en tydlig ledare i pedagogiska frågor • leda teamarbete • säkerställa att verksamheten arbetar enligt LSS intentioner inom ramen för daglig verksamhets uppdrag • säkerställa att varje brukare får pedagogiskt stöd utifrån sina individuella behov • stödja övriga medarbetare i upprättande, uppföljning och utvärdering av genomförandeplaner • kvalitetssäkra genomförandeplaner, handlingsplaner och övrig dokumentation • ansvara för implementering av och uppföljning av beslutade metoder och arbetssätt • säkerställer att verksamheten arbetar systematiskt kring brukarens stödbehov och aktiviteter • säkerställa att verksamheten jobbar systematiskt med avvikelser • främja verksamhetsutveckling i dialog med sektionschef • vara involverad i verksamhetens kvalitets- och utvecklingsarbete kopplats till det pedagogiska arbetet • söka kunskap och hålla sig uppdaterad kring metoder och arbetssätt i övrensstämmelse med vetenskap och perövad erfarenhet inom LSS Kvalifikationer Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen (minst kandidatexamen 180 hp) inom det beteendevetenskapliga området, pedagogisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har minst två års erfarenhet av att arbeta med personer med autism och intellektuell funktionsnedsättning med omfattande stödbehov där utmanande beteende förekommer. Inom LSS har du jobbat minst ett år. Du har arbetslivserfarenhet samt kan omsätta teori till praktik gällande lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik samt skydd- och begränsningsåtgärder. Vi ser gärna att har erfarenhet av arbete med AKK och bör ha erfarenhet att leda grupper samt leda olika pedagogiska resonemang utifrån varje enskild brukares behov. Du behöver ha god kunskap om att skriva genomförandeplaner, handlingsplaner samt övrig social dokumentation. Arbetslivserfarenhet som omsorgspedagog och arbete inom daglig verksamhet är meriterande. Hos oss är det viktigt att du har en god människosyn, ett respektfullt bemötande och en god pedagogisk förmåga. Som omsorgspedagog arbetar du i nära samarbete med brukarna och tillsammans skapar ni innehållet verksamheten. Det krävs att du är flexibel, lyhörd och kreativ. Då man möter många olika brukare och kollegor ställs höga krav på social smidighet, självständighet och en trygghet i sig själv. Arbetsuppgifter kan komma att förändras och utvecklas i snabb takt och som medarbetare måste du vara flexibel och kunna skifta fokus, ta egna initiativ och fatta självständiga beslut. Du är bra på att hantera stress, kan förhålla dig till snabba förändringar och förändrade förutsättningar. Du har god datorvana och kan uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Körkort B är meriterande. Om arbetsplatsen Daglig verksamhet enligt LSS riktar sig till personer med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism samt personer med förvärvade hjärnskador i vuxen ålder. Insatsen ska bidra till goda levnadsvillkor och möjliggöra meningsfulla aktiviteter. Vi har brukarens behov i centrum och anpassar innehållet så att det är stimulerande och meningsfullt för brukaren. Stöd och service som ges ska vara grundade på respekt för brukarens självbestämmande och integritet. Stödet ska ges på ett sådant sätt att det stärker brukarens tilltro till sin egen förmåga. I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! Vi tillämpar flextidsavtal, friskvårdbidrag och månar om våra medarbetares arbetsmiljö. Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: TV Omfattning: 100% Antal tjänster: 2 Tillträde: enligt överrenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Uppstår vakans i annan verksamhet under rekryteringstiden kan rekrytering ske även till annan verksamhet. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Innan anställning ska examensbevis och belastningsregister uppvisas. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor som specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.
Vill du arbeta för att rätt ekonomiskt bistånd ska betalas ut till rätt person? Då kan du vara den vi söker! Vilka är vi? Kompetensförsörjningskontorets uppdrag är att synliggöra den framtida arbetskraften och vara en aktiv del i att lösa Norrköpings kompetensförsörjningsbehov. Med våra gemensamma resurser och professionella kompetens är vi en central part internt och externt för samhället tillväxt och individens utveckling. Vi utformar effektivt och flexibelt utbildning utifrån kompetensförsörjningsbehov och yrkesväxling i arbetslivet och med insatser för de som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vi ger våra invånare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt. Därmed ökar invånarnas livskvalitet där fler ta ansvar och bidrar till en hållbar framtid. Kompetensförsörjning är det ord som förenar oss i vårt uppdrag i alla de verksamheter vi arbetar inom på vårt kontor. Inom kontoret är vi cirka 400 anställda som ansvarar för försörjningsstöd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, budget-och skuldrådgivning samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola. Vi är tjänstemannastöd till kompetensförsörjningsnämnden. Inom ekonomiskt bistånd är vi en del av det yttersta skyddsnätet och möter personer som hamnat i en svår situation. Vår uppgift är dels att utreda rätten till ekonomiskt bistånd, och dels att vägleda personen till egen försörjning. Verksamheten består av 5 enheter: • Första linjen- Enhet service och utredning • Andra linjen - Vägledande enheter 1,2 och 3 • Tredje linjen- Enhet specialist och kontroll Till enheten specialist och kontroll söker vi nu en socialsekreterare som vill vara med i vårt systematiska arbete att vara en förtroendefull och rättssäker verksamhet. Enheten är belägen på Tegelängsgatan 19. Här arbetar vi med specialiseringar; bland annat återkrav, tandvård, överklagningar, felaktiga utbetalningar, stickprov och dödsbo. Enheten består av socialsekreterare, förste socialsekreterare och administratör. Dina arbetsuppgifter Rollen innehåller en spännande mix av arbetsuppgifter som innefattar visst klientnära arbete, administrativa uppgifter men även utvecklingsuppdrag. I ditt huvuduppdrag arbetar du med att kontrollera och utreda ansökningar till ekonomiskt bistånd. Kontrollerna görs både slumpmässigt och på förekommen anledning för att säkerställa korrekta utbetalningar. Du rör dig inom olika lagrum så som förvaltningslagen och socialtjänstlagen där du även bidrar med juridisk vägledning och stöd i det dagliga arbetet till kollegor som jobbar med handläggning. Vidare arbetar du med analys och underlag av verksamhetens utvecklingsområden, i syfte att göra oss ännu bättre och skapa förutsättningar för ett rättssäkert arbetssätt. Vem är du? Vi söker dig som har socionomexamen, alternativt motsvarande akademisk utbildning. Du har erfarenhet av myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen. Har du erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd är det meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha fördjupad kunskap inom aktuella lagstiftningar såsom socialtjänstlagen och förvaltningslagen. Som person är du pålitlig där du följer överenskomna arbetssätt och tar ansvar för dina uppdrag och din personliga prestation. Då tjänsten innebär möten med människor i utsatta situationer ser vi att du är lyhörd, empatisk och respektfull i ditt bemötande. I samarbetet med kollegor har du ett coachande förhållningssätt där du förmedlar information på ett tydligt sätt. Vidare ser vi att du har förmåga att fatta omdömesgilla beslut utifrån tillgänglig information samt att du har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis när verksamheten tillåter Sista ansökningsdatum: 23 juli Kontakt: enhetschef Helen Wennström, [email protected], eller tf- enhetschef Fahima Eliassi, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du arbeta med att skapa förutsättningar för rättssäkra arbetssätt? Då kan du vara den vi söker! Vilka är vi? Kompetensförsörjningskontorets uppdrag är att synliggöra den framtida arbetskraften och vara en aktiv del i att lösa Norrköpings kompetensförsörjningsbehov. Med våra gemensamma resurser och professionella kompetens är vi en central part internt och externt för samhället tillväxt och individens utveckling. Vi utformar effektivt och flexibelt utbildning utifrån kompetensförsörjningsbehov och yrkesväxling i arbetslivet och med insatser för de som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vi ger våra invånare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt. Därmed ökar invånarnas livskvalitet där fler ta ansvar och bidrar till en hållbar framtid. Kompetensförsörjning är det ord som förenar oss i vårt uppdrag i alla de verksamheter vi arbetar inom på vårt kontor. Inom kontoret är vi cirka 400 anställda som ansvarar för försörjningsstöd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, budget-och skuldrådgivning samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola. Vi är tjänstemannastöd till kompetensförsörjningsnämnden. Inom ekonomiskt bistånd är vi en del av det yttersta skyddsnätet och möter personer som hamnat i en svår situation. Vår uppgift är dels att utreda rätten till ekonomiskt bistånd, och dels att vägleda personen till egen försörjning. Verksamheten består av 5 enheter: • Första linjen- Enhet service och utredning • Andra linjen - Vägledande enheter 1,2 och 3 • Tredje linjen- Enhet specialist och kontroll Till enheten specialist och kontroll söker vi nu en socialsekreterare som vill vara med i vårt systematiska arbete att vara en förtroendefull och rättsäker verksamhet. Enheten är belägen på Tegelängsgatan 19. Här arbetar vi med specialiseringar; bland annat återkrav, tandvård, överklagningar, felaktiga utbetalningar, stickprov och dödsbo. Enheten består av socialsekreterare, förste socialsekreterare och administratör. Dina arbetsuppgifter Rollen innehåller en spännande mix av arbetsuppgifter som innefattar visst klientnära arbete, administrativa uppgifter men även utvecklingsuppdrag. I ditt huvuduppdrag arbetar du med att hantera överklagans- och dödsboärenden. Du rör dig inom olika lagrum så som förvaltningslagen och socialtjänstlagen där du även bidrar med juridisk vägledning och stöd i det dagliga arbetet till kollegor som jobbar med handläggning. I uppdraget ingår det även att delta i muntlig förhandling i domstol. Vidare arbetar du med analys och underlag av verksamhetens utvecklingsområden, i syfte att göra oss ännu bättre och skapa förutsättningar för ett rättssäkert arbetssätt. Vem är du? Vi söker dig som har socionomexamen, alternativt annan akademisk utbildning med erfarenhet av myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen. Krav på erfarenhet av myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen, och meriterande med erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd. För att lyckas i rollen behöver du ha fördjupad kunskap inom aktuella lagstiftningar, såsom socialtjänstlagen, förvaltningslagen, äktenskapsbalken och begravningslagen. Som person är du pålitlig, du håller konskevent överenskommelser och lever upp till förväntningar. Du fattar omdömesgilla beslut, där du tar hänsyn till all tillgänglig information och möjliga alternativ. Vidare är du flexibel och kan lätt anpassa dig till förändrade förusättningar. Du har lätt för att samarbeta med andra, har ett coachande förhållningssätt till dina kollegor och förmedlar information på ett tydligt sätt. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis när verksamheten tillåter Sista ansökningsdatum: 23 juli Kontakt: enhetschef Helen Wennström, [email protected], eller tf- enhetschef Fahima Eliassi, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som rehabkoordinator och som och är intresserad av att arbeta inom primärvård, som är flexibel, strukturerad och engagerad och som sätter patienten i fokus. Du arbetar mycket självständigt men även tillsammans med övriga kollegor i teamen. Kvalifikationer Legitimerad sjukvårdspersonal med utbildning till rehabkoordinator du kan var sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut, sjukgymnast eller kurator. Erfarenhet som rehabkoordinator är ett krav samt erfarenhet från primärvård och journalsystemet TakeCare meriterande. Personliga egenskaper, Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och god samarbetsförmåga. Gott bemötande till såväl patienter som medarbetare är viktigt. Som rehabiliteringskoordinator kommer du att stödja sjukskrivna patienter genom rehabiliteringsprocessen och underlätta deras återgång till arbete eller inträde i arbetslivet. Din roll innebär att fungera som en resurs för läkare och andra hälsoprofessioner i frågor som rör rehabilitering och sjukskrivning men också samverka med externa aktörer såsom Försäkringskassan och arbetsgivare Anställningsform Tillsvidareanställning, omfattning kan diskuteras. Kringlans vårdcentrum ligger i Södertälje centrum, 5 min gångavstånd från buss och pendeltågstation. Vårt uppdrag är att bedriva husläkarmottagning med basal hemsjukvård, distriktssköterskemottagning, koordineringsinsatser, Psykosocial mottagning med insatser för psykisk hälsa samt första linjens psykiatri med det utökade tilläggsuppdrag för barn och unga 6-17år med lindrig till måttlig psykisk ohälsa. Vår mottagning har ett stort fokus på kvalité, tillgänglighet och utveckling. Vi är välbemannade och samarbetar i team mellan professioner för att ge patienten bästa möjliga vård. Hos oss kan du förvänta dig en arbetsplats med hög kompetens, fin sammanhållning med ett professionellt förhållningssätt. Utmärkande för oss är vår höga servicenivå, höga tillgänglighet och familjära atmosfär.
Personlig assistent till social 29-åring i Skällinge Timvikariat & semestervikariat Vill du ha ett jobb där du verkligen gör skillnad – på riktigt? Vi söker dig som är trygg, inkännande och vet hur man tar ansvar. Någon som förstår att det handlar om att vara nära utan att ta över, och som vill vara ett stöd i vardagen för en aktiv och glad 29-åring. Han har balanssvårigheter och kommunicerar med teckenstöd, så du behöver ha god svenska och vara öppen för att lära dig nytt. Arbetet är förlagt till dag, kväll, helg och sovande jour enligt rullande schema. Ingen lyfttung tjänst, men viss fysisk assistans förekommer. Krav - Har jobbat med människor – eller bara har rätt känsla - Har körkort och tillgång till bil (du kör familjens bil till aktiviteter och behöver egen bil till killens hem) - Är trygg, närvarande och gillar att jobba nära en person - Inte är allergisk – det finns katt, och snart hund, i hemmet Det viktigaste är att ni klickar. Det här är ett jobb där personkemin väger tyngre än din CV. Låter det som något för dig? Sök direkt – eller hör av dig så berättar vi mer. GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
Jag är en kvinna i Järfälla som lever ett aktivt familjeliv med min familj. På grund av en fysisk funktionsnedsättning behöver jag hjälp i min vardag - med allt från personlig hygien och hushållssysslor till att komma ut på ärenden, träna i bassäng eller ibland resa. Nu söker jag ytterligare en personlig assistent till mitt lilla men engagerade team. Vem är du? Du är en mogen, rökfri kvinna mellan 30-55 år som är trygg i dig själv och har livserfarenhet. Du är ansvarstagande, mentalt stark, fysiskt uthållig och har en positiv inställning till både människor och utmaningar. Du gillar att hjälpa andra, har tålamod och kan sätta dina egna behov åt sidan när det krävs. Gillar du dessutom att laga mat eller styla hår är det ett extra plus! Du behöver: * Vara bekväm med att arbeta nära någon och kunna hjälpa till med allt i vardagen - inklusive personlig hygien. * Tänka på att inte ha starka dofter, långa naglar och hålla god handhygien. * Ha god fysisk förmåga, då vissa miljöer inte är helt tillgängliga och manuella förflyttningar förekommer. * Vara van vid vatten, då jag tränar i bassäng och du ibland följer med och assisterar i vattnet (ca axelhöjd). * Prata och förstå engelska väl - introduktionen sker på engelska. * Ha uppehålls- och arbetstillstånd om du inte är svensk medborgare. Om tjänsten: Jag söker dig som kan arbeta ungefär 20 timmar per vecka - dag, kväll, natt samt extra vid behov. Vi är ett litet team som ställer upp för varandra vid ledigheter och sjukdom. Det är viktigt för mig med kontinuitet, så jag hoppas du ser uppdraget som långsiktigt. Det praktiska: Du blir anställd av Assistans i Balans, vilket innebär: * Trygg anställning med kollektivavtal (FREMIA/KOMMUNAL) * Stöd och handledning i arbetet * Möjlighet till vidareutbildning * Individuell lönesättning Sök via länken och bifoga gärna ett foto. Jag ser fram emot att höra från dig - hoppas vi ses!
. Hej! Vill du bli en del i mitt team? I utbyte lovar jag dig dagar fulla med skratt och värme. Jag är en rolig tjej i mina bästa år. Jag bor strax utanför Malmslätt. Som min assistent bör du vara omhändertagande och nyfiken. Du har också en god fysik och talar och förstår flytande svenska och kan även arbeta efter skriftliga och muntliga instruktioner utan problem. Jag söker dig som är lyhörd och uppmärksam för mina behov och allmänna mående genom att tolka min verbala förmåga och kroppsspråk. Jag bor i ett eget attefallshus och mina assistenter har ett eget jourrum. Erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande men viktigast är dina personliga egenskaper och självklart ditt intresse för mig! Körkort är bra att ha när du arbetar hos mig eftersom jag bor en bit utanför Malmslätt men det är inget krav. Tjänsten: 50% men möjlighet att arbeta extra hos en av våra andra fina kunder i Linköping (dagtid). Schema: varierar mellan dag ,kväll och sovande jour. Tillträde: omgående Ansvar, engagemang och glädje är de nyckelord som vi på God Assistans vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta varje pass. Som assistent hos mig får du bland annat löpande utbildning, vidareutveckling i din yrkesroll, generöst friskvårdsbidrag på upp till 4000 kr/år samt goda lönevillkor! Vi hoppas på ett långsiktigt samarbete med dig och att du vill vara med och bidra till att göra mitt liv bättre varje dag? Intervjuer kommer ske löpande så ansök så fort som möjligt! Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Om God Assistans: God Assistans bedriver assistansverksamhet över hela landet sedan 2012. Grundaren av God Assistans, Mikael Nordmark har själv en son med flerfunktionshinder, han bytte karriär och bestämde sig för att göra något viktigt i livet... Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.nu Varmt välkommen med din ansökan! #MITT
Vårt mål är att ha de mest nöjda kunderna samt de mest stolta medarbetarna i branschen. Visionen för Assistansexperten är att vara den självklara utföraren av personlig assistans för kunder, anhöriga, medarbetare och beställare med höga kvalitetskrav. Vår ambition är inte att bli störst, utan att bli bäst. Vi är en trygg personlig assistansanordnare som lägger stort hjärta i det vi gör. Vi har den nära kontakten från ett litet bolag och den stora kunskapen från ett stort bolag. Hos oss är du inte en i mängden utan en viktig kugge i vårt dagliga arbete. Vi är måna om vår personal som är ryggraden i vår verksamhet, hos oss får du möjligheterna. Just nu växer vi och vi söker därmed de bästa experterna inom personlig assistans. Att arbeta som personlig assistent är viktigt och givande på massor av olika sätt, men det kan också vara svårt och krävande. Det kan finnas flera olika utmaningar och annorlunda förutsättningar att ta hänsyn till samtidigt. Det är viktigt att du som assistent är trygg i din yrkesroll och din introduktionsutbildning följs av täta personalmöten och löpande handledning. Vi söker nu en ny kollega som är ansvarstagande, empatisk och engagerad till vår 19-åriga kund i Västerås. Tjänsten är en kombinerad dag och kvällstjänst med tjänstgöring varannan helg på ca 85 %. Vi ser att är du är glad, initiativtagande, social och arbetsam. Du känner stort ansvar och stolthet i det jobb du gör. Du är uppmärksam på de små detaljerna men ser också helheten och strävar efter perfektion. Du kan bjuda på dig själv för att locka till ett skratt. Du behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift samt är tobaksfri och icke djurallergiker då djur finns i hemmet. Körkort är ett krav då kunden har egen bil. Vår kund är en ung kvinna med flera funktionsnedsättningar, CP-skada samt en intellektuell funktionsnedsättning. Det innebär att hon behöver ha hjälp i alla situationer för att tillgodose sina behov och intressen. Hennes omfattande hjälpbehov hindrar henne dock inte från att hitta på roliga aktiviteter varje dag! I din roll ingår att planera och strukturera upp hennes vardag så varje dag känns värdefull. Din arbetsdag kan se ut på många olika sätt beroende på om det är ett dag-, kväll- eller nattpass men omvårdnadsrutinerna är densamma och din viktigaste uppgift är att se till så kunden mår bra och lever ett roligt, tryggt och värdefullt liv. Du jobbar där kunden är vare sig om det är läkarbesök, spelkväll hos en kompis eller ett släktkalas. Du jobbar alltid tillsammans med en kollega på dag- och kvällspass. Erfarenhet av vård och omsorg i någon form är meriterande, men det viktigaste är din härliga personlighet och din vilja att alltid vara ditt bästa jag på jobbet! Det finns även möjlighet att på sikt, utöver rollen som personlig assistent, ta på sig ett större ansvar för assistansen i form av ett arbetsledaruppdrag. Om du ser dig själv passa in i rollen som arbetsledare ber vi dig ange detta i ditt personliga brev och beskriva mer om dig själv i relation till ledarskapserfarenheter, ledarstil och personliga egenskaper. Vi söker dig som: • Är glad, initiativtagande, noggrann och ansvarsfull • Har god organisatorisk förmåga och tycker om att ta ansvar • Är en trygg lagspelare som även kan arbeta självständigt • Är engagerad, lyhörd och har lätt för att kommunicera • Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift • Är tobaksfri och inte pälsdjursallergiker (djur finns i hemmet) • Har B-körkort – ett krav, då kunden har egen bil Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående för introduktion. Tillträde under slutet av augusti. Anställningsvillkor: Så länge assistansuppdraget varar, ca 85 %. Vi kräver att se utdrag ur belastningsregistret innan anställning. Beställ det redan nu: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se) Passar du in på det vi söker? Vill du vara med och verkligen göra skillnad för en annan människa? Skicka då in din ansökan snarast, intervjuer sker löpande!
Välj ett jobb för att visa detaljer