I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. LSS avdelningen är den tredje största avdelningen inom välfärdsförvaltningen med uppdraget att verkställa de beslut som fattats enligt LSS lagen, företrädesvis beslut om bostad med särskild service, personlig assistans och daglig verksamhet. Målsättningen i stödet som ges är att främja jämlikhet i levnadsvillkor och full delaktighet i samhällslivet så att individen som beviljats en insats ska få möjlighet att leva som andra. Vi söker nu en engagerad stödassistent till Nytorgsgatans gruppboende som vill arbeta med människor och skapa en meningsfull vardag för individer med funktionsvariationer enligt LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Arbetsuppgifter Som stödassistent ger du praktiskt och pedagogiskt stöd i den enskildes vardag – i hemmet och ute i samhället. Arbetet utgår från individens behov, önskemål och självbestämmande. Du jobbar med allt från personlig omvårdnad, vardagliga sysslor, medicingivning till fritidsaktiviteter, struktur i vardagen och kommunikation. Tillsammans med kollegor arbetar du för att skapa trygghet, delaktighet och livskvalitet för de personer du stödjer. Det ingår att skapa förtroendefulla relationer med brukarna och vara en bra förebild. Du ansvarar för att tillsammans med brukaren upprätta och följa upp genomförandeplaner, övrig social dokumentation samt andra administrativa uppgifter/ansvarsområden som till exempel schema, inköpsbeställningar, hälsa och säkerhet. Kvalifikationer För att jobba inom vård och omsorg måste du ha fyllt 18 år. Vi söker dig som har en gymnasial examen inom antingen Vård och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupningen funktionsnedsättning eller psykiatri, Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete alternativt pedagogiskt arbete eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete inom LSS eller med personer med funktionsnedsättning är meriterande. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetstiderna varierar och innefattar dag, kväll, sovande jour och helgtjänstgöring. Tjänsten är placerad centralt i Örnsköldsvik på Nytorgsgatans gruppboende. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Göteborgs Stads Kollektivtrafik AB (GSK) utgör moderbolag för bolagen som ingår i koncernen; Göteborgs Spårvägar AB, GS Buss AB och GS Trafikantservice AB. Av bolagsordningen för GSK framgår att "Göteborgs Stads ändamål med verksamheten är att tillgodose stadens behov av en effektiv, miljö- och kvalitetsmässig kollektivtrafik samt där till hörande tjänster och produkter inom trafikområdet." ARBETSUPPGIFTER GS Trafikantservice AB erbjuder service inom kollektivtrafikområdet i syfte att underlätta resandet och bidra till en ökad trivsel och trygghet. Trafikantservice består av fyra enheter med olika uppdrag. Enheten Resurspoolen söker nu Trygghetsvärdar på uppdrag av Göteborgs Stad som initierar en insats där trygghetsvärdar kontinuerligt finns på återkommande knutpunkter i Göteborg under kvällar. Syftet är att skapa trygghet i offentlig miljö genom att vara synlig och ge information och stöd till invånare. Som trygghetsvärd arbetar du i team på olika platser i Göteborg med arbetstid från eftermiddag till sen kväll. Man utgår från centrala Göteborg och rör sig till en plats eller knutpunkt, alternativt färdas tillsammans i kollektivtrafiken. Trygghetsvärdarna arbetar för att skapa dialog och trygghet genom att vara tillgänglig för invånarna och behjälplig som resesällskap, stödja med kontaktuppgifter och svara på frågor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med relevant arbetslivserfarenhet där du gärna har arbetat inom socialt arbete eller har erfarenhet inom service. Som person är du hjälpsam, uppmärksam och har lätt för att skapa nya kontakter. Du är trygg och mogen och ger ett förtroendegivande intryck, du är tydlig och duktig på att läsa av situationer. Vidare har du gärna kunskap om olika strukturer i samhället och inblick i kulturer. Vi ser gärna att du pratar flera språk där svenska i tal och skrift samt engelska i tal är ett krav. Meriterande är erfarenhet inom trygghetsskapande arbete, gärna inom ideella organisationer, kommun eller i samverkan med aktörer som polis. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Hos oss får du vara med och göra skillnad! ÖVRIGT Vi är en drogfri arbetsplats och tillämpar därför alltid drogtester i samband med anställning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vänta ej med din ansökan då vi har löpande urval/intervjuer! Var extra uppmärksam på din e-post då det är sättet vi använder oss av när vi kontaktar dig. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, offentligajobb.se Till annonsförsäljare och bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stads Kollektivtrafik AB har upphandlade avtal
I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! Öppenvården för vuxna är under utveckling. Framför allt efter den nya socialtjänstlagens ikraftträdande. ReSet ger oss möjlighet att utarbeta nya arbetssätt mot en utsatt målgrupp och skall implementeras i ordinarie verksamhet efter avslutat projektet. Att det är ett projekt innebär att arbetet kommer till sin art vara metodutvecklande. ARBETSUPPGIFTER Samordnaren/projektmedarbetaren skall ingå i projektgruppen för ReSet projektet. Projektet har till uppgift att stötta yngre personer som har en kriminell bakgrund men är motiverade till ett annat liv. Projektgruppen kommer bestå av tre till fyra personer och ha ett nära samarbete med vuxen handläggare inom ramen för KFEs verksamhet samt arbeta i nära samarbete med Tellus öppenvård. Projektgruppen ansvarar för ca 15 personer per år som skall ingå i projektet. Samordnarna skall ha kunskaper inom coachning, arbetsmarknad och myndighetsutövning. Samordnarna ska ha det huvudsakliga ansvaret för att upprätta en genomförandeplan tillsammans med projektdeltagarna samt se till att de insatser och åtgärder som man beslutat fullföljs. Samordnarna ska även ha en regelbunden och tät kontakt med projektdeltagarna och kommer därmed att fungera som en förstärkt kontaktperson. Samordnarna ska tidigare ha jobbat med tilltänkt målgrupp och ha erfarenhet av samverkan med myndigheter som arbetsförmedlingen, frivården och Försäkringskassan. KVALIFIKATIONER Du ska ha: • erfarenhet av arbete med målgruppen eller liknande målgrupp • relevant utbildning • datavana inom office-paketet Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Meriterande är om samordnarna är förtrogen med BIP- och MI (motiverande samtal) och andra coachande och vägledande verktyg och strategier. ÖVRIGT Registerkontroll För att få arbeta brukar- och patientnära ska du lämna registerutdrag från polisens belastningsregister. Du ska själv begära utdrag hos Rikspolisstyrelsen med blanketten "Utdrag ur belastningsregistret" i blankettarkivet från polisens webbplats. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem. Vänd dig istället till PA-support (HR-avdelningen) tel: 0586-610 55 för vidare hantering. Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska.
Hela Öland attraherar varje år fler och fler människor. Unika miljöer, hög livskvalitet och närheten till både stad och hav gör Öland till en attraktiv plats att besöka och leva på. Södra Öland i sin tur präglas även av stark framåtanda, engagemang och vårt fantastiska Världsarv. Mörbylånga kommun ligger på den södra delen av Öland och består av ca 1200 engagerade och kompetenta medarbetare som drivs av att göra skillnad i vårt samhälle. Nu söker vi fler medarbetare som vill bidra till att Öland fortsätter vara en fantastisk plats att bo, arbeta och besöka. Biståndshandläggning äldreomsorg tillhör Mörbylånga kommuns Individ- och familjeomsorg, IFO, där kommunens samtliga socialsekreterare, biståndshandläggare samt Individ och familjestöd. Arbetsplatsen ligger i centrala Färjestaden med goda kommunikationsmöjligheter till Kalmar och övriga delar av Öland. Hos oss möts du av lilla kommunens fördelar med närhet till kollegor och övriga professioner inom IFOs verksamhet, externa samarbetspartners, samt arbetsuppgifter som bidrar med bredd och helhetssyn. Inom IFO arbetar vi aktivt för att vara en hälsosam arbetsplats där varje medarbetare är en viktig länk för god service till kommunens medborgare. Den närmsta arbetsgruppen består av sex biståndshandläggare och enhetschef. Vi söker nu en ny kollega. Vi söker dig som gillar att arbeta i team och som är mån om att utföra handläggning och myndighetsutövning av hög kvalitet och rättssäkerhet samt som vill bidra till verksamhetens fortsatta utveckling. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som biståndshandläggare inom äldreomsorg innefattar handläggning och myndighetsutövning av ärenden enligt SoL. Arbetet bedrivs utifrån IBIC, Mörbylånga modellen och ett rehabiliterande förhållningssätt med individen i fokus utifrån det individuella värdet för den enskilde. Handläggningsarbetet följer flödet från det att ett ärende aktualiseras till dess att det avslutas. Styrande i arbetet är gällande lagstiftning och förordningar inom området. Arbetet bedrivs i verksamhetssystemet Lifecare.I arbetet tar vi hänsyn till barnrättsperspektivet. Du ges möjlighet till nära arbetsledning från enhetschef, utbyte av erfarna kollegor samt introduktion och anpassad kompetensförsörjning utifrån uppdraget och individuella behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du ska ha personlig lämplighet för uppdraget vilket innebär att du ska ha god förmåga att inge förtroende, att motivera människor till förändring, att möta människor i svåra och utsatta situationer, att ta beslut och hantera juridiska frågeställningar. Du ska ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift på ett sätt så att den sökande förstår, vara lyhörd och i stressade situationer är det viktigt att du har förmåga att behålla ett professionellt bemötande och förhållningssätt. Det är en fördel om du är strukturerad och gillar att söka information för att få svar på olika frågor. Individ- och familjeomsorgen i Mörbylånga kommun eftersträvar en verksamhet i utveckling och ständig förbättring därför är det viktigt att du är öppen för förändring och att tänka i nya banor. Körkort är ett krav. Intyg som styrker kvalifikationskraven ska kunna uppvisas. Du bör ha erfarenhet av arbete med handläggning och myndighetsutövning enligt SoL. ÖVRIGT Mörbylånga kommun eftersträvar en jämnare könsfördelning i våra personalgrupper. Detta är en del av kommunens övergripande jämställdhetsarbete och som vi tar hänsyn till vid rekryteringsförfarandet. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mörbylånga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Mörbylånga kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Välkommen till verksamhetsområde psykiatri, rehab och hab! Vårt uppdrag är att erbjuda alla invånare i Kronobergs län specialiserad psykiatrisk vård, rehabilitering och habilitering. Vården ska bedrivas i samverkan med andra aktörer inom och utanför Region Kronoberg, med sammanhållen vårdkedja och patientens delaktighet i fokus. Vi vill skapa goda förutsättningar för att våra patienter ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens. Habiliteringen är en specialistverksamhet för personer med varaktiga funktionsnedsättningar i alla åldrar. När du kommer till oss möts du av ett stort engagemang - vi är helt enkelt mycket stolta över att jobba på habiliteringen! Det som gör att vi trivs extra bra är vår kultur. Den kännetecknas av öppenhet, hjälpsamhet och viljan att lära sig. Våra jobb är roliga, svåra och intressanta. Vi vill göra skillnad och skapa mervärde för personer med funktionsnedsättning. Hos oss får du möjligheten att kombinera teamarbete och självständigt arbete och lärande, alltid ur ett hälsoperspektiv. Vi tror på att främja människors starka sidor. Du får växa i din roll, det finns alltid saker att lära sig. Nu söker vi dig som vill jobba som kurator på vuxenhabiliteringen. Vuxenhabiliteringen vänder sig till personer i hela Kronobergs län med medfödda eller tidigt förvärvade funktionshinder. Patientkretsen inkluderar personer med varierande svårighetsgrad av autism, flerfunktionsnedsättningar, intellektuell funktionsnedsättning samt olika rörelsehinder. Vi jobbar i hela Kronobergs län. Nu söker vi två kuratorer till vårt team - en till Växjö och en till Ljungby. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som kurator på vuxenhabiliteringen arbetar du med att ge information om samhällets stöd och service, samt att kartlägga och bedöma ärenden. Du planerar habiliteringsinsatser och erbjuder råd och stödsamtal om funktionsnedsättning, både individuellt och i grupp, till patienten och dennes nätverk. Du handlägger även LSS-ärenden. I ditt arbete kommer du att samarbeta nära med patienternas anhöriga och andra instanser, såsom vårdgivare, myndigheter, skolor och regioner. Du ansvarar för journalföring, utfärdande av intyg, och deltar i förbättrings- och utvecklingsarbeten inom habiliteringen. Vi arbetar i tvärprofessionella team i nära samverkan med den enskilde och dennes nätverk. Vad erbjuder vi dig mer? I vår organisation är din utveckling viktig, både genom en bra introduktion och genom utbildning. Vi har en stor och stabil organisation i ryggen. Inte bara inom habiliteringen, utan hela Region Kronoberg. Det ger trygghet och öppnar möjligheter för din utveckling och karriär. Om du funderar på att flytta hit erbjuder vi dig inflyttarservice, det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ KVALIFIKATIONER Du som söker har: • socionomexamen • körkort, eftersom vi har uppdrag i olika delar av länet • engagemang och vilja att lära dig den habiliterande verksamheten Då arbetet till stor del sker teambaserat är det av vikt att du är relationsorienterad, har god samarbetsförmåga men också förmåga till självständigt arbete. Vi söker en strukturerad och målmedveten person som organiserar och planerar sitt arbete väl. Du bör kunna hantera stress på ett konstruktivt sätt och bibehålla lugnet även under press. Vi värdesätter att du är trygg i dig själv även när det är osäkert, att du står upp för dina åsikter, har modet att säga ifrån när det behövs och kan skilja på sak och person. Dessutom är det viktigt att du tar initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Vi ser det som meriterande om du: • är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator • har erfarenhet gällande personer med funktionsnedsättning • har erfarenhet av arbete inom LSS lagstiftning eller motsvarande. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV samt personligt brev - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker Under semesterperioder kan tillgängligheten för att svara på frågor vara lite begränsad. Du är varmt välkommen att mejla dina frågor till någon av nedanstående kontaktpersoner så svarar vi så snart vi kan. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kurator och studie- och yrkesvägledare till unga vuxna på Folkhögskola Är du intresserad av att stötta människor i framtidsplanering och underlätta för unga vuxna att lyckas med sina studier? Folkhögskolan Skurup och Fridhem i Malmö söker nu en medarbetare till sitt nya projekt Folkis ung, en kombinerad tjänst som kurator och studie- och yrkesvägledare. Folkis Ung är ett ESF-projekt som drivs av Folkbildningsrådet och medfinansieras av svenska ESF-rådet. Projektet genomförs på åtta olika folkhögskolor nationellt, vars syfte är att stötta unga mellan 16-29 år med individuella resurser för att nå ut till studier eller arbete. Läs mer om projektet här: https://folkbildningsradet.se/om-folkbildningsradet/aktuellt/nyheter/2024/folkisung-nytt-projekt-med-fokus-pa-unga-som-varken-arbetar-eller-studerar/ Vilka är vi? Folkhögskolan Skurup och Fridhem är en ung verksamhet som funnits i åtta år. Vi är belägna mitt i Malmö, i området Sofielund. På Folkhögskolan Skurup och Fridhem i Malmö kan man studera SFI, SMF (Studiemotiverande Folkhögskolekurs) och Allmän kurs grund och gy. Skolan har ca 470 deltagare totalt och den stora majoriteten av deltagarna har svenska som andraspråk. På vår arbetsplats finns en stark entreprenörsanda och fin gemenskap. För att passa in hos oss ska du vara en lagspelare och trivas med att vara i en verksamhet där man är med och bidrar till helheten. Vem söker vi? Du kommer att ha ett nära samarbete med projektledningen, så vi söker dig som tycker om att bidra, är kreativ och nytänkande. Du ska trivas med att självständigt se behov och delta i att finna lösningar på dessa. I din roll deltar du i skolans utvecklingsarbete och är med och sätter tillsammans med närmsta chef ramarna för hur ditt dagliga arbete ska se ut. Om du har ett behov av att komma till färdiga ramar – sök inte jobbet! Som person är du engagerad och brinner för unga och likvärdig rätt till utbildning. Du värdesätter att få vara i en miljö där du får möjlighet att arbete med att utjämna utbildningsklyftor och tycker om att arbeta med att stödja och stärka individer. Du har lätt för att skapa och upprätthålla relationer till både deltagare, kollegor och ledning. Tjänsten innefattar en hel del administration, så du ska ha förmåga att strukturera ditt administrativa arbete. Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet av antigen SYV- rollen eller socialt arbete. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från båda dessa roller. Kvalifikationer: Erfarenhet av socialt arbete Erfarenhet av studie- och yrkesvägledning Erfarenhet av målgruppen Erfarenhet av utvecklingsarbete Universitetsutbildning (socionom, studie- och yrkesvägledning eller motsvarande lämplig utbildning på universitetsnivå) Vad innefattas i uppdraget? Denna tjänst är en unik chans till att både få arbeta nära deltagare, men också ha möjlighet att delta i och påverka projektets utveckling. Både i rollen som kurator och studie- och yrkesvägledare innefattas psykosocialt arbete för att öka förutsättningarna för våra deltagare att lyckas med studier, genom att arbeta förebyggande och hälsofrämjandet. En viktig del i att motiveras till vidare studier är framtidsplanering. I din roll som studie och yrkesvägledare har du motiverande samtal och hjälper deltagare att få syn på olika framtidsmöjligheter. Du kommer att träffa ESF-folkis ung-deltagarna i grupp vid två tillfällen per vecka. Utöver det har du individuella samtal för kartläggning, framtagande av aktivitetsplaner och uppföljning. Du kommer också att arbeta med projektets administration och delta i utvecklingsarbete. Utöver ESF-projektets deltagare arbetar du även med skolans övriga deltagare i kurators- och SYV relaterade ärenden. Tjänsten är tillsvidare och är deltid 80 %. Arbetsuppgifter: · Studie och yrkesvägledning individuellt och i grupp · Kuratorsinsatser på individ och gruppnivå · Kartläggningar och aktivitetsplaner · Planera och genomföra studiebesök · Individuella stödsamtal och lotsning till andra instanser · Stöd för personalen · Motiverande samtal · Deltagarrekrytering och inskrivning av nya deltagare i projektet · Administration och månatliga underlag till rapporter om projektet · Samverkan och nätverkande med kommunen och övriga aktörer Välkommen med din ansökan senast 3 aug 2025! Ansökan med CV och personligt brev skickas till: [email protected]
Vi söker nu en personlig assistent som vill arbeta skift hos en självständig och positiv kvinna som är i behov av stöd och hjälp under dygnets alla timmar. Hon bor tillsammans med sin make i en lägenhet i Sundbyberg. Resor är ett stort intresse och hon brukar resa utomlands en till två gånger per år. Hon söker nu dig som vill bli en del av hennes vardag. Om rollen Som assistent kommer du att vara ett stöd i alla delar av vardagen, både i och utanför hemmet med allt från matlagning, tvätt och personlig hygien eller läkarbesök och aktiviteter. Vem är du Vi söker en personlig assistent med ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd och kan båda arbeta utifrån tydliga instruktioner samt ta egna initiativ. Du måste kunna skriva samt tala svenska då vi dokumenterar kundens vardag och ibland kan du behöva ringa en läkare och informera hälsotillstånd eller ringa färdtjänst. Har du erfarenhet av liknande arbete är det ett plus, men det viktigaste är personkemin och att du är engagerad och trygg i din roll. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Du kan dessutom få möjlighet att följa med på någon av hennes resor utomlands. Vill du vara en del av vår kunds liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Deltid, Arbetstiden är varierad vardag och helg skift, dag, kväll och natt Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Vi söker nu sommarvikarier med möjlighet till fasta pass i sommar med ev. möjlighet till fast schema i framtiden. Vi söker personliga assistenter under sommaren till en man i 70-årsåldern i Järna Är du engagerad, omtänksam och vill göra skillnad i någons vardag? Vi söker nu personliga assistenter till en trevlig man i 70-årsåldern som bor med sin fru i en villa i centrala Järna. Han har MS och nedsatt talförmåga och använder hjälpmedel, och det är mycket viktigt att arbetet innefattar träning för att bibehålla och förbättra hans funktion. Vi söker nu sommarvikarier som eventuellt kan leda till en tjänst längre fram. Vi arbetar skift. Start omgående. Dubbelbemanning viss tid vid träning dagtid annars är det självständigt arbete. Om kunden: Har behov av hjälp med all omvårdnad samt vid förflyttningar. Är intresserad av matlagning och tycker om att vara med i köket. Gillar att vara ute i trädgården och njuta av naturen Tycker om att göra utflykter och uppleva nya miljöer Arbetsuppgifter: Ge stöd och hjälp i vardagliga aktiviteter med fokus på träning och funktion Assistera vid matlagning och andra intressen Hjälpa till vid utflykter och utevistelser Ge stöd vid förflyttningar och personlig omvårdnad Vi söker dig som: Har erfarenhet av personlig assistans och van att arbeta självständigt. Är trygg och van vid att arbeta med personer med neurologiska sjukdomar som MS. · Är positiv, flexibel och har ett genuint intresse för att hjälpa andra. Kan arbeta med fokus på träning och att bibehålla kundens funktion. Kan dokumentera och prata obehindrat i svenska språket. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan! Tjänstgöringsgrad: Arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg, journätter kan förekomma vid behov. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vilka är vi Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Som familjehem öppnar du ditt hem och ditt hjärta för ett barn eller en ungdom. För att vara familjehem krävs det inga specialkunskaper. Du erbjuder trygghet, struktur och fram för allt mycket glädje och kärlek. Alla barn är unika, och det är också våra familjehem. Ni kan vara en eller två vuxna, med eller utan barn, från alla kulturer och sammanhang. En del barn och ungdomar behöver bo i familjehem eller jourhem under en kortare tid medan andra växer upp i sitt familjehem tills de är redo för ett eget boende. Vi på Kristallens Familjehem finns alltid nära tillhands för råd och stöd i stora som små frågor. Vi nås dygnet runt. Vi fungerar som en länk mellan familjehemmet och den placerande kommunen. Som familjehem får du regelbunden handledning och utbildning. Ersättningen består av arvode och omkostnadsersättning. Vi rekryterar löpande, så avvakta inte med att ta kontakt med oss. Tillsammans gör vi skillnad, på riktigt!
Vi söker nu engagerade personliga assistenter till vår verksamhet i flera orter, bland annat Uddevalla. Tjänsterna är hos våra brukare i deras hemmiljö. OM ARBETSPLATSEN Som personlig assistent arbetar du nära brukaren och stöttar dem i deras vardag, vilket innebär att du är en viktig del av deras liv. Arbetet sker i brukarnas hem och anpassas efter deras individuella behov och önskemål. Vårt mål är att skapa en trygg och meningsfull vardag för våra brukare. DINA ARBETSUPPGIFTER • Stötta brukaren i det dagliga livet, vilket kan innebära personlig omvårdnad, hjälp vid måltider, hushållssysslor och fritidsaktiviteter. • Vara ett stöd vid sociala aktiviteter och andra viktiga delar av vardagen. • Samarbeta med anhöriga och andra professioner för att ge brukaren bästa möjliga stöd. VI SÖKER DIG SOM: • Har ett genuint intresse för att hjälpa människor och skapa trygghet. • Är ansvarstagande, lyhörd och flexibel. • Har god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande. • Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. • Har en utbildning inom vården och/eller erfarenhet Meriterande: • Erfarenhet av liknande arbete inom personlig assistans eller vård och omsorg. • Utbildning inom vård och omsorg eller personlig assistans. • Har inga djur, då brukaren har allergi mot djur. VI ERBJUDER: • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad i människors liv. • Möjlighet till kompetensutveckling. • Stöd och handledning från våra erfarna team. • Trygga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. KONTAKT OCH ANSÖKAN Vill du bli en del av vårt team? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] eller ring oss på 0764-22 00 85 för mer information. Adress: Drottninggatan 38 411 07 Göteborg websida: www.veraassistans.se Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att just du vill vara med och skapa en bättre vardag för våra brukare! Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Välj ett jobb för att visa detaljer