Socialt ansvarig samordnare (SAS)
GÖTEBORGS KOMMUN
Socialsekreterare

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.   Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!  ARBETSUPPGIFTER Var med och skapa världens bästa stad för ett långt och värdigt liv nu söker vi en socialt ansvarig samordnare (SAS)! Som SAS ingår du i en enhet tillsammans med stadens medicinskt ansvariga sjuksköterskor (MAS) och medicinskt ansvariga för rehabilitering (MAR). Vi arbetar nära varandra och strävar efter att vara en aktiv partner i kvalitetsutvecklingen i förvaltningen. Just nu satsar vi extra på att arbeta mer förebyggande, både strategiskt och tillsammans med verksamheterna. Hos oss hjälps vi åt, stöttar varandra och delar kunskap för att hitta smartare arbetssätt. Vi ser fram emot att hälsa dig välkommen som vår nya kollega! I ditt arbete ingår bland annat omvärldsbevakning, särskilt gällande lagstiftning. Du deltar i nätverk och arbetsgrupper inom och utanför förvaltningen och fungerar som stöd till verksamheterna när det gäller att höja kvaliteten och arbeta förebyggande. Du deltar som sakkunnig i ledningsgrupper och andra forum, och en stor del av uppdraget handlar om att utreda och bedöma Lex Sarah-rapporter samt anmälningar till Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Du granskar förvaltningens äldreomsorg och föreslår förbättringar för att säkerställa att lagar, föreskrifter och beslut följs. Du stödjer verksamheterna i det systematiska kvalitetsarbetet och bidrar till utveckling av rutiner och arbetssätt. Arbetet kräver att du är strukturerad och kan prioritera mellan uppgifter. Du planerar mycket av ditt arbete självständigt och har möjlighet att arbeta hemifrån eller från annan plats när det passar. Vi ser fram emot att välkomna dig som en del av vårt SAS-team tillsammans gör vi skillnad varje dag! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant samt flera års erfarenhet av att arbeta inom socialt arbete. Du är väl insatt i lagstiftningen och i social dokumentation. Du behöver även ha erfarenhet av kvalificerat utredningarbete och verksamhetsutveckling. Erfarenhet och kunskap om äldreomsorg, av ledarskap och verksamhetsutveckling. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Vi kan erbjuda dig ett spännande utvecklingsarbete tillsammans med kunniga chefer och medarbetare. Vi är Göteborg, är du det också? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheter och kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

19 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Socialsekreterare för familjehemsplacerade barn
Trelleborgs kommun
Socialsekreterare

I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ​ Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Arbetsplatsen På familjehems- och familjerättsenheten blir du en del av en kompetent och engagerad arbetsgrupp med fem barnsekreterare, sex familjehemssekreterare, en föräldrastödjande socialsekreterare, en förste socialsekreterare och en enhetschef. I enheten ingår även en arbetsgrupp som arbetar med familjerätt och en arbetsgrupp som arbetar med familjerådgivning. Familjehems- och familjerättsenheten i Trelleborg är en av 6 enheter på Individ- och familjeomsorgen som också består av mottagnings- och utredningsenheten 0-20 år, råd och stödenheten, förebyggande enheten, beroende- och vuxenenheten samt enheten för socialpsykiatri.  Arbetsmiljö och kompetens- och utvecklingsarbete är prioriterade områden. Vi ger en genomarbetad introduktion, inklusive deltagande i den nationella Yrkesresan, och utbildning i relevanta metoder såsom MI och Signs of Safety. Extern och intern handledning är en självklarhet likaså kontinuerlig kompetensutveckling. Verksamheten lägger vikt vid utvecklingsfrågor och vi har bl a för en tid sedan skapat en ny tjänst, en föräldrastödjande socialsekreterare, för stöd till de biologiska föräldrarna till barn placerade i familjehem. På arbetsplatsen finns en medvetenhet om vikten av återhämtning och det finns möjlighet att regelbundet arbeta hemifrån. Kommunen erbjuder såväl friskvårdsersättning som möjlighet att växla semesterersättning mot extra lediga dagar. Kommunikationsmöjligheterna är goda, arbetsplatsen ligger mindre än tio minuters gångväg från buss- och Pågatågstationen. Arbetsuppgifter Socialsekreterare för familjehemsplacerade barn/barnsekreterare ansvarar för att följa upp och driva vården för familjehemsplacerade barn. Detta innefattar en regelbunden kontakt med barnet och samarbete med familjehem och biologiska föräldrar samt barnets övriga privata och professionella nätverk för att ge barnet bästa möjliga förutsättningarna. Arbetet sker i nära samverkan med den familjehemssekreterare som ansvarar för handledning och stöd till familjehemmet och en föräldrastödjande socialsekreterare som arbetar riktat mot barnets biologiska föräldrar. Barnsekreteraren ansvarar också för att utreda de placerade barnen utifrån behov som kan uppstå under placeringen. Kvalifikationer Vi söker dig som har en socionomexamen och minst tre års erfarenhet av socialt arbete varav minst ett års erfarenhet av myndighetsarbete inom socialtjänstens barn och ungdomsvård. Om du har praktisk erfarenhet av MI och Signs of Safety, samt dokumenterad vidareutbildning inom området barn och familj är detta meriterande. För att trivas i rollen som socialsekreterare/barnsekreterare hos oss behöver du vara en person som är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta, men du behöver kunna vara flexibel och inte vara rädd för att tänka nytt och anpassa dig till förändrade situationer. Du är ansvarstagande, målinriktad och har en god förmåga att självständigt planera och genomföra arbetet under givna tidsramar. Du måste ha ett stort engagemang och kunna bemöta människor med respekt och integritet. En förutsättning är att du har goda teoretiska kunskaper om olika metoder och teorier inom socialt arbete såsom exempelvis anknytningsteori samt om relevant lagstiftning. Arbetet förutsätter att du har goda kunskaper i svenska språket, att du kan uttrycka dig väl i tal och i skrift. B-körkort är ett krav. Om det blir aktuellt för dig att arbeta inom någon av våra verksamheter kommer du att behöva: - Giltigt utdrag ur belastningsregister - Visa på giltigt arbetstillstånd Sista ansökningsdag 2025-07-13  via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.  Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personlig assistent sökes i Vällingby
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen man som bor i Vällingby. Tjänsten är en deltidstjänst på ca. 12-13 timmar/veckan. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta aktiviteter som att snickra, odla och fixa i familjens trädgård, spela biljard eller tennis, åka och bowla, gå på museum eller att ta en fika tillsammans med vår kund. Arbetstiderna är förlagda enligt följande:  11.00-17.00 på onsdagar och fredagar, varje vecka.  Om kunden Denna man är i trettioårsåldern och bor tillsammans med sin familj. Han gillar när det händer saker runt omkring honom, och därför bör du som söker denna tjänst vara både aktiv och påhittig. Är du dessutom idrotts- och tennisintresserad ser vi det som positivt. Om dig Denna kund söker dig som gillar att ta ansvar, visar ett stort engagemang och sprider glädje runt dig. Detta bör genomsyra ditt arbete. Du behöver även ha god förståelse för vad arbetet som personlig assistent innebär. Att du är glad, positiv och har ett trevligt bemötande ser vi som en självklarhet. Har du dessutom gröna fingrar är det väldigt positivt. Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom personlig assistans, Är kulturellt intresserad, kreativ och idrottsintresserad, Behärskar det spanska språket väl i tal och skrift. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Jobba som personlig assistent i Falun i sommar!
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

OM TJÄNSTEN Söker du ett meningsfullt sommarjobb där du verkligen gör skillnad? Vi letar efter engagerade och omtänksamma kollegor som vill arbeta som personlig assistent i sommar, med möjlighet att fortsätta som timvikarie till hösten. Kanske är detta början på en längre resa inom omsorgsyrket, där du kan utvecklas och stanna kvar hos oss? Hos oss arbetar vi med människor, för människor – med målet att våra brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Du får chansen att stödja en individ i vardagen och skapa en positiv inverkan på deras liv. Vi letar just nu efter fler kollegor i Falun med omnejd där vi söker dig som vill jobba som personlig assistent.  OM DIG För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Vidare ser vi gärna att du har en flexibel inställning och att du är öppen för att arbeta hos flera av våra kunder i närområdet. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans HUR SER VANLIG DAG SOM PERSONLIG ASSISTENT Det är olika! Hos oss är alla våra kunder unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG  Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

19 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Mobil stödperson
BODENS KOMMUN
Vårdare, boendestödjare

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Individ och familjeomsorgen och Boende och Stöd är i behov av samverkan kring personer med komplex problematik i form av beroendeproblematik och psykisk ohälsa. Vi välkomnar dig till ett spännande och intressant arbete där du kommer att kunna göra skillnad i våra klienters/brukares livskvalité. Vi ser att du är en person som har lätt för att skapa relationer med individer som av olika skäl har ett bristande förtroende för myndigheter och andra instanser. Vi förväntar oss att du har god förmåga till att skapa och upprätthålla professionella relationer både inom verksamheterna samt till externa samverkanspartners. Avser en heltidstjänst inom dessa två verksamhetsområden uppdelat om 50 % inom respektive verksamhet. Du kommer organisatoriskt tillhöra Individ- och familjeomsorgen ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta som en mobil stödperson med människor som är i behov av insatser i form av psykosocialt stöd. Det innebär att man stöttar personerna i deras vardag med struktur, meningsfulla aktiviteter samt stöttning att bibehålla drogfrihet. En viktig del i arbetet är att motivera personerna till sysselsättning/arbete. Individ-och familjeomsorgen  Du ingår i vår gemensamma öppenvård Team Stöd och närmaste kollegor är de två personer som arbetar i vårt mobila stödteam(MIST) Målgruppen har komplex problematik t ex i form av beroendeproblematik/psykisk ohälsa. Du kommer ha nära kontakt med AML och socialsekreterare, arbeta motiverande och vara ett stöd i introduktion och under pågående sysselsättning. Målgruppen som behöver stöd kan komma att förändras beroende på verksamhetens behov.   Boende-och stöd Du kommer att arbeta i tät samverkan med boendepersonal. Arbetet utgår utifrån ett relationsskapande perspektiv. Du blir ett "hjälp jag" till personen och arbetar sida vid sida med brukaren utifrån dennes behov och önskemål. Tillsammans med boendet arbetar du med att motivera brukaren till att ta emot det stöd och de insatser som krävs för att få en mer fungerande livssituation. Du kommer även att fungera som mentor/handledare för boendepersonal inom verksamheten i frågor som rör förhållningssätt till personer med komplex problematik. KVALIFIKATIONER Gymnasieutbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning inom psykiatri, funktionsnedsättningar, beroendeproblematik. Krav på flerårig erfarenhet av arbete med personer med beroendeproblematik samt psykisk ohälsa. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Socialsekreterare till våld i nära och försörjningsstöd
Värnamo kommun
Socialsekreterare

Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Medborgarförvaltningen i Värnamo består av 8 sektioner. De olika sektionerna är uppdelade i arbetet inom olika typer av myndighetsutövning, öppenvård, arbetsmarknad samt integration och fritid. På ekonomisektionen arbetar 14 socialsekreterare, 1 budget och skuldrådgivare, 1 gruppledare samt 1 enhetschef. I sektionen ingår arbete med försörjningsstöd, våld i nära relationer, budget och skuldrådgivning samt dödsboanmälningar. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med våld i nära relation och försörjningsstöd kopplat till ärenden i våld i nära relation. Arbetsuppgifter Verksamheten riktar sig till personer från 20 år och uppåt som har varit/är utsatta för våld i nära relationer. Du samverkar med kollegor inom förvaltningen, externa samarbetspartner såsom polis, rättsväsende, skyddade boenden och olika nätverk. I tjänsten ingår även arbete med avhoppare och skyddsärende samt människohandel och prostitution. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med bland annat utbildning i MI, metodutveckling, friskvårdsersättning samt flextid. Signs of safety är ett förhållningssätt som genomsyrar hela Medborgarförvaltningen och du kommer att utbildas inom detta. Vi arbetar i Combine som verksamhetssystem. Kvalifikationer Vi söker dig som är socionom och har tidigare erfarenhet av arbete med våld i nära relationer. Vi ser gärna att du som söker tjänsten även har kunskap om och intresse för ekonomiskt bistånd. Du har erfarenhet av myndighetsutövning och rådgivande samtal vid våld i nära relationer. Du har ett stort intresse att tillsammans med enheten utveckla och förbättra arbetsmetoderna inom socialt arbete med individen i fokus. Du har förmågan att prioritera och fatta beslut och att såväl självständigt som tillsammans med andra driva arbetet framåt. Du kommunicerar på ett tydligt sätt samt har god samarbetsförmåga. Du är flexibel, det kan förekomma arbete utanför kontorstid då ärenden kan behöva hanteras akut. Du har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort krävs Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV. Villkor Anställningsform Tidsbegränsad anställning till och med 2026-08-31.  Sysselsättningsgrad Heltid Tillträdesdag Enligt överenskommelse Upplysningar Sektionschef Anna Sundberg 0370-37 82 67, gruppledare Ellen Sköld Ulfsdotter 0370-37 81 48. Fackliga företrädare nås via kommunens växel: 0370-377000. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan Sista ansökningsdag: 2025-08-17. Lön Vi tillämpar individuell lönesättning. Du söker tjänsten via knappen Sök tjänst Medborgarförvaltningen. Vår förvaltning ansvarar för frågor inom individ- och familjeomsorg, integration, fritidsverksamhet och arbetsmarknadsåtgärder. Vi arbetar med förebyggande insatser, utredning barn och unga, familjerätt och familjehem, tidiga insatser för barn och unga, vuxenstöd, ekonomiskt bistånd samt administration och service. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/medborgarforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/

19 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Personliga assistenter Trollhättan
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende, . Vi söker flera personliga assistenter till vår kund i Trollhättan. Du kommer att hjälpa kunden i vardagen med olika saker. Kunden gör regelbundna besök på badhus där du som assistent förväntas delta i momenten. Körkort B är ett krav för denna tjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete inom vård och omsorg samt arbetat med tecken som stöd. Tjänsten är vid behov och timmarna kan variera. För rätt person kan det finnas möjlighet till fasta tider. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund så tror vi att du brinner för att hjälpa andra, gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp den behöver i vardagen. Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig - Initiativtagare - Lyhörd OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Vikarierande socialsekreterare till Ekonomienheten
Sandvikens kommun
Socialsekreterare

I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna. Ekonomienheten består idag av 30 medarbetare. För att möjliggöra för ett nära och aktivt ledarskap inom enheten finns utöver verksamhetschef, även två enhetschefer samt två gruppledare. Enheten handlägger ekonomiskt bistånd, bostadssociala kontrakt, förmedling av egna medel samt dödsboanmälan. Vi har ett väl fungerande samarbete med interna och externa aktörer inom arbetsmarknadssektorn. Vi söker nu en socialsekreterare för vikariat under ordinarie medarbetares föräldraledighet, ett år med möjlighet till förlängning.    Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner: • årsarbetstid • friskvårdsbidrag • hälsofrämjande aktiviteter • extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år • personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare inom vår enhet utreder, bedömer och beslutar du om ekonomiskt bistånd samt bostadssociala kontrakt. En viktig del i arbetet är att tillsammans med den sökande, arbeta för att hitta lösningar som stärker hens resurser och möjligheter till att bli självförsörjande. I uppdraget ingår även samverkan med våra samarbetspartners, både internt och externt.  Hoppas att du vill vara en del av vår enhet och utvecklas tillsammans med oss! KVALIFIKATIONER Du har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som vi bedömer likvärdig.  Erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal socialtjänst är meriterande.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med förmåga till reflektion. Arbetet hos oss förutsätter både flexibilitet och förmåga till struktur och att trivas med att arbeta i ett högt tempo. För att kunna arbeta hos oss ska du även ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och ha lätt för att fatta beslut och att stå för dessa. ÖVRIGT Det kan bli aktuellt med löpande urval till intervju under ansökningsperioden, så tveka inte med att skicka in din ansökan!  Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

18 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Socialpedagoger till HVB för våldsutsatta kvinnor med beroendeproblematik
ÖSTERGÖTLANDS STADSMISSION
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vårt erbjudande till dig Vill du göra en verklig skillnad i människors liv och samtidigt få värdefull arbetslivserfarenhet inom social omsorg? Sedan 1993 har vårt behandlingshem, Östergötlands Stadsmissions HVB för kvinnor i centrala Linköping varit en exklusiv fristad för kvinnor från hela landet med beroendeproblematik och våldsutsatthet. Med medmänsklig värme och professionell behandling hjälper vi kvinnorna att bearbeta sin våldsutsatthet, bryta sitt missbruk och öka deras egenmakt till ett självständigt liv. Vår behandling består av evidensbaserade metoder enligt Socialstyrelsens riktlinjer och utförs av ett team bestående av socialpedagoger, behandlingsansvariga och terapeuter. Vi söker två nya medarbetare för vikariat. Vi söker er som har ett stort engagemang för målgruppen och som vill bli en del av vårt härliga team. Hos oss får du duktiga kollegor som brinner för målgruppen, ett meningsfullt och lärorikt arbete samt mycket värdefull arbetslivserfarenhet inom social omsorg. Om jobbet Som socialpedagog arbetar du i ett team tillsammans med kollegor med olika professioner, som gemensamt leder behandlingsprocesserna framåt. Du kommer att arbeta nära kvinnorna under deras behandling, motivera dem att förändra sina liv och stödja dem i att skapa en trygg och stabil vardag. Med fokus på ett miljöterapeutiskt förhållningssätt kommer du att arbeta relationellt för att stötta kvinnorna när svåra känslor och reaktioner uppstår. Du är kontaktperson till ett antal inskrivna klienter och hjälper till att skapa en boendemiljö präglad av stabilitet, trygghet och omsorg samt stöttar kvinnorna i att hantera vardagens rutiner samt planera för livet efter behandlingen. Som socialpedagog kommer du att möta kvinnorna i enskilda stödjande samtal och i grupp. I uppdraget ingår även dokumentation för journalföring.   Är det här du? Vi söker dig som är kommunikativ och inspirerande i ditt sätt att vara och som har lätt för att skapa goda relationer. Du har god förmåga att sätta dig in i klienters upplevelser och utifrån det förstå beteenden. Du ser möjligheter i mötet med varje människa och hitta vägar framåt. För dig är det en självklarhet att vara flexibel i ditt arbete utifrån verksamhetens, kollegors och kvinnornas behov. Du kan arbeta självständigt, har förmågan att ta initiativ och samarbeta med kollegor och externa aktörer. Du har ett normkritiskt perspektiv och delar vår värdegrund och människosyn.   Vi söker dig som har: - Avslutad eftergymnasial utbildning såsom socialpedagog eller behandlingspedagog.   - B-körkort Det är meriterande om du har någon av nedanstående kompetens: - Arbetslivserfarenhet av socialt arbete med människor i utsatta livssituationer - Kunskap och/eller erfarenhet om genus, våldsteori, kris- och traumabehandling - Grundkunskaper om beroendeproblematik - Erfarenhet av beroendevård, våldsutsatthet och samsjuklighet - Vidareutbildning i CRA, ASI, MI, ÅP, TMO. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Övrigt Välkommen med din ansökan! Rekrytering sker löpande (med semesteruppehåll under v. 26-29), så tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Arbetstiderna följer ett rullande schema med oregelbunden arbetstid och sovande jour. Du arbetar i genomsnitt 3–4 dagar per vecka och varannan helg, vilket ger dig god möjlighet till återhämtning och en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Ersättning utgår enligt kollektivavtal (OB-tillägg, mer- och övertidsersättning). Anställningen avser deltid om 37 h per vecka, 85 % tjänstgöringsgrad.  Ett vikariat tillsätts så snart det är möjligt efter överenskommelse och gäller till och med 2026-12-31, med möjlighet till förlängning. Det andra vikariatet gäller från och med 2025-09-01 till och med 2025-12-31, med möjlighet till förlängning. Inför en nyanställning i denna verksamhet begär vi utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Övrigt En utannonserad anställning kan vid behov föregås av en sex månaders provanställning. I flera av våra verksamheter begär vi utdrag ur belastningsregistret inför en nyanställning Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Stadsmissionen gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om Stadsmissionen Östergötlands Stadsmission är inte bara en organisation, det är en rörelse för förändring. Vi tror på att vara närvarande och aktiva i samhället för att skapa en meningsfull påverkan. Genom vårt sociala arbete och vårt starka engagemang strävar vi efter att vara en kraft som ger stöd och hopp till dem i behov. Att arbeta hos oss innebär att vara en del av en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv. Vi vill att våra arbetsplatser ska vara en plats att trivas och utvecklas på, och att varje enskild medarbetare ska känna stolthet över sitt arbete och Stadsmissionen. Hos oss får du möjlighet att växa både professionellt och personligt, samtidigt som du bidrar till ett mänskligare samhälle. Läs gärna mer om oss på vår https://www.stadsmissionenost.se/

18 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Socialsekreterare familjehemsenheten
Kalmar kommun
Socialsekreterare

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Socialförvaltningens uppdrag är att främja människors sociala och ekonomiska trygghet, jämlikhet i levnadsvillkor och aktiva deltagande i samhällslivet. Vi arbetar därför processorienterat så att våra brukare får sitt behov av stöd och hjälp tillgodosett med god kvalitet – våra processer hjälper oss att skapa värde för dem vi finns till för. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta med barnhandläggning med fokus på placerade barn och unga. Vi erbjuder dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete tillsammans med en erfaren, engagerad och driven arbetsgrupp. Du kommer ingå i en enhet som består av barnhandläggare, familjehemssekreterare, rekryterare, två enhetschefer och två 1:e socialsekreterare. Vi har nära arbetsledning och arbetar enligt BBiC och med stöd av Signs Of Safety. Vi värnar om vårt goda arbetsklimat och stöttar och hjälper varandra i det dagliga arbetet.  Vi är uppdelade i tre team. Ett består av rekryterare och familjehemssekreterare och två av barnhandläggare samt 1:e socialsekreterare. Barnhandläggare och familjehemssekreterare har gemensamma behandlingskonferenser, vilket ger ett nära samarbete med stort fokus på det tredelade föräldraskapet och med barnet i centrum. I och med att vi arbetar i mindre team finns det god kännedom och stöttning i varandras ärenden och medhandläggare tillsätts alltid vid behov.  Arbetet är självständigt och resor är en del av arbetet, där vissa kan bli långväga.  Vi kommer att kalla aktuella kandidater till intervju löpande under ansökningstiden så tveka inte att skicka in din ansökan.  För anställning som socialsekreterare krävs godkänt registerutdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker en kunnig, engagerad och handlingskraftig socialsekreterare som vill göra skillnad. Du trivs med att arbeta i team men kan arbeta självständigt. Som person är du strukturerad och har förmåga att hantera komplexa och svåra ärenden. Ibland kan arbetet växla snabbt och det förutsätter att du har förmåga att anpassa dig efter nya situationer. Du har förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift och har ett respektfullt bemötande till alla du möter.  Det är ett krav att ha en socionomexamen eller annan likvärdig utbildning enligt nuvarande behörighetskrav.  Det är meriterande med erfarenhet av handläggning och uppföljning av placerade barn. Har du tidigare erfarenhet av BBIC och Signs of Safety är det också meriterande.  Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.

18 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025