Genom våra värdeord mod, tolerans och kreativitet arbetar vi i Uppvidinge kommun för att ge god service och utveckla samhällsviktiga funktioner till våra invånare, besökare och företag. Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. Hos oss vill vi att våra medarbetare ska känna stor delaktighet och det ska finnas utrymme för flexibilitet och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där vi tillsammans har möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare. Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen! Vi söker just nu nya medarbetare till Uppvidinge Kommuns korttidsboende för barn och ungdomar med olika funktionsnedsättningar som omfattas av LSS - Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Verksamheten erbjuder barn och unga korttidstillsyn efter skoltid, likt en fritidsverksamhet. Det finns även korttidsvistelse i form av öppet på eftermiddag, kvällar och helger för att barn och ungdomar ska få möjlighet till miljöombyte och aktiviteter eller för att familjen är i behov av avlastning. Fokus är att barnen och ungdomarna ska få en trygg och meningsfull vistelse men också möjlighet att utvecklas och delta i socialgemenskap. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som stödassistent kräver att du har kunskap om olika funktionssätt och vad det innebär att ha en intellektuell funktionsnedsättning. Det är viktigt att du har en tydlig, pedagogisk och enkel kommunikation. Vidare är det viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull och trygg i dig själv. Att kunna agera med lågaffektivt bemötande är A och O. Du behöver kunna arbeta både i grupp och ensam. Omvårdnadsarbete samt hygienrutiner ingår i arbetet samt att utföra delegerade uppgifter som t.ex. sondmatning. För att fungera och trivas i jobbet behöver du kunna kommunicera och samarbeta med övrig personal och med Vårdnadshavare men också ha förmåga att planera och strukturera upp dagen samt dokumentera i journalsystem. Verksamheten håller öppet efter familjernas behov, vilket gör att vistelsetider kan komma att variera. Schema och arbetstider förändras efter barnen och ungdomarnas behov och då framförallt vid lov och ledigheter. KVALIFIKATIONER Det är ett krav att du har utbildning inom exempelvis socialpedagogik, specialpedagogik, fritidspedagogik eller att du är utbildad undersköterska, barnskötare eller har annan relevant utbildning. Ett annat krav är att du har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med funktionsnedsättning, intellektuella funktionsnedsättningar och NPF problematik. Du ska ha förmåga att sätta fasta gränser och hålla uppgjorda rutiner för personerna du arbetar med. För dokumentationshantering krävs att du har datorvana och kan behärska det svenska språket. Det är meriterande om du har erfarenhet av matlagning, gillar att laga mat, har sysslat med pedagogisk matlagning eller kost, hälsa. Störst vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. ÖVRIGT Om du blir aktuell för anställning kommer arbetsgivaren att begära utdrag från belastningsregistret. Kommunstyrelsen har tagit ett beslut om att samtliga nyanställningar ska uppvisa belastningsregister innan anställning. Det utdrage som ska visas upp är utdraget för arbete inom skola eller förskola. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Socialförvaltningens uppdrag är att främja människors sociala och ekonomiska trygghet, jämlikhet i levnadsvillkor och aktiva deltagande i samhällslivet. Vi arbetar därför processorienterat så att våra brukare får sitt behov av stöd och hjälp tillgodosett med god kvalitet – våra processer hjälper oss att skapa värde för dem vi finns till för. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta med barnhandläggning med fokus på placerade barn och unga. Vi erbjuder dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete tillsammans med en erfaren, engagerad och driven arbetsgrupp. Du kommer ingå i en enhet som består av barnhandläggare, familjehemssekreterare, rekryterare, två enhetschefer och två 1:e socialsekreterare. Vi har nära arbetsledning och arbetar enligt BBiC och med stöd av Signs Of Safety. Vi värnar om vårt goda arbetsklimat och stöttar och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Vi är uppdelade i tre team. Ett består av rekryterare och familjehemssekreterare och två av barnhandläggare samt 1:e socialsekreterare. Barnhandläggare och familjehemssekreterare har gemensamma behandlingskonferenser, vilket ger ett nära samarbete med stort fokus på det tredelade föräldraskapet och med barnet i centrum. I och med att vi arbetar i mindre team finns det god kännedom och stöttning i varandras ärenden och medhandläggare tillsätts alltid vid behov. Arbetet är självständigt och resor är en del av arbetet, där vissa kan bli långväga. Vi kommer att kalla aktuella kandidater till intervju löpande under ansökningstiden så tveka inte att skicka in din ansökan. För anställning som socialsekreterare krävs godkänt registerutdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker en kunnig, engagerad och handlingskraftig socialsekreterare som vill göra skillnad. Du trivs med att arbeta i team men kan arbeta självständigt. Som person är du strukturerad och har förmåga att hantera komplexa och svåra ärenden. Ibland kan arbetet växla snabbt och det förutsätter att du har förmåga att anpassa dig efter nya situationer. Du har förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift och har ett respektfullt bemötande till alla du möter. Det är ett krav att ha en socionomexamen eller annan likvärdig utbildning enligt nuvarande behörighetskrav. Det är meriterande med erfarenhet av handläggning och uppföljning av placerade barn. Har du tidigare erfarenhet av BBIC och Signs of Safety är det också meriterande. Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.
En av våra medarbetare på Industrigruppen börjar studera till hösten, därför söker vi nu en engagerad vikarie under studietiden. Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande Om verksamheten Industrigruppen är en arbetsinriktad daglig verksamhet enligt LSS, där vi tar emot uppdrag från olika industrier i kommunen. Arbetet består i att sortera, packa och färdigställa produkter, inför leverans till företagen. Här arbetar vi i en strukturerad miljö där varje deltagare har ett individuellt schema och en genomförandeplan som ligger till grund för det dagliga stödet. Vi lägger stor vikt vid arbetsro, tydlighet och meningsfull sysselsättning. Industrigruppen bemannas dagligen av tre medarbetare. Varje dag ges också möjlighet till inslag för att främja hälsa och rörelse under arbetsdagen. Arbetsuppgifter Som stödpedagog eller stödassistent på Industrigruppen arbetar du i team och ger individuellt anpassat stöd till personer med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism. Du motiverar och vägleder deltagarna i deras arbetsuppgifter, bidrar till struktur och arbetsglädje, och anpassar arbetsmoment utifrån individens behov och förutsättningar. Du arbetar lågaffektivt, pedagogiskt och med respekt för delaktighet och självbestämmande. Dokumentation enligt LSS och vissa delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter kan ingå i uppdraget. Kvalifikationer För stödpedagog: Eftergymnasial utbildning inom funktionshinderområdet, pedagogik eller socialt arbete (exempelvis stödpedagog, behandlingspedagog, socialpedagog, arbetsterapeut). För stödassistent: Gymnasieutbildning med inriktning mot vård och omsorg, barn- och fritidsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Vi söker dig som: - Har erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism - Är trygg, strukturerad och van vid att arbeta med tydlighet och förutsägbarhet - Är lösningsfokuserad, samarbetsinriktad och initiativtagande - Har ett empatiskt, professionellt och prestigelöst förhållningssätt Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och din förmåga att bidra till ett gott arbetsklimat. Rekryteringen kommer att genomföras under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Rekrytering sker löpande – Skicka in din ansökan redan idag! I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du vara med och göra skillnad som socialsekreterare på StoppCenter inom Socialtjänsten i Eskilstuna? Vi söker nu två medarbetare till vikariat fram till den 31 december 2026. Det ena vikariatet börjar den 1 september 2025 och det andra startar den 1 november 2025. StoppCenter är en enhet som arbetar mot våld i nära relation där vi har samlat myndighetsutövning och insatser inom samma enhet. Målet med vår verksamhet är att vara ett stöd till alla parter i en familj där det förekommer våld. Vi är stolta över det arbete vi bedriver tillsammans inom enheten och i samverkan med andra för målgruppen viktiga aktörer. Vill du veta mer om vår verksamhet? Se via länk nedan: https://www.youtube.com/watch?v=6gSBBLrgWks www.eskilstuna.se/vald ARBETSUPPGIFTER Vi arbetar systemteoretiskt för att möta varje invånares behov. Målet är att möjliggöra en utveckling till en självständighet och ett liv fritt från våld. I uppdraget ingår en omfattande samverkan med båda externa och interna parter. Arbetet som socialsekreterare är varierande och flexibelt. Du kommer möta våldsutsatta, våldsutövare och barn som bevittnat våld. I arbetet ingår att göra skyddsbedömningar och förhandsbedömningar då vi är en del av socialtjänsten mottagning. Du kommer även utreda främst i vuxenärenden och fatta beslut om insatser. Arbetet innebär också att bemanna vår telefon dit både brukare och professionella kan ringa. Det innebär vidare att hantera inkommande ansökningar och anmälningar och ta emot besök som är av akut karaktär. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen alternativt en akademisk utbildning mot beteendevetenskap eller motsvarande som uppfyller Socialstyrelsens behörighetskrav för att bli behörig att utföra arbetsuppgifter inom socialtjänstens barn- och ungdomsvård (socialt arbete grundnivå, socialt arbete fortsättningsnivå, socialrätt, förvaltningsrätt, psykologi). I rollen kommer du att möta människor i utsatta situationer, fatta beslut och bidra till trygga lösningar därför är erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom individ- och familjeomsorg, en stor fördel. Har du dessutom arbetat med våld i nära relationer så är det meriterande. Vi ser gärna att du har: • Vidareutbildning inom våld i nära relation • Utbildning i bedömningsinstrumenten SARA, PATRIARK och/eller FREDA • Erfarenhet av att möta och samtala med både vuxna och barn som befinner sig i svåra och akuta situationer Du är flexibel och anpassningsbar i en föränderlig vardag. Du har förmåga att se helheten, är lyhörd och trygg i mötet med människor i utsatta situationer. Du behåller lugnet även i pressade lägen och fattar genomtänkta beslut. För den här tjänsten behöver du ha B-körkort. Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat socialt arbete. Förvaltningens arbete innehåller både myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser för barn, ungdomar, vuxna och familjer. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.
Vårt erbjudande till dig Vill du göra en verklig skillnad i människors liv och samtidigt få värdefull arbetslivserfarenhet inom social omsorg? Sedan 1993 har vårt behandlingshem, Östergötlands Stadsmissions HVB för kvinnor i centrala Linköping varit en exklusiv fristad för kvinnor från hela landet med beroendeproblematik och våldsutsatthet. Med medmänsklig värme och professionell behandling hjälper vi kvinnorna att bearbeta sin våldsutsatthet, bryta sitt missbruk och öka deras egenmakt till ett självständigt liv. Vår behandling består av evidensbaserade metoder enligt Socialstyrelsens riktlinjer och utförs av ett team bestående av socialpedagoger, behandlingsansvariga och terapeuter. Vi söker två nya medarbetare för vikariat. Vi söker er som har ett stort engagemang för målgruppen och som vill bli en del av vårt härliga team. Hos oss får du duktiga kollegor som brinner för målgruppen, ett meningsfullt och lärorikt arbete samt mycket värdefull arbetslivserfarenhet inom social omsorg. Om jobbet Som socialpedagog arbetar du i ett team tillsammans med kollegor med olika professioner, som gemensamt leder behandlingsprocesserna framåt. Du kommer att arbeta nära kvinnorna under deras behandling, motivera dem att förändra sina liv och stödja dem i att skapa en trygg och stabil vardag. Med fokus på ett miljöterapeutiskt förhållningssätt kommer du att arbeta relationellt för att stötta kvinnorna när svåra känslor och reaktioner uppstår. Du är kontaktperson till ett antal inskrivna klienter och hjälper till att skapa en boendemiljö präglad av stabilitet, trygghet och omsorg samt stöttar kvinnorna i att hantera vardagens rutiner samt planera för livet efter behandlingen. Som socialpedagog kommer du att möta kvinnorna i enskilda stödjande samtal och i grupp. I uppdraget ingår även dokumentation för journalföring. Är det här du? Vi söker dig som är kommunikativ och inspirerande i ditt sätt att vara och som har lätt för att skapa goda relationer. Du har god förmåga att sätta dig in i klienters upplevelser och utifrån det förstå beteenden. Du ser möjligheter i mötet med varje människa och hitta vägar framåt. För dig är det en självklarhet att vara flexibel i ditt arbete utifrån verksamhetens, kollegors och kvinnornas behov. Du kan arbeta självständigt, har förmågan att ta initiativ och samarbeta med kollegor och externa aktörer. Du har ett normkritiskt perspektiv och delar vår värdegrund och människosyn. Vi söker dig som har: - Avslutad eftergymnasial utbildning såsom socialpedagog eller behandlingspedagog. - B-körkort Det är meriterande om du har någon av nedanstående kompetens: - Arbetslivserfarenhet av socialt arbete med människor i utsatta livssituationer - Kunskap och/eller erfarenhet om genus, våldsteori, kris- och traumabehandling - Grundkunskaper om beroendeproblematik - Erfarenhet av beroendevård, våldsutsatthet och samsjuklighet - Vidareutbildning i CRA, ASI, MI, ÅP, TMO. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Välkommen med din ansökan! Rekrytering sker löpande (med semesteruppehåll under v. 26-29), så tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Arbetstiderna följer ett rullande schema med oregelbunden arbetstid och sovande jour. Du arbetar i genomsnitt 3–4 dagar per vecka och varannan helg, vilket ger dig god möjlighet till återhämtning och en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Ersättning utgår enligt kollektivavtal (OB-tillägg, mer- och övertidsersättning). Anställningen avser deltid om 37 h per vecka, 85 % tjänstgöringsgrad. Ett vikariat tillsätts så snart det är möjligt efter överenskommelse och gäller till och med 2026-12-31, med möjlighet till förlängning. Det andra vikariatet gäller från och med 2025-09-01 till och med 2025-12-31, med möjlighet till förlängning. Inför en nyanställning i denna verksamhet begär vi utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Övrigt En utannonserad anställning kan vid behov föregås av en sex månaders provanställning. I flera av våra verksamheter begär vi utdrag ur belastningsregistret inför en nyanställning Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Stadsmissionen gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om Stadsmissionen Östergötlands Stadsmission är inte bara en organisation, det är en rörelse för förändring. Vi tror på att vara närvarande och aktiva i samhället för att skapa en meningsfull påverkan. Genom vårt sociala arbete och vårt starka engagemang strävar vi efter att vara en kraft som ger stöd och hopp till dem i behov. Att arbeta hos oss innebär att vara en del av en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv. Vi vill att våra arbetsplatser ska vara en plats att trivas och utvecklas på, och att varje enskild medarbetare ska känna stolthet över sitt arbete och Stadsmissionen. Hos oss får du möjlighet att växa både professionellt och personligt, samtidigt som du bidrar till ett mänskligare samhälle. Läs gärna mer om oss på vår https://www.stadsmissionenost.se/
Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! Nu utökar vi vår verksamhet med en familjehemssekreterare på Familjehemsenheten Stöd. Är du utbildad socionom och vill arbeta med att ge stöd och handledning till våra engagerade familjehem med barnet i fokus? Då är du rätt person för oss. ARBETSUPPGIFTER Nu står vi inför en spännande utvecklingsfas där vi vill stärka vår verksamhet ytterligare. Därför söker vi nu en ny medarbetare som delar vårt engagemang och vår övertygelse om att varje barn förtjänar en meningsfull och trygg uppväxt. Tillsammans vill vi bygga ett ännu starkare team, fyllt av kompetens, värme och vilja att göra verklig skillnad. Vår drivkraft är att varje barn ska få växa upp i en trygg och kärleksfull miljö. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, ett brett kontaktnät samt ett gemensamt arbete för en trygg och säker familjehemsvård Vi arbetar i team med utgångspunkten i BBIC och du kommer att ingå i ett team med andra familjehemssekreterare, barnsekreterare och Skolfam. Som familjehemssekreterare kommer du att arbeta med att ge stöd och handledning till våra familjehem, hålla i utbildningsinsatser särskilt riktade till familjehem samt ansvara för ekonomiska frågor och avtalsskrivning för våra familjehem. Som nyanställd får du en mentor och erbjuds individuell introduktion. Vår arbetsplats har extern handledning och internt handledningsstöd vid behov. Yrkesrollen ställer krav på att vara inlyssnande, engagerad och nyanserad i kontakten med familjehemmen och stort fokus ligger på samtal med familjehem i varierande livssituationer. Tjänsten innebär längre och kortare resor flera gånger i månaden. Vår arbetsplats ligger i centrala Gävle och hit går det bra att ta sig med bussförbindelser. Vår enhet består totalt av tolv medarbetare; en enhetschef, sex familjehemssekreterare, fyra medarbetare som arbetar med Skolfam som psykolog och specialpedagog samt en administratör. Som slutkandidat i denna rekrytering kommer du behöva lämna ett utdrag ur Polisens belastningsregister, för arbete inom skola eller förskola. Vilket du själv ansöker om från Polisens hemsida. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara utbildad socionom. Körkort och körvana är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har arbetat med socialt arbete inom barn och unga eller har erfarenhet av familjehemsvård. Dokumentationsvana, gärna från Treserva, är önskvärt. Som person är du strukturerad, har förmåga att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder tillgängliga resurser för att nå bästa möjliga resultat. Du är en trygg person som tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. Du gillar att vara i sociala sammanhang och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer. Att samtala om svåra och komplexa saker ser du som utvecklande och lärorikt. Du tycker om att samarbeta med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt i samarbetet med både interna och externa samarbetspartners. Du är duktig på att kommunicera, förstår talad och skriven kommunikation väl, kan formulera dig väl i skrift samt anpassar du ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Du har en språklig säkerhet i både tal och skrift. Är du utbildad socionom och vill arbeta med att berika våra viktiga familjehem för att varje placerat barn ska få växa upp i en trygg och kärleksfull miljö? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Gullspångs kommun är en naturskön och sjörik kommun med cirka 5000 invånare. Här når du snabbt naturen i form av skog, sjö och landsbygd samtidigt som kommunens samhällen erbjuder handel, utbildning, vård och omsorg. Här finns ett aktivt näringsliv och ett rikt föreningsliv som erbjuder något för alla. Var du än befinner dig i Gullspångs kommun har du närhet till större städer, så som Kristinehamn, Mariestad, Skövde och Örebro. I organisationen Gullspångs kommun är vi cirka 400 medarbetare som tillsammans förvaltar och utvecklar några av samhällets viktigaste uppdrag: barns lärande, god omsorg och hållbar samhällsutveckling. Vård och omsorgsverksamheten i Gullspångs kommun består av AME, IFO, Integration, Funktionshinder/LSS, Kommunal hälso- och sjukvård, socialpsykiatri och Äldreomsorg. Till vår nya enhet vardagsnära stöd och sysselsättning söker vi en samordnare riktad mot socialt stöd. Verksamheten genomför en organisationsförändring där vi samlar utförarverksamhet med uppdrag att stötta individer och familjer med sysselsättning och/eller stöd i vardagen. Syftet är att erbjuda ett varierat stöd utifrån individuella behov och ligger i linje med den nya socialtjänstlagen. Inom enheten kommer AME, daglig sysselsättning, daglig verksamhet, familje- och boendestöd samt vård och stödsamordning samlas under en chef. Kommunens insatser för integration ingår också i enheten. Inom enheten kommer det att finnas två samordnare, en riktad mot sysselsättning och en riktad mot socialt stöd. Gullspångs kommun har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Kommunen präglas av en välbemannad och välmående vård som är i ständig utveckling. Det innebär bland annat att vi arbetar för att erbjuda kortare köer och en mer personlig hjälp vid behov till äldreomsorgen, LSS (lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade) och sjukvården. ARBETSUPPGIFTER Uppdragen som utförs inom socialt stöd kan dels komma via beslut från individ- och familjeomsorgen och dels från individen i form av en biståndslös insats, exempelvis råd- och stödsamtal. Din uppgift är att samordna och bistå verksamheten i sina insatser att ge individer och familjer den behandling och det stöd som behövs för att nå uppsatta mål utifrån genomförandeplan. Du stöttar boendestödjare/behandlare i det dagliga arbetet och följer upp resultat. Tillsammans med din kollega som samordnar sysselsättning planerar ni gemensamt i de fall insatser behövs inom båda verksamhetsgrenarna. I och med att enheten är ny finns goda möjligheter att tillsammans med chef och kollegor vara med och forma enhetens arbete. KVALIFIKATIONER Din utbildningsbakgrund är socionom, beteendevetenskaplig högskole- eller yrkeshögskoleutbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet efter examen. Du har erfarenhet av behandlingsarbete inom socialtjänst, HVB och/eller hälso- och sjukvård. Då familjebehandling ingår i enhetens uppdrag så lägger arbetsgivaren stor vikt vid tidigare erfarenhet av familjeinriktat arbete. Erfarenhet av samordning och/eller arbetsledning är meriterande. Du har en vitsordat god organisatorisk förmåga och arbetar strukturerat. Du har en mycket god förmåga att samarbeta och skapa goda relationer. Då arbetet innefattar en stor del av kommunikation och dokumentation är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har mycket god datorvana, goda kunskaper i Office-paketet och förmåga att snabbt ta till dig nya verksamhetssystem. Enheten kommer att ha verksamhet på olika platser i kommunen varför körkort för bil krävs. ÖVRIGT Gullspångs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och arbetar aktivt för att erbjuda friskvård och olika förmåner. Ett medarbetarskap hos oss ger möjlighet till friskvård på arbetstid eller friskvårdsavtal, flextidsavtal, semesterväxling och möjlighet till förmånscykel. Vi arbetar utifrån vår värdegrund de tre G:na: Gemenskap, Glädje och Garantier. Att bo i Gullspångs kommun Vi är drygt 5000 människor som lever vår vardag här i Gullspångs kommun och vi kan tänka oss att bli fler! Ett boende i Gullspångs kommun ger ett lättsamt och lantligt boende med närhet till större städer. Här finns flera bostadsmöjligheter inne i samhällena, lantliga gårdar och nyproducerade tomter vid vattnet. Kommunen präglas av ett aktivt föreningsliv där det finns något som passar alla! Här finns bland annat padelhallar, föreningar inom fotboll, innebandy, skytte, ridning, trädgård och konst och kultur. Vill du veta mer? Ta del av mer information och invånarnas berättelser på www.gullspangnasta.se För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gullspångs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! OBSERVERA! Annonsen vänder sig endast till dig som är intresserad av att arbeta i Gullspångs kommun och är inte en inbjudan till annonsförsäljare att ta kontakt. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ref: 20251588 Arbetsuppgifter Alla våra jobb gör skillnad och är viktiga. Men det finns vissa jobb som är unika. Att jobba i Sociala insatsgrupper är ett sådant jobb. Vi söker nu 1 behandlare till Sociala insatsgrupper. Ta chansen sök din drömtjänst idag! Sociala insatsgrupper (SIG) är en arbetsmetod och insats för samverkan mellan socialtjänst, polis och andra myndigheter och aktörer, med syfte att hjälpa individer att bryta med en kriminell livsstil. Arbetet är riktat gentemot individer över 18 år med en kriminell livsstil. Även individer i risk för att rekryteras till kriminella nätverk/våldsbejakande extremistiska grupper ingår i målgruppen. Ett deltagande i SIG innebär ett åtagande för individen att ta emot stöd och behandling från verksamheten. Stödet innefattar samtalsbehandling som riktar sig gentemot kriminalitet/missbruk/impulskontroll utifrån individens behov. Stödet innefattar även social färdighetsträning, problemlösning och konflikthantering. En del av kontakten sker även utanför samtalsrummet, i form av konkret stöd i exempelvis vårdkontakter och i bostads- och arbetssökande. Som behandlare i Sociala insatsgrupper använder du din samlade kompetens för att tillsammans med individen uppnå en positiv förändring utifrån en gemensam handlingsplan. Är du en kunnig och driven person som länge har drömt om att testa ett riktigt spännande uppdrag? Är du flexibel och bra på att arbeta med individer i kriminalitet? Vill du göra skillnad för Malmö och Malmöborna på ett sätt som väldigt få kan göra? Anta utmaningen, sök jobbet! Kvalifikationer Vi söker en behandlare som brinner för målgruppen och uppdraget och vill göra skillnad. Du behöver vara flexibel i ditt arbetssätt och möta utmaningar positivt, samt vara beredd på att arbeta tätt med individen för att uppnå förändring. Arbetsuppgifterna kräver att du är duktig på att skapa relationer samtidigt som du har en förmåga att vara tydlig i ditt uppdrag och arbeta efter uppsatta mål för behandlingen. Som behandlare i Sociala insatsgrupper behöver du vara en teamspelare som tillsammans med kollegorna i verksamheten och i samverkan med andra arbetar mot gemensamma mål. Du är utbildad socionom, socialpedagog eller har en likvärdig utbildning (om minst 180 högskolepoäng) som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget. Du har minst 3 års erfarenhet av arbete med människor i kriminalitet, antingen genom arbete med behandling eller genom arbete med myndighetsutövning. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket. Det är meriterande för tjänsten om du har utbildning i Kriminalitet som livsstil eller andra behandlingsprogram för den aktuella målgruppen. Det är även meriterande om du har erfarenhet av dokumentation, journalföring och arbete med måluppfyllelse. B-körkort är önskvärt men inte ett krav. Om arbetsplatsen Plattform Malmö är en samlingsplats för flera olika verksamheter där Sociala insatsgrupper ingår. Genom att erbjuda en gemensam ingång vill vi öka tillgängligheten för Malmöbor. Vi vänder oss till ungdomar mellan 12–21 år och deras föräldrar, till brottsutsatta samt till personer som önskar lämna kriminella nätverk. Sociala insatgrupper erbjuder dig en arbetsplats med god stämning, bra sammanhållning samt engagerade och erfarna kollegor som stöttar varandra. Vill du bli en del av vår verksamhet? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform:Tidsbegränsad anställning, 2025-09-01 - 2026-06-30 Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Övrigt Urval inför intervjuer kommer att ske i slutet av vecka 28. Intervjuer är planerade att hållas v 29. Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas. I denna rekrytering har vi för att än mer säkerställa ett kompetensbaserat urval valt att rekrytera utan personligt brev och ber dig därför att inte bifoga något sådant, utan endast bifoga din CV. Sökande som kallas på intervju skall vid intervjutillfället visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning. Sökande som erbjuds anställning är skyldig att lämna utdrag ur belastningsregister och id-handling (pass eller nationellt id-kort). Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Om oss Aleris Rehab Station är ett nationellt och internationellt rehabiliteringscenter. Vi hjälper patienter med förvärvade och medfödda ryggmärgsskador, ortopediska skador och neurologiska skador och sjukdomar. Vi erbjuder också personlig assistans. Vi sitter i en stor, fin byggnad i Frösundavik i Solna, en kombination av gamla kasernlokaler, nya boenderum, behandlingsrum och restaurang. Vi har en omfattande forsknings- och utbildningsverksamhet och ett väl utvecklat teamarbete. Vi har också en mottagning med fokus på MS i Liljeholmen. Aleris Rehab Station är den del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård och Uppsala Närakut ingår. Rollen Vi söker en personlig assistent till en man i 50-års åldern som sitter i rullstol och har en ryggmärgsskada som är bosatt på Södermalm i Stockholm. Som personlig assistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat vara att stötta och hjälpa honom med sin dagliga livsföring såsom personlig hygien, på- och avklädning, förflyttningar , assistera vid måltider, städa, följa med på aktiviteter etc. Tjänsten gäller sommarvikariat med god möjlighet till ett fast schema om två dagar i veckan efter sommaren. Arbetspassen är förlagda dagtid (kl. 07.00–15.00) och kvällstid (kl. 16.00–23.00), och vissa dagar förekommer dubbelpass. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. En anpassad och väl utarbetad introduktion Interna utbildningar En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras God arbetsmiljö med korta beslutsvägar med fokus på att skapa rätt förutsättningar och möjlighet att påverka verksamheten. Om dig Vi söker dig som är strukturerad, ordningsam, lojal och lyhörd. Du värnar också om att ge god omvårdnad och service med hög kvalitet. Genom ditt engagemang, professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med kunden och dina kollegor och blir därför en betydelsefull medarbetare för oss. Det är viktigt att du agerar med sunt förnuft och har ett stort kundfokus. Du skall kunna arbeta i sommar och hoppa in med även kort varsel . Du har erfarenhet av personlig assistans (meriterande) och har B-körkort (meriterande) – då mannen planerar att skaffa bil för utflykter. Bakgrund Du är en person med stort intresse för att arbeta med människor. I denna roll krävs det tidigare erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent och/eller inom vård- och omsorg. Krav för denna tjänst är att man behärskar svenska språket i tal och skrift mycket bra. Tjänsten passar dig som vill göra skillnad i vardagen och trivs i en nära och personlig arbetsrelation. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning/Sommarvik. Omfattning: Deltid Tillträde: Omgående Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Välkommen med din ansökan!
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Jag är en snart 16-årig tjej som bor varannan vecka hos mamma och pappa – på Kungsholmen och Lidingö. I höst börjar jag i gymnasiet, ganska säkert på Kungsholmen 🙌🏻 Efter skolan gillar jag att chilla en stund, sen är det plugg och så. På helgerna hänger jag gärna på stan, kollar smink, kläder eller bara sitter och fikar och spanar på folk ☕🛍️ Nu söker jag dig som kan hänga med mig. Jag tror att du som passar bäst är en empatisk och positiv kvinna, 25–35 år, som är van att ta ansvar, gillar tonårsliv och har lite datorvana. Du behöver också vara bekväm med katter – för jag har ett par fyrbenta kompisar hemma! 🐱 Eftersom jag bor växelvis behöver du kunna följa med dit jag är, så lite flexibilitet är toppen. Och för rätt person finns också möjlighet till ett utökat ansvar – som arbetsledare för mitt lilla assistentteam. Det innebär bland annat att hålla koll på scheman, vara kontaktperson och se till att allt flyter på. Tjänsten är på heltid, med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Ser verkligen fram emot att höra från dig! 💌 Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då Uppdragsgivaren är minderårig. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Jobb från jobbify.se
Välj ett jobb för att visa detaljer