Utbildad Boendestödjaren Stockholm 75%
Livis Omsorg AB
Vårdare, boendestödjare

Livis Omsorg AB bygger på hög omsorgskvalitet, respekt för alla, personligt engagemang och individuellt anpassade lösningar. För oss är varje uppdrag unikt och målsättningen är att ge den service som kan förväntas för en lugn och trygg vardag. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska med psykiatri som inriktning eller likvärdig utbildning inom social/vård och omsorg. Du har datavana samt kunskaper i svenska där du har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen psykiskt funktionsnedsatta. Det är meriterande om du har utbildning/erfarenhet i vård- och stödsamordning samt erfarenhet inom socialpsykiatrin. Som person vill vi att du är strukturerad, har en mycket god samarbetsförmåga, är relationsskapande samt har en god förmåga att bemöta andra människor. Vi vill också att du bidrar med engagemang och delaktighet. Arbetsuppgifter Som boendestödjaren arbetar du för närvarande måndag-fredag. Du utför både sociala och praktiska stödinsatser för att stärka och stödja individer i deras förmåga att hantera vardagen, såväl inom som utanför bostaden. Det primära syftet är att stödja människor med psykiska funktionsnedsättningar att så långt möjligt själva möta och hantera vardagslivet i olika situationer. Målsättningen är att bidra till en återhämtningsprocess som på sikt kan göra boendestödet överflödigt. Det kan handla om att ge stöd och handledning i att utföra olika sysslor i hemmet t.ex. städ, tvätt och matlagning samt stödja i ekonomi och kontakt med andra myndigheter, men också om att vidga vardagslivet utanför hemmet genom att stödja till kontakter för socialt umgänge. Boendestödet ska vara utformat med hänsyn till individens skiftande behov med utgångspunkt i enskild genomförandeplan. Genomförandeplanen upprättas i samråd med den enskilde och har sin utgångspunkt i de insatser som den enskilde blivit beviljad i sitt beslut om boendestöd. Förmåga att sköta dokumentation är ett måste. Du samarbetar med kollegor och övriga viktiga samarbetspartners. Samt har uppdraget att som boendestödjare upprätta och följa upp genomförandeplan, har kontakt med anhöriga, förvaltare/god man samt medverkar vid vårdplanering och andra sammankomster. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Två barn söker personliga assistenter i Öregrund
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till våra uppdragsgivare, 2 syskon i skolåldern. Vi söker dig som kan arbeta som timvikarie är flexibel och bor i Öregrund eller i närheten.  Tiderna är: Nätter vardagar 21:30-08:30 (Aktiv natt) Dag på helger  Antingen 8:15-16:30 eller 8:15-18:30. Om tjänsten: Vi söker nu flera tjänster till två syskon med flerfunktionsnedsättning. De bor hemma hos sin familj centralt i Öregrund. Barnen går i skolan i Gimo och det är också där du börjar din arbetsdag när du arbetar em/kväll. Arbetar du natt följer du med barnen i taxin på morgonen och avslutar ditt arbetspass i Gimo. Både till Öregrund och Gimo går det bra med bussar från Uppsala. Som personlig assistent hos våra uppdragsgivare är dina arbetsuppgifter bl.a. förflyttningar, förbereda och ge sondmat, sköta hygien, ge mediciner och se till att barnen mår bra och har en givande vardag. Vi ställer inga krav på tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent, det viktigaste är att personkemin fungerar. Dock är erfarenhet inom vården ett stort plus! Viktigt att du är rökfri, parfymfri och utan pälsdjur p.g.a. allergier. Det är meriterade om du talar kurdiska eller arabiska och vi ser gärna kvinnliga sökande till tjänsten.

17 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Personlig assistent sökes till humoristisk man i utkanten av Göteborg
Konsensus Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Jag heter Anders och är 41 år. Jag bor i ett eget radhus i Göteborg och har assistans dygnet runt. Jag har stora rörelsehinder, intellektuell funktionsnedsättning, synnedsättning och behöver mycket stöd i min kommunikation. Jag är en kille med mycket humor och nära till skratt, är skärpt och dessutom himla snygg. Eftersom jag är som en tonåring i både i knopp och i kropp, så kan detta jobbet vara extra intressant för dig som gillar att jobba med unga. På dagarna är jag på en daglig verksamhet och har då alltid en assistent med mig. Under min fritid gillar jag att vara igång och utföra olika aktiviteter, både gamla som nya. Mina dagar och kvällar är fyllda av aktiviteter, så du som söker bör vara en person som gillar när det händer mycket. Jag tycker om att hoppa studsmatta, rida, styrketräna och komma ut och fika eller äta en god bit mat. Som min assistent ska du också hjälpa mig med alla sysslor som krävs i mitt hem. Eftersom jag är flerfunktionshindrad så ingår det en lång inskolning, cirka en månad. Detta för att du ska hinna lära känna mig så bra som möjligt innan du börjar arbeta själv. Eftersom jag har en del dubbelassistans så kommer du ofta att arbeta tillsammans med en av de andra assistenterna. Kriterier: Omvårdnadserfarenhet Kunna arbeta självständigt, ansvarsfullt och följa rutiner Vara lyhörd, initiativrik och flexibel Din svenska måste vara mycket god på grund av min kommunikativa funktionsnedsättning. Körkort (krav) Rökfri (på arbetstid) Inte allergisk mot hund och häst (då jag rider) Vara bra på matlagning Du måste stämma in i den befintliga arbetsgruppen Du skall vara noga med att passa tider och se arbetet som personlig assistent viktigt där du har ambition att stanna länge då kontinuitet är mycket viktigt för mig. Det är viktigt att du kan vara behjälplig att täcka upp vid sjuk, utbildnings- och semesterluckor. Arbetstid/Varaktighet Den lediga tjänsten är om ca 80% för övrigt inhoppare vid behov. Vi arbetar både dag, kväll och natt på schema. Söker du en större tjänst, så finns stora möjligheter att arbeta hos flera uppdragsgivare inom Konsensus. För att hålla hög kvalitet i assistansen har vi regelbundna arbetsplatsträffar (APT). Arbetsplatsträffarna utgör en del av din tjänst och är obligatoriska. Om Konsensus Personlig Assistans Konsensus Personlig Assistans är arbetsgivare och anordnare av assistansen. Vi är en assistansanordnare med stark värdegrund och stor kompetens i frågor som rör personlig assistans. Kunskap, Engagemang och Respekt är ledorden som genomsyrar hela verksamheten och allt vi gör. För oss är dessa ledord avgörande i strävan efter att uppnå kvalitet i varje uppdrag och i varje assistanssituation. Våra assistenter är nyckeln till att den personliga assistansen ska hålla den höga kvalitet som vi eftersträvar. Som nyanställd hos oss på Konsensus Personlig Assistans kommer du att få introduktion så att du lär dig dina nya arbetsuppgifter, om uppdragsgivarens behov och önskemål i assistansen. Inom Konsensus Personlig Assistans ser vi arbetsmiljöarbete och våra anställdas möjlighet till kompetensutveckling som ett viktigt led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Som personliga assistent hos oss kommer du att erbjudas stöd och fortbildning i syfte att skapa trygghet för både dig i din yrkesroll och för vår uppdragsgivare. Vi tillämpar individuell lönesättning och följer kollektivavtal mellan Fremia-Kommunal. Trivsel, samhörighet och utveckling är viktigt hos oss på Konsensus och vi vill erbjuda våra anställda ett kontinuerligt stöd och möjlighet till utbildning/fortbildning och friskvård. Vill du veta mer om Konsensus Personlig Assistans är du välkommen att besök vår hemsida www.konsensus-assistans.se

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Personlig assistent till manlig kund i Halmstad
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår manliga kund i Halmstad. Vad innebär tjänsten? Tjänsten är hos en yngre man som bor med sin mamma i Halmstad. Arbetstiderna är på eftermiddag, kväll och helg. Arbetsuppgifterna är att stötta mannen i vardagen med hygien, matlagning, att äta och andra sedvanliga assistentuppgifter. Han är rullstolsburen och har begränsad rörlighet så du är behjälplig vid förflyttningar och är van att använda lift. Kunden tycker om att spela tv-spel. Du har god samarbetsförmåga och samspelar tätt med kunden och även hans familj. Det finns tydliga rutiner och arbetsbeskrivningar som du arbetar efter, samtidigt som vår kund berättar hur dagen ser ut. Det är viktigt att lyssna in hans önskemål. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt.    Vi ser gärna att du:  Har arbetat som personlig assistent eller liknande yrke Kan arbeta kväll, natt och helg Är bra på att lyssna och har lätt för att lära  Har tillgång till egen bil, moped eller annat färdmedel. Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Övrig information Anställningsform: Så länge assistansuppdraget varar Omfattning: Deltid ungefär 50 % (2-3 arbetspass i veckan), det finns möjlighet att öka tjänstgöringsgraden till ungefär 80%. Tillträde: omgående Arbetstiderna: är kl. 12 – 23.30 eller kl 13 - 23. På vardagar går ingen kollektivtrafik när arbetspasset slutar, utan du behöver ha tillgång till eget färdmedel. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-07-17 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:   Ali Begolli, Verksamhetschef, 010-130 32 90 Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49   Varmt välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Personlig assistent (Felicia)
God Assistans i Syd AB
Personliga assistenter

Häng med på denna 20 åriga killes spännande äventyr! Han har flyttat från Lidingö i Stockholm till Valjeviken i Sölvesborg för att studera i ca. 2 år. Som assistent till denna kille hjälper du honom i sin dagliga livsföring och allt vad det innebär. Han har en fysisk funktionsnedsättning som gör att musklerna försvagats och han använder sig av bland annat permobil. Hörseln, talet och synen är kraftigt påverkade så det är bra att du talar och förstår svenska obehindrat. Han har ingen kognitiv nedsättning så tycka och tänka klarar han på egen hand. Eftersom assistansen kan handla om att hjälpa till vid på/avklädning, förflyttnings stöd/lyft, hjälp vid toabesök och dusch med mera så ser vi att du som söker är mellan 25-50 år helst då detta blir mest bekvämt för kunden. Du kommer även att hjälpa honom med att städa, tvätta, delta i aktiviteter som t.ex. bassängträning och hjälpa honom med vissa fysiska moment i skolan samt skriva/läsa upp uppgifter som ska utföras av honom. I skolan händer det mycket runt omkring och han behöver en hel del hjälp av dig att navigera vad som ska skrivas ner, vad han ska göra, vad uppgifterna är och be om extra hjälp av skolan om han behöver mer stöd. Det är viktigt att du har ett stort tålamod och är inkännande. Du vill lyssna på hur han vill ha det, ibland kliver du fram och ibland kliver du tillbaka. Det är ett måste att du är simkunnig! Killens största intresse är att följa politiska debatter och samhällsprogram och politiska youtubers och det är viktigt och fint att du kan engagera dig i kundens intresse. Du får gärna vara intresserad av att pröva på nya aktiviteter men inte vara främmande för att ta det lugnt och kunna sysselsätta dig själv när det är en vanlig hemmakväll. Vi söker dig som är en lättsam person, gillar att haka på spontana aktiviteter, men också uppskattar och inte blir uttråkad av egentid. Du behöver ha gott tålamod och inte ta illa vid dig om han ibland blir frustrerad över olika situationer som uppstår. Meriterande om du bor i närheten av Valjeviken! Under jullov och sommarlov kommer han att åka till Stockholm och du är varmt välkommen att följa med och jobba upp till heltid under 1-2 veckor eller om du vill passa på att vara ledig eller jobba med annat denna tid. Han bor vid Valjeviken och assistentrummet är i samma lägenhet, men i eget rum. Kunden har assistans dygnet runt med väntetid under natten ca 22.30-06:30 på vardagar och 23:00-07:30 på helgdagar och lov, under den tiden är det jourersättning enligt Vårdföretagarnas kollektivavtal. Arbetsledning finns på plats. Tillträde: Träff och introduktion från vecka 33 (13 augusti). Tjänster som ska tillsättas ser ut som nedan (4 veckors): Tjänst nr 1 (60%) - Vecka1: Ti 08-16, To 08-08 Dygn. Vecka 2: Ti 16-08, Fre och Lö, Sö 08-16. Vecka 3: Ti 08-16, To 08-08 Dygn. Vecka 4: Ti 16-08, Lö 16-08. Tjänst nr 2 (50%) – Vecka 1: On 16-08, Lö och Sö 08-16. Vecka 2: To 08-08 Dygn. Vecka 3: On 16-08, Fre och Lö 08-16. Vecka 4: To 08-08 Dygn. Tjänst nr 3 (44%) – Vecka 1: Ti och Fre 16-08. Vecka 2: Ti 08-16, Fre 16-08. Vecka 3: Ti 16-08, Fre 16-08. Vecka 4: Ti och Fre, Lö 08-16. Tjänst nr 4 (21%) – Vecka 1: Sö 16-08. Vecka 2: Sö 16-08. Vecka 3: Sö 16-08. Vecka 4 Sö 16-08. Tjänst nr 5 (15%) – Vecka 2: On 16-08. Vecka 4: On och Fre 16-08. Tjänst nr 6 (14%) – Vecka 1: Lö 16-08. Vecka 2: Lö 16-08. Vecka 3: Lö 16-08. ' Intervjuer och anställningar kommer att ske löpande fram till vecka 33 när skolan startar. God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Så här säger en av killens personliga assistenter: "Det bästa med att jobba som personlig assistent här är att man hela tiden lär sig nya saker, men framför allt att få hjälpa en annan människa, att underlätta och förbättra någon annans vardag. Att jobba som personlig assistent är det roligaste jobbet jag haft!" OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning). Varmt välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Skolkurator till Enehagens skola

Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning I vårt skolområde ingår Enehagens skola med ca 280 elever samt Fryele skola med ca 50 elever. Båda skolorna är årskurs F-6. Vi har ett gott samarbete mellan skolorna och träffas regelbundet för kompetensutbildning, konferenser mm. Enehagens skola ligger centralt placerade i Värnamo tätort. Vi har nära till skog och sjö. Fryeles skola ligger vackert placerat i Fryele by. Totalt arbetar ca 55 personal på våra skolor. Vi arbetar elevnära med fokus på trygghet, trivsel samt goda elevresultat.  Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta med och utveckla vårt elevhälsoarbetet i vårt EHT-team. Teamet består av rektor, skolsköterska, två speciallärare, skolpsykolog samt skollogoped. Vi arbetar enligt EHM-modellen där vi möter varje arbetslag två gånger per termin. Se mer info här: https://malmodelar.malmo.se/resursmaterial/elevhalsomoten-for-larande-tillsammans/ Dina arbetsuppgifter som skolkurator är att arbeta för hög måluppfyllelse och hög närvaro för våra elever. Att elever känner sig sedda, trygga och att de trivs på våra skolor. Du leder och driver arbetet i "Trygghetsgruppen" tillsammans med rektor och återkopplar vid våra elevhälsomöten alt vid våra utvecklingstillfällen i EHT-teamet. Du kommer att bidra med det psykosociala perspektivet i t ex utredningsarbetet. Kommunens gemensamma HASP-arbetet är ett återkommande arbete som skolkurator tillsammans med skolsköterska genomför enligt upplägg/årskurs i våra klasser. Du kommer att vara en viktigt del för att fortsätta att utvecklas det förebyggande och hälsofrämjande arbetet som finns på våra skolor. Du får regelbunden handledning i grupp samt ingår i en professionsgrupp med andra skolkuratorer i kommunen. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad socionom. Det är meriterande om du har erfarenhet av socialtjänstens arbete med barn, unga och familjer, gärna i öppenvården samt om du har tidigare erfarenhet av arbetet som skolkurator. Som person är du trygg i dig själv och behåller ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du har utbildning i motiverande samtal (MI) samt erfarenhet av dokumentationssystemet Prorenata. Vi ser gärna att du är intresserad av strukturerat utvecklingsarbete av verksamheten och är nyfiken på förändringsarbete. Du tycker det är viktigt med arbete i team och har en god samarbetsförmåga. Att arbeta mot mål och resultat motiverar dig vid förändringar och du är duktig på att anpassa ditt synsätt och se möjligheter. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet. Villkor Vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.    Barn- och utbildningsförvaltningen. Vår förvaltning ansvarar för förskolor, grundskolor, gymnasieskola, vuxenutbildning och kulturskola i kommunen. Tillsammans utbildar vi 7500 barn- och elever i en trygg och inspirerande miljö att växa och utvecklas på. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/barn--och-utbildningsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Projektanställning Behandlingsassistent Vikariat
Finjagården AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Finjagården Finjagården erbjuder småskalig och högspecialiserad behandling för vuxna personer med personlighetsproblematik, neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, depression, missbruk, självskadebeteende, ångest, OCD, ätstörning och trauma. Vi utför även psykiatriska utredningar. Med strukturerade behandlingsmetoder som DBT, KBT och PE kompletterad med ett kvalitetssystem, säkerställs dokumenterade behandlingsresultat. Ett kvalitetssystem med uppföljning för såväl klienter, närstående som uppdragsgivare skapar insyn, medverkan och trygghet. Genom vår nästan 50-åriga erfarenhet kombinerat med evidensbaserade behandlingsmetoder ger oss goda förutsättningar för att uppnå resultat. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med människor som har psykisk ohälsa. Meriterande om man har följande utbildningar: undersköterska, undersköterska med inriktning psykiatri, behandlingsassistent, socialpedagog, beteendevetare, socionom eller annan motsvarande utbildning. Uppdrag/arbetsuppgifter: Projektanställning innefattar att man ingår i ett team som arbetar med en klienten i en 1-1 lösning, vilket innebär att man självständigt arbetar med en klient i vardagen. T.ex. ADL, aktiviteter, omvårdnad mm utifrån en genomförandeplan och uppdrag. Handledning och kontakt med terapeut sker kontinuerligt. Arbetstider är förlagda dag, kväll, helg och sovande jour. Önskvärt att ha erfarenhet av Högfungerande autismspektrum/Psykiatrisk problematik. Personliga egenskaper: - Är initiativrik och tar initiativ. - Har en hög social kompetens -Vi förväntar oss att du möter andra med respekt, förmedlar en känsla av trygghet och är närvarande i varje möte. -Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt gentemot våra klienter, uppdragsgivare och kollegor. -Du skiljer på det personliga och det professionella, är flexibel och har lätt för att anpassa dig till föränderliga omständigheter. Du har förmåga att skapa goda samarbetsrelationer. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. -Arbetet kräver att du är ansvarstagande och prestigelös - vi arbetar med klienter som har det svårt, de förtjänar att vi varje dag tar ansvar för att vi gör vårt yttersta för att hjälpa dom att nå sina mål. -Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter och ser det som en självklarhet att bidra till ett positivt arbetsklimat. -Har förmåga att arbeta i team – ingen kan allt själv, vi behöver kunna be om hjälp och ta emot hjälp. -Du har förmåga att självständigt planera och strukturera arbetet samtidigt som du respekterar fattade beslut. -Egen känsloreglering – att kunna ta hand om sina egna känslor ger oss ökade förutsättningar att hjälpa andra. - Vana av dokumentation. Övrigt: Vi söker 1 person för uppdraget med start 1 september. Skicka CV och personligt brev till [email protected] Märk din ansökan med PROJEKTANSTÄLLNING. Rekryteringen kommer att ske skyndsamt, så avvakta inte med din ansökan.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Case Manager/Rehabkoordinator
Feelgood Svenska AB
Socialsekreterare

På vår enhet i Växjö är vi idag 8 medarbetare som arbetar i team gentemot våra olika kundföretag. Vi arbetar på individ-, grupp- och organisationsnivå och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling samt rehabilitering. Vår fina enhet på Grand Samarkand i Växjö når man enkelt via både kollektivtrafik och bil och vi har goda parkeringsmöjligheter vid arbetsplatsen. I rollen som Case Manager har du en central och mycket viktig roll i att koordinera rehabiliteringsinsatser utifrån våra kunders olika rehabiliteringsstrategier. Du arbetar bland annat med att fånga upp tidiga signaler på ohälsa, stötta chef och HR i olika rehabiliteringsärenden samt ge förslag på åtgärder i olika rehabiliteringsfrågor. Du stöttar även chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Genom en tät dialog med kunden skapar ni tillsammans möjligheter till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet. På enheten arbetar du tvärprofessionellt och i nära samarbete med dina kollegor, ett team som består av företagsläkare, psykolog, företagssköterska, fysioterapeut/ergonom, arbetsmiljöingenjör. Som Case Manager på Feelgood arbetar man även nära säljteamet, både regionalt och nationellt och tillsammans möter vi våra kunder, fysiskt eller digitalt för att stötta dem i deras systematiska arbetsmiljöarbete. Vi söker dig som brinner för att möta människor, som är driven, kreativ och lyhörd med en helhetssyn och en förmåga att se sambandet mellan arbete och livssituation. Du har ett genuint intresse för att arbeta med arbetslivsinriktad rehabilitering, att möta kunden och den kundanställde där den befinner sig och genom ett konsultativt förhållningssätt presentera möjligheter. Du är van att ta eget ansvar och arbeta på egen hand likväl som du besitter en social kompetens och är en god lagspelare. Du arbetar noggrant och strukturerat, är en god kommunikatör och flytande i tal och skrift på både svenska och engelska samt har goda IT-kunskaper. Som person är du målmedveten och har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt och motiveras av att se konkreta resultat. Du driver vår affär framåt vilket innebär att du förutom att se till den enskilda individen kan arbeta strukturerat och målinriktat för att hjälpa organisationen till en förbättrad produktivitet och sänkta kostnader. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i Företagshälsovård alt annan erfarenhet av att arbeta med rehabilitering/arbetslivsinriktad rehabilitering samt har relevant utbildning inom området. Har du även kunskap i försäkringsmedicin är detta ett plus. Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 800 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 140 platser i Sverige vilket omfattar ca 8 000 kunder och 1 miljon medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

17 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Personlig assistent 80% till kille i Borlänge
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Har du humor och ser positivt på livet? Här har du chansen att jobba hos en störtskön kille! Om kunden Jag är en glad kille som är 22 år och bor mellan Falun och Borlänge med min familj. På min fritid gillar jag bland annat matlagning, utflykter, dataspel och att bada. Om dig Jag söker dig som har livserfarenhet och är självgående. Du har högt i tak och har en stor portion humor. Är du också motiverande, drivande i dig själv? Härligt – Då kan du passa bra! Vi söker engagerade och lyhörda personer till vårt team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att hjälpa kunden med praktiska saker i hemmet, vara socialt stöd vid olika aktiviteter och skapa trygghet genom närvaro. Arbetet anpassas efter kundens behov. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Krav Du har god svenska i tal och skrift. Erfarenhet av assistans eller vård och omsorg är meriterande, men inte ett krav. B-körkort Ej pälsdjusallergi Ej klorallergi, då bad förekommer. Om tjänsten 80% dag och dygn. Tillträde omgående. Bakgrundskontroll ingår i rekryteringsprocessen. Vi rekryterar löpande, så sök idag! Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Glad och aktiv flicka i Luleå söker personliga assistenter!
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se En glad och aktiv flicka i Luleå söker nu efter personliga assistenter som hjälper henne till en trygg och meningsfull vardag.  Att leka med dockor, bollar, titta på tv / film och utomhusaktiviteter är några av hennes intressen. Vi söker två personer till fast rad, samt vikarier. Flickan sitter i rullstol och behöver därför hjälp med de dagliga rutinerna såsom personlig omvårdnad, medicinering, matlagning och städning. Du kommer också att vara ett stöd vid fritidsaktiviteter och andra sociala sammanhang. Förflyttningar förekommer inom arbetet, lyfthjälpmedel finns att tillgå. Vem söker vi? Du som söker bör vara en glad, empatisk, ansvarsfull och tålmodig person som gärna tar egna initiativ. Då flickan inte kan prata själv så är det viktigt att du är lyhörd och uppmärksam. Tidigare erfarenheter från liknande arbeten är meriterande men inte ett krav. Vi vill att du som söker är rökfri, och på grund av allergi - inte äger några pälsdjur, samt att du behärskar det svenska språket. Hur ser passen ut? Assistansen utgår från flickans hem, där också mamma, pappa och syskon bor. Arbetstiderna är förlagda kl. 9-21, vardagar och helger. Är du den vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, rekrytering sker löpande! Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år.  Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget (enligt God Assistans policy kräver vi belastningsutdraget för arbete på HVB-hem då den visar mer information än LSS) från polisens hemsida, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU)

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025