Stödassistent
Östersunds kommun
Vårdare, boendestödjare

Söker du ett arbete där du kan stötta och bidra till en meningsfull vardag för andra? Är du en trygg person som alltid har medborgarens perspektiv i fokus? I så fall kan du vara den vi letar efter!  Ditt nya jobb  Vi söker nu två stödassistenter till en av våra SoL-psykiatribostäder på Frösön. Här bor fyra medborgare som behöver individuellt anpassat stöd för att kunna leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Arbetet omfattar omvårdnad, stöd vid aktiviteter samt delegerade uppgifter, såsom medicinska, habiliterande och rehabiliterande insatser. Du samarbetar med kollegor och externa aktörer och verkar för en trygg och förutsägbar vardag, där du följer en och samma medborgare under arbetsdagen.  Du blir en del av ett engagerat och stabilt arbetslag där samverkan och kontinuitet står i fokus. Arbetssättet innebär att du under dagen följer en och samma medborgare, vilket bidrar till trygghet och förutsägbarhet i vardagen. I det dagliga arbetet ingår även att främja social samvaro, exempelvis genom gemensamma måltider på boendet.  För att säkerställa god kvalitet och stöd i arbetet har du tillgång till ett tvärprofessionellt team bestående av arbetsterapeut, fysioterapeut och distriktssköterska. Vid behov av pedagogiskt stöd finns även stödpedagog att tillgå inom verksamheten.  Tjänsten innebär arbete på dag, kväll och helg. Du arbetar enligt en flexibel arbetstidsmodell med möjlighet till visst inflytande över ditt schema. Som medarbetare deltar du även i regelbundna arbetsplatsträffar.    Vanliga arbetsuppgifter • Stödja medborgaren utifrån ett salutogent förhållningssätt genom att göra vardagen meningsfull, begriplig och hanterbar  • Stödja medborgaren med att sköta sitt hem, exempelvis städning, tvättning, matlagning och inköp • Stödja medborgaren med personlig hygien • Stödja och medverka vid olika fritidsaktiviteter • Utföra delegerade HSL-insatser som medicinhantering, använda ordinerade hjälpmedel och stödja vid ordinerad fysisk träning • Regelbunden social dokumentation Din kompetens  Krav • Undersköterskeutbildning, eller godkända betyg från fyra terminer på sjuksköterskeprogrammet • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Meriterande  • Erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättningar  • Erfarenhet av psykiatri med omvårdnadsinsatser  • Erfarenhet av socialt arbete  • Erfarenhet av social dokumentation Vi söker dig Vi söker dig som är trygg i dig själv, har god självinsikt och klarar att sätta gränser. Du kan sätta dig in i andras perspektiv och behov utan att ta över deras känslor. Oavsett vilken situation du hamnar i bemöter du människor med respekt, värme och lyhördhet.  Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och kommunicerar på ett respektfullt sätt. Samtidigt är du serviceinriktad och mån om att varje person känner sig sedd, trygg och väl bemött. Du lägger ner tid, engagemang och energi i det du gör. Du ser vad som behöver göras, agerar innan någon ber dig och tar ansvar för att arbetet flyter på. Arbetet planerar och organiserar du på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.  Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html  Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personlig assistent sökes till kvinna i Sundborn!
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker flera engagerade personliga assistenter till en av våra kunder som bor utanför Falun i Sundborn. Vi erbjuder tjänster på heltid och deltid med fasta scheman. Vi söker även dig som vill arbeta som timvikarie – ett flexibelt alternativ där du hoppar in vid behov, till exempel vid sjukdom eller semester. Vår kund har dubbelassistans dygnet runt, vilket innebär att du alltid arbetar tillsammans med en kollega. Arbetspassen är i regel 12 timmar långa och kan förläggas under dygnets alla timmar, där vaken natt gäller under nattetid. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion efter sommaren. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 50-årsåldern som lever med ALS. Hon använder olika hjälpmedel för att underlätta vardagen, bland annat elrullstol, duschstol, andningsmaskin och hostmaskin. I hemmet finns även en lyftanordning som underlättar vid förflyttningar. Som assistent åt vår kund kommer du bland annat att:  Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid sondmatning Kundens aktiviteter anpassas efter hur hon mår just för dagen. Hon tycker om att vara i trädgården och pyssla med odling, men uppskattar också att åka på konserter eller göra utflykt till en loppis. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är lyhörd, tålmodig och trygg i dig själv – någon som har lätt för att samarbeta, men också kan ta ansvar när det behövs. Du behöver kunna anpassa dig efter kundens dagsform och vara uppmärksam på hennes behov. Kunden önskar kvinnliga assistenter. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av vård eller omsorg, men det är något som vi ser som meriterande. KRAV B-körkort  Kan arbeta i ett hem med pälsdjur  Goda kunskaper i svenska, tal och skrift  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG  Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

17 juni 2025
Sista ansökan:
26 augusti 2025
Personlig assistent
Omsorgsgruppen In AB
Personliga assistenter

Personlig assistent - sommarvikarie med stor chans till förlängning. Omsorgsgruppen söker dig som vill jobba som personlig assistent vid vår personliga assistans i Norrköping. Dag, kväll, natt och helgarbete förekommer. Detta är en chans att komma in hos oss och starta en karriär som personlig assistent. Vi ser stora möjligheter till att tjänsterna utvecklas då vi behöver både vikarier och personliga assistenter till våra kunder i Norrköping. Omsorgsgruppen IN AB är ett företag som funnits sedan 1996. Vi driver idag gruppbostäder, daglig verksamhet och personlig assistans. Vi verkar i hela Östergötland. Du som arbetar hos oss har en förståelse för vad det innebär att arbeta med människor. Du kan stå för vår värdegrund att alla människor är lika värda och att vi strävar efter att nå bästa livskvalitet utifrån individens förutsättningar. Vi arbetar utifrån ledorden Glädje, Respekt, Omtanke och Helhet. Dessa ledord genomsyrar hela vår organisation. Omsorgsgruppen IN AB är anslutna till Vårdföretagarna och följer deras kollektivavtal för personlig assistans. Vi söker människor som är positiva, empatiska och som vill jobba med människor. Du får gärna ha erfarenhet från yrket vård och omsorg men det är inget krav. I arbetet förekommer fysiskt krävande moment.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Socialsekreterare försörjningsstöd
Ljusnarsbergs kommun
Socialsekreterare

Ljusnarsbergs kommun är den lilla kommunen i norra Örebro län där vi har en värdegrund med en övertygelse om att alla människor kan och vill göra ett gott arbete. Vi möter människor respektfullt och jämlikt och i alla möten visar vi empati och engagemang. Här finns goda förutsättningar för bra boende, arbete och företagande. Naturen in på knuten ger dig möjlighet till ett rikt friluftsliv. Ljusnarsbergs kommun med huvudorten Kopparberg ligger mitt i Bergslagen som under många hundra år utmärkt sig för gruvdrift och metallindustri. Kommunen har ett varierat näringsliv med mestadels små företag men också några större. Välkommen! Läs mer om Ljusnarsberg på www.ljusnarsberg.se . På en timme tar du dig enkelt med tåg till och från Örebro och på en halvtimme till och från Ludvika. Som medarbetare i Ljusnarsbergs kommun är du med och bygger ett välkomnande samhälle där olikheter respekteras och där det finns plats för stolthet, vilja och handlingskraft. Beskrivning Vi söker en socialsekreterare till vuxen- och försörjningsstödsgruppen i Ljusnarsbergs kommun. Arbetet innebär att handlägga främst bistånd för vuxna såsom ansökningar gällande ekonomiskt bistånd men även dödsboanmälningar. IFO i Ljusnarsberg har till uppgift att ge en god och rättssäker service till kommunens invånare. Organisationen är funktionsindelad i vuxen- och försörjningsstöd, barn- och familj, bistånd äldre och funktionshinder och arbetsmarknad.   Arbetsuppgifter Arbetet innebär att stötta och stärka personer att komma in på arbetsmarknaden och öka möjligheten till egen varaktig försörjning. Vi sätter ett stort värde på det sociala arbetet och möter klienterna i den situation de befinner sig i. I tjänsten ingår även handläggning av dödsboanmälningar. Här kommer du tillhöra en arbetsgrupp med flera socialsekreterare och som arbetsleds av 1:e socialsekreterare och enhetschef. I denna roll får du möjlighet att följa den enskilde från första ansökan till självförsörjning. Du ges stora möjligheter att själv utforma det arbetsrehabiliterande arbetet tillsammans med klient och samverkanspartners. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att: - Utreda individens resurser och hinder för egen försörjning - Handlägga och dokumentera ansökningar om ekonomiskt bistånd - Fatta beslut enligt SoL utifrån gällande delegationsordning - Arbeta coachande och stöttande med den enskilde där målet är egen försörjning via arbete, studier eller annan ersättning. - Genom motivationsarbete fokusera på att stötta i förändringsprocesser för individen - Samverka internt och externt - Kalla till SIP-möten och andra nätverksmöten. - Ta emot och handlägga frågor om dödsboanmälan - Utreda om det finns tillgångar i dödsboet - Utreda ekonomiskt bistånd för begravningskostnader - Ansvara för provisorisk förvaltning av dödsboets tillgångar och gravsättning om dödsbodelägare saknas - Handlägga och förmedla egna medel Du får möjlighet att utföra ett praktiskt socialt arbete med medborgaren i fokus. Det är ett spännande och omväxlande arbete där du i hög grad kommer att samarbeta med både interna och externa parter. Då vi är en liten kommun är vägarna till varandra korta, vi arbetar med flexibla lösningar för att möta de individuella behoven hos våra medborgare.  I tjänsten ingår också att ge information, rådgivning, kontakt med andra myndigheter samt ett kvalificerat utredningsarbete. Extern handledning erbjuds. Vuxen- och försörjningsstödsgruppen består av 3,0 socialsekreterare  Kvalifikationer Socionomexamen är ett krav för tjänsten. Du har erfarenhet av att ha arbetat som socialsekreterare med myndighetsutövning samt kunskaper om målgruppen och relevant lagstiftning. Dokumentation och utredning är en viktig del i arbetet och därför behöver du ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Meriterande är om du har även har erfarenhet från övriga områden inom individ- och familjeomsorgen. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Att arbeta i en liten kommun innebär att du naturligt får ta ansvar och vara med och utveckla verksamheten.  Att vara serviceinriktad och ha en flexibel läggning är viktigt då arbetet ofta innebär akuta ställningstaganden. Du har lätt för att arbeta självständigt och är samtidigt en duktig samarbetspartner. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och har en stark egen drivkraft. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en liten kommun med korta beslutsvägar. Varmt välkommen med din ansökan! Då annonsen kommer ut under semestertiden kommer kontakt att tas först vecka 31 Villkor Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.     Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

17 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Personlig assistent på 65% sökes till ung man i Skärholmen!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Du kommer att arbeta som personlig assistent åt en ung vuxen man som bor med sin familj. Arbetet innebär både avancerad omvårdnad och att vara ett stöd i hans aktiva vardag. Din främsta uppgift blir att bistå honom i det dagliga livet. En viktig del av uppdraget är att stötta honom i hans fysiska rehabilitering. Du kommer regelbundet att följa med till gymmet och aktivt delta i träningsmoment enligt instruktioner från sjukgymnast. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en kille i 20-års åldern bosatt i Skärholmen Är en lugn person Har god fysik för att hjälpa till med förflyttningar Har goda kunskaper i svenska Är rökfri Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av att jobba med sondmatning via PEG Har erfarenhet av att jobba med epilepsi Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca. 65%. Du kommer ha ett rullande två veckors-schema. Passen är förlagda enligt följande:  v.1 måndag kl. 13-20 tisdag kl. 13-20 lördag kl. 8-16 v.2 måndag kl. 13-20 tisdag kl. 13-20 onsdag kl. 13-20 fredag kl. 8-16 Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Önskat startdatum är 1 juli, innan dess kommer du erbjudas bredvidgång.  Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Amanda Finnhult [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Aktivitetscoach till bad- och kulturaktiviteter
Passalen
Fritidsledare m.fl.

Om Passalen Passalen är en ideell förening som verkar för ett mer inkluderande samhälle som ser potentialen i alla barn. Vi skapar inkludering för barn och unga med funktionsvariation som behöver stöd med att organisera sin fritid, hitta en kompis eller prova på att feriearbeta samt bedriver verksamhet som främjar möten mellan människor. Passalen är kollektivavtalsanslutna och finns på flera orter i Sverige. Som anställd hos oss utvecklas och lär du på arbetet och bidrar till ett mer inkluderande och socialt hållbart samhälle. I den här rollen kommer du att arbeta i någon av våra 5 samarbetskommuner i Stockholm: Järfälla, Sollentuna, Vallentuna, Sundbyberg och stadsdel Järva. Om Klubbar by Passalen Klubbar by Passalen är ett program som erbjuder barn och unga med funktionsvariation möjlighet att delta i öppna fritidsaktiviteter, som exempelvis aktiviteter på fritidsgårdar, badhus och idrottsanläggningar. Vi fungerar som en brygga för att möjliggöra för barn och ungdomar med funktionsvariation att ta del av den öppna fritiden. Vi har dialog med deltagare för att kunna skapa förutsättningar för varje individs deltagande. Genom programmet får deltagarna stöd att vara med i olika aktiviteter, såsom pyssel, gaming, spel och idrott. Målet är att hjälpa deltagarna att träffa nya vänner, utveckla sina sociala färdigheter och öka sin delaktighet i samhället. Arbetsbeskrivning Som aktivitetscoach ansvarar du för att följa med och stötta våra deltagare till öppna fritidsverksamheter. Du visar vägen genom att själv delta i den aktivitet som planeras och är ett stöd så att alla kan delta på sina villkor. Som aktivitetscoach är din viktigaste roll att vara en kompis och en förebild! Du kommer att ansvara för en grupp på cirka 3-4 deltagare. Utöver arbetet i aktiviteterna deltar du på cirka 1 utbildning/månad. Arbetet sker på eftermiddagar, kvällar- och helger. Meriterande för tjänsten Du kan söka tjänsten om du svarar "ja" på följande frågor: • Går du på eller har du nyligen avslutat gymnasiet? • Tror du på mänskliga rättigheter och att alla har rätt att delta i fritidsaktiviteter? • Vill du utvecklas inom inkludering genom att bland annat delta på utbildningar? • Är du simkunnig och har möjlighet att arbeta på våra badaktiviteter? Som aktivitetscoach vill vi att du har följande personrelaterade kompetenser: • Självgående: Du kan ta initiativ till att lösa situationer och genomföra aktiviteter. • Strukturerad och stresstålig: Du kan arbeta strukturerat, återkoppla i tid och följa instruktioner. • Social kompetens: Du har förmåga att möta deltagare, föräldrar och samverka med personal på plats. Du är bekväm med att leda mindre grupper och aktiviteter och kan se till att alla kan delta och trivas på aktiviteten. Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Ledsagare & Avlösare i Linköping
Omsorgsgruppen In AB
Personliga assistenter

Omsorgsgruppen IN AB är ett företag som funnits sedan 1996. Vi driver idag gruppbostäder, daglig verksamheter och personlig assistans. Vi verkar i hela Östergötland. Du som arbetar hos oss har en förståelse för vad det innebär att arbeta med människor. Du kan stå för vår värdegrund att alla människor är lika värda och att vi strävar efter att nå bästa livskvalitet utifrån individens förutsättningar. Vi arbetar med ledorden Glädje, Respekt, Omtanke och Helhet. Det genomsyrar hela organisationen. Omsorgsgruppen IN AB är anslutna till Vårdföretagarna och arbetsförhållandena regleras av gällande kollektivavtal för personliga assistenter. Vi söker dig som är positiv, empatisk & som vill arbeta med människor! Du får gärna ha tidigare erfarenheter från yrket eller vård och -omsorg men det är inget krav. I arbetet förekommer fysiskt krävande moment. Det är meriterande om man har ett körkort hos vissa kunder. Sökes: Ledsagare till 20-årig kille i Linköpings kommun. Vi söker nu ett antal ledsagare till en av våra kunder i Linköpings kommun. Arbetstiderna varierar efter ärende och i kommunikation med kunden. Vi söker dig som vill jobba extra och samtidigt göra en viktig insats. Att vara ledsagare innebär att följa med och hjälpa en person på olika ärenden som till exempel att handla, läkarbesök, fritidsaktiviteter eller andra saker som personen behöver hjälp med. Att vara avlösare innebär att en person som i vanliga fall vårdas av närstående i hemmet tillfälligt vårdas av en person som avlöser den närstående. Våra kunder har olika typer av funktionsvariationer, det kan vara kognitiva funktionsnedsättningar eller rörelsehinder. Medfödda eller förvärvade skador - alla har dock ett hjälpbehov där du kan göra skillnad! Märk din ansökan med "Ledsagning Linköping 2025". Intervjuer och tillsättning av tjänsterna sker löpande.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Stödassistent, Daglig verksamhet Saveko i kombination som resursare
Kristianstads kommun
Vårdare, boendestödjare

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Saveko och Cykelomsorgen är en stor daglig verksamhet för personer med intresse för återbruk, montering, cykelservice och butik. Verksamheten är förlagd på Snårarp, kommunens återvinningstation. Deltagarna arbetar med att ta tillvara på och demontera inkomna saker från allmänheten, sekretessmalning av papper och även insamling och försäljning i vår secondhandbutik. På Saveko har vi också Cykelomsorgen där vi reparerar vi cyklar och gräsklippare och vi har försäljning i butiken. Verksamheterna ingår i det vi kallar producerande verksamheter vilket innebär att vi arbetar med leveranser mot kunder. På Saveko och Cykelomsorgen har vi en fantastisk och kreativ arbetsmiljö där vi alla arbetar tillsammans! ARBETSUPPGIFTER Hos oss arbetar personer som har fått beslut om daglig verksamhet enligt LSS och SOL. Sysselsättningen utförs efter individuell förmåga som ska leda till ökad självkänsla och självkännedom. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik i form av struktur och alternativ kommunikation som bildstöd och tecken som stöd. Att deltagarna ska vara delaktiga i utformandet av sin dagliga sysselsättning är en självklarhet. Det sker genom arbetsplatsmöten, upprättande av genomförandeplaner men också i det dagliga samtalet och arbetet. Arbetsuppgifterna består främst i att ge våra deltagare: - Praktiskt och teoretiskt stöd i sina arbetsuppgifter på den dagliga verksamheten, både individuellt och i grupp. - Utveckla och upprätthålla förmågor och kommunikation med hänsyn till funktionsnedsättningen. - Stödja deltagarnas delaktighet på alla olika nivåer, individ, grupp och samhällsnivå. - Stödja deltagarnas självbestämmande och personliga integritet. - Svara för social dokumentation enligt gällande riktlinjer. - Vara kontaktman och i denna roll svara för att genomförandeplan upprättas och följs upp. - Andra ansvarsområden kopplat till verksamheten. - Körning med bil och truck förekommer i hög utsträckning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som ser styrkor och förmågor och kan hjälpa våra deltagare att bygga på dem. Du är positiv och socialt kompetent med en god samarbetsförmåga. Vidare behöver du även vara flexibel, stresstålig och kan utföra arbete på uppdrag av andra men du kan även fatta egna beslut och arbeta individuellt tillsammans med deltagare. Det är viktigt att du har intresse och förmåga att hantera vår verksamhet och dess innehåll dvs praktiskt arbete med cykelservice, montering, demontering och returbruk. Det kan vara fysiskt tungt och stundtals stressigt med olika saker att hantera samtidigt. Du har kunskap inom AKK (bildstöd och tecken som stöd) och social dokumentation. Eftersom arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift. Arbetet kräver B-körkort och det är en fördel om du har truckkort samt vana av att köra truck. Du har utbildning från barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete, eller pedagogiskt arbete eller vård- och omsorgsprogrammet med yrkesutgång funktionshinder eller psykiatri eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med människor med intellektuella funktionsnedsättningar. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Föräldravikariat 25% natt, varannan helg, i Malmö
Karin Ståhlnacke Juridik AB
Personliga assistenter

Vi på KSJ AB jobbar med personlig assistans – som det är tänkt! Här möter du Karin, Magnus, Sylvia och Bibban med lång erfarenhet, stort engagemang och ett hjärta för människor. Vi vet att bra assistans bygger på trygghet, respekt och ett nära samarbete. Med lång och gedigen erfarenhet inom personlig assistans, både från stora och mellanstora bolag, vet vi vad som krävs för att skapa trygghet, kontinuitet och livskvalitet för våra kunder - men också för våra viktiga assistenter. Som arbetsgivare är vi måna om att du ska må bra. Därför erbjuder vi bra villkor, är anslutna till kollektivavtal och ger ett generöst friskvårdsbidrag. Hos oss är du viktig – både för kunden och för oss! Hälsa gärna på oss på Elbegatan 5 i Malmö - stäm bara av så vi är på plats först. För att säkerställa en trygg och säker assistans genomför vi en bakgrundskontroll om du blir aktuell för tjänsten. Om arbetet innebär insatser åt barn krävs även att du uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret, i enlighet med gällande lagstiftning. Bli personlig assistent till en underbar liten pojke i Malmö (Limhamn). Vi söker dig som vill göra skillnad – på riktigt! Till en glad, kramgo och busig 8-åring söker vi nu under en föräldraledighet en personlig assistent för 25% nattarbete (varannan helg). Han är en pojke som gillar närhet, trygghet och rutiner – och som behöver stöd genom hela natten. Han har omfattande hjälpbehov, bland annat på grund av epilepsi med både små och stora anfall, vilket gör att du alltid behöver finnas nära och vara beredd att agera lugnt och tryggt enligt instruktion. Du är hans trygghet när världen sover. Vad innebär jobbet? Att vara personlig assistent till ett barn handlar inte bara om praktiskt stöd – utan om att skapa trygghet, kontinuitet och närvaro. Under natten finns du där om något händer, ser till att han sover gott och tryggt, och hjälper till med de rutiner som hör natten och morgonen till. Du får god introduktion och vägledning av familjen och vårt team. Du är aldrig ensam i din roll – även om arbetet sker självständigt. Om tjänsten: Tjänstgöringsgrad: 25% - föräldravikariat under begränsad period Arbetstid: Nattpass kl. 22.00–08.00 Arbetsschema: Varannan vecka fredag och lördag Placeringsort: Hemma hos hans pappa i Malmö (Limhamn) Vi söker dig som har ett stort hjärta, ett lugnt sinne och en varm personlighet. Du kanske har erfarenhet av barn, vård eller arbete med funktionsvariationer – eller så är du rätt person ändå. Det viktigaste är att du: * Är ansvarsfull, empatisk och trygg i dig själv * Är uppmärksam och har tålamod * Har förmåga att arbeta självständigt men lyhört * Gärna har erfarenhet av epilepsi och assistans sedan tidigare * Trivs i en lugn arbetssituation med stort ansvar * Är rökfri * Kan påbörja introduktion/arbete omgående * Ser värdet i att göra skillnad för ett barn – och en familj Varmt välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Är du en nattuggla med stort hjärta?
Karin Ståhlnacke Juridik AB
Personliga assistenter

Vi på KSJ AB jobbar med personlig assistans – som det är tänkt! Här möter du Karin, Magnus, Sylvia och Bibban med lång erfarenhet, stort engagemang och ett hjärta för människor. Vi vet att bra assistans bygger på trygghet, respekt och ett nära samarbete. Med lång och gedigen erfarenhet inom personlig assistans, både från stora och mellanstora bolag, vet vi vad som krävs för att skapa trygghet, kontinuitet och livskvalitet för våra kunder - men också för våra viktiga assistenter. Som arbetsgivare är vi måna om att du ska må bra. Därför erbjuder vi bra villkor, är anslutna till kollektivavtal och ger ett generöst friskvårdsbidrag. Hos oss är du viktig – både för kunden och för oss! Hälsa gärna på oss på Elbegatan 5 i Malmö - stäm bara av så vi är på plats först. För att säkerställa en trygg och säker assistans genomför vi en bakgrundskontroll om du blir aktuell för tjänsten. Om arbetet innebär insatser åt barn krävs även att du uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret, i enlighet med gällande lagstiftning. Bli personlig assistent till en underbar liten pojke strax norr om Ystad (Sövestad). Vi söker dig som vill göra skillnad – på riktigt! Till en glad, kramgo och busig 8-åring söker vi nu en personlig assistent för nattarbete. Han är en pojke som gillar närhet, trygghet och rutiner – och som behöver stöd genom hela natten. Han har omfattande hjälpbehov, bland annat på grund av epilepsi med både små och stora anfall, vilket gör att du alltid behöver finnas nära och vara beredd att agera lugnt och tryggt enligt instruktion. Du är hans trygghet när världen sover. Vad innebär jobbet? Att vara personlig assistent till ett barn handlar inte bara om praktiskt stöd – utan om att skapa trygghet, kontinuitet och närvaro. Under natten finns du där om något händer, ser till att han sover gott och tryggt, och hjälper till med de rutiner som hör natten och morgonen till. Du får god introduktion och vägledning av familjen och vårt team. Du är aldrig ensam i din roll – även om arbetet sker självständigt. Om tjänsten: Tjänstgöringsgrad: 70% Arbetstid: Nattpass kl. 21.00–08.00 Arbetsschema: Varannan vecka måndag, tisdag & söndag, varannan vecka onsdag & torsdag Placeringsort: Hemma hos hans mamma strax norr om Ystad (Sövestad) Start: Omgående Extra möjlighet: Det finns även chans att utöka tjänsten till 95% under en period, genom ett föräldravikariat i Malmö: Då arbetar du utöver ovan nämnda schema även varannan fredag & lördag kl. 22.00-08.00 när han är hemma hos sin pappa. Vi söker dig som har ett stort hjärta, ett lugnt sinne och en varm personlighet. Du kanske har erfarenhet av barn, vård eller arbete med funktionsvariationer – eller så är du rätt person ändå. Det viktigaste är att du: * Är ansvarsfull, empatisk och trygg i dig själv * Är uppmärksam och har tålamod * Har förmåga att arbeta självständigt men lyhört * Gärna har erfarenhet av epilepsi och assistans sedan tidigare * Trivs i en arbetssituation med stort ansvar * Är rökfri * Ser värdet i att göra skillnad för ett barn – och en familj * Kan påbörja introduktion snarast Varmt välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025