Kurator, Storumans sjukstuga

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Regionens primärvård bedriver bred primärvårdsverksamhet inom hela Region Västerbotten och möter patienter i alla åldrar, både i tätort och glesbygd. Med 33 hälsocentraler och sjukstugor finns vi där du finns. Vi arbetar aktivt med forskning och utveckling och tar tillvara medicinska resultat för att erbjuda vård med hög kvalitet där patienten är delaktig. Vi vill att våra medarbetare ska vara delaktiga, ha inflytande och känna stolthet över att arbeta i regionens primärvård. Sjukstugan i Storuman är ett välutrustat mini-sjukhus med dygnet-runt bemanning. Vi bedriver sedvanligt mottagningsarbete med en ungdomsmottagning såväl som avdelningsarbete med 16 vårdplatser. I vår basenhet ingår också Sorsele och Tärnaby sjukstugor. I Storuman finns även Glesbygdsmedicinskt centrum som bedriver utvecklings- och forskningsarbete med inriktning mot medicinska insatser i glesbygd. Vi är ett trevligt och glatt gäng som söker nya medarbetare. Här har du möjlighet till personlig utveckling och du får uppskattning för din insats. Vi söker nu en kurator till vår sjukstuga, välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som kurator hos oss bidrar du till att ta väl hand om andra och få människor att må bättre. Du stödjer och utvecklar människor i livets alla skeden. Du arbetar både självständigt och i team med bedömning, utredning och behandling under handledning. Du arbetar med psykosocial behandling både enskilt och i grupp. Du bedömer, utreder och behandlar lätt till måttlig psykisk ohälsa. Du arbetar individuellt med bedömningar och behandlingsinsatser men du arbetar också i team runt patienten tillsammans med andra professioner på vårdcentralen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom. Det är meriterande om du är utbildad hälso- och sjukvårdskurator även om har utbildning inom och/eller erfarenhet av KBT steg 1. Du är flexibel, har god samarbetsförmåga samt kan arbeta självständigt. Du är positiv till förändringsarbete och medverkar aktivt till en god arbetsmiljö. Du har körkort då resor kan förekomma i arbetet. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post. ***Inför anställning kommer vi att be om ett utdrag ur misstanke- och belastningsregistret.

17 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Kvinnlig personlig assistent NATTETID sökes för ung tjej utanför Linköping
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Är du en person som är flexibel, tar ansvar och engagerad i dina arbetsuppgifter? Du är social, lekfull och älskar att arbeta med barn? Då kan det vara dig vi söker! Här har vi en tjej som tycker om att vara med där det händer saker. Hon uppskattar att hitta på spännande grejer, men behöver också lugnare stunder för återhämtning. Tjejen har en utvecklingsstörning och epilepsi. Hon behöver dig som assistent för att få uppleva sin omvärld så som hon helst vill. Hon är väldigt tydlig i sitt kroppsspråk så man brukar ha lätt att förstå henne när man väl lär känna henne. Tjejen bor tillsammans i Hjulsbro med sin familj som består av mamma och pappa. Vi söker dig som är intresserad av tjänsten ur ett långsiktigt perspektiv. Det är meriterande om du har jobbat med barn eller yngre personer med funktionsvariationer inom LSS, har undersköterskeutbildning eller annan likvärdig erfarenhet men vi värdesätter personlig lämplighet och personkemi allra högst. Mycket goda kunskaper i det svenska språket är ett krav. Det förekommer lyft så fysiken bör vara god. Arbetstid: Nätter 21-07 OBS!! Detta är ett sommarvikariat Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Så snart som möjligt. Vi tillämpar anställningsformen "så länge uppdraget varar" samt timanställning. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Saand är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.

17 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
🌞 Sommarjobb på Österlen? Bli mina armar och ben!
Stil Assistans AB
Personliga assistenter

🌞 Sommarjobb på Österlen? Bli mina armar och ben! Vill du ha ett sommarjobb där du gör skillnad – och samtidigt få njuta av hav, natur och ett gott arbetsklimat? Då kanske du är rätt person för mig. Jag är en strukturerad och yrkesverksam kvinna som bor i Stockholm till vardags, men spenderar sommaren i vårt välordnade sommarhus på Österlen tillsammans med min man. Jag använder manuell rullstol och söker nu en pålitlig, självgående och inkännande kvinna med skinn på näsan och varm hand, som vill vara mina armar och ben under sommarveckorna. 🏡 Vad du får hos oss: • Ett meningsfullt jobb där du hjälper till på riktigt • En vacker arbetsplats nära hav, natur och glasskiosker • En tydlig och erfaren arbetsledare som ger dig goda förutsättningar • En trygg och seriös anställning genom STIL Assistans AB 📅 Det praktiska: • Period: Cirka 7–8 veckor från midsommar, med chans till fortsättning på helger • Arbetstid: Kvällspass kl. 16.00–23.00, både vardagar och helger • Omfattning: Cirka 50% • Plats: I och kring Simrishamn 💪 Dina uppgifter: • Hjälpa mig med påklädning, hygien och förflyttningar • Stötta med vardagliga hushållssysslor och handräckning • Vara uppmärksam och följsam – ibland behövs du i bakgrunden, andra gånger måste du snabbt vara redo att agera med fokus och närvaro 👀 Vem söker jag? • Du är kvinna, pålitlig, diskret och har god social fingertoppskänsla • Du är snabb i tanken, trygg i dig själv och gillar tydliga ramar • Du trivs med att både vänta in och vara redo att agera • Du bor i eller nära Simrishamn • Du uppskattar att vara en del av ett litet team och att arbeta nära en annan person Jag är själv arbetsledare, och ser till att arbetsmiljön är trygg, strukturerad och respektfull. Din anställning sker genom STIL Assistans AB. 🎯 Redo för ett strukturerat, varierat och meningsfullt sommarjobb på Österlen? Skicka in din ansökan – jag ser fram emot att höra från dig! STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
2 stödpedagoger till Rådmansgatan 3
Söderköpings kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig Arbetsgruppen på Rådmansgatan 3 gruppboende letar nu efter nya kollegor. En arbetsgrupp som jobbat länge ihop behöver förstärkning. Som i alla andra yrken där man arbetar med människor kan vi lova att ingen dag är den andra lik, även om vi har en god planering för varje dag. Vi har precis fått utbildning om AKK och börjar arbeta aktivt med det. Under året 2025 kommer flera utbildningar, som är relevanta för yrket, att erbjudas av arbetsgivaren. Arbetsplatslärande med APT som forum är centralt för vår arbetsplats; prestigelöst och kollegialt stöd är en förutsättning för att klara av jobbet.   Arbetsbeskrivning Som stödpedagog inom gruppbostad ger du våra boende stöd i vardagen utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Omvårdnaden och stödet ges utifrån den enskildes behov, integritet och självbestämmande. Kommunikation och samarbete med interna och externa partners samt legala företrädare är en stor del av det dagliga arbetet. I ditt dagliga arbete förväntas du ta emot medicin- och insulindelegering.  Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att delaktiggöra den enskilde i sin egen vardag utifrån givna förutsättningar. Du kommer utgöra stödet för personer med diagnoser inom NPF och intellektuell funktionsnedsättning. Insatser varierar mellan kompenserande till stödjande. Stödpedagog inom Stöd och service ska: • Bevaka att riktlinjer för social dokumentation följs och att kvaliteten i genomförandeplaner och social dokumentation upprätthålls i den egna, och vid behov även på andra enheter. • Vägleda medarbetare i det pedagogiska arbetet utifrån brukarens behov och valt arbetssätt samt föreslå pedagogiska lösningar. • Lära ut och förmedla kunskap i arbetssätt, metoder och modeller samt inhämta kunskap vid behov. • Stödja och utveckla förändringsprocesser. • Vara behjälplig samordnare och chef i arbetet med att följa upp och åtgärda avvikelser. Du förväntas kunna ta egna beslut, inom ramen för ditt mandat, om läget så kräver. Att ständigt se sitt arbete utifrån den enskildes bästa i dialoger om förslag och arbetsmetoder. Kvalifikationer Vi ser att du har en relevant utbildning, exempelvis stödpedagogutbildning, arbetsterapeut, pedagog inom anpassad skola mm. Vi ser att du är van att arbeta utifrån tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande, AKK samt bildstöd. Du tar ansvar för ditt arbete och verksamhetens funktion i sin helhet; är kommunikativ, kan arbeta självständigt och i grupp. God datorvana och erfarenhet av dokumentation är något som arbetsgivaren ser som en förutsättning för att kunna arbeta hos oss. Meriterande om du har erfarenhet av ESL eller annan arbetsmetod som underlättar det dagliga livet för enskilde. Det är meriterande att du har erfarenhet av yrket och arbete inom LSS-sektor. Vi söker dig som har en positiv inställning till ditt arbete och trivs i mötet med människor. Du ser utvecklingsområden och tar initiativet till att förändra det i samråd med kollegor och chef. Arbetet kräver god initiativförmåga, salutogen människosyn och hög arbetsmoral.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Du kommer behöva redovisa ett utdrag från Polisens register. Anställning Antal tjänster: 2 Anställningsform: tillsvidare Omfattning: 100% Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse Ansök senast: 11 juli 2025 Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Personlig assistent sökes till kund i Linköping
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos en man i 60-årsåldern som är bosatt i Linköping. Du erbjuds att jobba extra vid behov. Arbetspassen är förlagda till vardagar och helger mellan kl. 08:30-16:30 och kl. 19:30-21:50. Tiderna kan komma att variera på grund av flexibiliteten i tjänsten. Om kunden Vår kund har en diagnos som innebär många olika funktionsnedsättningar. Kundens assistenter hjälper honom i det han själv skulle ha gjort om han inte hade haft sina funktionsnedsättningar. Du kommer att fungera som hans förlängda armar och ben. Han behöver ibland dina öron som hjälp på grund av sin hörselnedsättning. För honom är ett socialt liv även utanför hemmet viktigt. Han reser gärna både kort och långt, gillar att fika och äta på ute på stan samt bio- och konsertbesök. Han tycker om att vistas ute i naturen, vara ute på långa promenader, pyssla med växter och blommor, fotografera, släktforska samt lyssna på musik. Arbetsuppgifter Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor. Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Lyft kan förekomma vid förflyttningar (rullator och rullstol finns tillhands). Hjälpa till vid utförande av träningsprogram. Om dig Kunden är väldigt öppen och tydlig med vilka delar han anser viktiga och vill därför dela med sig av områden som han uppskattar hos personer när de arbetar med honom. Detta för att du som sökande ska kunna vara så beredd som möjligt. Du kan framkalla ett lugn eller en harmoni hos dig själv samtidigt som du har ett lagom tempo i arbetet så att uppgifter genomförs i en god takt och inte stressas igenom eller drar ut på tiden. Visa enkel vänlighet och respekt på daglig basis genom att vara social med kunden (så som att du bara säger god morgon eller säger hejdå när du avslutat ditt pass hos kunden samt samtalar med kunden under arbetspassen). Kunna observera och analysera när kunden behöver hjälp. Exempelvis erbjuda hjälp när det tydligt syns att det behövs, visa att du kan se det från kundens perspektiv, låta kunden göra vissa saker på egen hand och låta kunden vara delaktig i arbetsuppgifterna. Kunden önskar även att du som söker har ett långsiktigt fokus när det kommer till tjänsten som personlig assistent för att ni får möjlighet att skapa en större gemenskap tillsammans. KRAV Kunden är allergisk mot starka dofter (ex. rökning, parfymer), och har viss känslighet mot pälsdjur. Du som söker bör därmed ej inneha någon form av dessa delar. Kunden har en hörselskada och för att minska missförstånd är det viktigt att du behärskar det svenska språket i tal och skrift. För att komma till eventuell anställning behöver du ha ett BankID. Därtill önskar vi att du helst beställer ett belastningsregister till din digitala brevlåda om du har möjlighet då detta effektiviserar processen, detta beställer du via följande länk: Arbete med barn med funktionsnedsättningar Omfattning: Vikarie vid behov. Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

17 juni 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Semestervikarier till verksamheten för funktionsstöd
Arboga kommun
Vårdare, boendestödjare

Inom socialförvaltningen ansvarar verksamheten för funktionsstöd för att ge stöd och service enligt LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). LSS är en rättighetslag som ska garantera personer med omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar goda levnadsvillkor, att de får den hjälp de behöver i det dagliga livet och att de kan påverka vilket stöd och vilken service de får. Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete i sommar? Då är du varmt välkommen att söka som semestervikarie till verksamheten för funktionsstöd, Arboga kommuns socialförvaltning. Arbetsuppgifter Inom våra verksamheter arbetar vi för att vara ett stöd för våra brukare i sin dagliga livsföring. Brukarna ska ha inflytande, delaktighet och självbestämmande i sina liv. Detta tillgodoser vi genom att ge individuellt anpassat stöd, vara lyhörd, tolka och förtydliga kommunikation samt göra tillvaron förutsägbar genom ett medvetet förhållningssätt. Vi arbetar på schema med oregelbundna arbetstider med helgtjänstgöring och sovande jour eller vaken nattjänstgöring. Kvalifikationer Du ska ha fyllt 18 år. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är lugn, trygg och har lätt för att samarbeta med andra. Du ska vara ansvarstagande, flexibel och ha ett intresse för att ge människor stöd i deras dagliga livsföring. Goda språkkunskaper i svenska, både tal och skrift samt god datorvana. Till vissa tjänster krävs B-körkort. Meriterande: - Att kunna jobba hela semesterperioden juni-augusti. - Du är utbildad stödassistent, vilket innebär att du läst vård- och omsorgsprogrammet med inriktning på funktionsnedsättning eller barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogiskt eller socialt arbete. - Du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariationer. - Du som har planer på att utbilda dig inom ett vårdyrke. - Du som genomfört webbutbildningarna Webbintroduktion för funktionshinderomsorgen och E-autism på http://www.kunskapsguiden.se Villkor Tjänsterna avser timavlönad visstidsanställning på varierande tider för att täcka vårt bemanningsbehov, dag, kväll, helg och till vissa tjänster även natt eller sovande jour nattetid. Du har möjlighet att jobba extra utöver ditt semestervikariat på vardagar. Om du blir aktuell för arbete kommer vi att be dig uppvisa: ·       Utdrag ur Polisens belastningsregister, utdrag att beställa från Polisens hemsida -  Arbete med barn med funktionsnedsättning. (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) ·       Giltig id-handling. ·       Diplom från genomförd utbildning gällande basala hygienrutiner, Socialstyrelsen utbildning (https://utbildning.socialstyrelsen.se/learn/course/external/view/elearning/263/basala-hygienrutiner-i-vard-och-omsorg). ·       Diplom från genomförd webbutbildning att jobba säkert med läkemedel Jobba säkert med läkemedel | Demenscentrum (https://demenscentrum.se/utbildning/webbutbildningar1/utb-lakemedel). Arbetstillstånd För att få arbeta i våra verksamheter krävs att du har rätt att arbeta i Sverige, antingen genom ett svenskt medborgarskap eller genom ett medborgarskap i ett EU/EES-land eller Schweiz, alternativt att du har ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Detta måste du kunna styrka genom giltiga handlingar. Giltig id-handling Ta med giltig id-handling vid intervju (någon av nedanstående) : • Svenskt vanligt pass (provisoriskt pass är inte giltigt som legitimation) • Svenskt nationellt id-kort. • Svenskt körkort. • Svenskt SIS-märkt id-kort. • Identitetskort för folkbokförda i Sverige Ansökan Bifoga personligt brev och CV/meritförteckning i Word- eller PDF-format (ej Pages) samt ange dina referenser. Urval Vi rekryterar löpande under ansökningstiden men det huvudsakliga urvalet för anställning sker under januari-mars. Sista ansökningsdag 2025-07-31. Urval sker utifrån din kompetens och erfarenhet men också utifrån dina svar på frågorna som ställs när du registrerar din ansökan. Om du blir aktuell för intervju så kommer du att bli kontaktad av oss. Rekryteringen av semestervikarier sker kontinuerligt och vi skickar därför inte ut något mejl om det inte är aktuellt med intervju för tillfället. Välkommen med din ansökan!   Vi undanber oss all kontakt från bemannings- och annonseringsföretag.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Timvikarier till verksamheten för funktionsstöd
Arboga kommun
Vårdare, boendestödjare

Inom socialförvaltningen ansvarar verksamheten för funktionsstöd för att ge stöd och service enligt LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). LSS är en rättighetslag som ska garantera personer med omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar goda levnadsvillkor, att de får den hjälp de behöver i det dagliga livet och att de kan påverka vilket stöd och vilken service de får. Vi söker nu timvikarier som kan arbeta flexibelt och med kort varsel inom verksamheten för funktionsstöd Arbetsuppgifter Som timvikarie kommer du att arbeta på en eller flera enheter inom verksamhetsområdet och täcka upp för ordinarie personals frånvaro. Arbetet innebär att ge stöd och omsorg till brukare utifrån den enskildes behov. Du bör kunna arbeta minst tre dagar i veckan. Kvalifikationer Du ska ha fyllt 18 år. Det är meriterande om du är utbildad stödassistent, vilket innebär att du läst vård- och omsorgsprogrammet med inriktning på funktionsnedsättning eller barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogiskt eller socialt arbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariationer. Vi söker också dig som är oerfaren men som har planer på att utbilda dig inom ett vårdyrke. Du behöver kunna tala och förstå svenska bra och kunna uttrycka dig väl i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du ska vara ansvarstagande, flexibel och ha ett intresse för att möta människor i deras vardag. Till vissa tjänster krävs B-körkort. Villkor Tjänsterna avser timavlönad visstidsanställning på varierande tider för att täcka vårt bemanningsbehov, dag, kväll, helg och till vissa tjänster även natt eller sovande jour nattetid. Du bör kunna inställa dig på arbetsplatsen inom en timma efter att vi ringt dig och du bör ha ordnad barntillsyn. Om du blir aktuell som vikarie kommer du att få lägga din tillgänglighet på din sida i vårt system Time Care Pool för fem veckor framåt. För att bli anställd inom verksamheten behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Utdrag "Barn med funktionsnedsättning" beställs från www.polisen.se (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623). Normal handläggningstid hos Polisen är cirka två veckor. Ansökan och urval Vi rekryterar löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag 2025-03-31. Bifoga personligt brev och CV/meritförteckning i Word- eller PDF-format (ej Pages) samt ange dina referenser. Urval sker utifrån din kompetens och erfarenhet men också utifrån dina svar på frågorna som ställs när du registrerar din ansökan. Om du blir aktuell för intervju så kommer du att bli kontaktad av oss. Rekryteringen av timvikarier sker kontinuerligt utifrån verksamhetens behov och vi skickar därför inte ut något mejl om det inte är aktuellt med intervju för tillfället. Välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent till kille i Skogås
ELFA Assistans i Sverige AB
Personliga assistenter

ELFA Assistans i Sverige AB bedriver personlig assistans och vänder sig till personer med funktionsnedsättning som vill leva ett aktivt och utvecklande liv. All verksamhet bedrivs med utgångspunkt i LSS intentioner om individens rätt till delaktighet, självbestämmande, integritet och inflytande. Vår vision är att företaget ska betraktas som ett hög kompetent och personligt assistans bolag som genom samverkan uppnår höga resultat vad gäller nöjdhet hos brukare, anhöriga och medarbetare. Vi söker nu en engagerad och lyhörd assistent till 15-årig kille med omfattande fysiska funktionsnedsättningar, bosatt i Skogås. Som personlig assistent kommer du att stödja vår kund i alla dagliga aktiviteter, både i hemmet men också vid ärenden eller fritidsaktiviteter utanför hemmet. Du kommer bland annat att hjälpa till med all form av hygien, påklädning, måltider och förflyttningar. Har du tidigare erfarenheter av epilepsi, sondmatning, förflyttningsteknik (ergonomi) och användning av olika hjälpmedel är det starkt meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med barn eller ungdomar och på kundens begäran söker vi främst kvinnliga assistenter. Tjänsten är en vid behov-anställning och arbetstiden är främst förlagd till dag- eller kvällstid, men nattpass kan även förekomma. Då kunden är minderårig kommer det att krävas att du som blir aktuell för tjänsten lämnar ett belastningsregister från polisen. Det är viktigt att du beställer det utdrag som gäller för arbete med barn med funktionsnedsättning. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, så vi rekommenderar dig som är intresserad av tjänsten att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Ett gott råd är att du anger referensen Skogås 2025:06 som ämne när du mejlar din ansökan. Välkommen!

17 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Sommarvikarier sökes till kvinna i Falkenberg - 50%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vår kund är en social och aktiv kvinna bosatt i Falkenberg med ett stort intresse för trädgårdsarbete och djur. Vi söker nu en social och framåt person som gärna deltar i kundens hobbyodling med diverse grödor i trädgården. Som assistent behöver du tycka om att vara ute mycket och “bli skitig under naglarna”. Kundens intressen är att vara ute i naturen, bada i havet, laga mat och baka, se på film, gå på konserter, umgås med nära och kära och tycker om att titta på mycket sport. Resor, både kortare och längre, kan också förekomma då hon gärna ser sig om i världen. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 45-årsåldern bosatt i Falkenberg har B-körkort och tillgång till egen bil för att enkelt kunna ta dig till kund kan arbeta i ett hushåll där det finns både hund och katt är rökfri har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Vi söker två personliga assistenter för sommarvikariat på cirka 50%. Tjänsten innebär arbete under dag-, kvälls- och nattetid med varierande arbetstider som kan kombineras och i viss mån anpassas. Observera att schemaläggningen innehåller delade turer samt 8 timmars jour under nattpassen. Vikariatet är förlagt från vecka 26 till och med vecka 33 och innefattar arbete både vardagar och helger. Arbetstider: 09:00–16:30, 18:00–20:00 samt 23:00–07:00 (8 h jour). Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Personlig assistent sökes i Ulricehamn under sommaren
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en 40-årig kvinna i Ulricehamn. Tjänsten en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro, under sommaren. Möjlighet till förlängning kan öppnas upp, men är inget löfte eller måste. Arbetet innebär att du kommer att följa med i kvinnans vardag, förutom när hon är på daglig verksamhet (varje vardag mellan klockan 08.45-15.30). Arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att du är med henne när hon ska handla, följer med henne och fikar eller att ni går på stan och shoppar. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 15.30-08.45, mån-fre. 08.45-08.45 (dagen efter), lör-sön. Under veckorna 28, 29, 30 och 31 är arbetstiden förlagd mellan klockan 08.45-08.45 (dagen efter), mån-sön.  Om kunden Fysisk aktivitet och bad är något denna kvinna tycker mycket om och därför är toppen om du också gör det. Hon kommunicerar med tecken som stöd, bilder och diverse andra kommunikationshjälpmedel. Kan du tecken som stöd är det meriterande, eftersom hon gillar att kommunicera med sin omgivning. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är positiv, lyhörd, ansvarstagande och tålmodig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans, Har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel. Omfattning: Extra/vid behov.  Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

17 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025