Jobba som personlig assistent till vår barn kund på Vaxholm
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill jobba som personlig assistent hos en flicka i Vaxholm. Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en glad flicka på 11 år. Är du en person som är lekfull, ansvarstagande, omtänksam och trivs med att hjälpa människor? Då är detta jobb för dig! Vad innebär den här tjänsten? Tjänsten som personlig assistent innebär hjälp i samband med förflyttningar, måltider och personlig hygien. Du stöttar barnet med allt i vardagen där funktionsnedsättningen sätter gränser, både i och utanför hemmet. Du finns som ett stöd vid lek och bus och aktiviteter. Viss fysisk förmåga krävs då arbetet omfattar lyft i samband med förflyttning. Kunden tycker om att göra utflykter, bada och lyssna på musik.  Kunden går i skolan dagtid på vardagar, vi söker i första hand någon som vill arbeta eftermiddag och helg. Arbetet passar dig som studerar eller har annan sysselsättning. Vem söker vi? Du som person är omtänksam, lyhörd och trygg i dig själv. Tidigare erfarenhet av assistansyrket och/eller arbete med barn i behov av särskilt stöd är meriterande. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper: · Har erfarenhet av barn · Är lyhörd, aktiv, social och förstår familjelivet · Tar ansvar och kan ta egna initiativ · Tidigare erfarenhet som personlig assistent men inget krav · Rökfri · Körkort är meriterande · Goda språkkunskaper i tal och skrift I arbete med barn krävs utdrag från belastningsregistret enligt lag som lämnas till arbetsgivaren innan påbörjad anställning. Du beställer registerutdraget enligt LSS från polisen på följande sida: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Vi erbjuder dig• Ett viktigt arbete där du gör skillnad för kunden • Ett utvecklande arbete • Ett kundnära arbete • Friskvårdsbidrag • Interna utbildningar – Frösundaakademin Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information• Anställningsform: Visstid så länge assistans uppdraget varar • Tjänstgöringsgrad: Deltid • Arbetstider: Varierande • Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:  Martina Malmström [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

4 juni 2025
Sista ansökan:
17 oktober 2025
Personlig assistent sökes till vår barnkund i Åkersberga
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Är du en person som är lekfull, ansvarstagande, omtänksam och trivs med att hjälpa människor? Då är detta jobb för dig! Arbetet skulle passa dig som studerar eller har annan sysselsättning.  Jag är en glad kille som bor med min familj. Jag söker dig som vill arbeta som personlig assistent, som vill arbeta kvällar och helger. Som assistent kommer du att hjälpa mig med allt som får min vardag att fungera såsom omvårdnad, personlig hygien och matning. Du som söker behöver vara pigg och glad precis som jag. Jag behöver dig som har lätt att ta initiativ, lyhörd, ordentlig och omtänksam. Ett plus är om du har erfarenhet av att arbeta med barn. Tjänsten innebär hjälp i samband med förflyttningar, måltider och personlig hygien. Du stöttar mig med allt i vardagen där funktionsnedsättning sätter gränser, både i och utanför hemmet. Du finns som ett stöd vid lek och bus och aktiviteter.   Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Tidigare erfarenhet som personlig assistent men inget krav Arbetat med barn är meriterande men inget krav Du som söker ska vara tobaksfri när du arbetar Vi erbjuder dig  Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. I arbete med barn krävs utdrag från belastningsregistret enligt lag som lämnas till arbetsgivaren innan påbörjad anställning. Du beställer registerutdraget enligt LSS från polisen på följande sida: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.   Övrig information  Anställningsform: Timanställning Omfattning:  Vid behov Arbetstid: Kvällar/ helger Tillträde: Enligt överenskommelse  Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:  Verksamhetschef: Martina Malmström [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!

4 juni 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
LEGO-älskande pojke söker avlösare, Solna.

God Omsorg - en del av God assistans, bedriver avlösarservice och ledsagarservice för kunder i vissa kommuner. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom bland annat assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godomsorg.se Om kundenPojke med autism, ADHD och trotssyndrom. Han har ett stort intresse för LEGO samt dator- och mobilspel. Under lek använder han främst engelska. För att skapa trygghet och struktur behöver han tydliga förberedelser inför aktiviteter. Han har begränsad tidsuppfattning, vilket gör att planeringsverktyget Timestock används som stöd i vardagen.Kvalifikationer och önskemålVi söker dig som är man i åldern 25-35 år med tidigare erfarenhet av att arbeta med barn med autism och ADHD. Du är en lugn och tålmodig person med god förmåga att planera och skapa struktur. Du behärskar engelska flytande.Om tjänsten5 timmar per vecka, vardagar (dagtid), tillträde snarast Som avlösare avlastar du anhöriga till exempelvis ett barn med en funktionsnedsättning i hemmet eller närområdet. Det kan vara för att föräldrarna ska få lite egen tid med andra syskon.   Ta nu chansen och skicka in din ansökan så hör vi av oss om förslag på uppdrag som kan passa dig! I din ansökan vill vi ha ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och dina erfarenheter, ett CV samt kontaktuppgifter på hur vi kan nå dig. Enligt lagen om registerkontroll och God Omsorgs policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Socialsekreterare till Myndighetsenheten
Hjo kommun
Socialsekreterare

Två tjänster: Utredare och Insatshandläggare barn och unga Vill du arbeta i en stabil organisation med närvarande ledarskap, erfarna kollegor och korta beslutsvägar? Hjo kommun söker nu två socialsekreterare till Myndighetsenheten – en utredare och en insatshandläggare inom barn och unga. Om arbetsplatsen Hjo kommun befinner sig i en spännande utvecklingsfas där socialtjänstens organisation anpassas efter nya lagkrav och framtida arbetssätt. Vi har delat upp IFO verksamheten i en Förebyggande-, Myndighets- och Arbetsmarknadsenhet samt enhet för Funktionsstöd, vilket skapar bättre förutsättningar för både individen och våra medarbetare. Förebyggande och Myndighet har ett etablerat nära samarbete där vi arbetar med fokus på helhet, hållbarhet och det goda mötet. Myndighetsenheten består av engagerade, kunniga kollegor som stöttar varandra i vardagen. Ledarskapet är tillgängligt och tryggt, och vi värnar om en kultur där du får växa i din roll och bidra till utvecklingen.   Vi sitter i centrala Hjo – en liten kommun med stort hjärta, där du har närhet till både kollegor, samverkanspartners och en vacker omgivning. Om tjänsterna Som utredare arbetar du med myndighetsutövning enligt SoL och LVU. Du genomför utredningar inom ramen för BBIC, gör riskbedömningar, håller samtal med barn och vårdnadshavare/ föräldrar, dokumenterar och samverkar med såväl familjer som externa aktörer. Du har ett stort ansvar men också ett starkt team omkring dig. Som insatshandläggare följer du upp beviljade insatser och ansvarar för att dessa genomförs på ett rättssäkert och behovsanpassat sätt. Du har tät kontakt med barn, unga, vårdnadshavare och utförare, och din roll är både stödjande och samordnande. Vi erbjuder en varierande arbetsvardag där du får göra verklig skillnad – varje dag. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som ger behörighet att arbeta med barn och unga inom socialtjänsten. Du behöver ha mycket god svenska i tal och skrift samt B-körkort. Du har god struktur, ett professionellt förhållningssätt och ett genuint engagemang för att stötta barn och familjer. Erfarenhet av arbete med BBIC, MI, LifeCare eller liknande system är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är lyhörd, trygg i dig själv och van att samarbeta. Du tror, precis som vi, på kraften i det goda mötet – att skapa tillit, vara närvarande och visa respekt. Vi erbjuder Hos oss får du en trygg anställning i en utvecklingsinriktad verksamhet. Du får ett nära ledarskap, handledning, erfarna kollegor och möjlighet till kompetensutveckling. Vi erbjuder dessutom: • Friskvård: friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, rabatterat gymkort, businessbike • Tjänstepension: 6 % avsättning av årslön • Semesterväxling och sommararbetstid • Centralt belägen arbetsplats i vackra Hjo Rekryteringsprocess Ansökan Vi ber dig skicka in din ansökan via Visma Recruit och ej via post eller mejl. Undantaget kandidater med skyddad identitet. Detta för att vi ska kvalitetssäkra och effektivisera vår rekryteringsprocess. Vi ändvänder oss av digital referenstagning via Refapp samt personlighetstest via Jobmatch i flera av våra rekryteringar. Tidsplan På grund av en internförflyttning samt att rekryteringen sammanfaller med semesterperioden, kommer processen att anpassas därefter. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att kalla till intervju samt tillsätta tjänsterna innan ansökningstiden gått ut. Eftersom det är två tjänster vi rekryterar till kan det dock komma att dröja med återkoppling. Om rekryteringen inte är avslutad före midsommar, planerar vi att genomföra en första screening under vecka 28. Därefter siktar vi på att hålla intervjuer med ett urval av kandidater under vecka 33, med fortsatt process efter det. Tack för din förståelse – och varmt välkommen med din ansökan! Övrigt: Vi undanber kontakt vad avser marknadsföring eller rekryteringshjälp i samband med den här annonsen.

4 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Personlig assistent sökes i Ulricehamn under sommaren
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en 40-årig kvinna i Ulricehamn. Tjänsten en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro, under sommaren. Möjlighet till förlängning kan öppnas upp, men är inget löfte eller måste. Arbetet innebär att du kommer att följa med i kvinnans vardag, förutom när hon är på daglig verksamhet (varje vardag mellan klockan 08.45-15.30). Arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att du är med henne när hon ska handla, följer med henne och fikar eller att ni går på stan och shoppar. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 15.30-08.45, mån-fre. 08.45-08.45 (dagen efter), lör-sön. Under veckorna 28, 29, 30 och 31 är arbetstiden förlagd mellan klockan 08.45-08.45 (dagen efter), mån-sön.  Om kunden Fysisk aktivitet och bad är något denna kvinna tycker mycket om och därför är toppen om du också gör det. Hon kommunicerar med tecken som stöd, bilder och diverse andra kommunikationshjälpmedel. Kan du tecken som stöd är det meriterande, eftersom hon gillar att kommunicera med sin omgivning. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är positiv, lyhörd, ansvarstagande och tålmodig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans, Har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel. Omfattning: Extra/vid behov.  Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

4 juni 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Personlig assistent heltid Vallentuna
She Assistans AB
Personliga assistenter

Jag är en 53-årig man med svår hjärnskada med omfattande tillsynsbehov som söker dig som ska hjälpa mig med personlig omvårdnad och alla vardagliga hushållsgöromål. Arbetsplatsen är där jag befinner mig. Arbetstiden är belagd på vardagar med rullande schema på dag, kväll och natt, väntetid. Kvalifikationer: Du har lätt för att samarbeta, tål stress, är öppen och ärlig, har en positiv människosyn och kan arbeta självständigt. Du som söker bör kunna prata svenska flytande då dels brukaren har svårt att föra sin talan och dels då det förekommer vårdkontakter.

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Söker dig som gillar ett aktivt personligt assistentjobb, hos ung tjej
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en 23-årig tjej som bor på Uppsala med min familj. Då jag föddes med en cp-skada är jag i behov av extra stöttning i vardagen. Jag behöver hjälp med allt ifrån hygien till att du hjälper mig i det dagliga livet och åker med mig på aktiviteter. Egenskaper som är viktiga är; lyhördhet, respekt, öppenhet och pålitlighet. Jag söker en social och engagerad kvinnlig assistent, du får gärna har arbetat med omvårdnad tidigare, men viktigast är att person kemin klickar. Du kommer att ingå i ett team så viktigt att du är en teamplayer och förstår att det är viktigt att hjälpas åt för att jag ska få ihop min vardag. Hjälpmedel som förekommer är lift och rullstol. Jag älskar att hitta på aktiviteter utanför hemmet, så önskemål om du har körkort. Krav; - Kvinna mellan 25-55år - Flytande svenska - Erfarenhet av att jobba med människor - önskemål, körkort Passen är förlagda: Måndag - fredag 15:15-21 Lördag 13-21 Söndag 12-21 Under sommaren mellan 28/6-30/ är jag i behov av personal dygnet runt, så kan du jobba mer under sommaren är det ett plus, kan då erbjuda 100% För rätt person söker jag även en tjänst med fast schemarad från augusti på 50%, förlagd 2-3 vardagskvällar och varannan lördag. Med chans till start omgående. Skicka in ditt cv och personligt brev, samt namn och nummer till referens. Beställ belastningsregister via Kivra och personbevis från Skatteverket, för att vara förberedd. Varmt välkommen med din ansökan!

4 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Stödassistent till boende för barn
Götene kommun
Vårdare, boendestödjare

Som medarbetare i Götene kommun blir du en del av en helhet där engagemang och samarbete över gränser är en självklarhet. Här värdesätter vi mod och nytänk i allt vi gör och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar kreativitet, initiativförmåga och ansvarstagande. Hos oss får du möjlighet att bidra till meningsfulla och samhällsnyttiga insatser som gör skillnad i människors vardag. Vi har en tydlig vision – vi ska bli Sveriges bästa landsbygdskommun. Götene kommun är platsen där man, ung som gammal eller mitt i livet, känner trygghet och har förutsättningar att utvecklas. Här står barnen i centrum. Vi tar vara på varje ung individs drivkraft och kreativitet genom att erbjuda en utbildning i toppklass, ett rikt kulturliv och en meningsfull fritid som ger barn och unga möjlighet att utvecklas till sina bästa jag. Lugnet, gemenskapen och enkelheten hos oss tillsammans med pulsen i städerna runt oss ger förutsättningar för ett rikt liv, oavsett var i livet man befinner sig. Runt knuten väntar Vänern och Kinnekulle med ett friluftsliv som många bara kan drömma om. Vill du vara med och forma Sveriges bästa landsbygdskommun? Läs mer om Götene kommun på http://www.gotene.se , och vad livet i Skaraborg har att erbjuda på https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/gotene https://www.youtube.com/watch?v=nCtx-cGrzis Skogsvägen är ett korttidsboende/fritids för barn och ungdomar med olika funktionsnedsättningar. Vi verkställer beslut om korttidsavlastning och korttidstillsyn enligt LSS. På Skogsvägen arbetar vi med lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik, alternativ och kompletterande kommunikation och genomförandeplaner. Vi utgår alltid från individen och dennes förutsättningar. I arbetsgruppen finns det samordnare och stödpedagog. Arbetsuppgifter består av alla i verksamheten förekommande uppgifter såsom att handleda och stötta barnen/ungdomarna utifrån deras behov och intressen under deras vistelse på korttids/fritids. Du förväntas upprätthålla god kontakt med vårdnadshavare och samverka med andra verksamheter för att få ett gemensamt förhållningssätt till barnen/ungdomarna. Dokumentation ingår i arbetsuppgifterna.   Kvalifikationer Barn/fritidsprogrammet eller omvårdnadsprogrammet med inriktning funktionshinder, fritidsledare, socialpedagog, fritidspedagog eller utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande är att du har tidigare erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med olika slags funktionsnedsättningar. Arbetet ställer stora krav på att arbeta pedagogiskt på ett strukturerat och tydliggörande sätt. Detta kräver tålamod och lyhördhet för att kunna engagera, motivera och vägleda. Tidigare erfarenhet av arbete med tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande är meriterande.   Villkor Vi söker nu personal till en tillsvidareanställning from 250901 eller enligt överenskommelse. Arbetstiden omfattar främst dag, kväll och helg. Provanställning kan komma att tillämpas. Intervjuer kan komma att genomföras under ansökningstiden. För den som erbjuds anställningen krävs enligt Lagen om registerkontroll fr.o.m. 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid. Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.

4 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Personlig assistent sökes till kvinna i Göteborg
Konsensus Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vi på Konsensus söker nu efter en härliga assistent som kan börja jobba extra redan nu men även jobba på schemarad över sommaren. Vår uppdragsgivare bor i de centralare delarna av Göteborg, ca 5min från centralstationen. Hon lever ett liv precis som alla andra med jobb, vänner och fritid. Men eftersom hon har en CP-skada så behöver hon hela tiden ha med sig en assistent som finns där när det behövs. Uppdragsgivaren har enbart behov av fysisk stöttning och arbetsleder själv i sin vardag. Är du den vi söker? Till detta uppdrag tar vi enbart emot kvinnliga sökanden. Vidare tror vi att du är en lugn person med en förmåga att kunna hålla dig i bakgrunden när det behövs, men kan också kliva fram när uppdragsgivaren har behov av det. Vi ser också att du: Är rökfri på arbetstid. Är 20-30år gammal. Pratar svenska flytande. Respekterar att uppdragsgivaren har en hög integritet. Är flexibel. Om tjänsten Tjänsten är extra vid behov samt täcka upp under sommaren och även inhoppare efter sommaren. För närvarande arbetar vi mestadels dygnspass i uppdraget med jour på natten. Arbetet med intervjuer kommer att ske löpande, vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Konsensus Personlig Assistans Konsensus Personlig Assistans är arbetsgivare och anordnare av assistansen. Vi är en assistansanordnare med stark värdegrund och stor kompetens i frågor som rör personlig assistans. Kunskap, Engagemang och Respekt är ledorden som genomsyrar hela verksamheten och allt vi gör. För oss är dessa ledord avgörande i strävan efter att uppnå kvalitet i varje uppdrag och i varje assistanssituation. Våra assistenter är nyckeln till att den personliga assistansen ska hålla den höga kvalitet som vi eftersträvar. Som nyanställd hos oss på Konsensus Personlig Assistans kommer du att få introduktion så att du lär dig dina nya arbetsuppgifter, om uppdragsgivarens behov och önskemål i assistansen. Inom Konsensus Personlig Assistans ser vi arbetsmiljöarbete och våra anställdas möjlighet till kompetensutveckling som ett viktigt led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Som personlig assistent hos oss kommer du att erbjudas stöd och fortbildning i syfte att skapa trygghet för både dig i din yrkesroll och för vår uppdragsgivare. Vi tillämpar individuell lönesättning och följer kollektivavtal mellan Fremia-Kommunal. Trivsel, samhörighet och utveckling är viktigt hos oss på Konsensus och vi vill erbjuda våra anställda ett kontinuerligt stöd och möjlighet till utbildning/fortbildning och friskvård. Vill du veta mer om Konsensus Personlig Assistans är du välkommen att besök vår hemsida www.konsensus-assistans.se

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Personlig assistent till ett härligt gäng i centrala Halmstad
Konsensus Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Jag är en medelålders kvinna som bor i Halmstad. Jag har en muskelsjukdom som gör att jag behöver hjälp med det mesta dygnet runt. Dina uppgifter är att hjälpa mig i vardagen så jag kan leva ett liv som alla andra. Hos mig jobbar man alltid tillsammans med en annan assistent dagtid men nattetid är man själv. Då det krävs mycket bredvidgång ser jag gärna att du kan börja arbeta omgående, så du kan hoppa in som timmis Vem är du? Jag letar efter skötsamma kvinnor mellan 25 och 55 år som inte har några problem med att jobba långa arbetsppass. Det är viktigt att du är ödmjuk och har en förmåga att lyssna in vad jag behöver hjälp med. För att du ska kunna arbeta hos mig så behöver du kunna kommunicera flytande på svenska samt ha körkort. Om tjänsten Tjänsten är som sommarvikarie samt inhoppare när mina ordinarie assistenter är frånvarande. Det finns möjlighet till ett längre förläldrarvikariat om allt känns bra. Konsensus Personlig Assistans är arbetsgivare och anordnare av assistansen. Vi är en assistansanordnare med stark värdegrund och stor kompetens i frågor som rör personlig assistans. Kunskap, Engagemang och Respekt är ledorden som genomsyrar hela verksamheten och allt vi gör. För oss är dessa ledord avgörande i strävan efter att uppnå kvalitet i varje uppdrag och i varje assistanssituation. Våra assistenter är nyckeln till att den personliga assistansen ska hålla den höga kvalitet som vi eftersträvar. Som nyanställd hos oss på Konsensus Personlig Assistans kommer du att få introduktion så att du lär dig dina nya arbetsuppgifter, om uppdragsgivarens behov och önskemål i assistansen. Inom Konsensus Personlig Assistans ser vi arbetsmiljöarbete och våra anställdas möjlighet till kompetensutveckling som ett viktigt led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Som personlig assistent hos oss kommer du att erbjudas stöd och fortbildning i syfte att skapa trygghet för både dig i din yrkesroll och för vår uppdragsgivare. Vi tillämpar individuell lönesättning och följer kollektivavtal mellan Fremia-Kommunal. Trivsel, samhörighet och utveckling är viktigt hos oss på Konsensus och vi vill erbjuda våra anställda ett kontinuerligt stöd och möjlighet till utbildning/fortbildning och friskvård. Vill du veta mer om Konsensus Personlig Assistans är du välkommen att besök vår hemsida www.konsensus-assistans.se

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025