Just nu söker vi dig som vill jobba extra som personlig assistent hos vår kund som bor strax utanför Varberg. Du behöver ha tillgång till bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen. Vad innebär den här tjänsten? Du kommer jobba extra vid behov året runt, men mer under skolloven. Arbetstiderna är ofta på eftermiddag/kväll och helg, samt ibland på dagtid under helger och lov. Det är ett roligt och utvecklande jobb hos en liten tjej på 9 år, som gärna vill att du är glad och påhittig. Hon bor tillsammans med sin mamma, pappa och syskon på en hästgård en mil utanför Varbergs centrum. Det är en glad tjej som älskar sång, film och musik och gillar ett högt tempo. Hon tycker om att cykla, rida,åka fyrhjuling , bada/ simma samt att ta långa promenader med cykelvagn. Samtidigt har hon ett behov av återhämtning och tycker mycket om att titta på film i soffan eller högläsning. Det är viktigt att följa hennes rytm. Andra intressen är djur och att vara ute i naturen. Dina arbetsuppgifter blir att stötta flickan i hennes vardag såsom matsituation, hygien, med förflyttningar, lyft och såklart i leken. Hon har inget tal utan kommunicerar med hjälp kroppsspråk och ögon. Till sin hjälp vid kommunikation har hon en dator, varför dina datakunskaper behöver vara goda. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenskt tal för att kunna förstå henne rätt. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: • är pigg, glad, framåt och påhittig. • har erfarenhet från arbete med barn eller som personlig assistent. • tycker om djur, natur och sport. • tål pälsdjur. • har goda datakunskaper. • är rökfri. • har mycket goda kunskaper i svenska, framförallt i tal. • tjänsten kräver att du har B-körkort och tillgång till bil. Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Arbetspass bokas efter överenskommelse Arbetstider: eftermiddag, kväll och helg (ibland dagtid) Tillträde: enligt överenskommelse För arbete med barn krävs utdrag ur belastningsregistret. Du kan beställa detta här: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-07-02 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Fanny Helgesson, Verksamhetschef, 010-130 41 49 Varmt välkommen med din ansökan!
Vi letar efter dig som vill vara med och göra världen till en härligare plats! Familjeföretaget Plusfamiljen har sedan 2006 erbjudit personlig assistans med ett helhetsgrepp. Vårt uppdrag är att skapa en kvalitativ assistans med mycket hjärta och personlighet. Med hög kvalité, engagemang och värme jobbar vi för att våra kunder ska kunna leva ett fullvärdigt och berikande liv, med frihet att forma det efter sina egna önskemål. Att jobba inom Plusfamiljen innebär att vara del av något större. Vårt arbete handlar i första hand om att göra skillnad för människor som behöver det som mest. Timvikarie hos 65 årig man i Norsborg Vi söker nu en person som vill axla rollen som personlig assistent åt en man i 65 års åldern boende i Norsborg. Våran kund har en medfödd CP-skada och behöver hjälp med alla förekommande fysiska behov i vardagen, men det är av yttersta vikt för våran kund att allt som han klarar själv ska han få göra. Det intellektuella är en stor nyckel i vår kunds liv och det är viktigt att du är en person som både kan föra samtalet men också lyssna. Det är en fördel om du kan lite om mycket. Kundens främsta intressen är film, teknik och frimärken. Han älskar även att vara ute på riktigt långa promenader och andra äventyr. Det är ett plus om du har arbetat med människor med CP-skador men detta är inget krav. Du ska vara en person som är trygg i dig själv och kan bidra med stabilitet och trygghet för kunden men framförallt ska du vara en person som kan bidra med värme och glädje för våran kund. Det är viktigt att du kan se att kundens tillvaro och mående inte är statiskt utan att det kan vara både bra och dåliga dagar. Du ska ha en förståelse för när du ska vara närvarande men även tillfällen då du kan gå åt sidan. Nu söker vi dig som vill jobba med något meningsfullt på lång sikt, är ansvarstagande och lyhörd för en annan människas behov. För att söka tjänsten måste du ha fyllt 18 år, kunna uppvisa utdrag ur belastningsregistret “kontroll av egna uppgifter” samt uppge två närliggande referenser. Behärska det svenska språket i tal och skrift. På kundens begäran söker vi endast kvinnliga medarbetare. Ingen tidigare erfarenhet krävs, vi letar efter "rätt" person! Omfattning av tjänst: Vi söker nu timvikarie som kan jobba dag/kväll/ natt/ helg med start omgående. Det här erbjuds du: Många av våra anställda på Plusfamiljen har funnits med oss sedan starten 2006 vilket vi är mycket glada och stolta över! Vi vill att du som anställd ska må bra och känna att ditt jobb är meningsfullt. Som personlig assistent är du otroligt viktig för en annan människa och ibland för en hel familj. Som en av oss får du: • En kontaktperson-din chef, finns där för att svara på både praktiska frågor och för att ge stöd. • Kollektivavtal- det är superviktigt för din trygghet idag men också för din framtid. • Du är försäkrad och får friskvårdsbidrag. • Vi stöttar och utbildar dig när du behöver det. • Du får en fast grundlön per timme. • Semesterersättning och ob-tillägg utifrån kollektivavtalet. Varmt välkommen med din ansökan! Läs mer om oss på vår hemsida www.plusfamiljen.se om varför du ska välja just oss. Sista ansökningsdatum är 2/7 och rekrytering sker löpande. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan dess. Vid frågor kontakta kundansvarig Alexander Färggren [email protected]
Vi söker kurator till ASIH Forenede Care AB vid Sophiahemmet! Vi söker kurator till vårt ASIH team, Stockholms innerstad, Lidingö och Solna. Vi har lång erfarenhet av palliativ vård och avancerad hemsjukvård. Detta är ett unikt tillfälle att arbeta i en kunnig arbetsgrupp med ett etablerat teamarbete. Hela verksamhetsområdet består av ASiH-team som utgår från Täby, Stockholms Innerstad och Norrtälje samt specialiserad palliativ slutenvård på våra två avdelningar på Roslagens sjukhus i Norrtälje och Byle Gård i Täby. Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm. Vi har ett tätt samarbete mellan teamen men din placering kommer huvudsakligen att vara på ASIH Forenede Care vid Sophiahemmet Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du har ett genuint intresse för att möta människor i livets svåra skeden. Du har ett empatiskt förhållningssätt och är lyhörd för både patienter och närståendes behov. Du är trygg i din professionella roll och kan hantera känsliga samtal med respekt och omtanke. Du behöver kunna arbeta självständigt och ta eget ansvar, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i ett tvärprofessionellt team. Som person är du flexibel, strukturerad och har lätt för att anpassa dig till olika situationer och behov i vardagen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som kurator inom palliativ vård och avancerad hemsjukvård. Arbetet sker i samarbete mellan läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, dietist och kurator. Alla professioner deltar i planeringen kring patienten Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu en kollegapå deltid till en tillsvidareanställning med provanställning, sysselsättningsgrad 40% med möjlighet till utökad tjänst. Är utbildad kurator alternativ har grundläggande psykoterapiutbildning steg 1 och några års erfarenhet. Erfarenhet inom liknande verksamhet är meriterande. Har ett intresse av palliativ vård och sorgebearbetning. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som medarbetare på Forenede Care får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Motion. Friskvårdsbidrag. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 6500 medarbetare. Vi är företaget för dig som vill göra skillnad och samtidigt må bra, utvecklas och ha kul på jobbet. Vi har funnits i Sverige sedan 1998 och vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Ett fint kvitto på detta är att vi utsetts till ett Karriärföretag både 2024 och 2025 och listas som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och driver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans, LSS och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, samhälle och vår framtid? Då kan Forenede Care vara rätt arbetsgivare för dig! Sista ansökningsdag 2025-07-02 Kontaktperson Elisabeth Bergman Enhetschef 0733-150112 [email protected] Lina Höög Bitr. Enhetschef 0733- 150105 [email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Vi söker nu en personlig assistent som vill arbeta vaken natt hos en självständig och positiv kvinna som är i behov av stöd och hjälp under dygnets alla timmar. Hon bor tillsammans med sin make i en lägenhet i Sundbyberg. Resor är ett stort intresse och hon brukar resa utomlands en till två gånger per år. Hon söker nu dig som vill bli en del av hennes vardag. Om rollen Som assistent kommer du att vara ett stöd i alla delar av vardagen, både i och utanför hemmet med allt från matlagning, tvätt och personlig hygien eller läkarbesök och aktiviteter. Vem är du Vi söker en personlig assistent med ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd och kan båda arbeta utifrån tydliga instruktioner samt ta egna initiativ. Du måste kunna skriva samt tala svenska då vi dokumenterar kundens vardag och ibland kan du behöva ringa en läkare och informera hälsotillstånd eller ringa färdtjänst. Har du erfarenhet av liknande arbete är det ett plus, men det viktigaste är personkemin och att du är engagerad och trygg i din roll. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Du kan dessutom få möjlighet att följa med på någon av hennes resor utomlands. Vill du vara en del av vår kunds liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Deltid, Arbetstiden är varierad vardag och helg vaken natt 20-08 Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Vi på Assistansbolaget En Hjälpande Hand LSS AB söker personliga assistenter till en man i 60-årsåldern i Ängelholm. I arbetsuppgifterna ingår att hjälpa och stötta kunden i hans vardag med bland annat personlig hygien, matsituationer, träning på gym, simning, följa med på aktiviteter och olika sportevenemang som exempelvis hockey och fotboll. Det är viktigt att den som söker har god fysik och gillar att träna och simma. Enligt kundens önskemål söker vi gärna manliga assistenter. Rökning förekommer i hemmet. Arbetstiderna är vissa vardagar 07:00-18:00 samt vissa lördagar 07:00-12:00. Vi söker även extrapersonal som vill arbeta deltid. Du ska behärska svenska språket i tal och skrift. Intervjuer kommer ske löpande. Vid frågor ring Anika Palko eller Michaela Månsson 035-216874
Alter Assistans ambition är att vara nära. Vår organisation bygger på närhet till våra kunder och medarbetare. Tillsammans planerar, utvärderar, genomför samt förbättrar vi kundens situation. I detta är närheten en stor fördel och korta beslutsvägar är en förutsättning för omedelbara insatser och korrekta beslut. Desto närmare man är kunden ju större insikt har man i de behov som finns som finns och vardagens beslut blir lätta att fatta för såväl assistenter som våra gruppledare. Tillgängligheten är stor och man har som medarbetare en stor kunskapsbank att ta del av. Det är en trygghet i vardagen att finnas nära den kompetensen. Vi finns där våra kunder finns. Vi kommer dit vi behövs. Vår organisation är platt och beslutsvägarna är korta, därför har vi råd att anställa duktiga assistenter och ge dem rättvisa löner. Som anställd hos Alter Assistans omfattas du av Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal med avtalad tjänstepension, utbildning och generös friskvård. Är du en positiv, driven och engagerad person som brinner för att arbeta med människor? Vi söker nu en energisk och driftig assistent till en härlig kvinnlig kund i Södra Sandby. Arbetspassen är förlagda över ett dygn. Ca 5-6 dygn förlagda på 4 veckor, samt extra vid behov. Om rollen: Plats: Södra Sandby Arbetstid: Dygnspass, extra vid behov Start: Omgående Vi söker dig som: Har en positiv inställning och ett genuint intresse för att arbeta med människor Tycker om att laga god mat, testa nya recept, lyssna på musik och gå på konserter Är ansvarsfull, pålitlig och kan arbeta både självständigt och i team Är lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter Tidigare erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande men inte ett krav Inte är känslig för rök då kunden röker inomhus. Vad vi erbjuder: En trevlig arbetsmiljö med en härlig kund Flexibla arbetstider Stöd och utvecklingsmöjligheter inom vård och omsorg Utvecklingsmöjliheter såsom gruppledarskap För rätt person kan detta bli drömjobbet med fina utvecklingsmöjligheter. Kunden ser gärna kvinnliga sökande. Om du känner att detta är något för dig, tveka inte att skicka in din ansökan! Så här ansöker du: Skicka din ansökan via mejl. Viktigt att du anger 79 som referens! Bifoga både CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan, vi rekryterar löpande!
Nu söker vi på Nytida Yxe Herrgård i Lindesberg behandlingsapedagog/behandlingsassistent med 6 månaders provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Ditt uppdrag I rollen som behandlingspedagog/behandlingsassistent utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik utifrån uppdrag från placerande kommun. Du stödjer och vägleder de boende till en strukturerad vardag med bland annat medicinhantering, samhällskontakter, kommunikation, måltider, behandlingssamtal och städning. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Om Nytida Yxe Herrgård Yxe Herrgård startades 1984 och hos oss finns 50 platser för personer över 18 år med substansmissbruk och psykiska funktionsnedsättningar. På Yxe herrgård erbjuder vi vård och behandling efter ett individuellt, kognitivt förhållningssätt i en trygg och hemtrevlig miljö – med människan i centrum. På Yxe Herrgård jobbar ett 30-tal medarbetare. Vi som arbetar här är sjuksköterskor, psykolog, psykoterapeut, behandlingspedagoger, undersköterskor mm. Vi har bred erfarenhet och kompetens inom våra respektive områden. Personalen får ta del av fortlöpande vidareutbildningar inom våra verksamhetsområden. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: • har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor • är ansvarskännande och har en personlig mognad • trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor Vi ser gärna att du som söker har en utbildning som behandlingspedagog/behandlingsassistent. Du har som lägst gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen. Du har god datorvana samt erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Anställningsform: 6 månaders provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enl. överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31, vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. För mer information kontakta: TF Verksamhetschef Carolina Pettersson: [email protected] Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning Körkort är ett krav Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Psykiatriska öppenvårdsmottagningen i Sandviken är en allmänpsykiatrisk mottagning för invånare över 18 år. Vi ansvarar för att i den öppna psykiatriska vården bedriva insatser som främjar hälsa och ger ökad livskvalitet. Vi är cirka 35 medarbetare på mottagningen i Sandviken. Vår mottagning präglas av en god arbetsmiljö där vi har omsorg om varandra. Verksamheten genomsyras av ett gott bemötande, hög tillgänglighet och goda resultat. Psykiatriska mottagningen i Sandviken arbetar mot tre kommuner; Sandviken, Hofors och Ockelbo. Vi söker nu en kurator för tillsvidareanställning. ARBETSUPPGIFTER Som kurator inom vuxenpsykiatrin står du för det psykosociala perspektivet i teamarbetet runt patienten. Du kommer att ingå i mottagningens behandlingsteam. Kuratorerna på mottagningen finns representerade i teamen men samarbetar också med varandra för ett utvecklat socialt arbete inom den specialiserade psykiatrin. I det dagliga arbetet ingår också att medverka i mottagningens och enhetens förbättringsarbete. . Detta innebär att du har möjlighet att vara med och utveckla vården på mottagningen. Som kurator hos oss kommer du bland annat att arbeta med • att samordna insatser och samverka med andra vårdgivare runt patienten såsom exempelvis SIP • stödsamtal utifrån psykosociala belastningsfaktorer, uppmärksamma barns behov, anhörigstöd och psykosociala kartläggningar • barndomsanamneser inom diagnostikprocessen. Hos oss får du • personligt anpassad introduktion • arbeta i trygg arbetsgrupp där det alltid finns någon att rådfråga • individuell utvecklingsplan. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker en flexibel och engagerad person som trivs i nära samarbete med alla professioner i en omväxlande vardag. Du har en god samarbetsförmåga, är trygg i din yrkesroll, har ett genuint intresse för arbete med personer med psykisk ohälsa och du har förmåga att bemöta människor på ett professionellt och empatiskt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I rollen som kurator ska du ha • socionomutbildning. För den här tjänsten är det meriterande om du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator, och om du har erfarenhet av myndighetsutövning och/eller biståndshandläggning. Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Jag är en man på 40+ som söker en personlig assistent för att stötta mig i vardagen. Jag bor i ett hus där det finns fem lägenheter och gemensamhetsutrymmen, alla som bor här har personlig assistans. Mina grannar och jag tycker om att hitta på saker tillsammans, så du behöver kunna fungera bra med både ensamarbete och i grupp. Det är en fördel om du som söker har tidigare erfarenhet av vård och omsorg. Som person ska du vara ansvarstagande, flexibel och inkännande. Jag är på Skövde kommuns daglig verksamhet två dagar i veckan och jobbar med att klyva ved där jag bor. När jag inte jobbar tycker jag om att lyssna på musik, gå promenader, kolla på film, sjunga, åka på utflykter, umgås med mina grannar och äta gott. Jag har en egen bil, så du som söker måste ha körkort för att jag ska kunna komma till mitt arbete och mina fritidsaktiviteter. Tjänsten är på ca 75%. Schemat består av både dygnspass och dagpass. Tillträde för introduktion omgående. Selektering och intervjuer sker löpande. Företagsinformation Mira Assistans är ett assistansbolag med basen i Skövde. Vi anordnar assistans för ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är särskilt inriktade på assistans för personer med autism, där vi jobbar mycket med utbildning och handledning inom området.
Nu söker vi personliga assistenter till vår manliga uppdragsgivare i 50-årsåldern. Har du erfarenhet av yrket personlig assistent och möjlighet att arbeta dag, kväll och helg? Då kanske det är just dig vi söker. Skicka in din ansökan redan idag och ta möjligheten till att bli en del av vårt team! Om tjänsten Vår uppdragsgivare är verbalt kommunikativ och styr sin assistans i många delar själv. Han bor i hus ca 1,5 mil söder om Jönköping. Uppdragsgivaren är social-med glimten i ögat. Hans intresse för motorer och teknik är stort och det vore värdefullt om ni kunde dela det intresset tillsammans men det är absolut inget krav. Ibland träffar han vänner, familj och gör besök i kyrkan söndagar. Arbetsuppgifter som förekommer är bland annat stöd vid nära personlig omvårdnad, stöttning vid lyft-och förflyttningar, stöd vid måltider, hushållssysslor så som matlagning, tvätt, städ samt att följa med på olika aktiviteter. Vem söker vi? Vi söker dig som är social men har lugnet, är lyhörd och trygg i dig själv och med humorn nära till hands. Vi tror att du kan dela något av uppdragsgivarens intressen och att ni kan skapa band till varandra genom dessa. Vi ser gärna att du har erfarenhet av yrket personlig assistent men störst vikt kommer läggas på den personliga matchningen och att du och uppdragsgivare trivs i varandras sällskap. Körkort och tillgång till bil är ett krav då kollektivtrafiken till platsen är begränsad. Samt att du kommer att köra uppdragsgivarens bil då och då. Krav är också att du är rökfri samt att du behärskar det svenska språket väl i såväl tal som skrift. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, där du kommer få göra skillnad för någon annan varje dag. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen därför erbjuder vi flera utbildningar varje år till våra anställda. Vi vill att du ska trivas riktigt bra och hoppas på ett varaktigt samarbete med dig. • Flera tjänster omfattande ca 50-90 % • Arbetstider som förekommer är dag och kväll ( förekommer ibland långa pass) samt helg • Tillträde sker enligt överenskommelser • Du får introduktion och möjlighet att gå bredvid erfaren assistent För mer information kontakta ansvarig arbetsledare Ingela Nilsson, [email protected] Är det här tjänsten för dig? Skicka in din ansökan omgående då urval och intervjuer kommer ske löpande. För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=belastningsregistret&mtm_source=google&mtm_medium=cpc&mtm_content=allman&gclid=EAIaIQobChMIys7XrrHv_AIVxMPVCh1ObgvKEAAYAiAAEgIKk_D_BwE Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”.
Välj ett jobb för att visa detaljer