Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent till en karismatisk 14-årig tjej som bor med sin familj i centrala Laholm. Hon har en kognitiv funktionsnedsättning vilket medför att hon behöver någon som är med henne all vaken tid och som hjälper henne med de grundläggande behoven. Hon går själv men behöver alltid någon vid sin sida. Vi söker en glad och aktiv personlig assistent som gillar bus och fysiska aktiviteter. Du är lugn och har ett stort tålamod. Du är även påhittig och ansvarstagande. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent till barn/ungdom men personlig lämplighet och personkemi är det viktigaste. På grund av arbetets karaktär önskar tjejen kvinnliga assistenter. Din arbetsplats kommer framförallt att vara i hemmet. Tillsammans har ni möjlighet att vara ute mycket, bada och hitta på äventyr. Eftersom katt finns i hemmet är det viktigt att du inte är allergisk. Tjänsten: Vi söker dig som vill arbeta morgonpass (6:45-8:00) cirka 3-4 ggr/vecka med att förbereda det som behövs inför dagen och allt som hör morgonrutiner till. En tjänst som är lämplig att kombinera med annat arbete eller studier. Under sommaren finns möjlighet att arbeta mer, samt fler timmar under dagtid. Vi kommer endast att höra av oss till sökande som blir aktuella för intervju. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. För att arbeta med barn krävs att du uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret. Det beställer du enkelt på polisens hemsida inför eventuell intervju: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta assistanskoordinator Linnea Bengtsson ([email protected])
Om arbetsplatsen; Vår verksamhet ligger naturskönt till i Perstorp, nordvästra Skåne. Vi välkomnar flickor i åldern 15-21 år som är placerade enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lag med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU). På Åsbo erbjuder vi enskild vård för de flickor som behöver ett mindre sammanhang och mer omfattande stöd. I samarbete med socialtjänst har vi möjlighet att skräddarsy upplägget kring den specifika ungdomen. Vårt behandlingsarbete bygger på evidensbaserade metoder där Motiverande Samtal (MI) och Dialiektisk Beteendeterapi (DBT) utgör en central del. Din roll; I rollen som behandlingsassistent kommer du att arbeta individuellt med ungdomen för att erbjuda stöd och omsorg i vardagen. Målet är att etablera en trygg relation där ungdomen vill och vågar ta emot det stöd som erbjuds. Du kommer ingå i ett team som tillsammans lägger upp arbetet kring ungdomen och vår vision är att du trots ensamarbete inte ska känna dig ensam. Arbetsuppgifterna inkluderar praktiska sysslor såsom stöd vid ADL, matlagning, städning, hantering av mediciner, samhällskontakter och transport. En viktig aspekt är att motivera ungdomen att utveckla sina unika styrkor/egenskaper och bygga kompetens. Du spelar även en roll i att främja en aktiv och meningsfull fritid, vilket kräver energi och en förmåga att inspirera. Arbetet innefattar dokumentation. Kvalifikationer. För att vara kvalificerad för tjänsten hos oss krävs minst två års eftergymnasial utbildning inom områden som socialt arbete, socialpedagogik eller beteendevetenskap. Erfarenhet av målgruppen är meriterande liksom kunskap vad gäller Dialektisk Beteendeterapi (DBT), Motiverande Samtal (MI) samt kunskaper om Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF). Vi förväntar oss att du är varm och empatisk, en lagspelare med positiv syn på människors förmåga till förändring. Vidare bör du vara tålmodig, trygg i dig själv och ha förmåga att hantera konflikter på ett konstruktivt sätt samt behålla lugnet i stressiga situationer. Datorvana och erfarenhet av dokumentation är viktigt, vilket innebär att du bör ha god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt. Övrigt Tillträde enligt överenskommelse. Lön. Vi tillämpar individuell lönesättning. Oregelbunden arbetstid, till största del dygnspass fördelat över både vardag och helg. Utifrån målgruppen och dess behov välkomnar vi endast kvinnliga sökande till tjänsten. Vi begär utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister före anställning. B-körkort är ett krav. Intervjuer kommer hållas löpande så vänta inte med att skicka in dina handlingar.
Personlig assistent till glad och busig 6-åring i Staffanstorp– extra vid behov samt vaken natt varannan helg. Vi söker dig som vill göra verklig skillnad i vardagen för en glad, nyfiken och busig 6-åring som har ett stort behov av stöd och trygghet dygnet runt. Hon älskar lek, bus och närhet – och med rätt personer omkring sig blomstrar hen verkligen! Om uppdraget: Vår 6-åring har en funktionsnedsättning och använder bland annat track och sond. Hon behöver därför assistans dygnet runt av trygga och engagerade vuxna som kan vara både lekkompis och ett lugnt stöd. Flickan har en hörselnedsättning och kommunicerar därför med teckenspråk, detta är inget krav att kunna, ( man lär sig efterhand) Vi söker både: Heltid måndag - fredag dagtid En personlig assistent för vaken natt ca varannan helg Vi söker dig som: * Har barnasinnet kvar och gillar att leka, skratta och vara kreativ * Är trygg, ansvarsfull och lugn i krävande situationer *Har erfarenhet av personlig assistans är ett plus men inget krav personkemi är viktigast, arbete med barn, och gärna kunskap om track (men rätt person kan också få introduktion) *Talar god svenska Viktigast är att du har hjärtat på rätt ställe och vill vara en viktig del i ett barns liv. Arbetstider: Varierande dag, kväll, helg och natt. Just nu söker vi specifikt en person för dagpass måndag - fredag dagtid Tjänsten är ett föräldrarvikariat med möjlighet till fast tjänst. Plats: Tjänsten är förlagd i hemmet samt dagtid då är man med flickan i skolan. Varmt välkommen att höra av dig med en kort presentation om dig själv och varför du vill arbeta som personlig assistent hos oss! I din ansökan skriv gärna om du är intresserad av behovs anställning eller tjänsten för natt. Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.
I Sjöbo kommun, med närhet till både natur och samhällsservice, finns två av våra LSS-boenden. Här bor vuxna med olika funktionsvariationer som får stöd i sin vardag för att kunna leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Boendena är lugna och trygga, med en hemtrevlig känsla och anpassningar utifrån varje persons behov och önskemål. Här jobbar stödassistenter och stödpedagoger tillsammans i ett nära samarbete. Vårt gemensamma mål är att skapa en vardag med struktur, trygghet och delaktighet alltid med respekt för individens vilja, integritet och rätt att få vara sig själv. Arbetet sker både i team och enskilt, och präglas av ett varmt och lösningsfokuserat arbetssätt. Boendena ingår i ett samplaneringsområde där vi samarbetar med andra verksamheter för att kunna ge bästa möjliga stöd. Vi jobbar utifrån LSS-lagens värdegrund med fokus på normalisering, självbestämmande och att varje person har rätt till ett gott och meningsfullt liv på sina egna villkor. Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. ARBETSUPPGIFTER Som stödassistent arbetar du nära individen och anpassar stödet utifrån varje persons behov, förutsättningar och önskemål. Du är med och stöttar i det dagliga livet, vilket kan innebära personlig omvårdnad, måltider, inköp, städning, fritidsaktiviteter och socialt deltagande alltid med respekt för kundens självbestämmande och integritet. En viktig del i ditt arbete är att skapa förutsägbarhet och begriplighet i vardagen genom tydliggörande pedagogik.. Du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegor i ett team där samarbete, tydlig kommunikation och struktur är avgörande. Dina arbetsuppgifter • Ge individuellt stöd i vardagen som t.ex. omvårdnad, fritidsintressen, inköp m.m. • Upprätta, följa upp och revidera genomförandeplaner i vårt verksamhetssystem LifeCare • Använda visuella hjälpmedel som tydliggörande Memoplaner • Vara kontaktperson för en eller flera kunder och ha kontakt med anhöriga och gode män • Arbeta med tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande • Utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter från legitimerad personal • Delta i samplaneringspass med kollegor för struktur och kontinuitet Tjänsten innebär arbete dag, kväll, varannan helg, på det ena boendet har man vaken natt, och på det andra har man journatt. Hos oss får du vara med och skapa ett gott liv varje dag för våra kunder. Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och vill vara med och skapa en meningsfull vardag för våra kunder inom LSS. Du har relevant utbildning inom exempelvis vård och omsorg, beteendevetenskap eller pedagogik, och gärna erfarenhet av att arbeta med personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF). Det är meriterande om du har arbetat med tydliggörande pedagogik och bemött människor utifrån ett lågaffektivt förhållningssätt. Vi ser också gärna att du har förståelse för vikten av struktur, kommunikation och delaktighet i vardagen. Vi söker dig som: • Har ett pedagogiskt och lösningsfokuserat arbetssätt där individens vilja och behov är i fokus. • Är trygg i att arbeta självständigt, men också uppskattar samarbete i team. • Är flexibel, lyhörd och ansvarstagande. • Har förmåga att planera, strukturera och följa upp ditt arbete på ett självständigt och systematiskt sätt. • Har god datorvana och behärskar svenska i tal och skrift, eftersom dokumentation och kommunikation är en viktig del av arbetet. Vi arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt där fokus ligger på att skapa begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet i kundens vardag och vi söker dig som delar detta synsätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Helen Berggren är på semester 7/7-27/7, under denna tid kommer samtal hänvisas till annan enhetschef. Krav på utdrag ur belastningsregistret För att kunna bli anställd i Sjöbo kommun inom vård och omsorg krävs det att man uppvisat ett belastningsregister gällande Kontroll av egna uppgifter, När du söker jobb hos oss och blir kallad på intervju kommer vi be dig att visa upp utdraget, och du behöver själv begära det via polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Observera att den normala handläggningstiden hos polisen kan ta upp till 14 dagar, och för att underlätta rekryteringsprocessen är det fördelaktigt att beställa utdraget direkt (är kostnadsfritt).
Vår verksamhet ligger naturskönt till i Perstorp, nordvästra Skåne. Vi välkomnar flickor i åldern 15-21 år som är placerade enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lag med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU). På Åsbo erbjuder vi enskild vård för de flickor som behöver ett mindre sammanhang och mer omfattande stöd. I samarbete med socialtjänst har vi möjlighet att skräddarsy upplägget kring den specifika ungdomen. Vårt behandlingsarbete bygger på evidensbaserade metoder där Motiverande Samtal (MI) och Dialiektisk Beteendeterapi (DBT) utgör en central del. Om rollen som föreståndare Vi söker en trygg och kompetent ledare som vill vara med och vidareutveckla vår verksamhet. Som föreståndare ansvarar du för den dagliga driften och säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar, föreskrifter och kvalitetskrav. Du leder, motiverar och stöttar ett team av behandlingsassistenter och har en viktig funktion i att planera och följa upp det dagliga arbetet. Ditt ledarskap ska präglas av tydlighet, värme och ett engagemang för målgruppen. Arbetet innebär också ett nära samarbete med socialtjänst, hälso- och sjukvård samt andra aktörer. Rollen innefattar verksamhetsutveckling, personalansvar samt systematiskt kvalitetsarbete och dokumentation. Vidare ingår visst budgetansvar. Tjänsten är förlagd till dagtid, mån- fre. I tjänsten igår även chefsberedskap. Vi söker dig som har: · Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning (minst 180 hp) som är förenlig med krav från IVO. · Flerårig erfarenhet från HVB eller liknande vårdverksamhet · God kunskap om SoL, LVU och andra relevanta regelverk. · Flerårig erfarenhet av målgruppen · Meriterande är kunskaper i MI, DBT · Erfarenhet av arbetsledning. Du är trygg i ditt ledarskap, har en god kommunikativ förmåga och arbetar strukturerat. Vidare värdesätter vi ett lösningsfokuserat förhållningssätt och en förmåga att balansera både individens behov och organisationens krav. Ansökan Låter detta som rätt nästa steg för dig? Välkommen med din ansökan! Övrig information Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vi begär utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister före anställning. B-körkort är ett krav. Intervjuer kommer hållas löpande så vänta inte med att skicka in dina handlingar.
Vår verksamhet ligger naturskönt till i Perstorp, nordvästra Skåne. Vi välkomnar flickor i åldern 15-21 år som är placerade enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lag med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU). På Åsbo erbjuder vi enskild vård för de flickor som behöver ett mindre sammanhang och mer omfattande stöd. I samarbete med socialtjänst har vi möjlighet att skräddarsy upplägget kring den specifika ungdomen. Vårt behandlingsarbete bygger på evidensbaserade metoder där Motiverande Samtal (MI) och Dialiektisk Beteendeterapi (DBT) utgör en central del. Om rollen som föreståndare Vi söker en trygg och kompetent ledare som vill vara med och vidareutveckla vår verksamhet. Som föreståndare ansvarar du för den dagliga driften och säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar, föreskrifter och kvalitetskrav. Du leder, motiverar och stöttar ett team av behandlingsassistenter och har en viktig funktion i att planera och följa upp det dagliga arbetet. Ditt ledarskap ska präglas av tydlighet, värme och ett engagemang för målgruppen. Arbetet innebär också ett nära samarbete med socialtjänst, hälso- och sjukvård samt andra aktörer. Rollen innefattar verksamhetsutveckling, personalansvar samt systematiskt kvalitetsarbete och dokumentation. Vidare ingår visst budgetansvar. Tjänsten är förlagd till dagtid, mån- fre. I tjänsten igår även chefsberedskap. Vi söker dig som har: · Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning (minst 180 hp) som är förenlig med krav från IVO. · Flerårig erfarenhet från HVB eller liknande vårdverksamhet · God kunskap om SoL, LVU och andra relevanta regelverk. · Flerårig erfarenhet av målgruppen · Meriterande är kunskaper i MI, DBT · Erfarenhet av arbetsledning. Du är trygg i ditt ledarskap, har en god kommunikativ förmåga och arbetar strukturerat. Vidare värdesätter vi ett lösningsfokuserat förhållningssätt och en förmåga att balansera både individens behov och organisationens krav. Ansökan Låter detta som rätt nästa steg för dig? Välkommen med din ansökan! Övrig information Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vi begär utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister före anställning. B-körkort är ett krav. Intervjuer kommer hållas löpande så vänta inte med att skicka in dina handlingar.
Vår verksamhet ligger naturskönt till i Perstorp, nordvästra Skåne. Vi välkomnar flickor i åldern 15-21 år som är placerade enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lag med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU). På Åsbo erbjuder vi enskild vård för de flickor som behöver ett mindre sammanhang och mer omfattande stöd. I samarbete med socialtjänst har vi möjlighet att skräddarsy upplägget kring den specifika ungdomen. Vårt behandlingsarbete bygger på evidensbaserade metoder där Motiverande Samtal (MI) och Dialiektisk Beteendeterapi (DBT) utgör en central del. Om rollen som föreståndare Vi söker en trygg och kompetent ledare som vill vara med och vidareutveckla vår verksamhet. Som föreståndare ansvarar du för den dagliga driften och säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar, föreskrifter och kvalitetskrav. Du leder, motiverar och stöttar ett team av behandlingsassistenter och har en viktig funktion i att planera och följa upp det dagliga arbetet. Ditt ledarskap ska präglas av tydlighet, värme och ett engagemang för målgruppen. Arbetet innebär också ett nära samarbete med socialtjänst, hälso- och sjukvård samt andra aktörer. Rollen innefattar verksamhetsutveckling, personalansvar samt systematiskt kvalitetsarbete och dokumentation. Vidare ingår visst budgetansvar. Tjänsten är förlagd till dagtid, mån- fre. I tjänsten igår även chefsberedskap. Vi söker dig som har: · Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning (minst 180 hp) som är förenlig med krav från IVO. · Flerårig erfarenhet från HVB eller liknande vårdverksamhet · God kunskap om SoL, LVU och andra relevanta regelverk. · Flerårig erfarenhet av målgruppen · Meriterande är kunskaper i MI, DBT · Erfarenhet av arbetsledning. Du är trygg i ditt ledarskap, har en god kommunikativ förmåga och arbetar strukturerat. Vidare värdesätter vi ett lösningsfokuserat förhållningssätt och en förmåga att balansera både individens behov och organisationens krav. Ansökan Låter detta som rätt nästa steg för dig? Välkommen med din ansökan! Övrig information Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vi begär utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister före anställning. B-körkort är ett krav. Intervjuer kommer hållas löpande så vänta inte med att skicka in dina handlingar.
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Arbetsmarknadsenheten är en avdelning under välfärdsförvaltningen där vi med individens mål i fokus anpassar i samverkan med andra, vårt stöd mot egen försörjning och en ökad livskvalitet. Vi gör detta med engagemang, rättssäkerhet och professionalitet. Vi söker två coacher till ett tvåårigt projekt som tillsammans med övriga parter inom Samordningsförbundet Örnsköldsvik (Örnsköldsvik kommun, Region Västernorrland, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan) ska stärka upp den befintliga insatsen, Resurslotsen. Resurslotsen är en samverkansarena mellan Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Region Västernorrland (Primärvård, vuxenpsykiatri, habilitering), Örnsköldsviks kommun (Individ och familj, bildningsförvaltningen), som bildar en beredningsgrupp. Resurslotsen arbetar med individer mellan 16–65 år som har en sammansatt problematik med behov av samordnad rehabilitering samt behov av stöd från flera aktörer för att nå målet att kunna försörja sig själva genom arbete. Resurslotsen har till uppgift att effektivisera och förenkla samordningen av insatser gentemot individens väg mot egen försörjning, studier, rätt ersättning eller sysselsättning. Arbetsuppgifter Som coach i Resurslotsen får du en nyckelroll i ett samarbete mellan Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Region Västernorrland och Örnsköldsviks kommun. Du arbetar nära individen, tar vid efter rekommendation från beredningsgruppen. Med fokus på individens styrkor hjälper du till att hitta rätt väg framåt – oavsett om det gäller arbete, praktik, studier, arbetsträning, vårdbehov eller lågtröskelverksamhet. Som Coach arbetar du och individen tillsammans för att kartlägga behovet samt undersöka styrkor och utmaningar. Du ska även kunna möjliggöra en kartläggning av förutsättningar till arbete samt samla in underlag från andra parter för att kvalitetssäkra bedömningen. I arbetsuppgifterna ingår det även att kunna stötta till att hitta praktikplats, arbetsträningsplats, förberedande insatser som liknar arbete, i syfte att komma vidare från en eventuellt långvarig sjukskrivning, utanförskap eller arbetslöshet. Du kan hjälpa till att sammankalla berörda parter för att stärka samverkan och tydliggöra en gemensam plan för att individen ska nå sitt mål och att rätt aktör/myndighet tar ansvaret vidare. Som Coach kommer du att finnas som stöd under hela processen. Förutom att stötta personer i vägen mot arbete sker ett uppdrag att utveckla arbetsmarknadskedjan i Örnsköldsvik kommun. Det kan innebära att i samverkan med myndigheter och arbetsgivare, hitta nya arbetssätt gällande praktikplatser, arbetsträningsplatser och skapa förutsättningar för sysselsättningsplatser i Örnsköldsvik. Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk examen inom arbetsterapi eller inom det beteendevetenskapliga området som till exempel studie- och yrkesvägledare, beteendevetare, socionom eller övrig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämpligt. Du har viss erfarenhet från att arbeta med personer som befinner sig i utsatthet på grund av olika anledningar, exempelvis arbetslöshet, avsaknad av sysselsättning och inkomst, psykisk ohälsa, beroendeproblematik med mera. Du har B-körkort Det är meriterande om du: - har erfarenhet av handläggning eller myndighetsutövning inom kommunal, regional eller statlig verksamhet och/eller öppenvård med målgruppen. - har erfarenhet av samtal med unga vuxna, vuxna, anhöriga, myndigheter. - har en god organisationsförmåga, vana att hålla i möten och att driva projekt. - har god samarbetsförmåga, är självgående och strukturerad. - har gott omdöme och kommunicerar på ett tydligt sätt där du säkerställer att budskap når fram. - har god förmåga att sätta dig in i någon annans situation utan att ta över personens känslor samt att du är lugn och stabil och har förmåga att fokusera på rätt saker. - är kreativ och kommer med nya angreppssätt som kan omsättas till praktisk nytta. - har utbildning i Motiverande samtal, Case management, supported employment, 7TJUGO metoden - har god kunskap/erfarenhet av digitala verktyg. Vi lägger stor vikt i rekryteringen på din personliga lämplighet. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Individ- och familjeförvaltningen ansvarar för insatser enligt SoL och LSS som omfattas av individ- och familjeomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning. Kommunmedborgare som är i behov av socialtjänstens insatser kan erhålla råd, stöd och bistånd. I de flesta fall ges vårt bistånd och våra insatser efter en individuell bedömning som del av vår myndighetsutövning. Vi har ambitionen att de insatser vi ger ska leda till självständighet. Verksamheten fokuserar på insatser till barn, ungdomar och deras föräldrar, missbruksproblematik, våld i nära relationer, personer med funktionsnedsättning som behöver stöd i sin dagliga livsföring, personer i behov av försörjningsstöd, arbetsmarknadsåtgärder, rehabilitering och integration. Gruppbostad är en bostad med särskild service LSS med 4-6 platser, samtliga gruppbostäder finns i Nybro tätort. Inom gruppbostäderna bor personer med olika stödbehov. Insatserna är individuella och utgår från genomförandeplanen. Denna tjänst innehåller tjänstgöring framförallt kvällar och varannan helg. I tjänsten kommer du arbeta i en gruppbostad i en arbetsgrupp men också mycket en till en, mot en specifik brukare. Vi arbetar utifrån lågaffektivt bemötande. ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär att stödja brukaren i vardagen med bland annat personlig hygien, måltid, omsorg, ledsagningar social samvaro och olika aktiviteter. Det ingår att utföra delegerade arbetsuppgifter såsom att ge medicin. Det ingår att samarbeta med andra arbetsgrupper och professioner inom verksamheten. Dokumentation förs i digitalt verktyg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en vård- och omsorgsutbildning alternativt en barn- och fritidsutbildning eller utbildning som bedöms likvärdig. Vi söker dig som är lugn och trygg, tycker om att vara aktiv. Vi söker dig som har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. B-körkort krävs. Vi söker främst män till denna tjänst, meriterande om du kan arabiska. Vid nyanställningar uppvisas utdrag från belastningsregistret. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
. Ser du Personlig Assistans som ett Serviceyrke snarare än ett vårdyrke - då tycker vi att du ska läsa den här annonsen! Personlig assistans handlar om att ge någon annan service i att kunna leva sitt eget liv på sina egna villkor och det kommer du att bli en viktig del i att kunna förverkliga. Vi behöver assistans med att sköta hem och hushåll, hygien och allt annat som hör ett helt vanligt liv till. Vi är två bröder på 20+ som har omfattande funktionshinder, men med din hjälp kan vi leva det liv som vi vill och önskar. Vi bor i en lägenhet i Annedal, Bromma tillsammans med våra två katter, ibland är det två gulliga små hundar hos oss också, så du får inte vara allergisk. Det är ett plus om du tycker om djur i största allmänhet. Du är: Nyfiken och gillar att tänka utanför boxen Sugen på ett arbete och en roll där du får utveckling och fortbildning. Bra på att ha många bollar i luften Strukturerad Lösningsfokuserad Snabb i kropp och knopp! Du gillar: Raska och långa promenader ibland Softa hemma, kolla på film eller spela tv-spel Vi gillar: Fart och fläkt! Hemmamys framför tv eller spel Att åka till badhuset, gå på museum eller hänga med kompisar. Att ha det snyggt och fräscht hemma och ha ordning och reda. Om tjänsten: Omfattning: 50-75% upp till heltid Bemanningsansvar ingår på rullande basis efter introduktion är klar. Ditt jobb är alltid där vi befinner oss. Vi jobbar bägge på daglig verksamhet på dagarna. Arbetstiden är varierande, men det är ett krav att du helst jobbar vardag eftermiddag/kväll och att du kan hoppa in extra vid behov på dagpass eller vakna/aktiva nattpass. Vi behöver assistans dygnet runt så detta är inget 9-17 jobb. Du behöver vara en person som kan och tycker om att jobba varierat. Vi söker dig som tar ditt jobb och din roll på allvar och söker ett långsiktigt arbete. Vi har båda personlig assistans och du varvar med att jobba hos en av oss i taget, vi vill hitta dig som är flexibel och som gillar omväxling. Då vi inte gillar samma saker och har olika behov kommer ditt arbete att variera beroende på vem av oss du ger service åt. Du behöver tala och skriva svenska obehindrat då vi även behöver stöd med AKK och TAKK, har du tidigare erfarenhet av detta är det ett stort plus! Bemanning: Det kan komma att ingå ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten vilket innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Lönesättningen är individuell och sker enligt överenskommelse med Assistans i Balans, som kommer att vara din arbetsgivare. Nu ser vi så mycket fram emot att hitta dig som matchar oss! Varmt välkommen med din ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer