Ditt uppdrag Vi söker engagerade och omsorgsfulla personer som vill jobba som timvikarie inom personlig assistans till pojke 7 år. Du arbetar i pojkens privata hem och hjälper till med allt han inte klarar själv från omsorgsarbete till meningsfulla aktiviteter. Uppdraget du utför hos pojken är individuella utifrån hans behov, planer och önskemål. Pojken är aktiv och tycker om att vara utomhus. Vi ser gärna att ditt uppdrag hos oss sträcker sig över en längre tid då introduktionen är gedigen och pojken fäster sig vid sin personal. Som personlig assistent är du flexibel och kan även arbeta hemma hos flera av våra brukare. Vem är du Du är en aktiv person som tycker om att leka och har fantasi. Du har tålamod, ett gott bemötande och behåller lugnet i stressande situationer. Du behöver vara trygg som person då ensamarbete förekommer och du själv kommer behöva ta mycket ansvar och fatta egna beslut. Formella kompetenskrav - Undersköterska alt. Barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. - Anställningen förutsätter att du har B-körkort - manuell växellåda. - Digital identifikation med Bank ID. - Goda kunskaper i svenska tal- och skrift samt vana av att dokumentera i digitala system. Meriterande - Erfarenhet av autism - Kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande. - Erfarenhet av AKK (bildstöd). - Erfarenhet av arbete som personlig assistent och arbete med målgruppen. Anställningen Timavlönad anställning med varierande sysselsättningsgrad. Arbetstid är kl 14-18 tisdag, onsdag och torsdag. Fredagar kl 13,30-17,00. Personliga assistenter är för närvarande placerade vid Stöd och Funktion inom Välfärd- och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är enhetschef. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan! (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Vi siktar mot att bli en socialtjänst i framkant i och med att ny lagstiftning och omställning infinner sig 2025. Vi är inne i ett stort omställningsarbete med en ny organisation. De befattningar vi kommer ha i den nya organisationen är familjebehandlare, behandlingspedagog samt individstödjare. Vi söker nu fler behandlingspedagoger som vill vara med oss inför den nya omställningen och utvecklingsarbetet mot en socialtjänst i framkant. Vill du vara med och göra skillnad i människors liv? Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Inom öppenvården arbetar du på uppdrag av socialsekreterare som har utrett och beviljat insatser utifrån den enskildes behov. Det förekommer också biståndslösa insatser, vilket kommer att utvecklas ytterligare i och med den nya socialtjänstlagen. Behandlingspedagog: • Genomför behandlande samtal med unga och vuxna som behöver stöd gällande normbrytande beteende, kriminalitet, beroende och samsjuklighet. • Erbjuder enskilda samtal och gruppverksamhet, samt viss fältverksamhet. • Arbetar med våldsutsatta och våldsutövare. Vår ambition är att vara En socialtjänst där vi tillsammans skapar bra förutsättningar att möta framtidens utmaningar. Basen för omställningen är att aktivt arbeta med god arbetsmiljö genom ett salutogent förhållningssätt och friskfaktorer, samt att utveckla vårt ledningssystem för det systematiska kvalitetsarbetet. Inom Individ- och familjeomsorgen och hos oss i öppenvården, arbetar vi för ökad teamssamverkan och samsyn mellan våra kompetenser för kramforsborna bästa. Våra ledord inom förvaltningen är att arbeta Tillsammans, våga tänka Annorlunda för att bli en socialtjänst i Framkant. Vill du vara med och skapa en verksamhet där alla trivs och där vi tillsammans skapar en socialtjänst i framkant? Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Behandlingspedagog: • Behandlingspedagogutbildning från Yrkeshögskola, Folkhögskola eller motsvarande. Minst 2 års eftergymnasial utbildning. Meriterande: • Kompetens inom evidensbaserade metoder för socialt förändringsarbete. Du ska: • Ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. • Kunna visa förmåga att genomföra samtal och vara tydlig genom ett professionellt bemötande. • Kunna anpassa sättet att kommunicera med utgångspunkt i klient/brukares förutsättningar och behov. • kunna beakta skillnader mellan professionalitet och privata relationer • förmåga att granska, analysera och bedöma ditt eget arbete och på så sätt kunna medverka till insatser av god kvalitet Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper såsom flexibilitet, samarbets- och initiativförmåga. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Bifoga CV och kort personligt brev. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Är du en engagerad socionom som vill göra skillnad? Vi söker nu en socialsekreterare inom missbruk och beroende till vår verksamhet. Om rollen Som socialsekreterare kommer du att utreda, bedöma och besluta om insatser enligt SoL och LVM. Du arbetar med motivationsarbete, stöd till klienter och samverkan med andra aktörer såsom sjukvård och kriminalvård. Vi söker dig som: ✔ Har socionomexamen. ✔ Minst 3 års erfarenhet av arbete med missbruk och beroende är meriterande. ✔ Är empatisk, lösningsorienterad och strukturerad. Vi erbjuder: ✨ En meningsfull roll där du gör skillnad. ✨ Möjlighet till kompetensutveckling. ✨ En trygg och stöttande arbetsmiljö. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
Vi på Remarkable söker efter dig som vill genomföra Mystery Shopping-uppdrag i Mora. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Du skall agera som en vanlig kund och observera bl.a. servicebemötandet och butiken som helhet. Att du har körkort och tillgång till bil är ett krav. Ett besök, inklusive rapportering, tar ca 45 minuter. Besöket är uppdelat i tre delar: Anonym del (Du går in i butiken och köper en specifik produkt) Presentation (Du presenterar dig som Mystery Shopper) Öppen del (Du observerar och rapporterar bl.a. kampanjer, exponering mm) Du får en skriftlig arbetsbeskrivning inför uppdraget. Ersättningen är 190kr/timme (gäller både resa till och från butik samt tiden som spenderas i butik) samt milersättning. Alla ansökningar hanteras via hemsidan. Vill du få fler jobbtips? Connecta med oss: https://jobb.remarkable.se/
Vi söker en präst som brinner för arbete med konfirmander och unga. Du samverkar gärna med andra såväl i församlingens arbetslag som med olika aktörer i samhället såsom skolor och föreningar. Burlövs församling prioriterar barn och unga. Församlingens gudstjänster kännetecknas av delaktighet tillsammans med ett rikt musikliv med stor bredd där barn- och unga ges möjlighet att musicera i gudstjänsterna. All verksamhet är präglad av ett diakonalt förhållningssätt. I församlingen finns en förskola och sammantaget är vi drygt 40 medarbetare. Burlövs församling omfattar samma yta som Burlövs kommun, med de två tätorterna: Arlöv och Åkarp. Kommunen växer och präglas av goda kommunikationer, företagsamhet och mångkultur. Arbetsuppgifter: Du kommer att ingå i vårt barn- och ungdomsteam och ha särskilt fokus på arbete med konfirmander, ungdomsgrupp, Unga ledare och unga vuxna. Läger, utflykter och utbildningshelger med ungdomar är en självklarhet. Skolkontakter och skolprogram är andra viktiga uppgifter. Därutöver ingår sedvanliga arbetsuppgifter för en präst såsom tjänstgöring vid kyrkliga handlingar och gudstjänster, själavård mm. Vi tillämpar årsarbetstid. Kvalifikationer: Du är präst med erfarenhet av arbete med konfirmander och ungdomar. Du är kreativ och kulturellt intresserad. Du är nyfiken på människor med olika bakgrund och livssituationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort är en merit. Omfattning: 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast 4 aug. Vi behandlar ansökningarna löpande. Ansökan inklusive CV, referenser och löneanspråk ska skickas till: [email protected] För information om tjänsten: Lena Petersson, kyrkoherde, 040 642 89 04 eller [email protected] Läs mer om oss på vår hemsida: www.svenskakyrkan.se/burlov
Vi söker en engagerad och ansvarstagande personlig assistent till en social 19-årig kille med ett stort sportintresse. Du kommer att spela en viktig roll i hans vardag och bidra till hans välmående och självständighet. Arbetsuppgifter: - Stödja brukaren i vardagliga aktiviteter och skolgång. - Delta i och uppmuntra sportaktiviteter och fritidsintressen. - Skapa en trygg och positiv miljö. Arbetstider: - Vardagar: dag och kväll - Helger: dag och kväll Vi ser gärna att du är en person med intresse för sport och som kan fungera som en positiv förebild. Monument Assistans ber alltid om ett utdrag ur belastningsregistret. Kvalifikationer: - Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent är meriterande, men inte ett krav. - God kommunikationsförmåga och empati. - Flexibilitet och förmåga att anpassa sig efter brukarens behov. Vi ser fram emot din ansökan! Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!
Jag är en kvinna 40+, bor med mina två fyrbenta vänner kollegor (hundar alltså – de är cheferna här hemma) Om dig (och lite om jobbet): Jag är fullt kapabel att fatta mina egna beslut, prata, tänka och planera mitt liv – om jag inte specifikt ber dig om hjälp. Så, om du ser personlig assistans som något vård-och-omsorgsaktigt där du ska ”ta hand om” mig… då är vi kanske inte en match made in heaven. Jag ser det här som ett serviceyrke. Inga fancy utbildningar krävs – det viktiga är att du är bekväm med att ”sitta i baksätet”, klara av att ta det lugnt utan att vara långsam och villig att lära. Du får såklart en ordentlig introduktion så både du och jag känner oss säkra. Du kommer passa in perfekt om du: Har körkort för manuell växellåda och är van att köra bil (GPS-vän, men inte GPS-slav). Är trygg, flexibel och har skön integritet. Du fattar när det är dags att hänga tillbaka och när det är dags att gasa på. Är hundvan på riktigt – typ: kan läsa hundars kroppsspråk, inte bara kastat pinnar till grannens labbe. Du hjälper till med både skötsel och långa promenader. Har du egna djur? Då behöver du ett nätverk som kan ta hand om dem under dina pass – mina djur får nämligen all uppmärksamhet här. Är bekväm med alla typer av hushållsarbete – från att skura golv till att hjälpa mig med det mer personliga. Pratar och förstår flytande svenska – både skriftligt och muntligt. Jag kommunicerar nämligen bäst på det viset. Är icke-rökare. Rökare göre sig icke besvär (även om världen i övrigt inte alltid är rökfri). Har god fysisk hälsa – rygg, nacke, knän och axlar ska palla långpromenader och en del fysiska uppgifter. Är doftdiskret – jag får migrän av starka parfymer, så lämna den där vaniljsplashen hemma. Och ja – lite äventyr blir det! Resor kan dyka upp – både kortare utflykter, helgresor och ibland längre turer utomlands. Låter det kul? Då vill jag veta mer om dig! Skriv ett personligt brev där du berättar om dig själv – gärna med glimten i ögat – utifrån vad du läst här. Jag bryr mig mer om vem du är än vad du gjort innan. Arbetstider: Schemat rullar på fyra veckor, mestadels dygnspass – både vardag, helg och storhelg. Tjänstgöringsgrad 75% + jour. Start i juni inklusive sommarens semesterperiod med introduktion innan. Redo att bli en viktig del i mitt (och hundarnas) liv? Vi ser fram emot att höra från dig – med viftande svansar! STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Vi söker en extra assistent till en glad och social 25-årig kille som gillar att träffa människor, gå på bio, lyssna på musik, åka och bada eller bara vara utomhus. Han behöver hjälp med allt i vardagen; alla förflyttningar, mat, hygien, kommunikation, träning och aktiviteter. Han sitter i rullstol och har inget talat språk. Ibland är det dubbel assistans, hemma eller ute på aktiviteter. När du jobbar hos oss blir du en del av en härlig och engagerad assistentgrupp som består av människor i varierande åldrar. Många av dem har jobbat med killen under flera år. Omfattning av tjänst Vi söker någon som kan jobba extra vid behov och kunna hoppa in framförallt när det är dubbelassistans vid Daniels aktiviteter och ordinarie assistenters sjukdomar och ledigheter. Under hösten finns möjligheten att kunna jobba mer och få fasta arbetspass. Arbetstiderna är blandade, dagar ca 7,45-16, kvällar och/eller nätter, ca 15:45-07:45, varav 7,5 h sovande jour, samt kortare kvälls- eller dagpass vid behov. Vem är du som söker? Det här jobbet passar bra för en student som vill ha extra jobb, kvällar, helger och lov, men även för dig som har egen verksamhet eller annan sysselsättning. Vi söker först och främst efter dig som har erfarenhet av liknande arbete, men rätt personkemi är det viktigaste. Det är en fördel om du är en positiv, aktiv och stark person med mycket humor. Eftersom det ibland kommer djur på besök, är det viktigt att du inte är allergisk. Bifoga CV och ett personligt brev till din ansökan. Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vi på Remarkable söker efter dig som vill genomföra Mystery Shopping-uppdrag i Umeå. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Du skall agera som en vanlig kund och observera bl.a. servicebemötandet och butiken som helhet. Att du har körkort och tillgång till bil är ett krav. Ett besök, inklusive rapportering, tar ca 40 minuter. Besöket är uppdelat i tre delar: Anonym del (Du går in i butiken och köper en specifik produkt) Presentation (Du presenterar dig som Mystery Shopper) Öppen del (Du observerar och rapporterar bl.a. kampanjer, exponering mm) Du får en skriftlig arbetsbeskrivning inför uppdraget. Ersättningen är 190kr/timme (gäller både resa till och från butik samt tiden som spenderas i butik) samt milersättning. Alla ansökningar hanteras via hemsidan. Vill du få fler jobbtips? Connecta med oss: https://jobb.remarkable.se/
Om Viljan Active omsorg, Rundelsgatan B,C Active Rundelsgatan B,C är ett HVB, beläget i Linköping, som tar emot ungdomar i åldern 16-21 för individuell behandling i vårt lägenhetskoncept. Vi arbetar aktivt och målinriktat för att skapa en trygg, tillitsfull samt lärande- och meningsfull tillvaro för våra ungdomar. Vi ser nu fram emot att välkomna en ny kollega som vill arbeta vaken natt hos oss med en tjänstgöringsgrad på 66,75 procent. Om rollen som socialpedagog Hos oss arbetar du tillsammans i ett team med olika professioner som gemensamt leder ungdomarnas behandlingsprocesser framåt. Vi arbetar med engagemang i allt kring våra ungdomar. Arbetet innebär att möta människor i kris och/eller med en svår livssituation, det är av stor vikt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt och tryggt sätt. Tillsammans med ungdomen skapar du en fungerande och trygg vardag, dygnets alla timmar där ni tillsammans tränar utifrån ett miljöterapeutiskt förhållningssätt. Kvalifikationer Du är inspirerande och relationsskapande och har god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för omsorgsarbete och kan se individens behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: Examinerad socionom, beteendevetare eller samhälls- och kulturanalytiker alternativt examinerad socialpedagog om minimum 400 YH-poäng. Tidigare erfarenhet av arbete med barn och unga, gärna vid HVB. Meriterande: Grundläggande psykoterapiutbildning. Vidareutbildning i MI, ÅP, TMO och liknande. Anställningsvillkor Roll: Socialpedagog Anställningsform: Tillsvidare, med provanställning. Tjänstgöringsgrad: 66,75 %. Arbetstid: Vaken natt. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vad kan vi erbjuda dig? Viljan är en del av Attendo, som är en trygg arbetsgivare och kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 16/6 2025. Om Attendo Viljan är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom IOF. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en bättre morgondag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Mika Fischer; [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer