Stödpedagoger/Omsorgspedagoger till LSS verksamhet
Samskapa behandling AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Samskapa växer - vill du vara med på resan? Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Om uppdraget: Tillsammans med ungdomen kommer du att arbeta för ett individuellt utformat stöd i vardagens alla aktiviteter och sysslor som stöd under skoltid, laga mat tillsammans med ungdomen, hushållssysslor, fritidsaktiviteter och genom ungdomen stärka dess förmågor. Ungdomen, vårdnadshavare och uppdragsgivare är delaktiga i processen. Målet är att ungdomarna ska leva ett meningsfullt liv med ökad livskvalité och att de ska ha lärt sig sociala och praktiska färdigheter. Uppdraget genomsyras av ett helhetstänk vilket kräver ett nära samarbete med socialtjänst, vårdnadshavare, skola, praktik samt andra professionella nätverk. Du bidrar till att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen samt har en förmåga att dokumentera det. Information om tjänsterna: Placering: Everöd, Tollarp och Östra Sönnarslöv (Kristianstad kommun) Arbetstid: Dag/kväll/långpass/dygnspass Sysselsättningsgrad: 75% - 100% Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månader provanställning Krav: Vi söker dig som är utbildad stödpedagog/omsorgspedagog alternativt undersköterska med inriktning psykiatri eller likvärdig utbildning Arbetslivserfarenhet från likande uppdrag med barn/ungdomar inom ramen för målgruppen som omfattar minst ett år Utbildning och/eller erfarenhet i lågaffektivt bemötande samt hot och våldssituationer Du behärskar svenska språket i tal och skrift B-körkort Meriterande: Utbildningar eller kortare kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen Kunskaper inom Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) Kunskaper i tydliggörandepedagogik (Teacch, AKK, TAKK eller likvärdigt) Baskunskaper i BBIC/IBIC Erfarenhet av olika journalsystem och kvalitetsledningssystem Personliga egenskaper: Som person innehar du förmågan att bygga varaktiga relationer där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme! Som medarbetare har du god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteende. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Du har en genuin vilja att arbeta mot uppställda mål i genomförandeplanen samt en förmåga att dokumentera detta och du brinner för arbetet inom LSS. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, gärna digitalt om du har en digital brevlåda. Urval och intervjuer genomförs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!

22 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent
Strömstads kommun
Personliga assistenter

Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. Inom Socialförvaltningen arbetar vi tillsammans för att de vi är till för ska ges möjlighet att leva ett bra liv utifrån sina unika förutsättningar. Varje dag skapar vi mening i vardagen, ger stöd där det behövs och tar ansvar för att skapa trygghet och ett gott liv hela livet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Din arbetsplats kommer att vara i Strömstad. Som personlig assistent är din främsta uppgift att sätta den enskildes behov, förmågor och intressen i fokus. Du arbetar utifrån beviljade insatser och hjälper till med allt från vardagliga hushållssysslor och omvårdnad till att möjliggöra en meningsfull fritid. Vi bygger upp en ny personalgrupp och söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och som vill vara med från start för att skapa en trygg och välfungerande verksamhet inom personlig assistans. Flexibilitet är en styrka hos oss, och vi samarbetar även med andra verksamheter för att säkerställa bästa möjliga kvalitet. Därför ser vi gärna att du är öppen för att samplanera och hjälpa till där det behövs. Välkommen att bli en del av vårt team! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har genomförd omvårdnadsutbildning och kan visa upp bevis från Socialstyrelsen som undersköterska. • Har B-körkort. • Behärskar svenska i tal och skrift. • Har god datorvana och kan dokumentera samt ta del av skriftlig information i våra verksamhetssystem. • Har erfarenhet av arbetssättet "Individens behov i centrum" (IBIC) (meriterande). För att trivas i rollen behöver du vara en empatisk och lyhörd person med en naturlig förmåga att anpassa dig efter den enskildes behov. Du är ansvarstagande och har ett stort engagemang för att skapa en trygg och värdig vardag för brukaren. Det är viktigt att du har förmågan att kunna arbeta självständigt utifrån de dagliga rutiner som arbetet innebär, samtidigt som det är viktigt att kunna samspela med övriga assistenter och anhöriga. Ett öppet och inkluderande bemötande är viktigt för dig, och du bidrar aktivt till en välkomnande atmosfär. Varmt välkommen med din ansökan - urval och intervjuer sker löpande. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

22 maj 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Personlig Assistent sökes till ung kvinna på Hisingen
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Kvinna i alla åldrar som är lugn, ansvarstagande och med båda fötterna på jorden. Du ska vara noga med att passa tider och även vara flexibel i ditt arbete. Har goda kunskaper i svenska.  Jag uppskattar att du har ett stort hjärta och gör det bästa för mig i mitt liv och på min fritid. Det är även meriterande om du: har erfarenhet av sondmatning och track så är detta ett stort plus. har erfarenhet av hostmaskin och inhalatorer Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är  som sommarvikarie med chans att få en "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 75%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid eller vaken nattetid. Dubbelassistans 24 timmar. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående start  Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan!

22 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Behandlare till HVB Kristianstad
Samskapa behandling AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Samskapa växer - vill du vara med på resan? Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Om rollen: Uppdraget innebär att du tillsammans med ditt team ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för en bra start i livet för ungdomen. Du arbetar tillsammans med ungdomen på ett personligt, ansvarsfullt och professionellt sätt. Vår målgrupp är ungdomar i varierande åldrar, som utöver social problematik ofta även har en eller flera neuropsykiatriska diagnoser. Utöver det så kan ungdomen ha andra psykiatriska symtom eller diagnoser där utåtagerande beteende och ångestproblematik är vanligt förekommande. Därav är din förmåga att förhålla dig lugn och klartänkt i utmanande situationer av stor vikt för tjänsten. Ett mått av envishet och uthållighet är också bra egenskaper i arbetet. Den centrala delen i arbetet är att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen, samt att du har en förmåga att dokumentera det. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Information om tjänsten: Placering: Kristianstad med omnejd Arbetstid: Enligt schema; dygnspass ca 82% Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders tillämpad provanställning Start: Enligt överenskommelse Krav: Eftergymnasial utbildning inom socialt arbete så som tvåårig behandlingspedagog eller socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar med ett socialt nedbrytande beteende och/eller i kombination med neuropsykiatriska funktionsvariationer (NPF). Du behärskar svenska språket i tal och skrift obehindrat. B-körkort. Meriterande: Utbildningar eller kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen och olika diagnoser, till exempel autism och ADHD. Erfarenhet av att arbeta med människor med neuropsykiatriska diagnoser samt utmanande beteende som till exempel OCD. Kunskap kring traumarelaterade svårigheter och hur man som viktig vuxen bäst bemöter och förhåller sig till individer som uppvisar beteende präglat av trauma. Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar som uppvisar bristande och destruktivt strategier för att reglera affekt. Kunskaper i MI och LAB och i att hantera hot och våld. Utbildningar som innehåller impulskontroll. Kunskap om Traumamedveten omsorg (TMO). Rädda barnens TMO utbildning. Erfarenhet av att ha arbetat med sexuellt avvikande beteenden. Erfarenhet av arbete med barn som vuxit upp i missbruksmiljö. Baskunskaper i BBIC och IBIC. Erfarenhet av olika journalsystem och att kunna skriva månadsrapporter. Personliga egenskaper: Som person innehar du förmågan att bygga varaktiga relationer där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme! Du förhåller dig väl till ändrade arbetsuppgifter och arbetar strukturerat och planerar framåt. Du är en teamspelare, men kan även arbeta självständigt. Du har god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteende. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen och andra, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Du är även en ansvarsfull person, som angriper dina arbetsuppgifter med stor omsorg och engagemang. Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, gärna digitalt om du har en digital brevlåda. Urval och intervjuer genomförs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!

22 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Främst natt personal sökes till ung man i Holmsund, Umeå
Vår Omtanke Sverige AB
Personliga assistenter

Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Holmsund! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Kunden är en man i 30-års åldern som bor i Holmsund (1.5 mil utanför Umeå) Med ett omfattande vårdbehov så är det dubbel assistans dygnet runt. Assistansen utförs i hemmet. Vem är du? Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Du får gärna dela kundens intresse för film, data och historia. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker just nu assistenter för tillsvidareanställning samt vid behov med varierande arbetstider. Vi söker både dag och natt personal, dubbelassistans dygnet runt. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse   Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.   Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!   Välkommen med din ansökan!

22 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Personlig assistent sökes till glad tjej i Viksjöfors
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Viksjöfors. Vi söker både dig som vill arbeta i en tjänst på cirka 60–70%, med 5–6 arbetspass i månaden, och dig som vill arbeta som timvikarie vid behov. Arbetsdagarna börjar tidigt, klockan 07:00, och beroende på dag slutar du runt 18:00 eller 19:00. OM KUNDEN  I den här rollen får du möjlighet att arbeta nära en glad och energisk tjej i 22-årsåldern, som nyligen har avslutat gymnasiet och nu står inför spännande nya utmaningar i livet. Hon har en intellektuell funktionsnedsättning, autism, ADHD och epilepsi, och för henne är tydliga rutiner en viktig del av vardagen. Hon bor nära sina föräldrar, och som personlig assistent kommer du att ha ett naturligt samarbete med dem. Som assistent hos vår kund kommer dina uppgifter bland annat att innebära: Stöd i hennes dagliga rutiner Assistera vid personlig hygien, på- och avklädning, samt vid måltider Ge stöd i sociala sammanhang, då hon kan bli utåtagerande vid höga ljud eller när hon träffar nya människor Vara med på daglig verksamhet Motivera och sysselsätta  ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är trygg, empatisk och har en förståelse för vikten av att skapa en lugn och strukturerad miljö. Du bör även ha gott tålamod och trivas med att arbeta efter uppsatta rutiner. I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Kunden önskar endast kvinnliga assistenter. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta sig till arbetsplatsen  MERITER Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom vården eller liknande  Har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med personer som har intellektuell funktionsnedsättning, autism, adhd eller epilepsi Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Sysselsättningsgrad: 60-70% samt timvikarie vid behov.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG  Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

22 maj 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Personlig assistent sökes till en social och aktiv 27-årig man i Karlstad!
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Kunden i fråga är 27 år gammal och behöver hjälp med i stort sett alla fysiska moment. Kunden lever ett aktivt och socialt liv, där du som assistent följer med på det som dagen har att erbjuda. I övrigt behöver du ha någorlunda starka armar, eftersom det förekommer fysiska lyft. Du får gärna vara runt 25-35 år och vara någorlunda socialt flexibel som lämpar sig på kundens jobb eller i det sociala livet. Körkort är ett plus men inget krav. Kunder har assistent dygnet runt med vaken natt. Vi söker nu någon som vill jobba extra vid behov när ordinarie personal är sjuka eller har semester. Vi ser därför gärna att du är flexibel i din tillgänglighet. Du som söker kommer för det mesta jobba ensam. Om du tycker det här jobbet låter intressant skicka in cv och personligt brev.

21 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
Behandlare
Ww Familjevård AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Olands UtvecklingsCenter är ett litet behandlingshem för flickor 15-20 år, förlagd i Alunda, som har sociala svårigheter med psykisk ohälsa med /utan neuropsykiatriska diagnoser. Olands UtvecklingsCenter har arbetat fram ett arbetssätt som är verksamt där personalen arbetar med inre samt yttre samverkan och har bra resultat för målgruppen. Olands UtvecklingsCenter arbetar med vetenskapliga och beprövade metoder som kognitivt beteendeterapi, "structure teaching" samt MI som bas, där förutsägbarhet, hanterbarhet samt begriplighet är våra grundpelare. Vi lägger upp individuella behandlingsprogram baserat efter flickornas egna behov, medverkar till en adekvat skolgång, beteendeträna, familjearbete etc. En av våra behandlare har nu bestämt, efter 8 år, att prova annan verksamhet och vi behöver nu ytterligare en behandlare. Vill du vara en del av behandlingsgruppen som är med och utvecklar verksamheten så är ni välkomna med en ansökan. Vi ser gärna att ni har kunskap, intresse samt erfarenhet av arbete med flickor inom området sociala svårigheter samt kunskap inom neuropsykiatri/psykiatri är meriterande. Ni bör ha arbetat aktivt efter behandlingsplan, erfarenhet av individuella samtal samt kunna ta egna initiativ. Viktigt att man är ordningsam, ödmjuk, lyhörd, ansvarstagande, kunna arbeta i grupp och individuellt samt ha ett pedagogiskt förhållningssätt. Våga kunna sätta gränser. Körkort är ett krav då viss jourtjänstgöring kommer att ingå i tjänsten. På grund av arbetets art ser vi gärna att ni har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med ungdomar, meriterat om man har "institutionsvana". Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vill ni arbeta i en engagerad personalgrupp inom ett intressant område, där vården utvecklas regelbundet och ni vill vara en del av utvecklingen, så är ni välkommen att lämna in en ansökan. Olands UtvecklingsCenter har hög kompetens inom personalgruppen. Utbildning som prioriteras är: beteendevetare, socionom, sjuksköterska, socialpedagog eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Utbildning inom KBT är meriterande. Arbetet innehåller egna individuella samtal med ungdomen samt tillsammans med vår famijebehandlare arbeta med familjen. Vidare ingår dokumentation, journalskrivning, upprättande av genomförandeplan, strukturera upp och medverkar vid beteendeträning, deltaga vid behandlingskonferenser ingår arbetsuppgifterna. Dessutom håller du kontinuerlig kontakt med föräldrar, skola/praktikplats, landstinget och socialtjänst. Även sedvanligt "avdelningsarbete" ingår i arbetsuppgifterna. Regelbunden intern och extern handledning samt fortlöpande vidareutbildning. Jour förekommer inom anställningen. Arbete enligt schema, vilket innebär dag/kvällspass, sovande jour samt helg.

21 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Humanas öppenvård i Luleå söker ungdomsbehandlare
Humana AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Humanas öppenvård i Luleå söker barn/ungdomsbehandlare Vill du arbeta med att skapa positiva förändringar i människors liv och vara en del av en engagerad och växande verksamhet? Vi söker nu en ungdomsbehandlare med terapeutiskt fokus till vår öppenvård i Luleå. Som ungdomsbehandlare hos oss får du möjlighet att arbeta med barn, ungdomar och deras familjer i behandlande syfte. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och hjälpa till att stärka och utveckla vår verksamhet i Region Norr, där vi bedriver modern, evidensbaserad öppenvård. Om oss: Humana är en av Sveriges ledande aktörer inom kvalificerad öppenvård och erbjuder flexibla insatser för både barn och vuxna. Vi genomför våra insatser i klientens hem, i jour- eller familjehem, HVB och stödboende. Vår verksamhet värdesätter kontinuerlig metodutveckling, och vi erbjuder bland annat utbildning och handledning i metoderna IHF (Intensiv Hemmabaserad Familjebehandling), Connect och TFCO (Treatment Foster Care Oregon). Läs mer om vår verksamhet på https://www.humana.se/individ-och-familj/oppenvard. Vi är ett eftertraktat komplement till kommuners egna resurser och erbjuder kvalificerade insatser som är skräddarsydda efter klientens behov. Våra metoder är forskningsbaserade och utvärderade, och vi strävar alltid efter att hålla högsta standard i vårt arbete. Om tjänsten: Vår öppenvård i Norr växer, och vi söker nu en behandlare till vårt team i Luleå. I den här rollen kommer du att arbeta med barn och ungdomar samt deras familjer och vara med och etablera Luleåenhetens öppenvård. Enhetens insatskatalog består bland annat av  IHF, Omsorgsbedömning, A-CRA, B-12, ERASOR, Connect och Marte Meo och du kommer att få relevant utbildning för att kunna arbeta enligt våra metoder. Arbetet innebär både digitala möten, möten på kontoren i Luleå och Umeå och resor inom vårt upptagningsområde, vilket ställer krav på flexibilitet och planering. En stor del av arbetet utförs i klienternas hem, vilket gör att du får möjlighet att göra en verklig skillnad i deras liv. Du kommer att arbeta i ett engagerat och kompetent team, där vi har roligt på jobbet och ständigt utvecklas tillsammans. Vi söker dig som vill: Arbeta systematiskt med barn och ungdomar samt deras familjer för att skapa hållbara förändringar. Använda evidensbaserade metoder, evidensbaserad praktik och standardiserade verktyg för skattningar och dokumentation. Arbeta tätt i ett team där varje medarbetares insats fyller en viktig funktion för ett gynnsamt förändringsarbete. Arbeta med komplexa ärenden och bidra till att utveckla och höja kvaliteten på socialt arbete. Arbeta i ett öppet arbetsklimat där våra värdegrundsord glädje, engagemang och ansvar lever varje dag. Vem är du? Vi tror att du trivs i rollen om du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer och har ett genuint engagemang för att hjälpa andra. Du är nyfiken, systemiskt orienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är också bra på att uttrycka dig skriftligt och gillar att arbeta med utmanande ärenden där du tillsammans med ditt team hittar lösningar och strategier. Arbetet innebär visst kvälls- och helgarbete, och en del av arbetet sker på annan ort vilket medför resor och ibland övernattningar. I tjänsten ingår telefonberedskap cirka var sjunde vecka, där du vid behov ger stöd och vägledning till familjer per telefon. Flexibilitet och god tillgänglighet är därför viktiga egenskaper för att lyckas, och trivas, i rollen. Kvalifikationskrav: Socionom eller annan utbildning som bedöms som likvärdig.  Erfarenhet av psykosocialt behandlingsarbete. Meriterande: Utbildning i IHF, TFCO, MST, FFT, A-CRA, HAP eller liknande. Steg 1 Grundläggande psykoterapiutbildning. Kunskap om trauma. Har erfarenhet från en liknande roll. Erfarenhet av utrednings- och bedömningsarbete. Vi erbjuder: En utvecklande karriärmöjlighet med stor påverkan på ditt eget arbete och möjlighet att växa inom företaget. Interna och externa utbildningar samt handledning. En arbetsmiljö där glädje, ansvar och engagemang är centrala värderingar. Förmåner som friskvårdsbidrag, förtroendearbetstid och möjlighet till förmånsbil. Varaktighet/Arbetstid: Tillsvidareanställning, heltid. 6 månaders provanställning tillämpas. Vad händer nu? För anställning hos oss krävs utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Kontaktuppgifter: Carina Söderström, Enhetschef carina.soderstrom@humana 070-2057397 Välkommen med din ansökan!

21 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
Personlig assistent sökes till tjej i Stenungsund!
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos en av våra kunder bosatt i Stenungsund. Som personlig assistent kommer du att arbeta som timvikarie vid behov, och hoppa in när ordinarie personal inte är på plats. Om samarbetet fungerar bra finns även möjlighet till en deltidsanställning med fast schema. Arbetstiderna är förlagda enligt följande:  Vardagar: Kl. 16.00 - 20.00 Kl. 20.00 - 05.00, vaken natt Helger: Kl. 13:00 - 20:00  Kl. 20:00 - 06:00, vaken natt Kl. 06.00 - 13.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en 11-årig flicka med epilepsi och en utvecklingsförsening. Hon går självständigt, men beroende på dagsform kan rullstol användas som avlastning vid längre promenader. För att underlätta kommunikationen använder hon även bildstöd som ett viktigt hjälpmedel.  Som personlig assistent till den här tjejen behöver du ha ständig tillsyn över henne, med särskilt fokus på att snabbt kunna agera vid epileptiska anfall. Dina arbetsuppgifter kommer även innebära att:  Att ge stöd i dagliga rutiner såsom vid personlig omvårdnad och sjukgymnastik Aktivt deltagande i fritidsaktiviteter, som exempelvis promenader, gungning och lek med andra barn Att följa med på utflykter, bada i simhall eller ta en fika på stan ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vår kund önskar kvinnliga assistenter och söker dig som har en genuin vilja att göra skillnad i en annan människas liv. Du är trygg med dig själv och har förmågan att behålla lugnet även i stressade eller oväntade situationer. Som person är du lyhörd och har lätt för att läsa av andra människors behov, även när kommunikationen sker på alternativa sätt. Du är engagerad, tålmodig och har ett driv i att skapa meningsfulla och roliga aktiviteter i vardagen. Du behöver vara ansvarstagande och flexibel, med en god förmåga att samarbeta med både kollegor och anhöriga. Det är viktigt att du kan anpassa dig efter kundens dagsform, och bemöta både lugna och mer aktiva stunder med samma omtanke och närvaro. Tidigare erfarenhet från liknande arbete är meriterande, men stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Tål klor samt är simkunnig  Rökfri MERITER Erfarenhet av arbete inom vård eller omsorg, gärna med inriktning på epilepsi Sysselsättningsgrad: Timvikariat vid behov.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

21 maj 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025