OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker nu en engagerade och ansvarstagande personlig assistent till en av våra kunder bosatt på Sollerön. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie och som assistent förväntas du vara flexibel och kunna arbeta under dygnets alla timmar, både vardagar och helger. Under nattetid tillämpas väntetid. Startdatum sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan påbörja en introduktion snarast möjligt. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern som lever med både Parkinson och ALS. För att underlätta vardagen använder hon hjälpmedel som andningsmask, duschstol, rullstol och trapphiss för att ta sig mellan våningsplanen. Som assistent hos henne kommer du att vara en förlängning av hennes armar och ben och hjälpa henne med uppgifter hon själv inte längre kan utföra, oavsett om de är små eller stora. Du blir den som stödjer henne med allt från att skriva till att hantera praktiska sysslor i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis innebära: Hjälpa henne med dagliga rutiner, så som hushållssysslor. Assistera vid förflyttningar och hjälpa till med på- och avklädning. Du kommer även att uppmuntra och delta i hennes stora intressen, som matlagning och trädgårdsarbete. Du hjälper inte bara till med det praktiska utan skapar också glädje och engagemang genom att dela hennes intressen. Tillsammans ser ni till att hennes dagar fylls med värdighet, glädje och omtanke. Eftersom vår kund har haft både hundar och hästar tidigare, ser hon det inte som något hinder att du som assistent har egna husdjur. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har en lugn och trygg personlighet, men som samtidigt har "skinn på näsan". För att trivas i denna roll ser vi gärna att du delar kundens intressen för både trädgårdsarbete och matlagning. Du har en stark förmåga att arbeta med människor och kan snabbt sätta dig in i deras behov och anpassa ditt arbetssätt därefter. Du är lyhörd, tar egna initiativ och hittar lösningar där andra ser hinder. Engagemang och närvaro är självklara delar av ditt arbetssätt, och du skapar en positiv och meningsfull vardag för de du hjälper. KRAV B-körkort och tillgång till bil. Tidigare erfarenhet av arbete inom vården. MERITERANDE Erfarenhet av att arbeta med ALS eller Parkinson. Sysselsättningsgrad: Timvikarie. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Du kommer att inga i en assistentgrupp som jobbar for att ge var uppdragsgivare basta mojliga assistans. Uppdragsgivaren ar en man i 25-årsåldern som bor i egen lagenhet och lever ett aktivt och socialt liv. Mannen jobbar som ungdomsledare inom kyrkan dar du som assistent kommer vara med under hans arbetstid och vi ser det som positivt om du delar mannens kristna livsaskadning. Mannen kommunicerar med hjalp av bildstod (Bliss) och det ar darfor viktigt att du beharskar det svenska spraket i tal och skrift, Utover det soker vi dig som ar en mogen, ansvarsfull, glad och positiv person. Du ar kreativ med en vilja att hitta pa aktiviteter samtidigt som du ar strukturerad da struktur ar viktigt i uppdraget. Vi söker dig som kan tänka dig att pendla mellan Växjö och Horda för att jobba dygnspass. Novum ar en rikstackande assistansanordnare som arbetar utifran en kristen vardegrund vars ambition ar att gora skillnad for individen, branschen och i samhallet. Lopande urval gors, darfor kan tjansten komma att tillsattas innan sista ansokningsdatum. I detta uppdrag ser vi det som krav att du: Beharskar det svenska spraket flytande i tal och skrift Har korkort Om anstallningen Detta ar en tjänst är ett sommarvikariat där det finns möjlighet att fortsätta med behovsvikariat dar vi ser att du kan hoppa in och jobba vid behov under en längre tid. Det kan också bli möjligt att få vissa fasta tider. Arbetstiden ar forlagd till dygnspass Vi erbjuder fast timlon enligt overenskommelse. Ovriga ersattningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker lopande och mer information om uppdraget fas vid en eventuell intervju. Tilltrade sker enligt overenskommelse. For anstallning hos Novum Assistans kravs att du har ett BankID och godkanner att anvanda ditt BankID i tjansten.
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Boendet välkomnar flickor 13-17 år med missbruksproblematik. Vi har plats för 8 flickor. Om rollen Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Omvårdnad i form av direkt behandlingsarbete Nätverkskontakter Dokumentation- och utvecklingsarbete Vi arbetar med evidensbaserade metoder och då främst tydliggörande pedagogik. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbetet sker under dagtid, kväll, natt och helg. Lön sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vem är du? Som person är du ansvarstagande, relationsskapande, flexibel och trygg. I rollen är det viktigt att du visar stor empati, är lågaffektiv samtidigt som du har förmågan att sätta gränser vid behov. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor och du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. För att söka tjänsten krävs det att du: Är utbildad socialpedagog, socionom, behandlingspedagog eller har annan avslutad eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Har erfarenhet av behandlingsarbete, gärna av missbruksbehandling Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har god systemvana då dokumentation förekommer i hög omfattning Har B-körkort - manuellt. Du behöver tillgång till egen bil för att ta dig hit. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Marie Ekberg marie.ekberghumana.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en man som bor strax utanför Visby. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro med möjlighet till mer arbete under sommarperioden. Du bör vara bekväm med kroppsarbete då kunden hjälper till med diverse saker på familjens lantbruk och ofta får då assistenten hjälpa till med de sysslor vår kund inte själv klarar av. Dina arbetsuppgifter kan även innefatta att du hjälper vår kund med av- och påklädning, personlig hygien, förflyttningar, hushållssysslor och att du är med på kundens arbetsplats. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dagtid, under både vardagar och på helger. Om kunden Du får gärna ha ett sportintresse, då vår kund har ett stort intresse för sport och åker runt på olika aktiviteter kopplat till detta. Om dig Som person bör du vara social och drivas av att hjälpa människor och som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort och har tillgång till egen bil, Behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller personlig assistans, Delar kundens sportintresse. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vi söker en personlig assistent till en glad och busig tjej på 3 år som tycker om att vara ute och leka. Kunden bor centralt i Gävle tillsammans med mamma, pappa, en storebror på 5 år och två katter. Kunden har en röresle- och utvecklingsförsening, och kommunicerar med Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i form av stödtecken och bildstöd. Kunden har epilepsi samt kontinuerlig matning i knapp. Vem är du? Här önskas en kvinnlig assistent i 30-årsåldern. Du behöver vara lekfull och driven, eftersom att du kommer att vara en viktig person i ett litet barns liv. Det är viktigt att du har en bra hand med barn. Det är bra om du har körkort och bil, men det är inget krav Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av knapp på magen, epilepsi och AKK. Du måste vara rökfri och det är viktigt att du kan arbeta i ett hem där det finns pälsdjur. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetspassen är förlagda på dagtid, eftermiddag och vaken natt. Därför är det viktigt att du kan arbeta dygnets alla timmar. Vi söker ordinarie personal. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda. Både ordinarie personal och timvikarier Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar __________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se __________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Hos oss på Yrkesgymnasiet får elever möjlighet att lära sig ett yrke från grunden på riktiga arbetsplatser med stöd av kunniga handledare och yrkeslärare. På Yrkesgymnasiet förläggs mer än hälften av utbildningstiden på en arbetsplats vilket skapar en stabil grund och en konkurrensfördel på arbetsmarknaden. Genom stöd från sina inspirerande handledare och engagerade pedagoger på skolan, rustas våra elever på bästa sätt inför det framtida arbetslivet. Vi söker dig som tycker om och har erfarenhet av att arbeta med barn och ungdom för ett uppdrag som kurator till Yrkesgymnasiet Skellefteå. Som kurator blir du en del av elevhälsoteamet (EHT) tillsammans med rektor, skolsköterska, studie- och yrkesvägledare och specialpedagog. Tillsammans ansvarar teamet för elevhälsoarbetet på skolan i nära samarbete med skolans övriga personal. I arbetet ingår att hålla elevhälsosamtal med elever och att arbeta förebyggande och hälsofrämjande. Vi söker dig som: - Har god kännedom om det regelverk som styr skolans sociala arbete. - Är positiv och öppen person som är rak och tydlig i din kommunikation. - Har de verktyg som behövs för att kunna möta elever, vårdnadshavare och pedagoger på ett kommunikativt och förtroendeingivande sätt. - Har ett coachande förhållningssätt. - Har lätt för att samarbeta med såväl elever som kollegor. Kvalifikationer Du är utbildad kurator, socialpedagog, socionom eller har annan likvärdig bakgrund. Vill du vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i en organisation som ständigt utvecklas? Varmt välkommen in med din ansökan så att vi får tillfälle att berätta vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig. Rekrytering sker löpande och kan komma att avslutas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan! Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.
Om Skyddsvärnet – anno 1910 Skyddsvärnet – anno 1910 verkar inom den idéburna välfärden och arbetar med professionella insatser som ger hjälp till självhjälp, i syfte att förebygga social utslagning i hela Sverige. Kvalificerad familjehemskonsulent med placering i norra Sverige Nu söker vi en resultatfokuserad kollega som vill vara med och utveckla vår familjeverksamhet i norra Sverige, med utgångspunkt i Umeå. Detta är en unik möjlighet för dig som har erfarenhet av socialt arbete och ett stort intresse för verksamhetsutveckling. I denna roll kommer du att fokusera på att rekrytera och utreda nya familjehem samt att ta emot placeringar från uppdragsgivare. En viktig del av tjänsten innebär även att etablera kontakt och kartlägga efterfrågan från handläggare inom både socialtjänst som kriminalvård. Under pågående placeringar arbetar du nära familjehemmen, gör besök och håller regelbunden kontakt. I familjehemmen får den boende stöd utifrån sitt specifika behov som kan grunda sig i kriminalitet, beroende, missbruk, NPF-diagnos, hedersvåld eller till exempel omvårdnads- eller skyddsbehov. Tjänsten samt utvecklingen av familjeverksamheten i norra Sverige kommer bli en del av Skyddsvärnets ordinarie familjevårdsverksamhet, förutsatt att familjehemskonsulenten tillsammans med enhetschefen framgångsrikt utvecklar och etablerar verksamheten i norra Sverige. Tjänsten omfattar norra Sverige, med utgångspunkt i Umeå i Västerbotten och angränsande län, vilket innebär att resor kommer vara en naturlig del av arbetet. Arbetet kräver stort eget ansvar och initiativförmåga, vilket ger dig möjlighet att själv forma ditt schema och arbetssätt. Under de perioder du inte är på resande fot finns möjlighet att arbeta från valfri plats. Vem vi tror att du är Som person är du rak och tydlig, med en god kommunikativ förmåga. Du har ett stort intresse för människor och är bra på att skapa goda relationer och allianser. Du är drivande i att nå resultat och tycker att det är spännande och roligt att utveckla en verksamhet. Eftersom tjänsten innebär mycket självständigt arbete, är du van att ta egna initiativ och trivs med att arbeta under eget ansvar. Det krävs också att du uppskattar att vara ute på resande fot eftersom det kommer vara en stor del av arbetet. Din bakgrund Vi ser gärna att du är socionom eller beteendevetare och har tidigare erfarenhet av socialt arbete. För oss är det viktigt med öppenhet och mångfald samt att våra verksamheter är berikade med olika typer av kunskap och perspektiv. Eftersom dokumentation är en stor del av arbetet är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande. Du behöver ha tillgång till egen bil för tjänsten och erbjuds milersättning. Om Skyddsvärnets familjehemsverksamhet Skyddsvärnet – anno 1910,erbjuder jour- och familjehemsvård i hela Sverige, för alla åldrar och tar emot alla typer av uppdrag. Tillsammans med våra utbildade familjehem kan Skyddsvärnet hjälpa individer över hela Sverige att få en trygg tillvaro och möjligheten att kunna återanpassas till samhället. VI har erbjudit familjehemsvård sedan 1981, och arbetar med alla åldrar, oavsett bakgrund eller problematik. Familjehemsvården tar emot uppdrag från socialtjänst och kriminalvård över hela landet, och vi erbjuder även familjehem för personer med skyddad identitet. Inom verksamheten ingår också en avhopparverksamhet samt öppenvård med återfallsprevention. Skyddsvärnet har idag runt 100 utredda och godkända familjehem som spridda över hela i Sverige, med en särskild koncentration kring Mälardalen. Här kan du lyssna på Skyddsvärnets podd och några avsnitt om familjehemsvården: Familjehem och månskensbonde Utmaningarna i familjehem Skyddat boende och avhoppare Om tjänsten Tjänsten inleds med en provanställning som sedan övergår till en tillsvidareanställning. Heltid (100%). Vår verksamhet kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret varför det är bra om du beställer det redan idag. Rätt typ av utdrag hittar du här. Ansökan Skicka in din ansökan redan nu då urvalet görs löpande. Hoppas vi hörs!
Om Viljan Selfhelp På ViljanSelfhelp har vi lång erfarenhet av att möta människor med allvarliga missbruksproblem. Varje dag möter vi människor som blivit uträknade eller själva gett upp hoppet om sig själva. Vi ser dem utmana sina egna gränser och växa som individer. Vi utgår från KBT eller 12 stegsprogrammet som metod i vår behandling och nu söker vi ytterligare en terapeut till vårt arbete. Om rollen som Terapeut Som terapeut håller du grupper och föreläsningar , våra manualbaserade teman: missbruk/beroende, kriminalitet, våld och aggressivitet, samt livsteman och vår 12-stegsbehandling med tillhörande arbete i stegen, där vi även har en egen avdelning där klienter tillåts substitutionsbehandling. Att ge våra klienter en trygg miljö liksom att skapa ett engagerande och positivt arbetsklimat för medarbetare är viktigast för oss och vi fäster därför stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Lyhörd, ansvarsfull, flexibel och lugn är egenskaper vi värdesätter högt Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra Du har en positiv grundsyn och ett stort engagemang för målgruppen Kvalifikationer Krav: Alkohol och drogterapeut. Erfarenhet av arbete inom HVB vuxna missbruk/kriminalitet och då särskilt KBT Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Mycket god samarbetsförmåga med såväl klienter, medarbetare och remittenter från socialtjänst, kriminalvård och arbetsgivare. Meriterande: KBT utbildning Anställningsvillkor Roll: Terapeut Anställningsform: Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning Tjänstgöringsgrad:100% Arbetstid: Dagtid vardagar, ledig röda dagar. Tillträde: Snarast Vad kan vi erbjuda dig? Viljan Selfhelp är en del av Attendogruppen, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Det gör att vi är en trygg arbetsgivare, med många erfarna kollegor du kan lära dig av, och där vi, tack vare vår storlek som arbetsgivare kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Därtill kan vi erbjuda: Kompetensutveckling genom ett gediget internt utbildningsbibliotek Ledarskapsprogram Friskvårdsbidrag Vår förmånsportal Attendo plus i samarbete med Benify, med samlade rabatter och personalförmåner Erfarna och stöttande chefer Kollektivavtal Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag 250831 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka oss din ansökan. Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Välkommen med din ansökan – tillsammans för en bättre morgondag! Om Viljan Vi på Viljan Selfhelp tror att alla människor har möjlighet till förändring. Det gör att vi skapat en arbetsplats där du som kollega är med och påverkar, gör skillnad och utvecklas. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan Selfhelp arbetsplatsen för dig. Viljan samlar det bredaste utbudet av skräddarsydda lösningar inom individ- och familjeomsorg. Våra medarbetare arbetar med omtanke, engagemang och kompetens för att ge varje individ, förutsättningar att ta nästa positiva steg i livet. Tillsammans för en bättre morgondag!
Beskrivning av tjänsten som personlig assistent Nu söker vi personliga assistenter till vår manliga kund i Hässelby. Vi söker flera personliga assistenter både till fasta schemarader och timvikarier vid behov. Kunden har nervsjukdomen ALS och har ett omfattande hjälpbehov. Tillsammans med en kollega kommer du ansvara för all typ av personlig omvårdnad, förflyttningar, andningshjälp med mera. Du kommer arbeta i kundens hem och kunden har dubbelassistans alla dygnets timmar. Kunden är trakeostomerad samt sondmatas. Kommunikation är möjlig i viss mån genom mimik och med stöd av Tobii (eyetracking). Kunden bor med sin familj samt en hund. Exempel på förekommande arbetsuppgifter: Personlig omvårdnad, hygien, förflyttningar med mera. Sondmatning Arbete med hostmaskin, slemsug och ventilator Utföra träningsprogram och stretchning. Följa med kund på besök i hälso- och sjukvården. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Det är meriterande med någon form av vårdutbildning såsom undersköterske- eller vårdbiträdesutbildning. Du bör ha erfarenheter av nervsjukdomen ALS samt ha hanterat medicinsk utrustning såsom slemsug, ventilator och hostmaskin. Det är meriterande med erfarenhet av palliativ vård. För att passa som personlig assistent till denna kund bör du vara lugn, positiv och ha mycket god samarbetsförmåga. Du ska ha förståelse för sjukdomen samt vara empatisk och lyhörd för kunden och hans familj. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Visstid så länge assistansuppdraget varar / behovsanställning Omfattning: Heltid / deltid Arbetstid: Dag / Kväll, helgarbete förekommer. Tillträde: Snarast Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!
Äldreomsorgen i Västerviks kommun Välkommen till Västervik – skärgårdsstaden i Småland! I Västervik har du alltid nära till både lugnet och roliga evenemang. Här erbjuds ett aktivt friluftsliv, kulturupplevelser, trevliga restauranger och shopping. Hos oss jobbar du nära naturen och får en unik möjlighet att ta del av sommarstadens utbud på jobbet! Vi söker dig som kan arbeta under semesterperioden mellan vecka 24 till 35 inom äldreomsorgen i Västerviks kommun. Du kanske studerar, är arbetssökande, pensionär eller nyfiken på ett nytt yrke och intresserad av att få in en fot i vår organisation. Dina arbetsuppgifter Att jobba med äldre människor är fantastiskt! Du får ett aktivt och varierande jobb som ger dig härliga minnen och erfarenheter för livet. I äldreomsorgen arbetar vi utifrån ett salutogent perspektiv och med individens behov i centrum. Det innebär att ditt uppdrag är att vara lyhörd, motivera, uppmuntra och stödja människor. Du bidrar till livskvalité varje dag! Vanliga arbetsuppgifter inom äldreomsorg: • Stöd i sociala situationer • Stöd i personlig omvårdnad och måltider • Medicinskt arbete • Digital dokumentation • Arbete med tekniska hjälpmedel • Vara ett stöd och arbeta med delaktighet kring den enskildes vardagssysslor Du kan jobba på äldreboenden, korttidsboende eller inom hemtjänsten på olika ställen i hela kommunen. Vi behövs dygnet runt, hela veckan och därför kan arbete dag, kväll, och natt förekomma vardag och helg. Tunga förflyttningar kan förekomma i tjänsten men då har du hjälp av hjälpmedel. Din arbetsplats Våra verksamheter inom äldreomsorg och hemtjänst finns i Västervik, Gamleby, Överum, Edsbruk, Loftahammar, Gunnebo, Ankarsrum och Hjorted. Du får möjligheten att önska arbetsplats, men vi ser helst att du är flexibel. I Edsbruk och Loftahammar finns det möjlighet för arbetsgivaren att stötta med boende under sommaren. På Annagårdens korttids- och växelboende i Västervik bor personer tillfälligt som till exempel kommer från sjukhuset under kortare perioder och får stöd i sin rehabilitering. Här bor även personer växelvis med sitt ordinära boende ett par veckor i taget. Kvalifikationer Störst vikt läggs vid personliga egenskaper. Det är inte ett krav att ha jobbat inom äldreomsorgen tidigare. Vi söker i första hand dig som är 18 år eller äldre. B-körkort behövs för flera uppdrag inom hemtjänsten. Det är ett krav att du ska behärska det svenska språket då dokumentation och muntlig kommunikation är avgörande för att klara av uppdraget. Dokumentationen sker digitalt, du behöver därför vara bekväm med att arbeta i digitala miljöer. Vi söker dig som: • har en fin människosyn och positiv attityd • är omtänksam, empatisk och mån om att andra ska ha det bra • är ansvarsfull både när det gäller dina arbetsuppgifter och professionella relationer • är kommunikativ och har lätt att både göra dig förstådd och att förstå andra • är respektfull och värnar om varje människas integritet • är flexibel och beredd på att hoppa in med kort varsel Det är meriterande om du: • har tidigare erfarenhet av arbete äldreomsorg eller annan likvärdig erfarenhet • har relevant gymnasial eller eftergymnasial utbildning • har B-körkort • har tidigare erfarenhet av service eller pedagogiskt arbete Övrigt Läs mer här! https://www.vastervik.se/sommarjobb Är du nyfiken på Västervik? Välkommen att hitta hem https://www.vastervik.com/flytta-till-vastervik/hittahem/Länk till annan webbplats (https://www.vastervik.com/flytta-till-vastervik/hittahem/) Alla ansökningar skall gå via rekryteringssystemet. Vi hanterar inga ansökningar via mejl eller telefon. För att kunna komma i fråga för aktuell anställning i Västerviks kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Utdraget beställer du här: HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/). Vänligen observera att handläggningstiden kan vara upp till 2 veckor. Du kommer att behöva visa upp ditt utdrag om du blir erbjuden en tjänst. Efter att du skickat in din ansökan till oss gör vi ett urval utifrån dina kompetenser och kvalifikationer. Var noga med att bifoga CV och svara ordentligt och genomtänkt på samtliga frågor. Fullständiga ansökningar kommer att prioriteras. Rekryteringsprocessen består av ett första urval, telefonavstämning, intervju och referenstagning. Om du blir kallad på en intervju förväntas du ha med dig legitimation, intyg och betyg som är relevanta för tjänsten samt minst två referenser. Vi tillämpar löpande rekrytering så passa på att skicka in din ansökan redan idag! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer