Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Halmstad med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Varmt välkommen med din ansökan!
Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Vill du vara med och forma och utveckla morgondagens områdesbaserade socialtjänst? Nu söker vi en socialsekreterare till vår områdesbaserade socialtjänst i Lambohov samt Berga. I denna roll kommer du att arbeta proaktivt med att identifiera och stödja kommuninvånare som är i behov av socialt stöd och vägledning. Ditt arbete omfattar både uppsökande verksamhet och stöd- och rådgivande samtal med barn, ungdomar och familjer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ge föräldrastöd, leda föräldrautbildningar, familjebehandling samt samverka med för klienterna viktiga aktörer i området på grupp och strukturell nivå. Du kommer att spela en viktig roll i att skapa meningsfulla relationer och stötta individer och familjer i deras strävan efter en bättre livssituation. Din arbetsplats Du kommer att tillhöra enheten Områdesbaserad socialtjänst inom Linköpings kommuns socialtjänst. Både i Berga och Lambohov är lokalerna förlagda i bostadsområdet för att kunna vara nära medborgarna. Båda arbetsgrupperna består främst av socialsekreterare, 5 i Berga och 7 i Lambohov. Vi har en närvarande arbetsledning på plats flera dagar i veckan i form av en gruppledare. Vi värdesätter en kultur präglad av engagemang, delaktighet och samverkan. Här får du möjlighet att delta i spännande projekt och bidra till innovativa lösningar som har en verklig inverkan på vårt samhälle. Arbetstiden är förlagd mestadels dagtid men flextidsavtalet möjliggör även kvälls- och helgarbete vid behov. Du som söker Vi söker dig som har en socionomexamen, beteendevetarexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av socialt arbete, särskilt med barn och familjer, är meriterande. Kunskap om systemteori och FIT (Feedback Informed Treatment) är också önskvärt. B-körkort är meriterande, då resor i tjänsten kan förekomma. Vi söker en utåtriktad socialsekreterare som har förmåga att bygga och underhålla professionella relationer med både kommuninvånare och kollegor. Ditt engagemang och din entusiasm är avgörande för att inspirera och motivera andra, samt för att skapa delaktighet inom teamet. Du arbetar självständigt och strukturerat, tar ansvar för att driva processer framåt och hantera komplexa situationer. Med din goda samarbetsförmåga lyssnar du aktivt, kommunicerar tydligt och löser konflikter på ett konstruktivt sätt, vilket är en förutsättning för att framgångsrikt möta invånarnas behov av vägledning och stöd. Välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning samt vikariat 250930 till 260930 Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 2 Ref. nr: 15574 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.
Om Viljan Kombinationsboende På Viljan Kombinationsboende satsar vi på kompetensutveckling och anställer behandlingspedagoger. Här arbetar vi nära varandra, med ett öppet klimat och ett gemensamt driv att göra skillnad på riktigt. Viljan Kombinationsboende i Göteborg på Danska vägen är belagd i centrala Göteborg. Vi erbjuder korttidsboende till kvinnor mellan 18–65 år med samsjuklighet samt olika psykiatriska och neuropsykiatriska diagnoser och tillstånd. Vårt arbetssätt är miljöterapeutiska metoder, MI och lågaffektivt bemötande. Om rollen som behandlingspedagog Vi arbetar med engagemang i allt kring våra klienter. Vi söker dig som vill vara med och skapa en trygg, stödjande och utvecklande miljö för människor i kris och/eller med en svår livssituation. Därför är det väldigt viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt. Som behandlingspedagog är du en viktig del av det dagliga arbetet där du tillsammans med kollegor skapar en stabil, strukturerad och omsorgsfull miljö. Du fungerar som ett stöd för klienten och tillsammans utvecklar strategier för att uppnå mål i vardagen och hjälper till i kontakter med myndigheter, andra vårdgivare och god man/förvaltare. Målet är att våra klienter ska få det hjälp och stöd som leder till ökad förmåga att klara sin vardag och för att ta nästa positiva steg i livet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Samordning- ha kontakt med socialtjänst och andra samarbetspartners Samtal Dokumentera insatser och följa upp utveckling Stötta och delta i vardagsrutiner som städning, aktiviteter och läkarbesök Bidra till ett professionellt och engagerat teamarbete Kvalifikationer Du är relationsskapande och har god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för omsorgsarbete och kan se individens behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: Utbildad socialpedagog eller behandlingspedagog med 400 YHP. Meriterande: Har erfarenhet av arbete med målgruppen Har erfarenhet av arbete med MI och/eller annan evidensbaserad metod Har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering Anställningsvillkor Roll: Behandlingspedagog Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Tjänstgöringsgrad: 85% Arbetstid: Dag, kväll och helg Tillträde: Enligt överenskommelse Kollektivavtal finns Vad kan vi erbjuda dig? Viljan är en del av Attendo, som är en trygg arbetsgivare och kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 31 augusti men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Viljan är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom IOF. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en bättre morgondag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Pernilla Wedin, [email protected] eller Maia Nilsson, [email protected]
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Var med på Funktionsstöds resa mot att bli Sveriges bästa LSS 2025! Avdelning funktionsstöd är uppdelad i tre enheter, myndighetsenheten, särskilt resurskrävande enheten och den traditionella enheten. Vi söker nu stödassistent till den enhet som arbetar med personer med stort behov av stöd, den särskilt resurskrävande enheten. Vi söker dig med känsla för mötet med den enskilde som har förmåga att arbeta strukturerat och skapa en lugn, trygg miljö för våra boende. Arbetsplatsen finns i ett modernt boende byggt för ändamålet. Målgruppen är personkrets 1 inom LSS, vilket omfattar personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Det finns också ofta fler diagnoser och beteendesvårigheter. Boendet är väl genomtänkt och fysiskt utformat för att vara stressreducerande i vardagen för brukarna. Det finns utrymmen för såväl avskildhet som en socialt utvecklande miljö och är dessutom planerat för en personaltät bemanning. Utemiljöerna är anpassade för målgruppen med promenadstråk och olika aktivitetsområden. Gruppboendet och arbetsplatsen ligger strax utanför Trelleborgs tätort. Du tar dig enklast till och från arbetsplatsen med egen bil. Hos oss trivs du som har förmåga att se och förstå den enskilde du arbetar för, dennes sinnesstämning och behov samt att du själv kan stötta detta genom den struktur som finns till gagn för denne. Vad vi kan erbjuda dig - Modernt gruppboende som din arbetsplats - Strukturerade arbetsmetoder och arbetsmiljö - Kompetensutveckling internt - Kommunövergripande förmåner - Bästa kollegorna Arbetsuppgifter I rollen som stödassistent är du nyckelperson i att stötta och vägleda brukarna utifrån ett pedagogiskt och praktiskt förhållningssätt i deras vardag med bland annat; omsorg/hygien, aktiviteter, matlagning och färdighetsträning. Allt med målsättningen att brukarna ska nå ökad självständighet. Med utgångspunkt i brukarnas genomförandeplan, arbetar du för att upprätta, driva och följa upp genomförandeplanens mål och förverkliga största möjliga kvalitet och delaktighet i vardagen. Din primära uppgift är att inge ett lugn och vara trygghetsskapande för den enskilde du möter. Du behöver se och möta den enskildes sinnesstämning och behov samtidigt som du lyssnar och anpassar din kommunikation utifrån situationen och behoven. Du förhåller dig till de strukturer som finns och bär stödet till den enskilde, samtidigt som du strävar efter att i samarbete med pedagogerna i verksamheten utveckla stödet och strukturerna till den enskilde. Du är också ett stöd som skapar förutsättningar för god kontakt med anhöriga, sjukvård och andra viktiga kontakter för den enskilde. Inom den interna organisationen samarbetar du främst med andra stödassistenter, stödpedagoger samt ledning för att kontinuerligt utveckla verksamhet och nå uppsatta mål. Arbetstiderna är rullande schema; dag/kväll och helg. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har vissa grunder med dig i form av utbildning, arbetslivserfarenhet och i ditt sätt att hantera såväl dig själv och de du möter i ditt arbete. Vi vill att du har gymnasial- eller yrkesexamen från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst ett års arbetslivserfarenhet av antingen funktionsstöd/LSS; skolans värld eller annat område där du, gärna utifrån ett pedagogiskt perspektiv, arbetat med och mött personer med funktionshinder, ex. personer med autism eller utmanande beteende. För arbetet krävs att du har goda datorkunskaper och dokumentationsvana, eftersom du behöver läsa och skriva dagliga noteringar i olika system. För detta krävs även god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Minst B-körkort för manuell växlad bil, krävs för att ta dig till arbetet samt för att köra brukare mellan boendet och aktiviteter. En god fysik och och trivsel med ett rörligt arbete behövs, eftersom arbetet innebär aktiviteter med den enskilde du stödjer i vardagen. För att trivas och fungera i arbetsrollen, är det av största vikt att du i dig själv är lugn, trygg och stabil och fokuserar på rätt saker i arbetssituationen. Du trivs med att arbeta i en befintlig struktur, förhåller dig till denne samtidigt som du kan reflektera efter och samarbeta kring behov att utveckla strukturerna som är stöd till den enskilde. Du ser möjligheter i stället för hinder och agerar utifrån befintliga strukturer och forum i arbetet. Övrigt För frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Eva Haglund 072-370 02 88. Vi kan komma att kalla till intervjuer löpande under ansökningsperioden. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Just nu söker vi nya kollegor till Prästkragens gruppbostad i Gammelstad, där vi arbetar med att ge stöd till personer inom LSS. I denna tjänst kommer du att arbeta med att ge stöd till en specifik brukare på boendet beläget på Allévägen 5 ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär att du ger stöd och service utifrån brukarens individuella behov samt ansvarar för att brukaren får en god omvårdnad i sin vardag. Du arbetar i team med olika yrkesprofessioner, daglig sysselsättning samt anhöriga, och allt arbete utgår från individens behov, möjligheter och önskemål. I det här uppdraget arbetar du tillsammans med en kollega i en vardag där det är viktigt att kunna möta olika situationer med tålamod, lyhördhet och ett lugnt bemötande. Din förmåga att skapa trygghet och bemöta med ett lågaffektivt förhållningssätt är av stor betydelse för att lyckas i rollen. Tillsammans med brukaren genomför du aktiviteter som hör till det dagliga livet. Du kommer således att arbeta med matlagning, städning, personlig omvårdnad, socialt stöd samt läkemedelshantering. Du följer också med på fritidsaktiviteter efter brukarnas önskemål. Genomförandeplaner används som en aktiv arbetsmetod och utvecklas utifrån brukarens önskemål och behov samt utvärderas kontinuerligt. Du ska kunna arbeta självständigt och inser vikten av dokumentation, uppföljning och utvärdering för att nå målen med genomförandeplan. Du fungerar som stödperson och är med och utformar tydliggörande struktur samt deltar i handledning, arbetsplatsträffar/teamträffar och nätverksträffar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en positiv inställning samt ett genuint intresse och engagemang för att jobba med människor. Vidare ska du som söker: • Ha relevant erfarenhet • Ha god digital kompetens • Ha läst- och kan uppvisa godkända betyg i svenska som lägst motsvarande årskurs 9 Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet om autism eller andra neuropsykiatriska diagnoser. Det är även meriterande om du är utbildad stödassistent/undersköterska samt har erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Som person är du relationsskapande, hänsynstagande och stabil. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga kompetenser. Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan nu! Vi behöver inget personligt brev, det räcker med ditt CV. Urval sker löpande, vilket innebär att du kan bli kallad till intervju med kort varsel och att rollen kan tillsättas innan ansökningstiden är slut. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot den målbilden har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att fler elever ska nå målet och nå bättre skolresultat. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som också kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och elever ska få arbetsro, uppleva skolmiljöerna som trygga och vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag. Skolkurator till Centrala elevhälsan åk 4-9 I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot den målbilden har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att fler elever ska nå målet och nå bättre skolresultat. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som också kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och elever ska få arbetsro, uppleva skolmiljöerna som trygga och vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag. Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens elevhälsoarbete! Österåkers kommunala skolor arbetar för att varje elev ska lyckas optimalt utifrån sina förutsättningar. För att verka i denna anda arbetar vi i en central elevhälsoorganisation i kommunen. Detta för att öka likvärdigheten samt säkerställa kvaliteten på elevhälsan i alla skolor. En central samordning tydliggör uppdraget och möjliggör stöd och utveckling för de olika professionerna i elevhälsoteamen på skolorna. I elevhälsoteamen arbetar skolkuratorer, skolpsykologer, skolsköterskor, speciallärare och specialpedagoger alla på uppdrag av rektor i nära samverkan med skolchef och ledning för centrala elevhälsan. Ditt nya jobb Kuratorerna samverkar med rektor på skolan men har biträdande elevhälsochef som närmaste chef. Rutiner, metoder och arbetssätt är centralt organiserade i samarbete med alla berörda yrkesgrupper och kuratorsgruppen har tät kontakt med varandra och övrig personal inom elevhälsan. Elevhälsan är den del av skolans organisation som ansvarar för att eleverna har en så väl fungerande undervisningssituation som möjligt. Verksamhet ska vila på vetenskaplig grund och/eller beprövad erfarenhet och ska främst bedriva ett hälsofrämjande och förebyggande arbete. Som kurator är ditt uppdrag att, utifrån din kompetens, skapa bästa möjliga förutsättningar för elevernas hälsa, utveckling och lärande. Arbetet bedrivs i samverkan med ledningen för centrala elevhälsan, skolledning samt övrig elevhälsopersonal. Arbetet innebär också samverkan med elever, vårdnadshavare, skolans personal samt organisationer och myndigheter utanför skolan. Tjänsten kommer vara fördelad på en av våra 4-9 grundskolor, Solskiftesskolan. Din profil Vi söker en kurator med hög kompetens och stort engagemang för våra elevers välbefinnande och som besitter följande kompetenser och erfarenheter: • Adekvat socionomutbildning • Vilja att arbeta engagerat för att våra elever ska nå kunskapsmålen. • Förmåga att arbeta självständigt. • Kunskap om och gärna erfarenhet av att utveckla den pedagogiska verksamheten. Vi önskar även att du är initiativrik, flexibel och har god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningens omfattning 100 % Anställningsform Tillsvidare. Tillträde 1/9 2025 eller enligt ö.k Sista ansökningsdag 5/8 2025 Kontaktperson Helene Petschler Selström Biträdande Chef Centrala Elevhälsan 0701485742 Under ansökningstiden har jag semester och därför kan urval och kontakt ske löpande samt att kontakt komma att dröja några dagar. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.
Kom och jobba hos oss! Haganäs Gruppboende söker medarbetare till hösten 2025 Vi söker dig som vill jobba hos oss i vår gemenskap, med våra fina huvudpersoner. Arbetstiden varierar och är både dagtid, kvällar, nätter (sovande jour) samt helger. Vi är en socialterpeutisk verksamhet som består av fyra olika boendegrupper, både i gruppboendeform och stödboende, i och utanför Järna. Vår strävan är att verksamheten ska genomsyras av gemenskap, värme, ett rikt kulturliv och glädje. Vi söker dig som är lyhörd och ser personen du har framför dig, vi söker dig som är nyfiken på att hitta nycklarna som leder till utveckling, vi söker dig som är engagerad och öppen för att lära nytt. Du ska kunna ta ansvar både i det stora och i det lilla och ha god kunskap i det svenska språket både i tal och skrift Relevant utbildning för tjänst är: Socialterpeutisk utbildning (LÄS) Gymnasieutbildningarna på Vård- och omsorgsprogrammet Barn- och fritidsprogrammet, inriktning socialt arbete Stödassistent/stödpedagog/socialpedagog Yrkesutbildning inriktat mot LSS tex. Forum carpe kurs i specialpedagogik 100 gymnasiepoäng eller liknande utbildning med inriktning LSS. Erfarenhet av arbete inom LSS gruppbostad och kunskap inom AKK (alternativ kompletterande kommunikation) är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav Mer information om oss finns på hemsidan: www.haganas.se Vid intresse maila personligt brev samt cv till [email protected]
I Klippans kommun motiveras vi av utveckling och siktar mot att bli lite bättre varje dag. Här har alla möjlighet att göra skillnad - både för varandra och för alla de som finns i våra verksamheter. Hos oss är allas idéer välkomna och det finns plats för dig att vara kreativ och modig på ditt eget vis. Vi litar till varandra och skapar tillsammans. På så sätt hittar vi glädjen i vårt arbete. Vi i Klippan är vår värdegrund och våra riktningar "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet" leder oss i vårt arbete. Bli en av oss i Klippan! Bli en del i teamet i vårt Boendestöd! Boendestöd är en verksamhet som ger individer hjälp i det egna hemmet med sitt vardagliga liv – antingen genom motiverande stöd eller praktisk hjälp. Det är en insats via Socialtjänstlagen för personer med funktionsnedsättning, som kan vara psykisk eller neuropsykiatrisk. ARBETSUPPGIFTER Vill du bli en av stödassistenterna i vårt Boendestöd? För att möta klienternas behov av insatser behöver vi nu utöka personalgruppen. Vi erbjuder både timanställning och vikariat och söker en eller flera engagerade och trygga medarbetare som vill vara med i vårt team. Du kommer att ha ett nära samarbete och stöd från kollegor, men de flesta insatser utförs på egen hand i klienternas hem. Därför behöver du vara trygg, stabil och ansvarstagande som person och på ett självständigt sätt kunna möta individer utifrån deras personliga förutsättningar. Som stödassistent i boendestödet arbetar du med att erbjuda ett individuellt, socialt och praktiskt stöd för att möjliggöra och tillvarata personens egna förmågor och därmed skapa förutsättningar till självständighet. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och förväntas kunna stödja klienten i mål och delmål genom motiverande och stöttande arbetssätt. Du behöver kunna anpassa dig i utmanande situationer och har ett bra bemötande gentemot klienter, anhöriga, kollegor och andra samarbetspartners. Eftersom du ofta arbetar ensam, krävs det att du är självgående, engagerad och delar våra värderingar och arbetssätt. Som stödassistent hos oss är noggrann dokumentation en viktig del av ditt arbete. Du arbetar med att planera, utföra, dokumentera, följa upp och utvärdera enskilt och tillsammans. Likaså ingår hantering av läkemedel och du behöver kunna ta emot medicindelegering. Vi erbjuder en arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vi värdesätter din kunskap och engagemang och ser fram emot att du bidrar med reflektioner där vi tillsammans ständigt förbättrar arbetssätt och metoder. KVALIFIKATIONER Du som söker som stödassistent behöver ha vård- och omsorgsutbildning gärna med inriktning funktionshinder/psykiatri eller ha gått barn-och fritidsprogrammet med inriktning mot personer med särskilda behov, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har kunskap och tidigare erfarenhet av att arbeta stöttande och motiverande. Det är meriterande om du har vidareutbildning och/eller yrkeserfarenhet inom psykiatri. Du har goda kunskaper om individer med psykiska funktionsnedsättningar. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Du behöver ha god datorvana och förmåga att skriva klart, tydligt och korrekt. Du har B-körkort och kan cykla. • Personliga egenskaper Vi söker dig som är trygg, stabil och har förmåga att reflektera över dig själv och ditt arbete. Du behöver vara nyfiken, gilla utmaningar samt ha förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv utan att ta över personens känslor, samt kunna skilja på det personliga och professionella. Tillsammans med andra behöver du vara lyhörd, uppmärksam och lösningsfokuserad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, där bemötande och förmåga att samarbeta väger tungt. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten. För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd. Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister före anställning. Utdraget är kostnadsfritt att beställa och görs via polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.
Om Viljan LSS och Skola i Ramnäs Viljan skolboende har 35 boendeplatser för ungdomar, fördelat på sex hus. Vi erbjuder en trygg, trivsam och utvecklande boendemiljö. Nu ser vi fram emot att välkomna en ny kollega till oss på Viljan! Du kommer att arbeta heltid på schema med varierande arbetstider såsom dag, kväll, helg och sovande jour. Tjänsten är 100% med start i höst. Om rollen som utvecklingspedagog Du har tidigare arbetslivserfarenhet från arbetet med unga med NPF och autism. Det är starkt meriterande om du har arbetat som stödpedagog eller motsvarande inom LSS unga. I arbetet ska du ge de boende stöd i de moment individen behöver utifrån uppdragets utformning och den boendes önskemål. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du för att skapa delaktighet och en meningsfull vardag för den enskilde. Du stödjer och vägleder med bland annat inom ADL, samhällskontakter, skola och kommunikation. Kvalifikationer Du är socialpedagog, undersköterska eller har en likvärdig utbildning. Därefter har erfarenhet av arbetet som utvecklingspedagog inom LSS eller allra minst erfarenhet av arbete med unga med NPF diagnoser. Utifrån den erfarenheten tillämpar du ett pedagogiskt förhållningssätt och förstår att utgångspunkten i det dagliga arbetet är våra boende och att de boende ska få en trygg och stöttande vardag. Du är flexibel, har lätt för förändringar och är empatisk i ditt bemötande. Krav: Utbildning som socialpedagog, undersköterska eller likvärdig utbildning Erfarenhet av arbete med NPF diagnoser Kunskap om LSS Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Kunskap och erfarenhet av dokumentation B- körkort Meriterande: Erfarenhet av arbete som utvecklingspedagog inom LSS unga Erfarenhet av tydliggörande pedagogik, AKK och Lågaffektivt bemötande Våra boendes bästa är vår utgångspunkt i allt vårt arbete och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet i varje tillsättning av nya medarbetare. Anställningsvillkor Roll: Utvecklingspedagog Anställningsform: Tillsvidare, tillträde efter överenskommelse. Tjänstgöringsgrad: 100% Arbetstid: Enligt schema, dag, kväll, helg och sovande jour Tillträde: 1 September eller enligt överenskommelse Vad kan vi erbjuda dig? Viljan är en del av Attendogruppen, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Det gör att vi är en trygg arbetsgivare, med många erfarna kollegor du kan lära dig av, och där vi, tack vare vår storlek som arbetsgivare kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Därtill kan vi erbjuda: Kompetensutveckling genom ett gediget internt utbildningsbibliotek Friskvårdsbidrag Vår förmånsportal AttendoPlus i samarbete med Benifex, med samlade rabatter och personalförmåner Erfarna och stöttande chefer Kollektivavtal Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag 2025-07-31 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka oss din ansökan. Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Välkommen med din ansökan – tillsammans för en bättre morgondag! Om Viljan Vi på Viljan tror att alla människor har möjlighet till förändring. Det gör att vi skapat en arbetsplats där du som kollega är med och påverkar, gör skillnad och utvecklas. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Viljan samlar det bredaste utbudet av skräddarsydda lösningar inom individ- och familjeomsorg. Våra värderingar Omtanke, Engagemang och Kompetens leder oss i vårt arbete, där delaktighet, tydlig kommunikation och ett närvarande ledarskap skapar trivsel och arbetsglädje. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta: Cecilia Lindell 072-380 38 50 Tillsammans för en bättre morgondag
Vi söker en eller två personliga assistenter till en brukare som är rullstols buren. Detta arbete är i Bjuv och avser vikariat under semestertider och när ordinarie anställa är sjuka. Arbetet är 24 timmars pass med sovande jour. Brukaren har bil som du måste kunna köra. Du som söker arbetet ska vara mogen och helst över 30 år och kunna bra svenska. Har du erfarenhet av liknande arbete är det en merit. Ange ref:73 vid ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer