Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet. Arbetsuppgifter Personlig assistent sökes till vår kund, en pojke på snart 15 år, som bor med sin familj i Stångby. Pojken går i skolan dagtid och har då i nuläget inte medföljande assistent. Furuboda söker dig som kan möta upp pojken i hemmet efter skolan och arbeta eftermiddagar/kvällar, helger och på skollov. Tjänsten är på ca 80% och då ingår arbete varannan helg. Du behöver vara ansvarsfull och lyhörd och behjälplig med stöttning i alla moment för att pojkens liv och vardag ska fungera på bästa sätt. Det innefattar hjälp med personlig hygien, förflyttningar, måltider, vid aktiviteter. Pojken har motoriska svårigheter och en grav synnedsättning, och kommunicerar genom kroppspråk och ljud. En glad pojke som är pigg på utflykter, att vara ute, gå på biblioteket, och tycker om högläsning. Viktigt att känna av dagsformen. Förslag/ initiativ till aktiviteter och utflykter välkomnas av pojken och familjen, och en bra och tydlig kommunikation med familjen är viktig för ett gott samarbete kring arbetet och assistansen. Välkommen med din anökan! Kvalifikationer Det är önskvärt med erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans
Är du socionom/socialpedagog eller beteendevetare? Har du erfarenhet av arbete med vuxna, särskilt unga vuxna? Vill du bidra till våra kursdeltagares välmående? Sök rollen som kurator på Hagabergs folkhögskola! Som kurator på Hagaberg kommer du jobba mest med individuella samtal för deltagare som vill ha råd och stöd, hjälp med motivationen, stöd att ta sig igenom en kris eller har något annat de behöver prata om. Om deltagaren behöver annan hjälp, från till exempel sjukvården, kvinnojour, socialtjänst, eller ungdomsmottagning, kan du vara behjälplig i kontakten med dem. Som kurator ingår du i skolans deltagarstödteam och bidrar med social och psykosocial kompetens och kunskap om kursdeltagarnas risk- och skyddsfaktorer för hälsa och sociala situationer samt lärande och utveckling. Vi letar efter dig som har: • akademisk examen inom beteendevetenskap, socionomexamen eller annan relevant utbildning • erfarenhet av individuella samtal (exempelvis inom primärvård, företagshälsovård, psykiatri eller motsvarande) • grundläggande psykoterapeututbildning med KBT inriktning • samtalserfarenhet med inriktning mot unga vuxna Om Hagabergs folkhögskola Hagaberg är en rörelsefolkhögskola. Huvudmannen är EFS, en missionsrörelse inom Svenska kyrkan. Det speglas i skolans värdegrunder och vardagliga liv, hur vi bemöter varandra och vår människosyn. Vi har cirka 200 kursdeltagare på plats varje dag. Det flesta bor i Södertälje eller närliggande kommuner men Hagaberg attraherar studerande från mycket längre bort. Skolan har också ett litet internat (16 platser). Som kurator blir du en del av vår mångfaldigt, mångsidigt och fantastiskt medarbetarlag. Arbetstid avsätts för gemensamma möte, aktiviteter samt fortbildning. Att tänka på innan du söker... Kursdeltagare erbjuds kuratorsamtal på plats. Vi önskar att våra nya kurator kan arbeta 2-3 eftermiddagar/vecka under terminstid här på Hagaberg. Anställningen är tillsvidare och inledas med provanställning i sex månader. Tjänsten är ferietjänst som innebär att hela årets arbetstid är förlagd i anslutning till läsåret. Obs! Att jobba som konsult/egen firma är ej aktuellt. Rekrytering och urvalsprocess sker löpande. Eftersom vi har inte full bemanning under sommarlovet kan det dröja med svar innan vecka 32. Ansökan med meritförteckning/CV och referenser skickas till [email protected] Välkommen med din ansökan!
Just nu söker vi dig som vill bli en del i vårt nya härliga team som personlig assistent hos en 23-årig kille i Tranemo. Vad innebär den här tjänsten? Du kommer jobba som personlig assistent åt en 23-årig kille med autism och epilepsi. Han behöver din hjälp med personlig omvårdnad, kommunikation, hushållsarbete och aktiviteter. På fritiden tycker han om att promenera och lägga pussel. Du kommer delta och bidra till kvalitetsarbetet, planering och uppföljning av uppdraget. Det finns rutiner att följa samtidigt som du behöver kunna se vad som ska göras. Han behöver alltid din tillsyn eftersom han inte kan förutse risker. På vardagar är han på daglig verksamhet utan personlig assistent. Du börja jobba när han kommer hem på eftermiddagen från verksamheten och jobbar tills morgonen efter. Kunden bor i en egen anpassad lägenhet på bottenvåning. Kunden har en varierad vardag där han varvar fritid och arbete på daglig verksamhet. Du och dina framtida kollegor gör stor skillnad genom att få kundens liv att fungera och hjälpa honom att delta i samhället på lika villkor. Arbetstiderna är dag, kväll, natt med väntetid och helg. Arbetspassen är långa, på helgerna är det dygnspass. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: har erfarenhet som personlig assistent eller liknande har kunskap om autism och epilepsi har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift gärna har B-körkort (ej krav) är lugn och kan jobba lågaffektivt är idérik och initiativtagande Övrig information Anställningsform: timanställning Omfattning: Deltid tjänst som eventuellt kan övergå till en visstidsanställning hos kunden Arbetstider: dag, kväll, natt med väntetid, helg (förekommer dygnspass) Tillträde: efter överenskommelse, med inskolning snarast Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Daniel Lisovski, Verksamhetschef, 010-130 3174 Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker två personliga assistenter till en kille som snart är fyller 11 somrar. Det är en glad kille med mycket energi, med många utmaningar i sin vardag. Han älskar aktiviteter men vill ibland bara sitta i soffan och ta det lugnt. Han har språk och motorik svårigheter, intellektuell funktionsnedsättning och epilepsi. Han bor växelvis i två boende, ett på Trossö och ett i Spandelstorp där hans mamma och pappa bor, det är god kommunikation mellan föräldrarna. Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba med barn då gärna barn med diagnoser och dess utmaningar. Du skall vara lugn, idérik ha lätt att hitta på olika aktiviteter gärna sådant som man kan göra utomhus. Du bör ha förmågan av att känna av kundens olika stämningslägen. Vara fysiskt och mentalt stark. Ha ett stort tålamod, vara lyhörd, flexibel och förmåga att kunna motivera kunden. Det är meriterande att ha kunskap om LAB-låg effektivt beteende. TAKK-tecken och Bildstöd som alternativ kommunikation. Förflyttningsteknik och körkort. Kunden går inomhus med rullator vilket man behöver motivera till ibland, utomhus använder han sin rullstol. Föräldrarna finns med i stor utsträckning innan man känner kunden ordentligt, för tryggheten är viktig för både kund, föräldrar och assistenten. Som assistent skall man kunna avlasta familjen med att göra aktiviteter själv med kunden, men också tillsammans med föräldrar och syskon. Man har ett rullande grundschema med arbetstider både vardagar eftermiddag efter skola och fritis - ca 20:00 och helger dagtid - ca 20:00. Schemat kan ändras vid tex skollov. Det är därför viktigt att vara flexibel och kunna ändra sitt sitt schema då och då vid behov.
Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Vill du vara med och göra verklig skillnad för unga människor – och samhället i stort? Vi söker nu en engagerad fältsekreterare till en viktig och meningsfull satsning för att förebygga och motverka ungdomskriminalitet i vår kommun. Projektet syftar till att bryta den negativa trenden av ökad kriminalitet bland ungdomar och unga vuxna upp till 25 år. Fokus ligger på att: • Förebygga att ungdomar involveras i kriminalitet • Motivera till positiv beteendeförändring • Stödja avhoppare från kriminella nätverk • Stärka föräldrarollen i arbetet med att förebygga riskbeteenden Arbetet sker i nära samverkan med socialtjänst, skola, polis, fritidsverksamhet, civilsamhälle och andra aktörer. Du kommer att arbeta väldigt nära kommunens SSPF-koordinator för att tillsammans med denna arbeta med ungdomar och unga vuxna som lever ett kriminellt liv. ARBETSUPPGIFTER • Kartlägga och identifiera ungdomar i riskzon för kriminalitet • Erbjuda individuellt anpassade stödinsatser för avhoppare från kriminella nätverk • Genomföra motivations- och förändringssamtal med ungdomar och vårdnadshavare • Utveckla och genomföra föräldrastödsprogram och gruppverksamhet kopplat till ungdomar • Aktivt arbeta med tillitsskapande insatser i samhället • Uppföljning av projektet, inklusive dokumentation och rapportering KVALIFIKATIONER Formella krav: • Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedömes som likvärdig • Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar inom socialtjänst, skola, HVB, ungdomsverksamhet eller liknande • God kunskap om socialtjänstlagen (SoL) och annan relevant lagstiftning Meriterande: • Erfarenhet av arbete med ungdomar i riskzon eller som är involverade i kriminalitet • Tidigare arbete inom avhopparverksamhet eller brottsförebyggande samverkan (exempelvis SSPF, EST, SIG) • Utbildning i MI (motiverande samtal), ADAD/ASI, Signs of Safety eller liknande verktyg • Språkkunskaper utöver svenska och engelska, (ex arabiska) Under förutsättning att budget tillförs finns möjlighet till förlängning av tjänsten. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Assistans AB SAAND Service & Omsorg är verksamma inom hemtjänst, personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Botkyrka, Eskilstuna, Järfälla, Malmö, Södertälje, Värmdö, Västervik, Örebro och med huvudkontoret i Linköping. ********************** Vi söker två kvinnliga personliga assistenter – Start omgående Vill du göra skillnad i någon annans vardag? Vi söker två engagerade personliga assistenter till vår uppdragsgivare, en kvinna med intellektuell funktionsvariation och balanssvårigheter som följd av en stroke. Hon förstår tal men har begränsad förmåga att uttrycka sig verbalt. Om rollen: Som personlig assistent kommer du att: Stötta vår uppdragsgivare i hennes dagliga liv och aktiviteter, både i hemmet och utanför. Vara ett tryggt stöd i vardagen och bidra till att skapa en meningsfull och harmonisk tillvaro. Om dig: Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med personer med autismliknande funktionsvariationer. Talar svenska, serbiska eller bosniska, eftersom vår uppdragsgivare har en anknytning till Bosnien. Är ansvarstagande, lyhörd och empatisk, med ett genuint intresse för att hjälpa andra. Meriterande om du har tillgång till egen Bil, B-körkort. Tidigare erfarenhet av autism liknande tillstånd. Arbetstider: Tiderna är förlagda Mån - Fre 7-15, 15-22 och 22-07. Helgerna arbetar man 07-17 och 17-07. Om SAAND Assistans: SAAND Assistans är ett företag med lång erfarenhet av att erbjuda personligt anpassade lösningar och skapa trygga arbetsförhållanden för våra assistenter. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår engagerade och omtänksamma arbetsgemenskap. Vi erbjuder; · Individuell lönesättning · Friskvård · Kompetensutveckling. Välkommen in med din ansökan!
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill arbeta 75% hos vår kund i Nykvarn, utanför Södertälje. Vi ser gärna att du kan gå en introduktion i augusti, med preliminär start för tjänst på 75% i början av oktober. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 08.00-16.00 Kl. 16.00-22.00 Kl. 22.00-08.00 (vaken natt) Vi söker dig som är flexibel med arbetstider och kan jobba samtliga pass. Vi söker även dig som gärna vill jobba nätter. Om kunden Kunden är en sportintresserad man i övre 50-årsåldern som bland annat har ett intresse för ishockey. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han har ALS. I höst kommer kunden få trach och du som assistent kommer få utbildning i detta på Nationellt Respirationscentrum på Danderyds Sjukhus. I dagsläget jobbar man ensam som assistent, men med start under hösten kommer det bli dubbelbemanning. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Hantera andningsmask, peg, hostmaskin och kommunikationshjälpmedel Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Du är en empatisk person och har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav: Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annan vårderfarenhet Flytande kunskaper i det svenska språket Rökfri Meriterande: Körkort och bil Sysselsättningsgrad: 6 st, 75% Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, god man eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Funktionshinderomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv. Nu söker vi en stödassistent till dagliga verksamhet Aros! Aros består av flera enheter, de flesta belägna i samma byggnad på Carlshem. Syftet med den dagliga verksamheten är att deltagarna ska få en meningsfull sysselsättning och stöd i att bli så självständiga som möjligt, utifrån sina individuella förutsättningar. De olika enheterna på Aros skapar möjligheter till gemenskap, delaktighet och bättre struktur i vardagen – vilket för många innebär en ökad livskvalitet. Som stöd i deltagarnas arbete används bland annat arbetsbeskrivningar med bild och text, instruktionsfilmer, tidshjälpmedel, datorprogram m.m. – allt för att ge förutsättningar till självständighet i arbetsmomenten. Gemensamt för hela Aros är att de flesta arbetsuppgifter sker på uppdrag i samarbete med kommunen, företag, intresseorganisationer och privatpersoner. Enheterna samverkar och samplanerar utifrån deltagarnas behov och verksamhetens förutsättningar. Målgruppen har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, psykisk ohälsa och/eller samsjuklighet. Även andra funktionsnedsättningar förekommer. Dina arbetsuppgifter Du planerar, strukturerar, stödjer, handleder och utvecklar uppdrag och arbetsmoment utifrån individens behov av en meningsfull daglig verksamhet. Arbetet kännetecknas av flexibilitet, kontinuitet och trygghet. Du kommer även att arbeta med olika typer av administration, såsom dokumentation, journalföring och upprättande av genomförandeplaner. Uppföljning och utvärdering är en naturlig del av arbetet. Vi ställer höga krav på förmågan att bemöta målgruppen på ett professionellt sätt. En viktig del av arbetet är att leda och fördela uppdrag till deltagarna, med målet att skapa goda förutsättningar för ökad självständighet. Verksamheten arbetar strukturerat med följande metoder: Arbetslivets basala krav (ABK) Supported Employment (SE) Ett självständigt liv (ESL) Motiverande samtal (MI) Om dig Du har en god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande gentemot deltagare, anhöriga och andra aktörer. Du är engagerad, delar våra värderingar och arbetar målinriktat med fokus på ständiga förbättringar. Eftersom verksamheten innehåller många olika aktiviteter, är det viktigt att du har god initiativförmåga, är nyfiken och kan fatta självständiga beslut. Du behöver även ha förutsättningar att delta aktivt i utomhusaktiviteter oavsett väder, samt klara av fysiskt ansträngande moment vid behov. Krav: Examen från Vård- och omsorgsprogrammet, socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från arbete med målgruppen B-körkort Meriterande: Erfarenhet från arbete på daglig verksamhet Kunskap och erfarenhet av SE och Arbetslivets basala krav (ABK) Kunskap och erfarenhet av MI Kunskap och erfarenhet av ESL Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstiden är förlagd till dagtid, men det kan förekomma arbete på kvällar och helger. Samplanering sker mellan våra verksamheter. Övrigt 1 tjänst 1 vikariat, heltid, från och med snarast, enligt överenskommelse till och med 2026-01-13 eller enligt överenskommelse. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare.Om tjänsten Har du ett stort engagemang för barns hälsa, lärande och utveckling? Vill du arbeta hos en arbetsgivare där du har stor frihet i rollen samtidigt som du vid behov har möjlighet att få vägledning, stöd och inspiration av kollegor? Är du självgående i din yrkesroll men även har förmåga och intresse av att samarbeta med andra professioner? Sök då rollen som skolkurator redan idag! I uppdraget som kurator ingår att tillföra psykosocial kompetens som ett stöd i skolans pedagogiska arbete och i den övergripande planeringen av elevhälsans arbete. Du arbetar med att tillse att din kunskap om elevernas generella psykosociala hälsa och sociala situation tas till vara i elevhälsans och skolans arbete. Som kurator bidrar du med kunskap till skolan om risk- och skyddsfaktorer för elevers hälsa, sociala situation, lärande och utveckling och ger kunskap om samhällets stödsystem. Det ingår också i uppdraget att bidra i arbetet med skolans struktur och organisation gällande värdegrund och likabehandling. På rektors uppdrag utreder och bedömer du som kurator den sociala och psykosociala situationen för enskilda elever, bland annat som underlag inför beslut om särskilt stöd, vid upprättande av åtgärdsprogram. Arbetsbeskrivning I rollen som skolkurator arbetar du med främjande och förebyggande insatser för att skapa goda förutsättningar för elevernas lärande, utveckling och hälsa. Arbetet bedrivs på individ-, grupp och skolenhetsnivå. Du kommer tillhöra skolans elevhälsoteam som är ett tvärvetenskapligt elevhälsoteam bestående av specialpedagog, speciallärare, skolsköterska samt skolledare. Genom kommunens centrala elevhälsa samarbetar vi också nära skolpsykolog, arbetsterapeuter och andra professioner utifrån behov. Du stödjer skolledning och personal i att prioritera, planera och genomföra psykosociala insatser för elever. Du bidrar med din psykosociala och sociala kompetens som ett stöd i det pedagogiska arbetet och i den övergripande planeringen av elevhälsans arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning. För tjänsten krävs att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som kurator inom grundskolan. Du har ett professionellt bemötande och vågar, vill och kan se utmaningar som möjligheter och du är bra på att skapa goda relationer med våra elever, deras vårdnadshavare och övriga samarbetspartners. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan kommunicera både muntligt och skriftligt med alla det berör i din profession. Du tar ofta initiativ till social kontakt och anpassar ditt budskap efter målgruppen. Du är en mycket god lyssnare som har lätt för att sätta dig in i andras situation och förstå deras perspektiv. Du är stabil och håller ett professionellt förhållningssätt i stressande situationer. Du har en mycket god samarbetsförmåga med både interna och externa kontakter med eleven i fokus. Ditt arbete utgår från verksamhetens behov och mål. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om arbetsplatsen Kvisthamraskolan ligger häftigt placerad uppe på kvisthamrahöjden i Norrtälje stad. Vi är en stabil tvåparallellig låg- och mellanstadieskola med ca 350 elever och ett välfungerande fritidshem uppdelat på olika avdelningar. Vi har ändamålsenliga och fina lokaler i våra olika skolbyggnader som ringar in vår skolgård. Tillsammans är vi ca 50 medarbetare i olika yrkesprofessioner, en blandning av nyanställda och nyutexade och de med lång erfarenhet, vilket skapar ett spännande och utvecklade erfarenhetsutbyte. Kockarna i Kvisthamraköket lagar varje dag vällagad och näringsriktig lunch från grunden, en måltid som vi ser fram emot. Vi är stolta över vår skola och om du blir en i vårt gäng, vet vi att du också kommer att bli det! Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Anställningsform, omfattning och start • Anställningsform: tillsvidare • Omfattning: heltid • Tillträde: enligt överenskommelse Vid tillsvidareanställning kan provanställning komma att tillämpas. Vi intervjuar löpande – så vänta inte med din ansökan! Om ossVi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Vi ska vara den mest attraktiva och trygga platsen att bo, verka och besöka Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.
Vi söker personliga assistenter till en flicka på 1 år med trakeostomi i Haga i närheten av Karlslund, Örebro. Flickans behov förutsätter tillsyn och insatser dygnet runt. Då flickan andas genom en trakealkanyl kommer ni alltid att arbeta två assistenter med uppdragsgivaren för att säkerställa att hennes andning fungerar korrekt. En stor del av arbetet är att förebygga stopp i kanylen genom att regelbundet ta bort slem/saliv med en slang (sugkateter) och ge slemlösande inhalationer. Flickan har även en sond i magen som hon matas med samt är i behov av gymnastikövningar/lägesförändringar. Som assistent i det här uppdraget erbjuds du ett givande arbete med en levnadsglad flicka som är nära till skratt. Familjen består av flickans mamma, pappa och två storasystrar (3,5 och 5,5 år). De bor i en villa tillsammans med en vän till familjen. Som assistent kommer du att arbeta i flickans närhet - både i hemmet men även när familjen gör utflykter och resor. Familjen har en aktiv livsstil och ägnar gärna sin fritid ute i naturen. Familjens hem ligger ca 4 km från centrala Örebro och det finns goda förbindelser dit med cykelbana och busslinjer. Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, noggrann empatisk och lyhörd. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Vi ser att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp. Du har en naturlig känsla för innebörden av att arbeta i någon annans hem och på ett ödmjukt sätt respekterar hemmamiljön i din roll som assistent. Det är viktigt att du som assistent gillar barn och att du som arbetar dagtid trivs med familjens aktiva och sociala livsstil. Övriga krav på dig som assistent i detta uppdrag: Du är icke-rökare. Du har obehindrad svenska i tal och skrift. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Du får introduktion i de medicinska uppgifterna på Örebro universitetssjukhus samt i hemmet. Om anställningen Anställningen viss tid så länge uppdraget varar. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal (Fremia/Kommunal - Personlig Assistans). I denna rekryteringsprocess söker vi dig som kan jobba natt. Natten innebär 08.00-22.00. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. I den här rekryteringen tillämpar vi ett personlighetstest för samtliga sökande. Detta tar ca 15-20 minuter att genomföra och du får en inbjudan via din mejl efter du sökt tjänsten. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i uppdraget. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Då du som personlig assistent kommer att arbeta med ett barn krävs det att du inför eventuell anställning uppvisar ett belastningsregisterutdrag från polisen. Detta kan du beställa till din digitala brevlåda via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Välj ett jobb för att visa detaljer