Ung kille söker nya personliga assistenter i Huddinge!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kille i 19-årsåldern bosatt i Huddinge  har goda kunskaper i Turkiska eller Azerbajdzjanska  Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av att kommunicera med hjälp av alternativ kommunikation har erfarenhet av lågaffektivt bemötande Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar", det är tre tjänster som är på ca 44%. Tjänsterna innebär arbete under dagtid, kvällstid eller nattetid, vardag och helg.  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-08-15 eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Matilda Ehrencrona [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
PERSONLIG ASSISTENT LAHOLM TIMANSTÄLLNING
Fmf Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en pigg assistent till vår kund, en 18-årig kille i Laholm. Vi ser gärna att du som söker är en lagspelare som jobbar bra i team, då man hos vår kund alltid arbetar två och två.  Det dagliga arbetet består av att hjälpa till med det han inte klarar att göra själv och vi söker dig som är en klippa på att bemöta ungdomar med funktionsvariation utan tal. Arbetet består mycket av att finnas för kunden, ni arbetar alltid i par. Du har inget emot att vara ute i alla väder, för han älskar promenader.  Assistentens roll och erfarenhet  Vi söker någon som har god fysik då vissa förflyttningar är tunga och vi ser gärna både män och kvinnor som sökande. Han bor i eget boende och behöver hjälp med hushållssysslor samt matlagning. Du behöver vara ödmjuk, lyhörd och gilla att vara aktiv. Du behöver ha en flexibel och kreativ syn på vad som är lämpliga aktiviteter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.    Meriterande erfarenheter • Lågaffektivt bemötande. • Gillar att vara ute i naturen. • Tala flytande svenska. • Gärna erfarenhet av personer med funktionsnedsättningar. • Erfarenhet av epilepsi. Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Timanställning • Arbetspass dag och kväll. Om lön  • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård.   På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Behandlare till individ och familjeomsorgens öppenvård
Gnosjö kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vill du ha ett arbete där du får möjligheten att göra skillnad för våra invånare, då är du varmt välkommen att söka jobb hos oss! Gnosjö kommun är en liten kommun i västra Småland med cirka 9 800 invånare och ungefär 900 kommunanställda. På vår arbetsplats är kontaktvägarna korta och det finns en närhet till de olika förvaltningarna, som bara den lilla kommunen kan erbjuda. Kommunen har ett starkt näringsliv som präglas av den välkända Gnosjöandan där samarbete, klurighet och ett lösningsorienterat förhållningssätt visar på att allt är möjligt. Öppenvården i Gnosjö kommun utvecklar just nu arbetet med hemmaplanslösningar. Öppenvården består av ett stödteam där fältsekreterare, behandlare, boendestödjare, personligt ombud och kuratorerna på familjecentralen och ungdomsmottagningen ingår. Öppenvården arbetar både med förebyggande åtgärder och biståndsbedömda insatser. En av våra behandlare har valt att testa på nya äventyr och vi söker nu en ny kollega. ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär psykosocialt behandlingsarbete, dels med vuxna där det förekommer någon form av skadligt bruk /beroendeproblematik eller våldsproblematik, och dels med barn/unga och deras familjer, där det förekommer någon form av social problematik. Vi arbetar familjeorienterat och utgår från ett systemteoretiskt helhetsperspektiv. Vår målsättning är att de som kommer till oss ska få möjligt till stöd och hjälp i sin hemmiljö. I arbetet som behandlare förväntas du arbeta både i team och enskilt, beroende på uppdragets art. Arbetet sker i klientens hem, i våra lokaler eller på andra lämpliga platser. Du arbetar utifrån uppdrag och har ett nära samarbete med utredande socialsekreterare, övriga kollegor på enheten och eventuella andra interna eller externa aktörer. Tjänsten är i grunden förlagd till dagtid, men beroende på ärendens karaktär, kan du få arbeta både kvällar och helger. Verksamheten arbetar också i dagsläget med att utveckla delar av öppenvården för att möta upp den nya socialtjänstlagen som nu trätt ikraft. Vi är en relativt liten kommun med stort fokus på individen. Att vid behov kunna vara flexibel och ha en vilja att hjälpa varandra över gränserna är därför en förutsättning för att kunna ge våra klienter rätt insatser i rätt tid. I yrkesrollen ingår du i ett team med kompetenta kollegor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom, socialpedagog eller som har en likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har tidigare erfarenhet av arbete inom psykosocialt förändrings- och behandlingsarbete inom områdena barn och familj och/eller skadligt bruk/beroende, samt våldsproblematik. Utöver det är det meriterande att du också har metoder, som till exempel, rePULS, COPE, Återfallsprevention, spel om pengar, A-CRA , CRAFT, MI, KOMET, Trygghetscirkeln eller andra föräldrastödsprogram och gruppverksamheter, samt traumabehandling och utbildning för att möta våldsutövare och våldsutsatta. För att trivas i rollen, som behandlare, behöver du vara en stabil person som är trygg i dig själv. Du har lätt för att förstå andra människors känslor, men har alltid ett professionellt förhållningssätt. Arbetet förutsätter att du är social, strukturerad och har en förmåga att ta ansvar för att driva ditt arbete framåt och fullfölja arbetsuppgifter. Du har en god förmåga att arbeta både enskilt och i team och har lätt för att bygga relationer. Du är van att uttrycka dig väl i både tal och skrift och att upprätta genomförandeplaner utifrån uppdrag och mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav för tjänsten. Före erbjudande om anställning ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen. Vi vill att du ska trivas, må bra och utvecklas med oss i Gnosjö kommun och vill därför erbjuda dig bland annat: - Kompetensutveckling - Extern handledning - Friskvårdsbidrag - Betald semester från första anställningsåret. - En verksamhet med goda relationer. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Familjehemssekreterare
Uppsala kommun
Socialsekreterare

Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Vill du bidra till att placerade barn och unga får bästa möjliga vård? Har du talang för att stötta och handleda vuxna personer, i komplexa sociala system? Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Inom område placering arbetar du som familjehemssekreterare mot målet att skapa en god och trygg uppväxtmiljö för barnet/den unge genom att vara den tillitsfulle stöttepelaren som våra familjehem lutar sig mot. Placeringsenhet 1 är en del av avdelning barn och ungdom myndighet och tillhör område mottagning, stöd och placering. Enheten har idag cirka 25 medarbetare och inom området är vi totalt cirka 80 personer som arbetar kring våra familjehemsplacerade barn. Vi har två systerenheter, placeringsenhet 2 och 3, som vi arbetar mycket tätt med.Inom enheten har vi olika roller. Våra socialsekreterare följer upp och utreder barnen/ungdomarnas vård. Våra stadigvarande familjehemssekreterare och jourhemsgrupp rekryterar, utreder och handleder våra uppdragstagare. Våra två teamledare handleder socialsekreterare och familjehemssekreterare i det dagliga arbetet. Vi har även kvalificerade handläggare som bland annat är medhandläggare i mer komplicerade ärenden. Utöver detta finns en enhetschef som bland annat ansvarar för alla medarbetares arbetsmiljö, enhetens budget samt våra gemensamma satta mål för vår verksamhet.Vårt arbete har stor betydelse för barn och ungdomars liv, känslan av att skapa värde och göra konkret skillnad är påtaglig. Många av oss är erfarna och har arbetat flera år inom området placering. Vi arbetar med längre tids placeringar och jobbar (förutom med rättssäkerheten som första rättesnöre), på att bygga tillit och skapa relationer till våra barn/unga/uppdragstagare samt biologiskt nätverk. Vi har flexibla arbetstider genom vårt ramtidsavtal och det finns möjligheter att förlägga sin arbetstid på annan plats. Vi sitter i fräscha lokaler på Bolandsgatan 10a. Beskrivning av arbetsuppgifter Ditt grunduppdrag som familjehemssekreterare är att ansvara för att hitta/matcha och stödja familjehem till barn i behov av placering. I grunduppdraget ingår att utreda dessa uppdragstagare. Att ge stöd och handledning till dem, både inför och under placeringstiden. Samt att dokumentera löpande i journal. Vi utreder uppdragstagare bland annat enligt Socialstyrelsens vinjetter samt genomför djupintervju via NKI. Vi ger kvalificerade stödinsatser till våra uppdragstagare bland annat genom MAFI-filmningar och handledning. I tjänsten ingår resor i hela landet i samband med att du gör uppföljningar och besöker familjehemmen och barnen.  Du samarbetar tätt med barnets socialsekreterare och gör besök ihop med dem och/eller vårt skolteam. Vid utredande av våra uppdragstagare deltar du i analyser och matchningar av barnets behov och uppdragstagarens möjligheter att tillgodose dessa behov och du presenterar familjehemsförslag för ansvarig barnhandläggare samt skriver utredningar av uppdragstagare till nämnd. Du har alltid barnets bästa i fokus för att på bästa sätt matcha och stötta uppdragstagarna i deras uppdrag kring det familjehemsplacerade barnet. Våra familjehemssekreterare är organiserade i flera funktioner: • Jourhemsgruppen: tar fram/tillsätter och stödjer jourhem för kortare tids placeringar. Här behöver du tycka om när det går snabbt i handläggningen och vara flexibel i ditt arbete, då du är placeringsenheternas ansikte utåt gentemot våra systerenheter inom Avdelning Barn och unga Myndighet, våra samarbetspartners inom Staben samt även gentemot vår externa leverantörer av familjehem. • Familjehemsrekryteringsgruppen (FamRek): rekryterar, utbildar och grundutreder uppdragstagare. • Stadigvarande familjehemssekreterare: matchar/utreder och stöttar/handleder familjehem för längre tids placeringar. Olika reflektionsgrupper med mera hålls av alla funktioner för deras respektive målgrupp. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen och innehar B-körkort. Du behöver ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift då dokumentationsplikt/journalföring på svenska utgör stor del av arbetet. Du behöver därmed också ha mycket god dator- och systemvana. Tjänsten innebär att du behöver ha erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet LifeCare. Det är meriterande om du har erfarenhet av familjehemsvård och erfarenhet av att vägleda, handleda och stötta uppdragstagare i svåra samtal samt överlag i deras uppdrag. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning och främst inom socialförvaltningen, barn och unga myndighet. Vidare är du trygg och har självinsikt och ser relationer i sitt rätta perspektiv. Du skiljer på det personliga och professionella. Du förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du arbetar bra med andra människor. Du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv upp ditt angreppssätt samtidigt som du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och ditt förhållningssätt. Du ser möjligheter i förändringar. Slutligen är du motiverad och effektiv trots bakslag och besvikelser. Du arbetar på tills projektet är avslutat eller resultat uppnådda. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Anna Lindsjö, enhetschef, 018-727 64 72.  Facklig företrädare:  Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 54 75.  I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

3 juli 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent i Sundbyberg
Nära AB
Personliga assistenter

Hos NÄRA har vi arbetat med personlig assistans sedan 1995. Vi vill att våra kunder ska uppleva kvalité i den personliga assistansen. Kvalité är inte lika för alla - vi uppskattar olika saker, har olika drömmar och framför allt sätt att vilja leva våra liv på. Personlig assistans hos NÄRA utförs därför med respekt för individens självbestämmande. Arbetet som personlig assistent är mångsidigt och kan vara både spännande och utvecklande. Hos NÄRA omfattas personliga assistenter alltid av kollektivavtal. I rekryteringar hos NÄRA kan kunder/arbetsledare/anhöriga komma att läsa ansökningarna. Bakgrundskontroll kan förekomma i våra rekryteringar och utdrag ur polisens belastningsregister tas alltid i uppdrag hos minderåriga. Du behöver kunna styrka din identitet och din rätt att arbeta i Sverige. Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder – en kvinna i 30-årsåldern som bor i Sundbyberg. Hon har en ryggmärgsskada och behöver hjälp med det mesta i vardagen. Din roll blir att vara hennes stöd – hennes händer, armar och ben – i både små och stora moment i livet. Det handlar om att finnas där. Hjälpa till med personlig omvårdnad, hushållssysslor och annat som hör vardagen till. Hon kan själv berätta vad hon behöver, så du har alltid hennes vägledning i ditt arbete. Vi letar efter dig som har hjärtat på rätt ställe. Du som är närvarande, uppmärksam och vill göra skillnad. Kanske har du jobbat med assistans tidigare, kanske inte – men du har en positiv inställning, är lyhörd och trygg i att följa instruktioner. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med personer som har ryggmärgsskada, är det ett stort plus. Arbetspassen är både dag och natt, vardag som helg, så det är viktigt att du har viss flexibilitet. Under nattpassen förekommer väntetid (jour) i 7 timmar. Du behöver kunna tala och skriva svenska obehindrat, då tydlig kommunikation är avgörande. Vi erbjuder: En visstidsanställning på ca 80–90 %, så länge uppdraget varar Utbildning/handledning vid behov Friskvård Kollektivavtal via Fremia – Kommunal, personlig assistans Vi söker dig som kan: Visa upp ett giltigt belastningsregister (inför anställning) Styrka din rätt att arbeta i Sverige Lämna referenser Till denna tjänst önskas kvinnliga sökanden. Om du känner igen dig i beskrivningen ovan – tveka inte att höra av dig. Du behövs. För att kunna söka denna tjänst behöver du skap ett konto via följande länk; https://nara.primass.se/primass/Register.aspx Du fyller sedan i din rekryteringsprofil samt laddar upp ditt cv och personliga brev. Du kan sedan söka tjänsten under fliken "lediga tjänster". Vi ser fram emot din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Samordnare sökes till assistansteam i Sundbyberg!
Nära AB
Personliga assistenter

Hos NÄRA har vi arbetat med personlig assistans sedan 1995. Vi vill att våra kunder ska uppleva kvalité i den personliga assistansen. Kvalité är inte lika för alla - vi uppskattar olika saker, har olika drömmar och framför allt sätt att vilja leva våra liv på. Personlig assistans hos NÄRA utförs därför med respekt för individens självbestämmande. Arbetet som personlig assistent är mångsidigt och kan vara både spännande och utvecklande. Hos NÄRA omfattas personliga assistenter alltid av kollektivavtal. I rekryteringar hos NÄRA kan kunder/arbetsledare/anhöriga komma att läsa ansökningarna. Bakgrundskontroll kan förekomma i våra rekryteringar och utdrag ur polisens belastningsregister tas alltid i uppdrag hos minderåriga. Du behöver kunna styrka din identitet och din rätt att arbeta i Sverige. Är du en strukturerad och engagerad person som vill kombinera assistans med ansvar? Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad. Vi söker nu en engagerad samordnare till en av våra assistansuppdrag i Sundbyberg. Kunden är en kvinna i 30-årsåldern med ryggmärgsskada som behöver stöd i sin vardag. I rollen som samordnare kommer du både att arbeta som personlig assistent och ha ett övergripande ansvar för det dagliga samarbetet i teamet kring kunden. Som assistent hjälper du kunden med personlig omvårdnad, hushållssysslor och andra dagliga moment. Utöver det praktiska arbetet innebär samordnarrollen att du är en länk mellan kund, assistenter och verksamheten. Du stöttar teamet, ansvarar för vakanslösning, introducerar nya kollegor och bidrar till att arbetet flyter på smidigt. Du är med och säkerställer att assistansen håller hög kvalitet och sker enligt kundens önskemål. Vi söker dig som: Är positiv, lyhörd och har lätt för att samarbeta Är strukturerad, tar ansvar och trivs med att ha en samordnande roll Kommunicerar obehindrat på svenska, i både tal och skrift Har möjlighet att arbeta både vardagar och helger, dag- och nattpass Har tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent (erfarenhet av ryggmärgsskada är meriterande) Tidigare erfarenhet av arbetsledning är meriterande För tjänsten krävs: Giltigt utdrag ur belastningsregistret (uppvisas vid anställningens start) Referenser Om anställningen: Tjänsten är en visstidsanställning så länge uppdraget varar. Arbetstiden är förlagd enligt ett fast schema med både dag- och nattpass (nattpass innehåller 7 timmars jour/väntetid). Vi ser gärna att du är tillgänglig för båda typerna av pass. Lön och villkor enligt kollektivavtal Fremia – Kommunal, personlig assistans. För att kunna söka denna tjänst behöver du skap ett konto via följande länk; https://nara.primass.se/primass/Register.aspx Du fyller sedan i din rekryteringsprofil samt laddar upp ditt cv och personliga brev. Du kan sedan söka tjänsten under fliken "lediga tjänster". Vi ser fram emot din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Personlig Assistent Sökes - ung kille i Linköping
Ljung Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en personlig assistent som vill bli en del av vår kunds team och göra skillnad i vardagen för en ung man i 30-årsåldern. Han har en medfödd CP-skada, utvecklingsstörning och epilepsi, men framförallt är han en glad, positiv och levnadsglad person. Han älskar att vara aktiv och uppskattar sällskap av en engagerad assistent som vill stötta honom i hans dagliga aktiviteter och skapa en meningsfull vardag tillsammans.   Som personlig assistent kommer du att hjälpa vår kund med personlig hygien, stöd vid förflyttningar, måltider och kommunikation. Du följer med honom i hans olika dagliga aktiviteter och bidrar till att göra hans vardag stimulerande och trygg. Arbetet är både givande och utvecklande, och du blir en viktig del av hans liv.    Det är ofta längre pass med övernattning. 1-2 pass i veckan.      Företagsinformation Vad Access Assistans erbjuder dig: Stöd för din hälsa och ditt välmående genom friskvårdsbidrag. Konkurrenskraftiga löner och pensionslösningar för ekonomisk trygghet. Kollektivavtal som säkerställer rättvisa arbetsvillkor och trygghet i din anställning. Möjligheten att vara del av ett engagerat och empatiskt team som arbetar för att skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Tillsammans hjälper vi våra kunder att leva ett så självständigt och rikt liv som möjligt. Om du känner att du vill vara en del av denna resa, ser vi fram emot din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Moa söker en assistent på 100 %
AssistansExperten i Norden AB
Personliga assistenter

Vårt mål är att ha de mest nöjda kunderna samt de mest stolta medarbetarna i branschen. Visionen för Assistansexperten är att vara den självklara utföraren av personlig assistans för kunder, anhöriga, medarbetare och beställare med höga kvalitetskrav. Vår ambition är inte att bli störst, utan att bli bäst. Vi är en trygg personlig assistansanordnare som lägger stort hjärta i det vi gör. Vi har den nära kontakten från ett litet bolag och den stora kunskapen från ett stort bolag. Hos oss är du inte en i mängden utan en viktig kugge i vårt dagliga arbete. Vi är måna om vår personal som är ryggraden i vår verksamhet, hos oss får du möjligheterna. Just nu växer vi och vi söker därmed de bästa experterna inom personlig assistans. Att arbeta som personlig assistent är viktigt och givande på massor av olika sätt, men det kan också vara svårt och krävande. Det kan finnas flera olika utmaningar och annorlunda förutsättningar att ta hänsyn till samtidigt. Det är viktigt att du som assistent är trygg i din yrkesroll och din introduktionsutbildning följs av täta personalmöten och löpande handledning. Hej, Letar Du efter ett givande, roligt och varierande arbete som personlig assistent? Ett arbete där Du får vara med och göra skillnad för en annan person? Då har jag kanske uppdraget för Dig. Jag söker efter en personlig assistent som vill arbeta hemma hos mig i Västerås. Du ska hjälpa till med allt i min vardag, måltider, personlig hygien, fritidsintressen. Du kommer att vara min förlängda arm och tar vid och hjälper till där min funktionsnedsättning sätter gränser. I din roll så ingår även att planera och strukturera upp min vardag tillsammans med mig allt för att jag ska bli så självständig som möjligt. Jag är en 23 årig tjej som har Autism och intellektuell funktionsnedsättning. Jag har även epilepsi. Jag bor med min mamma & pappa i en villa strax utanför Västerås. I min familj ingår det även katt & häst. Så Du får inte vara allergisk om Du vill arbeta med mig. Mina intressen musik, sjunga, titta på bilder i min Ipad, mysa i soffan, gå till lekparken, bygga med lego, rida, bada och åka på utflykter. Du & jag kommer att hänga ihop i vått och torrt, på semestern, till fest och till vardags. Vi kommer att utveckla en nära relation till varandra. Därför är det viktigt att personkemin stämmer och att man trivs ihop. Teamet runt kunden Du får ett härligt gäng av kollegor som är en sammansvetsad grupp. I vårt team så sätter vi lojalitet, engagemang, ansvar, delaktighet och glädje som viktiga egenskaper för att passa in i vårt team. För denna tjänst krävs det att Du: • Du ser detta uppdrag som långsiktigt • Du ska vara lugn, trygg, tålmodig och inkännande • Du ska ha hög ansvarskänsla, vara flexibel • Du ska vara en pigg och framåt person • Vi värdesätter högt om du är arbetsvillig och lojal • Behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift. • Erfarenhet av autism, epilepsi och utvecklingsförsening är meriterande • Du ska vara rök & Parfym fri • Du behöver ha bil & körkort för att ta Dig till mig Personkemi och personlig mognad är meriterande. Arbetstid / Varaktighet: Tjänsten är på ca 100% och arbetet är förlagt på varierande tid dag, kväll samt var 3:e helg. Jag har assistans just nu mellan 06:00-20:00 Anställningen är enligt anställningsformen ” Så länge assistansuppdraget varar” Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående Ansök genom att skicka cv och personligt brev. Välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
PERSONLIG ASSISTENT VARA
Fmf Assistans AB
Personliga assistenter

I Vara finns en tjänst på ca 30 timmar per vecka. Denna unga kvinna behöver hjälp med allt i sin vardag, har EP och är rullstolsburen. Hon bor hemma med sina föräldrar och syster i villa centralt i Vara. Vi behöver dig som har en trygg och lugn personlighet och som samtidigt kan uppmuntra, motivera och stärka. Stora omvårdnadsbehov och träning i hemmet är en viktig del i det dagliga arbetet som personlig assistent hos denna glada tjej. Vi skapar en trygg och värdefull miljö varje dag för denna tjej som också älskar att besöka badhuset och gärna tar långa promenader. Assistentens roll och erfarenhet Här behöver våra assistenter vara lyhörda och uppmärksamma på små signaler och arbeta lågaffektivt. Du som person måste vara naturligt lugn och trygg. Det är också viktigt att kommunikationen fungerar, därför är det ett måste att du kan kommunicera flytande på svenska alt Kroatiska. Introduktion och utbildning sker på arbetsplatsen. Vi vill att du som assistent ska känna dig trygg i din roll och att du och din kund känner er trygga med varandra, därför börjar du med introduktionspass där du går bredvid en kollega. Vi söker framför allt rätt person. Meriterande erfarenheter • Tidigare erfarenhet av arbete med personer som har EP. • Erfarenhet av arbete med lågaffektivt bemötande.  Arbetstider/tjänstgöringsgrad Vi söker minst 1 assistent på fast schema 20-30 timmar per vecka.  Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia, kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård och utbildningar. Kontaktpersoner Kundansvarig: Annika Florin Arbetsledare Michaela: 070-744 99 23 På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Kurator till Kungsladugårdsskolan

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Kungsladugårdsskolan är en F-6 skola med ca 650 elever. I vår organisation ingår även anpassad grundskola. Skolan ligger i Majorna med närhet till många fina miljöer. Bland annat Slottsskogen och Svaleboskogen. Det går också lätt att ta sig in till staden och Göteborgs södra skärgård med spårvagn och buss. Kungsladugårdsskolans grundsyn är alla barn är allas barn. Nu söker vi en kurator på heltid. Som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam och bidrar med psykosocial kompetens på organisations-, grupp-, och individnivå. I elevhälsan samverkar du med skolsköterska, specialpedagog, psykolog, skolläkare och rektor. Teamets uppdrag är att tillsammans med rektor och arbetslag arbeta hälsofrämjande och förebyggande för att stärka barn och ungdomars möjligheter att uppnå målen. I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att delta i skolans kontinuerliga värdegrunds- och trygghetsarbete, stödsamtal, samverka med och stödja vårdnadshavare, konsultation med personal och insatser i grupp/ klass. Du kommer också att göra skolsociala utredningar och bedömningar inför mottagande i anpassad grundskola samt utredning av elevs frånvaro. Vidare samverkar du också med externa aktörer såsom socialtjänst, habilitering, UPH och BUP. Inom grundskoleförvaltningen medverkar du på professionsträffar en gång i månaden tillsammans med kuratorskollegor och professionsutvecklare, samt deltar i extern handledning. Som ny kurator får du även introduktion och en mentor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har Socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som kurator samt erfarenhet av arbete med barn och unga. Du har en god förmåga att formulera dig i tal och skrift då du dokumenterar ditt arbete i PMO och du har god kännedom om Socialtjänstlagen och Skollagen. Meriterande är även: • Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten • Erfarenhet av främjande och förebyggande insatser • Utbildning i samtalsmetodik / handledning Som person är du stabil, empatisk, prestigelös och trygg i din yrkesroll. Du har ett stort engagemang för barn och ungdomars psykosociala situation och har förmåga att möta människor i olika livssituationer. Du möjliggör barns berättande och medverkar till att elevernas delaktighet och perspektiv lyfts fram. Du har lätt för att skapa relationer och är professionell och respektfull i ditt bemötande av elever, vårdnadshavare och kollegor. Du behöver ha ett intresse av att arbeta i en pedagogisk miljö och i team med olika professioner. I ditt arbete är du strukturerad och tydlig och har förmåga att ta eget initiativ och beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du prioriterar också dina insatser tillsammans med rektor och övrig elevhälsa. Du trivs med att arbeta med komplexa frågor, ser möjligheter och är kreativ, Du behåller lugnet i svåra situationer och kan fatta välgrundade beslut under tidspress. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025