. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Vill du ha ett roligt jobb och även hjälpa mig med min livssituation? Är du redo att samarbeta med mig i mina äventyr och i processen hjälpa till så jag kan lära mig nya saker och utforska livet? Tjänst: Heltid. Dina egenskaper och kvalitéer: Du är en ungdomlig tjej/kvinna Du är en lugn och trygg person Du är snäll Du är aktiv och busig Du är kreativ, lekfull och glad Du är tydlig i kommunikation och pratglad Du är samarbetsvillig Du har en stabil livssituation Du ska kunna läsa på svenska ordentligt. Aktiv hjälp krävs under utbildning och kommunikationsaktiviteter. Du bör vara ansvarsfull och engagerad. Plats: Järfälla kommun, Barkabystaden. Busshållplats Sveatorget (300m) Behov: Du hjälper mig med mina dagliga rutiner hemma, i skolan och andra dagar leker och har kul. Hur du ansöker: Ladda gärna upp en bild och berätta även varför du skulle vilja jobba med mig. Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget (enligt God Assistans policy kräver vi belastningsutdraget för arbete på HVB-hem då den visar mer information än LSS) från polisens hemsida, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
. Tjänst: Endast deltid på helger. Dina egenskaper och kvaliteter: Du ska vara ansvarsfull, pålitlig och engagerad. Du är en ungdomlig flicka/kvinna Du är en lugn och självsäker person Du är snäll Du är aktiv och busig Du är kreativ, lekfull och glad Du är tydlig i kommunikationen och pratsam Du är samarbetsvillig Du har en stabil livssituation Du ska kunna läsa svenska ordentligt. Plats: Järfälla kommun, Barkabystaden. Busshållplats Sveatorget (300m) Behov: Aktiv hjälp krävs under utbildnings- och kommunikationsaktiviteter. Du hjälper mig med mina dagliga rutiner hemma och att leka och ha kul. Så här ansöker du: Ladda gärna upp en bild och berätta också varför du skulle vilja jobba med mig. Övrigt: * God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. * Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) * Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget, gärna innan intervjun. * Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | PolisBarn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndighetenmyndigheten
Är du den empatiska och professionella medarbetaren vi söker? Vill du ha ett viktigt jobb på en arbetsplats som sätter barn och ungas villkor i centrum? För oss är förutsättningarna i arbetet en viktig del i en god och hållbar arbetsmiljö. Vi tror på ett tryggt ledarskap som arbetar nära och stöttar våra socialsekreterare i deras betydelsefulla arbete. Kom och bli en i gänget, vi behöver dig! Det här erbjuder vi dig! Vi söker en barnsekreterare till Familjehemsenheten. Vi arbetar med de placerade barnen och deras familjehem. Enheten är indelad i två team med 9 barnsekreterare varav en är seniorhandläggare och 8 familjehemssekreterare och leds av två enhetschefer som ansvarar för respektive grupp. Tillsammans med enhetschef och drivna kollegor får du chansen att utveckla arbetet med placerade barn och unga, deras familjer och familjehemsföräldrar. Vi vill att du ska lyckas och utvecklas hos oss och vi tror att det stora nätverk av kompetenta medarbetare som du får här, ger dig förutsättningar för det. Du kommer få trevliga kollegor med lång erfarenhet av yrket. Ditt arbete innebär att följa upp vården av familjehemsplacerade barn och ungdomar. Du blir handläggare i ärendet med ansvar för att på alla sätt verka för att barnets utveckling är så gynnsam som möjligt. Det innebär ett nära samarbete med barnet/ungdomen, familjehemmet, vårdnadshavare, familjehemssekreterare samt övriga vuxna exempelvis biologisk familj, skola, BUP som finns runt barnet. Med andra ord är samverkan viktigt. Tjänsten kan innefatta resor med övernattning. Din särskilda uppgift är att bygga relation med barnet/ungdomen och bli en person som han/hon kan ha förtroende för. Du blir som ett ombud för barnet och bevakar hans/hennes intressen. Det är även barnsekreterarens uppgift att sköta löpande dokumentation och ansvara för eventuella utredningar av barnets behov. Vi arbetar utifrån Signs of Safety och BBIC:s grundprinciper. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Du får flextid så du kan ta sovmorgon eller gå hem tidigare för att möjliggöra livspusslet samt arbeta hemifrån så länge det fungerar för verksamheten. Vårt kontor ligger en kort promenad från tågstationen. Du pendlar med lätthet hit från hela regionen. I vår genuina stadskärna finns ett flertal lunchrestauranger och affärer. Vem är du? Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av socialt arbete med barn och unga. Har du erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten är det meriterande, likaså om du har erfarenhet och/eller kunskap inom arbete med placerade barn och familjehem. Du har dokumentationsvana, goda kunskaper i relevant lagstiftning, förordningar samt riktlinjer och rutiner inom området myndighetsutövning. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i såväl tal som skrift samt har god datorvana. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du stimuleras av samarbete och kontakter med andra människor och har förmågan att sätta dig in i olika situationer utifrån din yrkesroll. Din förmåga att kommunicera och skapa förtroende hos såväl den enskilde som anhöriga och samverkansparter är avgörande för att du ska lyckas i din roll. Du är trygg och stark i dig själv och har i stressade situationer förmågan att agera lugnt, behärskat och självständigt. Du har en god analytisk förmåga vilket krävs för att bedöma barnets behov. Du tycker om att växla mellan olika arbetsuppgifter och att självständigt planera och ansvara för dem. Då förändring tar tid är det viktigt att du har förståelse för det och har förmåga att hålla motivationen uppe även i mer komplexa processer. Du gillar utveckling och bidrar gärna med tankar och idéer till gruppen. För jobbet behöver du B-körkort. Som en viktig del i en ständigt utvecklande verksamhet välkomnar vi alla sökande då vi vill spegla Hässleholms kommuns alla invånare. Vi kommer att kalla till intervju löpande under annonstiden och du är välkommen med din ansökan. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs här vår medarbetar- och ledarpolicy. Övrigt Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på polisens hemsida. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar, vilket innebär att den person som bäst matchar kraven erbjuds tjänsten. Välkommen med din ansökan där du bifogar ditt CV. Om oss Vi på Socialförvaltningen jobbar för att främja människors sociala trygghet, jämlika levnadsvillkor och aktiva deltagande i samhällslivet. Här på socialförvaltningen tror vi på medarbetare som under frihet tar ansvar och levererar den kvalitet som våra medborgare förtjänar och förväntar sig. Vi är stolta över våra medarbetare, och vi blir glada om du vill utvecklas tillsammans med oss. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Det här erbjuder vi dig! Hos oss arbetar kurator med att identifiera och skapa möjligheter till förändring och utveckling på elev-, grupp- och organisationsnivå, för elevers hälsa, lärande, utveckling samt arbetsmiljö. Arbeta uppsökande ute bland elever på skolan. Bidra med kunskap om risk- och skyddsfaktorer för elevers hälsa, sociala situation, lärande och utveckling. Som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam vars huvuduppdrag är det hälsofrämjande och förebyggande arbetet. Du strukturerar och samordnar sociala insatser runt elever med olika skolsvårigheter. I tjänsten handleder du som kurator också lärare i psykosociala frågor, arbetar med elever på individ- och gruppnivå samt har stödsamtal med elever. Utifrån elevens behov samarbetar du med lärare, vårdnadshavare och övriga inom elevhälsoteamet men också med socialtjänst, barn- och ungdomspsykiatrin med flera. Du leder också skolans värdegrundsarbete tillsammans med den andra kurator och förstelärarna mot värdegrundsarbetet, ni arbetar förebyggande och du är flexibel och behjälplig vid akuta insatser. Exempel på arbetsuppgifter: Främjande och förebyggande arbete på gruppnivå Genomföra stöd-, motivations-, kris- och konfliktsamtal liksom utredande, rådgivande och bearbetande samtal med enskilda elever Initiera och delta i nätverksarbete kring elever Kartlägga och bedöma den sociala situationen utanför skolan för enskilda elever Arbeta med grupper vid akuta behov och i förebyggande syfte Ansvara för att revidera och uppdatera skolans handlingsplan gällande sexualitet, samtycke och relationer Ansvara för att följa upp skolans likabehandlingsarbete Ge professionell handledning och konsultation till skolpersonal Bidra med socialt och psykosocialt perspektiv i utvecklingen av den pedagogiska verksamheten Vem är du? Vi söker dig som är utbildad socionom och gärna arbetat ett par år. Har du erfarenhet av arbete i skolans värld eller erfarenhet av liknande arbete ser vi det som meriterande. Som skolkurator hos oss har du lätt för att samarbeta men kan också planera och prioritera ditt arbete samt utföra det självständigt. Du har ett utåtriktat och inkluderande förhållningssätt och skapar goda relationer med pedagoger, elever och vårdnadshavare. Du har ett respektfullt bemötande gentemot människors olikheter och delar samhällets och skolans värdegrund bl.a. när det gäller inkludering. Vidare är du trygg i att arbeta i både små och större grupper av elever och personal, för att tillgodose skollagens krav om förebyggande och hälsofrämjande arbete. Du följer aktuell forskning och bygger ditt utvecklingsarbete på en analys av tidigare resultat. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med elever, anhöriga och övrig personal, samt skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy: Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på polisens hemsida. Belastningsregistret - begära utdrag För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Rekryteringsprocessen kommer börja i vecka 33. Om oss Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, anpassad skola och kulturskola. Vi arbetar gemensamt för en lärmiljö där barn, elever och personal lyckas. Vår gemensamma vision är: Alla ska få bli sitt bästa. Bjärnums skola är en F-9 skola, som tillsammans med Mala skola utgör ett rektorsområde. Bjärnums skola har ca 360 elever i F-9. Ledningen utgörs av rektor och två biträdande rektorer. Skolan är belägen ca 15 minuters bilresa norr om Hässleholm. Det finns också goda tåg- och bussförbindelser till Bjärnum, där skolan ligger på gångavstånd från stationen. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Vi söker en personlig assistent till vår kund som är en ung man på 20 år med autism. Vår kund söker en trygg, lugn och problemlösande person. Stor del av ditt jobb kommer att innebära att vara hans pedagogiska, vägledande vän som stöttar och hjälper honom i hans vardag. Din arbetsplats kommer vara i kundens hem samt följa med på hans aktiviteter. Kunden bor hemma med sin familj. Kunden kommer påbörja daglig verksamhet efter sommaren. Arbetstiderna är förlagda eftermiddag/kväll samt helg. På lediga dagar och helger är passen även förlagda på dagtid. Tjänsten påbörjas som timanställning under sommaren för att lära känna kunden. Efter sommaren är tjänsten på 75 % tillgänglig. Företagsinformation Bärkraft Assistans AB är ett företag som arbetar med personlig assistans för barn, ungdomar och vuxna som har funktionsnedsättningar som ger rätt till personlig assistans enligt LSS.
Älmhults kommun finns i södra Småland med närhet till goda kommunikationer och natursköna områden. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Vi är cirka 1800 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till Älmhults invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Tillsammans gör vi skillnad! ARBETSUPPGIFTER Som personlig assistent kommer du att vara ett viktigt stöd i brukarens vardag. Ditt uppdrag är att ge individuellt anpassat stöd utifrån brukarens behov, önskemål och livssituation. Arbetsuppgifterna kan omfatta hjälp med personlig omvårdnad, förflyttningar, måltider, vardagliga hushållssysslor samt att följa med på promenader, aktiviteter eller ärenden. Du arbetar i brukarens hem och är en nyckelperson i att skapa en trygg, strukturerad och meningsfull vardag. KVALIFIKATIONER Med hänsyn till arbetets karaktär och brukarens behov har vi endast behov av att anställa män. Krav på manuellt B-körkort. Vi ser gärna att du: - Är ansvarstagande, empatisk och trygg i dig själv - Har en god förmåga att samarbeta och kommunicera - Har ett genuint intresse för att arbeta med människor - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har utbildning inom vård och omsorg, exempelvis från vård- och omsorgsprogrammet. ÖVRIGT Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Arbetsbeskrivning Vi bedriver psykosocial behandling i öppenvård för vuxna personer med ett problematiskt bruk eller beroende av alkohol, narkotika och/eller spel om pengar. Vi erbjuder även behandling och stöd till personer som vill lämna en kriminell livsstil samt erbjuder hjälp och stöd till personer som är våldsutsatta i sin nära relation och till våldsutövare. Fokus är att stärka individens egen förmåga till förändring och bidra till ökad trygghet och stabilitet i deras liv. Som behandlare hos oss kommer du arbeta både individuellt och i gruppverksamhet, och samverka tätt med andra professioner inom socialtjänsten samt externa aktörer. arbetet sker i nära dialog med klienten och bygger på strukturerade samtalsmetoder och ett relations skapande förhållningssätt. I rollen ingår att: - Genomföra motivations-och förändrings samtal - Arbeta med återfallsprevention, trygghets planering och riskbedömningar - Planera och leda gruppverksamhet inom t.ex. skadligt bruk eller relationsvåld - Samverka med andra enheter och aktörer för att skapa helhetslösningar - Bidra till utvecklingen av det förebyggande arbetet inom verksamheten - Dokumentera enligt gällande lagstiftning och riktlinjer Vem vi söker Du ska ha erfarenhet av självständigt arbete med psykosocial behandling för målgruppen. Du ska ha erfarenhet och vara bekväm med att hålla grupper för vuxna personer med beroendeproblematik. Du ska ha erfarenhet av arbete med samsjuklighet. Det är meriterande att du har erfarenhet och har arbetat med individer som har hamnat i ett kriminellt livsstil samt erfarenhet och kunskap om målgruppen våld i nära relation. Som person är det viktigt att du har uppnått personlig mognad. Vi lägger stor vikt vid personligt lämplighet för tjänsten. Du behöver vara flexibel och ha god samarbetsförmåga. Vi värdesätter att du är relations skapande och har en hög empatisk förmåga. Meriterande om du: - Har kunskap om samtalsmetodik (t.ex. MI,ÅP,KBT, CRA) - Har erfarenhet av att arbeta inom socialtjänst eller annan Vi erbjuder Upplands-Bro kommun har den lilla kommunens fördelar med bland annat korta beslutsvägar och stor möjlighet att vara delaktig i arbetets utveckling. Utgångspunkten för våra uppdrag är den gemensamma arbetsplatsen, där vi tillsammans utvecklar verksamheten och skapar förutsättningar för samarbete. Vi har system som möjliggör arbete på distans i överenskommelse med chef och när verksamheten tillåter. Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta. Läs mer om kommunen som arbetsgivare https://www.upplands-bro.se/arbete-och-lediga-jobb/upplands-bro-som-arbetsgivare.html. Om tjänsten Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år. Tillträde 2025-10-01. Om rekryteringsprocessen Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast 2025-08-30. Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV, men utan personligt brev. Svara i stället på våra urvalsfrågor. De kandidater som bedöms uppfylla skallkraven (dvs. utbildning, kunskap och erfarenhet som efterfrågas) kommer erbjudas möjligheten att genomföra ett arbetspsykologiskt test. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringsperioden. Alla erbjudanden om annonsering och hjälp i rekryteringsprocessen undanbedes. Varmt välkommen med din ansökan! I Upplands-Bro strävar vi efter värdigt åldrande, där individens behov sätts främst. Äldreomsorgen handlar om att ge möjlighet till självständighet och valfrihet i boende och vård. Vi sätter höga krav på kvalitet och kontinuerlig uppföljning för att säkerställa en äldrevänlig och värdig miljö. Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som stödassistent inom Boendestödet kommer du att ge stöd, service och omvårdnad till vuxna med psykiska, intellektuella och neuropsykiska funktionsnedsättningar. Stödet ges inom alla livsområden och sker oftast i den enskildes hem. Uppdraget syftar till att motivera och stärka varje persons egna resurser. Stödet utgår från genomförandeplaner som är gjorda tillsammans med brukarna. I arbetet ingår att tillsammans med våra brukare bistå i alla sysslor som utförs i ett hem, myndighetskontakter samt att lotsa och visa arenor i närmiljön och stödja brukaren för en meningsfull fritid eller sysselsättning. I det dagliga arbetet ingår samarbete med kollegor inom enheten och med viktiga kontakter utanför hemmet, samt social dokumentation, och delegerande sjukvårdsinsatser. Arbetet innehåller ensamarbete, stöd hemma hos brukare. I arbetet kommer du att få stöd via stödpedagog och genom teamträffar. Tjänsten är förlagd till dag, kväll och helg enligt anställningsavtal och arbetstidsmåttet är 38,25 timmar per vecka. Arbetstid enligt verksamhetens behov och fördelning tider i dialog med kollegor och ledning på enheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från Vård och omsorgsprogrammet, stödassistentutbildningen eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt- eller pedagogiskt arbete. Utbildningskravet är också uppfyllt om du har en eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 YH-poäng, 120 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst fyra terminers heltidsstudier. Alternativt 60 högskolepoäng och minst två års erfarenhet av arbete med stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. All social dokumentation sker digitalt, du behöver därför ha god datorvana. Du behöver behärska det svenska språket i tal och skrift vilket innebär ett krav på godkända betyg i Svenska 1, Svenska som andra språk 1 eller motsvarande. Du som inte uppfyller de kvalifikationskraven kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren EducateIt. Krav körkort B utifrån enheten har behov kunna ta sig med bil till ytterområden enligt enhetens ansvarsområde. För tjänsten krävs också att du är självständig och klarar av ensamarbete. Har du även erfarenhet av någon av följande metoder: AKK (alternativ och kompletterande kommunikation), LAB (lågaffektivt bemötande), Motiverande samtal, eller ESL (Ett självständigt liv) och Tydliggörande pedagogik, IBIC (Individens behov i centrum) så är detta till din fördel. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom Förvaltningen för Funktionsstöd. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du jobbar för att brukaren får vad den personen behöver. Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning Urval och intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden. Vid frågor rörande annonsen: Kontaktperson under vecka 28-29 är Monica Löfgren, tillförordnad enhetschef under denna period. Kontaktperson vecka 30 och övrig tid är enhetschef Björn Eriksson. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdragför enskild person) Använd inte e-tjänsten om du har skyddad identitet utan använd då lämplig blankett i stället. https://etjanster.polisen.se/eregisterutdrag/utdrag Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Inom socialförvaltningen pågår ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete för att skapa bättre förutsättningar för en välmående personal med fokus på de vi är till för. Vi arbetar för en stark gemenskap med stor tillit där vi stöttar varandra och har kul på jobbet. Vi är engagerade och drivs av vår vision om att bli Sveriges bästa socialtjänst. På Lotsen barn och unga finns en utredningsgrupp bestående av mottag, utredare och öppenvård samt en placeringsgrupp som handlägger ärenden enligt SoL och LVU. Kopplade till dessa finns två 1:e socialsekreterare samt en socialadministratör och administratör som stöd i arbetet. Grupperna präglas av stort engagemang, humor och professionalitet. Tillsammans driver vi ett arbete som gör skillnad för de barn, ungdomar och familjer vi möter. Vi strävar aktivt efter ett jämställt, jämlikt och inkluderande arbetssätt och verksamheten är sedan 2023 HBTQI+-certifierad genom Samkrafter. Vi söker nu socialsekreterare till både utredningsgruppen och i placeringsgruppen. Varmt välkommen till en arbetsplats med öppenhet inför dina idéer! ARBETSUPPGIFTER De tjänster vi behöver tillsätta handlar om två socialsekreterare i utredningsgruppen samt två till placeringsgruppen. För dig som är intresserad av tjänst i utredningsgruppen som tar vid efter att mottaget gjort en förhandsbedömning, fortsätter arbetet med: • Utredning av barns behov och föräldrars förmågor. • Uppföljning av biståndsbeslut. • Samarbete med skola, polis, BUP samt andra aktörer runt barnet. • Skräddarsy lösningar för familjer. I vår placeringsgrupp som tar vid efter att en utredning gjorts, företräder du barnets intressen och behov, säkerställer att barnet har meningsfulla umgängen med sina föräldrar samt att barnet är delaktig i sin egen vård. Du arbetar för återförening, föräldrars delaktighet i vården och att de ges möjlighet till rätt stöd. Dina arbetsuppgifter består också av; • Att följa vården för placerade barn och unga utifrån deras individuella behov och rättigheter. • Att överväga och ompröva vården, göra umgängesplaner samt umgängesbedömningar. • Nära samverkan med familjehemssekreterarna och samarbete med skola, polis, BUP samt andra aktörer runt barnet. Hos barn- och ungdomsenheten i Mariestads kommun jobbar vi aktivt för ett nära samarbete med närliggande verksamheter och vi satsar stort på kompetensutveckling. KVALIFIKATIONER Till tjänsterna söker vi dig som: • Är utbildad socionom • Innehar B-körkort Tidigare arbetslivserfarenhet från socialtjänst och myndighetshandläggning barn och unga är meriterande. Vi ser att du som söker är flexibel och kreativ för att kunna anpassa dig efter möten, situationer och oförutsägbara dagar. Eftersom att arbetet innebär ett samspel med många aktörer ser vi även att du har en god samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga. För att kunna göra en rättssäker handläggning är det även viktigt att du är ansvarstagande med en god förmåga att strukturera ditt arbete. Trivs du med kortare kontakter, hålla deadlines och snabbt kan ställa om i ditt arbete kan utredningsgruppen vara rätt arbetsplats för dig. Föredrar du å andra sidan längre varaktighet i ärenden där du följer klienter över tid kan placeringsgruppen rekommenderas. Oavsett grupptillhörighet har vi roligt på jobbet! Med god sammanhållning och kompetensutveckling lägger vi grunden för ett gott arbete - Vi gör skillnad för barnen! Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss på Lotsen får du ett eget kontor och en trevlig arbetsplats där vi i arbetsgruppen har gemensam fredagsfrukost och ofta samordnar lunchträning. Vi har avsatt tid för dokumentation på onsdagar samt metodpass varje vecka med teman baserade på vad arbetsgruppen efterfrågar. Dessa är till för utveckling och kompetens samt samverkan med interna och externa aktörer. Du kommer att få handledning och stöttning internt från kollegor och förste socialsekreterare. Vi träffas också gemensamt en gång i månaden för extern handledning på Residenset i Mariestad. Som anställd inom socialtjänsten har du konkurrenskraftig lön, flextid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Du erbjuds också kontinuerliga kompetensutvecklingsinsatser, bl.a. via Yrkesresan samt via övriga utbildningar enheten planerar. Under hösten kommer utredningsgruppen få möjlighet att genomgå en utbildning i bedömningsmetoden iRiSk (Risk- och skyddsbedömning för våldsutsatta barn). I din ansökan önskar vi ett cv av dig där dina tidigare meriter framgår. Personliga brevet kan du däremot utesluta - du får istället besvara några urvalsfrågor när du gör din digitala ansökan. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och goda referenser. Provanställning kan komma att tillämpas. Intervjuer beräknas att hållas tidigast v. 35 och framåt. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!
Rehabiliterinsgscentrum, Höglandssjukhuset, Eksjö Rehabiliteringscentrum på Höglandssjukhuset i Eksjö söker en ny kurator. Är du socionom och har erfarenhet av hälsa- och sjukvård? Vi har en plats i ett härligt kuratorsgäng med hög kompetens, lång erfarenhet och stort engagemang. Rollen som kurator Du kommer att arbeta som kurator riktad främst till kvinnokliniken men även övriga opererande kliniker samt IVA. Som kurator arbetar du både självständigt och ingår i team tillsammans med andra professioner, såsom endometriosteam och bäckenbottenteam. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är psykosocialt utrednings- och behandlingsarbete, samtalsstöd, krisbearbetning och rådgivning inom klinikernas verksamhetsområden. Arbetet sker i nära samverkan med andra vårdgivare och myndigheter. Vi ser handledning av både kollegor och studenter som en självklar del i ditt arbete och du kommer att ingå en i grupp bestående av flera kuratorer som arbetar med olika kliniker. Din blivande arbetsplats Rehabiliteringscentrum är en länsgemensam verksamhet där olika kompetenser och erfarenheter stödjer utvecklingen för patienten, professionen och rehabiliteringen ur ett helhetsperspektiv. Oavsett var i länet man bor ska patienten ha tillgång till jämlik rehabilitering av god kvalitet. Inom rehabiliteringscentrum arbetar cirka 300 medarbetare inom 11 områden med tvärprofessionell sammansättning utifrån ett personcentrerat arbetssätt. Din profil Vi söker en trygg och stabil kurator med intresse och kunskap i att möta människor i olika situationer. Du ska ha en socionomexamen och gärna erfarenhet av arbete med kris och sorg i olika åldrar. Legitimerad hälso- och sjukvårdskurator är önskvärt men inget krav. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket i så väl tal som skrift och kunskaper om det svenska social- och sjukförsäkringssystemet. Arbetet innebär mycket kontakt med människor från olika bakgrunder och med olika förutsättningar vilket sätter krav på en empatisk förmåga samt en kulturell medvetenhet. Du måste kunna sätta dig in i och förstå andra människors olika situationer samtidigt som du bör vara tydlig i din kommunikation, både i tal och i skrift. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig en chans att göra skillnad. Hos oss på rehabiliteringscentrum får du bidra med din specialistkunskap för att hjälpa människor i behov av stöd. Varierande och utmanande uppgifter bidrar samtidigt till ett ständigt lärande och förbättringsarbete hos dig och dina kollegor. Rehabiliteringscentrum är en multiprofessionell verksamhet vilket ger dig möjlighet att ha nära samarbete med övriga rehabiliteringsprofessioner för att tillsammans kunna erbjuda våra patienter bästa vård. För att du ska få en bra start får du en anpassad introduktion utifrån dina erfarenheter. Om du är nyutbildad har du även möjlighet att få en erfaren mentor som stöd. Tjänsten vi erbjuder är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Har du frågor om arbetet hos oss är du välkommen att kontakta områdeschef Jenny Nilsson, 0706-32 44 67, mail: [email protected] Jenny kommer att ha semester v 28-30, och är därmed nåbar from v 31. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 10 augusti 2025. Välkommen med din ansökan. Inför anställning kommer arbetsgivaren att begära att du visar ett utdrag ur polisens belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Din upplevelse är viktig för oss. Därför vill vi informera dig om att under sommaren kan rekryteringsprocessen ta längre tid än vanligt. Vi återkopplar till dig så snabbt som möjligt. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Välj ett jobb för att visa detaljer