Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag som söker assistent är en 30-årig tjej med Angelmans syndrom (läs mer på Ågrenskas hemsida: https://www.agrenska.se/global... Jag bor i Varberg med mina föräldrar, men sköter mig själv med hjälp av mina personliga assistenter. Som familj lever vi ekologiskt och i samklang med naturen. Jag är en glad och aktiv tjej som gillar att hitta på många olika saker! Mina personliga assistenter är med mig dygnet runt, då jag behöver hjälp med allting i vardagen, såsom omvårdnad, mat, förflyttningar, aktiviteter och kommunikation. Jag har bra minne, förstår talat språk och teckenspråk och är mycket bestämd av mig. Jag är väldigt social och trivs med liv och rörelse runt omkring mig. Jag är nästan alltid glad och tycker livet ska vara fyllt av lek, bus och skratt. Jag gillar att vara utomhus, gå på stan och fika, gå på konserter, att bada eller bara vara hemma och t ex se på film. Under veckorna är jag på min dagliga verksamhet eller andra fasta aktiviteter. På helgerna försöker jag komma iväg på olika roliga saker och på sommaren är jag extra mycket ute på olika aktiviteter. Omfattning av tjänst För denna tjänst söker vi dig som kan täcka upp för ett sjukvikariat till och med september ut med chanser tillförlängning. Arbetstjänstgöringsgraden för denna tjänst kommer vara omkring 50-75% och det är utefter kandidatens önskemål. Arbetstiderna för denna tjänst innefattar dag, kväll, nätter (3,5 h jour, resten aktiv assistans) och varannan helg. Vem är du som söker? Detta är ett jobb som passar bra för dig som gillar ett omväxlande assistentjobb med full fart. Du ska helst ha erfarenhet av liknande arbete, men det viktigaste är att personkemin är den rätta. Du ska vara glad och positiv, trygg och empatisk, pedagogisk, samt ha barnasinnet kvar! Det är önskvärt men inte ett krav att du har körkort. När du jobbar hos oss blir du en del av en härlig och engagerad assistentgrupp i varierande åldrar. Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Arbetsbeskrivning Vi söker en engagerad och lyhörd skolkurator till en av våra vårdgivarskolor i Skövde. Du kommer att arbeta med elever i förskoleklass till årskurs 6. Som skolkurator är du en viktig del i skolans elevhälsoteam och bidrar till att skapa en trygg, stödjande och inkluderande skolmiljö för alla elever. Tjänsten är på 20% (en dag i veckan) och i samråd med rektor kommer ni överens om upplägg av dag och tider. Uppdraget sträcker sig över ett läsår initialt, med start till hösten 2025. Det finns möjlighet att utöka tjänsten och kombinera med 10% digitalt på en annan skola i närområdet. Detta passar perfekt för dig som tycker om att arbeta digifysiskt. Om beskrivningen passar in på dig, sök redan idag! Din bakgrund Du kommer ingå i skolans elevhälsoteam. För att vara aktuell för denna tjänst ska du vara utbildad socionom, önskvärt med erfarenhet av arbete inom skola. God kännedom om socialtjänstlagen och andra relevanta lagar krävs. Exempel på arbetsuppgifter: - Arbete med elever i grupp i förebyggande syfte eller vid speciella problemsituationer - Stöd och motivationssamtal med enskild elev och ev. med elevens vårdnadshavare - Stödja elever som har särskilda behov p.g.a. fysiska, psykiska och sociala svårigheter - Vara tillgänglig för rådgivning och konsultation - Samverka med socialtjänst, ungdomsmottagning, polis etc. - Ingå i skolans EHT - Medverka i upprättande av handlingsplaner för EHT Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: - Självgående - Ansvarstagande - Social och utåtriktad - Flexibel - Förtroendeingivande Om oss Ambeas verksamhetsområde Klara SkolPool är en av Sveriges ledande aktörer för bemanning inom skola. Klara SkolPool arbetar enligt ett kvalificerat ledningssystem, Socialstyrelsens riktlinjer för medicinsk elevhälsa och GDPR. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och är ISO-certifierade. Klara SkolPool är ett närvarande personalföretag med kvalitet, flexibilitet, engagemang och eleven i fokus. Vi är det personliga företaget, hos oss på Klara SkolPool får du en egen konsultchef som känner dig, vet hur du önskar arbeta och kan din kompetens. Vi erbjuder varierade uppdrag och samarbetar med skolor, koncerner och kommuner i hela Sverige. Våra uppdrag löper oftast terminsvis eller längre, men vi har också kortare uppdrag under läsåret. Vi kan skolan och arbetar med alla personalgrupper inom elevhälsan. Viktigt för oss är att vår personal får stöd i vardagen. Vi erbjuder: - Marknadsmässig lön - Tillsvidareanställning eller anställningsform enligt överenskommelse - Friskvårdsbidrag - Kollektivavtal - Personlig utbildningspott - Bidrag för sociala aktiviteter Urval görs löpande och därför hoppas vi att du ansöker idag. För all anställning krävs utdrag ur belastningsregistret så beställ ditt redan idag! Vi vill bidra till elevernas möjligheter att lära och växa. Om du också vill bidra till detta, så ser vi fram mot att lära känna dig. Klara SkolPool ska vara kvalitetsledande i allt som görs och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Välkommen till Klara SkolPool!
På Bonzi arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Bonzi söker nya kollegor som vill arbeta som personlig assistent varannan helg hos vår kund som bor tillsammans med sin familj i Älta. Kundens anhöriga önskar endast kvinnliga assistenter Arbetsuppgifter: Hjälpa till med de dagliga rutinerna Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Följa med på aktiviteter Social samvaro Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider: Kl. 13.00-16.00 varannan helg Om kunden Kunden är en tjej i tonåren med intressen för träning . Hon har autism och utvecklingsstörning och behöver din hjälp i sin vardag . I hemmet finns hjälpmedel såsom el-rullstol ,manuell rullstol och kommunikationshjälpmedel. Är du den vi söker: Vi och vår kund tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt pålitlig. Som personlig assistent får du en unik möjlighet att hjälpa andra att få en smidigare och mer meningsfull vardag. Är du även en person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation så har du alla möjligheter till att bli en bra assistent. Så sök tjänsten redan i dag och bli en viktig del av kundens liv! Krav: Tala Urdo Omfattning: 1 tjänst varannan helg, Tillträde: Augusti , intervjuer sker löpande och kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal För att arbeta med barn under 18 år behöver du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret vilket du enkelt beställer här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd: Bonzi är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets. För att kunna jobba som personlig assistent ,ledsagare eller avlösare måste du vara minst 18 år. Många av våra kunder önskar att man uppvisar ett belastningsregister vid eventuell anställning. Detta beställer du enkelt Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om oss: Bonzi är ett företag som administrerar personlig assistans, ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.
Till följd av min funktionsnedsättning behöver jag hjälp med olika praktiska saker i mitt hem och annat som ingår i livet. Du bör ha relativt god fysik för att orka med. Helst är du rök- och snusfri. Jag använder Permobil. Mina assistenter assisterar mig både i hemmet och ute i samhället där jag befinner mig. Jag söker nu någon som kan jobba hos mig vid behov ca 1-2 pass i veckan både dagar och nätter. Jag är inte inrutad i rutiner enligt listor mm då allt inte kan tidsbestämmas i förväg eftersom saker kan ske både plötsligt och oplanerat. Tack vare att jag själv får vara så delaktig i min assistans blir personkemin viktig för oss båda, vilket leder till att pusslet går ihop. Jag har under många år kämpat för tillgänglighet, delaktighet och alla människors lika värde genom mitt föreningsengagemang. Jag är delaktig i ett flertal olika föreningar och har även förtroendeuppdrag inom kommunpolitiken i Haninge kommun. Låter jobbet intressant är du välkommen att skicka din ansökan med cv och personligt brev till mig redan idag! Om Ramp Ramp Personlig Assistans är en idéburen assistansanordnare med en radikal profil bortom vård och vinstmaximering. Vi har ett långsiktigt perspektiv på vår verksamhet där pengarna inte är ett mål - utan ett medel för att skapa en personlig assistans med god kvalitet och goda arbetsvillkor. Vi följer kollektivavtal med Kommunal-Fremia.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 69 års åldern bosatt i Höganäs har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har god fysik är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort och har tillgång till egen bil delar kundens intressen för fotografering och trädgårdsarbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten innebär arbete under dagtid på vardag och helg och arbetstiderna är kl. 06:00-13:00. Det är även önskvärt att man kan arbeta kl. 10:00-20:00/21:00 och kl. 19:00/20:00-06:00 (aktiv natt) vid andra assistenters frånvaro Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Katarina Roos [email protected]
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP) vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset startar en ny, specialiserad mottagning för akuta barnpsykiatriska bedömningar. Vi tar emot barn och ungdomar upp till 17 år som är i behov av snabb hjälp, och erbjuder både telefonbedömningar och fysiska akutbesök under vardagar, dagtid. Mottagningen delar lokaler med BUP Hisingen, vilket skapar goda förutsättningar för samverkan. Om arbetsuppgifter Som en del av vårt team kommer du att: • Triagera akutsökande via telefon • Genomföra akuta bedömningar och uppföljande besök • Arbeta i ett tvärprofessionellt team med läkare, psykolog, sjuksköterska och socionom Vi erbjuder internutbildning, regelbunden handledning och ett nära samarbete i ett litet, engagerat team. Tjänstgöringsgrad kan anpassas efter dina önskemål. Om dig Vi söker dig som: • Har minst 5 års erfarenhet av arbete med barn och unga. • Är trygg i din yrkesroll och van att arbeta självständigt • Har god samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat arbetssätt • Har grundläggande psykoterapiutbildning inom familjeterapi eller KBT (meriterande) Mottagningen är en liten enhet som arbetar tätt tillsammans. Det krävs att du är samarbetsinriktad och lösningsfokuserad. Varmt välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag! Om arbetsplatsen I staden ansvarar socialförvaltningen för individ- och familjeomsorg. Vårt uppdrag är att möjliggöra för invånare att bli självständiga i livet så att de kan ta en aktiv del i samhället. Vi har genomgått en spännande organisationsförändring med fokus på att skapa en mer tillgänglig socialtjänst utifrån tre huvudområden: myndighet, insatser och service samt boende. Vi har höga ambitioner. Men för att lyckas behöver vi dig. Att arbeta med myndighetsutövning hos oss innebär att du får möjlighet att vara en del av den utvecklande tid inom socialt arbete som ligger framför oss, med nya socialtjänstlagstiftningen. Verksamhetsområdet myndighet består av 8 enheter med totalt cirka 145 medarbetare som arbetar med stadens invånare i alla åldrar. Vi söker nu en teamledare till en av våra enheter inom utredning & uppföljning. Arbetsuppgifter Utredning & uppföljning utreder invånarnas behov, föreslår insatser, följer upp och utvärderar. Här finns ett nära samarbete med barn, föräldrar, vuxna, privata nätverk samt andra professionella nätverk. Din roll som teamledare är att leda, fördela och samordna teamets arbete, samt ansvara för effektivitet, produktivitet och kvalitet. I arbetet ingår att säkerställa att lagar, riktlinjer och etiska principer följs för att tillhandahålla stöd och service till stadens invånare. Teamledaren agerar som en operativ och närvarande ledare för cirka 9–10 medarbetare, vilket innebär att stötta och coacha teamet i det dagliga arbetet, agera som en expertresurs och har kunskapen om bredden i teamets målgrupp. Vi söker nu dig med minst fyra års erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete av barn och unga och/eller vuxna. Vad vi erbjuder • En arbetsplats där du som medarbetare är viktig och där ditt arbete gör skillnad. • Möjligheter till personlig och professionell utveckling. • Ett strukturerat stödsystem och tillgång till kompetenta kollegor och ledning. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag där du kommer att få arbeta verksamhetsnära i en ledande befattning. Du kommer till en kamratlig miljö där humor och ett öppet klimat för dialog är en självklarhet Kvalifikationer För arbetet krävs: • Socionomexamen • Minst fyra års erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete av barn och unga. • Erfarenhet av att tolka och praktisera adekvat lagstiftning. • Erfarenhet av att praktisera evidensbaserade metoder. • Har lätt för att använda och lära dig digitala system samt kunna uttrycka dig i svenska i tal och skrift. Meriterande • Erfarenhet av att arbeta som ledare. • Kurser inom ledarskap, exempelvis utvecklande ledarskap, coachande ledarskap eller liknande. • Erfarenhet av att företräda nämnd vid förvaltningsdomstol. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Intervjutillfällen kommer ske 2025-07-22 samt 2025-07-24, urval sker löpande under publiceringen, så välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag: 2025-07-17 Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 69 års åldern bosatt i Höganäs har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har god fysik är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort och har tillgång till egen bil delar kundens intressen för fotografering och trädgårdsarbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Vikariat" under perioden 2025 07 01 - 2025 08 17 Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattid på vardag och helg Arbetstiderna är varierade och är kl. 06:00-13:00, 10:00-20:00, 10:00-21:00 och 20:00-06:00 (aktiv natt) Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Katarina Roos [email protected]
Gör skillnad. Varje dag. Nu välkomnar vi en socionom, gärna med KBT- kompetens, till Vårdcentralerna Vä samt MMS-teamet vid vårdcentralen Vä. Vi erbjuder utredning, behandling uppföljning och prevention på primärvårdsnivå. Vi har specialistmottagningar på sjuksköterskenivå inom astma-kol-allergivård, diabetesvård, äldrevård, hypertonivård, hälsosamtal för nyanlända och utredning vid kognitiv svikt. Hos oss arbetar vi med rehabiliteringsteam bestående av läkare, sjukgymnast/fysioterapeut, arbetsterapeut och kurator med mål att optimera patientens rehabiliteringsprocess. Vi har även ackrediterad enhet för BVC. Vårdcentralen Vä ansvarar för och driver ett av Region Skånes Multimodala Smärtteam (MMS-team) på primärvårdsnivå, med upptagning från hela Skåne. Här jobbar man med kartläggning, föreläsningar och samtal i grupp. På vår arbetsplats är teamarbete är ledord och vi ser oss alla som viktiga medlemmar. ARBETSUPPGIFTER Som socionom hos oss utreder och tillgodoser du våra patienters behov av psykosocialt stöd genom exempelvis stödjande och/eller behandlande samtal. Du bedömer individens psykosociala ohälsa utifrån ett helhetsperspektiv och behandlar patienter med olika psykiska och sociala ohälsotillstånd utifrån evidensbaserade behandlingsmetoder. Detta kan ske på både individnivå och på gruppnivå. Du bidrar till verksamhetens utveckling genom samverkan med olika vårdgivare, internt och externt samt med andra för patienten viktiga parter. I arbetet i MMS-teamet möter du patienter som har smärtproblematik och som behöver stöd, råd eller behandling. Tjänsten kommer att vara fördelad med arbete både mot primärvården och mot MMS-teamet. Inom ramen för tjänsten finns möjlighet att utveckla nya metoder för omhändertagande av patienters behov av psykosocialt stöd. Du har även möjlighet att få personlig utveckling genom regelbunden handledning i grupp samt ingå i nätverket för kuratorer inom Kristianstad. Din placering är på Vårdcentralen Vä, men tjänstgöringen är fördelad mellan MMS-teamet och på vårdcentralen, varpå resor förekommer i tjänst. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har avslutad socionomexamen. Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift och har erfarenhet av arbete inom primärvård samt i vårt system PMO. Därtill är giltigt B-körkort ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har KBT-kompetens, REKO-utbildning samt om du har erfarenhet av arbete med smärtpatienter, exempelvis i MMS-team. Som person är du välkomnande och arbetar med såväl omtanke som respekt mot både patienter och kollegor. Du gillar utmaningar, är drivande och lösningsfokuserad. Du har god förmåga att arbeta tillsammans med andra, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi har en gemensam strategi för utbildningen i vår kommun: att skapa en sammanhållen utbildningskedja som bidrar till ökad likvärdighet, förbättrade studieresultat och attraktiv utbildning. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna ha möjlighet att nå sin fulla potential och utveckla sina kunskaper och färdigheter. Vi vet att det bygger på engagerade, kunniga och professionella medarbetare som bedriver en undervisning av hög kvalitet. Vi gör skillnad varje dag och är stolta över vårt uppdrag. Vårt arbete bidrar till barn och ungas framtidstro. Ersängsskola är en mångkulturell F–9-skola som är uppdelad som flera mindre skolor. Totalt finns det cirka 400 elever på skolan. Här finns även anpassad grundskola inriktning ämnesområden. Vi har ett av Sveriges bästa skolbibliotek och i närheten finns fotbollsplan och äventyrslekpark. Våra engagerade pedagoger satsar på ett språkutvecklande arbetssätt med målet att alla ska klara kunskapskravet. Operativa teamet består av fyra medarbetare som verkar på Ersängsskolan. Nu söker vi en vikarierande socialpedagog under en termin med eventuell förlängning ytterligare en termin. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kan till exempel vara att: • vara närvarande och skapa relation med elever och personal • uppmärksamma och sätta in tidig insats mot normbrytande beteende • delta i riktade orosmöten med vårdnadshavare • hålla temautbildning/information för grupper av elever med fokus tex värdegrundsarbete eller för att öka förtroende för samhällets stödfunktioner, socialtjänst och polis mm. • socialt, emotionellt stöd till enskilda och grupper av elever; stöd att tex ta sig till skolan • underlätta dialog mellan vårdnadshavare och skola • medverka till gott samarbete och samverkan med andra professionella för att underlätta för elever och vårdnadshavare. Samarbete och samverkan kan vara inom skola, socialtjänst, polisen, föreningslivet och civilsamhället. • verka för att slussa in elever i fritidsaktiviteter av olika slag Om dig Vi söker dig som är utbildad socialpedagog eller har annan högskoleutbildning. Du har mångårig erfarenhet att arbeta i skolan med olika kulturer och med elever som har annat modersmål än svenska. Du har erfarenhet av att arbeta med elever i fritidsverksamhet. Du har erfarenhet av arbete med barn och förståelse för skolans uppdrag. För att lyckas i arbetet behöver du vara en flexibel och stabil person som gillar att arbeta med både vuxna, ungdomar och barn i skolmiljö. Du skapar goda relationer med elever och har en god empatisk förmåga. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med kollegor, vårdnadshavare och andra samverkanspartners. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Välj ett jobb för att visa detaljer