Personliga assistenter till en 15årig kille i Uppsala.
Inkludera assistans i Sverige AB
Personliga assistenter

Vi söker erfarna assistenter som har erfarenhet utan att jobba med låg affektivt bemötande, autism, epilepsi och bild stöd.   Om Kunden:  Glad och aktiv kille som gillar att vara ute på promenad, cykla, bada och aktiva aktiviteter. Han har även ett stort intresse för Tv-spel, spela spel och teknikprylar.  Bor tillsammans med familj i en lägenhet. Går på särskild anpassad skola och fritids mån till fredag.   Personliga egenskaper och erfarenhet:   Vi söker dig som är lugn, har hög arbetsmoral, är ansvarsfull, aktiv och engagerad. Har erfarenhet utav att jobba låg affektivt, van vid utåtagerande situationer, hantera epilepsianfall, lösningsfokuserad och idé rik. Kommunikationen är väldigt viktig så behöver du prata flytande svenska.   Då det är kunden som väljer sina assistenter så kommer vi lägga en stor vikt kring personligheten.     Om anställningen:    Arbetet är fördelat på dygnets alla timmar samt vaken natt.  Du kommer jobba utifrån ett fast schema men även kunna hoppa in med kortvarsel vid sjukfrånvaro. Du bör behärska svenska i både tal o skrift. Du kommer få introduktion hos kunden för att säkerställa rutiner och trygghet mellan dig och kunden.   Utdrag från belastningsregistret kommer att ske innan anställning kan påbörja så det är bra om du har ett aktuellt belastningsregister redo.   Välkommen in med din ansökan!   Intervjuer sker fortlöpandes och anställning kan ske innan annonsens utgångsdatum.   Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Personlig assistent till 8 årig pojke i Örebro
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Vi söker dig som är omtänksam och har en personlighet lämplig for uppdraget. Arbetspassen är fördelade på morgon/eftermiddag/kväll/natt/helg. Du tillsammans med vårdnadshavare kommer överens om hur passen skall fördelas. Som person behöver du vara flexibel och kunna hoppa in och byta, eller ta extra pass vid tillfällen då någon av dina kollegor fått förhinder. Tjänsten omfattar 50-70%.  Som person är du ansvarsfull, noggrann, flexibel, lyhörd och van att ta egna initiativ. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba som personlig assistent. Du behärskar svenska språket fullt ut i både tal och skrift. Önskvärt är att du har god fysik, är glad och positiv och har humor. Icke rökare är ett krav. Vi erbjuder ett givande och utvecklande arbete med en glad kille på 8 år som en gång i månaden är hemma i Örebro. Och som från sommaren kommer bo permanent i Örebro med sin mamma och två andra syskon. Pojken har stora hjälpbehov i samtliga vardagssysslor. Alltifrån kommunikation, matning, träning. Han är mycket social och glad.  Det är bra om du tycker om att jobba strukturerat, att du är pigg, framåt och påhittig. Det viktigaste är att du och uppdragsgivaren trivs med varandra och att du är villig att lära dig de rutiner som finns på arbetsplatsen. Vi ser gärna att du stannar länge i uppdraget, då det är viktigt för pojken med kontinuitet och anknytning. Vi ser med fördel att det är kvinnliga sökanden. Vi söker också dig som kan vara arbetsledare i uppdraget. Huvuduppgiften blir att jobba med schema och bemanning, du blir arvoderad för denna uppgift och får utbildning i rollen. Regelbundna arbetsplatsträffar äger rum där utveckling av uppdraget sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9)

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Vi söker två stödassistenter
Falu kommun
Vårdare, boendestödjare

Vi söker nu två stödassistenter till Tallens gruppbostad som ligger belägen i nybyggda området lilla Källviken. Vi söker dig med utbildning och erfarenhet av arbete inom LSS. Gruppbostaden består av sex lägenheter samt gemensamhetsutrymmen. Som stödassistent på en gruppbostad har du möjlighet att göra konkret skillnad i andra människors liv. Arbetet består av att utveckla personernas självständighet i det dagliga livet, samt fritid efter var och ens förmåga. Arbetet fodrar inlevelse och förståelse för personernas situation. Du får ett givande och utmanande jobb där du hjälper samtidigt som du lär dig nya saker. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Arbetet som stödassistent på vår gruppbostad innebär att stödja brukarna i sin vardag. Du ska i din roll ha ett professionellt bemötande, ge trygghetsskapande insatser och arbeta för att bibehålla samt utveckla individens förmågor. Personerna som bor hos oss har funktionsvariationer och är i behov av stöd och omsorg. Som medarbetare blir ditt uppdrag att arbeta efter den enskildes behov, genomförandeplan samt upprättade rutiner och arbetsbeskrivningar så att du bidrar till att verksamheten håller en god kvalité. Insatserna kan bestå i att ge brukarna stöd i eller utanför hemmet, personlig omvårdnad/hygien, inköp, matlagning, städ, tvätt med mera. I arbetet ingår även delegerade sjuksköterskeuppgifter, dokumentation, samverkan med företrädare, anhöriga och legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal. Vi arbetar även i planeringsverktyget TES för att kvalitetssäkra för våra brukare på gruppbostaden. Kvalifikationer För rollen krävs: - För rollen krävs det att du har adekvat utbildning: Undersköterska eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Kännedom om LSS-lagstiftningens intentioner om bland annat brukarens självbestämmande och delaktighet - Erfarenhet av tidigare arbete inom LSS eller annat arbete som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift - Vana av att använda olika datasystem Personliga egenskaper Vi söker dig som är trygg, stabil, positiv och intresserad av att möta människor som har en funktionsvariation. Eftersom arbetet innebär en del ensamarbete krävs det att du är trygg i dig själv och du kan fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag. För dig är dokumentation och uppföljning en självklarhet i vardagen för att säkra kvalitén för varje enskild individ. Du kommer även att arbeta tillsammans med andra stödassistenter, därav är det av stor vikt att du samarbetar bra med andra och kan arbeta strukturerat efter gällande rutiner. Som person är du ansvarstagande och kan jobba flexibelt. Det är även viktigt att du är utvecklingsbenägen och kreativ i att finna nya former för att öka brukarens självständighet och kommunikation. För att svara upp mot enskilda brukarens livssituation ställs krav på personligt engagemang, eget driv, empati och en förmåga att vara närvarande i arbetet. Arbetet kan vara både fysiskt och psykiskt krävande varav det krävs god fysik och förmåga att arbeta professionellt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet av arbete med förvärvad hjärnskada - Erfarenhet inom NPF området - Kunskap om psykisk ohälsa i kombination med funktionsnedsättningar - Utbildning i Lågaffektivt Bemötande och/eller Studio 3 Anställningsvillkor Vi söker två tillsvidareanställningar med tillträde enligt överenskommelse. Inom Falu Kommun tillämpas arbetstidsavtalet ”Heltid till alla”, där utgångspunkten är heltid men med möjlighet att önska sysselsättningsgrad. Avtalet innebär flexibilitet både med möjlighet att till viss del önska arbetstider men att även kunna arbeta på flera olika grupp- och/eller servicebostäder i Falu Kommun. I tjänsten ingår arbete dag, kväll, helg och reviderad jour. Intervjuer kan komma att ske löpande. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] (mailto:[email protected])

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Stödassistent till gruppbostad Finngatan
Värnamo kommun
Vårdare, boendestödjare

Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Brinner du för att arbeta med människor och har en god pedagogisk insikt? Gillar du att bidra till utvecklings- och förändringsarbete? Då är det just dig vi söker! Arbetet innebär omvårdnadsinsatser, att ge pedagogiskt stöd och omsorg för att främja den enskildes förmågor och självständighet. Som stödassistent arbetar man med personer som beviljats insatser enligt LSS, vilket innebär att ge stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål enligt genomförandeplaner samt stöd i habilitering och hälso- och sjukvårdsuppgifter. Schemalagd arbetstid sovande jour/helg. Alla våra verksamheter arbetar utifrån Värnamo kommuns värdegrund MURAS: Människan i fokus, Utveckling, Respekt, Arbetsglädje, Samverkan.  Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Att ge stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål enligt genomförandeplaner. Du utför vardagsnära, planerade stödinsatser och aktiviteter tillsammans med brukaren. Stödinsatserna ska främja brukarens integritet, delaktighet och utförs med respekt för brukarens självbestämmande. Brukarens behov ska vara i centrum och personens synpunkter ska aktivt tas tillvara. Brukaren ska få stöd och rätten att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet utgår från ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt i nära samarbete med brukarens nätverk och övrig personal. I arbetsuppgifterna ingår också habilitering, IT-baserad dokumentation och administration samt delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Kvalifikationer Vård- och omsorgsprogrammet med inriktning funktionshinderområdet, barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt eller pedagogiskt arbete eller annan motsvarande utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt god datakunskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Villkor Före erbjudande om anställning ska ett utdrag från polisens belastningsregister uppvisas. Godkända betyg i svenska. Körkort B. Rekrytering kommer ske löpande under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Omsorgsförvaltningen. Vi ansvarar för våra äldre, personer med funktionshinder och kommunens hemsjukvård. Förvaltningen arbetar även med rehab och förebyggande för att våra medborgare ska kunna leva ett gott liv hela livet. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/omsorgsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/

30 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Personliga assistenter sökes i Hasslarp strax utanför helsingborg
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu personliga assistenter till en kvinna med down syndrom och autism. Tjänsten är på 50% där endast dagpass förekommer. I rollen kommer du bland annat att stödja kunden i hennes dagliga rutiner, såsom personlig hygien, måltider och på- och avklädning. Du är även med och deltar i aktiviteter tillsammans med henne. Om kunden Kunden är en 44-årig kvinna som tycker om att vara ute i naturen, promenera, bada och åka på utflykter – gärna till djurparken. Hon har humor, gillar hundar och uppskattar sällskap som kan motivera och samtidigt utmana henne i hennes personliga utveckling.  Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person med humor och glimten i ögat. Du är ansvarstagande, trygg och flexibel. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Inte ska vara allergisk mot pälsdjur  Tåla klor och vara simkunnig Har körkort och tillgång till bil Det är meriterande om du Har kunskaper i TAKK Omfattning: Deltid på 50% Antal tjänster: 2 Tillträde: Omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 december 2025
Just nu söker våra uppdragsgivare i Skärholmen personliga assistenter!

Vi söker engagerade och aktiva personer som vill arbeta som personliga assistenter. Du som söker bör ha erfarenhet av att arbeta med personer med autism/NPF samt ha kunskap om PEG och sondmatning. Det är viktigt att du är rökfri, har ett lugnt och respektfullt bemötande, och trivs i ett högt tempo. Som assistent kommer du att vara en viktig del av vardagen för våra uppdragsgivare, där fysisk aktivitet och struktur är en del av arbetet. Tjänsterna omfattar varierande arbetspass, och tillträde sker enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Engagerad ungdomsledare till Nybro kommuns storsatsning på ungdomsverksamhe
Nybro kommun
Fritidsledare m.fl.

Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Skolan i Nybro kommun har som mål att ge varje barn och elev de bästa förutsättningarna för att lyckas. I Nybro kommun möts barn, elever och vårdnadshavare av välutbildad och engagerade pedagoger, lärare, rektorer och personal som alla strävar mot att skapa en trygg skolmiljö med utbildningens kvalité i fokus. Kulturen har som mål att ge kommuninvånarna en god tillgång till kultur och stärka kulturföreningarna så de kan bedriva en bredd av kulturverksamheter. Lärande- och kulturförvaltningen i Nybro kommun bedriver förskola, förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, skolbarnsomsorg, gymnasieskola samt kommunal vuxenutbildning med SFI och särskild utbildning för vuxna. Inom förvaltningen finns utbildning i glashantverk genom Riksglasskolan i Pukeberg samt uppdragsutbildningar och utbildningar inom yrkeshögskolan. Lärande- och kulturförvaltningen har även ansvar för bibliotek, kulturskola, kulturhus med biograf, fritidsgårdsverksamhet, samt allmänna kulturfrågor. Lärande- och kulturförvaltningen har drygt 850 anställda och en årsbudget på omkring 580 miljoner kronor. Förvaltningen är organiserad i verksamhetsområden som leds av en verksamhetschef för vardera förskola, grundskola, gymnasiet och vuxenutbildningen samt för kulturenheten. Förvaltningen leds av en förvaltningschef som också är skolchef. Nybro Ung är en ny kommunal enhet vars grunduppdrag är att öka ungas engagemang, delaktighet och inflytande samt att främja en meningsfull tillvaro med sömlös fritidsaktivitet efter skoldagens slut. Samordningsenheten verkar som plattform och megafon för ungas röst. Under hösten 2025 kommer en ny mötesplats för unga att ta form. Mötesplatsen blir ett nav och en sambandscentral för alla initiativ riktade mot målgruppen. Målet är att alla barn och unga ska ha tillgång till meningsfulla fritidsaktiviteter, oavsett bakgrund eller bostadsort. Vidare ska en trygg miljö skapas genom samarbete mellan skola, socialtjänst, polis och fritid (SSPF) för att förebygga brott och främja välmående. I dagsläget består enheten av 2 ungdomsledare och 2 ungdomscoacher. Nu söker vi 1-3 engagerade ungdomsledare som vill vara med och forma framtiden för våra ungdomar. Vi erbjuder: - En unik möjlighet att vara med i en historisk satsning och göra verklig skillnad. - En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. - Möjlighet till personlig och professionell utveckling. Ansök idag och bli en del av vår vision att skapa en meningsfull fritid för alla ungdomar i Nybro kommun! ARBETSUPPGIFTER Som ungdomsledare kommer du att vara en central del av vår nya ungdomsverksamhet. Du kommer att utgå från och arbeta på den nya mötesplatsen för unga. Du blir också en viktig nyckelperson i samverkan mellan andra aktörer, verksamheter och organisationer som arbetar med målgruppen unga i kommunen. Här kommer du att: - Planera och genomföra fritidsaktiviteter som är meningsfulla och inkluderande. - Samarbeta med skola, socialtjänst, polis och fritid (SSPF) för att skapa en trygg miljö och förebygga brott. - Uppmuntra ungdomars delaktighet i planering och genomförande av aktiviteter för att stärka deras engagemang och ansvarskänsla. - Bidra till att alla barn och unga har tillgång till meningsfulla fritidsaktiviteter, oavsett bakgrund eller bostadsort. Mötesplatsens öppettider kommer främst att förläggas efter skoltid dvs kvällar, lov och helger. Viss del av tjänsten kommer även vara uppsökande och med verksamhet på andra platser där unga uppehåller sig, exempelvis i skolan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - Har erfarenhet av att arbeta med ungdomar och brinner för deras välmående. - Är kreativ och initiativrik med förmåga att engagera och inspirera ungdomar. - Har god samarbetsförmåga och kan arbeta i team med olika professioner. - Är ansvarstagande och har ett stort hjärta för ungdomsverksamhet. Meriterande om du har erfarenhet från något av följande områden: - Kultur - Föreningsliv - Kommunikation - Civilsamhälle - Ungdomsfrågor ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Personlig assistent till en härlig kvinna i Visby
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Jag är en kvinna i 50- års åldern som är bosatt i Visby och som nu söker assistenter dagtid, kvällar och nätter! Jag har diabetes som behandlas med insulinpump och en nervsjukdom som bland annat gjort mig rullstolsburen samt givit mig kronisk nervsmärta, kognitiv påverkan och diverse andra symtom. Arbetet består av att hjälpa mig med diabetesbehandling (dock inte sprutor), administrera mediciner, vara mina ''armar och ben''; utföra alla sedvanliga hushållsuppgifter; ledsagning i stad och natur; hjälp av skötsel av mina djur; hjälpa mig vid bland annat kontakter med myndigheter, läkarbesök etcetera. Man ska även vara behjälplig med administrativa uppgifter, viss personlig vård som påklädning, hygien etc. Sökes Jag söker assistenter som är lugna och trygga i sig själva, och som ser arbetet som personlig assistent som ett seriöst åtagande. Stor vikt läggs på personlig lämplighet och att vi ''klickar''. Utbildning får du på arbetsplatsen och du bör ha lätt att ta till dig nya kunskaper. Att du pratar och förstår flytande svenska är ett KRAV då jag har en del svårigheter med kommunikation. Eftersom att jag är känslig för starka lukter är det mycket viktigt att du inte bär starka parfymer, luktar rök eller dylikt. Du bör heller inte vara pälsdjursallergisk eftersom att jag har katter och hund. Stresstålig Anpassningsbar Följsam Tålmodig Empatisk Vi söker dig som kan arbeta Dagar, kvällar samt natt Utdrag ur belastningsregister kommer att frågas vid intervju. Registerutdraget kan du beställa via denna länk  HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
LSS-handläggare sökes till första linjen
Haninge kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.    Välkommen att utvecklas med oss Haninge kommuns verksamhetsområde Funktionshinderomsorg är ett utvecklingsinriktat område med fokus på att skapa den bästa socialtjänsten för Haninge kommuns medborgare. Enhetens övergripande mål är att skapa förutsättningar för ökad självständighet för målgruppen. Verksamheten bedrivs utifrån lagstiftningens krav, politiska mål och kommunens riktlinjer. Vi på förebyggande och myndighet arbetar med myndighetsutövning enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Enheten hanterar ärenden avseende både barn och vuxna. Tyngdpunkten i enhetens arbete inom myndighetsutövning är rättssäker handläggning, enhetliga bedömningar samt uppföljning av beslut och beviljade insatser. Enhetens uppdrag och mål är att handlägga ansökningar från den enskilde, utreda behov av insatser och fatta beslut, beställa insatser samt följa upp besluten och hur de beviljade insatserna fungerar. Du behöver känna dig trygg i att samverka och delta i möten med flera mötesdeltagare där du är sammankallande. Nu har du möjligheten att ingå i ett team som präglas av mod, engagemang, kreativitet och nytänkande. Om enheten Enheten består av två linjer, en första och en andra, och leds av två enhetschefer som tillsammans med en gruppledare stöttar handläggarna i deras dagliga arbete. Vi har också stödfunktioner kopplade till enheten såsom administrativa assistenter, ekonomihandläggare och två placeringssamordnare. Till enheten hör också en egen utförarverksamhet som ansvarar för att verkställa insatser som ledsagarservice, avlösarservice, kontaktperson och korttidsfamilj. Det ger oss goda möjligheter till helhetssyn och kontinuitet i våra insatser. Vårt arbetssätt Vi är en enhet av kompetenta, engagerade och modiga medarbetare. För oss är det viktigt att arbeta enhetligt, professionellt och hjälpsamt. Vi värdesätter teamwork och rättssäkerhet i allt vi gör. Alla våra medarbetare är måna om att ha en rättssäker myndighetsutövning och en helhetssyn och långsiktighet kring varje individ.  Vi söker en engagerad LSS-handläggare till vår mottagning inom första linjen! Vill du vara den första kontakten för våra medborgare och göra verklig skillnad redan i det första mötet? Välkommen till oss, en mottagning i framkant där vi arbetar förebyggande, vägledande och med individen i fokus.  Ditt uppdrag Som LSS-handläggare inom första linjen kommer du att vara den första kontakten för medborgare som söker stöd. Ditt uppdrag är att erbjuda vägledning, rådgivning och information i ett tidigt skede. Du arbetar brett med att utreda behov och fatta beslut enligt LSS och SoL samtidigt som du verkar för att tidigt fånga upp behov och förebygga mer omfattande insatser.  I uppdraget ingår det att ta emot ansökningar och genomföra utredningar för att klarlägga vilka insatser som enskilda personer har behov av för att utvecklas och nå bästa möjliga självständighet. I det dagliga arbetet ingår dokumentation, möte med den enskilde eller dennes ställföreträdare, samverkan externt och internt.  En viktig del av ditt uppdrag är också att bidra aktivt till utvecklingen av våra arbetssätt, i linje med den nya socialtjänstlagen och det förebyggande perspektiv som präglar framtidens socialtjänst. Krav vi ställer på sökande - Socionom- och/eller juristexamen alternativt beteendevetare med dokumenterad kunskap om juridik. - Vara väl förtrogen med handläggning enligt LSS och SoL - Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning i offentlig sektor - God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och att du är väl förtrogen med svenska språket Meriterande - Erfarenhet av att arbeta med målgruppen - Kunskap av att arbeta med metoderna individbaserad systematisk uppföljning (ISU) och individens behov i centrum (IBIC) - Erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare och lifecare SP - Erfarenhet av att arbeta i en mottagningsgrupp  - Körkort Din kompetens Som chef söker jag söker en trygg och lösningsorienterad LSS-handläggare. Du är stabil och lugn i komplexa situationer, kommunikativ och professionell i ditt bemötande. Du arbetar bra med komplexa frågor och situationer, kan snabbt analysera och fatta beslut. Med en god samarbetsförmåga är du lyhörd, flexibel och ser möjligheter i mötet med den enskilde. Du arbetar självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du måste tycka om att arbeta i team men också att arbeta självständigt. Du bidrar till vårt team genom att vara öppen, inkluderande och positiv med ett gott humör, även under press.  Jag söker dig som vill utvecklas tillsammans med oss och drivs av att göra skillnad. Övrigt Provanställning kan komma att tillämpas Anställning kan ske först efter att ett godtagbart registerutdrag från Polisens erhållits  Det här kan vi erbjuda dig Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår samt till Handens pendeltågsstation. Vi har tillgång till gym i kommunhuset, friskvårdsbidrag, årsarbetstid, lediga klämdagar samt möjlighet till semesterväxling. För närvarande tillämpas ett distansarbetsavtal som innebär att du bereds möjlighet att, i samråd med dina kollegor, arbeta på annan plats än kontoret två dagar per vecka om verksamheten så tillåter. I rollen ges du möjlighet till extern ärendehandledning, juridisk handledning och kontinuerlig kompetensutveckling. Välkommen med din ansökan som ska innehålla examensbevis, CV och personligt brev! I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.

30 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Aktiv kille i Örbyhus söker personliga assistenter
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Studerar du till undersköterska och behöver du ett extrajobb, kanske vid sidan om dina studier? Eller letar du bara helt nya roliga utmaningar? Då tycker jag du ska söka den här tjänsten som personlig assistent hos oss! Vi söker just nu dig som vill arbeta på timme med möjlighet till en fast schemarad framöver. Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en 20 årig kille i Örbyhus. Arbetstiderna är dagtid med jour på natten veckans alla dagar. Under helgerna, som bara springer iväg sker flertalet roliga aktiviteter tillsammans med kund och andra vänner. För att trivas i rollen som personlig assistent hos oss; tror vi att du är en person som ser detta arbete som mer än bara ett arbete. Du arbetar alltid med hjärtat, och med ett stort engagemang i det du gör. Du är närvarande, flexibel och noggrann i din personlighet och person. Det är meriterande om du tidigare arbetat som personlig assistent men detta är inget krav för tjänsten. Med fördel är det bra om du har körkort men detta inget krav för arbetet.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025